اخیراً بحث های زیادی در مورد این که دامنه .edu چیست، وجود داشته است. دامنه های Edu دامنه هایی هستند که به .edu مخفف education ختم می‌شوند. مانند دامنه‌های com ،net ،org و …، دامنه edu یک دامنه سطح بالا (TLD) است. اکثر دامنه‌های .edu با یک مؤسسه آموزشی مانند کالج یا دانشگاه مرتبط هستند.

در این مقاله به شما خواهیم گفت دامنه edu چیست و در ادامه با دلایل استفاده و قوانین ثبت آن آشنا خواهیم شد.

دامنه edu. چیست؟

دامنه‌ edu یکی از هفت TLD عمومی‌ است که در ابتدا در سیستم نام دامنه اینترنت (DNS) گنجانده شده‌اند. Edu مخفف “آموزش” است زیرا برای موسسات آموزشی و دانشگاهی مانند دانشگاه ها، کالج‌ها یا موسسات تحقیقاتی ایجاد شده است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده (DOC) مرجع اصلی عضویت و عملیات در فضای دامنه .edu است. در اکتبر 2001، DOC مدیریت و نگهداری رجیستری نام دامنه .edu را به EDUCAUSE منتقل کرد. در حال حاضر EDUCAUSE Whois Lookup تنها منبع اطلاعات تماس در مورد صاحبان دامنه های سطح بالا .edu برای پایگاه داده جستجوی WHOIS شده است.

ثبت نام دامنه .edu مالکیت را ایجاد نمی‌کند، اما امکان استفاده از آن را برای مدت زمان مشخصی فراهم می‌کند. همچنین، حق به دست آوردن دامنه .edu با دامنه های دیگری که ممکن است در هر دامنه سطح بالا دیگری مانند .us، .com یا .org داشته باشید یا به دست آورید، ارتباطی ندارد. با این حال، تعدادی از پیش نیازها وجود دارد که باید قبل از ثبت یا تمدید دامنه خود رعایت کنید.

لیست قیمت دامنه‌ها

تاریخچه دامنه edu

تاریخچه دامنه edu

دامنه edu در آوریل 1985 به عنوان یک دامنه سطح بالای عمومی‌‌پیاده سازی شد. شش دانشگاه اولین ثبت نام کنندگان در آن ماه بودند. UCLA در میان این گروه از اولین مدارسی بود که آدرس اینترنتی خود را ثبت کرد. و در حالی که اولین پیام ARPAnet از UCLA به استنفورد ارسال شد، استنفورد تا نیم سال پس از اولین مدارس، URL آنها را ثبت نکرد و به هجدهمین سایت .edu تبدیل شد.

در سال 2001، دامنه به موسسات آموزشی پس از دوره متوسطه معتبر ایالات متحده محدود شد. تغییرات بعدی استفاده از آن را فراتر از موسسات چهار ساله گسترش داد و امکان ثبت نام توسط کالج های محلی معتبر و همچنین سیستم های دانشگاهی، مناطق کالج محلی، و نهادهای مشابه را فراهم کرد.

بین سال‌های 2004 تا 2019، تعداد نام‌های ثبت‌شده در دامنه edu نسبتاً ثابت باقی ماند.

پيشنهاد وب رمز: EPP Code چیست

چه کسانی می‌توانند از دامنه edu استفاده کنند؟ (معیارهای واجد شرایط بودن برای دامنه .edu)

چه کسانی می‌توانند از دامنه edu استفاده کنند

یکی از سوالات مهم هنگام ثبت دامنه این است که آیا هر کسی می تواند این دامنه را بخرد یا مربوط به قشر خاصی است. دامنه های .edu فقط به موسسات آموزشی معتبر اختصاص داده می‌شود. و آنها برای استفاده افراد در نظر گرفته نشده اند.

برای ارائه مثال‌های سریع، در اینجا برخی از سایت‌های سازمانی محبوب آورده شده است. Stanford.edu، Harvard.edu و Yale.edu. همانطور که می‌بینید، همه آنها موسسات آموزشی مستقر در ایالات متحده هستند.

edu یک پسوند دامنه است. بسیاری از پسوندهای دامنه TLD در دسترس هستند مانند .com، دامنه .net، .org دامنه .gov، دامنه حتی gTLD های جدید در دسترس هستند مانند؛ دامنه .io، دامنه .shop ، دامنه .photo، دامنه .top، دامنه.news و غیره.

اما تعداد کمی‌ از پسوندهای دامنه محدودیت هایی برای استفاده دارند. دقیقاً مانند نام دامنه .edu است. هدف اصلی آن خدمت به مؤسسات آموزشی است. و هنوز هم دانش آموزان می‌توانند یک آدرس ایمیل .edu دریافت کنند.

همچنین امکان ارائه و خرید ssl برای دامنه های .edu میباشد.

معیارهای ثبت و انتقال دامنه edu

یک لیست دقیق از معیارها و شرایطی وجود دارد که یک موسسه آموزشی باید برای دریافت نام دامنه از آن عبور کند. و فقط برای موسسات فوق متوسطه مانند دانشگاه‌ها و کالج‌ها در دسترس است.

مؤسسات مستقر در ایالات متحده

می‌توانند از «EduCause» استفاده کنند. این یک سازمان غیرانتفاعی است که می‌تواند برای جستجو و نحوه ثبت نام دامنه edu استفاده شود. می‌توانید در اینجا «سؤالات متداول واجد شرایط بودن» اطلاعات بیشتری در مورد معیارهای واجد شرایط بودن پیدا کنید.

برای سازمان های خارج از ایالات متحده

اگر یک موسسه آموزشی در خارج از ایالات متحده دارید، هنوز هم می‌توانید یک نام دامنه .edu را از EduCause دریافت کنید. در این مورد، سازمان شما باید توسط قانون ایالات متحده یا دولت فدرال معتبر باشد.

از طرف دیگر، می‌توانید دامنه های ملی را از ثبت کننده کشور خود دریافت کنید. مانند:

  • ایران: edu.ir.
  • هند: edu.in.

ثبت دامنه ir

مزایای استفاده از دامنه edu

۱- تاثیر در رتبه سئو

تاثیر در رتبه سئو

دامنه های .edu برای اهداف سئو جالب هستند. گوگل برای وب سایت هایی که دارای بک لینک از دامنه های .edu هستند ارزش زیادی قائل است.

اگر موفق به گرفتن بک لینک از نام دامنه .edu شده اید. رتبه صفحه شما بهبود خواهد یافت. و بر این اساس، رتبه بندی کلی موتور جستجوی شما به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

۲- اعتبار برای موسسات عالی

بسیاری از موسسات و دانشگاه ها مجبور هستند جلسات خود را به صورت آنلاین برگزار کنند. به احتمال بسیار زیاد اگر دانشجو یا استاد هستید، موسسه یا دانشگاه شما یک آدرس ایمیل آموزشی با دامنه .edu در اختیار شما قرار داده است.

۳- ترافیک دامنه

دامنه‌های .com نسبت به سایر پسوندهای افزودنی ترافیک بیشتری دارند. هنگامی که مردم دامنه ای را در مرورگر خود تایپ می کنند، ناخودآگاه در انتهای نام دامنه .com را اضافه می کنند.

اما در مورد سایتهای دانشگاهی و مدارس عالی داشتن پسوند .edu باعث بالارفتن اعتبار دامنه و به خاطر سپرده شدن آن توسط افراد میگردد.

۴- برندسازی آسان‌تر

برندسازی آسان‌تر

امروزه با وجود انواع پسوند دامنه برندسازی سخت‌ نیست زیرا به طور مثال برای داشتن دسایتهای موسسات عالی کافی است پسوند .edu را در انتهای نام دامنه مورد نظر اضافه ‌کنند.

صفر تا صد ثبت دامنه edu

برای به دست آوردن نام دامنه .edu باید معیارهای خاصی را رعایت کنید. می‌توانید نام دامنه .edu را در داخل ایالات متحده یا خارج از آن ثبت کنید، به عنوان مثال:

  1. EduCause: یک سازمان غیرانتفاعی به مؤسسات مستقر در ایالات متحده اجازه می‌دهد تا نام دامنه edu را در ایالات متحده ثبت کنند. ابتدا باید نام دامنه ای را که می‌خواهید ثبت کنید جستجو کنید. می‌توانید فهرست آژانس های اعتباربخشی ملی را بررسی کنید.
  2. Ernet: نحوه ثبت دامنه edu در هند به این صورت است. شما می‌توانید دامنه هایی مانند: .ac.in یا .edu.in. قبل از اجازه استفاده از این دامنه ها، معیارهای خاصی وجود دارد که باید رعایت کنید. می‌توانید دستورالعمل های Gov.in را در مورد معیارهایی که باید تعیین کنید بررسی کنید.
  3. EgRegistry: این نحوه ثبت نام دامنه edu در مصر است. می‌توانید دامنه های آموزشی مانند; .edu.eg از آنجا. دستورالعمل‌ها و سیاست های خاصی برای دریافت دامنه رسمی‌برای موسسه آموزشی ملی شما وجود دارد.

۱- جمع آوری مدارک

با توجه به خط مشی ثبت نام دامنه، ثبت کننده دامنه برای پسوندهای دامنه .edu باید یک مؤسسه آموزشی معتبر باشد. برای فعال سازی دامنه EDU، مدارک زیر مورد نیاز است:

  • اجازه نامه امضا شده توسط مدیر/رئیس مؤسسه بر روی سربرگ ثابت اصلی مؤسسه (بدون فتوکپی یا سربرگ چاپ لیزری).
  • مدرک/ادعای ثبت شده و فعال بودن مؤسسه آموزشی (یعنی کپی مدارک ثبت نام در سازمان آموزشی دولتی و غیره).
  • یک کپی CNIC از مقامی‌که مجوز نامه را امضا می‌کند.

۲- ثبت درخواست

قرارداد همکاری .edu با وزارت بازرگانی ایالات متحده، که تحت آن EDUCAUSE دامنه .edu را مدیریت می‌کند، به EDUCAUSE اجازه می‌دهد تا حداکثر دو (2) نام دامنه .edu را برای ثبت کننده ای که شرایط واجد را برآورده می‌کند، ثبت کند.

۳- انتظار برای تایید درخواست شما

انتظار برای تایید درخواست شما

کارکنان EDUCAUSE همه درخواست‌ها را از نظر واجد شرایط بودن و همچنین صحت بررسی می‌کنند و از طریق یک اعلان ایمیل درخواست را تأیید یا رد می‌کنند. درخواست‌ها به ترتیب دریافت بررسی می‌شوند.

این فرآیند بسته به حجم برنامه ممکن است 4-6 هفته یا حتی بیشتر طول بکشد. تا زمانی که درخواست شما بررسی نشود، نام دامنه ای که برای آن درخواست داده اید فعال نخواهد بود و در جستجوی WHOIS به عنوان ثبت شده ظاهر نمی‌شود.

۴- تکمیل مراحل ثبت نام

هیئت خط مشی .edu مسئول نظارت بر سیاست هایی است که بر واجد شرایط بودن و مدیریت نام دامنه .edu حاکم است. هیئت سیاست گذاری می‌تواند تغییرات در خط مشی .edu را برای پذیرش توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده توصیه کند.

در این مرحله پس از تایید دامنه شما ثبت حواهد شد و از طریق اطلاعات whois نمایش داده میشود.

پيشنهاد وب رمز: tld چیست

نتیجه گیری

این مقاله شامل اطلاعات و شرایط لازم و نحوه ثبت نام دامنه edu میباشد. به دست آوردن چنین نام دامنه ای آسان نیست. برای واجد شرایط بودن برای دامنه .edu باید سیاست های خاصی را دنبال کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر و یا انتقال دامنه به وب رمز می‌توانید از سایت وب رمز بهره مند شوید. متخصصن ما به شما در ثبت این دامنه یاری خواهند کرد.

هر اطلاعاتی که راجع به دامنه‌های زیر نیاز دارید را بخوانید:

سوالات متداول

اطلاعات سایت های داخل این دامنه باید با دقت بررسی شود. اگر از یک بخش یا مرکز تحقیقاتی در یک موسسه آموزشی باشد، به طور کلی می‌توان آن را معتبر دانست.

دامنه edu یکی از هفت دامنه سطح بالای عمومی‌است که در ابتدا در سیستم نام دامنه اینترنت (DNS) ایجاد شده است. Edu مخفف "آموزش" است زیرا برای موسسات آموزشی و دانشگاهی یا موسسات تحقیقاتی ایجاد شده است.

edu یکی از نام‌های دامنه سطح بالا (TLD) است که در ناحیه ریشه سیستم نام دامنه اینترنتی (DNS) پیاده‌سازی شده است. ثبت نام دامنه برای . edu محدود به مؤسسات آموزشی معتبر پس از دوران متوسطه است.

شما باید چندین پسوند دامنه برای کسب و کار خود خریداری کنید، اما اینکه چه تعداد پسوند دامنه باید ثبت کنید به نظارت دقیق بر استراتژی بازاریابی شما و فعالیت های بازار رقبای شما بستگی دارد. با این حال، شما نیازی به خرید تمام پسوندهای دامنه ندارید.

مهمترین مزیت در مورد ثبت نام دامنه این است که به شما شخصیت و هویت شناخته شده در دنیای آنلاین می‌دهد. پس از ثبت نام دامنه، اطلاعات مربوط به مالک آن به صورت عمومی‌در دسترس است. قیمت ثبت نام دامنه بر اساس پسوند آن بسیار متفاوت است.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.