breadcrumb چیست؟ بردکرامب بخش اساسی تقریباً هر وب سایت خوب است. این کمک‌های ناوبری کوچک نه تنها به افراد می‌گویند که در سایت شما کجا هستند، بلکه به گوگل کمک می‌کنند ساختار سایت شما را بررسی کند.

به همین دلیل است که افزودن این نکات کوچک، اهمیت بسیاری در سئو وب سایت دارد. بیایید نگاهی به نحوه عملکرد بردکرامب بیندازیم، Breadcrumbs به شما جهت‌گیری می‌دهد و دقیقاً به شما نشان می دهد که در یک وب سایت کجا هستید. در این مقاله به شما خواهیم گفت breadcrumb چیست و در ادامه با دلایل استفاده و انواع آن آشنا خواهیم شد.


سوال: آیا میدانید سئو چیست؟


بردکرامب چیست؟ داستان هانسل و گرتل را به یاد بیاورید!

شباهت داستان هانسل و گرتل با بردکرامب

به طور کلی برد کرامب یک مسیر متنی کوچک می باشد که اغلب در بالای صفحات سایت نمایش داده میشود که به کاربر نشان میدهد که در کدام صفحه از سایت قرار دارد و از طریق چه صفحات و مسیری به این صفحه مقصد رسیده است. 

اما چرا به این کمک ناوبری بردکرامب یا (خرده نان) می گویند؟ بیایید برای آشنایی کامل با برد کرامب در سایت از یک داستان کمک بگیریم! در مورد داستان هانسل و گرتل باید گفت که این داستان یکی از معروف ترین داستان های برادران گریم است.

در این داستان هانسل و گرتل دو کودک هستند که توسط والدینشان در جنگل زندگی میکنند. یک روز پدر و مادرشان تصمیم می گیرند آنها را در جنگل تنها بگذارند تا راه حلی برای مشکلات مالی خود بیابند. هانسل و گرتل از خرده نان برای یافتن راه خود در جنگل استفاده می کنند.

این خرده ها در نهایت الگوی آنهایی شدند که در وب سایت ها می بینیم. بردکرامب یا همان خرده نان‌ها یک عنصر ناوبری است که در وب سایت ها استفاده می شود تا به کاربران کمک کند در جهت درست حرکت کنند. این پیمایش معمولاً در بالای صفحات وب سایت مانند یک زنجیره ظاهر می شود و حاوی پیوندهایی به صفحات قبلی است که کاربر برای رسیدن به صفحه فعلی روی آنها کلیک کرده است.

در نظر داشته باشید که گوگل از داده های ساختار یافته در سایت شما برای درک کامل ساختار و محتوای آن استفاده می کند. بنابراین گوگل هم برای خزیدن از بردکرامب استفاده می کند. بهتر است تا شما به عنوان یک سئوکار در ابتدای کار خود breadcrumb را برای سایت خود فعال کنید تا تاثیر آن را در سئو وب سایت خود ببینید.

پيشنهاد وب رمز: ۲۵ تکنیک سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت

چرا باید از بردکرامب در سایت استفاده کنیم؟ تاثیر breadcrumb در سئو

چرا باید از بردکرامب در سایت استفاده کنیم؟ تاثیر breadcrumb در سئو

حالا که با معنا و مفهوم بردکرامب آشنا شدیم لازم است بدانیم که چرا باید از آن در سایت استفاده کنیم و تاثیرش در سئو چیست؟ استفاده از این نشانگرهای کوچک مفید در سایت شما چندین مزیت دارد.

بردکرامب در ابتدا به عنوان یک کمک ناوبری ساده تصور شد، امروزه Breadcrumbs بر بسیاری از جنبه های تجربه کاربر آنلاین تأثیر گذاشته است. به گونه‌ایی که ایجاد و فعالسازی بردکرامب سایت در مراحل انجام سئو سایت جز اولین مراحل قرار گرفته است. استفاده از بردکرامب نیز میتواند به سئو جاوا اسکریپت سایت کمک کند.

پيشنهاد وب رمز: cannibalization چیست؛ خطرات، راه‌های شناسایی و روش‌های رفع آن

۱- گوگل عاشقشه

کاربران سایت شما بردکرامب را دوست دارند، اما باید بدانید که گوگل هم عاشقشه! وجود بردکرامب‌ها، راه‌های دیگری را به گوگل نشان می‌دهند تا گوگل بفهمد وب سایت شما در مورد چیست و ساختار آن چگونه است.

گوگل از آنها به عنوان راهی برای خزیدن محتوای شما استفاده می کند. اما، همانطور که قبلاً توضیح داده شد، ممکن است Google از آنها در نتایج جستجو نیز استفاده کند و نتایج شما را برای کاربران بسیار جذاب تر کند. که لازم است تا از اسکیما مخصوص استفاده کنید. جستجوی گوگل با استفاده از نشانه گذاری مناسب در بدنه صفحه، اطلاعات یک صفحه وب را در نتایج جستجو دسته بندی می کند.

۲- فرصت لینک سازی داخلی

همانطور که گفتیم وجود breadcrumb میتواند در سئو داخل سایت به ما کمک کند. اما چطوری؟ بردکرامب ایجاد شده دارای لینک میباشد که کاربر با کلیک به روی هر یک از قسمت ها میتواند به صفحه مورد نظر منتقل شود.

به بیان دیگر میتوان گفت که نوعی لینک سازی داخلی می باشد. در واقع در بردکرامب از انکرتکست دقیق استفاده میشود که همین امر به لینک سازی داخلی سایت بسیار کمک میکند. همچنین لینک دادن به صفحات دیگر در وب سایت شما باید به گونه ای انجام شود که به کاربران کمک کند به صفحات مورد نظر خود برسند.

۳- افزایش تجربه کاربری

افزایش تجربه کاربری

مردم از گم شدن متنفرند! فرقی ندارد که این گم شدن در محیط کوچه و خیابان و جنگل باشد و یا در بستر وب و سایت! مردم هنگامی که با یک مکان جدید روبرو می شوند، اغلب به دنبال اشیاء یا نشانه های قابل تشخیص میگردند، این امر در مورد وب سایت ها نیز صادق است.

شما باید بازدیدکنندگان را راضی نگه دارید. Breadcrumbs می تواند به تجربه کاربری شما کمک کند زیرا آنها یک عنصر رابط مشترک هستند که فورا راه خروج را به مردم نشان می دهند و نیازی نیست روی دکمه برگشت کلیک کنند! علاوه بر اینکه وجود breadcrumb راه بازگشت را به کاربر نشان میدهد، این امکان را به کاربر میدهد تا به راحتی و تنها با یک کلیک به صفحه دیگری از سایت برود.

پيشنهاد وب رمز: ریدایرکت چیست

۴- بهبود رتبه سایت

گوگل اعلام کرده است که آدرس اینترنتی موجود در نتایج جستجوی خود را با نام سایت و مسیر ناوبری بردکرامب جایگزین می کند . این در حال حاضر برای دستگاه های تلفن همراه اتفاق می افتد و ممکن است در روزهای آینده برای دسکتاپ نیز عرضه شود.

مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند از نشانه‌گذاری طرح برای Breadcrumbs برای برقراری ارتباط موثر تر با موتور جستجو استفاده کنند. بردکرامب راهی است برای شما تا بهتر به موتورهای جستجو توضیح دهید که صفحات شما در مورد چه چیزی هستند و این به بهبود رتبه سایت شما کمک خواهد کرد.

وجود بردکرامب نیز میتواند به شما کمک کند که آیا لازم است در این صفحه از تگ Canonical استفاده کنیم یا خیر که این مسئله میتواند به بهبود رتبه سایت کمک کند.

۵- افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت

پیتر مورویل، یکی از بنیانگذاران معماری اطلاعات برای شبکه جهانی وب، تجربه کاربری را توسعه داد گفته است که .وجود بردکرامب ها می توانند تا حد زیادی باعث افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت شود.

زیرا وجود بردکرامب ها مسیر را به طور دقیق به کاربر نمایش میدهد و کاربر میداند که کجا قرار دارد و به راحتی و تنها با یک کلیک به مسیر قبلی میروند و یا به دیگر صفحات سایت مراجعه میکنند.

توصیه میکنم اگر تا به حال از گزینه breadcrumb برای سایت خود استفاده نکرده‌اید، همین حالا این گزینه را برای سایت خود فعال کنید. فرقی ندارد که حوزه کاری شما چیست و یا سایت شما کدنویسی شده است یا با وردپرس طراحی شده، همین حالا بردکرامب سایت خود را فعال کنید.

۶- کاهش بانس ریت

کاهش بانس ریت

به عنوان آخرین دلیل برای استفاده از Breadcrumbs و تاثیر آن در سئو باید به مسئله کاهش بانس ریت اشاره کنیم.  به ندرت کسی از طریق صفحه اصلی وارد یک سایت می شود ،نیم بیشتر کاربران از طریق جستجوی ارگانیک وارد سایت میشوند.

این بدان معناست که هر بخشی از سایت شما می تواند یک نقطه ورود باشد. اگر صفحه انتخابی نیازهای آنها را برآورده نمی کند، باید راهی برای هدایت این بازدیدکنندگان به قسمت های دیگر سایت خود ایجاد کنید.

بردکرامب می تواند نرخ پرش را کاهش دهد زیرا شما به بازدیدکنندگان یک راه جایگزین برای مرور سایت خود ارائه می دهید.

پيشنهاد وب رمز: ۴۱ راهکار فوق‌العاده کسب درآمد از اینترنت

انواع breadcrumb کدامند؟

شاید متوجه شده باشید که انواع مختلفی از بردکرامب وجود دارد. این 4 مورد از رایج ترین آنها هستند:

۱- بردکرامب مکان

اولین و معروف ترین نوع Breadcrumbs، بردکرامب مکان می‌باشد. این نوع بردکرامب جز رایج ترین می‌باشد و نحوه استفاده ما از آنها در سایتمان است. آنها به کاربران آنلاین در سایت می گویند که در کجای ساختار سایت قرار دارند و چند مرحله برای بازگشت به صفحه اصلی لازم است. چیزی شبیه  صفحه اصلی > وبلاگ > دسته > نام پست.

مثال: خانه > وبلاگ > سئو > فایل robots.txt چیست

Breadcrumbs مبتنی بر مکان به کاربر کمک می‌کند تا از صفحه‌ای که در آن قرار دارد به صفحه سطح بالاتر برود. با این نوع بردکرامب، کاربر می‌تواند به راحتی ببیند که در امتداد معماری سایت شما کجاست و به راحتی به صفحه سطح بالاتر حرکت کند.

۲- بردکرامب ویژگی ها

بردکرامب ویژگی ها

بردکرامب مبتنی بر ویژگی معمولاً زمانی دیده می‌شوند که کاربر در یک سایت فروشگاهی جستجو کرده باشد. دنباله شامل ویژگی های محصول است، برای مثال،  صفحه اصلی > دسته بندی محصول > جنسیت > اندازه > رنگ.

بردکرامب ویژگی ها به سادگی ویژگی هایی را که کاربر در یک صفحه انتخاب کرده است به شما نشان می دهد. چنین بردکرامب هایی در صفحات دسته‌بندی ارائه شده است، کاربرد پیدا می‌کنند، جایی که کاربران می‌توانند ویژگی‌هایی را برای فیلتر کردن نتایج جستجو انتخاب کنند.

۳- بردکرامب مسیر یا تاریخچه

بردکرامب مبتنی بر تاریخچه دقیقاً همان کاری را انجام می دهند که دکمه بازگشت مرورگر را انجام می دهند و به کاربر اجازه می دهند به یکی از صفحات قبلی که بازدید کرده است برگردد.  بنابراین چیزی شبیه به این دریافت می کنید: صفحه اصلی > صفحه قبلی > صفحه قبلی > صفحه قبلی > صفحه فعلی.

آنها به همان هدفی عمل می کنند که این می تواند زمانی مفید باشد که کاربر پس از اعمال چندین فیلتر در صفحه دسته، به صفحه محصول رسیده باشد. با این حال، رایج‌ترین کاربرد سوخاری‌های مبتنی بر تاریخ، استفاده از پیوند «بازگشت به نتایج» است.

۴- برد کرامب خرید

این نوع بردکرامب مشابه بردکرامب مسیر یا تاریخچه می‌باشد. همانطور که از نام بردکرامب خرید مشخص است، بیشتر برای سایت های فروشگاهی استفاده می شود که کاربر بعد از خرید بداند که چه مسیری را طی کرده است تا به صفحه پرداخت و نهایی کردن خرید رسیده است و یا اگر شخصی با مسیر خرید آشناییت نداشته باشد تا کمک بردکرامب خرید می تواند مسیر را پیدا کند و به راحتی از سایت خرید کند.

چگونه بردکرامب را به سایت اضافه کنیم؟

چگونه بردکرامب را به سایت اضافه کنیم؟

راه های مختلفی برای اضافه کردن بردکرامب به سایت وجود دارد.  فرقی ندارد که سایت شما وردپرسی است و یا به صورت اختصاصی کدنویسی شده است، اما لازم است بدانید که برای فعال سازی بردکرامب در سایت های اختصاصی لازم است تا برنامه نویس این کار را انجام دهد.

اما برای سایت های وردپرسی کاملا متفاوت است و شما می توانید با استفاده از افزونه هایی که وجود دارد تنها در چند دقیقه و با چند کلیک ساده Breadcrumbs را برای سایت خود فعال نمایید. همچنین اگر از CMS دیگری استفاده می کنید، فرآیند متفاوت خواهد بود.

اگر می‌خواهید در نتایج Google نیز نمایش داده شوند، باید از داده‌های ساختاریافته  به‌گونه‌ای استفاده کنید که گوگل آن را درک کند.  برای سئو سایت، گوگل اهمیتی نمی‌دهد که با چه افزونه ایی آنها را اضافه می‌کنید، تا زمانی که به درستی آنها را اضافه کنید.

با این حال، کاربران آنها را در یک نقطه منطقی ترجیح می دهند. در ادامه با 3 راه راحت برای درج بردکرامب در سایت های وردپرسی  با استفاده از افزونه سئو وردپرس آشنا خواهیم شد.

پيشنهاد وب رمز: گیمیفیکیشن چیست؛ خلاقیتتان را بالا ببرید

نحوه اضافه کردن در وردپرس

۱- استفاده از yoast

افزونه Yoast SEO برای فعال سازی بردکرامب به روی سایت وردپرسی یکی از راحت ترین گزینه ها می باشد. افزونه یواست یک راه آسان برای افزودن Breadcrumb به سایت شما ارائه می دهد. به گونه ایی که علاوه بر فعال سازی بردکرامب، اسکیما لازم برای گوگل را نیز فعال میکند. در این صورت، فقط باید آنها را فعال کنید و آنها را به دلخواه تنظیم کنید.

می توانید تنظیمات مربوط به breadcrumbs را در Yoast SEO > Advanced > Breadcrumbs پیدا کنید.

۲- WooCommerce Breadcrumb Plugin

WooCommerce Breadcrumbs یک پلاگین ساده وردپرس است که به شما امکان می دهد تا بردکرامب WooCommerce را تغییر دهید. همچنین به شما این امکان را می دهد که آنها را به طور کامل غیرفعال کنید تا دیگر نمایش داده نشوند.

با تغییر HTML اطراف breadcrumb خود، می‌توانید گزینه‌های بهتری برای استایل دادن به بردکرامب خود به روش‌های مختلف ارائه دهید. 

توجه: این افزونه در واقع به breadcrumb شما برای شما سبک نمی دهد. این به سادگی ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا HTML را که در اطراف بردکرامب شما قرار می گیرد تغییر دهید.

۳- سایر پلاگین ها

  • Breadcrumb NavXT
  • Flexy Breadcrumb

این 2 افزونه جز بهترین افزونه ها برای فعالسازی بردکرامب در سایت های وردپرسی می باشد که شما میتوانید با توجه به نسخه وردپرس خود و نوع سایت خود هر یک از این پلاگین ها را نصب و فعال نمایید و سپس بردکرامب را برای سایت خود ایجاد کنید.

3 اشتباه رایج هنگام استفاده از بردکرامب ها

3 اشتباه رایج هنگام استفاده از بردکرامب ها

استفاده از بردکرامب ها می تواند برای بهبود تجربه کاربری و سئوی وب سایت مفید باشد، اما برخی از اشتباهات رایج وجود دارد که باید هنگام استفاده از آن اجتناب کنید.

با در نظر گرفتن این نکات، بهتر است در طراحی و استفاده از breadcrumb بر ساختار و نیازهای وب سایت خود تمرکز کنید و از آن به درستی استفاده کنید برخی از این خطاها عبارتند از:

۱- اندازه breadcrumb در سایت خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نباشد.

ناقص بودن بردکرامب میتواند تاثیر خیلی بدی به روی سئو سایت داشته باشد. یکی دیگر از اشتباهاتی که برخی وب سایت ها مرتکب می شوند، بردکرامب ناقص (خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک) است.

به عنوان مثال، بردکرامب که فقط به صفحه فعلی اشاره می کند و صفحات قبلی را شامل نمی شود برای کاربران بی معنی است و تجربه کاربری را تحت الشعاع قرار می دهد.

۲- فقط منو سایت (navigation bar) خود را تکرار نکنید.

یکی از اشتباهاتی که برخی از طراحان وب مرتکب می شوند، استفاده از breadcrumbs به عنوان یک روش چیدمان وب سایت و تداخل با منو سایت است.

در واقع، بردکرامب باید به عنوان یک راه حل ناوبری برای کاربران استفاده شود و باید در بالای صفحات قرار گیرد تا کاربران بتوانند به راحتی به صفحات قبلی کلیک کنند. کاربرد منو بسیار متفاوت از بردکرامب می باشد.

۳- از نوع درست بردکرامب استفاده کنید.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از بردکرامب ناسازگاری آن با رتبه بندی صفحات است. به عنوان مثال، اگر سلسله مراتب صفحه وب سایت شما ساختار پیچیده ای دارد، افزودن یک مسیر ساده و خطی به صفحات شما می تواند برای کاربران گیج کننده باشد.

قبل از استفاده از breadcrumbs، بهتر است رتبه صفحه وب سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که breadcrumbs به درستی با رتبه صفحه شما همخوانی دارد و به کاربران اجازه می دهد تا از صفحات قبلی و Helps دیدن کنند تا به راحتی به صفحات بعدی دسترسی پیدا کنند.

پيشنهاد وب رمز: KPI چیست؛ حرفه ای کار کنید

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل در رابطه با اهمیت بردکرامب در سایت و چگونگی فعالسازی آن صحبت کردیم. وب سایت وب رمز تمامی خدمات طراحی سایت و فعال سازی بردکرامب جهت بهبود سئو سایت را انجام میدهد.

به عنوان سخن پایانی لازم است بدانید که با وجود استفاده از بردکرامب، هانسل و گرتل همچنان در جنگل گم شدند. اجازه ندهید این اتفاق برای بازدیدکنندگان شما بیفتد. برای این منظور میتوانید از تیم سئو وب رمز کمک و مشاوره دریافت نمایید.

بردکرامب ها  یک راه آسان برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا در سایت شما حرکت کنند و آنها فوراً نحوه عملکرد ساختار سایت شما را درک می کنند. گوگل آنها را به همین دلیل دوست دارد. به طور کلی می توان گفت که استفاده از این مسیر راهبردی در سایت میتوانید به سئو تکنیکال نیز کمک کند.

منابع: yoast.com و vwo.com

سوالات متداول

بردکرامب می تواند در وب سایت های پویا نیز مفید باشد. در واقع، استفاده از breadcrumbs در وب سایت های پویا می تواند به کاربران کمک کند تا به راحتی به صفحات قبلی و بعدی رفته و درک بهتری از رتبه بندی صفحات وب سایت خود داشته باشند.

بردکرامب که در بالای صفحات وب سایت قرار می گیرد و به کاربران کمک می کند تا به راحتی به صفحات قبلی و بعدی دسترسی پیدا کنند. برای نشان دادن سلسله مراتب صفحات وب سایت استفاده می شود و به کاربران کمک می کند تا به سرعت به صفحات قبلی و بعدی دسترسی پیدا کنند و درک بهتری از ساختار وب سایت داشته باشند. به طور معمول، breadcrumb ها به عنوان یک سلسله مراتب خطی از صفحات و هر صفحه به عنوان یک پیوند نشان داده می شود.

استفاده از breadcrumb برای سئو سایت مفید است. این راه حل تجربه کاربر وب سایت و سئو را بهبود می بخشد. استفاده از بردکرامب به کاربران اطمینان می دهد و به آنها کمک می کند تا به راحتی صفحات وب سایت شما را چک کنند. همچنین این راه حل به کاربران کمک می کند تا به سرعت به صفحات قبلی و بعدی دسترسی پیدا کنند و درک بهتری از رتبه بندی صفحات وب سایت داشته باشند. این کار باعث می شود کاربران برای مدت طولانی تری در وب سایت شما باقی بمانند و مدت زمان بازدید و بازدید آنها را افزایش می دهد که همه این موارد به بهبود سئوی وب سایت شما کمک می کند.

استفاده از breadcrumb چندین مزیت برای وب سایت شما به همراه دارد، از جمله:
  • بهبود تجربه کاربری
  • بهبود سئو
  • افزایش اعتماد به نام وب سایت
  • کمک به کاربران در یافتن صفحات مورد نظر
  • رعایت استانداردهای طراحی وب سایت
  • نمایش مسیر به صورت سلسله مراتبی

استفاده از breadcrumb برای تمام صفحات وب سایت شما نه تنها واجب است، بلکه باعث بهبود تجربه کاربری و سئوی وب سایت شما می شود. با ایجاد یک ساختار بردکرامب مناسب، کاربران می توانند به راحتی به صفحات قبلی و بعدی دسترسی داشته باشند و به سرعت در سلسله مراتب صفحات وب سایت شما حرکت کنند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.