در اوایل سال 1985 دامنه US به عنوان یکی از دامنه‌های سطح بالای کد کشور برای ایالات متحده تأسیس شد. ثبت‌کنندگان دامنه .us باید یکی ازسازمان‌ها یا شهروندان و یا از افراد مقیم آمریکا یا یکی از قلمروهای آن باشند.

نهادهای خارجی با حضور در ایالات متحده یا هر قلمرو آن نیز می‌توانند این دامنه را ثبت کنند. هنگام خرید دامنه در ایالات متحده از .com، .net، .org و سایر gTLD‌ها استفاده می‌شود.

این دامنه کمتر از دامنه بین‌المللی .com توسط مشاغل و شرکت‌های آمریکایی استفاده می‌شود. شرایط ثبت، انتقال و تمدید دامنه US را در این مقاله برای شما گردآوری کرده‌ایم.

دامنه US چیست؟

دامنه US چیست

ثبت دامنه .us برخلاف بسیاری از دامنه‌ها که برای همه آزاد است، برای شهروندان و نهادهای ایالات متحده محفوظ است. شما می‌توانید یک فرد، شرکت یا سازمان غیرانتفاعی باشید، اما باید مقیم دائم آمریکا باشید یا فعالیت های تجاری خود را به طور برجسته در ایالات متحده داشته باشید.

دامنه .us زمانی مشابه پسوند دامنه .gov با دولت ایالات متحده مرتبط بود. با این حال، اکنون در دسترس عموم و شرکت‌ها است. وب‌سایت‌هایی که واقعاً با پسوند .us برتری دارند، خود را با هویت آمریکایی معرفی می‌کنند.

در حالی که پسوند .us برای برند‌های خلاق و وب‌سایت‌های آمریکایی عالی است، برای برند‌هایی که در ایالات متحده فعالیت نمی‌کنند، منطقی نیست. مشابه ثبت دامنه ir که مختص کاربران ایرانی میباشد.

اگر می‌خواهید مخاطبان بین‌المللی گسترده‌تری را هدف قرار دهید، نباید از TLD .us استفاده کنید زیرا این یک پسوند دامنه جهانی نیست و فقط برای کاربران در ایالات متحده در دسترس است. تا زمانی که یک شخص، شرکت یا سازمان غیردولتی در ایالات متحده اقامت و فعالیت داشته باشد، می‌تواند از این TLD استفاده کند. اما این را در نظر داشته باشید: .us قبلاً برای استفاده توسط وب‌سایت‌های دولتی در نظر گرفته شده بود، اما اکنون برای عموم آزاد است.

شرایط ثبت و خرید دامنه آمریکا US

برخلاف دامنه IO و دامنه net، تنها شرایط لازم برای ثبت TLD .us این است که شما مقیم ایالات متحده، شهروند ایالات متحده، سازمان ایالات متحده باشید یا در داخل ایالات متحده حضور تجاری داشته باشید.

هر سازمانی که معیارهای اعتباربخشی .US را برآورده کند می‌تواند شریک ثبت کننده معتبر برای نام های دامنه .US شود. الزامات Nexus ایالات متحده تضمین می‌کند که فقط افراد یا سازمان هایی که ارتباط اساسی با ایالات متحده دارند می‌توانند نام دامنه .us را ثبت کنند. برای ثبت وخرید دامنه .us، باید یکی از 3 شرط زیر را داشته باشید:

  1. یک شخص حقیقی که شهروند یا مقیم دائم ایالات متحده آمریکا است، یا محل سکونت اصلی او در ایالات متحده آمریکا باشد
  2. نهاد یا سازمانی که در یکی از پنجاه (50) ایالت ایالات متحده، ناحیه کلمبیا، یا هر یک از قلمروهای ایالات متحده ثبت یا سازماندهی شده یا به نحوی دیگر تحت قوانین یک ایالت تشکیل شده باشد..
  3. یک نهاد یا سازمان (داخلی یا خارجی، از جمله دولت فدرال، ایالتی، یا محلی ایالات متحده، یا یک زیرمجموعه سیاسی آن) که حضوری با حسن نیت در ایالات متحده دارد. حضور خیرخواهانه در ایالات متحده به معنای داشتن ارتباطات قانونی واقعی و اساسی یا فعالیت های قانونی در ایالات متحده است. این الزام برای اطمینان از این است که فقط آن دسته از افراد یا سازمان‌هایی که ارتباط قانونی اساسی با ایالات متحده دارند مجاز به ثبت نام برای نام‌های دامنه .us هستند.

انتقال دامنه US و نکات آن

انتقال دامنه US و نکات آن

فرض کنید در حال حاضر یک نام دامنه عالی دارید، اما از ثبت کننده دامنه خود راضی نیستید. نگران نباشید، می‌توانید دامنه خود را به یک ثبت کننده دیگر منتقل کنید. بنابراین چگونه متوجه می‌شوید که آیا انتقال دامنه برای شما مناسب است؟ در اینجا چند چیز قابل توجه است.

همه ثبت کننده های دامنه یکسان نیستند. از ویژگی‌هایی که ارائه می‌کنند تا میزان قابل اعتماد بودن آنها، ثبت‌کنندگان چیزهای بیشتری از فروش نام شما دارند. اگر از ثبت‌کننده خود راضی نیستید، خبر خوب این است که قفل نیستید. می‌توانید هر زمان خواستید تغییر دهید.

نکات کلیدی که باید هنگام بررسی یک ثبت کننده جدید در نظر بگیرید:

۱- ویژگی ها

هر ثبت کننده مجموعه ای از ویژگی‌ها و خدمات مانند حفاظت از حریم خصوصی، میزبانی وب و ایمیل را ارائه می‌دهد. اگر تمام ویژگی‌هایی را که می‌خواهید با ثبت‌کننده فعلی خود ندارید، ممکن است بخواهید از بسته بهتری که توسط یک ثبت‌کننده دیگر ارائه می‌شود، استفاده کنید.

علاوه بر مقایسه ویژگی ها، بررسی نحوه قیمت گذاری و پیاده سازی ویژگی‌ها و خدمات نیز مهم است. همچنین سهولت استفاده را میبایست در نظر گرفت. آیا قابلیت هایی که نیاز دارید به راحتی قابل پیاده سازی هستند؟ آیا آنها به تلاش دستی از طرف شما نیاز دارند یا ثبت کننده ابزارهای ساده ای را برای آسان کردن اموری مانند مدیریت دامنه برای شما ارائه می‌دهد؟

پشتیبانی: آیا پشتیبانی مشتری در صورت نیاز در دسترس خواهد بود؟

ارائه دهنده: چه کسی ویژگی هایی را که می‌فروشد ارائه می‌دهد؟ برخی از ثبت کنندگان تمام خدمات خود را برای ایمیل و میزبانی وب ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر با ارائه دهندگان شخص ثالث همکاری می‌کنند.

۲- قیمت

به ساختار قیمت ثبت کننده دامنه خود نگاه انتقادی داشته باشید، زیرا هر کدام متفاوت است. برخی از ثبت‌کنندگان ممکن است برای خدماتی که شما حیاتی می‌دانید هزینه‌های اضافی دریافت کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است همان خدمات را بدون هزینه اضافی ارائه دهند.

برخی ممکن است قیمت پایینی را برای سال اول ارائه دهند، اما پس از آن نرخ تجدید بسیار بالاتری دارند. اگر ثبت کننده دامنه شما بیش از هزینه دیگری از شما هزینه می‌گیرد، ممکن است بخواهید به دنبال یک ثبت کننده ارزان قیمت باشید.

اما به یاد داشته باشید: ممکن است قیمت دامنه به تنهایی انتقال دامنه شما را توجیه نکند. صرفه جویی چند دلاری در سال در یک نام دامنه بسیار کمتر از داشتن یک ثبت کننده دامنه که متناسب با نیاز شما باشد، ارزشمند است. قبل از انجام انتقال، مزایا و معایب هر ثبت کننده را در نظر بگیرید.

۳- تغییر مالکیت

همانند دامنه GOV اگر نیاز به تغییر مالکیت دامنه خود دارید (از شما به شخص دیگری یا شخص دیگری به شما)، باید یک انتقال دامنه انجام دهید. به عنوان مثال، اگر یک کارمند دامنه شما را تحت یک حساب شخصی ثبت کرده است، ممکن است بخواهید دامنه را به حسابی که توسط کسب و کار شما نگهداری می‌شود منتقل کنید.

در برخی موارد همانند دامنه Shop یا دامنه top، ممکن است همزمان با انتقال مالکیت، انتقال به ثبت کننده دیگری را انتخاب کنید.

۴- نحوه انتقال ایمن و آسان

همانند دامنه COM با وجود تعداد زیادی ثبت کننده، انتقال دامنه شما بسیار آسان است. در حالی که فرآیند انتقال هر ثبت‌کننده متفاوت است، همه آنها ویژگی‌های مشترک مفیدی دارند تا اطمینان حاصل شود که انتقال‌ها ایمن و ایمن هستند.

قفل های انتقال از انتقال دامنه شما بدون اطلاع شما جلوگیری می‌کند. کدهای مجوز به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که مجوز انتقال دامنه خود را از یک ثبت کننده به ثبت کننده دیگر دارید. آنها گاهی اوقات “کد EPP” یا “کدهای انتقال” نامیده می‌شوند.

ایمیل های تأیید اطمینان حاصل می‌کنند که دامنه خود را به شخص مناسبی منتقل می‌کنید. شما نمی‌توانید بدون تأیید هویت خود انتقال را انجام دهید.

تمدید دامنه US (آمریکا) و محدودیت های آن

تمدید دامنه US (آمریکا) و محدودیت های آن

همانند دامنه news نام دامنه .us شما قبل از تاریخ انقضا تمدید می‌شود. تاریخ تمدید دامنه به تمدید خودکار یا دستی نام دامنه بستگی دارد. تمدید خودکار در اولین روز از ماه قبل از تاریخ انقضای نام دامنه انجام می‌شود. اگر تلاش برای تمدید ناموفق بود،می‌توانید ده روز بعد و یا دوباره در 20 روز بعد دوباره اقدام به تمدید کنید.

اگر نتوانستید نام دامنه را به طور خودکار تمدید کنید و یا آن را به صورت دستی تا بیستم ماه قبل از تاریخ انقضا نتوانستید تمدید کنید، باید آن را باز‌خرید کنید. ممکن است هزینه ای برای بازخرید وجود داشته باشد.

برای جزئیات در مورد بازپرداخت، باید به شرایط و روش های بازپرداخت مراجعه کنید. اکثر دامنه‌ها از شرایط استاندارد بازپرداخت پیروی می‌کنند، اما دامنه‌های خاصی ممکن است استثناهایی داشته باشند یا اصلاً قابل استرداد نباشند.

نتیجه گیری

ثبت دامنه .US بسیار مهم است. پسوند .US شرکت‌های داخلی و بین‌المللی را در هر اندازه و صنعتی قادر می‌سازد تا از علائم تجاری خود محافظت کنند و هویت شرکتی را به صورت آنلاین در ایالات متحده ایجاد کنند. همین امر در مورد موسسات غیرانتفاعی و خیریه نیز صادق است و آنها را قادر می‌سازد تا حضور خود را در داخل ایالات متحده نشان دهند.

علاوه بر این، ثبت یک پسوند .US به شما این فرصت را می‌دهد که دامنه خود را در فهرست ایالات متحده فهرست کنید. این سرویس رایگان به ایجاد کسب و کار شما و تبلیغ خدمات شما کمک می‌کند.

جهت اطلاع بیشتر ازاین نام دامنه و ثبت آن میتوانید با متخصصین وب‌رمز مشورت نمایید.

سوالات متداول

پسوند Us مختص کد کشور برای ایالات متحده است. دامنه های کد کشور معمولاً فقط با دو کاراکتر مشخص می‌شوند. .US تحت نظارت وزارت بازرگانی ایالات متحده است که با Registry Services, LLC برای مدیریت فضای نام قرارداد بسته است.

نام دامنه به آدرس وب سایت شما اشاره دارد. این همان چیزی است که کاربران در نوار جستجوی مرورگر تایپ می‌کنند تا مستقیماً به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. یک نام دامنه منحصر به فرد است و نمی‌توان آن را بین سایت های مختلف به اشتراک گذاشت. به عنوان مثال: webramz.com

نام دامنه یک فرم متنی برای انسان از آدرس IP است. URL رشته ای است که نشان دهنده آدرس وب کامل هر صفحه وب است. نام دامنه بخشی از URL است که بیشتر برای درک توسط انسان مناسب است. url رشته ای است که نشان دهنده یک آدرس وب کامل است که حاوی نام دامنه است.

آدرس های IP برچسب های عددی هستند، در حالی که نام های دامنه برچسب های قابل خواندن توسط انسان هستند. این بدان معنی است که نام های دامنه راحت تر از آدرس های IP قابل یادآوری و تایپ هستند. آدرس‌های IP می‌توانند تغییر کنند، به خصوص اگر NAS به یک آدرس IP پویا که توسط ارائه‌دهنده خدمات اینترنت اختصاص داده شده است، متصل باشد.

در میان نام‌های دامنه «ثبت شده»، آن‌هایی که از طریق یک ثبت‌کننده خریداری و مالکیت می‌شوند، تا سال 2022 حدود 367 میلیون نام دامنه ثبت شده است.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.