EPP Code چیست. کد EPP، که سایر ثبت‌کنندگان ممکن است به عنوان کد مجوز یا تأیید از آن یاد کنند، در اصل یک رمز عبور منحصر به فرد برای دامنه است که از حروف، اعداد و کاراکترهای خاص تشکیل شده است. برای اثبات مالکیت شما بر دامنه و مجوز انتقال دامنه استفاده می‌شود.

کد EPP یکی از روش‌های حفاظت در برابر انتقال غیرمجاز نام دامنه است. شروع انتقال نام دامنه از یک ثبت کننده به ثبت کننده دیگر برای یک نام دامنه بدون کد EPP مرتبط با آن امکان پذیر نیست. در این مقاله به شما خواهیم گفت EPP Code چیست و در ادامه با کاربردها و نحوه دریافت آن آشنا خواهیم شد.

کد EPP چیست؟

کد EPP چیست

EPP مخفف (Extensible Provisioning Protocol) پروتکل تدارکات توسعه پذیر است. این یک کلید مجوز است که توسط یک ثبت کننده قبلی ارائه شده و توسط یک ثبت کننده جدید برای تکمیل انتقال ثبت نام دامنه مورد نیاز است. کد به عنوان یک کد امنیتی برای نام دامنه شما عمل می‌کند تا فقط شما می‌توانید دامنه را انتقال دهید.

در صورت ثبت دامنه، برای دریافت کد EPP از ثبت کننده فعلی خود، به سادگی با آنها تماس بگیرید و به طور خاص اعلام کنید که می‌خواهید “EPP Code” یا “EPP Key”  را برای نام دامنه ای که می‌خواهید منتقل کنید، دریافت کنید.

برای انتقال یک دامنه اینترنتی از یک ارائه دهنده به ارائه دهنده دیگر لازم است که کد اعتبار دامنه خود را داشته باشید. کد auth با عنوان های زیر نیز شناخته می‌شود:

  1. auth info code
  2. authorization code
  3. domain password
  4. transfer code
  5. EPP code

این کد، الفبایی منحصراً در اختیار مالک دامنه قرار می‌گیرد تا از انتقال دامنه بدون مجوز شخص ثالث جلوگیری شود.

به طور کلی کد auth کدی است که از ترکیب اعداد و حروف تشکیل می‌شود. می‌تواند طول متغیری داشته باشد، معمولاً از 6 تا 16 کاراکتر میباشد. این کد را می‌توان با توجه به پسوند دامنه نام های مختلفی گذاشت. جهت اطلاع از قیمت دامنه با متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید.

کاربرد EPP Code

کاربرد EPP Code

کد مجوز معروف به کد auth را می‌توان نوعی رمز عبور دامنه در نظر گرفت. این کد توسط ثبت کننده ایجاد می‌شود و در اختیار صاحب دامنه، یعنی ثبت کننده قرار می‌گیرد و برای شناسایی منحصر به فرد یک دامنه اینترنتی استفاده می‌شود.

فقط صاحب دامنه می‌تواند با تغییر اطلاعات ثبت، تمدید دامنه یا درخواست انتقال آن را مدیریت کند. استفاده از این سیستم به گونه ای معرفی شد که انتقال دامنه فقط توسط صاحب دامنه قابل درخواست باشد. با طی پروسه انتقال، تمدید دامنه شما برای یکسال نیز انجام میشود.

اگر می‌خواهید دامنه ای را از یک ارائه دهنده به ارائه دهنده دیگر منتقل کنید، باید:

  • کد را از ارائه دهنده فعلی خود درخواست کنید
  • یک درخواست انتقال به ارائه دهنده ای که می‌خواهید به آن تغییر دهید ارسال کنید
  • کد و سایر داده های لازم را به ارائه دهنده جدید بدهید.
  • این روش، یکی از رویه های امنیتی علاوه بر بلوک انتقال است، گزینه ای که می‌تواند برای جلوگیری از انتقال غیرمجاز دامنه فعال شود.

کد EPP هنگام انتقال همه نام های دامنه مورد نیاز است. علاوه بر دامنه ir برخی از این دامنه ها شامل موارد زیر است:

نحوه دریافت EPP Code (کد انتقال دامنه)

نحوه دریافت EPP Code (کد انتقال دامنه)

۱- آموزش دریافت EPP Code برای دامنه‌های بین المللی

کد EPP شما به طور ایمن در حساب شما ذخیره می‌شود و هر زمان که نیاز به انتقال دامنه خود داشته باشید یا بخواهید مالکیت آن را تغییر دهید از آن استفاده می‌شود. هیچ روش پیچیده و طولانی برای بازیابی کلید مجوز شما وجود ندارد. می‌توانید دستورالعمل های گام به گام را در مستندات آنها دریافت کنید و از آنها درخواست کنید تا کد احراز هویت را دریافت کنند.

طبق قوانین ICANN (شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های اختصاص‌یافته)، کدهای EPP برای انواع پسوند دامنه، فقط به مخاطبی داده می‌شود که در اطلاعات WHOIS هر نام دامنه خاص فهرست شده است. این بدان معناست که اگر کسی بتواند به حساب مدیریت دامنه شما دسترسی داشته باشد، می‌تواند به راحتی اطلاعات از جمله کدهای اعتبار را بدزدد. بنابراین، به شدت توصیه می‌شود که لایه های امنیتی اضافی را هم به حساب و هم به نام دامنه خود اضافه کنید.

قبل از انتقال به شرکت دیگری، کد مجوز (کد اعتبار، کد EPP یا کلید انتقال) را برای دامنه های خود دریافت کنید. شما نمی‌توانید دامنه را ظرف 60 روز پس از ثبت جدید یا انتقال از یک ثبت کننده دیگر، یا در برخی موارد ظرف 60 روز پس از تغییر نام یا نام خانوادگی، سازمان یا آدرس ایمیل اطلاعات تماس دامنه، انتقال دهید.

  1. جهت دریافت کد انتقال، به پنل دامنه خود وارد شوید.
  2. برای دسترسی به صفحه تنظیمات دامنه، دامنه خاصی را که می‌خواهید منتقل کنید انتخاب کنید.
  3. در قسمت تنظیمات اضافی، انتقال دامنه را انتخاب کنید.
  4. جزئیات چک لیست انتقال را مرور کنید.
  5. Continue with transfer را انتخاب کنید.

نحوه انتقال دامنه به وب رمز

۲- آموزش دریافت EPP Code برای دامنه‌ ایران (دامنه ir)

در صورت خرید دامنه ir، جهت انتقال دامنه های .ir ابتدا وارد شناسه ایرنیک خود شوید. به صفحهٔ انتقال دامنه بروید، نام دامنهٔ مورد نظر را در قسمت «فروش دامنه» قید کرده و دکمهٔ «بعدی» را بزنید. یک شمارهٔ رمز(pin)  برای ارائه به خریدار دامنه دریافت خواهید کرد. شماره رمز را به دارنده جدید (خریدار) دامنه اطلاع دهید.

منتظر بمانید تا دارندهٔ جدید (خریدار) عملیات مورد نیاز را انجام دهد سپس در قسمت «انتقال دامنه » دکمه مشاهده درخواست را کلیک کنید. درخواست تغییر مالکیت دامنه را تایید یا رد کنید.

سپس جهت انتقال دامنه ملی ir بسته به اینکه صاحب امتیاز فعلی(فروشنده)، شخص حقیقی یا حقوقی باشد، مرکز ثبت دامنه مدارکی را جهت تایید انتقال درخواست خواهد کرد.

نتیجه گیری

کد EPP یا کد AuthInfo فقط می‌تواند توسط مالک دامنه درخواست شود و برای شروع انتقال همه دامنه‌ها لازم است.

خوب است که همیشه از داده های خود محافظت کنید، به عنوان مثال با خرید SSL، هر بار که دامنه های خود را به صورت آنلاین خریداری می‌کنید، تمام داده های شما در یک پایگاه داده در سراسر جهان ذخیره می‌شود. برای جلوگیری از هر گونه مشکلی، می‌توانید محافظت Whois را فعال کنید که به شما امکان می‌دهد تمام داده های حساس خود را پنهان کنید. این از تماس اشخاص ثالث بدون درخواست با شما جلوگیری می‌کند.

جهت کسب اطلاعات در مورد نحوه انتقال دامنه به وب‌رمز بیشتر میتوانید با متخصصین ما تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

فرآیند انتقال دامنه آسان است، اما مدتی طول می‌کشد. ابتدا باید حداقل 60 روز پس از خرید دامنه منتظر بمانید تا بتوانید آن را انتقال دهید، اما همچنین باید منتظر بمانید تا ثبت کننده نام دامنه فعلی و میزبانی که در حال تغییر آن هستید تا نام دامنه را مجاز کند. انتقال.  

ما قویاً توصیه می‌کنیم که حداقل هفت روز قبل از انقضای هر گونه انتقال نام دامنه شروع کنید. حتی انجام آن چهارده روز قبل از انقضا بهتر است، زیرا این فرصت را به شما می‌دهد که در صورت بروز هر گونه مشکلی آن را دو بار امتحان کنید.

انتقال دامنه ممکن است 5 تا 7 روز طول بکشد. در طول این مدت، می‌توانید وضعیت انتقال را در هر زمان در دامنه های Google بررسی کنید. برای دریافت جزئیات بیشتر، در بخش «دامنه‌های معلق»، نام دامنه را انتخاب کنید.

هنگامی‌که یک نام دامنه را از یک ثبت کننده به ثبت کننده دیگر منتقل می‌کنید، این به معنای واقعی کلمه تمام کاری است که انجام می‌دهید یعنی تنها شرکت ثبت کننده دامنه شما تغییر میکند. شما ایمیل یا هاست خود را جابه جا نمی‌کنید. در طول فرآیند انتقال دامنه، سرورهای نام شما تغییر نمی‌کنند - آنها به همان سرورهای نام قبل از انتقال اشاره می‌کنند.

وقتی دامنه خود را به ارائه دهنده دیگری منتقل می‌کنید، معمولاً فقط خود دامنه منتقل می‌شود. محتویات زیر منتقل نمی‌شوند: وب سایت‌ها در فضای وب شما و صندوق‌های پستی متصل تغییری نکرده و تنها رجیسترار دامنه شما تغییر میکند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.