نام دامنه ای که به .au ختم می‌شود نشان می‌دهد که شخص یا سازمانی که از آن استفاده می‌کند با استرالیا ارتباط دارد. پسوند دامنه au مختص کشور استرالیا می‌باشد.

فضاهای نام باز آنهایی هستند که عموم می‌توانند نام‌ها را به شرط واجد شرایط بودن در آنها ثبت کنند. هر فضای نامی‌نوع خاصی از سازمان یا هدف و قوانینی را برای افرادی که می‌توانند در آن ثبت نام کنند، خدمت می‌کند، و نام هایی که می‌توانند ثبت کنند بین آنها متفاوت است.

در ادامه به شما خواهیم گفت دامنه au چیست و شرایط ثبت، انتقال و تمدید آن چگونه خواهد بود.

دامنه au. چیست؟

دامنه au چیست

دامنه .au یکی از انواع پسوند دامنه سطح بالای کد کشور (ccTLD) برای استرالیا است. دامنه های مستقیم .au برای استرالیایی‌ها در دسترس قرار گرفت. همه نام‌های دامنه قدیمی‌مانند .com.au، .gov.au و .net.au همچنان وجود خواهند داشت و همچنان استفاده می‌شوند، اما اکنون کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان استرالیایی می‌توانند آدرس‌های وب کوتاه‌تر و قابل توجه‌تری ایجاد کنند.

بنابراین، به جای اینکه یک وب سایت یا آدرس ایمیل شبیه “yourwebsite.com.au”  باشد، ممکن است شبیه “yourwebsite.au”  باشد.

خرید دامنه مستقیم .au سرانجام از 4 اکتبر 2022 ساعت 8 صبح (AEDT) برای ثبت عمومی‌‌باز شد. این بدان معناست که همه نام‌های تخصیص‌نخورده به طور همزمان برای همه افرادی که در استرالیا حضور دارند قابل استفاده خواهد بود.

سپس به صاحبان دامنه یک پنجره درخواست اولویت 6 ماهه داده شد تا برای مطابقت دقیق .au دامنه هایی که در ابتدای سال مالکیت داشتند، درخواست دهند.

پس از آن، هر کسی که یک اتصال محلی در استرالیا داشته باشد می‌تواند برای این نوع دامنه ثبت نام کند.. استرالیایی‌ها همچنین نیازی به ارائه هیچ مدرکی مبنی بر مطابقت دامنه با نام یا تجارت آنها ندارند.

دامنه سطح دوم au

دامنه سطح دوم au

دامنه سطح بالای کد کشور (ccTLD) یک دامنه سطح بالای اینترنت است که عموماً برای یک کشور، یک دولت مستقل یا یک قلمرو وابسته استفاده یا رزرو شده است.

auDA پیشنهاد داده است که فضای نام .au را باز کند. این امر به کاربران استرالیایی اینترنت این امکان را می‌دهد که نام خود را مستقیماً قبل از نقطه در .au ثبت کنند. به عنوان مثال، www.sladen.com.au می‌تواند برای www.sladen.au و www.domain.net.au می‌تواند برای www.domain.au درخواست دهد.

در نگاه اول، این یک ایده عالی است. دامنه کوتاه‌تر، سریع، ساده و به خاطر سپردن آسان‌تر است. این می‌تواند به معنای افزایش قرار گرفتن در معرض نام تجاری باشد. با این حال، کسب و کارهای بیشتری فرصت ثبت دامنه در فضای نام .au را نسبت به فضای .com.au موجود خواهند داشت.

علاوه بر باز کردن فضای نام جدید، auDA پیشنهاد کرده است که  الزامات واجد شرایط بودن نام دامنه برای ثبت‌کنندگان جدید کاهش یابد. در حال حاضر، فردی که برای فضای نام com.au درخواست می‌کند باید یک ارتباط تجاری موجود با دامنه داشته باشد (به عنوان مثال، ثبت نام تجاری منطبق یا علامت تجاری استرالیا منطبق).

با این حال، برای فضای نام au هیچ معیار واجد شرایط بودن و تخصیص نام دامنه به جز حضور استرالیایی وجود ندارد. این بدان معناست که هر فردی که به صورت محلی در استرالیا زندگی می‌کند، می‌تواند برای دامنه au  درخواست دهد، مشروط بر اینکه قبلاً انتخاب نشده باشد یا نامی‌‌ممنوعه نباشد.

از یک طرف این خبر خوبی است. طبق auDA، نیمی‌از مشاغل کوچک در استرالیا حضور آنلاین ندارند. این به این دلیل است که بسیاری از مشاغل کوچک و افراد وجود دارند که نمی‌توانند نام com.au یا  net.au را دریافت کنند یا واجد شرایط نیستند.

از سوی دیگر، این دسترسی جدید برای نام‌های au  مشکلاتی را برای صاحبان نام دامنه موجود ایجاد می‌کند تا بتوانند این دامنه اضافی را در خانواده نام‌های دامنه خود ایمن کنند و فرصتی را برای متجاوزان سایبری فراهم می‌کند تا دامنه‌های مرتبط با مشاغل و برندهای شخص ثالث را به دست آورند.

پسوند استرالیایی au مناسب چه کسب و کارهایی است؟ (شرایط انتخاب دامنه au)

۱- شرکت ثبت شده در استرالیا داشته باشید.

شرکت ثبت شده در استرالیا داشته باشید

یک حضور آنلاین موثر با یک دامنه قابل اعتماد شروع می‌شود. دامنه .au یک دامنه سطح بالای کد کشور (ccTLD) است که مختص استرالیا است – مانند دامنه id.  برای اندونزی، .sg برای سنگاپور و غیره.

دامنه های سطح بالا مانند دامنه .com یا دامنه .net در سطح جهانی شناخته شده اند، اما پسوند دامنه au به شما کمک می‌کند بازارهای محلی استرالیا را جذب کنید. آمارهای اخیر نشان می‌دهد که بیش از 92 درصد استرالیایی‌ها .com.au را با کسب‌وکار محلی پیوند می‌دهند.

علاوه بر اینکه یک نام پیشرو و قابل اعتماد در میان بازار استرالیا است، در صورتی که صاحب کسب و کتر در استرالیا هستید میتوانید این دامنه را ثبت نمایید.

۲- تجارت با نام تجاری ثبت شده در استرالیا

برای ثبت نام . نام دامنه au شما باید حضور استرالیایی داشته باشید، که شامل شهروندی یا مقیم دائم استرالیا یا سازمانی ثبت شده در استرالیا می‌شود. همچنین در صورت داشتن تجارت با نام تجاری ثبت شده در استرالیا امکان ثبت این دامنه را دارید.

۳- شریک و یا معامله گر در استرالیا

شریک و یا معامله گر در استرالیا

برای واجد شرایط بودن برای فرآیند ثبت دامنه au، باید به شکلی از حضور استرالیایی در این کشور مانند شهروندی یا شرکت های ثبت شده در استرالیا ویا یکی از طرفین معامله گر یا شریک تجاری باشید.

۴- دارای یک شرکت خارجی دارای مجوز تجارت در استرالیا

مطابق با خط مشی نام دامنه استرالیا، ثبت نام کنندگان برای واجد شرایط بودن برای ثبت نام دامنه au یا .com.au و .net.au میبایست دارای مجوز نجارت در استرالیا باشید.

۵- صاحب و یا متقاضی برند تجاری ثبت شده در استرالیا

نام‌های دامنه استرالیایی .au، نام‌های دامنه سطح بالای خاص کشور هستند که به طور بالقوه می‌توانند به رتبه‌بندی کسب‌وکار شما در موتورهای جستجو کمک کنند، زیرا نام‌های دامنه .au این مزیت را دارند که نه تنها سطح قابل‌توجهی از ترافیک وب‌سایت کسب‌وکار شما را به‌طور ارگانیک وارد می‌کنند، بلکه یک امتیاز را نیز ایجاد می‌کنند. در صورتی که صاحب و یا متقاضی برند تجاری ثبت شده در استرالیا هستید میتوانید از دامنه au استفاده نمایید.

۶- انجمنی در استرالیا

انتشار نام دامنه سطح بالای .au به هر کسب و کار یا شخصی که دارای ارتباط استرالیایی است این فرصت را می‌دهد که یک نام دامنه .au خریداری کند. اگر عضوانجمن خاصی در استرالیا هستید میتوانید از این پسوند در دامنه خود استفاده نمایید.

۷- یک نهاد قانونی تجاری

نام دامنه ای که به .au ختم می‌شود نشان می‌دهد که شخص یا سازمانی که از آن استفاده می‌کند با استرالیا ارتباط دارد. در صورتی که یک نهاد دولتی یا قانونی در استرالیا هستید میتوانید از این پسوند استفاده نمایید.

ثبت دامنه au و محدودیت‌های آن

ثبت دامنه au

مطابق با خط مشی نام دامنه استرالیا، ثبت نام کنندگان برای واجد شرایط بودن برای ثبت نام دامنه au باید به عنوان یکی از موارد ذکر شده در فوق طبقه بندی شوند و در حال حاضر محدودیت ثبت نام دیگری ندارد:

توجه: به عنوان مثال، اگر ثبت کننده یک شرکت است و شرکت در 2 فوریه 2020 از ثبت خارج شده است، تاریخ لغو مجوز 2 مارس 2020 است.

  • انتقال مجوز:‌ یک شخص نمی‌تواند مجوزی را در یا پس از تاریخی که مجوز توسط اداره دامنه .au لغو شده است، منتقل کند.
  • حضور در استرالیا:‌ یک شخص باید در طول دوره به در استرالیا حضور داشته باشد.

توجه: به عنوان مثال شخص حقیقی خارجی که ثبت علامت تجاری استرالیا منقضی شده است، دیگر حضور استرالیایی ندارد و مجوز لغو خواهد شد.

  • واجد شرایط بودن فضای نام:‌ 2.11.6 یک شخص باید واجد شرایط نگه داشتن مجوز برای یک فضای نام در طول دوره مجوز باشد. اگر شخص دیگر واجد شرایط نباشد، مجوز ممکن است توسط ثبت کننده یا اداره دامنه .au تعلیق یا لغو شود.
  • داده های رجیستری دقیق: یک شخص باید اطمینان حاصل کند که اطلاعات وی در طول دوره مجوز کامل، واقعی و دقیق است. یک سازمان یا شخص باید هر گونه تغییر در اطلاعات مورد استفاده برای درخواست یا تمدید مجوز و که در داده های رجیستری ثبت شده است را ظرف 14 روز تقویمی‌پس از آگاهی از آن تغییر، به ثبت برساند.

دامنه خود را از وب‌رمز بخرید

تمدید دامنه استرالیا au

تمدید دامنه استرالیا au

مشابه دامنه های دیگر نظیر دامنه US، دامنه COM، دامنه GOV، دامنه IO و.. در حالی که قبل از انقضای دامنه چندین اخطار ایمیل ارسال میشود و هشدار می‌دهد که نام دامنه شما منقضی می‌شود، اکیداً به همه مشتریان توصیه می‌کنیم که به محض دریافت اطلاعیه انقضای نام دامنه خود، نام دامنه خود را تمدید کنند تا در صورت فراموش کردن اعلان، نام دامنه را از دست ندهند.

اعلامیه‌های تمدید دامنه از طریق ایمیل به آدرس ایمیل تماس ثبت‌کننده در نام دامنه ارسال می‌شود و مشتری مسئولیت دارد که ایمیل نام دامنه خود را به روز نگه دارد.

لطفاً توجه داشته باشید که نام‌های دامنه .AU فقط ظرف 90 روز از تاریخ انقضا برای تمدید واجد شرایط هستند.

انتقال دامنه استرالیا au

انتقال دامنه استرالیا au

انتقال دامنه به معنای تجدید مجوز شخص انتقال دهنده و قرارداد جدیدی است که توسط شخص انتقال گیرنده منعقد می‌شود.

قبل از شروع انتقال دامنه بررسی کنید که آیا دامنه شما حداقل به مدت 3 ماه ثبت شده است یا خیر. همچنین از ارائه دهنده فعلی خود برای باز کردن قفل دامنه خود درخواست کنید و بررسی کنید که آدرس ایمیل شما به عنوان مخاطب دامنه درج شده است.

روال انتقال دامنه au همانند سایر دامنه‌ها میباشد. جهت این کار شما میبایست کد انتقال دامنه خود را از شرکت ثبت کننده خود دریافت کنید و در اختیار فرد یا سازمان جدید قرار دهید.

همانند دامنه های دیگر نظیر دامنه Shop، دامنه top، دامنه news، دامنه edu، دامنه co، دامنه info و… تحت شرایط زیر شما می‌توانید مجوز نام دامنه را به یک ثبت کننده دیگر انتقال دهید:

  • شما واجد شرایط دریافت مجوز در تاریخ انتقال هستید
  • شما درخواست انتقال را به صورت کتبی به ثبت کننده جدید خود دارید
  • شما یک کد مجوز انتقال معتبر را به ثبت کننده جدید پیشنهادی خود ارائه می‌دهید
  • مجوز شما تحت هیچ فرآیند شکایتی تحت قوانین auDA، حل اختلاف یا مراحل دادگاه نیست.

پيشنهاد وب رمز: EPP Code چیست

نتیجه گیری

نام دامنه .au  (مانند getyour.au) دارایی دیجیتال مهمی‌است که به افراد کمک می‌کند شما، کسب‌وکارتان یا سازمان غیرانتفاعی‌تان را به‌صورت آنلاین بیابند و به مردم نشان می‌دهند که با استرالیا ارتباط دارید.

سوالات متداول

هنگامی‌که یک مجوز نام دامنه را ثبت یا تمدید می‌کنید، می‌توانید یک دوره مجوز از یک تا پنج سال را انتخاب کنید. پایان این دوره تاریخ انقضای مجوز شما است.

مجوزهای دامنه .au را می‌توان 90 روز قبل از تاریخ انقضای مجوز تمدید کرد. با نزدیک شدن به پایان دوره مجوز، ثبت کننده شما یک ایمیل یادآوری برای شما ارسال می‌کند. برای اطمینان از اینکه این ایمیل‌ها را از دست نمی‌دهید، مطمئن شوید که اطلاعات تماس خود را به‌روز نگه دارید و ایمیل‌های ثبت‌کننده شما به یک پوشه اسپم ارسال نمی‌شوند.

برخی از ثبت کنندگان خدمات تمدید خودکار را ارائه می‌دهند. می‌توانید این گزینه را با ثبت کننده دلخواه خود بررسی کنید. لیست ثبت کنندگان معتبر auDA را ببینید.

برای تمدید مجوز نام دامنه مراحلی را که توسط ثبت کننده به شما ارائه شده است دنبال کنید. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که همچنان به الزامات واجد شرایط بودن و تخصیص مطابق با قوانین صدور مجوز .au مطابقت دارید. اگر در هر زمانی در طول دوره مجوز نتوانید شرایط واجد شرایط بودن و تخصیص را برآورده کنید، مجوز شما می‌تواند لغو شود.

اگر مجوز شما منقضی شده است، یک مهلت 30 روزه دارید که می‌توانید مجوز نام دامنه خود را از طریق ثبت کننده موجود یا جدید خود تمدید کنید. اگر مجوز را در مدت مهلت 30 روزه تمدید نکنید، نام دامنه شما از رجیستری حذف می‌شود و برای ثبت نام برای عموم بر اساس اولویت اول، در دسترس قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

70000
خدمات هاست و سرور
220000
خدمات ثبت دامنه
450
پروژه طراحی سایت
150
پروژه سئو سایت

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 1 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.