.ca دامنه سطح بالای کد کشور اینترنت (ccTLD) برای کانادا است. اداره ای که ثبت نام دامنه ca انجام میدهد و آن را اداره می‌کند، اداره ثبت اینترنت کانادا (CIRA) است.

امروزه ثبت‌کنندگان می‌توانند دامنه‌ها را در سطح دوم ثبت کنند (به عنوان مثال، example.ca) و  ثبت‌های سطح سوم در یکی از دامنه‌های سطح سوم جغرافیایی تعریف‌ شده توسط رجیستری (به عنوان مثال example.ab.ca) در 12 اکتبر 2010 متوقف شد، اما نام‌های دامنه سطح سوم موجود همچنان پشتیبانی می‌شوند.

در ادامه خواهیم گفت دامنه ca چیست و شرایط ثبت، تمدید و انتقال آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دامنه ca. چیست؟

دامنه ca چیست

ثبت دامنه .ca کد کشور دامنه سطح بالا (ccTLD) برای افراد و سازمان های واقع در کانادا است. این دامنه می‌تواند به شما کمک کند تا با شهروندان این کشور آمریکای شمالی که به دلیل اقتصاد قوی، شگفتی منظره و غرور ملی شناخته شده است، ارتباط برقرار کنید.

این دامنه کانادا را مانند آدرس ایمیل و وب سایت با پسوند دامنه .ca به خوبی تداعی میکند. اما چه کسی کاندیدای خوبی برای دامنه .ca است؟

  • کسب و کار: با کانادایی‌ها با نام دامنه ای که آنها می‌شناسند و به آنها اعتماد دارند، مستقیماً صحبت کنید. یا با ثبت پسوند دامنه .ca از .com خود از برند خود محافظت کنید
  • اشخاص حقیقی: یک آدرس ایمیل سفارشی ایجاد کنید یا یک وب سایت با استعداد کانادایی راه اندازی کنید.
  • سازمان های غیر انتفاعی: با آدرس وب سایتی تماس بگیرید که سازمان شما را با ارزش های کانادایی مرتبط می‌کند.
  • سایت‌های فرانسوی زبان: با مشتریان به زبان مادری آنها با IDN فرانسوی برای .ca صحبت کنید

هنگامی‌که در حال راه اندازی یک حضور آنلاین هستید، یکی از مهمترین چیزها برای موفقیت برقراری ارتباط با مخاطبان هدف است. و اگر آن مخاطب در کانادا زندگی می‌کند، دامنه .ca را ثبت کنید تا خود را به مکانی که آنها خانه می‌نامند متصل کنید.

تاریخچه دامنه کانادا ca

نام دامنه ca ابتدا توسط Jon Postel، اپراتور Internet Assigned Numbers Authority (IANA) به جان دمکو از دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) در سال 1987 اختصاص داده شد. سپس اولین دامنه .ca توسط دانشگاه جزیره پرنس ادوارد در سال 1987 ثبت شد.

در سال 1997، در کنفرانس اینترنتی سالانه کانادا در هالیفاکس، نوا اسکوشیا، جامعه اینترنتی کانادا، با هدف آزادسازی روش‌های ثبت نام و بهبود قابل ملاحظه زمان‌های بازگشت، تصمیم به اصلاح رجیستری .ca گرفت.

اداره ثبت اینترنت کانادا (CIRA) یک شرکت غیرانتفاعی کانادایی است که امروزه مسئولیت اجرای دامنه سطح بالای کد کشور اینترنت .ca (ccTLD) را بر عهده دارد. این شرکت عملیات .ca ccTLD را در 1 دسامبر 2000 از UBC پذیرفت. در 15 آوریل 2008، CIRA یک میلیونمین نام دامنه اینترنتی .ca خود را ثبت کرد.

در جال حاضر هر گونه ثبت نام .ca باید از طریق یک ثبت کننده تایید شده سفارش داده شود.

ما در این قسمت به دامنه اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید دامنه چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

محدودیت‌های نام گذاری

محدودیت‌های نام گذاری

به خاطر داشته باشید که نام های دامنه .ca برای شهروندان و مشاغل، سازمان‌ها و گروه های اجتماعی کانادایی واقع در کانادا در دسترس است. برای خلاصه ای دقیق، لطفاً لیست زیر را ببینید:

  • شهروندان کانادایی
  • ساکنین دائمی
  • نمایندگان قانونی
  • شرکت ها
  • اعتمادها
  • شراکت
  • انجمن ها
  • احزاب سیاسی
  • مؤسسات آموزشی
  • کتابخانه ها
  • آرشیوها یا موزه ها
  • مردمان بومی
  • دولت ها
  • شرکت‌ها با علائم تجاری ثبت شده در کانادا

چه کسانی می‌توانند دامنه ca ثبت کنند؟

اگر کسب و کار کانادایی دارید، دامنه .ca با افتخار وب سایت شما را به عنوان یک برند کانادایی نمایش می‌دهد. اما این فقط در مورد کشور کانادا نیست، بلکه باعث افزایش فروش شما نیز میشود. خریداران کانادایی 4 برابر بیشتر از وب سایت هایی که دامنه .ca دارند خرید می‌کنند.

دامنه .ca به بازدیدکنندگان کانادایی شما نشان می‌دهد که خرید و ارسال با آنها بدون دردسر و با ارز آشنا خواهد بود. همچنین اینکه مشکلات گمرکی یا هزینه های حمل و نقل هنگفتی وجود نخواهد داشت. اگر یک کسب و کار کانادایی دارید، گرفتن دامنه کانادایی واقعاً عالی است.

۱- شهروند کانادا

شهروند کانادا

یک شهروند کانادایی در سن بلوغ طبق قوانین استان یا قلمرو کانادا که در آنجا سکونت یا اقامت دائم داشته باشد.

۲- سکونت دائم در کانادا

مقیم دائم همانطور که در قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان، (کانادا) S.C. 2001 امده است، که معمولاً مقیم کانادا کسی است که طبق قوانین استان یا قلمرو کانادا در آن اقامت یا سکونت داشته است و سن بلوغ دارد.

۳- بومیان کانادا

همچنین افراد بومی‌ساکن کانادا یا قلمرو کانادا امکان ثبت دامنه ca را دارند.

۴- دارای شرکت کانادایی

یک مجری، مدیر یا نماینده قانونی دیگر یا یک شرکت تحت قوانین کانادا یا هر استان یا قلمرو کانادا؛ هرکسی که در کانادا شصاحب کسب و کار باشد میتوانید دامنه با پسوند ca ثبت نمایید.

۵- موسسه های دولتی، موسسه های آموزشی، بیمارستان ها، کتابخانه‌ها و موزه های کانادا

همچنین موسسه های دولتی، موسسه های آموزشی، بیمارستان ها، کتابخانه‌ها و موزه های کانادا نیز در صورت داشتنن مجور میتوانند دامنه ca ثبت نمایند.

۶- اتحادیه‌ها و احزاب سیاسی کانادا

اتحادیه‌ها و احزاب سیاسی کانادا و حزب سیاسی که تحت قوانین انتخاباتی مربوطه در کانادا یا هر استان یا قلمرو کانادا ثبت شده است. نیز در صورت داشتنن مجور میتوانند دامنه ca ثبت نمایند.

۷- رئیس جمهور کانادا

رئیس جمهور کانادا

رئیس جمهور کانادا و افراد مربوطه میتوانند دامنه ca ثبت نمایند.

کاربرد دامنه ca

شما باید یک .CA TLD ثبت کنید اگر:

در صورتی که نیاز به راه اندازی یک تجارت کانادایی با هدف مشتریان کانادایی دارید. CA TLD به همه افراد دور و نزدیک نشان می‌دهد که شما و وب‌سایتتان کانادایی هستید. بعلاوه، الزامات دقیق حضور کانادا به این معنی است که فقط افراد و سازمان های واقعی کانادایی می‌توانند به دامنه CA دسترسی داشته باشند و ثبت کنند.

داشتن یک دامنه .CA مخصوصاً در صورتی مناسب است که کسب و کار شما محصولات و خدمات محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص را ارائه می‌دهد – برای مثال، رستوران‌های مستقر در کلگری، AB.

یک مزیت بزرگ دیگر آن این است که مصرف کنندگان کانادایی به .CA بسیار وفادار هستند. ما متوجه شدیم که از هر 10 نفر از آنها هفت نفر ترجیح می‌دهند از خرده فروشان آنلاین کانادایی حمایت کنند، در حالی که 59 درصد می‌گویند که در سال گذشته به طور هدفمند خرید آنلاین از یک خرده فروش کانادایی به جای یک خرده فروش آمریکایی یا دیگر بین المللی انجام داده اند.

و اگر به کمی‌الهام بیشتر از کسب و کارهای کانادایی نیاز دارید که به طور کامل پرچم Canuck خود را با دامنه .CA به اهتزاز درآورده اند، داستان های موفقیت زیادی برای خواندن وجود دارد!

دامنه استانی یا سطح سوم ca

در حال حاضر، هر یک از افراد ذکر شده در بالا می‌توانند دامنه ای را با نامی‌که خود انتخاب می‌کنند و به دنبال آن مستقیماً .ca ثبت کنند. CIRA پذیرش ثبت‌های جدید برای دامنه‌های سطح سوم را در 12 اکتبر 2010 متوقف کرد، [3] پیچیدگی و تعداد کم ثبت دامنه سوم جدید را دلیل این تغییر عنوان کرد. در نتیجه، دامنه های زیر در سطح سوم هستند:

Domain Province/Territory
.ab.caAlberta
.bc.caBritish Columbia
.mb.caManitoba
.nb.caNew Brunswick
.nf.caNewfoundland
.nl.caNewfoundland and Labrador
.ns.caNova Scotia
.nt.caNorthwest Territories
.nu.caNunavut
.on.caOntario
.pe.caPrince Edward Island
.qc.caQuebec
.sk.caSaskatchewan
.yk.caYukon

مقررات دامنه کانادا ca

مقررات دامنه کانادا ca

CIRA، اداره ثبت اینترنت کانادا، دامنه اینترنتی .CA را از طرف همه کانادایی‌ها مدیریت می‌کند. CIRA تعیین کرده است که فضای دامنه .ca باید به عنوان یک منبع عمومی‌کلیدی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی همه کانادایی‌ها توسعه یابد.

بر این اساس، افرادی که مایل به ثبت نام دامنه .ca یا نام دامنه فرعی هستند باید برخی از الزامات حضور کانادا را برآورده کنند. وقتی یک CA را ثبت می‌کنید، یک قرارداد ثبت‌کننده امضا می‌کنید و از شما خواسته می‌شود که یک دسته الزامات حضور کانادایی را انتخاب کنید تا ارتباط خود را با کانادا نشان دهید. پس از ثبت نام، ممکن است CIRA مدرکی مبنی بر انطباق درخواست کند.

  1. نام دامنه باید بین 2 تا 63 کاراکتر باشد.
  2. برای ثبت نام دامنه انتخابی ما در سطح سوم، که قبلا در یکی از مناطق جغرافیایی کانادا ثبت شده است، باید مجوز استفاده ما از این دامنه از طرف مالک دامنه سطح سوم، داده شود.
  3. دامنه های .ca از کاراکترهای زبان فرانسه در نام دامنه، پشتیبانی می‌کند.
  4. ثبت دامنه به نام شهرها یا مناطق مشهور کانادا ممکن نیست و دارای مقررات خاصی است.
  5. در ثبت دامنه، ما باید مشخص کنیم که این دامنه را برای یک فرد است، یا برای یک شرکت ثبت می‌شود. اگر دامنه را برای شرکت ثبت می‌کنیم، باید کل نام شرکت در قسمت ” Name ” نوشته شود.
  6. این دامنه گارانتی برگشت پول ندارد و اگر بعد ثبت دامنه .ca پشیمان شویم، پول ما برگشت داده نمی‌شود.
  7. امکان محرمانه نگه داشتن اطلاعات Whois در دامنه .ca وجود ندارد. اما اگر دامنه برای یک فرد باشد، می‌تواند نام و اطلاعات تماس را محرمانه نگه دارد.
  8. برای انتقال دامنه CA، نیازی نیست که ادمین قبلی آن را تایید کند، و اگر فقط کد انتقال دامنه را داشته باشیم، این کار انجام می‌شود.
  9. تغییر نام ثبت کننده دامنه .CA ممکن نیست. در صورتی که ضرورت برای این کار باشد، باید یک رابط جدید ایجاد شود و به عنوان ثبت کننده دامنه مشخص گردد.

ثبت دامنه ca

همانطور که .ca را ثبت می‌کنید، به یاد داشته باشید که یک فرآیند منحصر به فرد وجود دارد که منعکس کننده الزامات جغرافیایی است که در زیر توضیح می‌دهیم.

در دسترس بودن نام دامنه .ca مورد نظر خود را با تایپ آن در کادر جستجوی دامنه در سایت وب رمز بررسی کنید.

یک نام دامنه را از گزینه های موجود انتخاب کنید.

زبان، نام ثبت‌کننده و نوع قانونی دلخواه خود را مشخص کنید. توافقنامه مرجع ثبت اینترنتی کانادا (CIRA) را بخوانید و بپذیرید.

خرید خود را تکمیل کنید و سپس ثبت نام شما را نهایی می‌کنیم.

اگر در حین ثبت نام موافقتنامه CIRA را نپذیرفتید، ایمیلی دریافت خواهید کرد که شما را به cira.ca هدایت می‌کند که در آنجا اطلاعات ثبت نام کننده خود را تأیید می‌کنید (فقط ثبت نام کنندگان جدید).

هنگامی‌که حساب شما توسط CIRA تأیید شد، می‌توانید برای استفاده از نام دامنه .ca جدید خود به حساب GoDaddy خود وارد شوید.

حال همه چیز آماده است. شما در راه راه اندازی یک حضور اینترنتی هستید که میلیون‌ها نفری که در کانادا زندگی و کار می‌کنند را هدف قرار دهد. همچنین امکان فعال سازی و خرید ssl برای دامنه ca میباشد.

انتقال دامنه ca

انتقال دامنه ca

اگر متوجه شدید که یک ثبت کننده نیازهای شما را برآورده نمی‌کند یا اگر می‌خواهید همه نام های دامنه خود را از طریق یک ثبت کننده مدیریت کنید، می‌توانید خود را انتقال دهید.

پس از انتقال دامنه .CA، نام دامنه 1 سال تمدید می‌شود.

به طور معمول، یک قفل انتقال 60 روزه در مورد نام دامنه .CA قابل اعمال است. با این حال، در ثبت دامنه جدید، قفل انتقال 65 روزه اعمال خواهد شد.

برای انتقال نام دامنه .CA خود به Whois.com، فقط باید کلید مخفی / مجوز انتقال دامنه خود را ارائه دهید. هنگامی‌که از رجیستری تأیید می‌کنیم که رمز انتقال دامنه / کلید مجوز دقیق است، نام دامنه فوراً بدون نیاز به دریافت تأییدیه اضافی از ثبت کننده / تماس اداری، از طریق ایمیل یا فکس منتقل می‌شود.

همه نام‌های دامنه .CA دارای کلید مخفی/کد مجوز دامنه (انتقال) هستند.

طول یک کلید مخفی/کد مجوز دامنه (انتقال) 6 تا 16 کاراکتر است.

اگر می‌خواهید دامنه .CA خود را از Whois.com به ثبت‌کننده دیگری در طول دوره بازخرید انتقال دهید، با تیم پشتیبانی ما در وب رمز تماس بگیرید.

ویژگی انتقال انبوه برای نام‌های دامنه CA در دسترس نیست.

پيشنهاد وب رمز: کد انتقال دامنه چیست

تمدید دامنه ca

اگر نام دامنه .CA تا 40 روز تمدید نشود، نام دامنه حذف می‌شود و به دوره مهلت بازخرید می‌رود. در صورتی که نام دامنه در این مدت بازیابی نشود، نام دامنه در مرحله انتشار قرار می‌گیرد که در طی آن ثبت مجدد توسط ثبت کنندگان بر اساس اولویت اول، واجد شرایط است.

در واقع اگر نام دامنه در دوره مهلت تمدید نشود، در پایان دوره مهلت تمدید در صف حذف قرار می‌گیرد و متعاقبا حذف می‌شود. لذا به موقع تمدید دامنه خود را انجام دهید.

نتیجه گیری

یک .ca با کشور کانادا مرتبط است و بله، یک دامنه سطح بالای کد کشور (ccTLD) است.  کد رسمی‌کشور TLD برای کانادا توسط CA ارائه می‌شود. اداره ثبت اینترنت کانادا (CIRA) دامنه های .CA را تنظیم می‌کند. برای اطمینان از اینکه سایت های .CA 100٪ کانادایی هستند، هرکسی که برای دامنه .CA ثبت نام می‌کند باید برخی از الزامات حضور کانادا (CPR) را برآورده کند.

شهروندان کانادایی که در خارج از کانادا زندگی می‌کنند می‌توانند یک دامنه .CA با ارائه آدرس فعلی خود، هر کجا که باشد، ثبت کنند. ثبت نام کنندگان با آدرس های خارج از کانادا باید یک آدرس ایمیل به روز ارائه دهند در صورتی که رجیستری CA نیاز به تماس با شما داشته باشد.

CIRA یک الزام حضور کانادایی یا CPR را اجرا می‌کند. CPR مستلزم آن است که هر ثبت نام کننده باید یکی از هجده دسته را برای نشان دادن ارتباط خود با کانادا انتخاب کند.

هنگام خرید نام دامنه your.CA، باید اطلاعات تماس مناسب (از جمله ویژگی های توسعه یافته) را برای تکمیل ثبت دامنه مشخص کنید. برخی از کدهای کشور نظیر خرید دامنه ir با .CA، و یا اطلاع از قیمت دامنه به اطلاعات بیشتری نیاز دارند. برای اطلاعات بیشتر، میتوانید با کارشناسان وب رمز تماس حاصل نمایید.

هر اطلاعاتی نیاز دارید راجع به پسوند دامنه‌های زیر بخوانید:

سوالات متداول

به طور خلاصه، اگر دامنه ای را که در 45 روز گذشته تمدید شده است منتقل کنید، اعتبار تمدید را از دست خواهید داد. این بدان معناست که شما سال اضافی اضافه شده پس از انتقال موفقیت آمیز دامنه خود را دریافت نکرده اید.

شما می‌توانید یک دامنه .ca را برای 1-10 سال ثبت کنید. اگر به دنبال یک URL وب جدید برای برند خود هستید، با کارشناسان وب رمز تماس بگیرید.

بله، هر کسی می‌تواند ثبت نام کند و یک .ca TLD بخرد و خیر، شما نیازی به اقامت در کانادا ندارید. با این حال، شما باید الزامات حضور کانادا .ca را برآورده کنید اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید یک نام دامنه .ca دریافت کنید، برای خرید، از ابزار جستجوی نام دامنه در وب رمز استفاده کنید تا دامنه رویایی خود را پیدا کنید. اگر از قیمت راضی هستید، تسویه حساب کنید و شروع به لذت بردن از اینترنت خود کنید.

شما می‌توانید جزئیات تماس دامنه خود را مستقیماً از طریق حساب وب رمز خود تغییر دهید. اگر نوع ثبت‌کننده شما شرکتی است، فیلدهای سازمان و عنوان شغلی را حداقل برای بخش تماس با ثبت‌کننده خالی بگذارید. لطفاً توجه داشته باشید که نام سازمان شما باید دارای یک نام معتبر باشد.

وقتی منقضی شود، وب سایت و سرویس پستی شما از کار می‌افتد و هیچ تغییری نمی‌تواند ایجاد شود. با این حال، شما یک دوره حدود 30 روزه پس از تاریخ انقضای واقعی دارید که در طی آن هنوز می‌توانید با نرخ معمولی تمدید کنید.

منبع : a2hosting.com ae.godaddy.com domain.com namecheap.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.