پینترست چیست؟ پینترست (pinterest) یک شبکه اجتماعی پرطرفدار برای به اشتراک‌گذاری عکس می‌باشد که کاربران می‌توانند در آن عکس‌های مورد نظر خود را پین کنند. همچنین کاربران پینترست می‌توانند از طریق فیس بوک و توییتر نیز عکس‌های مورد علاقه خود را با به اشتراک بگذارند. در این مقاله شما را با تنظیمات این شبکه اجتماعی و ۱۱ تکنیک کاربردی برای استفاده از آن در کسب‌وکار آشنا خواهیم کرد.

پینترست

پینترست با داشتن ماهانه ۲۰۰ میلیون کاربر شاید یک رسانه اجتماعی شبیه فیسبوک نباشد اما یک بستر مهم اجتماعی با نفوذ عمیق در جمعیتی ارزشمند است. به عنوان مثال نیمی از نسل هزاره ایالات متحده از پینترست استفاده می‌کنند. اما این فقط جوانان نیستند که ایده‌های خود را در این شبکه اجتماعی ذخیره می‌کنند بلکه ۶۸ درصد از زنان آمریکایی بین ۲۵ تا ۵۴ سال نیز از پینترست استفاده می‌کنند. در حالی که بیشتر کاربران این شبکه اجتماعی زن هستند، ۴۰ درصد کاربران جدید آن را مردها تشکیل می‌دهند.

اگر شما برنامه کاملی برای نحوه استفاده از پینترست به عنوان بخشی از استراتژی تجاری خود ندارید برای دستیابی به مشتریان بالقوه جدید فرصت‌های کلیدی را از دست ندهید.

چرا ما از پینترست برای کسب‌وکار استفاده می‌کنیم؟

پینترست چیست؟ - پینترست برای کسب و کار

دلایلی که باعث می‌شود افراد از پینترست استفاده کنند با دلایل استفاده آن‌ها از فیسبوک و اینستاگرام متفاوت است. پینترست شبکه‌ای است که در آن افراد به دنبال الهام گرفتن هستند و به خصوص به دنبال ایده‌هایی درباره محصولات جدید برای خرید هستند.

این بدان معناست که آن‌ها از دیدن پست‌های برندهای مختلف در فیدهایشان هیجان‌زده می‌‎شوند. طبق گفته eMarket  تنها فیسبوک از لحاظ تاثیرگذاری بر تصمیمات خرید از پینترست جلوتر است. بیش از دو سوم افراد می‌گویند که برند یا محصول مورد نظر خود را در پینترست پیدا کرده‌اند.

پيشنهاد وب رمز: ۱۱ استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی برای افزایش ترافیک سایت

بررسی اجمالی پینترست برای کسب‌وکار

از آنجا که پینترست کمی متفاوت از سایر شبکه‌های اجتماعی است قبل از اینکه درمورد چگونگی استفاده از آن برای تجارت و کسب‌وکار بپردازیم به توضیح برخی اصطلاحات کلیدی در پینترست می‌پردازیم:

Pins

Pin (پین) در یک توضیح ساده به هر تصویر یا ویدیویی که شخصی برای ذخیره در پینترست انتخاب می‌کند گفته می‌شود. برای کسب‌وکارها مهمتر از خود تصویر لینک آن است. هر لینک پین شما را به منبع اصلی باز می‌گرداند و می‌تواند منبع خوبی برای ارجاع به سایت باشد.

Boards

کاربران پینترست که به آن‌ها Pinners گفته می‌شود چیزهای زیادی را ذخیره می‌کنند که تا به امروز شامل 100 میلیارد پین می‌باشد که این رقم باور نکردنی است. کاربران به منظور سازماندهی پین های خود آن‌ها را در مجموعه‌هایی به نامBoard (برد) مرتب می‌کنند. به عنوان مثال Board ها Hootsuite Pinterest account شامل مطالعات موردی، بهترین روش‌ها و روندها برای اینفوگرافیک است.

کاربران می‌توانند کل حساب شما یا فقط بردهای خاصی را که بیشتر به آن‌ها علاقه‌مند هستند دنبال کنند. سپس پین‌های ذخیره شده در فید آن‌ها ظاهر می‌شود.

Feed

Feed (فید) در پینترست نیز درست مانند فیدهای شبکه‌های اجتماعی دیگر است که مجموعه‌ای از لینک‌ها محتواها و کاربرانی است که یک پینر دنبال می‌کند.

چگونه حساب پینترست را برای کسب‌وکار خود تنظیم کنیم؟

اگر قصد دارید برای بازاریابی کسب‌وکار خود از پینترست استفاده کنید باید یک حساب کاربری شخصی ایجاد کنید. در پینترست حساب‌های تجاری ویژگی‌های تجاری خاص مانند تجزیه و تحلیل و امکان استفاده از تبلیغات را ارائه می‌دهند.

اگر شما یک حساب کاربری شخصی در پینترست دارید می‌توانید آن را به حساب تجاری تبدیل کنید. فقط کافی است اطلاعات مورد نیاز درباره شغل خود را وارد کنید و شرایط خدمات خاص تجاری را بپذیرید.

اما اگر هیچ حساب کاربری در پینترست ندارید در اینجا نحوه ایجاد یک حساب کاربری جدید را برای شما آورده‌ایم.

مرحله اول: حساب کاربری تجاری خود را برای پینترست ایجاد کنید

پینترست چیست؟ - حساب کاربری پینترست

  • به قسمت صفحه تجاری پینترست بروید و روی گزینه Join as a business کلیک کنید.
  • آدرس ایمیل، پسوورد، نام تجاری و وب‌سایت خود را وارد کنید و انتخاب کنید که شغل شما در کدام دسته‌بندی مشاغل غیر گیرد: دسته‌بندی حرفه‌ای، عمومی، کسب‌وکار محلی، موسسه یا غیرانتفاعی و سایر موارد.
  • حتما شرایط خاص و Privacy policy را مرور کنید سپس روی Create account کلیک کنید.

پس از ایجاد حساب کاربری صفحه اصلی شما مانند تصویر ظاهر خواهد شد. دنبال‌کنندگان شما این را نخواهند دید و فقط شما هنگام ورود به سیستم آن را مشاهده می‌کنید. دنبال‌کنندگان شما تنها نمایه شما را مشاهده می‌کنند که می‌توانید با کلیک کردن برروی دکمه انگشت شصت که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

مرحله دوم: کامل کردن پروفایل

پینترست چیست؟ - کامل کردن پروفایل

شما اکنون اسکلت حساب کاربری پینترست خود را ساخته‌اید. اما برای اینکه برند شما جذاب و معتبر باشد باید جزئیات پروفایل خود را کامل کنید.

  • به حساب کاربری جدید خود وارد شوید و روی نماد نمایه در بالای صفحه سمت راست بروید و روی تنظیمات (Setting) کلیک کنید.
  • برای بارگذاری عکس نمایه به بخش نمایه بروید (اندازه استاندارد:165*165 پیکسل)، سپس بخش About you را تکمیل کنید و موقعیت مکانی کسب‌وکار خود را اضافه کنید، سپس دکمه ذخیره تنظیمات را بزنید.

تا آنجا که می‌توانید اطلاعات وارد کنید. تصویری را انتخاب کنید که به بهترین وجه نشانگر برند شما باشد، مانند یک لوگو. حتما وب‌سایت خود را نیز اضافه کنید تا کاربران بتوانند از طریق آن به شما مراجعه کنند. اگر یک تجارت غیر الکترونیک هستید آدرس مکان خود را درج کنید.

مرحله سوم: تایید وب‌سایت

پینترست چیست؟ - تایید وب‌سایت

تایید وب‌سایت شما اجازه می‌دهد تا ببینید چه افرادی از وب‌سایت شما پین می‌شوند و نماد شما را به هر پین ساخته شده از سایت شما اضافه می‌کنند. تایید وب‌سایت شما باعث افزایش رتبه پین در نتایج جستجو می‌شود.

  • از قسمت تنظیمات پینترست به قسمت تایید وب‌سایت بروید و روی آن کلیک کنید.
  • متن HTML صفحه فهرست وب‌سایت خود را کپی کنید و سپس دکمه Finish را بزنید.
  • برای بررسی اینکه آیا وب‌سایت شما تایید شده است یا خیر لینک را از سایت خود امتحان کنید. باید لوگو و تصویر نمایه خود را در زیر پین ببینید.

مرحله چهارم: ایجاد Boards

پینترست چیست؟ - اشتراک‌گذاری محتوا

اکنون که حساب کاربری شما آماده است باید سازماندهی و اشتراک‌گذاری محتوا را شروع کنید تا کاربران دلیلی برای پیگیری حساب کاربری شما داشته باشند.

  • در پروفایل پینترست خود برروی گزینه Boards کلیک کنید سپس روی نشان بعلاوه قرمز کلیک کنید تا یک برد جدید ایجاد شود.
  • برای برد خود یک نام توصیفی وارد کنید. از یک زبان قانع‌کننده اما واضح برای انتقال آنچه می‌خواهید روی برد خود پین کنید استفاده کنید و تعداد کاراکترهای آن باید حداکثر 20 کاراکتر باشد. کلمات کلیدی را در این کاراکترها بگنجانید.
  • به گزینه برد بازگردید و روی نام صفحه جدید خود کلیک کنید، سپس برروی علامتی که به شکل مداد است کلیک کنید تا بتوانید جزئیات بیشتری را وارد کنید.
  • توضیح روشنی از آنچه می‌خواهید در برد خود ذخیره کنید وارد کنید و یک دسته‌بندی مناسب برای آن انتخاب کنید. اگر می‌خواهید پین را در برد خود ذخیره کنید اما هنوز آمادگی اینکه دیگران آن را ببینند ندارید می‌توانید تا قبل از آماده‌سازی نهایی برد را مخفی کنید.

پینترست چیست؟ - ایجاد Boards

مرحله پنجم: پین کردن را شروع کنید

اکنون که برد های خود را تنظیم کرده‌اید وقت آن است که برخی از پین ها را اضافه کنید. نصب دکمه browser در پینترست ساده‌ترین راه برای ذخیره سریع است که به شما این امکان را می‌دهد تا فقط با چند کلیک هر چیزی از وب‌سایت خود را که می‌خواهید پین کنید.

  • دکمه Browser مناسب را برای مرورگر مورد نظر خود نصب کنید.
  • برای پین کردن چیزی از وب‌سایت برروی نماد پینترست در نوار مرورگر خود کلیک کنید.
  • تصویر مورد نظر خود را از گزینه‌های موجود انتخاب کرده و روی دکمه ذخیره کلیک کنید.
  • توضیحی را اضافه یا ویرایش کنید.
  • یک برد را برای ذخیره پین خود انتخاب کنید.

پینترست چیست؟ - pin کردن در پینترست

هنگامی که چندین پین را به برد خود اضافه کردید برای پوشش پین می‌توانید متقاعدکننده‌ترین پوشش بصری را انتخاب کنید.

  • از گزینه بردها روی صفحه خود بکشید و روی نشانه مداد در پایین سمت راست کلیک کنید.
  • به گزینه cover بروید و روی گزینه change کلیک کنید و پوشش پین خود را انتخاب کنید.

تاکتیک‌ها و نکات استفاده از پینترست برای کسب‌وکار

۱. دکمه‌های ذخیره را به سایت خود اضافه کنید

پینترست چیست؟ - دکمه‌های ذخیره

اگر می‌خواهید مردم اقدامی انجام دهند باید این کار را برای آن‌ها آسان کنید. از آنجایی که افزودن یک دکمه ذخیره به وب‌سایت شما اجازه می‌دهد تا افراد بتوانند فقط با یک کلیک محتوای شما را پین کنند، حتی اگر دکمه‌های Browser پینترست را نصب نکرده باشند، جای تعجب نیست که با این کار می‌توانید مقدار محتوایی را که کاربران از سایت شما ذخیره می‌کنند افزایش دهید.

شما برای این منظور می‌توانید از دکمه‌های اتوماتیک استفاده کنید، در این صورت یک دکمه ذخیره قابل کلیک کردن در سایت شما برای هر تصویر ظاهر می‌شود. همچنین می‌توانید از دکمه‌های شناور نیز استفاده کنید که این دکمه‌ها تنها زمانی که کار موس خود را روی تصویر قرار دهد ظاهر خواهند شد. علاوه بر این شما می‌توانید دکمه ذخیره برای یک تصویر خاص را در سایت خود اضافه کنید.

شما می‌توانید با استفاده از Pinterest Widget Builder دکمه‌های ذخیره پینترست خود را ایجاد کنید. در اینجا می‌توانید دستورالعمل‌های مرحله به مرحله را پیدا کنید و درمورد چگونگی استفاده از دکمه‌های ذخیره و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی اطلاعات کسب کنید.

۲. به طور مرتب پین کنید

پینترست به شما توصیه می‌کند حداقل در روزهای اوج کار یک بار در روز چیزی را در پینترست پین کنید. پینترست همچنین تاکید می‌کند که اگر می‌خواهید در طول یک هفته تعداد زیادی پست ارسال کنید به جای ارسال همه آن‌ها به صورت یکجا، آن‌ها را تقسیم‌بنده کرده و روزانه چندین مورد پست کنید.

اگر می‌خواهید پین‌ها را همزمان با یک تعطیلی، فصل یا رویدادی در آینده ایجاد کنید باید آماده‌سازی آن را  روز قبل از ارسال شروع کنید.

۳. روی تصاویر عالی متمرکز شوید

پینترست یک رسانه بسیار بصری است. بنابراین ارزش این را دارد که برای ایجاد تصاویر با کیفیت تلاش کنید. عکس‌های شما باید واضح، روشن و مهم‌تر از همه با فوکوس عالی باشند. اگر وقت، ابزار و مهارت لازم برای ایجاد تصاویر با کیفیت را ندارید وب‌سایت‌های عکاسی زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

به روش‌های خلاقانه برای نمایش بصری محصول و برند خود فکر کنید. پینترست پس از مطالعه عملکرد 50 هزار پین تبلیغ شده دریافت که تصاویر سبک زندگی معمولا بهتر از تصاویر محصول است. به عنوان مثال پین‌هایی که مد و سبک محصولات در زندگی واقعی را نشان می‌دهد 30 درصد بیشتر از سایر تصاویر کلیک داشته‌اند و درصد بیشتری از نرخ بازپرداخت را نشان می‌دهند.

۴. از قدرت کلمات غافل نشوید

درست است که پیش از این گفتیم که پینترست یک رسانه بصری است. اما تصاویر عالی به تنهایی برای درگیر کردن کاربر کافی نیستند. سعی کنید از قسمت توضیحات بیشترین استفاده را ببرید تا اگر به محتویات لینک داده شده به سایت شما کلیک کنند، دقیقا بینندگان متوجه شوند چه چیزی دریافت خواهند کرد. دقت کنید که در توضیحات از مهم‌ترین کلمات کلیدی خود استفاده کنید تا پین‌های خود را در نتیاج جستجو بالا ببرید.

۵. در صورت لزوم از پین‌های غنی استفاده کنید

پینترست چیست؟ - استفاده از pin های غنی پینترست

پین‌های قوی پین‌های تقویت شده‌ای هستند که از ابرداده‌های وب‌سایت شما استفاده می‌کند تا اطلاعات اضافی درباره آنچه کاربران در پین شما پیدا می‌کنند ارائه دهد پین‌های غنی شده برای برنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، محصولات و مقالات در دسترس هستند.

به عنوان مثال پین‌های غنی شده برای مقاله‌ها شامل عنوان، نام نویسنده، تاریخ انتشار مقاله و شرح داستان است. همچنین آن‌ها به طور خاص نشان می‌دهند که لینک به یک مقاله اشاره دارد و یک دکمه فراخوانی برای اقدام را نیز شامل می‌شود که به کاربر می‌گوید آن را بخوانید.

۶. اجتماعی‌شدن

به خاطر داشته باشید که پینترست یک شبکه اجتماعی است و نه یک بیلبورد تبلیغاتی. اگر می‌خواهید افراد با پین شما درگیر شوند باید مشغول و فعال باشید. حساب‌ها و بردهای مربوط به برندهای مرتبط اما غیررقابتی در صنعت خود را دنبال کنید و با پین های مرتبط با فعالیت خود درگیر باشید.

همچنین می‌توانید با دعوت از آن‌ها برای مشارکت در  بردهای گروهی آن‌ها را با کسب‌وکار خود درگیر کنید. به عنوان مثال Allrecipes boardهایی دارد که بیش از ۱۰۰ عضو در آن مشارکت دارند. این برد تقریبا حدود ۴۰۰ هزار دنبال‌کننده را به خود جلب کرده است.

همچنین در کنار پینترست هزینه سئو پرداخت کنید و سئو را نیز کار کنید.

۷. برای بهبود نتایج از تجزیه و تحلیل استفاده کنید

تجزیه و تحلیل پینترست اطلاعات مهمی درمورد اینکه چه نوع محتوا بهترین عملکرد را در شبکه دارد فراهم می‌کند. به این ترتیب می‌توانید به مرور زمان پینترست خود را برای کسب نتایج بهتر بهبود بخشید. شما از این طریق می‌توانید بفهمید کدام پین‌ها محبوب‌تر هستند و بیشترین ترافیک را به وب‌سایت شما منتقل می‌کنند و از این طریق روی معیارهای این پین‌ها که برای کسب‌وکار شما اهمیت زیادی دارند متمرکز شوید.

همچنین می‌توانید بفهمید در چه بردهایی پین‌های خود را بگنجانید که بتواند تفکر مردم درباره شغل و کسب‌وکار شما را شکل دهد و ایده‌های جدیدی برای بدست آوردن موقعیت‌های جدید به شما ارائه دهد. علاوه بر این می‌توانید اطلاعاتی مانند تعداد و نشانه‌های افرادی که با پین شما تعامل دارند دریافت کنید و بینش ارزشمندی در جهت تنظیم استراتژی‌تان برای مخاطبان به شما ارائه دهد.

دسترسی به تجزیه و تحلیل پینترست

شما می‌توانید به تجزیه و تحلیل پینترست از طریق کلیک کردن روی گزینه Analytics در قسمت سمت راست بالای صفحه دسترسی داشته باشید.

۸. پین‌های تبلیغاتی پینترست را امتحان کنید

پینترست چیست؟ - pin های تبلیغاتی پینترست

پین‌های تبلیغاتی یک راه عالی برای دیده شدن پین‌های شما توسط افراد بیشتر و در معرض دید قرار گرفتن برند شما هستند. پین‌های تبلیغاتی می‌توانند سودی بیشتر از مبلغی که برای آن‌ها پرداخت کرده‌اید به شما بدهند. داده‌های داخلی پینترست نشان می‌دهد که تبلیغ‌کنندگان در ماه اول پس از آغاز کمپین تبلیغاتی به طور متوسط 20 درصد کلیک بیشتر دریافت کرده‌اند.

پینترست با قرار دادن کلمه «تبلیغ شده» در زیر پین، پینهای تبلیغ شده را شناسایی می‌کند. با کلیک برروی آیکون بیشتر یا (…) بیانیه‌ای را مشاهده می‌کنید که چه کسی برای تبلیغ هزینه پرداخت کرده است .

با این حال هنگامی که کاربران پین‌های تبلیغاتی شما را در بردهای خود ذخیره می‌کنند برچسب‌های تبلیغاتی برای آن‌ها از بین خواهند رفت.

۹. پین‌های خود را قابل دسترس‌تر کنید

پینترست یک پلتفرم بیش از حد بصری است که برای ایجاد معنا بسیار متکی به تصاویر است. این بدان معناست که باید برروی کاربران با ناتوانی‌های خاص، مثلا با دید کم و غیره، تمرکز بیشتری داشته باشید. حتی بیشتر از تمرکزی که در سیستم‌عامل‌های دیگر مانند فیسبوک و توییتر برروی آن‌ها قرار می‌گیرد.

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید هم اکنون پین‌های خود را برای همه کاربران قابل دسترس‌تر کنید. گذشته از این‌ها، همیشه امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف بیشتر بستر مناسبی برای شما ایجاد می‌کند تا برای همه قابل دسترس‌تر باشید.

۱۰.  پین های قابل خرید پینترست را امتحان کنید

پینترست چیست؟ - pinهای قابل خرید

پین‌های تبلیغاتی بسیار خوب عمل می‌کنند و پین‌های قابل خرید این عملکرد را تشدید می‌کنند. پین‌های قابل خرید کاربران را قادر می‌سازد تا از یک پین خرید مستقیم داشته باشند حتی بدون خارج شدن از پینترست.

درحالی که کاربران در حال مرور پینترست هستند و از آن ایده می‌گیرند می‌توانند با چند کلیک سریع روی دستگاه تلفن همراه خود، قیمت محصول را ببینند و آن را خریداری کنند.

۱۱. یک کمپین تبلیغاتی ویدیویی را امتحان کنید

پینترست توصیه می‌کند که که برای بیان بهتر داستان برند خود از فیلم استفاده کنید و استفاده منحصر به فرد از محصولات خود را از این طریق نشان دهید. تحقیقات پینترست نشان می‌دهد که مردم فیلم‌های تبلیغاتی را زمانی که زمان بیشتری صرف ساخت آن شده است را 30 درصد بیشتر از تبلیغاتی غاتی مانند gif تماشا کرده‌اند.

اگر می‌خواهید ویدیو بسازید حتما آن را کوتاه بسازید تا بتوانید در چند ثانیه اول بینندگان را درگیر کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که لوگوی شما در ابتدا یا در کل ویدیوی شما ظاهر شده باشد تا کاربران بدانند چه چیزی را مشاهده می‌کنند و متعلق به چه کسی است. محتوایی که دارای لوگو و برند می‌باشد عملی و قابل اعتماد است، بنابراین پینترست تمایل دارد در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشد.

منبع : blog.hootsuite.com

6 پاسخ به “برنامه پینترست چیست؛ ۱۱ تکنیک برای استفاده از آن در کسب‌وکار”

  1. سبا گفت:

    سلام من امار بازید های ویدو هام کاهش یافته مثلا از دوهزار رسیدع به سی تا چرا اینجوری شده

    • وب رمز گفت:

      سلام
      این مورد کاملا بستگی دارد و نمی‌شود یک نسخه برای همه پیچید. ممکن است جذابیت ویدیوهای شما پایین آماده باشد، ممکن است استفاده از پینترست در یک بازه ای کم شده باشد، ممکن است موضوع ویدیوهای شما جذابیتش را از دست داده باشد و …
      باید بررسی دقیق‌تری انجام شود.

  2. محمد گفت:

    من قبلا این مشکل رو نداشتم ولی الان فیلم ها برام باز میشه ولی عکس ها نمیاد مشکل چیه؟

  3. زهرا گفت:

    سلام ببخشید من امروز با یک مشکلی روبه رو شدم متاسفانه من داخل پینترست نمیتونم کامنت بزارم در صورتی که تا صبح میشد اما الان نمیشه نمیدونم چیکار کنم هر کاری میکنم مینویسه )kSorry! You ‘ve hit a bloc(comments) we have in place to combat spam. Please try again
    لطفا کمکم کنید

  4. x گفت:

    سلام.
    مجوز كپي تصاوير از pinterest به چه صورت هست؟
    ميتونيم هر تصوير رو بدون ذكر نام منبع كپي كنيم؟

    • webramz گفت:

      تصاویر مختلف مجوز های متفاوتی میتونن داشته باشند. معمولا تصاویر مجوز دار را با دریافت شکایت از سایت حذف کنید مشکلی پیش نمی‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 968 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.