جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

الگوریتم رتبه بندی گوگل یک سیستم پیچیده و همیشه در حال تکامل است که ترتیب ظاهر شدن وب سایت‌ها را در نتایج جستجو تعیین می‌کند. برخی از فاکتورهای رتبه بندی سایت در گوگل عبارتند از: محتوای با کیفیت، سرعت صفحات، بهینه سازی برای موبایل، سیگنال‌های اجتماعی و غیره.

در حالی که عوامل دقیقی که بر رتبه‌ بندی وب‌سایت‌ها تأثیر می‌گذارند مخفی نگه داشته می‌شوند، اما گوگل بینش‌هایی را در مورد مهم‌ترین فاکتورها ارائه کرده است. در این مقاله، ما بیش از ۲۰۰ فاکتور مهم از عوامل رتبه بندی گوگل را که می‌توانند به بهبود رتبه وب‌سایت و سئو شما و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر کمک کنند، بررسی خواهیم کرد.

مهمترین عوامل موثر در رتبه بندی گوگل

محتوای با کیفیت

شاید این مهم ترین عامل در تعیین رتبه بندی موتورهای جستجو باشد. گوگل برای وب سایت‌هایی که محتوای جدید، آموزنده و جذابی را ارائه می‌دهند که نیازهای کاربران را برآورده می‌کند، ارزش بالایی قائل است. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با کلمات کلیدی هدف شما مرتبط است و ارزش واقعی را برای مخاطبان شما فراهم می کند.

بک لینک‌های معتبر

بک لینک‌ها (لینک های سایر وب سایت‌ها به وب سایت شما) همچنان یک فاکتور مهم برای رتبه بندی هستند، زیرا نشان دهنده اعتبار و قابل اعتماد بودن سایت شما هستند.

اگر می‌خواهید به رتبه‌های بالاتری دست پیدا کنید، باید بر ایجاد بک لینک‌های با کیفیت بالا از منابع معتبر در صنعت خود تمرکز کنید. بخش زیادی از فعالیت‌های سئوی خارجی معطوف به بک لینک‌هاست.

سئوی تکنیکال

جنبه‌های فنی یک وب سایت از عوامل تاثیر گذار بر رتبه بندی گوگل هستند. سئوی فنی شامل موارد مختلفی نظیر سرعت سایت، پاسخگویی به موبایل، قابلیت خزیدن و غیره است که هر کدام باید بهینه شوند.

به گفته گوگل، سئوی فنی یا تکنیکال به طور مستقیم بر رتبه بندی سایت شما تاثیر دارد و اهمیت زیادی برای موتورهای جستجو دارد.

بهینه سازی کلمات کلیدی

حتما شما هم شنیده‌اید که پر کردن کلمات کلیدی (استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی) می‌تواند به رتبه‌بندی شما آسیب برساند، اما نکته طلایی این است که استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوا و متا تگ‌ها می‌تواند به گوگل کمک کند تا بفهمد صفحه شما درباره چیست و دید آن را برای آن کلمات کلیدی بهبود بخشد. این کار تاثیر زیادی بر سئوی داخلی سایت شما خواهد داشت.

تجربه کاربری (UX)

تجربه کاربری معیاری است که نشان می‌دهد کاربران از وب سایت شما و تجربه کلی استفاده آنها تا چه اندازه مثبت است. در واقع این معیار بیانگر رضایت کاربران از عناصر مختلف سایت شماست. گوگل می‌خواهد وب سایت‌هایی را به کاربران نشان دهد که UX خوبی ارائه می‌دهند.

نشانه گذاری اسکیما

اسکیما (schema) نوعی از داده‌های ساختار یافته هستند که می‌توانید به وب سایت خود اضافه کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید که محتوای شما را بهتر درک کنند. این نشانه‌ها برای فهم قالب کلی صفحات و رتبه بندی صحیح آنها ضروری هستند.

سیگنال شبکه‌های اجتماعی

در حالی که فعالیت رسانه‌های اجتماعی به تنهایی مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر نمی‌گذارد، اما می‌تواند به طور غیرمستقیم با هدایت ترافیک، ایجاد آگاهی از برند و ایجاد تعامل و اشتراک گذاری بر آنها تأثیر بگذارد.

به اشتراک گذاری محتوای شبکه‌های اجتماعی خود را تقویت کنید و با مخاطبان خود در رسانه‌های اجتماعی تعامل برقرار کنید تا حضور آنلاین قوی داشته باشید.

سیگنال‌های برند

منظور از سیگنال‌های برند، درک کلی مخاطب و موتور جستجو از برند شما به صورت آنلاین است. برای به دست آوردن رتبه‌های بالاتر، مطمئن شوید که برند شما شناخته شده و مورد احترام است.

۲۰۸ فاکتور گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها

این فاکتورها را می‌توان به ۹ دسته زیر تقسیم کرد:

  1.  فاکتورهای مربوط به دامنه
  2. فاکتورهای مربوط به سئو داخلی
  3. فاکتور های مربوط به سئو تکنیکال
  4. فاکتورهای مربوط به سئو خارجی
  5. فاکتورهای مربوط به‌عکس‌العمل کاربران
  6. قانون‌های خاص الگوریتم‌های گوگل
  7. سیگنال‌های برند
  8. فاکتورهای مربوط به اسپم سئو داخلی
  9. فاکتورهای مربوط به اسپم سئو خارجی

فاکتورهای مهم مربوط به دامنه برای رتبه بندی گوگل

۱- سن دامنه

به گفته یکی از کارمندان گوگل، اختلاف بین یک دامنه شش‌ماهه با یک دامنه یک‌ساله بسیار ناچیز است. به‌بیان‌دیگر هرچند گوگل از سن دامنه به‌عنوان یکی از فاکتورهای بررسی‌اش استفاده می‌کند ولی از اهمیت بالایی برخوردار نیست.

۲- وجود کلمه کلیدی در نام دامنه

استفاده از کلمه کلیدی اصلی مرتبط با کسب و کار شما در نام دامنه پیش از ثبت دامنه سایت، باعث افزایش رتبه سئوی شما نمی‌شود. اما همچنان به عنوان یک سیگنال مرتبط عمل می‌کند تا موتورهای جستجو راحت تر موضوع وب سایت شما را درک کنند.

۳- وجود کلمه کلیدی در ابتدای دامنه

نام دامنه‌ای که با یکی از کلمات کلیدی مهم وب‌سایت آغاز می‌شود برتری ویژه‌ای نسبت به حالتی دارد که هیچ کلمه کلیدی در نام دامنه وجود نداشته باشد و یا این کلمه در وسط یا انتهای نام دامنه قرار بگیرد.

۴- دوره ثبت دامنه

به گفته یکی از کارمندان گوگل معمولاً افراد دامنه‌های باارزش و مشروع خود را برای دوره‌های طولانی‌تری ثبت می‌کنند. این در حالی است که افرادی که می‌خواهند به‌صورت موقت از یک دامنه استفاده کنند، هزینه ثبت دامنه برای دوره کوتاه‌تری می‌پردازند.

بنابراین تاریخ انقضای یک دامنه می‌تواند به فاکتوری برای الگوریتم‌ های گوگل در نظر گرفته شود.

۵- وجود کلمه کلیدی در زیردامنه

کارشناسان سایت Moz معتقدند وجود کلمه کلیدی در زیردامنه می‌تواند در ارتقای رتبه یک وب‌سایت مؤثر باشد.

وجود کلمه کلیدی در زیردامنه

۶- سابقه دامنه

اگر مالکیت یک دامنه چندین بار تغییر کند، احتمالاً این پیام را به گوگل منتقل می‌کند که سابقه و پیشینه این دامنه باید ریست شود؛ و یا اگر دامنه‌ای وارد دوره جریمه خود شود، این پیشینه به مالک جدید هم منتقل خواهد شد.

۷- تطبیق دقیق دامنه

دامنه‌هایی که نام آن‌ها دقیقاً با کلمات مورد جستجو تطابق دارند می‌توانند مزیت ویژه‌ای برای خود کسب کنند؛ اما همین فیلتر برای وب‌سایت‌هایی که دارای محتوای بی‌کیفیت هستند می‌تواند اثر معکوس داشته باشد.

۸- خصوصی یا عمومی کردن WhoIs یک دامنه

درصورتی‌که تنظیمات Whois یک دامنه به‌صورت خصوصی و غیرعمومی ست شده باشد، این مفهوم را به دنبال دارد که چیزی قرار است پنهان بماند. به گفته یکی از کارمندان گوگل: استفاده از امکان خصوصی کردن Whois به‌خودی‌خود بد نیست، ولی وقتی این فاکتور در کنار سایر فاکتورها قرار می‌گیرد به نظر می‌رسد مسئله غیرمعمولی وجود دارد.

۹- مالکان جریمه‌ شده

اگر گوگل شخصی را به‌عنوان اسپمر شناسایی کند، سایر وب‌سایت‌هایی که آن شخص مالکیت آن‌ها را دارد نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

۱۰- دامنه‌های ملی، دامنه های سطح بالای مختص کشور

داشتن یک دامنه سطح بالای کد کشوری (Country Code Top Level Domain) مانند (.ca,.pt,.ir) می‌تواند به رتبه یک سایت در همان کشور کمک کند، ولی ممکن است در رتبه‌گیری بین‌المللی محدودیت ایجاد کند.

فاکتورهای مربوط به سئو داخلی

۱۱- استفاده از کلمه کلیدی در عناوین

باوجود کم شدن اهمیت این فاکتور نسبت به گذشته، اما تگ عنوان شما همچنان سیگنال سئو مهمی در صفحه‌تان است. طبق گفته Moz که منبع معتبری در زمینه سئو است، تگ‌های عنوانی که با یک کلمه کلیدی شروع می‌شوند، نسبت به عنوان‌هایی که در آن کلمه کلیدی در انتهای برچسب ظاهر می‌شود، عملکرد بهتری دارند.

 

کلمات کلیدی موجود در عنوان

۱۲- عنوان‌هایی که با کلمه کلیدی شروع می‌شوند

به گفته Moz وجود کلمه کلیدی در ابتدای یک عنوان برتری ویژه‌ای نسبت به حالتی دارد که این کلمه در وسط یا انتهای عنوان بیاید.

۱۳- کلمات کلیدی موجود در تگ توضیحات

گوگل از مطالب تکراری موجود در تگ توضیحات به‌صورت مستقیم استفاده نمی‌کند، اما این توضیحات موجود می‌تواند نرخ کلیلک را افزایش دهد که این موضوع خود می‌تواند به‌عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی مورداستفاده قرار گیرد.

۱۴- کلمات کلیدی که در تگ H1 قرار می‌گیرند

قرار گیری کلمات کلیدی در تگ H1

H1 تگ‌ها عنوان‌های سطح دوم محسوب می‌شوند. در کنار تگ عنوان اصلی، گوگل از H1 تگ نیز به‌عنوان سیگنال ثانویه برای رتبه‌بندی استفاده می‌کند.

۱۵- TF-IDF

این فاکتور بیانگر این اصل است که هر چه تعداد یک کلمه خاص در صفحه بیشتر باشد، احتمال ارتباط صفحه با آن کلمه بیشتر است. اما به این سادگی هم نیست. گوگل احتمالا از نسخه پیچیده TF-IDF استفاده می‌کند.

۱۶- حجم و طول محتویات

محتوای طولانی تر می‌تواند گستره وسیع‌تری از موضوعات را پوشش دهد و احتمالاً در الگوریتم‌های گوگل، در مقایسه با مقالات کوتاه‌تر و سطحی ترجیح داده می‌شود. در واقع، یک مطالعه اخیر در صنعت فاکتورهای رتبه بندی نشان داد که میانگین تعداد کلمات نتایج صفحه اول گوگل، حدود 1400 کلمه است.

۱۷- فهرست مطالب

تاثیر فهرست مطالب در رتبه بندی سایت

استفاده از فهرست مطالب لینک شده با محتویات مرتبط، به گوگل برای فهمیدن بیشتر و بهتر مطالب صفحات شما کمک می‌کند. همچنین منجر به لینک بیلدینگ داخلی سایت می‌شود.

۱۸- چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمه کلیدی به نسبت تعداد کلمات کلیدی به تعداد کل کلمات متن گفته می‌شود. اگرچه این فاکتور به‌اندازه گذشته از اهمیت بالایی برخوردار نیست؛ اما احتمالاً گوگل همچنان از این فاکتور برای تعیین موضوع هر صفحه استفاده می‌کند. توجه داشته باشید که زیاده‌روی در استفاده از این کلمات کلیدی می‌تواند مخرب باشد.

۱۹- استفاده از کلمات کمک‌کننده در آنالیز مفهومی پنهان مطالب

کلماتی مرتبطی که محوریت متن را  تعیین می‌کنند به موتورهای جستجوی کمک می‌کنند تا مفهوم کلماتی که معناهای متفاوتی دارند را بفهمند.

به‌طور مثال جستجوی کلمه apple هم می‌تواند به کامپیوترها و برند apple اشاره داشته‌باشد و هم به میوه apple. وجود و یا عدم‌وجود کلمات LSI می‌تواند به‌عنوان نشانه کیفیت محتویات تلقی شوند. بعنوان مثال وجود کلماتی مانند مک‌بوک و  آیفون می‌توانند مشخص کنند منظور از Apple یک برند دیجیتالی است یا یک میوه.

۲۰- کلمات کلیدی LSI در تگ‌های عنوان و توضیحات

همانند محتوای صفحه وب، کلمات کلیدی LSI در متا تگ‌های صفحه نیز می‌توانند به گوگل کمک کنند تا معنای کلماتِ چندمعنی را تشخیص دهد. همچنین ممکن است به عنوان یک سیگنال ارتباطی عمل کنند.

۲۱- صفحاتی که موضوعات را عمیقاً موردبررسی قرار می‌دهند

تاثیر بررسی عمیق یک موضوع یا همان تاپیک آتوریتی

ارتباط اثبات‌شده‌ای بین میزان پوشش یک موضوع و رتبه گوگل وجود دارد؛ بنابراین صفحاتی که یک موضوع را عمیقاً و به‌صورت همه‌جانبه موردبررسی قرار می‌دهند، نسبت به صفحاتی که تنها به‌صورت سطحی به موضوعات مختلف می‌پردازند، برتری دارند.

۲۲- سرعت لود صفحات از طریق HTML

سرعت لود صفحات

موتورهای جستجوی google و Bing هر دو از میزان سرعت صفحات به‌عنوان فاکتور رتبه‌بندی استفاده می‌کنند. موتورها می‌توانند سرعت لود صفحات وب‌سایت شمارا به‌صورت دقیق و منصفانه‌ای بر اساس کدهای HTML وب‌سایت شما تشخیص دهند.

۲۳- سرعت بارگذاری صفحه از طریق کروم

گوگل همچنین از داده‌های کاربری کروم برای تخمین بهتر زمان بارگذاری صفحه استفاده می‌کند. بدین صورت گوگل می‌تواند برآورد کند که یک صفحه درواقع با چه سرعتی مطالب را برای کاربرانش بارگذاری می‌کند.

۲۴- استفاده از AMP

AMP یک فاکتور رتبه‌بندی مستقیم گوگل نیست اما می‌تواند سرعت و عملکرد سایت شما در نمایش موبایلی بهبود بخشد و در نسخه موبایلی رتبه بهتری بگیرد.

۲۵- تطبیق موضوع

آیا محتوای یک صفحه با موضوعی که کاربر جستجو کرده مطابقت دارد؟ اگر اینچنین است رتبه‌بندی این صفحه بخاطر آن کلمه کلیدی بهبود پیدا می‌کند.

۲۶- الگوریتم مرغ مگس‌ خوار گوگل

تغییرات الگوریتم مرغ مگس خوار به گوگل کمک کرد تا از کلمات کلیدی فراتر برود. به لطف الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل اکنون می‌تواند موضوع یک صفحه وب را بهتر درک کند.

۲۷- محتوای تکراری

منتشر کردن دو محتوای یکسان در یک سایت (حتی با کمی تغییر محتوا) می‌تواند بر روی دید موتور جستجوی سایت تأثیر منفی بگذارد و این تاثیر رتبه بندی سایت را دچار چالش می‌کند.

۲۸- Rel=Canonical

استفاده درست از این تگ می‌تواند مانع از آن شود که گوگل سایتتان را بخاطر داشتن محتوای تکراری جریمه کند.

۲۹- بهینه‌سازی تصویر

تصاویر درواقع سیگنال‌های ارتباطی مهمی را از طریق نام فایل، متن alt، عنوان، توضیحات و کپشن به موتورهای جستجو ارسال می‌کنند. از تصاویر کم حجم اما با کیفیت بالا استفاده کنید. شما میتوانید از ابزارهای آنلاین برای compress کردن عکس بدون افت کیفیت استفاده کنید .

۳۰- تازگی محتوا

اهمیت تازگی محتوا در رتبه بندی

الگوریتم کافئین گوگل به محتوای بروزرسانی شده و تازه منتشر شده علاقه دارد، به ویژه برای جستجوهای حساس به زمان. گوگل با تأکید بر این عامل مهم تاریخ آخرین بروزرسانی صفحات خاص را نشان می‌دهد.

۳۱- حجم بروزرسانی‌های محتوا

ویرایش‌ها و تغییرات محتوای یک صفحه به عنوان یک عامل تازگی محتوا عمل می‌کند. افزودن یا حذف برخی بخش‌ها مهم‌تر از جابه‌جایی ترتیب چند کلمه یا رفع اشتباه تایپی است. بنابراین بهتر است در دوره‌های زمانی مختلف، محتوای خود را آپدیت کنید.

۳۲- سابقه بروزرسانی‌های صفحه

یک صفحه در طول زمان چند وقت به چند وقت بروزرسانی می‌شود؟ روزانه، هفتگی یا هر پنج سال؟ فراوانی بروزرسانی‌های صفحه نیز در تازگی آن نقش دارد.

۳۳- برجستگی کلمه کلیدی

ظهور یک کلمه کلیدی در ۱۰۰ کلمه اول یک محتوای صفحه با رتبه‌بندی‌های صفحه اول گوگل همبستگی دارد.

۳۴- کلمه کلیدی در تگ‌های H2 یا H3

ظهور کلمه کلیدی به شکل یک عنوان فرعی در فرمت H2 یا H3 یک سیگنال ارتباطی ضعیف دیگر است. درواقع جان مولر از گوگل می‌گوید:

«این تگ‌های عنوان (تیتر) در HTML به درک ساختار صفحه کمک می‌کنند».

۳۵- کیفیت لینک خروجی

شاید شما هم مثل بسیاری از سئوکاران فکر می‌کنید که پیوند دادن به سایت‌های معتبر، به ارسال سیگنال‌های مثبت به گوگل کمک می‌کند. جالب است بدانید این موضوع توسط یک مطالعه اخیر تأیید شده است.

۳۶- تم لینک خروجی

براساس الگوریتم هیل تاپ گوگل ممکن است از محتوای صفحاتی که لینک می‌کنید به عنوان یک سیگنال ارتباطی استفاده کند. مثلأ اگر یک صفحه درباره خودرو دارید که به صفحات مرتبط با فیلم لینک می‌کند، گوگل تصور می‌کند که صفحه شما درباره خودروهای درون فیلم است، نه اتومبیل.

۳۷- گرامر و املاء

گرامر و املاء درست به عنوان یک سیگنال کیفیت محسوب می‌شوند، اگرچه کاتز چند سال پیش درباره اهمیت این موضوع به طور متناقض صحبت کرده بود.

۳۸- محتوای ارگانیک

آیا محتوای صفحه شما دست اول است؟ اگر محتوا از یک سایت دیگر  کپی شده باشد رتبه خوبی کسب نمی‌کند یا ممکن است اصلا ایندکس نشود.

۳۹- بروزرسانی مناسب برای موبایل

این به‌روزرسانی ها که اغلب به عنوان «Mobilegeddon» شناخته می‌شود، به صفحاتی که به‌ درستی برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه‌ سازی شده‌اند، پاداش می‌دهد.

۴۰- قابلیت استفاده در موبایل

وب‌سایت‌هایی که برای کاربران تلفن همراه به راحتی قابل استفاده باشد، می توانند رتبه بهتری نسبت به رقبای خود دریافت کنند و در صفحه اول گوگل نمایش داده شوند.

۴۱- محتوای «پنهان» در موبایل

محتوای پنهان در دستگاه‌های تلفن همراه بر خلاف محتوای قابل مشاهده، ایندکس نمی‌شود. با این حال، اخیراً یکی از کارمندان Google اعلام کرده است که محتوای پنهان مشکلی در رتبه بندی سئو ایجاد نمی‌کند. همچنین در ادامه اعلام کرد که اگر محتوا مهم است، باید قابل مشاهده باشد.

۴۲- محتوای مفید

براساس سند دستورالعمل‌های ارزیاب گوگل که اکنون عمومی شده، محتوای مکمل سودمند نشانه‌ای از کیفیت یک صفحه (و در نتیجه رتبه‌بندی گوگل) است. مثال‌هایی در این زمینه عبارتند از مبدل‌های ارزی، ماشین حساب‌های نرخ بهره و دستورالعمل‌های تعاملی.

۴۳- پنهان شدن محتوا پشت تب‌ها

آیا کاربران باید برروی برخی از تب‌ها کلیک کنند تا محتوای مورد نظر برسند؟ اگر این‌چنین است گوگل اعلام کرده که محتوای تب‌ها ایندکس نمی‌شود.

۴۴- تعداد لینک‌های خروجی

تعداد لینک‌های داخلی به یک صفحه، نشان دهنده اهمیت آن نسبت به سایر صفحات سایت است (لینک‌های داخلی بیشتر = صفحه مهم تر). بنابراین در استفاده از لینک‌های داخلی به یک صفحه خاص دقت کنید. لینک سازی داخلی سایت نقش پررنگی در تعیین رتبه صفحات دارد.

کیفیت لینک‌های داخلی به یک صفحه

علاوه بر تعداد لینک های داخلی، کیفیت آنها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. پیوندهای داخلی از صفحات معتبر، تأثیر قوی تری نسبت به صفحات بدون رتبه یا رتبه پایین دارند.

۴۵- چند رسانه‌ای

استفاده از محتوای چند رسانه نظیر ویدیو و تصویر

تصاویر، ویدیوها و عناصر چند رسانه‌ای دیگر  به عنوان سیگنال کیفیت محتوا عمل می‌کنند. مثلا یک تحقیق نشان داد که بین عناصر چند رسانه‌ای و رتبه‌بندی‌ها همبستگی وجود دارد.

۴۶- تعداد لینک‌های داخلی به یک صفحه

تعداد لینک‌های داخلی به یک صفحه نشان دهنده اهمیت نسب آن صفحه نسبت به صفحات دیگر سایت است (تعداد بیشتر لینک‌های داخلی = اهمیت بیشتر).

۴۷- کیفیت لینک‌های داخلی به یک صفحه

در لینک‌سازی داخلی سایت از صفحات مرجع در دامنه استفاده کنید، زیرا تاثیر قوی‌تری نسبت به صفحاتی با پیج رنک پایین یا بدون پیج رنک می‌گذارند.

۴۸- لینک‌های شکسته

وجود لینک های شکسته زیاد در یک صفحه، ممکن است نشانه یک نادیده گرفتن سایت یا متروک بودن آن باشد. سند دستورالعمل رتبه‌ بندی Google از فاکتور پیوندهای شکسته، برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می‌کند.

۴۹- سطح خوانایی

شکی نیست که گوگل هنگام خزیدن در صفحات، سطح خواندن صفحات وب را تخمین می‌زند. در واقع گوگل به شما یک نمره سطح خوانایی از صفحات می‌دهد که باید تلاش کنید این نمره را تا حد امکان بالا ببرید.

سطح خوانش

۵۰- لینک‌های وابسته

لینک‌های وابسته به خودی خود به رتبه‌بندی شما آسیب نمی‌زنند اما اگر تعداد خیلی زیادی از آنها را داشته باشید الگوریتم گوگل توجه بیشتری به سیگنال‌های کیفیت دیگر می‌کند تا مطمئن شود که شما یک سایت وابسته کوچک نیستید.

۵۱- خطاهای HTML / تأیید W3C

تعداد زیادی خطای HTML یا برنامه‌نویسی درهم و برهم نشانه‌ای از کیفیت پایین سایت است. بسیاری از سئوکاران بر این باورند که یک صفحه به خوبی برنامه‌نویسی شده به عنوان یک سیگنال کیفیت بکار می‌رود.

۵۲- اعتبار دامنه

اگر دو صفحه متفاوت در تمامی فاکتورها برابر باشند، یک صفحه از یک دامنه معتبر بالاتر در برابر یک صفحه در یک دامنه با اعتبار کمتر، رتبه بهتری کسب می‌کند.

۵۳- پیج رنک صفحه

این مسئله تاثیر چندانی ندارد اما صفحاتی با Page Authority بالا رتبه بهتری در نتایج جستجو می‌گیرند.

۵۴- طول URL

تاثیر طول URL در رتبه بندی گوگل

URLهای به شدت طولانی ممکن است به قابلیت دیدن شدن موتور جستجوی صفحه آسیب برسانند. درواقع چندین مطالعه نشان داده که URLهای کوتاه در نتایج جستجوی گوگل نسبتا بهتر هستند.

۵۵- مسیر URL

صفحه‌ای که URL آن به صفحه اصلی نزدیکتر است نسبت به صفحاتی که در عمق معماری صفحه جای گرفته‌اند بهتر عمل می‌کند.

۵۶- ویراستارهای انسانی

این مسئله هرگز تایید نشده اما گفته می‌شود که گوگل یک امتیازنامه برای سیستمی صادر کرده که به ویراستارهای انسانی اجازه می‌‌دهد تا بر SERPs تاثیر بگذارند.

۵۷- دسته‌بندی صفحات سایت

دسته‌‌بندی که صفحه در آن ظاهر می‌شود یک سیگنال ارتباطی است. صفحه‌ای که دسته‌بتدی مرتبطی دارد در مقایسه با صفحه‌ای که در دسته‌بندی غیرمرتبطی قرار دارد بهتر عمل می‌کند.

۵۸- تگ‌های وردپرس

تگ‌ها درواقع سیگنال ارتباط مختص وردپرس هستند. براساس گفته Yoast:

تنها راه بهبود SEO شما این است که یک محتوا را با دیگری ارتباط دهید و به ویژه گروهی از پست‌ها را به گروه دیگر ارتباط دهید.

۵۹- کلمه کلیدی در URL

وجود کلمه کلیدی در URL یک سیگنال ارتباطی دیگر است. یکی از کارکنان گوگل اخیرا آن را «فاکتور رتبه‌‌بندی بسیار کوچک» نامید، اما به هر حال یک فاکتورِ رتبه‌بندی است.

۶۰- آدرس URL

تاثیر آدرس URL در رتبه بندی وب سایت

گوگل رده‌بندی‌های موجود در URL string را می‌خواند و با استفاده از نام‌گذاری مناسب برای صفحات سایت خود گوگل بهتر می‌تواند محتوای صفحه شما را درک کند.

۶۱- رفرنس‌ها و منابع

اشاره به رفرنس‌ها و منابع  مقالات سایت می‌تواند نشانه‌ای از کیفیت باشد. دستورالعمل‌های کیفیت گوگل اعلام می‌کنند که بازدیدکنندگان با مشاهده صفحات خاص باید به دنبال منابع بگردند: «در اینجا منابع تخصصی و یا معتبر اهمیت دارند». همچنین گوگل تکذیب کرد که از لینک‌ها خارجی به عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌کند.

۶۲- فهرست‌های شماره‌گذاری و نقطه‌گذاری شده

فهرست‌های شماره‌گذاری و بالت دار محتوایتان را تفکیک می‌کنند و برای کاربران مناسب‌تر می‌شوند. گوگل با این مسئله موافق است و محتواهای شماره‌گذاری  شده و بالت پوینت شده را ترجیح می‌دهد.

۶۳- اولویت صفحه در نقشه سایت

اولویت یک صفحه در فایل .xml نقشه سایت بر رتبه‌بندی آن تأثیر می‌گذارد. برای آنکه گوگل به یک صفحه از سایت توجه بیشتری داشته باشد بهتر است در فایل sitemap.xml الویت بالاتری داشته باشد.

۶۴- لینک‌های خروجی بسیار زیاد

در یک سند معتبر از گوگل به این موضوع اشاره شده که صفحاتی با لینک‌های خروجی بسیار زیاد، دچار انحراف از موضوع اصلی و ابهام در موضوع می‌شود.

۶۵- رتبه گیری سایت با کلمات کلیدی متفاوت

اگر یک صفحه برای چندین کلمه کلیدی رتبه بندی شود، ممکن است به گوگل یک علامت از کیفیت پایین بدهد. گزارش اخیر گوگل با موضوع «جستجو کار می‌کند» بیان می‌کند: ما به دنبال سایت‌هایی می‌گردیم که به نظر می‌رسد بسیاری از کاربران برای پرس و جوهای مشابه، برای آن ارزش قائل هستند.

۶۶- قدمت پیج (صفحه)

اگرچه گوگل محتوای تازه را ترجیح می‌دهد اما یک صفحه قدیمی‌تر که به طور منظم بروزرسانی می‌شود ممکن است بهتر از یک صفحه جدیدتر عمل کند.

۶۷- کاربر پسند بودن صفحات سایت

براساس سند دستورالعمل‌های کیفیت گوگل:

طرح کلی در صفحات باکیفیت به گونه‌ای است که محتوای اصلی فورا قابل رویت خواهد بود.

۶۸- دامنه‌های پارک شده

برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از نام یک برند معمولا سایر پسوندهای دامنه را بر روی دامنه اصلی پارک می‌کنند تا کاربر در صورت تایپ نام دامنه با هر پسوندی به سایت اصلی هدایت شود و از ورود کاربر به سایت جعلی جلوگیری شود.

به دامنه‌هایی که به دامنه اصلی اشاره دارند دامنه‌های پارک شده گفته می‌شود. اما بروزرسانی گوگل در دسامبر سال ۲۰۱۱ موجب شد تا دامنه‌های پارک شده کمتر در نتایج جستجو ظاهر شوند.

۶۹- محتوای مفید

باید توجه داشته باشید که گوگل، ممکن است بین محتوای “با کیفیت” و “مفید” تمایز قائل شود. حتی ممکن است در رتبه بندی دو صفحه با موضوع مشابه، صفحه‌ای را ترجیح دهد محتوای مفیدی برای کاربر دارد.

فاکتورهای مربوط به سئو تکنیکال

۷۰- محتویاتی که یکتا هستند و خلق ارزش می‌کنند

طبق ادعای گوگل، وب‌سایت‌هایی که هیچ موضوع و محتویات جدید و یا مفیدی را ارائه نمی‌دهند، جریمه می‌شوند.

۷۱- صفحات تماس با ما

گوگل سایت‌هایی را ترجیح می‌دهد که اطلاعات تماس کاملی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند. در صورت تطبیق اطلاعات تماس WhoIs با صفحه تماس با ما یک وب‌سایت، امتیاز مثبتی به آن وب‌سایت تعلق می‌گیرد.

۷۲- رتبه اعتماد

بسیاری از سئوکاران معتقدند که “TrustRank” یا رتبه اعتماد، یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است. البته یک گزارش از گوگل با عنوان “رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس اعتماد” از این موضوع پشتیبانی کند.

 

رتبه اعتماد سایت

۷۳- ساختار سایت

یک سایت با معماری صحیح و قابل فهم (به عنوان مثال، یک ساختار سیلو) به Google کمک می‌کند تا محتوای موجود را به صورت موضوعی سازماندهی کند. همچنین می تواند به ربات گوگل کمک کند تا به تمام صفحات سایت شما دسترسی داشته باشد و آن را فهرست کند.

۷۴- به‌روزرسانی‌های وب‌سایت

بسیاری از کار سئو را انجام می‌دهند، بر این باورند که به‌روزرسانی‌ وب‌سایت و به‌ویژه اضافه کردن محتوایات جدید می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد. این در حالی است که گوگل اخیراً استفاده از معیار “تعداد دفعات انتشار” را منکر شده‌است.

۷۵- وجود نقشه سایت

وجود نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند که صفحات وب‌سایت شما را راحت‌تر و کامل‌تر فهرست کند که این موضوع در بهبود وضعیت وب‌سایت شما مؤثر است.

۷۶- آپتایم وب‌سایت

خارج شدن‌های مکرر وب‌سایت از دسترس به دلایل مختلف که می‌تواند به مشکلات میزبانی و سرور مرتبط باشد، می‌تواند صدمات زیادی را به رتبه وب‌سایت شما وارد کند.

۷۷- محل قرارگیری سرور

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما مکان سرور بر رتبه سایت شما در مناطق جغرافیایی مختلف تأثیر می‌گذارد. به ویژه برای جستجوهای جغرافیایی و سئوی محلی این موضوع اهمیت زیادی دارد.

۷۸- گواهینامه SSL

گوگل از HTTPS به‌عنوان یک سیگنال رتبه‌گیری یادکرده‌است. شایان‌ذکر است که طبق گفته گوگل از این فاکتور زمانی استفاده می‌شود که رقبا در جایگاهی مساوی قرار می‌گیرند.

گواهینامه ssl

۷۹- صفحات شرایط و حریم خصوصی

گوگل برای سایت‌هایی که به صفحات شرایط و حریم خصوصی کاربران اهمیت می‌دهند، ارزش زیادی قائل است. بنابراین در فرآیند رتبه بندی، به این سایت‌ها رتبه بهتری می‌دهد.

۸۰- استفاده از اطلاعات متا تکراری روی سایت

وجود اطلاعات تکراری متا دیسکریپشن روی وب‌سایت شما می‌تواند قابلیت دیده شدن وب‌سایت شمارا تا حد زیادی پایین آورد. در صورت وجود تعداد زیاد از این موارد، کنسول جستجوی گوگل به شما هشدار خواهد داد.

متای تکراری

۸۱- استفاده از Breadcrumb یا همان مسیر راهنما

استفاده از بردکرامب، یک سبک از معماری سایت به صورت کاربر پسند است که به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک می‌کند تا بدانند در کجای سایت قرار دارند.

 

اهمیت بردکرامب در تجربه کاربری

 

۸۲- بهینه سازی‌شده برای موبایل

با بیش از نیمی از جستجوهای انجام شده از دستگاه‌های تلفن همراه، گوگل می‌خواهد ببیند که سایت شما برای کاربران موبایل بهینه شده است یا خیر. در واقع، گوگل اکنون وب سایت‌هایی را که سازگار با موبایل نیستند، جریمه می‌کند.

۸۳- یوتیوب

بدون شک ویدئوهای یوتیوب در نتایج جستجوی کاربران از ارجحیت قابل‌ملاحظه‌ای برخوردارند. دلیل این امر شاید مالکیت یوتیوب توسط گوگل باشد.

رتبه بندی سایت - یوتیوب

۸۴- کارایی وب‌سایت

سایتی که استفاده یا پیمایش آن دشوار است، می‌تواند به طور غیر مستقیم و با کاهش زمان بارگذاری در سایت، صفحات مشاهده شده و افزایش نرخ پرش یا بانس ریت (به عبارت دیگر، عوامل رتبه بندی RankBrain) به رتبه بندی آسیب برساند.

۸۵- استفاده از گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل

استفاده از این دو برنامه در سایت شما می‌تواند پروفایل سازی صفحه شما را بهبود بخشد. همچنین این ابزارها ممکن است مستقیماً با دادن داده‌های بیشتر به Google، برای کار کردن بر روی رتبه بندی تأثیر بگذارند (یعنی نرخ پرش دقیق تر، میزان ترافیک ارجاعی از بک لینک‌های سایت و غیره). با این حال، گوگل این موضوع را به عنوان یک افسانه رد کرده است.

۸۶- بررسی کاربران و میزان شهرت یک وب‌سایت

شهرت وب‌سایت می‌تواند نقش بسیار مهمی را در الگوریتم گوگل ایفا کند. همچنین گوگل به‌صورت واضح و مستقیم اعلام کرده است که به‌طور مثال بعدازاینکه یک سایت برای گرفتن لینک و تأثیر از کاربرانش تلاش می‌کند، چگونه از بررسی‌های آنلاین کاربران برای تحلیل‌های موردنیاز استفاده می‌کند.

فاکتورهای مربوط به سئو خارجی

۸۷- عمر دامنه لینک داده‌شده

لینک دهی به دامنه‌ای که عمر بیشتری دارد احتملا قوی‌تر و بهتر از لینک دهی به یک دامنه با سن کمتر می‌باشد.

۸۸- تعداد دامنه‌های لینک داده‌شده

تعداد دامنه‌هایی که به وب سایت شما لینک می‌دهند اصلی‌ترین فاکتور‌های رتبه‌بندی در الگوریتم گوگل می‌باشد. نمودار زیر نتیجه تحقیقات انجام‌شده روی بیش از ۱ میلیون وب‌سایت می‌باشد و نشان می‌دهد هرچه تعداد سایت‌هایی که به سایت شما لینک می‌دهند بیشتر باشد جایگاه بالاتری در گوگل خواهید داشت.

تعداد دامنه‌های لینک داده‌شده Referring domains

۸۹- تعداد لینک‌دهی‌های انجام‌شده از آی‌پی‌های متفاوت

لینک‌دهی از آی پی آدرس های متفاوت لینک‌دهی گسترده‌تری را برای سایت شما فراهم می‌آورد و بدین معنی است که سایت های دیگر در حال معرفی سایت شما به عنوان یک سایت پیشنهادی هستند که این روند می‌تواند در رتبه‌بندی وب‌سایت شما بسیار مؤثر باشد.

۹۰- تعداد کل لینک‌دهی‌های انجام‌شده

تعداد کل لینک‌دهی‌های انجام‌شده، حتی اگر از صفحات مختلف یک دامنه تکراری به سایت شما لینک داده شود بر رتبه‌بندی سایت شما تاثیرگذار است.

۹۱- لینک‌دهی به انکر تکست‌ها

طبق گفته گوگل:

انکرتکست‌ها معمولاً توضیحات دقیق‌تری از یک صفحه از وب‌سایت نسبت به خود آن صفحه ارائه می‌دهند.

انکر تکست‌ها دیگر همانند گذشته در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها تأثیرگذار نیستند، اما انکر تکست‌هایی که در آن‌ها از تعداد زیادی کلمات کلیدی استفاده ‌شده‌است، می‌توانند همچنان به‌عنوان سیگنالی برای رتبه‌بندی محسوب ‌شوند و صفحات مرتبط را به هم متصل کند.

۹۲- تگ Alt (برای لینک‌های تصویر)

متن Alt به عنوان یک انکر تکست برای تصاویر عمل می‌کند. از کلمات کلیدی و تگ های H برای تگ Alt استفاده کنید.

۹۳- لینک دهی به دامنه‌های .org و .edu

برخی بیان می‌کنند که TLDها در اهمیت سایت تاثیری ندارد. گوگل گفته است که بسیاری از پیوندهای Edu را نادیده می‌گیرند. با این حال، این باعث نمی‌شود که سئوکاران فکر کنند که جایگاه ویژه‌ای در الگوریتم برای دامنه‌های .gov و .edu وجود دارد.

۹۴- اعتبار لینک‌های مورداستفاده در بک‌لینک

اعتبار یا (PageRank) صفحه ارجاع دهنده، از همان روزهای اولیه گوگل یک عامل رتبه بندی بسیار مهم بوده و هنوز هم هست. میزان اعتبار وب‌سایت‌ها و صفحاتی که از آ‌ن‌ها به‌عنوان صفحات مرجع استفاده می‌شود از دیرباز تأثیر بسزایی در الگوریتم رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها داشته‌اند.

برای به دست آوردن اعتبار یک وب‌سایت می‌توانید Page Rank سایت را بررسی کنید. Page Rank یک سایت شامل اطلاعاتی مهمی از جمله  Domain Authirity , Page Autority و تعداد بک لینک‌های سایت می‌باشد. با سرچ کلمه Page Rank ابزارهای رایگان آنلاینی را پیدا می‌کنید که به شما در به دست آوردن پیج رنک کمک می‌کنند.

اعتبار لینک‌ سازی

۹۵- اعتبار دامنه لینک شده

اعتبار دامنه ارجاع دهنده می‌تواند نقش مستقلی در ارزش یک لینک داشته باشد. بنابراین باید توجه کرد که لینک‌های مورد استفاده از یک دامنه با اعتبار بالا باشد. جهت بررسی اعتبار دامنه از ابزارهای مختلفی از جمله moz میتوانید استفاده کنید کافی است عبارت Domain Authirity Checker را در گوگل سرچ کنید

اگر رتبه دو سایت با هم برابر باشد یک صفحه در با Domain Authority بالاتر جایگاه بالاتری را نسبت به یک صفحه با Domain Authority کمتر کسب می‌کند.

اعتبار دامنه لینک شده

۹۶- لینک‌دهی از وب‌سایت رقبا

پیوندهایی از صفحات دیگر که در همان صفحه نتایج رتبه بندی می‌شوند ممکن است برای رتبه بندی یک صفحه برای آن کلمه کلیدی خاص، ارزشمندتر باشند (به دلیل این واقعیت که آنها صفحات بسیار مرتبط هستند).

۹۷- لینک‌هایی از وب‌سایت‌های مورد انتظار

اگرچه این فقط یک گمانه زنی است، اما برخی از سئوکارها معتقدند که گوگل تا زمانی که از طریق مجموعه‌ای از سایت‌های معتبر “مورد انتظار” در صنعت خود به آن لینک نشوید، به طور کامل به وب سایت شما اعتماد نخواهد کرد.

۹۸- لینک‌هایی از همسایگی‌های بد

پیوندهایی که از وبلاگ‌های ساخته شده به منظور بک لینک سازی برای یک سایت اصلی می‌آیند، ممکن است به سایت شما آسیب برساند. این وبلاگ‌های برنامه ریزی شده به نام همسایه‌های بد شناخته می‌شوند.

۹۹- پست‌های مهمان

اگرچه پیوندهای پست‌های مهمان هنوز ارزش بالایی دارند، اما احتمالاً به اندازه پیوندهای تحریریه واقعی، قدرتمند نیستند (به علاوه، ارسال پست مهمان به تعداد زیاد می‌تواند سایت شما را با مشکل مواجه کند).

۱۰۰- لینک‌های به‌دست‌آمده از تبلیغات

به گفته گوگل، پیوندهای تبلیغاتی باید nofollow شوند یا از ویژگی rel=sponsored استفاده کنند. با این حال، این احتمال وجود دارد که گوگل بتواند لینک‌های دنبال شده را از تبلیغات شناسایی و فیلتر کند. لینک‌هایی با خصوصیت nofollow، در هر جای صفحه که باشند، توسط ربات گوگل دنبال نمی‌شوند.

۱۰۱- اعتبار صفحه اصلی

بک لینک با کیفیت گرفتن از صفحه‌ی اصلی یک سایت می‌تواند اهمیت ویژه‌ای در رتبه‌گیری یک سایت داشته باشد زیرا که چنین لینکی ارزش بالایی دارد.

پيشنهاد وب رمز: راهنمای کامل بک لینک با کیفیت، لینک‌های اسپم و لینک‌های بد

۱۰۲- لینک های nofollow

همانطور که اشاره شد، لینک‌های nofollow هنگام خزیدن در صفحات دنبال نمی‌شوند. استفاده از این لینک برای داشتن یک پروفایل طبیعی از پیوندها، ضروری است.

۱۰۳- تنوع در لینک دهی

داشتن تعداد زیادی لینک از یک منبع واحد (یعنی نمایه‌های انجمن، نظرات وبلاگ) ممکن است نشانه‌ای از وب سایت‌های نامناسب و غیر کاربردی باشد. از سوی دیگر، لینک‌هایی که از منابع مختلف دریافت می‌شوند، نشانه‌ای از پروفایل پیوند طبیعی است.

۱۰۴- تگ های «اسپانسردار» یا «UGC»

لینک‌هایی که بصورت «rel=sponsored» یا «rel=UGC» تگ شده اند با لینک های عادی که بصورت «followed» یا «rel=nofollow» تگ شده اند فرق دارند. لینک های UGC  لینک‌هایی هستند که توسط کاربران شما در کامنت‌ها، فروم‌های دیگر وب‌سایت‌ها و یا توسط وبلاگ‌نویسان ایجاد می‌شوند.

اما لینک های Sponsered  لینک‌هایی هستند که سایت‌ها در ازای قرار دادن آن لینک پول دریافت می‌کنند و  به جهت تبلیغ یا حمایت مالی در سایت گذاشته می‌شود.

۱۰۵- لینک های داخل متنی

لینک‌های متنی

لینک های تعبیه شده درون محتوای یک صفحه قدرتمندتر از لینک‌های درون یک صفحه ی خالی یا در هر جای دیگر صفحه هستند.

۱۰۶- ریدایرکت‌های ۳۰۱ زیاد به صفحه

بک لینک‌هایی که از تغییر مسیرهای 301 به دست می‌آیند، برخی از رتبه‌های صفحه را کاهش می‌دهند. به همین دلیل باید در معماری سایت دقت کرد تا تعداد ریدایرکت‌ها به حداقل برسد.

۱۰۷- اختصاص عنوان لینک ( استفاده از تایتل برای لینک دهی)

عنوان پیوند (متنی که وقتی ماوس را روی یک پیوند می‌گذارید ظاهر می‌شود) نیز ممکن است به عنوان یک سیگنال مرتبط با فاکتورهای سئو در نظر گرفته شود.

۱۰۸- TLD کشور دامنه ی ارجاعی

گرفتن لینک‌هایی از دامنه های سطح بالای مختص کشور (.de, .cn, .co.uk) به رتبه‌بندی بهتر سایت در آن کشور کمک می‌کند.

۱۰۹- مکان لینک در محتوا

مکان درج لینک در محتوا

لینک های تعبیه شده در ابتدای یک محتوا، ممکن است کمی وزن بیشتری نسبت به پیوندهای قرار داده شده در انتهای محتوا داشته باشند. در واقع هرچه لینک به ابتدای محتوا نزدیک تر باشد، تاثیر بهتری بر رتبه بندی صفحه دارد.

۱۱۰- مکان لینک در صفحه

جایی که یک پیوند در یک صفحه ظاهر می‌شود، بسیار مهم است. به طور کلی، پیوندی که در محتوای صفحه تعبیه شده است، قدرتمندتر از پیوندی در قسمت پاورقی یا نوار کناری است.

۱۱۱- مرتبط بودن دامنه ی لینکینگ

گرفتن لینک از یک سایت در یک حوزه محتوایی مشابه، به طور قابل توجهی قدرتمندتر از پیوند از یک سایت کاملاً نامرتبط است.

۱۱۲- مرتبط بودن در سطح صفحه

گرفتن بک لینک از یک صفحه مرتبط با موضوع سایت شما، ارزش بیشتری برای گوگل دارد. بهتر است برای گرفتن بک لینک به صفحاتی درخواست دهید که ارتباط معنایی بیشتری با صفحه مورد نظر شما دارند.

۱۱۳- استفاده از کلمه ی کلیدی در عنوان

همیشه توصیه می‌شود که از کلمات کلیدی در عنوان صفحات خود استفاده کنید. چون گوگل به پیوندهایی از صفحاتی که حاوی کلمه کلیدی صفحه شما در قسمت عنوان هستند، ارزش بیشتری می‌دهد.

۱۱۴- سرعت لینک مثبت

یک سایت که با سرعت خوبی  لینک مثبت دریافت میکند، معمولاً جایگاه بهتری در SERP کسب می‌کند. زیرا نشان می‌دهد که محبوبیت این سایت در حال افزایش است.

سرعت لینک

 

۱۱۵- کلمات اطراف لینک (Co-Occurrences)

کو اکارنس

کلماتی که در اطراف بک لینک‌های شما قرار می‌گیرند، به گوگل کمک می‌کنند که بفهمد آن صفحه درباره چیست.

۱۱۶- لینک هایی از صفحات «Hub»

الگوریتم هیل تاپ بیان می کند که ورود لینک‌هایی از صفحاتی که در یک زمینه ی خاص جزو منابع برتر و دست اول (یا Hub) هستند اهمیت زیادی دارد.

۱۱۷- لینک هایی از سایت های مرجع

یک لینک از یک سایت مرجع اهمیت بیشتری نسبت به یک لینک از یک سایت نسبتأ ناشناخته ی کوچک دارد.

۱۱۸- لینک به منبع ویکیپدیا

اگرچه لینک ها nofollow هستند، اما خیلی ها تصور می‌کنند که دریافت یک لینک از ویکی پدیا باعث افزایش اعتماد و قدرت از نظر موتورهای جستجو می‌شود.

۱۱۹- سن بک لینک

بر اساس گزارش‌های گوگل، لینک‌های قدیمی تر از بک لینک‌هایی که به تازگی ساخته شده‌اند، قدرت رتبه بندی بیشتری دارند.

۱۲۰- لینک هایی از سایت های واقعی در مقابل اسپلاگ ها (Splogs)

با توجه به گسترش شبکه‌های وبلاگ، گوگل احتمالاً به لینک‌هایی که از «سایت‌های واقعی» می‌آیند، اهمیت بیشتری نسبت به وبلاگ‌های جعلی می‌دهد. آنها احتمالاً از سیگنال‌های برند و تعامل کاربر برای تمایز بین این دو استفاده می‌کنند.

۱۲۱- پروفایل لینک طبیعی

سایتی که نمایه لینک “طبیعی” دارد، نسبت به سایتی که به وضوح از استراتژی‌های کلاه سیاه برای ایجاد لینک استفاده می‌کند، رتبه بالایی دارد و در برابر به‌روزرسانی‌ها ماندگارتر خواهد بود.

۱۲۲- لینک های متقابل

گوگل «تبادل بیش از حد پیوند» را به‌ عنوان مدلی از لینک دهی که باید اجتناب شود، فهرست می‌کند. این سبک از لینک دهی احتمال رتبه گرفتن صفحه را پایین می‌آورد.

۱۲۳- لینک های محتوای تولید شده توسط کاربر

گوگل می‌تواند لینک‌های تولید شده توسط کاربر را در برابر محتوای منتشر شده توسط مالک واقعی سایت شناسایی کند.

مثلأ گوگل می داند که یک لینک از وبلاگ رسمی WorldPress تفاوت زیادی با یک لینک از سایت besttoasterreviews.wordpress.com دارد.

۱۲۴- لینک‌هایی از ۳۰۱

لینک‌هایی از ریدایرکت‌های ۳۰۱ در مقایسه با یک لینک مستقیم کم اهمیت‌تر هستند. هرچند، مت کاتز می‌گوید ریدایرکت‌های ۳۰۱ مشابه با لینک های مستقیم هستند.

۱۲۵- کاربرد اسکیما

کاربرد اسکیما

صفحاتی که از میکروفرمت‌ها پشتیبانی می‌کنند، ممکن است نسبت به صفحات بدون میکروفرمت در رتبه بالاتری قرار گیرند. این ممکن است یک تقویت مستقیم یا این واقعیت باشد که صفحات دارای میکروفرمت، اعتبار بالاتری دارند.

۱۲۶- رتبه اعتماد سایت لینک شده

قابل اعتماد بودن سایتی که به شما پیوند می‌دهد، تعیین می‌کند که چقدر رتبه اعتماد آن سایت به شما منتقل می‌شود.

۱۲۷- تعداد لینک های خروجی در صفحه

میزان رتبه یک صفحه محدود است. یک پیوند در یک صفحه با صدها پیوند خارجی، نسبت به صفحه‌ای با تعداد انگشت شماری لینک خروجی، رتبه کمتری را کسب می‌کند.

۱۲۸- لینک های فروم

با بالارفتن آمار لينك های اسپم در انجمن‌ها ، گوگل دیگر ارزش چندانی برای لینک‌هایی که در فروم ها ساخته می‌شود قائل نیست. 

۱۲۹- تعداد کلمات محتوای لینک شده

یک پیوند از یک پست 1000 کلمه‌ای، معمولاً ارزشمند تر از پیوند یک قطعه محتوای 25 کلمه‌ای است.

۱۳۰- کیفیت محتوای لینک شده

132 پیوندهایی که از محتوای ضعیف نوشته شده یا کپی گرفته شده اند، به اندازه پیوندهایی که از محتوای خوب گرفته شده اند، ارزش ندارند.

۱۳۱- لینک هایی که در تمام صفحات سایت دیده می شوند

پیوندهای مشابه موجود در سراسر سایت، معمولا “فشرده” می‌شوند تا به عنوان یک پیوند واحد حساب شوند.

فاکتورهای مربوط به‌عکس‌العمل کاربران

۱۳۲- رنک برین

RankBrain الگوریتم هوش مصنوعی گوگل است. بسیاری بر این باورند که هدف اصلی این الگوریتم، اندازه گیری نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو (و رتبه بندی نتایج بر اساس آن) است.

۱۳۳- نرخ‌کلیک طبیعی برای یک کلمه‌کلیدی

به گفته گوگل، صفحاتی که CTR بالاتری دارند و کلیک ارگانیک خوبی دارند، ممکن است برای آن کلمه کلیدی خاص، رتبه بهتری دریافت کنند.

۱۳۴- CTR ارگانیک برای تمام کلمات کلیدی

CTR ارگانیک یک سایت برای همه کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می‌کند، ممکن است یک سیگنال تعاملی مبتنی بر کیفیت بالاتر صفحه باشد.

۱۳۵- نرخ پرش

همه افراد سئوکار با مسائل مربوط به نرخ پرش موافق نیستند، اما ممکن است این راهی باشد که گوگل از کاربران خود به عنوان آزمایش کننده کیفیت استفاده کند (در نهایت، صفحات با نرخ پرش بالا احتمالاً نتیجه خوبی نخواهند گرفت و هرچه نرخ پرش کمتر باشد بهتر است).

بانس ریت یا نرخ پرش‍۱۳۶- ترافیک مستقیم

Google از داده‌های گوگل کروم برای تعیین تعداد بازدیدکنندگان از سایت (و چند وقت یکبار) استفاده می‌کند. سایت‌هایی که ترافیک مستقیم زیادی دارند، احتمالاً سایت‌هایی با کیفیت بالاتر در مقایسه با سایت‌هایی هستند که ترافیک مستقیم بسیار کمی دارند.

۱۳۷- تکرار ترافیک دریافتی

سایت هایی که بازدید کنندگان آنها چندین بار وارد سایت می‌شوند، رتبه بالاتری به دست می‌آورند. زیرا احتمال می‌رود که تکرار بازدیدها توسط مخاطبان، به علت کیفیت بالای آن وب سایت است.

۱۳۸- ترافیک بازگشتی

تاثیر ترافیک بازگشتی در رتبه بندی سایت

پوگو استیکینگ  یا ترافیک بازگشتی یک نوع خاص پرش از روی یک وب‌سایت است. در این مورد، کاربر روی سایر نتایج حاصل از جستجو، برای یافتن جواب سؤال خود کلیک می‌کند. وب‌سایت‌هایی که افراد به‌سرعت از روی آن‌ها می‌گذرند، کاهش رتبه شدیدی را تجربه خواهند کرد.

۱۳۹- وب‌سایت‌های بلاک شده

هرچند مرورگر کروم دیگر از این ویژگی استفاده نمی‌کند، اما  الگوریتم گوگل پاندا همچنان با استفاده از این ویژگی کیفیت وب‌سایت‌ها را تعیین می‌کند؛ بنابراین می‌توان این‌طور تصور کرد که گوگل همچنان از این فاکتور برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند.

۱۴۰- بوکمارک کروم

می‌دانیم که گوگل داده‌های کاربران از مرورگر کروم را جمع آوری می‌کند. صفحاتی که توسط کاربران در کروم نشانه گذاری می‌شوند، ممکن است تقویت شوند.

۱۴۱- تعداد کامنت‌ها

صفحاتی که نظرات زیادی دارند، نشانه‌ای از تعامل و کیفیت کاربر را در بر دارند. در واقع، یکی از کارمندان گوگل گفت که نظرات کاربران می‌توانند تا حد زیادی به رتبه بندی کمک کنند.

۱۴۲- زمان سپری‌شده روی یک وب‌سایت

گوگل به زمان سپری شده در سایت توسط کاربر توجه بسیار زیادی دارد. زمانی که افراد از جستجوی گوگل وارد صفحه شما می‌شوند، چه مدت زمانی را در صفحه شما صرف می‌کنند؟ گاهی اوقات به این وضعیت “کلیک‌های طولانی در مقابل کلیک‌های کوتاه” نیز گفته می‌شود.

قانون‌های خاص الگوریتم‌های گوگل

۱۴۳- شایستگی حاصل از جدید بودن

گوگل صفحات جدیدتر را برای جستجوهای خاص تقویت می‌کند و رتبه بالاتری به آنها می‌دهد. این موضوع به خاطر اهمیتی که گوگل به کاربران خود می‌دهد، قابل توجه است.

۱۴۴- شایستگی حاصل از تنوع

گوگل برای تشخیص کلمات مبهم از یکدیگر، تنوع بیشتری به صفحه نتایج خود می‌دهد. بنابراین با بهینه سازی صفحات مختلف برای کلمات مبهم، شانس خود را برای گرفتن رتبه بالاتر افزایش دهید.

۱۴۵- تاریخچه جستجوی کاربر

احتمالاً خودتان متوجه این موضوع شده‌اید که وب سایت‌هایی که مرتباً از آنها بازدید می‌کنید، SERP را برای جستجوهای شما تقویت می‌کنند.

۱۴۶- پیشینه جستجوی کاربران

زنجیره جستجوهای کاربر بر نتایج جستجو برای جستجوهای بعدی تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، اگر «نظرات» را جستجو کنید و سپس «تستر» را جستجو کنید، گوگل به احتمال زیاد سایت‌های بررسی تستر را در SERP رتبه‌ بندی می‌کند.

۱۴۷- فیچر اسنیپت

طبق یک مطالعه SEMRush، گوگل محتوای فیچر اسنیپت را بر اساس ترکیبی از طول محتوا، قالب‌ بندی، اعتبار صفحه و استفاده از HTTPs انتخاب می‌کند.

۱۴۸- هدف‌گذاری جغرافیایی

گوگل به سایت‌هایی با IP سرور محلی و پسوند نام دامنه خاص کشور، ارزش بیشتری می‌دهد و آن را برای کاربران محلی در رتبه بالاتری نشان می‌دهد.

۱۴۹- جستجوی امن

نتایج جستجو با کلمات توهین‌آمیز یا محتوای بزرگسال برای کسانی که دکمه ی جستجوی امن را روشن کرده اند ظاهر نمی‌شوند.

۱۵۰- حلقه های گوگل پلاس

گوگل پلاس سالهاست که دیگر غیرفعال شده است اما در گذشته جهت کمک به سئوی سایت بی تاثیر نبود

۱۵۱- کلمات کلیدی «YMYL»

طبق الگوریتم YMYL، گوگل استانداردهای کیفیت محتوای بالاتری برای کلمات کلیدی مرتبط با تجارت الکترونیک و خریدهای آنلاین دارد.

۱۵۲- شکایات DMCA

گوگل رتبه صفحاتی را که شکایات قانونی DMCA دارند، پایین می‌آورد. گاهی اوقات یک وب سایت به دلیل داشتن شکایت قانونی، توسط گوگل جریمه می‌شود.

۱۵۳- تنوع دامنه

گوگل در به روزرسانی‌های خود، تصمیم گرفته که در هر صفحه از نتایج گوگل تعداد بیشتری از دامنه‌ها را نمایش دهد. با این کار، امکان نمایش دامنه تکراری به حداقل می‌رسد.

۱۵۴- جستجوهای معامله ای

گوگل گاهی اوقات نتایج مختلفی را برای کلمات کلیدی مرتبط با خرید نمایش می‌دهد، مانند جستجوی بلیط پرواز  که جزئیات بیشتری از ساعت آن را نمایش می‌دهد.

۱۵۵- جستجوهای محلی

برای جستجوهای محلی، گوگل اغلب نتایج محلی را بالاتر از سایر نتایج ارگانیک در حالت عادی قرار می‌دهد. در جستجوی محلی نتایج بر اساس نزدیکی به لوکیشن فعلی کاربر نمایش داده می‌شود. سئو محلی یکی از فاکتورهای مهم در رتبه‌بندی سایت است.

تاثیر جستجوهای محلی در سئو

۱۵۶- کادر Top Stories

برخی از کلمات کلیدی باعث ایجاد کادر داستان‌های برتر می‌شوند.

Top Stories در رتبه بندی گوگل

۱۵۷- اولویت برندهای بزرگ

پس از به‌روزرسانی وینس، گوگل شروع به تقویت برندهای بزرگ برای کلمات کلیدی خاص کرد. با این کار، هر برند در حوزه تخصصی فعالیت خود، رتبه بالاتری کسب می‌کند.

۱۵۸- نتایج خرید

Google گاهی اوقات نتایج Google Shopping را در SERPهای ارگانیک نمایش می‌دهد. به عنوان مثال، وقتی نام یک محصول را سرچ می‌کنید، در یک کادر محصولات مشابه دیگر را مشاهده می‌کنید.

نتایج خرید

۱۵۹- نتایج تصویر

تصاویر جستجوی یک کلمه در گوگل گاهی اوقات بالاتر از نتایج در جستجوی نرمال و طبیعی ظاهر می‌شوند.

۱۶۰- نتایج شگفت‌ انگیز گوگل

گاهی اوقات گوگل نتایج شگفت انگیزی به کاربران خود ارائه می‌دهد. به عنوان مثال اگر اسم بازی «Atari Breakout» را سرچ کنید، نتایج جستجو به یک بازی جالب تبدیل می‌شوند.

۱۶۱- نتایج ارائه شده از یک سایت برای برندها

کلمات کلیدی دامنه گرا یا برند گرا، چندین نتیجه را از یک سایت در صفحه نتایج نمایش می‌دهد. به این صورت شما به چند صفحه مرتبط از یک برند دسترسی دارید.

۱۶۲- بروزرسانی الگوریتم Payday Loans

این یک الگوریتم ویژه است که برای پاکسازی پرس و جوهای بسیار اسپم طراحی شده است.

سیگنال‌های برند

۱۶۳- انکر تکست نام برند

استفاده از یک انکر تکست با اسم برند، می‌تواند یک علامت تجاری ساده اما قوی است که بر رتبه بندی سایت تاثیر می‌گذارد. مثلا: وب رمز

۱۶۴- جستجوی برندها

مردم درباره برندها چیزهای مختلفی را جستجو می‌کنند. اگر مردم برند شما را در گوگل جستجو کنند، این به گوگل نشان می‌دهد که سایت شما یک برند واقعی است.

۱۶۵- جستجوی برند + کلمات کلیدی

آیا مردم یک کلمه کلیدی خاص را همراه با نام تجاری شما جستجو می‌کنند؟ اگر چنین است، ممکن است گوگل رتبه‌ بندی شما را هنگامی که مردم بدون اسم برند شما آن کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می‌کنند، افزایش دهد.

۱۶۶- وب‌ سایت‌هایی که صفحه فیس‌بوک دارند

برندها تمایل دارند صفحات فیس بوک لایک‌های زیادی داشته باشند. این لایک‌ها نشان دهنده تایید مخاطبان است و سیگنال خوبی برای گوگل است.

۱۶۷- وب‌ سایت‌هایی که در توییتر صفحه مخصوص به خود را دارند

پروفایل‌های توییتر با فالوورهای زیاد، نشان دهنده محبوبیت زیاد یک برند است. این محبوبیت نشانه خوبی برای گوگل است تا رتبه سایت شما را بالاتر ببرد.

۱۶۸- وب‌ سایت‌هایی که صفحه لینکدین رسمی دارند

اکثر مشاغل واقعی صفحات لینکدین شرکتی دارند. این صفحات به طور مرتب فعالیت تخصصی دارند و دنبال کنندگان زیادی هم دارند.

۱۶۹- نویسندگان شناخته شده

در نتایج جستجو، اطلاعات مرتبط با نمایه‌های آنلاین تأیید شده بالاتر از محتوای بدون تأییدیه‌ قرار می‌گیرد، که منجر به کلیک طبیعی اکثر کاربران بر روی نتایج برتر (تأیید شده) می‌شود.

۱۷۰- قانونی بودن حساب‌های رسانه‌های اجتماعی

یک حساب رسانه اجتماعی با 10000 دنبال کننده و 2 پست احتمالاً متفاوت از یک حساب قوی با 10000 دنبال کننده و تعامل زیاد تفسیر می‌شود.

۱۷۱- برندی که در Top Stories منشن می‌شود

برندهای بزرگ همیشه در کادرهای Top Stories ذکر می‌شوند. در واقع، برخی از برندها حتی یک فید از اخبار وب سایت خود را در صفحه اول دارند.

برندی که در Top Stories منشن می شود

۱۷۲- منشن شدن برندها بدون گرفتن لینک (نمایش نام تجاری در باکس داستان‌های برتر)

گاهی نام‌های تجاری بدون اینکه به آنها پیوند داده شود، در قسمت داستان‌های برتر نام برده می‌شوند. گوگل احتمالاً به نام‌های تجاری غیر پیوندی به عنوان یک علامت برند نگاه می‌کند.

۱۷۳- وجود مکان فیزیکی برای برندها

مشاغل واقعی دفاتر حضوری هم دارند. این امکان وجود دارد که Google برای تعیین اینکه آیا یک سایت یک برند بزرگ است یا خیر، به دنبال داده‌های موقعیت مکانی است.

فاکتورهای مربوط به اسپم در سئو داخلی

۱۷۴- جریمه پاندا

سایت‌هایی با محتوای با کیفیت پایین (به‌ویژه مزرعه‌های محتوا) پس از پنالتی پاندا در نتایج جستجو کمتر قابل مشاهده هستند.

۱۷۵- لینک‌هایی به همسایگی‌های بد

پیوند دادن به “همسایه‌های بد” ممکن است به دید جستجوی شما آسیب برساند. پیش از این هم به تاثیر وبلاگ‌های ساختگی برای گرفتن بک لینک اشاره کردیم.

۱۷۶- ریدایرکت‌ها

تغییر مسیرها یک راه نه چندان سالم است. اگر تعداد آنها زیاد شود، می تواند یک سایت را در معرض جریمه شدن قرار دهد و آن را از فهرست نتایج خارج کند.

۱۷۷- ”پاپ آپ‌ها” یا “تبلیغات مزاحم”

سند رسمی دستور العمل‌های رتبه‌ بندی گوگل می‌گوید که پنجره‌های بازشو و تبلیغات پاپ آپ، نشانه‌ای از یک سایت با کیفیت پایین است.

پيشنهاد وب رمز: پاپ آپ چیست؟ منزجر کننده و به درد نخور یا جذاب و کاربردی!؟

۱۷۸- پاپ آپ‌های تمام صفحه برای موبایل

گوگل ممکن است سایت‌هایی را که تبلیغات پاپ آپ تمام صفحه را برای کاربران تلفن همراه نمایش می‌دهند، جریمه کند.

۱۷۹- وب‌ سایت‌های بیش‌ از حد بهینه‌ سازی شده

گوگل افراد را به دلیل بهینه سازی بیش از حد سایت خود جریمه می‌کند. این شامل: پر کردن کلمات کلیدی، پر کردن برچسب هدر و مواردی از این قبیل است.

۱۸۰- محتویات دشوار و نامتعارف

گوگل می‌تواند محتوای «بیهوده» را شناسایی کند، این کار برای فیلتر کردن محتوای کپی یا تولید خودکار از فهرست نتایج مفید است.

۱۸۱- صفحاتی که در نقش دروازه عمل می‌کنند

گوگل می‌خواهد صفحه‌ای که به کاربران نمایش می‌دهید صفحه نهایی باشد. اگر صفحه بازشده برای کاربران تنها یک درگاه و یا دروازه برای ورود به صفحه نهایی باشد، توسط گوگل جریمه می‌شود

۱۸۲- تبلیغات در بالای صفحه

«الگوریتم صفحه‌بندی» سایت‌هایی را که تبلیغات زیاد (و محتوای نه چندان زیاد) در بالای صفحه دارند، جریمه می‌کند.

تبلیغات در بالای صفحه

۱۸۳- مخفی کردن لینک‌های وابسته

زمانی که سعی می‌کنید پیوندهای وابسته را پنهان کنید، با این کار باعث می‌شوید که گوگل سایت شما را جریمه کند.

۱۸۴- به روزرسانی فرد (Fred)

فرد نام مستعاری است که به مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های Google از سال 2017 اطلاق می‌شود. فرد «سایت‌هایی با محتوای کم‌ ارزش را هدف قرار می‌دهد که درآمد را بالاتر از کمک به کاربران خود قرار می‌دهند».

۱۸۵- سایت‌های وابسته

بر کسی پوشیده نیست که گوگل طرفدار شرکت‌های وابسته نیست. بسیاری فکر می‌کنند که سایت‌هایی که با برنامه‌های وابسته کسب درآمد می‌کنند، تحت نظارت بیشتری قرار می‌گیرند.

۱۸۶- محتوای تولید شده به صورت خودکار

گوگل به طور قابل توجهی از محتوای تولید شده به صورت خودکار متنفر است. اگر آنها مشکوک باشند که سایت شما محتوای تولید شده توسط رایانه را ارائه می‌کند، می‌تواند منجر به جریمه یا حذف سایت از فهرست نتایج شود.

۱۸۷- PageRank Sculpting بیش از حد

اگر همه لینک‌های یک صفحه نوفالو باشند، باعث می‌شود موتور جستجو به این صفحه رتبه پایین تری بدهد.

۱۸۸- آدرس‌های IP که به صورت اسپم نشان داده می‌شوند

اگر آدرس IP سرور شما برای هرزنامه علامت گذاری شده باشد، ممکن است بر تمام سایت های آن سرور تأثیر منفی بگذارد.

۱۸۹- اسپمینگ متا تگ

پر کردن کلمات کلیدی می‌تواند در متا تگ‌ها نیز اتفاق بیفتد. اگر گوگل فکر کند که کلمات کلیدی را به برچسب‌های عنوان و توضیحات خود اضافه می‌کنید تا با الگوریتم بازی کنید، ممکن است سایت شما را جریمه کند.

فاکتورهای مربوط به اسپم در سئو خارجی

۱۹۰- سایت هک شده

اگر سایت شما هک شود، ممکن است از نتایج جستجو حذف شود. در واقع، پس از اینکه گوگل فکر کرد که سایت هک شده است، آن را از فهرست نتایج موتور جستجو حذف می‌کند.

۱۹۱- هجوم غیرطبیعی لینک‌ها

هجوم ناگهانی (و غیرطبیعی) می‌تواند نشانه‌ای از ساختگی بودن لینک‌ها باشد. بنابراین از استفاده بیش از حد و فشرده از لینک‌ها پرهیز کنید.

۱۹۲- جریمه الگوریتم پنگوئن

سایت‌هایی که توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شده‌اند، در جستجو به میزان قابل توجهی کمتر قابل مشاهده هستند. اگرچه، ظاهرا پنگوئن اکنون بیشتر بر فیلتر کردن لینک‌های بد در مقابل جریمه کردن کل وب سایت ها تمرکز می‌کند.

۱۹۳- پروفایل لینک با درصد بالایی از لینک‌های کم کیفیت

گرفتن تعداد زیادی لینک از منابعی که معمولاً توسط سئوکاران کلاه سیاه استفاده می‌شود (مانند نظرات وبلاگ و نمایه‌های انجمن) ممکن است نشانه بازی کردن با سیستم الگوریتم گوگل باشد.

۱۹۴- دریافت لینک از وب‌ سایت‌های غیر مرتبط

بک لینک از سایت‌های غیر مرتبط، می‌تواند احتمال جریمه توسط الگوریتم‌های گوگل را افزایش دهد.

۱۹۵- هشدار لینک‌های غیرطبیعی

گوگل هزاران پیام “اخطار کنسول جستجوی گوگل در مورد پیوندهای غیر طبیعی شناسایی شده” را ارسال کرده است. این اتفاق معمولاً قبل از افت رتبه رخ می‌دهد، البته نه 100٪ مواقع.

۱۹۶- دریافت بک لینک از دایرکتوری‌های بی‌کیفیت

به گفته گوگل، بک لینک گرفتن از دایرکتوری‌های با کیفیت پایین می‌تواند منجر به جریمه شود. همچنین ممکن است به مرور باعث حذف شدن از فهرست نتایج شود.

۱۹۷- لینک‌های ویجت

گوگل روی پیوندهایی که وقتی کاربر یک “ویجت” را در سایت خود جاسازی می‌کند، به طور خودکار ایجاد می‌شود، توجه منفی دارد.

۱۹۸- دریافت لینک‌های فراوان از IP مشابه

دریافت مقدار غیر طبیعی لینک از سایت‌ها در همان IP سرور، ممکن است به Google کمک کند تا تشخیص دهد که پیوندهای شما از یک شبکه وبلاگ می‌آیند.

۱۹۹- انکر تکست «سمی»

اشاره کردن یک انکر تکست نامرتبط به سایت شما «انکر تکست سمی» (به ویژه کلمات مربوط به داروخانه) می‌تواند نشانه‌ای از یک سایت هک شده یا اسپم باشد. در هر صورت، ممکن است به رتبه‌بندی سایتتان آسیب بزند.

۲۰۰- لینک اسپایک غیرطبیعی

گوگل می‌تواند تشخیص دهد که آیا هجوم پیوندها به یک صفحه قانونی است یا خیر. سپس پیوندهای غیر طبیعی ممکن است بی ارزش شوند.

۲۰۱- لینک‌هایی از مقالات و انتشارات مطبوعات

دایرکتوری مقالات و انتشارات مطبوعاتی مورد سوء استفاده قرار گرفته است تا جایی که گوگل اکنون این دو استراتژی ساخت لینک را در بسیاری از موارد بی ارزش می‌داند.

۲۰۲- جریمه‌های دستی Manual Actions

انواع مختلفی از عملیات‌های دستی وجود دارد، اما بیشتر آنها مربوط به لینک سازی کلاه سیاه و دور زدن قوانین و الگوریتم‌ها هستند.

۲۰۳- فروش لینک‌ها

اگر گوگل متوجه شود که یک سایت اقدام به فروش لینک‌ها کرده است، آن را از فهرست نتایج خود حذف می‌کند و آن را جریمه می‌کند.

۲۰۴- Sandbox گوگل (Google Sandbox)

سایت‌های جدیدی که هجوم ناگهانی لینک‌ها را دریافت می‌کنند، گاهی در Sandbox  گوگل قرار می‌گیرند، که به طور موقت دید جستجوی این سایت‌ها را محدود می‌کند.

۲۰۵- رقص گوگل (Google Dance)

رقص گوگل می‌تواند به طور موقت رتبه‌ها را متزلزل کند. این ممکن است راهی برای آنها باشد تا تشخیص دهند که آیا سایتی در تلاش است الگوریتم را بازی دهد یا خیر.

الگوریتم رقص گوگل

۲۰۶- ابزار Disavow Tool

استفاده از ابزار Disavow ممکن است یک جریمه دستی یا الگوریتمی را برای سایت‌هایی که قربانی سئو منفی شده اند، حذف کند.

۲۰۷- درخواست ملاحظه مجدد

بعد از رفع مشکلات سئویی، یک درخواست بازنگری موفق می‌تواند جریمه را لغو کند. به این صورت می‌توانید ثابت کنید که قصد دور زدن قوانین گوگل را نداشته اید.

۲۰۸- الگوهای لینک موقتی Temporary Link Schemes

گوگل افرادی را که پیوندهای هرزنامه را ایجاد می‌کنند و به سرعت حذف می‌کنند، شناسایی کرده است. این به عنوان یک تقلب در ساخت پیوند موقت شناخته می‌شود.

نتیجه‌گیری

در انتها برای جمع‌بندی مطالب گفته شده می‌توان فاکتورهای زیر را به‌عنوان مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل در نظر گرفت:

  • دامنه‌هایی که به آن‌ها ارجاع داده می‌شود
  • نرخ کلیک‌های دریافتی ارگانیک
  • اعتبار دامنه
  • سازگاری با موبایل
  • تعداد کل بک‌لینک‌ها
  • زمان سپری‌شده روی صفحات یک وب‌سایت
  • کیفیت مطالب
  • سئو داخلی

گوگل فاکتورهای زیادی را برای رتبه بندی وب سایت‌ها اعلام کرده است. در این مقاله سعی کردیم مهم ترین عوامل رتبه بندی را مرور کنیم تا بتوانیم به بهترین رتبه در فهرست نتایج دست پیدا کنیم. با رعایت کردن این فاکتورها، مطمئن باشید که گوگل رتبه خوبی را برای شما در نظر خواهد گرفت. اگر سوالی دارید می توانید با کارشناسان وب رمز مشورت کنید.

منبع : backlinko.com

2 پاسخ به “۲۰۸ فاکتور رتبه بندی سایت در گوگل”

  1. فروشگاه اينترنتي گفت:

    فهرست لیست فاکتورها و ارائه اطلاعات مهم که داارای قابلیت های ارزشمندی است به وضوح بیان شده است و اعتبار دامنه و سازگاری با موبایل از نکات مهمی است که می تواند کاربران به راحتی به جستجوی ان دسترسی داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.