جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

یک راه خوب برای این که بدانید لوکال هاست چیست، این است که به آن به عنوان این کامپیوتر نگاه کنید. لوکال هاست نام پیش فرضی است که برای برقراری ارتباط با رایانه شما با استفاده از شبکه آدرس لوب بک استفاده می‌شود.

آدرس Loopback یک IP پیش‌فرض (127.0.0.1) دارد که برای آزمایش برنامه‌ها روی رایانه شما، بدون ارسال اطلاعات از طریق اینترنت مفید است. این به زمانی کمک می‌کند که در حال آزمایش برنامه هایی هستید که برای دیدن جهان و ارسال در اینترنت آماده نیستند.

در این مقاله به شما خواهیم گفت local host چیست و در ادامه با ابزارها و کاربردهای متداول آن‌ها آشنا خواهیم شد.

local host چیست؟

هنگامی ‌که با یک آدرس IP در رایانه خود ارتباط می‌گیرید، سعی می‌کنید با رایانه دیگری در اینترنت تماس بگیرید، اما وقتی با آدرس IP 127.0.0.1 ارتباط می‌گیرید، با رایانه محلی در ارتباط هستید. لوکال هاست همیشه کامپیوتر یا سرور شماست. وقتی با لوکال هاست تماس می‌گیرید، رایانه شما با خودش صحبت می‌کند.

لوکال هاست در داخل شبکه شما یک آدرس IP مجزا مانند 192.168.0.1 دارد. (در بیشتر موارد) که با آنچه در اینترنت استفاده می‌کنید متفاوت است. این ای پی معمولا به صورت پویا توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) اختصاص داده می‌شود. لوکال هاست را می‌توان به عنوان سروری دید که در رایانه شما استفاده می‌شود.

اصطلاح Localhost به طور کلی در زمینه شبکه استفاده می‌شود. Localhost فقط نام سرور مجازی نیست بلکه نام دامنه آن نیز می‌باشد. درست مانند .example، .test، یا .invalid، ., .localhost یک دامنه سطح بالا است که برای اهداف مستندسازی و آزمایشی رزرو شده است.

هنگام دسترسی به دامنه، یک حلقه بک راه اندازی می‌شود. اگر در مرورگر به “http://localhost”  دسترسی داشته باشید، درخواست از طریق روتر به اینترنت ارسال نمی‌شود. در عوض در سیستم شما باقی خواهد ماند. Localhost دارای آدرس IP 127.0.0.1 است. این به سرور شما برمی‌گردد.

آی‌پی ۱۲۷.۰.۰.۱؛ شماره منحصر به فرد لوکال هاست

آی‌پی ۱۲۷.۰.۰.۱؛ شماره منحصر به فرد لوکال هاست

در یک شبکه برای برقراری ارتباط با یکدیگر از آدرس های IP استفاده می‌شود. شرکت کنندگان در شبکه آدرس های منحصر به فرد خود را دارند. استفاده از بسته های داده TCP/IP می‌تواند به مقصد صحیح برسد.

جفت پروتکل پروتکل کنترل انتقال (TCP) و پروتکل اینترنت (IP) برخی از ویژگی های اصلی اینترنت هستند. TCP/IP نیز در خارج از اینترنت در شبکه های محلی استفاده می‌شود. پروتکل اینترنت مسئول اجازه دادن به آدرس IP و زیرشبکه ماسک برای آدرس دهی مشترکین در یک شبکه در حین انتقال است.

تخصیص آدرس های IP عمومی‌توسط یک سازمان بین المللی تنظیم می‌شود که شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره های اختصاص داده شده (ICANN) است. همچنین ICANN مسئول تخصیص نام دامنه به نام سیستم نام دامنه (DNS) است. اما محدوده‌های آدرس خاصی برای اهداف خاص رزرو شده‌اند، مانند محدوده از 127.0.0.0 تا 127.255.255.255.

هیچ اطلاعات موثقی در مورد دلیل انتخاب آن محدوده وجود ندارد. آدرس های IP در اینترنت به کلاس های مختلفی تقسیم می‌شوند. کلاس اول کلاس A با 0.0.0.0 (آدرس رزرو شده) شروع شد و با 127.255.255.255 به پایان رسید. 127 آخرین بلوک شبکه کلاس A است. جایگاه مهم آن می‌توانست دلیل انتخاب آن باشد.

اگر یک آدرس IP یا نام دامنه مربوطه را در مرورگر خود وارد کنید، روتر درخواست شما را به اینترنت ارسال می‌کند که شما را به سرور متصل می‌کند. یعنی اگر 172.217.0.0 را وارد کنید به صفحه اصلی گوگل خواهید رسید اما با 127.0.0.1 وضعیت متفاوت است.

درخواست های این آدرس به اینترنت ارسال نمی‌شود. TCP/IP از اولین بلوک (127) تشخیص می‌دهد که شما نمی‌خواهید به اینترنت دسترسی داشته باشید، در عوض با لوکال هاست خودتان ارتباط می‌گیرید. در نتیجه این حلقه لوپ بک را فعال می‌کند.

چه زمانی از لوکال هاست استفاده می‌شود؟

چه زمانی از لوکال هاست استفاده می‌شود

توسعه دهندگان در خرید هاست اشتراکی از لوکال هاست برای آزمایش اپلیکیشن‌ها و برنامه های وب استفاده می‌کنند. مدیران شبکه از Loopback برای آزمایش اتصالات شبکه استفاده می‌کنند. یکی دیگر از کاربردهای لوکال هاست فایل هاست است که می‌توانید از Loopback برای مسدود کردن وب سایت های مخرب استفاده کنید.

همچنین میتوانید از لوکال هاست برای اهداف آزمایشی استفاده کنید. وب سرورها عمدتاً از میزبان محلی برای برنامه های برنامه نویسی استفاده می‌کنند که نیاز به برقراری ارتباط از طریق اینترنت دارند. در طول توسعه، مهم است که بفهمید آیا برنامه پس از دسترسی به اینترنت به همان شکل توسعه یافته کار می‌کند یا خیر. سایر عملکردهای Localhost تنها در صورتی امکان پذیر است که فایل های مورد نیاز در اینترنت یافت شوند.

همچنین میتوانید از لوکال هاست برای برای مسدود کردن وب سایت های مخرب نیز استفاده کنید. Localhost می‌تواند فایل های میزبان را مسدود کند. این فایل نسخه قبلی سیستم نام دامنه (DNS) است. در این آدرس IP را می‌توان به دامنه های مربوطه اختصاص داد. هنگامی‌که آدرس وب سایت را در مرورگر وارد می‌کنید، نام دامنه به آدرس IP ترجمه می‌شود.

قبلاً این امکان به صورت فایل میزبان بود، اما امروزه معمولاً از DNS جهانی استفاده می‌شود اما فایل میزبان هنوز در اکثر سیستم عامل‌ها وجود دارد. در ویندوز، فایل در زیر \system32\drivers\etc\hosts یافت می‌شود در حالی که در macOS و سایر سیستم‌های یونیکس، در زیر /etc/hosts یافت می‌شود.

4 کاربرد مهم local host را بشناسید!

۱- تست کردن وب سایت‌ها

تصور کنید در حال ساخت یک وب سایت هستید. احتمالاً می‌خواهید نحوه ظاهر و عملکرد وب سایت خود را هنگام دسترسی در یک مرورگر وب آزمایش کنید. با این حال، در حالی که در نهایت وب سایت خود را بر روی یک وب سرور مستقر خواهید کرد، نمی‌خواهید وب سایت ناتمام خود را آنلاین و قابل استفاده باشد.

در عوض، می‌توانید فایل های وب سایت خود را روی رایانه شخصی خود میزبانی کنید و این فایل‌ها را از طریق لوکال هاست در دسترس قرار دهید. سپس، می‌توانید از طریق مرورگر وب خود به لوکال هاست خود دسترسی داشته باشید و تجربه بازدید از وب سایت را از یک دستگاه راه دور شبیه سازی کنید. همه چیز در رایانه شما نگهداری می‌شود و هیچ چیز خارج از آن به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان وب همیشه از لوکال هاست به عنوان یک سرور تست خصوصی برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها استفاده می‌کنند. Localhost به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را بدون ارسال فایل از طریق اینترنت روی رایانه خود آزمایش کنید، که ایمن تر است و وب سایت شما را قبل از آماده شدن در معرض دید عموم قرار نمی‌دهد.

۲- یادگیری طراحی سایت

یادگیری طراحی سایت

لوکال هاست مانند یک پایگاه خانگی عمل می‌کند که اگر می‌خواهید آزمایش هایی را بدون انجام اینترنت انجام دهید، می‌توانید پینگ کنید – این یک روش امن برای آزمایش قبل از انتشار محصول شما در جهان است.

اگر مدیر سیستم یا متخصص IT نیستید، به احتمال زیاد هر روز از لوکال هاست پینگ نخواهید کرد. اما، اگر زمانی آن را در آزمایش خود مشاهده کردید، یک نشانه مهم خواهید داشت. همچنین برای یادگیری طراحی سایت قبل از انتشار آن در اینترنت نیز میتوانید برای مشاهده تغییرات خود در سایت، از آدرس لوکال هاست استفاده کنید.

پيشنهاد وب رمز: چطور طراح سایت شویم

۳- تست سرعت یا تست شبکه

کارکنان فناوری اطلاعات و ادمین‌های سیستم همچنین می‌توانند از لوکال هاست برای آزمایش شبکه محلی بدون نیاز به اتصال اینترنت استفاده کنند. آنها فقط باید درخواستی را به لوکال هاست ارسال کنند و این درخواست را نظارت کنند تا مطمئن شوند که نرم‌افزار و سخت‌افزار سیستم کار می‌کند. همچنین مدیران می‌توانند سرعت این درخواست‌ها را ارزیابی کنند تا تعیین کنند که آیا باید بهینه سازی شود یا خیر.

۴- مسدود کردن سایت های مخرب

در نهایت، مدیران می‌توانند درخواست‌های وب‌سایت‌های مضر شناخته‌شده را به لوکال هاست تغییر مسیر دهند تا از حملات به شبکه جلوگیری کنند. این کار با تغییر فایل میزبان کامپیوتر انجام می‌شود، فایلی که نام دامنه‌ها و آدرس های IP مرتبط هر یک را فهرست می‌کند. قبل از DNS، فایل میزبان مسئول تبدیل نام دامنه به آدرس IP بود. اگرچه اکثراً منسوخ شده اند، اما فایل های میزبان هنوز در رایانه های مدرن یافت می‌شوند.

اگر می‌خواهید از بازدید ناخواسته یک سایت مضر جلوگیری کنید، می‌توانید دامنه وب سایت را در فایل هاست وارد کرده و آن را به آدرس IP 127.0.0.1 اختصاص دهید. حال با وارد شدن دامنه، کاربر به جای وب سایت، با خیال راحت به لوکال هاست ارسال می‌شود. فایل های هاست از پیش ساخته شده زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند، بنابراین ادمین‌ها نیازی به شروع از ابتدا ندارند.

نحوه استفاده از local host

نحوه استفاده از local host

در توسعه وب، لوکال هاست یک محیط سرور محلی است که در آن می‌توانیم اسکریپت های سمت سرور را روی رایانه خود آزمایش کرده و از آن استفاده کنیم. ما می‌توانیم محیط لوکال هاست خود را با یک برنامه سرور آپاچی، MySQL و PHP راه اندازی کنیم.

Localhost به همان روشی کار می‌کند که هر آدرس IP دیگر کار می‌کند. فقط یک نتیجه نهایی متفاوت دارد. هر دستگاه سخت افزاری متصل به اینترنت یک آدرس IP دارد، از جمله میزبان محلی شما (که احتمالاً 127.0.0.1 است).

آدرس IP به دستگاه های متصل به اینترنت اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. بسته‌های داده‌ای که از طریق TCP/IP مسیریابی می‌شوند، بدون هیچ گونه تحریف در طول مسیر به مقصد صحیح می‌رسند. اگر نام دامنه (یا آدرس IP مربوطه را در قسمت URL) در هر مرورگر وب تایپ کنید، روتر، دروازه یا هر سوئیچ عمومی‌درخواست شما را به سرور صحیح ارسال می‌کند.

با این حال، اگر 127.0.0.1 را تایپ کنید، درخواست‌ها به شبکه یا اینترنت ارسال نمی‌شود. TCP/IP از همان ابتدا تشخیص می‌دهد که کاربر نمی‌خواهد به اینترنت دسترسی داشته باشد. هنگامی‌که سیستم آدرس مقصد را به عنوان localhost/127.0.0.1 شناسایی کرد، بسته داده در شبکه محلی باقی می‌ماند. در حال استفاده فعال به دستگاه برمی‌گردد.

ابزارهای نصب لوکال هاست

۱- WAMP

WAMP

هنگام کار بر روی یک وب سایت، معمول است که توسعه دهندگان ابتدا وب سایت‌ها را به صورت محلی روی رایانه خود میزبانی کنند، زیرا اغلب ایده خوبی است که وب سایت خود را قبل از انتشار آنلاین اجرا و آزمایش کنید تا از اجرای  خطاها و اشکالات زنده در وب سایت خود جلوگیری کنید.

اگر کاربر ویندوز هستید، یکی از چندین نرم‌افزار میزبانی وب محلی که در دسترس شماست، WampServer است که معمولاً در هنگام راه‌اندازی، روی URL localhost اجرا می‌شود.

Wamp مخفف Windows، Apache، MySQL و PHP است. این یک بازی با اصطلاح LAMP است (که در آن L مخفف لینوکس است، و بقیه حروف به معنای همان حروف در Wamp است)، زیرا تقریباً همه سرورهای وب در روزهای اولیه وب روی چنین تنظیماتی کار می‌کردند. امروزه، پشته های LAMP هنوز به طور گسترده ای برای میزبانی وب سایت های بسیاری استفاده می‌شوند.

۲- MAMP

MAMP برنامه ای است که به ما اجازه می‌دهد در چند مرحله ساده یک سرور محلی ایجاد کنیم. ما قادر خواهیم بود فایل های php را بدون نیاز به آپلود آنها در یک سرور راه دور اجرا کنیم.

به این ترتیب ما می‌توانیم برنامه های کاربردی وب خود را به صورت محلی توسعه دهیم و سپس و پس از آزمایش و کار آنها را در سرور آپلود کنیم.

MAMP که مخفف عبارت زیر است:

  • Mac OSX (اگرچه اکنون برای ویندوز نیز موجود است)
  • آپاچی، وب سرور (اگرچه می‌توانید Nginx را به عنوان وب سرور انتخاب کنید)
  • MySQL، پایگاه داده ای که معمولاً در وب استفاده می‌شود.
  • PHP، اما همچنین می‌تواند برای Perl یا Python sater شود.

پيشنهاد وب رمز: آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست (ویندوز و مک)

۳- LAMP

LAMP مخفف مجموعه ای از نرم افزارهای پرکاربرد Linux، Apache، MySQL، PHP/Perl/Python  در ساخت برنامه های کاربردی وب است. بسته به سیستم عامل، انواع مختلفی از پشته وجود دارد: در ویندوز به آن WAMP و در Mac به آن MAMP می‌گویند. اخیراً، اجزای این پشته معمولاً متفاوت است، اما هنوز هم به طور گسترده در بین برنامه های وب استفاده می‌شود.

اجزای این بسته در لینوکس منبع باز هستند و به موارد زیر اشاره دارند:

  1. سیستم عامل: لینوکس یا MacOS در این مورد
  2. وب سرور: آپاچی
  3. پایگاه داده رابطه ای: MySQL
  4. یک زبان برنامه نویسی: PHP یا Perl یا Python

۴- XAMPP

XAMPP

XAMPP یک توزیع کاملا رایگان و آسان برای نصب آپاچی است که حاوی MariaDB، PHP و Perl است. در صورت خرید هاست لینوکس این بسته منبع باز XAMPP طوری تنظیم شده است که نصب و استفاده از آن بسیار آسان باشد.

XAMPP همیشه اولین و بهترین گزینه برای راه اندازی لوکال هاست است. نصب XAMPP و راه اندازی localhost می‌تواند بسیار آسان باشد.

نتیجه گیری

اکنون متوجه شدید که localhost صرفاً یک اصطلاح فنی برای رایانه شما نیست. این یک نام پیش فرض است که به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را آزمایش کنید و حتی دسترسی به وب سایت‌ها را ببندید. اگر می‌خواهید یک تکنسین فناوری اطلاعات باشید، لازم است بدانید که لوکال هاست چیست و چگونه از یک لوپ بک مطابق نیاز خود استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

XAMPP یک راه حل رایگان و منبع باز وب سرور است که به کاربران اجازه می دهد رایانه خود را به وب سرور تبدیل کنند. این یک انتخاب محبوب برای توسعه دهندگان وب و مدیران وب است که می خواهند یک وب سرور محلی برای اهداف آزمایش و توسعه ایجاد کنند.

IP حلقه داخلی پیش فرض برای لوکال هاست معمولاً 127.0.0.1 است.

در شبکه های کامپیوتری، localhost یک نام میزبان است که به رایانه فعلی که برای دسترسی به آن استفاده می شود، اشاره دارد. برای دسترسی به خدمات شبکه ای که در هاست از طریق رابط شبکه لوپ بک در حال اجرا هستند استفاده می شود. استفاده از رابط Loopback، هر سخت افزار رابط شبکه محلی را دور می زند.

معمولاً می توانید از طریق آدرس Loopback با ip 127.0.0.1به لوکال هاست هر رایانه ای دسترسی داشته باشید. به‌طور پیش‌فرض، این آدرس IP به سروری که روی دستگاه فعلی اجرا می‌شود اشاره می‌کند.

استفاده از http://localhost برای توسعه محلی در اکثر مواقع خوب است، مگر در موارد خاص که میتوانید سایت توسعه محلی خود را با HTTPS اجرا کنید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.