شما یک سایت وردپرس عالی ساخته اید، زمان زیادی را صرف محتوا کرده اید و آن را برای بازدیدکنندگان وب سایت خود راه اندازی کرده اید. حالا باید از افزونه سئو وردپرس کمک بگیرید اگر می خواهید در فضای کسب و کار آنلاین دیده شوید و بدرخشید. برای بهینه سازی سایت وردپرس خود، می توانید یک افزونه سئو وردپرس را انتخاب کنید تا به شما در اجرای استراتژی سئو کمک کند. در این مقاله، مروری بر بهترین افزونه‌های سئو وردپرس و کارهایی که انجام می‌دهند خواهیم داشت و در ادامه خواهیم گفت که چرا افزونه‌ها می‌توانند برای کسب و کار شما کار کنند.

افزونه یا plugin چیست؟

افزونه یا plugin چیست

افزونه نرم افزاری است که بر روی یک برنامه نصب شده و قابلیت های آن نظیر سئو سایت را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال ، اگر می‌خواهید یک ویدیو را در یک وب سایت تماشا کنید ، ممکن است برای انجام این کار به یک افزونه نیاز داشته باشید. اگر افزونه نصب نشده باشد ، مرورگر شما نحوه پخش ویدیو را نمی‌فهمد.

ما در این قسمت به سئو اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید سئو چیست، پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

هیچ نرم افزار واحدی نمی‌تواند هر عملکردی را برای هر کاربر ارائه دهد – مهم نیست که چقدر قدرتمند باشد. پلاگین‌ها شکاف بین فرم و عملکرد را پر می‌کنند. آنها بدون تأثیر بر کد منبع، دسترسی به ویژگی های خاص برنامه‌ها و نرم افزارها را آسان تر می‌کنند.

اما پلاگین دقیقا چیست؟ چگونه کار می‌کنند، چرا اهمیت دارند و چگونه می‌توانید در صورت نیاز افزونه های مناسب را پیدا کنید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر، به خواندن ادامه دهید.

پلاگین‌ها نرم افزارهایی هستند که قابلیت هایی را به یک برنامه موجود اضافه می‌کنند بدون اینکه بر کد آن برنامه تاثیر بگذارند.

این بخش‌های نرم‌افزار به‌طور مؤثری به چارچوب‌های عملیاتی موجود متصل می‌شوند و به کاربران اجازه می‌دهند تا ویژگی‌های مورد نظر خود را دریافت کنند. پلاگین‌ها به توسعه دهندگان در طراحی وب سایت این امکان را می‌دهند که به جای نوشتن مجدد کد از ابتدا، از ابزارهای فناوری که از قبل وجود دارند استفاده کنند.

پيشنهاد وب رمز: بک لینک pbn چیست

محبوب ترین سیستم عامل رایانه شخصی در جهان – ویندوز را در نظر بگیرید. ویندوز که توسط افراد و شرکت‌ها به طور یکسان استفاده می‌شود، قابلیت های زیادی را ارائه کرده است. با ویندوز می‌توانید:

  • اسناد پیچیده ایجاد کنید
  • وب جهانی را مرور کنید
  • عکس‌ها را ویرایش کنید
  • از نرم افزارهای آشنا استفاده کنید

اما ویندوز نمی‌تواند همه چیز را انجام دهد. به عنوان مثال، اکثر نسخه های ویندوز ابزارهای اصلی ویرایش صدا را ارائه می‌دهند. اما این ابزارها فاقد عملکرد عمیق راه حل های قوی تر هستند. مهندسان نرم افزار مایکروسافت می‌توانند برای کدنویسی این ابزارهای صوتی و نصب آنها در نسخه های جدید ویندوز وقت بگذارند.

اما خواسته های کاربر و عملکردهای برنامه به طور مداوم در حال تغییر هستند. این بدان معنی است که آن ابزارهای صوتی نیز به پشتیبانی مداوم نیاز دارند تا مطمئن شوند که آن ابزارها مطابق انتظارات هستند.

چرا باید از افزونه های سئو وردپرس استفاده کنیم؟

چرا باید از افزونه های سئو وردپرس استفاده کنیم

شما جهت تولید محتوا یک سایت وردپرس عالی ساخته اید، زمان زیادی را صرف محتوا کرده اید و آن را برای بازدیدکنندگان وب سایت خود راه اندازی کرده اید. به منظور هدایت ترافیک وب سایت ارگانیک (یعنی ترافیکی که منجر به تبلیغات پولی نمی‌شود)، بهینه سازی موتور جستجو – یا SEO – در مرحله بعدی ضروری است.

سئو یک فرآیند درگیر و مداوم است، اما خوشبختانه، وردپرس منابع مختلفی برای آسان کردن آن دارد. برای بهینه سازی سایت وردپرس خود، می‌توانید یک قالب وردپرس با کیفیت و یک افزونه سئو وردپرس را انتخاب کنید تا به شما در اجرای استراتژی و مراحل انجام سئو کمک کند. در این مقاله، مروری بر بهترین افزونه‌های سئو برای وردپرس، کارهایی که انجام می‌دهند و اینکه چرا می‌توانند برای کسب و کار شما کار کنند، خواهید دید. جهت اطلاع از ۲۰ تکنیک طلایی سئو تکنیکال اینجا کلیک نمایید.

پيشنهاد وب رمز: cannibalization چیست

بهترین افزونه های سئو وردپرس چه کارهایی انجام می‌دهند؟

افزونه‌های وردپرس برنامه‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند ویژگی‌ها و عملکردهای جدیدی را به وب‌سایت وردپرس خود اضافه کنید، مشابه کاری که برنامه‌های موبایل برای گوشی هوشمند شما انجام می‌دهند. یک ضرب المثل رایج در جامعه وردپرس وجود دارد، “یک افزونه برای آن وجود دارد.”

وردپرس طوری طراحی شده است که سایر توسعه دهندگان می‌توانند کدهای خود را به آن اضافه کنند. API پلاگین وردپرس مجموعه ای قوی از قلاب‌ها و فیلترها را ارائه می‌دهد که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا عملکرد موجود وردپرس را تغییر دهند یا سرگرمی‌‌جدید اضافه کنند.

پيشنهاد وب رمز: گیمیفیکیشن چیست

۱- بهینه سازی محتوای مطالب

وردپرس به یک پلتفرم ترجیحی برای تولید محتوای متنی و گرافیکی مشاغل در هر اندازه و صنعت تبدیل شده است. این به دلیل ماهیت کاربر پسند و ویژگی های نگهداری نسبتا ساده آن است. در کنار گزینه‌های فراوان افزونه‌ها و تم‌های موجود برای کاربران برای سفارشی‌سازی وب‌سایت‌های خود، وردپرس یک گزینه عالی برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال یک تجربه وب یکپارچه هستند.

با توجه به این گزینه‌ها و ویژگی های مطلوب، وردپرس در واقع یکی از محبوب ترین سیستم های ساخت وب سایت و مدیریت محتوا در جهان است. با این حال، وردپرس لزوماً سئو دوستانه ترین پلت فرم بدون برخی تنظیمات کلیدی نیست. وردپرس تقریباً 50٪ از تمام وب سایت های موجود در اینترنت را قدرت می‌دهد. در نتیجه، رقابت زیادی برای صاحبان مشاغل وجود دارد که به دنبال رتبه بندی وب سایت وردپرس خود و تقویت لندینگ پیج در موتورهای جستجو مانند گوگل هستند.

۲- بهینه سازی تصاویر وردپرس

بهینه سازی تصاویر وردپرس

تصاویر و تولید محتوا گرافیکی برای پست های وبلاگ شما ضروری است. یک یا دو مورد از آنها ، که به موقع استفاده می‌شوند ، وبلاگ شما را به بخش های جالب و قابل خواندن تقسیم می‌کند.

اما تصاویر و تولید محتوا ویدیویی فقط خوانندگان را به قلب متن شما سوق نمی‌دهند. آنها همچنین ابزارهای قدرتمندی برای سئو هستند ، به خصوص وقتی از وردپرس استفاده می‌کنید. با استفاده از پلاگین های وردپرس میتوانید تصاویر فوق العاده جذاب و یا تولید محتوا صوتی جذاب برای سایت حود ایجاد کنید.

پلاگین وردپرس به چند روش می‌تواند تصاویر شما را برای رتبه بندی بهتر سئو و یا سئو ویدیو بهینه کند:

  1. وردپرس به شما امکان می‌دهد برای هر تصویری که استفاده می‌کنید “متن جایگزین” ایجاد کنید. این بدان معناست که می‌توانید کلمات کلیدی خود را به عنوان توضیحات تصویر وصل کنید که توسط خزنده موتور جستجو مشاهده می‌شود.
  2. با وردپرس می‌توانید از افزونه ای استفاده کنید که به طور خودکار متن ALT را برای تصاویر خود ایجاد می‌کند.
  3. همچنین شما می‌توانید تصاویر خود را تغییر اندازه دهید تا سرعت بار صفحه شما را کاهش دهند.

۳- امکان ریدایرکت لینک‌ها به یکدیگر

همچنین پلاگن های وردپرس امکان ریدایرکت لینک‌ها به یکدیگر لنگر سازی (اگر میخواهید بدانید انکرتکست چیست، پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله‌هایی حول آن مطالعه نمایید.) را فراهم میکنند. (ما در این قسمت به ریدایرکت اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید ریدایرکت چیست، پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله‌هایی حول آن مطالعه فرمایید.)

۴- استفاده از AMP وردپرس

Google Accelerated Mobile Pages (AMP) یک کتابخانه منبع باز است که به شما کمک می‌کند نسخه‌های سریع، پیمایش روان از صفحات وب خود را ایجاد کنید که در دستگاه‌های تلفن همراه عالی به نظر می‌رسند. ما در این قسمت به AMP اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید AMP چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۵- قابلیت استفاده از open graph

قابلیت استفاده از open graph

عکس از سایت Ahrefs

تگ های Open Graph چیست؟ متا تگ های گراف باز به شما این امکان را می‌دهند که کنترل کنید وقتی صفحه ای از وب سایت شما در شبکه های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک به اشتراک گذاشته می‌شود چه محتوایی ظاهر می‌شود. همچنین کنترل می‌کند که چه محتوایی برای پیش نمایش صفحات شما در فید AddThis Related Posts ظاهر می‌شود.

۶- بررسی لینک‌ها و صفحات 404

اگرچه خطاهای 404 اجتناب ناپذیر هستند، اما به این معنی نیست که باید ناخوشایند باشند. از استراتژی لینک سازی در صفحه خطای 404 خود برای ارتباط با بازدیدکنندگان و هدایت آنها به مقصد دیگری در سایت خود استفاده کنید. این می‌تواند شانس شما را برای تبدیل بازدیدکنندگان بیشتر به مشترک یا مشتری افزایش دهد.

۷- ساخت نقشه سایت در وردپرس

نقشه سایت وردپرس یک فایل XML  (زبان نشانه گذاری قابل توسعه) است که حاوی لیستی از تمام (یا اکثر) صفحات وب سایت شما است. نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا در سایت شما حرکت کنند و تمام محتوایی را که می‌خواهید در نتایج جستجو رتبه بندی کنید، فهرست کنند. این فایل‌ها با فرمت XML نوشته شده‌اند، زیرا به راحتی قابل خواندن توسط ماشین هستند، بنابراین ربات‌های موتور جستجو مشکلی در خزیدن آنها ندارند.

پيشنهاد وب رمز: کورنراستون کانتنت چیست

۸- قابلیت استفاده از Snippet creator در نتایج جستجو

قطعه‌های ویژه Google یا Snippet creator  نتایج برجسته‌شده‌ای هستند که در بالای صفحه نشان داده شده‌اند. به همین دلیل است که آنها به عنوان موقعیت 0 نیز شناخته می‌شوند. در قطعه برجسته، Google ممکن است یک نتیجه جستجو را در کادر پاسخ نمایش دهد یا آن را با استفاده از ریزداده های وب سایت شما برجسته کند. برای مثال، اگر تبلیغات گوگل فکر می‌کند که وب‌سایت شما به اندازه کافی به سؤال کاربر پاسخ می‌دهد، در بالا با متن مربوطه به عنوان توضیحات نمایش داده می‌شود.

۹- امکان استفاده از داده های ساختار یافته در نتایج جستجو

داده های ساختاریافته راهی برای صحبت با موتورهای جستجو در مورد جنبه هایی از وب سایت شما است که می‌خواهید در صفحات نتایج آن برجسته کنید. اگر وب سایت شما توسط وردپرس میزبانی می‌شود، روش های مختلفی برای استفاده از داده های ساختار یافته برای تبدیل محتوای شما به نتایج غنی در موتور جستجو وجود دارد.

۱۰- امکان ردیابی لینک‌های با استفاده از کوتاه کننده‌های لینک

بسیاری از مردم هنگام به اشتراک گذاری پیوندهای وب سایت خود در رسانه های اجتماعی و سایر سیستم عامل‌ها از کوتاه کننده URL استفاده می‌کنند. برخی از آژانس های بازاریابی و فریلنسرها حتی از کوتاه کننده URL در ایمیل‌ها و متن های خود به عنوان راهی برای ردیابی کلیک‌ها استفاده می‌کنند.

امروزه خدمات بسیار محبوبی برای کوتاه کردن URL وجود دارد. البته، گاهی اوقات شما می‌خواهید کنترل بیشتری نسبت به آن خدمات داشته باشید. همچنین برای افرادی که در بازار هستند یک کوتاه کننده URL معمول است که بخواهند از دامنه فعلی خود استفاده کنند. خوشبختانه، برای کسانی که از وردپرس استفاده می‌کنند، پلاگین‌ها و راه حل های زیادی برای تحقق این امر وجود دارد.

۱۱- امکان استفاده از کش وردپرس جهت افزایش سرعت سایت

استفاده از کش وردپرس جهت افزایش سرعت سایت

وقتی صحبت از بهینه سازی و افزایش سرعت وب سایت شما و کاهش بانس ریت سایت وردپرسی می‌شود، نقش کش در وردپرس را هرگز نمی‌توان دست کم گرفت. به طور کلی در مورد کش در اینترنت بسیار صحبت شده است. با این حال، هنوز هم یک ویژگی نسبتا کمتر مورد استفاده در میان بخش بزرگی از پایگاه کاربران وردپرس باقی مانده است.

به زبان ساده، کش به فرآیند ایجاد نسخه های ثابت از محتوای شما و ارائه آن به بازدیدکنندگان اشاره دارد. صفحات استاتیک معمولاً به سرعت در مرورگرها ارائه می‌شوند. این منجر به عملکرد سریعتر وب سایت شما می‌شود.

در وردپرس، رندر یا واکشی یک صفحه (یا پست یا نوع پست سفارشی) نیاز به ارسال پرس و جوهای رفت و برگشتی به و از پایگاه داده دارد. اکنون، بیشتر اوقات، یک پست یا صفحه ایجاد می‌کنید و هر روز آن را به‌روزرسانی نمی‌کنید. ذخیره سازی کپی های ثابتی از پست یا صفحه شما ایجاد می‌کند و آن را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. به این ترتیب می‌توان از پرس و جوهای رفت و برگشتی به پایگاه داده جلوگیری کرد و در نتیجه بار سرور را کاهش داد.

پيشنهاد وب رمز: KPI چیست

معرفی بهترین افزونه های سئو وردپرس

بهترین افزونه های سئو وردپرس

۱- Yoast Seo

Yoast SEO یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا محتوای خود را به بالاترین استانداردهای سئو و خوانایی کلی برسانید.

Yoast SEO ابزارها و ویژگی های زیادی را برای بررسی سئو به شما ارائه می‌دهد. برخی از این ویژگی‌ها بر سئو داخلی کل سایت و یا سئو خارجی سایت شما تأثیر می‌گذارد. ویژگی های دیگر به شما کمک می‌کند تا پست‌ها و صفحات جداگانه را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

۲- All In One SEO Pack

افزونه All in One SEO برای وردپرس، افزونه اصلی سئو وردپرس است که در سال 2007 شروع شد. بیش از 3 میلیون صاحب وب سایت هوشمند از AIOSEO برای تنظیم صحیح سئو تکنیکال استفاده می‌کنند، بنابراین وب سایت های آنها می‌توانند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشند.

ما معتقدیم که برای راه اندازی صحیح سئوی وردپرس (یعنی غیر از سئو کلاه سیاه) نباید یک متخصص یا توسعه دهنده سئو استخدام کنید. به همین دلیل است که AIOSEO را به عنوان جامع ترین افزونه سئو وردپرس و جعبه ابزار بازاریابی ساخته شده، بنابراین می‌توانید رتبه بندی سئو وب سایت خود را بهبود بخشید و فرصت های جدید رشد سئو را در کمتر از 10 دقیقه کشف کنید. البته توجه داشته باشید که از روش های سئو منفی استفاده نکنید.

پيشنهاد وب رمز: تست A/B چیست

۳- Rank Math

افزونه Rank Math

Rank Math بهترین افزونه بهینه سازی موتور جستجو برای وردپرس است که به راحتی می‌تواند محتوای خود را با پیشنهادات داخلی و کامنت مارکتینگ بر اساس بهترین شیوه های پذیرفته شده بهینه کند. تنظیمات مهم سئو را به راحتی سفارشی کنید، کنترل کنید کدام صفحات قابل فهرست بندی هستند و چگونه می‌خواهید وب سایت شما در جستجو با داده های ساختاریافته ظاهر شود.

۴- افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس با Smush it

Smush یکی از بهترین ابزارهای بهینه سازی و سئو تصاویر است. حتی ما از آن در وب سایت خود استفاده می‌کنیم. به طور خودکار تصاویر را فشرده می‌کند و سرعت و کیفیت را تضمین می‌کند.

همجنین این افزونه فشرده سازی بدون تلفات و بارگذاری تنبل را تضمین می‌کند. همچنین، می‌توانید 50 تصویر را به صورت انبوه بهینه کنید و حداکثر اندازه را برای تصاویر فشرده تعیین کنید. اگر نمی‌خواهید برای بهینه سازی تصاویر به صورت دستی وقت بگذارید، می‌توانید بهینه سازی خودکار را فعال کنید.

۵- افزونه بررسی لینک‌های خراب در وردپرس با Broken Link Checker

افزونه بررسی لینک‌های خراب در وردپرس با Broken Link Checker

افزونه Broken Link Checker تمام لینک های داخلی و خارجی را در سایت شما که به دنبال لینک های شکسته هستند نظارت و آزمایش می کند. این به شما کمک می کند لینک های بد را برای بهبود سئو و تجربه کاربر برطرف کنید.

امکانات آن

  • پیوندهای خارجی و پیوندهای داخلی را در پست‌ها، صفحات، نظرات، فهرست وبلاگ و فیلدهای سفارشی نظارت می‌کند.
  • پیوندهایی را که کار نمی کنند، تصاویر از دست رفته و تغییر مسیر را تشخیص می دهد.
  • از طریق داشبورد یا از طریق ایمیل به شما اطلاع می دهد.
  • باعث می شود پیوندهای شکسته به طور متفاوت در پست ها نمایش داده شوند.
  • از دنبال کردن لینک های شکسته توسط موتورهای جستجو جلوگیری می کند.
  • شما می توانید لینک ها را بر اساس URL، متن انکرتکست و … جستجو و فیلتر کنید.
  • پیوندها را می توان مستقیماً از صفحه افزونه ویرایش کرد، بدون اینکه هر پست به صورت دستی به روز شود.

۶- افزونه کش وردپرس با W3 Total Cache

W3 Total Cache که در بیش از یک میلیون سایت فعال است، یکی از محبوب ترین افزونه های کش در WordPress.org است. از نظر عمق عملکرد، W3 Total Cache بیشترین گزینه را در بین هر افزونه کش موجود در این لیست دارد. همچنین این افزونه علاوه بر کش کردن صفحه، از موارد زیر نیز پشتیبانی می‌کند:

  • کوچک سازی
  • حافظه پنهان Opcode
  • کش پایگاه داده
  • حافظه پنهان شی
  • کش مرورگر

۷- افزونه AMP وردپرس و بهینه سازی AMP

یکی از گزینه های با رتبه بالا در این لیست، افزونه AMP for WP است.  حتی میانگین امتیاز بهتری نسبت به آنچه توسط پروژه رسمی‌AMP تولید شده است دارد. AMP برای WP همچنین مجموعه ای از ویژگی های غنی را ارائه می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  • پشتیبانی AdSense
  • تماس با پشتیبانی فرم 7.
  • پشتیبانی از شرکت در ایمیل
  • پشتیبانی از Call To Action

پيشنهاد وب رمز: CTA چیست

۸- افزونه ساخت نقشه سایت در وردپرس با Google XML Sitemaps

افزونه ساخت نقشه سایت در وردپرس با Google XML Sitemaps

این افزونه ساده ترین گزینه‌ها را برای ساخت نقشه سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. از این افزونه استفاده کنید و استراتژی بازاریابی محتوا و سئوی وب سایت خود را تا حد زیادی بهبود بخشید تا نقشه های سایت XML ایجاد کنید که به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند.

با نقشه سایت، دیدن ساختار کامل و منظم سایت خود و استفاده کارآمدتر از آن بسیار آسان تر است. بیش از 3000 کاربر به آن امتیاز 5 از 5 ستاره دادند و بیش از 10 میلیون بار دانلود کردند.

۹- افزونه ساخت لینک کوتاه در وردپرس با Pretty Link Lite

بهترین راه برای افزایش ترافیک وبلاگ و حفظ خوانندگان این است که پلاگینی را نصب کنید که پیوندهای زشت را پنهان و کوتاه می‌کند تا به شما در به دست آوردن مشترکین بیشتر کمک کند، و افزونه Pretty Links همان پلاگین است. این افزونه کوتاه کننده URL در دو نسخه رایگان و پرمیوم موجود است. می‌توانید قبل از ارتقا، نسخه رایگان را امتحان کنید.

با استفاده از این افزونه، می‌توانید هر ضربه را در URL خود پیگیری کنید و گزارش جامعی در مورد منبع بازدید دریافت کنید. با استفاده از این افزونه، پیوند دادن به وب سایت‌ها یا انجمن های دیگر نیز می‌تواند به شما در افزایش دید وب سایت کمک کند. با استفاده از این افزونه، می‌توانید اطلاعات مربوط به یک کلیک را مشاهده کنید، از جمله آدرس IP، میزبان راه دور، مرورگر و وب سایتی که بازدیدکننده را ارجاع داده است.

پيشنهاد وب رمز: پنالتی گوگل چیست

۱۰- افزونه نمایش داده‌های ساختار یافته در وردپرس با Schema

همانطور که می‌دانید، وردپرس یک CMS بسیار کاربرپسند است که از استحکام و انعطاف پذیری برای کاربران خود برخوردار است. یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، داشتن قابلیت گسترش قابلیت‌های داخلی پلتفرم از طریق افزونه‌ها است.

همانطور که از نام آن پیداست، پلاگین های طرحواره یا Schema ، افزونه هایی هستند که به طور خاص طراحی و توسعه یافته اند تا به شما در انجام کار خسته کننده اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره به سایت وردپرس خود کمک کنند.

۱۱- MonsterInsights

افزونه MonsterInsights

MonsterInsights که به طور کلی پادشاه افزونه های تجزیه و تحلیل وردپرس در نظر گرفته می‌شود، یک ابزار همه جانبه عالی است. همچنین با بیش از 3 میلیون نصب فعال، محبوب ترین افزونه Google Analytics در وردپرس است.

MonsterInsights مانند بسیاری از افزونه های دیگر، کد رهگیری Google Analytics شما را بدون نیاز به کدنویسی در وب سایت شما قرار می‌دهد. سپس داده‌های شما را به یک رابط کاربر پسند می‌کشد که در داشبورد وردپرس شما اجرا می‌شود و انعطاف‌پذیری را برای سایت‌های در حال رشد با نسخه‌های رایگان و پرمیوم ارائه می‌دهد.

حتی نسخه رایگان یکی از بهترین افزونه های تجزیه و تحلیل وردپرس موجود است. تمام داده‌های Google Analytics را که انتظار دارید ارائه می‌کند که به معیارهای مخاطب و رفتار تقسیم می‌شوند که در زمان واقعی به‌روزرسانی می‌شوند. شما ویژگی های پیشرفته تری مانند گزارش های WooCommerce را با نسخه پریمیوم دریافت می‌کنید.

ویژگی‌های اضافی این افزونه عبارتند از Google AdSense و ردیابی پیوندهای وابسته در داشبورد شما، ردیابی رویداد Google Analytics، سازگاری با افزونه‌های WordPress AMP  (صفحات تلفن همراه شتاب‌دهنده) و امکان ردیابی عملکرد فرم‌ها، جاسازی‌های YouTube و Vimeo و ارجاع‌ها از سایر وب سایت ها.

۱۲- Premium SEO Pack

افزونه SEO Pack یک جایگزین عالی برای Yoast است. با آن، مبتدیان نگران تنظیمات پیچیده نخواهند بود زیرا بلافاصله پس از فعال سازی به خوبی کار می‌کند. به عنوان مثال، به طور خودکار متا تگ‌ها را تولید می‌کند و عناوین شما را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه می‌کند.

گفته می‌شود، کاربران پیشرفته می‌توانند تجربه خود را سفارشی کنند و ویژگی های خودکار را نادیده بگیرند. علاوه بر این، می‌توانید از ویرایشگر Robots.txt برای آموزش خزنده های وب در مورد محتوای سایت خود استفاده کنید.

۱۳- WP Meta SEO

WP Meta SEO به شما کنترل تمام بهینه سازی و استراتژی سئو را می‌دهد. محتوای سئو انبوه و سئوی تصویر، بررسی محتوای صفحه، 404 و تغییر مسیر را نیز ارائه میدهد.

پيشنهاد وب رمز: search intent ‌چیست

۱۴- SEOPress

افزونه SEOPress

افزونه SEOPress ابزاری قدرتمند است که می‌تواند به شما کمک کند تا سایت وردپرس خود را برای بهتر بهینه سازی کنید. رتبه بندی موتورهای جستجو طیف وسیعی از ویژگی‌ها را برای هر جنبه مهم سئو محتوا ارائه می‌دهد

برخی از ویژگی‌ها و مزایای کلیدی افزونه SEOPress عبارتند از:

  • ویژگی های جامع سئو و تبلیغات همسان برای رتبه بندی بهتر
  • ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سایت شما
  • بهینه سازی برای سرعت سایت و زمان بارگذاری بهتر
  • پشتیبانی جامع و آموزش برای استفاده آسان
  • به روز رسانی و بهبودهای منظم برای عملکرد بهینه

پيشنهاد وب رمز: ۲۱۰ فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل

۱۵- افزونه Hummingbird Pro

افزونه Hummingbird Pro وب سایت شما را سریعتر و عملکرد سایت را با افزودن روش های جدید برای تقویت صفحه سرعت اطلاعات گوگل با کنترل های دقیق روی فشرده سازی فایل ها، به تعویق انداختن سبک‌ها و اسکریپت های CSS و جاوا اسکریپت، کوچک سازی برای CSS و JS، ادغام Lazy Load و حافظه پنهان در سطح جهانی بهینه می‌کند.

۱۶- افزونه مدیریت پیوندهای یکتا Permalink Manager Pro

با استفاده از Permalink Manager Pro نه تنها Slug بلکه می‌توانید آدرس کل URL‌ها را ویرایش کنید. این یک گزینه صفحه نمایش را در اختیار شما قرار می‌دهد که به شما امکان می‌دهد تعداد URL هایی که باید در هر صفحه نمایش داده شوند را کنترل کنید. همچنین امکان استفاده از فیلتر تاریخ و نمایش ماه پست‌ها در لیست وجود دارد.

۱۷- افزونه مدیریت لینک داخلی Interlinks Manager

افزونه مدیریت لینک داخلی Interlinks Manager

با استفاده از افزونه Interlinks Manager برای وردپرس می‌توانید به تعداد دلخواه لینک داخلی در وب سایت خود ایجاد کنید. این افزونه به شما امکان می‌دهد پیوندهای داخلی وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا تعداد پیوندهای بینابینی، تعداد بازدیدهایی که پیوندهای داخلی شما ایجاد می‌کنند و چندین مورد دیگر را تعیین کنید.

علاوه بر این، این افزونه می‌تواند آب پیوند مرتبط با هر URL را محاسبه کند. یکی دیگر از مزایای این افزونه این است که پیشنهادهای پیوندی را برای پست های شما ارائه می‌دهد که می‌تواند برای ایجاد پیوندهای داخلی مرتبط با محتوای شما استفاده شود.

امکان ایجاد لینک های داخلی بر اساس کلمات یا عبارات خاصی وجود دارد. همچنین می‌توان از فیلد Interlinks Optimization برای پیگیری پیشرفت لینک های داخلی در طول فرآیند ویرایش استفاده کرد.

۱۸- افزونه Poster، افزونه کپی کردن مطلب

Poster یک پوستر خودکار رسانه های اجتماعی و زمانبندی است که به طور خودکار پست های وردپرس شما را به اشتراک می‌گذارد. این به شما کمک می‌کند تا جامعه آنلاین و تعاملات خود را رشد دهید.

این افزونه با 16 شبکه اجتماعی (فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، لینکدین، تامبلر، مدیوم، گوگل من بیزینس، تلگرام، ردیت، VK.com، OK.ru، Plurk، Xing، بلاگر، دیسکورد، و وب سایت های مبتنی بر وردپرس) سازگار است، بنابراین می‌توانید با افراد بیشتری از وب سایت خود بازدید کنید و سئو محلی خود را بهبود بخشید.

پيشنهاد وب رمز: تفاوت سئو و گوگل ادوردز

نتیجه گیری

بهینه سازی وردپرس به این راحتی نیست، اما اگر به درستی انجام شود، می‌تواند تاثیر زیادی بر سایت شما داشته باشد. موتورهای جستجو صفحات وب کم سرعت را دوست ندارند و همچنین مخاطبان شما را دوست ندارند. در رقابت سخت دیجیتال امروزی که مشتریان می‌توانند به راحتی به برندهای دیگر روی بیاورند تا جایگزینی برای محصول شما بیابند، تنها یک ثانیه زمان بارگذاری وب‌سایت می‌تواند تفاوت را ایجاد کند.

امیدوارم از طریق این مقاله توانسته باشم شما را در زمینه بهینه سازی وب سایت های وردپرسی راهنمایی کرده باشم. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر میتوانید با کارشناسان وب رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

وردپرس برای 12 سال متوالی سریعترین رشد سیستم مدیریت محتوا بوده است. طبق داده های W3Techs، وردپرس سریع ترین رشد سیستم مدیریت محتوا از سال 2010 بوده است. در سال 2021، وردپرس بیشترین وب سایت‌ها را به دست آورد و 9.3٪ به پایگاه کاربران قابل توجه خود اضافه کرد.

برخی از بهترین افزونه های کش وردپرس عبارتند از:
  •       WP Rocket.
  •       WP Fastest Cache.
  •       LiteSpeed Cache.
  •       WP-Optimize.
  •       مجموع کش W3.
  •       WP Super Cache.
  •       زرین پر، زرین بال.
  •       WP Rocket.

گفتنی است، وردپرس پر استفاده ترین پلتفرم برای ایجاد وب سایت است و فهرست بهترین نرم افزارهای مدیریت محتوا برای سال 2023 را در اختیار ما قرار داده است.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز (CMS) است که برای ساخت وب سایت استفاده می‌شود. یک مطالعه در سال 2022 توسط W3 Techs نشان می‌دهد که 43 درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت از وردپرس استفاده می‌کنند. اگرچه این نرم افزار رایگان است، بسیاری از افراد توسعه دهندگان حرفه ای وردپرس را برای طراحی و توسعه وب سایت با کیفیت بالا استخدام می‌کنند.

خیر، وردپرس جایگزین توسعه دهندگان وب نخواهد شد. وردپرس ایجاد و ویرایش وب سایت‌ها را آسان تر، سریع تر و ارزان تر می‌کند. اما همیشه نیاز به توسعه دهندگان برای ساخت هسته وردپرس و همچنین تم‌ها و افزونه هایی وجود خواهد داشت که به صاحبان وب سایت اجازه می‌دهد طراحی آن را سفارشی کرده و ویژگی آن را گسترش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.