در خرید هاست، کنترل پنل میزبانی وب یک رابط مبتنی بر وب است که توسط یک سرویس میزبانی وب ارائه می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد سرورها و خدمات میزبانی شده خود را مدیریت کنند. بهتر است تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین را بدانید.

هر دوی اینها کنترل پنل هایی هستند که برای میزبانی استفاده می‌شوند و گزینه‌های مدیریتی را برای مدیریت تمام قسمت های حساب میزبانی شما ارائه می‌دهند. وقتی مقایسه ای وجود دارد، مطمئناً یکی از آنها بهتر از دیگری است، اما قبل از اینکه به آنجا برسیم، باید بدانید که این کنترل پنل‌های وب چه چیزی را ارائه می‌دهند.

در ادامه چند تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین را بررسی خواهیم کرد.

کنترل پنل چیست و چه کاری برای ما انجام می‌دهد؟

کنترل پنل چیست

DirectAdmin به عنوان یک کنترل پنل پولی که نیاز به مجوز دارد، یکی از بهترین انتخاب هایی است که می‌توانید پیدا کنید. شما به یک کنترل پنل پولی نیاز دارید (بیشتر شرکت های میزبان ارائه می‌دهند) زیرا کنترل پنل های رایگان به سادگی امنیت و ویژگی های لازم برای اکثر پروژه‌ها را در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

DirectAdmin یکی از ساده ترین کنترل پنل‌ها برای استفاده است و دسترسی به وب میل، گزینه های مدیریت، مدیر فایل شما و بسیاری موارد دیگر را فراهم می‌کند. هنگامی‌که وارد سیستم می‌شوید، متوجه خواهید شد که همه چیز برای شما در یک صفحه نمایش داده شده است. این امر یافتن آنچه را که به دنبال آن هستید آسان می‌کند. برای استفاده از DirectAdmin کاربران باید دانش فنی کمی‌داشته باشند.

از سوی دیگر، cPanel بهترین کنترل پنل وب است که در بازار پیدا می‌کنید. cPanel یک کنترل پنل پولی دیگر است و اکثر بهترین شرکت های هاستینگ cPanel را با حساب شما ارائه می‌کنند. ویژگی‌ها و سهولت استفاده این را به یکی از بهترین انتخاب‌ها در اینترنت برای کاربران مبتدی و پیشرفته تبدیل کرده است.

برای مبتدیان پیمایش سی پنل بسیار آسان است و برخلاف دایرکت ادمین، سی پنل ویژگی‌ها را به دسته هایی تقسیم می‌کند که یافتن آنها را آسان تر می‌کند. سی پنل همچنین امکانات و پلاگین های بیشتری نسبت به DirectAdmin ارائه می‌دهد. برای استفاده از سی پنل، لازم نیست اطلاعات فنی داشته باشید.

پيشنهاد وب رمز: تفاوت هاست و سرور چیست

تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین

تفاوت کنترل پنل دایرکت‌ادمین با سی‌پنل

دایرکت ادمین و سی پنل به عنوان پنل های وب بسیار شبیه به هم هستند، در عین حال تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. هر دوی این پنل‌های وب یک چارچوب پیکربندی سرور و رابط کاربری ارائه می‌دهند، اما DirectAdmin مقدار زیادی از کار را در پوسته ریشه باقی می‌گذارد و می‌توان گفت که برنامه‌نویس‌ پسندتر است.

در حالی که سی پنل تقریباً تمام تنظیمات و عملکردها را در UI ارائه می‌دهد. این امر استفاده از آن را بسیار ساده تر می‌کند و تقریباً برای همه سطوح کاربر مناسب تر است.

DirectAdmin یک رابط کاربری آسان برای ناوبری دارد که می‌تواند کمتر طاقت فرسا باشد. با این حال، اگر در حال شروع کار هستید و مطمئن نیستید در کنترل پنل به دنبال چه چیزی باشید، ممکن است استفاده از آن کمی‌پیچیده باشد.

پيشنهاد وب رمز: ساخت ایمیل اینفو در هاست سی پنل و دایرکت ادمین

سی پنل تقریباً تمام تنظیمات و عملکردهای مورد نیاز شما را فراهم می‌کند. به علاوه، هر بخش دارای پیوندهای سفارشی شده است که دسترسی به پرسش‌ها را آسان‌تر می‌کند و ناوبری را کمتر دردسر می‌کند. این امر استفاده از آن را به طرز قابل توجهی آسان می‌کند.

DirectAdmin مقیاس پذیری بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد. با گسترش نیازهای وب سایت خود، می‌توانید تعداد منابعی را که استفاده می‌کنید افزایش دهید یا قابلیت های بیشتری را اضافه کنید. اما افزودن ویژگی‌های وب با DirectAdmin می‌تواند گران‌تر باشد زیرا باید برای هر منبعی که استفاده می‌کنید هزینه پرداخت کنید.

سی پنل نیز مقیاس پذیر است. به علاوه، اضافه کردن افزونه های وب به وب سایت خود از طریق این کنترل پنل بسیار ساده تر و ارزان تر است. کاربران پیشرفته cPanel حتی می‌توانند ویژگی های کنترل پنل را طولانی تر کنند و گزینه های کد موجود در سیستم را برای مقیاس پذیری سفارشی کنند.

دایرکت ادمین بسته های فروشنده، مدیریت IP، مدیریت DNS، ابزارهای مبارزه با هرزنامه، استاتیک کامل استفاده و مجوز را ارائه می‌دهد.

اما سی پنل ویژگی های گسترده تری دارد که صاحبان سایت می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند. این قابلیت‌ها شامل ایجاد ایمیل و تقویم، راه‌اندازی پایگاه‌های داده، مهاجرت آسان مشتریان جدید، سفارشی‌سازی نام تجاری شما، مدیریت آسان دامنه‌ها، تهیه نسخه پشتیبان و مدیریت فایل، میزبانی مجدد فروشنده و ایجاد حساب‌های کاربری cPanel است.

دایرکت ادمین یکی از پردرآمدترین پنل های موجود در بازار است و می‌تواند برای مشاغل کوچک و بزرگ ارزشمند باشد زیرا برخلاف کنترل پنل های رایگان، امنیت و عملکردهای مفید بیشتری را برای راه اندازی وب سایت شما ارائه می‌دهد. با این حال، دایرکت ادمین بیشتر به سمت نیازهای کاربر پیشرفته طراحی شده است.

سی پنل نیز یکی از پردرآمدترین کنترل پنل هاست که مانند دایرکت ادمین نیاز به مجوز دارد. اما هم برای مبتدیان و هم برای دارندگان وب سایت کهنه کار مناسب است. cPanel توسط بسیاری ترجیح داده می‌شود زیرا رابط کاربری آسان، افزونه‌ها و ماژول های افزودنی ارزان تر و ویژگی های متعددی که در بخش های مختلف برای ناوبری آسان طبقه بندی شده اند.

و به همین دلیل، ما سی پنل را به عنوان برنده کلی انتخاب کردیم.

این کنترل پنل به شما این امکان را می‌دهد که بر خلاف دایرکت ادمین که افزونه های آن گران هستند، امکانات و ماژول های وب سایت خود را با هزینه کم گسترش دهید. علاوه بر این، سی پنل ویژگی های بیشتر و یک رابط کاربری آسان برای پیمایش را ارائه می‌دهد.

پيشنهاد وب رمز: آپلود فایل در هاست سی‌پنل، دایرکت‌ادمین

۱- عملکرد

اگرچه ممکن است هاست سی پنل و دایرکت ادمین شبیه به هم باشند، اما بسیار متفاوت هستند. هر دوی آنها چارچوب پیکربندی UI و سرور را ارائه می‌دهند، اما در دایرکت ادمین، مقدار زیادی کار باید از طریق خط فرمان انجام شود.

از سوی دیگر، سی پنل تقریباً تمام عملکردها و پیکربندی‌ها را در رابط کاربری ارائه می‌کند و باعث می‌شود که برای سطوح مختلف کاربر مناسب‌تر و آسان‌تر از آن استفاده کنید. اما کاربران پیشرفته ای که به دنبال انجام تغییرات از طریق خط فرمان هستند، ممکن است “چسبیدن” این تغییرات دستی را با cPanel دشوار کنند.

سی‌پنل علاوه بر ویژگی‌های غنی، آموزش‌های آنلاین زیادی، بحث‌های انجمن، راهنماهای نحوه کار و موارد دیگر را نیز ارائه می‌کند. از آنجایی که این یک انتخاب محبوب است، بنابراین می‌توانید به راحتی منابع مفید را در سراسر اینترنت پیدا کنید.

ما در این قسمت به هاست اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید هاست چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۲- منابع مورد نیاز

در بین انواع هاست لینوکس، هاست سی پنل، اضافه کردن پلاگین‌ها و ماژول‌ها بدون هیچ هزینه یا هزینه بسیار آسان است. علاوه بر این، کاربران پیشرفته می‌توانند به طور مستقیم گزینه های کد موجود در سیستم را برای توسعه پذیری و گسترش عملکرد پنل کنترل سفارشی کنند. از طرف دیگر، دایرکت ادمین نیز با استفاده از طیف وسیعی از پلاگین‌ها قابل ارتقا است، اما برای عملکرد اضافی باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

گزینه های منوی متعددی در دایرکت ادمین وجود دارد و همچنین در هنگام ورود برای اولین بار در مقایسه با cPanel کمتر به نظر می‌رسد. با این حال، با سی پنل، پیدا کردن چیزی که به دنبالش هستید آسان است و در حین ورود به سیستم دسترسی مستقیم زیادی به شما می‌رسد. برای یک کاربر جدید، ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد، اما شما همه چیز را به طور طبقه‌بندی تقسیم می‌کنید که شامل موارد زیر است:

  • فایل ها
  • ایمیل
  • اسپم ها
  • دامنه ها
  • اولویت ها
  • امنیت

و …

دسته‌ها برای سفارشی‌سازی آسان طراحی صفحه اول شما، همه قابل گسترش و جمع شدن هستند. علاوه بر دسته ها، عملکرد جستجو نیز وجود دارد تا به شما کمک کند هر گزینه ای را در cPanel پیدا کنید.

در حالی که دایرکت ادمین تنها سه بخش اصلی دارد که عبارتند از: حساب شما، مدیریت ایمیل و ویژگی های پیشرفته. اگرچه ممکن است در ابتدا آسان‌تر به نظر برسد، اما اگر آنچه را که باید در بخش مدیریت جستجو کنید برایتان ناشناخته است، برای شما دشوار می‌شود. cPanel با نیاز هر نوع کاربری مطابقت دارد و به راحتی قابل درک است، در حالی که DirectAdmin فقط برای درصد کمی‌از کاربران مناسب است.

پيشنهاد وب رمز: ریستور بکاپ در هاست سی پنل و دایرکت ادمین

۳- امنیت

امنیت

Direct Admin با cPGuard ترکیب می‌شود یعنی مجموعه ای امنیتی که از برنامه های وب با استفاده از WAF تجاری و اسکنر بدافزار وب سایت محافظت می‌کند.

پلسک ویژگی‌های امنیتی از جمله fail2ban را ارائه می‌کند که از ادغام دایرکتوری فعال، نفوذ و دفاع از هرزنامه برای ایمیل جلوگیری می‌کند. در مقابل، سی پنل ویژگی‌های امنیتی مانند نصب خودکار گواهی‌های SSL، رد کردن آدرس IP و فهرست‌های با محافظت از رمز عبور را ارائه می‌دهد.

۴- سرعت

در مقایسه عملکرد، پلسک در مقابل سی پنل در مقابل دایرکت ادمین، سی پنل برنده است. cPanel سریعتر است زیرا از حداقل مقدار حافظه برای اجرای خود استفاده می‌کند. از این رو، توسعه دهندگان می‌توانند زمان بارگذاری را افزایش داده و بارگذاری سریعتر سرورها و برنامه های خود را تجربه کنند.

۵- موانع قانونی

سی پنل در ایران تحریم میباشد و نیاز به تهیه مجوزها توسط شرکت های هاستینگ دارد ازین رو نسبت به دایرکت ادمین گرانتر نیز میباشد. از طرفی دایرکت ادمین بسته های فروشنده، مدیریت IP، مدیریت DNS، ابزارهای مبارزه با هرزنامه، استاتیک کامل استفاده و مجوز را ارائه می‌دهد.

اما سی پنل ویژگی های گسترده تری دارد که صاحبان سایت می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند. این قابلیت‌ها شامل ایجاد ایمیل و تقویم، راه‌اندازی پایگاه‌های داده، مهاجرت آسان مشتریان جدید، سفارشی‌سازی نام تجاری شما، مدیریت آسان دامنه‌ها، تهیه نسخه پشتیبان و مدیریت فایل، میزبانی مجدد فروشنده و ایجاد حساب‌های کاربری cPanel است.

۶- رابط کاربری

رابط کاربری

در حال حاضر هر دو سی پنل و دایرکت ادمین در مقایسه با پلسک دارای رابط کاربری گرافیکی تمیزتر و کاربردی تر هستند. به همین دلیل است که سی پنل و دایرکت ادمین برای مبتدیان و افراد غیر فناوری ایده آل هستند.

کنترل پنل دایرکت ادمین ویژگی‌های خود را در فهرستی گروه‌بندی می‌کند که با کلیک کردن گزینه‌های بیشتری گسترش می‌یابد. با این حال، این در مورد سی پنل یکسان نیست. برعکس، رابط سی پنل برای بسیاری از کاربران به هم ریخته به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، cPanel همراه با WHM طیف گسترده ای از گزینه‌ها را به همراه front-end و back-end ارائه می‌دهد که این رابط کاربری را پیچیده تر و مدیریت آن را سخت تر از DirectAdmin و Plesk می‌کند.

۷- قالب

به دلیل ادغام آن با WHM ،cPanel با کنترل پنل Plesk متفاوت است. cPanel با WHM یک ترکیب عالی برای افزایش مدیریت و کارایی سرور است. به‌علاوه، دو مورد از آنها با هم مدیریت و مدیریت سایت را بهبود می‌بخشند.

برعکس، هنگامی ‌که از DirectAdmin در مقابل cPanel استفاده می‌شود، برای انجام کارهای پیچیده نیاز به مجوز دارد. در مقایسه عملکرد هر دو کنترل پنل، همه آنها دارای بسته های زبان متعدد، بسته های میزبانی فروش قابل تنظیم، ادغام phpMyAdmin، در دسترس بودن برای مدیریت پایگاه های داده MySQL، فیلتر هرزنامه قابل تنظیم، پهنای باند هاست و موارد دیگر هستند. برای هاست وردپرس از هردو کنترل پنل میتوان استفاده نمود.

۸- قیمت

قیمت

قیمت فاکتور مهمی‌است که باید هنگام انتخاب کنترل پنل ایده آل برای نیازهای میزبانی خود در نظر بگیرید. cPanel انتخاب ترجیحی اکثر ارائه دهندگان هاست بود تا اینکه در سال 2019 قیمت های خود را به میزان قابل توجهی افزایش دادند. این باعث شده است که برخی افراد به دنبال راه حل دیگری باشند و به آن روی بیاورند. اگرچه دایرکت ادمین گزینه های کمی‌کمتری نسبت به سی پنل دارد اما هزینه کمتری نیز دارد.

کنترل پنل cPanel اولین گزینه است که هنگام صحبت در مورد کنترل پنل های وب به ذهن ما می‌رسد. آنها بیش از 20 سال است که غول صنعت هستند و یک پلت فرم قدرتمند برای هر اندازه شرکت ارائه می‌دهند.

با این حال، به دلیل افزایش قیمت در هزینه صدور مجوز، ممکن است آن را به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه ندانیم. در چنین حالتی، DirectAdmin می‌تواند یک جایگزین مقرون به صرفه باشد، همچنین تقریباً هر چیزی را که از یک کنترل پنل نیاز یا انتظار دارد ارائه می‌دهد.

پيشنهاد وب رمز: تفاوت هاست وردپرس و لینوکس چیست

۹- وب‌سرورهای پشتیبانی‌ شده

مهمترین معیار برای انتخاب کنترل پنل هاست نوع سیستم عاملی است که برای سرور خود می‌خواهید.

از میان کنترل پنل‌های میزبان برتر موجود، cPanel و DirectAdmin از سیستم‌های مبتنی بر لینوکس پشتیبانی می‌کنند و Plesk از لینوکس و ویندوز پشتیبانی می‌کند. در صورت خرید هاست ویندوز میتوانید از کنترل پنل پلسم استفاده نمایید. بنابراین، برای هر کسی که با یک سرور ویندوز آشنایی دارد، استفاده از cPanel یا DirectAdmin از آنها نیاز دارد که دانش خود را در مورد محیط لینوکس افزایش دهند.

در حالی که سی پنل توسط وب سرور Cloud Linux، CentOS و RedHat پشتیبانی می‌شود، DirectAdmin با Red Hat، Debian، FreeBSD و CentOs سازگار است. از سوی دیگر، پلسک علاوه بر سرورهای ویندوز، توسط 14 راه حل مختلف لینوکس پشتیبانی می‌شود.

پيشنهاد وب رمز: فول بکاپ از هاست سی پنل و دایرکت ادمین

نتیجه گیری

انتخاب کنترل پنل نقشی حیاتی در مدیریت کلی حساب هاست دارد. بنابراین، مهم است که در مورد هر راه حل موجود قبل از رفتن به یک راه حل تحقیق کنید و یاد بگیرید. در بالا، تفاوت بین دو محبوب ترین کنترل پنل، cPanel و DirectAdmin را مورد بحث قرار دادیم تا دریابیم که چگونه آنها در زمینه های کلیدی با هم مقایسه می‌شوند.

سی پنل در مجموع بهترین است به جز قیمت بالایش، بنابراین اگر می‌توانید برای این کنترل پنل قدرتمند هزینه اضافی بپردازید، سی پنل انتخاب ایده آلی است. ویژگی‌ها و قابلیت استفاده آسان آن را برای کاربران مبتدی و پیشرفته به طور یکسان مناسب می‌کند.

اما اگر محدودیت بودجه دارید و به دنبال یک جایگزین مناسب برای بودجه هستید، DirectAdmin گزینه مناسبی برای نیازهای میزبانی شما است. با این حال، برای کاربران پیشرفته بهتر است. بنابراین، اگر مهارت دارید و تنظیمات سرور پایینی دارید، دایرکت ادمین انتخاب ایده آلی است، اما اگر از یک سرور برای میزبانی وب سایت های مشتری خود استفاده می‌کنید، سی پنل انتخاب مناسبی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین و کارشناسان وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

هر دو پنل کاربر پسند هستند و با کمی‌یادگیری در مورد آنها می‌توان به راحتی از آنها استفاده کرد. تنها چیزی که باید بدانید این است که در بخش عملکرد و رابط کاربری، می‌توان گفت که دایرکت ادمین در صدر سایر کنترل پنل‌ها قرار دارد. اما وقتی صحبت از پشتیبانی و امنیت می‌شود، می‌توانید برای این خدمات کاملاً به cPanel وابسته باشید.

cPanel یک رابط کاربر پسند ارائه می‌دهد که مدیریت وب سایت ها، ایمیل ها، فایل‌ها و سایر جنبه های حساب های میزبانی خود را برای صاحبان وب سایت آسان می‌کند. رابط کاربری بصری و آسان است، حتی برای کسانی که اهل فناوری نیستند.

یکی از ناامید کننده ترین معایب سی پنل این است که به کاربران اجازه نمی‌دهد بدون اینکه ابتدا به دنبال رضایت باشند به همه فایل‌ها دسترسی داشته باشند. به عنوان یک کاربر، باید برای دسترسی به تمام فایل‌ها از cPanel که بسیار وقت گیر است و نظم فایل‌ها را به هم می‌زند، به دنبال مجوز باشید.

یکی از تفاوت های عمده بین حساب های نمایندگی فروش و حساب های cPanel این است که حساب های فروشنده به WHM دسترسی دارند. حساب های cPanel این دسترسی را ندارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد حساب‌های فروشنده، راهنمای مستندات حساب‌های فروشنده ما را بخوانید. یک حساب cPanel می‌تواند چندین دامنه و زیر دامنه را مدیریت کند.

ما به شدت یک پردازنده حداقل 500 مگاهرتز را توصیه می‌کنیم، حتی اگر DirectAdmin روی سیستم های کندتر اجرا شود. تعداد هسته های بیشتر بهتر است. حداقل 2 گیگابایت حافظه مورد نیاز است (4+ گیگابایت ترجیح داده می‌شود)، با حداقل 4 گیگابایت حافظه swap

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.