همه ما می‌دانیم که برای فعالیت‌های اساسی در اینترنت به منظور توسعه و طراحی‌های خود مثل طراحی وب، سیستم مدیریت محتوای وردپرس و هر آنچه که در این زمینه به آن نیازمندید، به یک سرور نیاز داریم که این سرور به تنهایی کاربرد ندارد؛ چرا که باید بر روی آن نرم‌افزاری مثل xampp را به کار ببرید.

حال می‌خواهیم بدانیم که نرم افزار xampp چیست؟ مطمئناً این سؤال خیلی از شماست که در این لحظه با عبارت آن برخورد کرده‌اید. برای این منظور با ما همراه باشید تا به طور کامل درباره این نرم‌افزار به شما توضیح دهیم و بگوییم که xampp چیست تا مفاهیم مرتبط با آن را بهتر درک کنید.

نرم افزار زمپ چیست؟

نرم‌افزار xampp به عنوان یکی از کاربردی‌ترین و اساسی‌ترین ابزارهای موجود، یک نرم‌افزار open source است که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد تا کد خود را در یک وب‌سرور محلی یا همان لوکال هاست ایجاد نمایند. این نرم‌افزار کمک می‌کند که بتوانید بدون نیاز به تنظیمات جانبی، محصولات Apache،MariaDB ،PHP ، Perl را بر روی سیستم‌عامل خود به راحتی نصب کنید.

پيشنهاد وب رمز: Php چیست

نرم‌افزار xampp به توسعه‌دهندگان وب امکان این را می‌دهد تا پروژه‌های وب خود را در محیط محلی توسعه دهند و سپس آن را قبل از بارگذاری به کمک این ابزار آزمایش و تست کنند. از آنجایی که XAMPP یک نرم‌افزار معتبر و منبع باز است، توسعه‌دهندگان به راحتی می‌توانند از آن استفاده نموده و به توسعه و تست وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب خود بپردازند.

در صورت نبودن این نرم‌افزار باید برای آزمایش وب کدنویسی شده از هاست کنید؛ اما هاست چیست؟ هاست به بخشی از سرور گفته می‌شود. در واقع یک سرور می‌تواند به چندین بخش تقسیم شود که به هر کدام از این بخش‌ها هاست گفته می‌شود. شما می‌توانید برای خرید هاست از طریق وب‌رمز اقدام نمایید.

کاربرد Xampp در طراحی و توسعه

کاربرد Xampp در طراحی و توسعه

زمانی که این نرم‌افزار را نصب کنید، تمامی ماژول‌های آن در دسترس خواهند بود و قابلیت اجرای برنامه‌های PHP، Perl، Apache و بسیاری از موارد دیگر را به کاربران خود می‌دهد. حتی به کمک Xampp می‌توان CMS‌های مختلف را پیاده‌سازی کرد. کاربرد این ابزار به این شکل است که طراح وب می‌تواند یک کپی از وب‌سایت وردپرسی خود را در لوکال هاست زمپ به کار گرفته و سپس آن را اجرا کند.

نه تنها در بارگذاری اولیه وب، بلکه برای هر بار بروزرسانی و اضافه کردن ویژگی‌های جدید آن می‌توانید قبل از ارائه اصلی، با استفاده از لوکال هاست موجود به تست آن بپردازید و از صحیح بودن کدهای خود اطمینان حاصل کنید. در صورت موفقیت آمیز بودن فرایند، امکان به کار گرفتن و لانچ نهایی آن فراهم خواهد بود.

پس با توجه به موضوع فوق، می‌توان گفت که یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این ابزار در رابطه با لانچ نهایی موارد کد نویسی شده توسط برنامه‌نویس می‌باشد که امکان تست و آزمایش موارد کدنویسی شده را قبل از ارسال نهایی آنها می‌دهد.

ماژول‌های Xampp

ماژول‌های Xampp

نرم‌افزار Xampp از ماژول‌های مهمی تشکیل شده است که تمام این موارد بسیاری کاربردی هستند. به طور کلی، XAMPP یک مجموعه ابزار توسعه وب است که از ماژول‌های مختلفی تشکیل شده است.

این ماژول‌ها اجزای اساسی از XAMPP هستند و به توسعه‌دهندگان وب امکان این را می‌دهند که محیط توسعه محلی را بر روی کامپیوتر شخصی خود ایجاد کنند. ماژول‌های اصلی XAMPP به شرح زیر هستند:

آپاچی

آپاچی Apache یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای وب‌سرور است. این نرم‌افزار منبع ‌باز، به صورت رایگان در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد. آپاچی به عنوان یک وب‌سرور اساسی عمل می‌کند و وظیفه اصلی آن ارائه صفحات وب و اطلاعات به مرورگرهای کاربران است.

این نرم‌افزار از پروتکل‌های HTTP و HTTPS برای انتقال داده‌ها استفاده نموده و از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی مانند PHP، Perl و Python پشتیبانی می‌کند.

دیتابیس MySQL

یکی دیگر از ماژول‎های اساسی Xampp، ابزار دیتابیس MySQL می‌باشد که برای ذخیره و مدیریت داده‌ها در برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از طریق زبان SQL توسعه‌دهندگان می‌توانند داده‌ها را به صورت مؤثر و منظم مدیریت کنند و با دسترسی به آنها موارد لازم خود را انجام دهند.

دیتابیس MySQL در صنعت فناوری اطلاعات و توسعه نرم‌افزار اهمیت زیادی دارد و برای مدیریت اطلاعات در انواع مختلف برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کامپایلر PHP

کامپایلر PHP

کامپایلر، کدهای نوشته شده توسط کاربر را بعد از تست، به کدهایی فشرده و قابل فهم تبدیل می‌کند که بدون مشکل و به شکلی سریع قابل اجرا هستند. در این راستا، کامپایلر PHP یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای موجود برای طراحی و ویرایش کدهای جاوا اسکریپت، PHP و HTML/CSS می‌باشد.

اصلی‌ترین کاربرد این ماژول در رابطه با خطایابی کدهای PHP است که می‌تواند به صورت هوشمند بسیاری از قسمت‌های کد را تست و سپس آنها را کامل کند.

کامپایلر Perl

Perl یک زبان برنامه‌ نویسی است که برای توسعه نرم‌افزارهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان برنامه‌نویسی بسیار قدرتمند و انعطاف‌پذیر است و به طور گسترده در زمینه‌های مختلفی مثل توسعه وب، توسعه GUI، مدیریت سیستم و غیره کاربرد دارد.

Perl قادر به کار باHTML ، XML و سایر زبان‌های نشانه‌گذاری است. در Xampp شما کامپایلر Perl را به عنوان یک ماژول در اختیار دارید.

FileZilla

از دیگر ماژول‌های رایگان Xampp می‌توان به FileZilla اشاره داشت. نرم‌افزار Filezilla ابزاری بسیار کاربردی است که می‌توانید از آن برای بروزرسانی قالب خود استفاده کنید.

به طور دقیق‌تر این ابزار یک سرور پروتکل انتقال فایل است که توسط آن می‌توان فایل‌های برنامه‌نویسی و… را در کامپیوتر ایجادکرده، ویرایش کنید و در نهایت به سرور ارسال کنید. به کمک FileZilla می‌توانید سرور FTP بسازید و یا سرورهای اف تی پی (FTP Server) خود را کنترل نمایید.

پيشنهاد وب رمز: Filezilla چیست

Mercury

Mercury

Mercury در XAMPP به عنوان یک سرور ایمیل برای ارسال و دریافت ایمیل از برنامه‌ها و اسکریپت‌های وب که نیاز به ارتباط با سیستم ایمیل را دارند، کاربرد دارد. Mercury از پروتکل‌های SMTP (Simple Mail Transfer Protocol)  و POP3 (Post Office Protocol 3) برای ارسال و دریافت ایمیل‌ها استفاده می‌کند.

این ابزار به عنوان یکی از ماژول‌های اختیاری XAMPP عرضه می‌شود تا توسعه‌دهندگان بتوانند برای خود یک سرور ایمیل به منظور تست و توسعه نرم‌افزارهایی که نیاز به ارسال و دریافت ایمیل دارند را فراهم کند.

Tomcat

Tomcat یک سرور وب و یک محیط برای اجرای برنامه‌های وب بر پایه جاوا (Java) است. پس یعنی، اگر نیاز به توسعه برنامه‌های وب بر پایه جاوا دارید، این ابزار  یک سرور جاوا است که برای پردازش صفحات جاوا و برنامه‌های وب آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته زبان‌های دیگری را هم ممکن است که پشتیبانی کند؛ اما کاربرد اصلی آن در موارد استفاده شده بر پایه جاوا می‌باشد.

مزایای xampp

مزایای xampp

در موارد زیر ۱۲ مورد از مهم‌ترین مزایای زمپ را جمع‌آوری کرده‌ایم که شامل:

۱- استفاده آسان

نرم‌افزار xampp امکان نصب و استفاده آسان دارد. به گونه‌ای که این ابزار برای کسانی که طراحی سایت انجام می‌دهند، در هر زمانی در دسترس و پرکاربرد است. xampp با فراهم آوردن نصب و پیکربندی آسان، کاربران را از زحمت‌های مرتبط با تنظیم سرور و نصب جزئیات فنی آن نجات می‌دهد. بنابراین، توسعه‌دهندگان وب می‌توانند به سرعت و بدون نیاز به تجربه خاص، استفاده راحتی را به کمک آن تجربه کنند.

۲- قابل استفاده در هر 4 سیستم‌عامل‌

قابل استفاده در هر 4 سیستم‌عامل‌

از مزایای مهم xampp قابلیت استفاده از آن در هر چهار سیستم‌عامل اصلی شامل ویندوز، مک ‌او اس، لینوکس و او اس ‌ای (OS X) می‌باشد. با این شرایط، توسعه‌دهندگان وب در تمام این سیستم‌عامل‌ها قادر به ایجاد محیطی برای توسعه هستند.

این امر به آنها این امکان را می‌دهد که برنامه‌ها و وب‌سایت‌های خود را با توجه به نیازهای آن، بر روی پلتفرم‌های مختلف توسعه داده و سپس آن را تست کنند.

۳- توسعه‌ سریع

در این برنامه همانطور که گفتیم، امکان تست و آزمایش وب‌سایت‌ها قبل از ارائه نهایی آنها وجود دارد. در این نرم‌افزار امکانات مختلف را همراه با سرعت بالا تجربه خواهید کرد.

برای نمونه اگر قصد توسعه وب‌سایت کدنویسی شده خود را دارید و نیاز است که قبل از بارگذاری نهایی آن را تست نمایید. نرم‌افزار زمپ با سرعت بسیار بالا شرایط توسعه سریع را برای اینگونه موارد فراهم می‌کند.

۴- پشتیبانی از محیط‌های توسعه‌ی مختلف

xampp یکی از مزایای مهم خود را در پشتیبانی از محیط‌های توسعه‌ی مختلف می‌داند. این توانایی به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که با تنوع محیط‌های توسعه نیز همچنان کاربرد خود را داشته باشد.

بدین صورت که می‌تواند از انواع پلتفرم‌های مختلف نیز پشتیبانی لازم را به همراه داشته باشد.  همانطور که قبل‌تر هم گفتیم؛ این ابزار را می‌توان در ویندوز، مک ‌او اس، لینوکس و او اس ‌ای تست و اجرا کرد.

۵- شخصی‌سازی

شخصی‌سازی

نرم‌افزار xampp شرایطی را فراهم می‌کند تا به آسانی بتوان ابزارها و تنظیمات پلتفرم مدنظر خود را مطابق با نیازهای آن تغییر داد. این امر بدین معناست که توسعه‌دهندگان می‌توانند نسخه‌های خاصی از  PHP، Apache و MySQL را نصب نموده و سپس تنظیمات مختلف را به نحوی شخصی‌سازی کنند که با پروژه‌های خود سازگار باشد. در این راستا، حتی xampp به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا به آسانی ماژول‌ها و ابزارهای اختیاری را اضافه یا حذف کنند.

۶- رایگان بودن

زمانی که شما برای استفاده از ابزار زمپ اقدام می‌کنید، با تعداد بسیاری از ماژول‌های کاربردی مواجه می‌شوید که این ماژول‌ها تقریباً در تمام موارد به شکل رایگان در اختیار فرد استفاده کننده قرار می‌گیرد.

ماژول‌های زمپ را قبل‌تر معرفی کردیم که آپاچی، دیتابیس MySQL،  کامپایلر PHP، کامپایلر Perl، FileZilla، Mercury و Tomcat از موارد آن بودند و شما قادر به استفاده رایگان از تمام این موارد هستید.

۷- عدم نیاز به اینترنت

عدم نیاز به اینترنت

از دیگر مزیت‌های زمپ این است که بدون نیاز به اینترنت، توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی در آن فعالیت کنند و تغییرات و اصلاحات خود را به شکلی سریع اعمال نمایند.

این مزیت شرایط ایده‌آلی بوجود می‌آورد؛ چرا که شما در مناطق مختلفی که حتی دسترسی به اینترنت به آنها وجود نداشته باشد نیز می‌توانید، تمام موارد خود را در آن تست نموده و در نهایت بهترین نتایج ممکن را در هر زمانی رقم بزنید.

۸- امکان استفاده یکجا از وب سرور Apache، پایگاه داده MySQL و زبان‌های برنامه نویسی PHP و Perl

نرم‌افزار زمپ قابلیت و در واقع مزیتی دارد که شاید هر برنامه‌ای از آن برخوردار نباشد. در این برنامه شما امکان استفاده از انواع قابلیت‌های مختلف را به صورت همزمان دارید که این قضیه بسیار منحصر به فرد است.

در این ابزار امکان استفاده یکجا از وب سرور، پایگاه داده و زبان های برنامه‌نویسی مختلف که البته به برخی از موارد محدود می‌شوند نیز فراهم گشته و بدین صورت دیگر نیاز به نصب خیلی از ابزارهای دیگر را به شکل جداگانه نخواهید داشت.

۹- عدم نیاز به خرید هاست آنلاین

عدم نیاز به خرید هاست آنلاین

عدم نیاز به خرید هاست آنلاین یکی دیگر از مزیت‌های xampp است که این موضوع شما را از خرید هاست آنلاین بی‌نیاز نموده و به این ترتیب، هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.

در حالت‌ معمولی، برای اجرای وب‌سایت یا برنامه وب، توسعه‌دهندگان مجبور به خرید و مدیریت هاست آنلاین هستند که هزینه‌های ماهیانه یا سالیانه را به همراه دارد؛ اما با xampp، این نیاز از بین می‌رود و توسعه‌دهندگان می‌توانند با دسترسی به ماژول‌های لازم و بدون هزینه‌های اضافی به توسعه وب خود بپردازند.

۱۰- چک کردن کدها در کامپیوتر و صحت از درست کار کردن آنها

هنگامی که تحت یک وب یا برنامه شروع به برنامه‌نویسی می‌کنید، در انتها نمی‌توانید با راحتی آن را بر روی بستر اینترنت منتشر کنید؛ به دلیل اینکه ممکن است دارای مشکلاتی باشد که منجر به خطا یا ناکارآمدی آن شود.

پس شما با استفاده از ابزار زمپ برای پوشش این موضوع اقدام می‌کنید و بدین ترتیب با چک کردن کدها در کامپیوتر و صحت از درست کار کردن آنها به اطمینان لازم در جهت بارگذاری نهایی، دست می‌یابید.

۱۱- صرفه‌جویی در هزینه‌ها

تمام مواردی که از طریق نرم‌افزار xampp به شما ارائه می‌گردد، به صورت رایگان است. این در حالی است که هر کدام از موارد را اگر بخواهید که در قالب برنامه‌های دیگر آن را تهیه کنید، به احتمال زیاد باید هزینه‌ای را در قبال آنها پرداخت کنید که این هزینه می‌تواند به صورت ماهیانه و یا سالیانه باشد و به طور کلی شما را متحمل هزینه‌ای کند که نیازی به تحمل آن ندارید. پس به کمک xampp امکان صرفه‌جویی در هزینه‌ها برایتان فراهم خواهد بود.

۱۲- سرعت بالاتر

سرعت بالاتر

توسط xampp یک لوکال هاست یا همان سرور محلی ایجاد می‌شود که این سرور نسبت به هاست آنلاین از سرعت بالاتری برخوردار است. پس با این شرایط، زمانی که از نرم‌افزار زمپ استفاده می‌کنید، نه تنها در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید؛ بلکه در حال صرفه‌جویی در زمان خود نیز هستید. توجه داشته باشید که این مزیت خوب را در xampp، چه به صورت آنلاین و یا چه در حالت آفلاین، در اختیار دارید.

معایب زمپ

علاوه بر مزایای این نرم‌افزار مفید، می‌توان به یک سری معایب آن هم اشاره کرد که بهتر است با این موارد آشنا شوید.

۱- لوکال هاست بودن و عدم نمایش به کاربران اینترنت

وقتی به معایب زمپ نگاه می‌کنیم، متوجه مشکلی می‌شویم که می‌توان آن را جزو معایب نرم‌افزار xampp بر شمرد. xampp یک سرور محلی است که بر روی سیستم شما نصب می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌ها و برنامه‌های وب را در سرور مربوطه به طور اختصاصی توسعه دهید و آزمایش کنید.

بدین معناست که وب‌سایت‌ها و برنامه‌های توسعه ‌یافته با xampp تنها در دسترس کاربران محلی و درون شبکه شما هستند و به عنوان لوکال هاست امکان دسترسی سراسری را ندارند.

۲- امکانات کمتر نسبت به هاست آنلاین

امکانات کمتر نسبت به هاست آنلاین

اگر لوکال هاست در زمپ و  هاست آنلاین را با یکدیگر مقایسه کنیم، شاید که خیلی از فاکتورهای مهم را بتوانیم به سمت لوکال هاست سنگین‌تر ببینیم؛ اما یک فاکتور را نمی‌توانیم؛ این فاکتور مرتبط با مجموع امکانات هاست آنلاین است که نسبت به لوکال هاست در زمپ، از امکانات کم‌تری برخوردار می‌باشد.

بنابراین، اگر شما به اجرای وب‌سایت‌های واقعی در اینترنت برای دسترسی عمومی کاربران نیاز دارید، هاست آنلاین با امکانات پیشرفته‌تر و قابلیت‌های بیش‌تر، مناسب‌تر خواهد بود. برای نمونه شما ممکن است نیازمند هاست وردپرس باشید.

نصب XAMPP

نصب XAMPP

  1. برای اینکه نرم‌افزار xampp را نصب کنید؛ در ابتدا باید به وب‌سایت اصلی نرم‌افزار xampp رفته و سپس با توجه به سیستم‌عامل خود (ویندوز/لینوکس/مک) این نرم‌افزار را دانلود کنید.
  2. پس از تکمیل دانلود با پیدا کردن setup بر روی آن کلیک کنید و منتظر باز شدن پنجره نصب باشید.
  3. با باز شدن پنجره نصب باید بر روی گزینه Next کلیک نموده و وارد صفحه بعد شوید. در این صفحه انواع ماژول‌های قابل استفاده موجود در نرم‌افزار xampp آماده نصب خواهند بود. تنها کافیست تا  ماژول‌های مدنظر خود را برای نصب انتخاب نمایید.
  4. در مرحله بعدی شما باید محل ذخیره داده‌های نصب و استفاده از این ابزار را مشخص نمایید. همانطور که می‌دانید به صورت پیش‌فرض مسیر نصب این نرم‌افزار در C:\xampp می‌باشد که شما قادر به تغییر آن هستید.
  5. ممکن است در این بین، اعلانی به شما مبنی بر  نصب نرم‌افزار Bitnami گزارش ‌شود که می‌توانید آن را هم همراه با زمپ نصب کنید.
  6. حال اعلان آماده بودن تنظیمات برای نصب xampp در مرحله بعدی نصب نشان داده می‌شود که شما باید گزینه next را بزنید. بعد از آن احتمالاً پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که درخواست باز شدن کنترل پنل زمپ را دارد. تیک آن را بزنید و سپس بر روی گزینه Finish کلیک نمایید.
  7. در آخر، پنجره کنترل پنل این نرم‌افزار برایتان باز می‌شود که در آن ماژول‌های مختلف xampp را برای استفاده نمایش می‌دهد. در اینجا تنها کافیست تا گزینه مدنظر خود را انتخاب و سپس Start آن را  بزنید.

مقایسه نرم افزار XAMPP با نرم افزار های مشابه

شاید به این موضوع فکر کنید که آیا مشابه نرم‌افزار XAMPP وجود دارد؟ برای پاسخ باید بگوییم که وجود دارد؛ اما این نرم‌افزارهای مشابه در مقایسه با XAMPP دارای تفاوت‌هایی هستند که ممکن است کاربرد آنها را از این نرم‌افزار کمی جدا کند.

از نرم‌افزارهای مشابه به زمپ می‌توان به WAMP، LAMP و MAMP اشاره داشت که هر کدام از آنها نسبت به XAMPP دارای تفاوت‌های خاص خود نیز هستند و ما در ادامه به آنها می‌پردازیم.

تفاوت نرم افزار XAMPP با WAMP

تفاوت نرم افزار XAMPP با WAMP

ومپ سرور (WampServer) به عنوان یک نرم‌افزار مشابه به XAMPP به مانند آن نرم‌افزاری برای اجرا، تست و برنامه‌نویسی برنامه‌های تحت وب است. WAMP به مانند زمپ یک برنامه open source و رایگان می‌باشد که در زمینه‌های مشابه کاربرد دارد؛ اما در این بین تفاوت‌هایی هم وجود دارد که به آنها اشاره می‌کنیم.

  • XAMPP بر روی چهار سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس، سولاریس و مک قابل نصب است. این در حالی می‌باشد که WAMP را تنها می‌توان بر روی ویندوز 32 بیت و 64 بیت به کار گرفت.
  • حجم لازم برای دانلود XAMPP بسیار کم حجم‌تر است؛ به طوری که نسخه ویندوز 151 مگابایت و نسخه لینوکس و مک آن، تنها 149 مگابایت حجم نیاز دارد. اما حجم دانلود نرم‌افزار WAMP، چهار برابر XAMPP و در حدود 660 مگابایت حجم می‌طلبد.
  • علاوه بر این، محیط کاربری XAMPP نسبت به WAMP بسیار ساده‌تر است و از پیچیدگی‌های WAMP برخوردار نیست.

تفاوت نرم افزار XAMPP با LAMP

یکی دیگر از نرم‌افزارهای مشابه به زمپ را می‌توان به LAMP نسبت داد. این نرم‌افزار نسبت به زمپ از تفاوت‌های زیر برخوردار است:

  • Lamp تنها برای سیستم‌عامل لینوکس عمل می‌کند و قابل استفاده بر سیستم‌عامل‌های دیگر نیست. این در حالی است که XAMPP همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم، از تمام سیستم‌عامل‌ها که شامل چهار سیستم‌عامل اصلی منظورمان می‌باشد نیز پشتیبانی لازم را به همراه دارد.
  • XAMPP از یک محیط کاربری گرافیکی مدیریتی به نام XAMPP Control Panel برخوردار است که به کاربران اجازه می‌دهد سرورها و خدمات آن را به راحتی راه‌اندازی و پیکربندی کنند. ولی LAMP نیازمند پیکربندی دستی و تک به تک برای هر یک از نرم‌افزارهای مربوطه است.

تفاوت نرم افزار XAMPP با MAMP

تفاوت نرم افزار XAMPP با MAMP

مانند دو مورد قبلی نرم‌افزار XAMPP با MAMP دارای تفاوت‌هایی می‌باشد که این تفاوت‌ها به شرح زیر خلاصه می‌گردد:

  • XAMPP شامل Apache (یک وب سرور)، MySQL (یک سیستم مدیریت پایگاه داده)، PHP (یک زبان برنامه‌نویسی) و Perl (یک زبان برنامه‌نویسی) می‌شود. از سوی دیگر، MAMP شامل Apache، MySQL و PHP است. این بدین معناست که XAMPP نسخه اضافی Perl را ارائه می‌دهد که در MAMP وجود ندارد.
  • XAMPP برای چهار سیستم‌عامل‌ اصلی در دسترس است؛ اما MAMP مناسب سیستم‌عامل مک طراحی شده هر چند که از دو نسخه ویندوز هم پشتیبانی می‌کند.

نتیجه گیری

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، زمپ (xampp) به عنوان یک ابزار پرکاربرد در زمینه برنامه‌نویسی شناخته شده است که اکثر کدنویسان از آن برای تست و آزمایش کدنویسی‌های خود استفاده می‌کنند. Xampp یک لوکال هاست ایجاد می‌کند که فعالیت‌های مورد نظر بر روی آن صورت می‌گیرد.

وب‌رمز یکی از ارائه دهندگان انواع خدمات هاست می‌باشد که بواسطه آن می‌توانید به انواع هاست لینوکس، ویندوز، ایمیل، زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف و… دست پیدا کنید.

سوالات متداول

XAMPP یک مجموعه نرم‌افزاری است که با ایجاد سرور محلی برای توسعه و تست وب‌سایت‌ها، نرم‌افزارهای مبتنی بر وب و حتی برنامه‌های موبایل که به دیتابیس MySQL نیاز دارند، بسیار کاربردی است.

XAMPP به صورت آفلاین و بدون نیاز به اتصال اینترنت هم قابل استفاده است و می‌توانید در شرایط مختلف از ماژول‌های مختلف آن نیز برای این امر استفاده کنید.

برای استفاده از XAMPP و تمام ماژول‌های به کار رفته در آن، به هیچ هزینه خاصی نیاز ندارید و امکان استفاده رایگان از موارد آن نیز فراهم است.

XAMPP شامل وب ‌سرور آپاچی، دیتابیس MySQL، زبان‌های برنامه‌نویسی PHP و Perl و همچنین Mercury، Tomcat و FileZilla می‌باشد که همه این موارد را می‌توانید به راحتی در حین نصب دریافت نمایید.

XAMPP به طور معمول برای توسعه و تست برنامه‌های وب کوچک تا متوسط مناسب است. برای پروژه‌های بزرگ‌تر، ممکن است نیاز به محیط توسعه پیشرفته‌تری داشته باشید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.