جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

دامنه net چیست. پسوندهای دامنه، که به عنوان دامنه های سطح بالا شناخته می‌شوند، نقش مهمی‌در دسترسی به سایت شما برای بازدیدکنندگان و همچنین ایجاد اعتبار و اعتماد در سایت های تجاری دارند.دامنه سطح بالا پسوندی است که پس از نقطه پایانی در آدرس وب سایت شما قرار دارد. به عنوان مثال، نام دامنه وب سایت ما، webramz.com، با پسوند .com به پایان می‌رسد.با این حال، انتخاب پسوند نام دامنه مناسب به دلایل مختلف می‌تواند به همان اندازه ایجاد نام دامنه چالش برانگیز باشد. به عنوان مثال، برخی از انتهای دامنه ممکن است قبلاً گرفته شده یا محدود شده باشند. در این مقاله به شما خواهیم گفت دامنه net چیست و در ادامه با کاربردها، مزیت‌ها و تائیر آن بر سئو آشنا خواهیم شد.

دامنه net چیست؟

دامنه net چیست

ثبت دامنه سطح بالا در فرآیند جستجوی سیستم نام دامنه (DNS) ضروری هستند. هنگامی‌که یک کاربر یک نام دامنه را در مرورگر خود تایپ می‌کند، انواع پسوند دامنه کمک می‌کند تا یک مرورگر وب را به آدرس پروتکل اینترنت (IP) صحیح هدایت کند.

اگرچه موتورهای جستجو یک دامنه سطح بالا (TLD) را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر نمی‌گیرند، اما آنها همچنان می‌تواند بر نحوه درک مردم از وب سایت‌ها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، استفاده از یک پسوند یا انتخاب نام دامنه غیرمعمول، مانند .top یا .unicorn، وب سایت شما را کمتر از .com و .net به یاد ماندنی می‌کند زیرا برخی از کاربران با آن آشنایی ندارند.

ما در این قسمت به dns اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید dns چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

در نتیجه، وب سایت نرخ کلیک کمتری (CTR) دریافت می‌کند که بر رتبه موتور جستجو تأثیر می‌گذارد.

پسوند دامنه .net مخفف شبکه است. این پسوند یکی از رایج ترین پسوندهای دامنه است که در اینترنت یافت می‌شود و بیش از 3٪ از وب سایت‌ها در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. TLD .net به عنوان جایگزینی برای com در نظر گرفته می‌شود زیرا اگر دامنه com قبلا گرفته شده باشد، بسیاری از مردم آن را با توجه به قیمت دامنه مناسب آن اتخاذ می‌کنند.

وب سایت هایی که از پسوند دامنه .net و نیز گواهینامه ssl استفاده می‌کنند معمولاً از صنایع سرگرمی، خلاقانه و فناوری هستند. بنابراین، انتخاب این TLD برای انواع مشاغل مانند موسیقی، تبلیغات و عکاسی ایده بسیار خوبی است.

ما در این قسمت به ssl اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید ssl چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

پيشنهاد وب رمز: cloudflare چیست

تاریخچه دامنه net

تاریخچه دامنه net

net یکی از دامنه های سطح بالا اصلی است (شش دامنه دیگر com، org، edu، gov، mil و arpa هستند) با وجود اینکه در RFC 920 ذکر نشده است، در ژانویه 1985 ایجاد شده است.

پسوند دامنه دات نت یکی از اولین دامنه های سطح بالا بود که در سال 1985 همراه با پنج TLD دیگر عرضه شد. در آن زمان فقط گروه های کامپیوتری منتخب از یک TLD .net استفاده می‌کردند. این بخشی از ARPANET TLD های نظامی‌ایالات متحده بود. این شبکه ارتباطی برای تسهیل تبادل اطلاعات بین دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی مختلف با استفاده از دامنه‌های ARPANET تعیین‌شده سلسله مراتبی در نظر گرفته شده است.

با این حال، TLD هایی مانند .com، .org یا حتی .net که در ابتدا برای اهداف مختلف در نظر گرفته شده بودند، به قدری مورد استفاده قرار گرفتند که دامنه های .net از سال 1986 به بعد به صورت جهانی ثبت شدند. اولین دامنه ثبت شده nordu.net است، به همین دلیل دامنه .net قدیمی‌ترین TLD ثبت شده در نظر گرفته می‌شود.

ما در این قسمت به tld اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید tld چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

Verisign، اپراتور نت پس از خرید Network Solutions، قرارداد عملیاتی را امضا کرد که در 30 ژوئن 2005 منقضی شد. ICANN، سازمانی که مسئولیت مدیریت دامنه را بر عهده دارد، به دنبال پیشنهادهایی از سازمان‌ها برای بهره برداری از دامنه پس از انقضای قرارداد بود. Verisign پیشنهاد قرارداد را دوباره به دست آورد و کنترل خود را بر روی ثبت net برای شش سال دیگر تضمین کرد.

در 30 ژوئن 2011، قرارداد با Verisign به طور خودکار برای شش سال دیگر تمدید شد. این به دلیل قطعنامه ای است که توسط هیئت مدیره ICANN تأیید شده است، که بیان می‌کند تا زمانی که Verisign الزامات خاص ICANN را برآورده کند، تمدید خودکار خواهد بود. از می‌2022، Verisign به مدیریت .net ادامه می‌دهد.

Nordic Infrastructure for Research & Education، یک همکاری آموزشی مشترک از محققان در دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد، اولین آدرس دامنه دات نت، www.nordu.net را در سال 1985 ثبت کرد.

معرفی چند سایت معروف که از دامنه net استفاده می‌کنند

چند سایت معروف که از دامنه net استفاده می‌کنند

امروزه اکثر شرکتهای ایرانی و خارجی برای خرید هاست و دامنه از پسوند دامنه .net استفاده میکنند. .net با 13.2 میلیون ثبت نام دامنه، پنجمین پایگاه بزرگ منطقه است. www.realestate.net در فوریه 2007 به قیمت 300000 دلار فروخته شد و جایگاهی را در پنج دامنه برتر .net به دست آورد.

نمونه دیگری از سایتهای استفاده کننده از .net به صورت زیر هستند:

  • yourdot.net
  • karzar.net
  • shilafood.net
  • ketabresan.net

ما در این قسمت به هاست اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید هاست چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

دلایل محبوبیت دامنه net چیست؟

یکی از بزرگترین مزایای دامنه .net قابل تشخیص است زیرا دامنه های .net چهارمین پسوند دامنه محبوب در جهان هستند.

همچنین احتمال بیشتری وجود دارد که دامنه مورد نظر خود را در .net در مقابل .com به دست آورید زیرا .com بسیار بسیار محبوب تر است. (با این حال، فقط به این دلیل که دامنه در دسترس است به این معنی نیست که شما حق استفاده از آن را دارید. قبل از خرید هر نام دامنه، مطمئن شوید که مالکیت معنوی شخص دیگری را نقض نمی‌کنید.)

هیچ اشکال واقعی برای استفاده از نام دامنه .net وجود ندارد، اگرچه در دسترس بودن به احتمال زیاد محدودتر از پسوندهای دامنه جدیدتر است زیرا محبوبیت این دامنه بیشتر از سایر دامنه‌ها میباشد.

پيشنهاد وب رمز: DNS HIJACKING چیست

چه زمانی از دامنه net استفاده کنیم؟

چه زمانی از دامنه net استفاده کنیم؟

پسوند دامنه دات نت در ابتدا برای هر کسب و کار یا سازمانی در بخش فناوری های شبکه در نظر گرفته شده بود. هنگامی‌که پسوند .net برای اولین بار شروع به استفاده کرد، .net نسبت به .com در نظر گرفته شد که بیشتر دیده و مورد استفاده قرار گرفت.

با این حال، امروزه، هر دوی آنها را می‌توان به جای یکدیگر استفاده کرد و پسوند .net نسبت به گذشته بسیار محبوب تر است. در حالی که .net برای سازمان های شبکه یا فناوری هنوز ممکن است بهترین گزینه باشند، هر وب سایتی می‌تواند از دامنه .net استفاده کند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تحت تأثیر انتخاب شما برای نام دامنه .net، .com یا .org قرار نمی‌گیرد. نیازی نیست که از نظر سئو به .net در مقابل .com و .org فکر کنید.

همه پسوندهای دامنه و ساب دامنه از نظر سئو سایت خنثی هستند، به این معنی که به تلاش شما برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو کمکی نمی‌کنند (یا به آنها آسیب نمی‌رسانند).

ما در این قسمت به ساب دامنه اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید ساب دامین چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

اما انتخاب نام دامنه .com یک گزینه عالی برای هر نوع وب سایتی است. با این حال، ممکن است برای به دست آوردن دامنه مورد نظر خود مشکل داشته باشید زیرا پسوند .com بسیار محبوب است.

.net یک پسوند دامنه همه جانبه عالی است و تقریبا برای هر نوع وب سایتی مناسب است. این پسوند همانی است که باید هنگام انتخاب نام دامنه اکیدا در نظر بگیرید.

اگرچه دامنه‌های .org را می‌توان برای هر نوع وب‌سایتی استفاده کرد، اما معمولاً با سازمان‌های غیرانتفاعی و خیریه مرتبط هستند و باید این را در هنگام خرید دامنه خود در نظر داشته باشید.

کاربردهای دامنه net

کاربردهای دامنه net

شما نباید برای ثبت دامنه .net تردید کنید. یک دامنه .net به دلیل محبوبیت و شناخته شدن آن، مزایای بسیاری را برای طیف گسترده ای از پروژه های وب خصوصی یا تجاری ارائه می‌دهد. اگرچه یک TLD با تمرکز بین المللی مزیت مستقیم SEO را ارائه نمی‌دهد، دامنه های .com و .net اعتبار و حرفه ای بودن وب سایت شما را ارتقا می‌دهند. دامنه های .net برای شرکت هایی مفید است که مخاطبان چند زبانه را هدف قرار می‌دهند.

دامنه های .net به طور جهانی شناخته شده و در سطح بین المللی شناخته شده اند. بنابراین آنها برای کاربران آنلاین قابل اعتماد در نظر گرفته می‌شوند. پسوند دامنه محبوب بیش از 13.5 میلیون ثبت نام را تشکیل می‌دهد (تا اگوست 2022). بزرگترین مزیت این است که می‌توان از آنها برای پروژه های وب ساده و پیچیده برای اهداف خصوصی و تجاری در سراسر جهان استفاده کرد.

دامنه های .net در سطحی مشابه دامنه های .com هستند که حدود 50 درصد از آدرس های وب سایت را تشکیل می‌دهند. با این حال، دامنه های .net در واقع هزینه های ثبت مطلوب تری دارند. دامنه های .net نیز به عنوان TLD های معتبر و حرفه ای در نظر گرفته می‌شوند.

پيشنهاد وب رمز: Addon domain چیست

مزایا دامنه net

۱- بدون محدودیت در گوگل ادز

بدون محدودیت در گوگل ادز

به طور کلی، عملاً هیچ تفاوتی بین عملکرد سئو .com و .net وجود ندارد. از هر دو پسوند می‌توان برای تولید وب سایت هایی با کارایی بالا استفاده کرد. همچنین هیچ محدودیتی برای پسوندهای .net برای استفاده در گوگل ادز نیست.

پسوند دامنه .com بسیار رایج‌ترین است، بنابراین از دیدگاه برندسازی، گاهی اوقات ترجیح داده می‌شود زیرا وقتی کسی .com را می‌بیند، حس اعتماد القا می‌شود. اما موتورهای جستجو از این افزونه‌ها به‌عنوان عوامل رتبه‌بندی استفاده نمی‌کنند که پتانسیل شما را برای جذب ترافیک ارگانیک تقویت یا آسیب می‌رساند.

بنابراین، وب‌سایت‌هایی که از هر یک از این پسوند‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند طیف وسیعی از بهترین شیوه‌های SEO را برای تأثیرگذاری بر موقعیت خود در نتایج موتورهای جستجو به کار گیرند.

ما در این قسمت به دامنه اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید دامنه چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

مهم است که توجه داشته باشید، این حتی فراتر از مقایسه .com/.net نیز صادق است. افزونه‌های دامنه مانند .io، .info، .us یا .me همگی قادر به رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی رقابتی هستند و هیچ مزایا یا معایبی از منظر سئو خالص ندارند.

۲- بدون محدودیت در استفاده از ابزار های وبسمتر

حدود 10 سال پیش، یکی از عوامل اصلی نتایج جستجو، استفاده شایسته از کلمات کلیدی بود. اگر یک نام دامنه حاوی چنین کلماتی باشد، شانس جذب بازدیدکنندگان، با مساوی بودن سایر موارد، بیشتر بود.

دامنه هایی که نام آنها دقیقاً با کلمه کلیدی مطابقت داشت یک مزیت عمده داشتند. اینها به اصطلاح دامنه های تطبیق دقیق (EMD) هستند. به عنوان مثال، در سال 2003، hotels.com به قیمت 11 میلیون دلار فروخته شد.

در حال حاضر امکان استفاده از دامنه .net بدون محدودیت در استفاده از ابزار های وبسمتر میباشد.

پيشنهاد وب رمز: DNSSEC چیست

تاثیر دامنه net در سئو سایت

تاثیر دامنه net در سئو سایت

هنگام انتخاب پسوند دامنه مناسب برای وب سایت خود، احتمالاً نگران سئو سایت هستید. بسیاری از وب مسترها از خود می‌پرسند که اگر وب سایت آنها مبتنی بر شبکه نباشد، انتخاب یک پسوند .net ممکن است به سئو آنها آسیب برساند.

خبر خوب این است که موتورهای جستجو مانند گوگل به افزونه های دامنه ارزش سئو خاصی نمی‌دهند. در عوض، برچسب های دامنه اهمیت بسیار بیشتری دارند.

به طور کلی، شما نباید زیاد نگران استفاده از نام دامنه خود برای اهداف سئو و تاثیر پسوند دامنه بر سئوی سایت باشید. در عوض، مطمئن شوید که یک برنامه سئو کامل تر را دنبال کنید.

جهت خرید دامنه ir با .com یا .net با وب رمز تماس حاصل نمایید.

ثبت، انتقال و تمدید دامنه net

هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند یک دامنه .net ثبت کند. شرکت ایالات متحده Verisign از سال 2000 به عنوان ثبت دامنه فعالیت می‌کند. این شرکت به مدیریت و ثبت دامنه های پرکاربرد مانند .net و .com رسیدگی می‌کند.

با این حال، برای ثبت دامنه .net هزینه ای دریافت می‌شود و این ثبت مستقیماً بین Verisign و کاربران نهایی انجام نمی‌شود. در عوض، ارائه دهندگان دامنه به عنوان ثبت کننده دامنه معتبر و واسطه بین کاربران نهایی و ثبت دامنه عمل می‌کنند.

ثبت کننده‌ها و ارائه دهندگانی مانند IONOS نام های دامنه و TLD‌ها را برای بازاریابی تجاری ارائه می‌دهند. آنها همچنین خدماتی مانند میزبانی و whois را ارائه می‌دهند.

ما در این قسمت به whois اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید whois چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

امکان تمدید دامنه .net مانند پسوند .com برای ده سال میباشد و همچنین قابلیت پارک دامنه انتقال مالکیت دامنه .net به سایرین نیز به راحتی میسر میباشد.

ما در این قسمت به پارک دامنه اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید پارک دامنه چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

پيشنهاد وب رمز: DDNS چیست

نتیجه گیری

هنگام ایجاد یک وب‌سایت، باید یک نام دامنه ثبت کنید که به افراد امکان می‌دهد کسب‌وکار شما و برند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. بخشی از نام دامنه پسوند است و نام دامنه پرمیوم که انتخاب می‌کنید می‌تواند مفاهیم خاصی در مورد تجارت یا سایت شما داشته باشد.

پسوند دامنه com برای مشاغل تجاری است در حالی که پسوند .net برای فناوری های شبکه است. با این حال، هیچ قانونی در مورد اینکه چه کسی می‌تواند از هر پسوندی استفاده کند وجود ندارد و مشاغل مختلف از هر دوی این پسوند‌ها به صورت آنلاین استفاده می‌کنند.

جهت کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر یتوانید با کارشناسان و متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

بسیاری از کاربران از ما می‌پرسند که کدام پسوند دامنه به رتبه بالاتر آنها کمک می‌کند. اگر به .com یا .net فکر میکنید، هیچ تفاوتی ندارد که شما از منظر سئو کدام را انتخاب کنید.

همه پسوند  .com و .net دامنه gov، پسوند org، ir و دامنه io و... برای مشاغل مناسب هستند و اهداف خاصی دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند. تفاوت اصلی بین .com و . دامنه های سطح بالای خالص این است که .com برای استفاده تجاری در نظر گرفته شده است، در حالی که . net برای خدمات شبکه بهترین است.

به طور کلی، پسوند .net توسط مصرف کنندگان قابل اعتماد و معتبر است. یک پسوند دامنه خوب برای کسی دارید؟ در حالی که . پسوند net در اصل برای کسب و کارهای تکنولوژیکی بیشتر ایجاد شده است، هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند.

در ابتدا برای شبکه‌ها یا ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در نظر گرفته شده بود، اکنون هر کسی می‌تواند یک . دامنه net، آن را هم در بین شرکت‌ها و هم برای افراد محبوب می‌کند. دامنه نت مکانی عالی برای شروع ایجاد یک حضور قابل اعتماد در وب برای کسب و کار با فناوری یا سازمان مبتنی بر جامعه شما است.

نام دامنه NET را می‌توان برای 1-10 سال ثبت کرد و پس از این مدت دوباره تمدید کرد. هیچ شرایط خاصی برای ثبت نام وجود ندارد. نام دامنه NET.  همه می‌توانند ثبت نام کنند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.