اگر میخواهید در مورد دامین اینترنتی بدانید در اینجا بخوانید: دامنه چیست؟

دامنه GOV چیست. پسوند دامنه .gov معمولاً برای سازمان‌های دولتی فدرال و محلی است. همچنین کسب‌وکارهایی خارج از این نمایندگی‌ها قابل تایید هستند، باید با الزامات معیار مطابقت داشته باشند. برای‌ به‌دست آوردن یکی از این نوع پسوندهای دامنه، الزامات گردآوری شده است. در اینجا لیستی از برخی از موارد مورد نیاز و مراحل احتمالی که ممکن است برای دنبال کردن تأییدیه این نوع دامنه نیاز داشته باشید آورده شده است. در این مقاله به شما خواهیم گفت دامنه GOV چیست و در ادامه با شرایط، قوانین و مدارک مورد نیاز برای ثبت آن آشنا خواهیم شد.

معروف ترین پسوندهای دامنه کدامند؟

معروف ترین پسوندهای دامنه

ما به عنوان یک ارائه دهنده هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامنه، قصد داریم به صاحبان مشاغل آنلاین و پیمانکاران مستقل کمک کنیم تا در خرید دامنه و کسب رتبه وب سایت های خود موفق شوید.

انتخاب نام دامنه هنگام ایجاد حضور آنلاین شما بسیار مهم است. علاوه بر اینکه به عنوان آدرسی برای بازدید کاربران از سایت شما عمل می‌کند، همچنین یک عنصر ضروری برندسازی و خرید هاست مناسب است که نحوه دید مخاطبان هدف شما از کسب و کار شما را شکل می‌دهد.

به همین دلیل است که ما مهم ترین روندها و پیشرفت‌ها را در صنعت نام دامنه شناسایی کرده ایم. ما بررسی خواهیم کرد که کدام دامنه های سطح بالا (TLD) محبوب ترین هستند و کدام یک در حال ظهور هستند. پسوند .gov  یکی از محبوب ترین برندها است. جهت انتخاب پسوند نام دامنه مناسب اینجا کلیک نمایید.

همچنین سال 2022 سال دیگری از رشد برای صنعت دامنه بود. فرآیند دیجیتالی شدن نیاز به نام های دامنه را از سوی مشاغل و پروژه های آنلاین با افزایش قابل توجه تقاضا افزایش می‌دهد. در سال 2022، جامعه اینترنتی از پنج TLD جدید نظیر پسوند دامنه XYZ استقبال کرد و امکانات جدیدی را به فضای نام دیجیتال اضافه کرد.

دامنه gov چیست؟

دامنه gov چیست

پسوندهای دامنه حروفی هستند که به دنبال نقطه پایانی URL هستند. پسوندهای رایج عبارتند از .com، .org و net. اصطلاح دیگر برای انواع پسوند دامنه، دامنه سطح بالا یا TLDs است. به این دلیل است که می‌توانید قسمت های یک نام دامنه را به عنوان سطوح طبقه بندی در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، پسوند دامنه .de دامنه را در دسته “آلمانی” قرار می‌دهد. استفاده از .gov به این معنی است که دامنه در دسته «سازمان دولتی آمریکا» قرار دارد.

دامنه .gov از کلمه دولت مشتق شده است که نشان دهنده استفاده محدود آن توسط نهادهای دولتی است. در نتیجه نقش دولت فدرال ایالات متحده در حمایت مالی از یک شبکه تحقیقاتی برای ایجاد اینترنت، از ایالات متحده سرچشمه گرفت. جهت اطلاع از این که دامنه چیست اینجا کلیک نمایید.

در سال 1985 به عنوان یک دامنه عمومی ‌سطح بالا (TLD) برای نهادهای دولتی در ایالات متحده تاسیس شد.

سایر کشورها معمولاً یک دامنه سطح دوم را برای این منظور واگذار می‌کنند، مانند .gov.uk در بریتانیا، .gov.ng برای نیجریه و .gov.gh برای غنا. برخی از این دامنه ها به عنوان دامنه پریمیوم بوده و با قیمت بالاتری ارائه میشوند.

ایالات متحده تنها کشوری است که علاوه بر ccTLD خود، دامنه سطح بالای خاص دولتی نیز دارد. سایر کشورها معمولاً از دامنه سطح دوم برای این منظور استفاده می‌کنند، به عنوان مثال، .gov.au برای استرالیا، .gov.uk برای بریتانیا، .gc.ca برای کانادا، و .gouv.fr برای فرانسه. از آنجایی که ایالات متحده دامنه سطح بالای .gov را کنترل می‌کند، برای کشور دیگری ایجاد دامنه ای که به .gov ختم می‌شود، به عنوان مثال، jp.gov غیرممکن است.

پيشنهاد وب رمز: دامنه پرمیوم چیست

تاریخچه آن

تاریخچه دامنه gov

نام دامنه gov دامنه عمومی‌سطح بالایی است که توسط نهادهای دولتی در ایالات متحده در سطوح فدرال، ایالتی و محلی استفاده می‌شود. این پسوند یکی از دامنه های اصلی سطح بالا بود که در ژانویه 1985 تأسیس شد.

  • 8 فوریه 2023: سازمان های شعبه اجرایی فدرال الزامات ثبت و استفاده از دامنه های .gov را از طریق یادداشت 23-10 OMB به روز کرده اند. به روز رسانی جزئیات نحوه درخواست دامنه و اینکه کدام دامنه ممکن است تایید شود را توضیح می‌دهد.
  • 31 ژانویه 2023: فایل منطقه .gov اکنون در سرویس داده مرکزی منطقه ICANN در دسترس است.
  • 14 سپتامبر 2022: ما وبلاگی درباره سال گذشته نوشته‌ایم: در حال ایجاد یک ثبت‌کننده جدید، انتشار فایل منطقه .gov و پایان دادن به پشتیبانی از fed.us هستیم.
  • 27 آوریل 2021: دامنه های .gov بدون هیچ هزینه ای برای سازمان های دولتی مستقر در ایالات متحده واجد شرایط در دسترس هستند.

دامنه .gov از سال 1997 توسط اداره خدمات عمومی‌ (GSA) یک آژانس مستقل از دولت فدرال ایالات متحده اداره می‌شود. ایالات متحده تنها کشوری است که یک دامنه سطح بالای خاص دولتی (.gov) و یک دامنه سطح بالای کد کشور (.us) دارد.

کاربردهای دامنه .gov

کاربردهای دامنه .gov

دامنه gov یک دامنه سطح بالا یا TLD است که برای سهولت شناسایی سازمان های دولتی مستقر در ایالات متحده در اینترنت ایجاد شده است. هر سه شاخه از دولت ایالات متحده، تمام 50 ایالت، و بسیاری از دولت های محلی استفاده می‌کنند.

شرکت‌ها از یک TLD برای ثبت نام دامنه (اغلب به سادگی دامنه نامیده می‌شود) برای استفاده در خدمات آنلاین خود، مانند وب سایت یا ایمیل، استفاده می‌کنند.

در بسیاری از TLD های شناخته شده، هر کسی می‌تواند یک دامنه را با هزینه ای ثبت کند، و تا زمانی که پرداخت می‌کند، سوالات زیادی در مورد اینکه آیا نامی‌که انتخاب کرده اند با نام یا خدمات واقعی آنها مطابقت دارد یا خیر، پرسیده نمی‌شود. در حالی که این می‌تواند یک ویژگی مفید برای ارتباطات خلاقانه باشد، همچنین می‌تواند تشخیص اینکه آیا افرادی که در پشت یک نام قرار دارند واقعا همان کسانی هستند که ادعا می‌کنند هستند یا خیر.

شناسایی دولت‌ها در اینترنت باید آسان باشد و استفاده از دامنه .gov نشان می‌دهد که شما رسمی‌هستید. عموم مردم نباید حدس بزنند که آیا سایتی که در آن حضور دارند یا ایمیلی که به صندوق ورودی آنها وارد شده است واقعی است یا خیر.

CISA، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت، از TLD .gov حمایت می‌کند و آن را صرفاً در اختیار سازمان‌های دولتی مستقر در ایالات متحده و نهادهای تحت کنترل عمومی‌قرار می‌دهد. برای کسانی که واجد شرایط دامنه .gov هستند، بدون هزینه در دسترس است.

پيشنهاد وب رمز: DNSSEC چیست

شرایط، مدارک و هزینه ثبت دامنه .gov

 

در ابتدا کار کمی‌ساده تر بود زیرا تنها شرط لازم برای ثبت چنین دامنه‌ها و ایمیل هایی سربرگ یک سازمان دولتی بود. با این حال، زمان تغییر کرده است، و ثبت دامنه .gov یا دریافت ایمیل دشوار شده است.

به عنوان یک ارائه دهنده خدمات طراحی سایت برای دولت محلی، اغلب با این سوال مواجه می‌شویم که آیا هر کسی می‌تواند دامنه و هاست وردپرس برای .gov بخرد

پیش‌نیاز‌های عمومی‌

1- شایستگی

شایستگی

فقط سازمان‌های دولتی و بخش عمومی‌ مستقر در ایالات متحده واجد شرایط دریافت دامنه .gov هستند. این شامل هر نهاد دولتی فدرال، ایالتی، محلی یا منطقه ای یا سایر نهادهای تحت کنترل عمومی‌می‌شود. همچنین شامل هر حکومت قبیله ای می‌شود که توسط دولت فدرال یا دولت ایالتی به رسمیت شناخته شده باشد. واجد شرایط بودن توسط برنامه DotGov تعیین می‌شود، که توسط معیارهای اداره سرشماری ایالات متحده برای طبقه بندی دولت‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

2- الزامات نامگذاری

در حالی که نام دامنه باید در سطح جهانی منحصر به فرد باشد، شهرداری‌ها و طرح های آنها می‌توانند نام های مشابه یا یکسانی داشته باشند. قوانین نامگذاری برای جلوگیری از سردرگمی‌در مورد نام یا خدمات سازمان ثبت کننده است.

3- فعالیت‌های مجاز و فعالیت‌های ممنوع

فعالیت‌های مجاز و فعالیت‌های ممنوع

دامنه .gov برای پشتیبانی از تنوع گسترده ای از مأموریت های دولتی و ابتکارات عمومی‌خلاقانه وجود دارد، و به عنوان یک موضوع کلی، برنامه DotGov نحوه استفاده سازمان‌ها از دامنه های خود را بررسی و ممیزی نمی‌کند.

با این حال، سوء استفاده از یک دامنه .gov فردی می‌تواند بر یکپارچگی کل فضای .gov منعکس شود. چند دسته از سوء استفاده وجود دارد که از نظر قانونی ممنوع یا ماهیت سوء استفاده دارند.

فعالیت‌های ممنوع
  • فعالیت‌های تجاری: دامنه .gov نباید برای مقاصد تجاری مانند تبلیغات به نفع افراد یا نهادهای خصوصی استفاده شود.
  • مبارزات سیاسی: دامنه .gov نباید برای اهداف کمپین و مبارزات سیاسی استفاده شود.
  • محتوای غیرقانونی: دامنه .gov نباید برای توزیع یا تبلیغ مطالبی استفاده شود که توزیع آن قوانین قابل اجرا را نقض می‌کند.
  • فعالیت‌های سایبری: .gov یک فضای قابل اعتماد و امن است. دامنه‌های .gov نباید بدافزار را توزیع کنند، هدایت‌های باز را میزبانی کنند، یا در فعالیت‌های سایبری مخرب شرکت کنند.

پيشنهاد وب رمز: Whois چیست

پیش نیاز های اصلی

1- انتخاب نام مناسب

انتخاب نام مناسب

انتخاب نام دامنه نشان دهنده سازمان شما و خدمات شما به جهان به صورت آنلاین است. نام های دامنه خوب به یاد ماندنی هستند، به راحتی می‌توان آنها را با صدای بلند بیان کرد (مثلاً از طریق تلفن یا در یک ارائه)، و باید از الزامات نامگذاری عمومی‌و قوانین خاصی که نوع سازمان شما تابع آنها است پیروی کند. (در عمل، این الزامات معمولاً دامنه نام های بالقوه را فقط به تعداد کمی‌محدود می‌کند.)

یک نام دامنه خوب به یاد ماندنی است، نه بیشتر از حد لازم، و سازمان یا خدمات شما را به روشی واضح توصیف می‌کند. (همچنین شما میتوانید با خرید SSL، دامنه خود را امن تر نمایید.)

نام دامنه به ایجاد هویت برند کمک می‌کند. هنگام ایجاد نام دامنه باید مراقب باشید زیرا هر کاری که یک آژانس انجام می‌دهد یک برند یا هویت محصول جداگانه را تضمین نمی‌کند.  همچنین انتخاب نام دامنه مناسب روی سئو سایت شما نیز تاثیرگذار است. جهت اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر پسوند دامنه بر سئو اینجا کلیک نمایید.

آژانس‌ها باید از نام‌های دامنه برای مشخص کردن موارد زیر استفاده کنند:

  • سازمان‌ها (به عنوان مثال، نام آژانس یا نام دفتر)
  • محصولات (به عنوان مثال، یک ابزار آنلاین)
  • خدمات
  • برنامه‌ها
  • ابتکارات

پس از بررسی شرایط نامگذاری، مطمئن شوید که نام مورد نظر شما قبلاً ثبت نشده است.

پيشنهاد وب رمز: گواهینامه ssl چیست

2- ا‌نتخاب هاست DNS مناسب

شما پس از انتخاب نام دامنه و تهیه هاست ویندوز یا لینوکس باید یک نام سرور اصلی و ثانویه را در ثبت کننده .gov تعریف کنید. شما نمی‌توانید یک آدرس IP برای سرورهای نام خود تعیین کنید، مگر اینکه سرورهای نام فرزند دامنه‌ای باشند که می‌خواهید ثبت یا به‌روزرسانی کنید.

برای آنکه نام دامنه درخواستی شما مجاز باشد، آدرس سرور نام شما را برای پاسخ معتبر برای سوابق NS و SOA پرس و جو می‌کنند.

پيشنهاد وب رمز: DNS چیست

3- تهیه و ارسال مجوز

تهیه و ارسال مجوز

به منظور درخواست نام دامنه، یک “مجوز مجوز” از مرجع مجاز شما درخواست می‌کنیم. این که چه کسی است بستگی به نوع سازمان شما دارد (فدرال، ایالت، شهر/شهرستان، و غیره)، اما به طور کلی بالاترین رتبه یا بالاترین مقام منتخب در سازمان شما است.

برای تهیه مجوز نامه از الگوی مناسب استفاده کنید:

  1. متن الگو را در یک ویرایشگر سند کپی کنید، سپس نام و اطلاعات تماس افرادی را که مخاطبین دامنه شما خواهند بود، اضافه کنید. نیاز به یک مخاطب اداری و فنی نیاز بوده و توصیه می‌کنیم یک مخاطب امنیتی اضافه کنید.
  2. جزئیات تماس امنیتی عمومی‌می‌شود، که به افراد امکان می‌دهد مشکلات امنیتی مشاهده شده یا احتمالی در دامنه شما را گزارش کنند.
  3. از مقام مجاز خود بخواهید سند را روی سربرگ رسمی‌امضا کند و سپس مجوز امضا شده (در PDF) را به registrar@dotgov.gov ارسال کند.
  4. هنگامی‌که نامه مجوز شما را دریافت کنند، برای تأیید صحت درخواست (از جمله با مرجع تأیید کننده شما) بررسی می‌کنند و برای هر مخاطب دامنه، حساب های ثبت کننده .gov ایجاد می‌شود.

4- افزودن آدرس‌های Nameserver نیم سرور

جهت اتصال دامنه به هاست، شما باید سرورهای معتبر DNS را برای دامنه خود راه اندازی کنید یا خدماتی را از یک ارائه دهنده میزبانی DNS دریافت کنید. در صورت وجود، با تیم پشتیبانی IT خود مشورت کنید تا تعیین کنید چگونه یک دامنه جدید را میزبانی کنید. همچنین از کلادفایر نیز میتوانید استفاده نمایید. جهت اطلاع از این که Cloudflare چیست اینجا کلیک نمایید.

قبل از درخواست دامنه .gov نیازی به تعیین وضعیت میزبانی خود ندارید. با این حال، دامنه را نمی‌توان فعال کرد تا زمانی که آدرس های سرور نام به ثبت کننده .gov اضافه شود و آنها به طور معتبر پاسخ دهند.

برای انتقال دامنه و یا مالکیت یک نام دامنه از یک آژانس فدرال به آژانس دیگر، دو نامه باید ارسال شود: یکی از آژانس انتقال دهنده و دیگری از آژانس دریافت کننده.

نامه هر دو آژانس باید روی سربرگ رسمی آژانس و امضا شده توسط مرجع معتبر مجاز باشد. پس از آماده شدن، هر آژانس نامه مجوز خود را به registrar@dotgov.gov ایمیل می کند. پس از دریافت و تأیید هر دو نامه، رجیستری به روز می شود تا انتقال را منعکس کند.

همچنین در روند تمدید دامنه و عدم ارسال اطلاعات تماس به روز شده منجر به خاتمه فوری دامنه شما نمی شود. با این حال، ممکن است در وضعیت نگهداری قرار گیرد. هنگامی که یک نام دامنه نگهداری می شود، ریزالو شدن DNS متوقف می شود و همه سرویس های متصل به دامنه با وضوح نام غیرقابل دسترس می شوند.

دامنه .gov.ir چیست؟

دامنه .gov.ir چیست

ir دامنه سطح بالای کد کشور اینترنت (ccTLD) برای ایران است. این موسسه توسط موسسه مطالعات فیزیک نظری و ریاضیات مدیریت می‌شود.

نحوه تخصیص دامنه .gov.ir توسط Internet Assigned Numbers Authority. IANA میباشد که یک بخش از ICANN، یک شرکت خصوصی غیرانتفاعی آمریکایی است که بر تخصیص آدرس IP، مدیریت ناحیه ریشه در Do main Name System (DNS) و سایر نمادها و اعداد مرتبط با اینترنت نظارت دارد.

شرایط، مدارک و هزینه ثبت دامنه .gov.ir

شرایط لازم

شرایط لازم ثبت دامنه .gov.ir

4 شرط لازم و ضروری برای ثبت این پسوند دامنه به شرح زیر است:

1- عین نام متقاضی به همان صورت که در قانون تاسیس یا اساسنامه آمده است ذکر شود.

نام متقاضی میبایست دقیقا مطابق نامی‌باشد که در قانون تاسیس یا اساسنامه آورده شده است. عبارات کلی از قبیل «وزارتخانه»، «سازمان»، «فرمانداری» و نظایر آن که بیانگر نوع متقاضی است، می‌تواند از نام دامنه درخواستی حذف شود.

2- طول دامنه باید بین 3 تا 63 کاراکتر باشد.

طول دامنه

نام دامنه شما نشان دهنده سازمان و خدمات شما – نام تجاری شما – به جهان آنلاین است. هنگامی‌که به ثبت نام دامنه .gov فکر می‌کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • یک نام دامنه خوب به یاد ماندنی است، بیش از حد لازم نیست نهایتا 63 کاراکتر می‌بایست باشد، و سازمان یا خدمات شما را به روشی بدون ابهام توصیف می‌کند.
  • دامنه‌ها اغلب در موقعیت های آفلاین استفاده می‌شوند: به صورت چاپی، روی تابلوها، یا با صدای بلند در ارائه‌ها یا تماس های تلفنی صحبت می‌شوند. چیزی را انتخاب کنید که گفتن آن آسان، قابل درک و خواندن آسان باشد. توصیه می‌کنیم از خط فاصله (-) در نام دامنه خود استفاده نکنید.
  • همه نام‌ها در دسترس شما نیست. شما باید از الزامات نامگذاری عمومی‌و همچنین قوانین خاصی که نوع سازمان شما مشمول آن است پیروی کنید.

پيشنهاد وب رمز: Addon domain چیست

3- حروف انگلیسی، اعداد و خط تیره جز در ابتدا و انتهای نام دامنه قابل استفاده هستند.

امکان استفاده از اعداد و خط تیره بجز در ابتدا و انتهای نام دامنه مجاز میباشد. اگر سازمان شما یک بخش یا زیرواحد یک دولت مادر با ثبت دامنه .gov است، ممکن است از آنها برای یک زیر دامنه درخواست کنید.

به عنوان مثال، به جای درخواست CountyOHSheriff.gov، می‌توانید از CountyOH.gov بخواهید که زیر دامنه یا ساب دامین Sheriff.CountyOH.gov را به واحد شما واگذار کند. این کار حتی می‌تواند در شرایطی که شما DNS خود را مدیریت می‌کنید یا از یک ارائه دهنده جدا از دولت مادر استفاده می‌کنید، کار کند.

برخی از رویکردهای ساب دامنه اضافی عبارتند از:

  • گسترش دامنه دامنه‌های بالقوه زمانی که الزامات نام‌گذاری ما انتخاب شما را محدود می‌کند
  • استفاده از یک دامنه فرعی دامنه دیگری به جای درخواست دامنه سطح دوم جدید از ما (به عنوان مثال، به عنوان بخشی از یک سرویس جدید یا ابتکار تجاری)

4- این دامنه مختص به بخش‌های اجرایی و وزارتخانه‌های جمهوری اسلامی‌است.

ثبت و خرید دامنه با پسوند .gov.ir محدود به ادارات دولتی ایران می‌باشد. کلیه نهادهای حکومتی شامل قوای سه‌گانه و کلیه نهادهای وابسته به آنها و سایر نهادهای مذکور در قانون اساسی از قبیل نهاد مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان، فرمانداری و استانداری‌ها و نظایر آن می‌توانند درخواست ثبت دامنه مرتبه سوم .gov.ir نمایند.

مدارک لازم

مدارک لازم ثبت دامنه gov.ir

  1. درخواست کتبی بر روی سربرگ بوده و به امضای بالاترین مقام مسئول رسیده باشد.
  2. ارائه‌ی شناسه ملی اشخاص حقوقی و کد پستی ده رقمی‌‌آخرین محل سکونت الزامی‌ست.
  3. در صورت لزوم مدارک دیگری از متقاضیان شامل قانون تاسیس یا اساسنامه نهاد مربوطه که برای تعیین هویت ضروری هستند نیز درخواست می‌شود.

پيشنهاد وب رمز: DNS HIJACKING چیست

نتیجه گیری

هنگام بازدید از یک وب سایت دولتی، طبیعی است که فرض کنید که سایت امن است و شما در امان هستید. با این حال، به نظر می‌رسد که هر کسی می‌تواند یک نام دامنه .Gov را با کمی‌جعل و تقلب ثبت کند.

همانطور که KrebsOnSecurity گزارش می‌دهد، در ماه نوامبر، یک محقق غیر مرتبط با دولت ایالات متحده موفق به ثبت دامنه .Gov برای یک شهر کوچک ایالات متحده شد. تنها چیزی که لازم بود یک شماره Google Voice جعلی، آدرس جیمیل و یک کپی از سربرگ شهر برای جعل هویت شهردارش بود. یک فرم مجوز دانلود، پر شد و از طریق پست یا فکس به DotGov ارسال شد. در مقابل، لینک های ایجاد حساب صادر شد.

با گذراندن این فرآیند، محقق مرتکب کلاهبرداری شد، اما موضوع این بود که دامنه .Gov مجاز بود. هیچ بررسی دستی از قبل انجام نشده است، به عنوان مثال، تماس با شهردار برای تأیید درخواست، فوراً درخواست را به عنوان تقلبی علامت گذاری می‌کند. با این حال، از امروز، چنین ثبت دامنه ای کمی‌امن تر شد.

دامنه های gov.ir شامل هزینه های شخص ثالث و نگهداری و در طول مدت ثبت نام می‌باشد. رجیستری ممکن است برخی از نام‌های دامنه را به عنوان نام‌های دامنه برتر طبقه‌بندی کند، در صورتی که طبقه‌بندی شوند، قیمت بالاتری دارند. رجیستری موسسه مطالعات فیزیک نظری و ریاضیات است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین و کارشناسان مجرب وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

[faq]

سوالات متداول

.gov نام دامنه gov یک دامنه سطح بالای حمایت شده (sTLD) در سیستم نام دامنه اینترنت است. این نام از کلمه دولت گرفته شده است که نشان دهنده استفاده محدود آن توسط نهادهای دولتی است. 

 gov مخفف عبارت Government به معنای دولت می‌باشد. اگر به سایتی با این دامنه برخورد کردید، پس در حال مشاهده یک سایت دولت هستید. به عنوان مثال همه شعبه های دولت فدرال ایالات متحده از این استفاده می‌کنند.

تنها حدود  2000 وب سایت جداگانه در سراسر دولت فدرال، برای آمریکایی‌ها وجود دارد. این آمار برای کشورهای دیگر نیز مشابه میباشد.

برای دفاتر انتخابات و همه نهادهای واجد شرایط، بدون هیچ هزینه ای در دسترس است. با استفاده از یک. دامنه gov برای خدمات آنلاین شما به عموم کمک می‌کند تا سریعا وب سایت شما را به عنوان یک منبع دولتی قابل اعتماد شناسایی کنند. این پسوند دامنه با سایر TLD های شناخته شده متفاوت است.

دامنه های .gov برای یک دوره 1 ساله ثبت می‌شوند، اما به طور خودکار منقضی نمی‌شوند. در طول فرآیند تمدید، ثبت‌کنندگان باید مجدد واجد شرایط بودن و اطلاعات تماس دامنه خود را برای تأیید صحت بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.