سئو محلی یا لوکال سئو به نوعی از سئو سایت و بهینه سازی سایت گفته می‌شود که از طریق آن مشتریان هدف شما می‌توانند کسب‌وکار شما را از طریق جستجوی آنلاین بر اساس محدوده جغرافیایی پیدا کنند.

با سئو محلی شانس دیده شدن شما در گوگل بیشتر می‌شود. برای مثال رسیدن به صفحه اول گوگل با کلمه “سرور مجازی” بسیار سخت است. اما با کلمات “خرید VPS ایران” یا “سرور مجازی آلمان” احتمال رسیدن به صفحه اول گوگل چندین برابر می‌شود.

در این مقاله شما را با ۷ روش بهینه سازی سئو محلی و ۵ ابزار کاربردی آن آشنا خواهیم کرد.

سئو محلی یا لوکال سئو چیست

سئو محلی - لوکال سئو

خدمات سئو محلی بهینه‌سازی مشخصه‌های آنلاین شماست تا شما در جستجوهای محلی یافته شوید. با استفاده از منابع و استراتژی‌های موجود در این دستورالعمل می‌توانید تضمین کنید که کسب‌وکار شما زمانیکه مشتریان هدفتان سرچ آنلاین انجام می‌دهند یافته می‌شود.

زمانیکه ما از سئو محلی صحبت می‌کنیم درمورد هر نوع از جستجوهایی حرف می‌زنیم که محلی شده‌اند. استراتژی‌های موجود در این دستورالعمل روی بسیاری از حوزه‌های متفاوت جستجو تاثیر می‌گذارد، لذا بهتر است به جایگاه‌هایی که به دنبال نشان دادن آن‌ها هستید نگاهی بیاندازیم:

یک سرچ عادی در گوگل بدین صورت می‌باشد:

سئو محلی - سرچ عادی در گوگل

 

این شبیه به یک شوخی به نظر می‌رسد اما حقیقت دارد. گوگل تبلیغ‌های بیشتری را در طول زمان در نتایج جستجو وارد می‌کند و لذا شما باید برای پیشرفتتان مراقب این موضوع نیز باشید.

بعد از تبلیغات سرچ به صورت زیر می‌باشد:

سئو محلی - سرچ بعد از تبلیغات

چه چیزی سئو محلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

زمانیکه درمورد سئو محلی صحبت می‌کنیم آن را به دو بخش می‌توان تقسیم کرد:

  1. چه چیزی مپ یا نقشه / رنکینگ‌های سه پکی و دیگر نتایج نقشه را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟
  2. چه چیزی روی رنکینگ‌های لیست شده ارگانیک تاثیر می‌گذارد؟

پیشنهاد وب رمز: سئو کلاه سیاه؛ ۱۷ تکنیک خطرناک که به سایت شما ضربه می‌زند

عوامل سئو پک محلی/ رنکینگ‌های نقشه

سئو محلی - رنکینگ‌های نقشه

به مورد مطالعاتی درمورد سئو محلی که توسط Moz نوشته شده نگاهی بیاندازید.

می‌توان مشاهده کرد که عامل اول سیگنال‌های کسب‌وکار من است، بدین معنی که شما باید لیست Google My Business را به درستی بهینه‌سازی کرده باشید ( آن را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار خواهیم داد)

با بررسی لیست مشاهده خواهید کرد که لینک‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، همانند سیگنال‌های درون صفحه از سمت وب‌سایتتان، سیگنال‌های شاخص استنادی و نظرات.

بعضی‌ها این را یک “الگوریتم ترکیبی” می‌نامند، اخیرا نتایج نقشه کمتر از جانب سیگنال‌های رنکینگ وب‌سایت شما تحت تاثیر قرار گرفت، اما اکنون هردوی آن‌ها با هم ترکیب شده‌اند. اگر در مپ‌ها یا همان نقشه‌ها رنکینگ دریافت نمی‌کنید شاید به سیگنال‌های قوی‌تری به وب‌سایتتان نیاز دارید.

 

عوامل رنکینگ وب‌سایت و لیست ارگانیک:

این درمورد بخش زیر مپ‌ها در نتایج ارگانیک است. با ارجاع به مطالعه Moz، عوامل برتر در رنکینگ عبارتند از:

می‌توانید مشاهده کنید که عامل شماره یک رنکینگ سیگنال‌های لینک است. لینک‌ها هنوز به عنوان بخش مهمی از رنکینگ ارگانیک در نظر گرفته می‌شوند.

با دیدن ادامه لیست سیگنال‌های درون صفحه یا همان آنپیج (بهینه‌سازی وب‌سایتتان با کلمات کلیدی و محتوای مناسب)، سیگنال‌های رفتاری، شخصی‌سازی و سیگنال‌های شاخص استنادی NAP را مشاهده می‌کنید.

بهینه‌سازی Google My Business

سئو محلی - بهینه سازی مپ

لیست‌بندی Google My Business تان برای چگونگی نمایش داده‌های کسب‌وکاری شما در گوگل در مپ‌ها و گراف‌های علمی، مرحله‌ای اساسی است.

نکته: در گذشته، گوگل عملکرد و نحوه نام‌گذاری آن را تغییر داد. از طرفی به آن گوگل لوکال می‌گفتند که بخشی از اکوسیستم گوگل پلاس نیز بود، اما اکنون تجزیه شده و تنها به Google My Business تقسیم‌بندی شده است.

در سال 2017 مطالعه Moz درمورد عوامل رنکینگ سئو محلی که اخیرا آن را بیان کردیم، سیگنال‌های Google My Business به مهم‌ترین عامل برای رنکینگ در نتایج مپها تبدیل شدند.

اگر یکی از این‌ها را ندارید باید صفحه Google My Business را ایجاد کرده و آن را بهینه‌سازی کنید!

چگونگی انجام این کار:

اول از همه به سراغ این لینک بروید و روی Start Now کلیک کنید.

یک یادآوری مهم: برای اینکه لمسی حرفه‌ای‌تر داشته باشید از ایمیل دامنه کسب‌وکارتان برای لاگین استفاده کنید (مانند gmail.Com، yahoo.comو یا هر کلاینت ایمیل دیگری).

شما باید به سمت فرمی هدایت شوید تا اطلاعات کسب‌وکارتان را آنجا وارد کنید. همان NAP ای را که در وب‌سایتتان دارید را وارد کنید ( نام، آدرس و شماره تلفن)  و به بخش دسته‌بندی در پایین توجه داشته باشید.

لیست کردنِ مناسب دسته‌بندی‌ها که به مشتری‌ها این امکان را می‌دهد که دقیقا از عملکرد کسب‌وکار شما سر در بیاورند، برای نمایش کسب‌وکارتان در نتایج جستجو  از اهمیت زیادی برخوردار است. گوگل به شما امکان استفاده از چندین دسته‌بندی را می‌دهد، لذا تا جاییکه می‌توانید از دسته‌بندی‌هایی استفاده کنید که به کسب‌وکارتان مربوط است، و تا جاییکه می‌توانید ریزبین باشید.

سپس، برای اینکه اکانت خودتان را ویرایش کنید باید آن را اعتبارسنجی کنید.

چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

۱- از طریق پست کارت: گوگل کد اعتبارسنجی را به آدرس لیست شده شما می‌فرستد.

۲- از طریق تلفن: گوگل کد اعتبارسنجی را با یک پیام اتومات به تلفن شما ارسال می‌کند.

۳- از طریق ایمیل: یگ گزینه اعتبارسنجی فوری، که در صورتیکه شما از همان اطلاعات لاگین در گوگل سرچ کنسول برای اکانت My Business خودتان استفاده می‌کنید در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بعضی از گزینه‌ها ممکن است در دسترس نباشند اما معروف‌ترین راه آن، دریافت یک پست کارت در میل شماست. مشمولیت شما برای اعتبارسنجی با استفاده از هر گزینه‌ای به این بستگی دارد که چه نوع کسب‌وکاری دارید.

گوگل دستورالعمل‌های دقیق‌تری برای هر فرآیند در صفحات پشتیبانیشان در اینجا فراهم آورده است.

اطمینان پیدا کنید که هر بخش را پر کرده‌اید، از جمله آپلود تصاویر و پر کردن تمام دسته‌بندی‌ها.

آیا می‌خواهید بهینه‌سازی Google My Business را به مرحله بعدی برسانید؟ در اینجا آخرین دستورالعمل ما برای Google My Business را بررسی کنید.

بعد از اینکه تمام اطلاعات را برای پروفایل Google My Business تکمیل و اعتبارسنجی کردید، باید به سراغ بخش شاخص‌های استنادی  محلیNAP بروید.

چگونه شاخص استنادی‌های محلی NAP را دریافت کنید؟

بعد از اینکه صفحه Google My Business شما تنظیم و بهینه‌سازی شد، وقت دریافت شاخص‌های استنادی NAP است.

NAP به چه معناست؟

سئو محلی - NAP

NAP مخفف نام، آدرس و شماره تلفن است. اخیرا چند عبارت همانند NAPU (نام، آدرس، شماره تلفن، URL) و یا NAPW (نام، آدرس، شماره تلفن، وب‌سایت) نیز پدیدار شده‌اند.

شما به دلایل زیر به دنبال دریافت شاخص‌های استنادی NAP در جهاتی مربوط به وب می‌باشید:

۱- طبق آخرین مطالعه توسط Moz سیگنال‌های شاخص استنادی تنها 13% از عوامل رنکینگ را به خود اختصاص می‌دهد.

۲- بسیاری از افراد از این دستوالعمل‌ها برای جستجوی کسب‌وکارها استفاده می‌کنند ( نه فقط در گوگل).

۳- بیشتر این دستورالعمل‌ها به ازای عبارات محلی رنک می‌گیرند.

۴- شما می‌توانید یک لینک مرتبط به سایتتان با ایجاد یک لیست دریافت کنید.

داشتن یک شاخص استنادی درستِ NAP به دلایل زیادی از اهمیت زیادی برخوردار است!

هشدار: عدم انسجام در شاخص استنادی  موجب بروز مشکلاتی در زمینه رنکینگ می‌شود

در صورتیکه چیزی همانند آدرس یا شماره تلفنتان عوض شود گاهی کسب‌وکارها وارد وضعیت دشواری می‌شوند.  بهتر است بررسی‌ها را شروع کرده تا اطمینان حاصل کنید تمام شاخص استنادی ‌های شما منسجم‌اند.

چرایی اهمیت شاخص استنادی

یک شاخص استنادی یک مرجع آنلاین به NAP شماست. نیاز  نیست که لینکی به شما بزند، اما گوگل آن‌ها را به عنوان یک سیگنال محلی ارزیابی می‌کند تا اعتبار آنلاین نهاد را تعیین کند.

داشتن NAP نادرست و نامنسجم روی سئو محلی شما تاثیری منفی دارد.

طبق نظر مقاله‌نویس to Search Engine Land؛ به نام وایلز آندرسون، شاخص استنادی درواقع یک مشکل مهم است که روی رنکینگ سئو محلی شما تاثیر می‌گذارد.

اگر NAP شما در وب دچار تغییرات زیادی شده است به خصوص اگر بعضی از این تغییرها منقضی شده‌اند، باعث می‌شود که اعتماد به اطلاعات شما از جانب مشتریان و گوگل سخت باشد. اگر گوگل فکر کند که داده‌های شما بی‌ارزشند این باعث می‌شود که رنکینگ جستجوی محلی شما تنزل کند.

لذا چگونه باید انسجام شاخص استنادی خودتان را چک کنید؟

چگونه باید انسجام NAP کسب‌وکار خودتان را بررسی و بهینه‌سازی کرد؟

سئو محلی - انسجام NAP

کامل‌ترین راه برای انجام بررسی شاخص استنادی انجام دستی آن و افشا کردن تمام لیست‌ها و تغییرات NAPتان است.

اما اگر می‌خواهید سریع آن را چک کنید می‌توانید از Moz Local استفاده کنید.

نام کسب‌وکارتان را در نوار ورودی در سمت چپ و کد زیپتان را در سمت راست وارد کنید و سپس روی Check my Business Listing کلیک کنید.

بهینه‌سازی سئو داخلی در سئو محلی

بهینه‌سازی صفحاتتان از آن حیث اهمیت دارد تا بتوان برای کلمات کلیدی‌ای که مخاطبین هدفتان به دنبالشان هستند رنک دریافت کنید و موجب افزایش بازدید سایت شوید. ما در مقاله‌مان به نام تحقیق کلمه کلیدی محلی، کمی درمورد آن صحبت می‌کنیم. برای اینکه بتوانید در وب‌سایت‌تان به صورت محلی رنک کسب کنید باید چند مورد را انجام دهید.

۱.ساختار وب‌سایتتان را تنظیم کنید تا صفحات فرودتان رنک بگیرند

اگر وب‌سایتتان در شهرهای مختلف خدمات دارد می‌توانید صفحات فرود مختص به یک شهر خاص را ایجاد کنید. انجام این کار برای کسب‌وکارهایی رایج است که دارای یک مکان‌اند و یا دارای دفتر کاری نیستند و فقط یک منطقه را به صورت کلی پوشش می‌دهند.  برای مثال شما ممکن است وب‌سایتتان را طوری راه‌اندازی کنید تا برای هر منطقه‌ای که خدمت‌رسانی می‌کنید چند صفحه فرود داشته باشد.

yourwebsite.com/suburb -۱/

yourwebsite.com/suburb -۲/

yourwebsite.com/suburb -۳/

این کار به شما این امکان را می‌دهد که در مکان‌هایی که حضور فیزیکی ندارید به صورت ارگانیک رنک دریافت کنید.

۲.تگ‌های عنوان، توصیف‌های متا، عناوین و محتوایتان را بهینه‌سازی کنید.

تمام عناصر بهینه‌سازی درون صفحه‌ای در این جا کاربرد دارند. شما به دنبال این هستید شهرتان را همانند کلمات کلیدی‌تان در تگ عنوان و درون صفحه بیاورید.

۳.NAP خود را در غالب الگو در وب‌سایتتان نمایش دهید

اطمینان پیدا کنید که نام، آدرس و شماره تلفنتان را در وب‌سایت و ترجیحا در قالب الگویتان نمایش دهید.

اطمینان حاصل کنید که این NAP با لیست کسب‌وکاری شما منسجم باشد.

پی نوشت: فراموش نکنید که ساعات کاری کسب‌وکارتان را نیز ذکر کنید.

۴.یک نقشه گوگل را در آن جاسازی کنید

این یک ایده بسیار عالیست که یک نقشه گوگل را در مکانتان جاسازی کنید تا کاربران به سادگی بتوانند آنجا را پیدا کنند.

۵.فراخوان‌هایی واضح را مشمول کنید

نه تنها شما به دنبال این هستید که مردم از وب‌سایت شما بازدید کنند بلکه می‌خواهید که تبدیل هم بشوند. اطمینان حاصل کنید که شماره تلفنتان به درستی و به صورت برجسته نمایش داده می‌شود و راه‌های تماس با شما برقرار است. کاربر را راهنمایی کنید و از فراخوان استفاده کنید تا به آن‌ها بگویید باید بعد از آن چه کنند (تماس بگیرند، تقاضا بدهند و غیره)

۶.نظرات و شواهد را مشمول کنید

نشان دادن  نظرات در سایتتان به شما در بهبود تبدیل‌ها و اعتماد کاربران به خدماتتان کمک می‌کند.

۷.آن را سازگار با موبایل کنید

گوگل روی وب‌سایت‌هایی سازگار با موبایل تمرکز دارد و ما شروع این قضیه را از سال 2015 با Mobilegeddon مشاهده کردیم. از تست سازگاری با موبایل گوگل استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید وب‌سایتتان به درستی در دستگاه‌های موبایل نمایش داده می‌شود. اگر وب‌سایت از این تست رد شد، باید وب‌سایتتان را دوباره طراحی سایت ریسپانسیو کنید و یا تم وردپرستان را آپدیت کنید.

یک سازنده عالی برای لینک محلی

دریافت لینک‌هایی به وب‌سایت شما با سئو محلی به اندازه‌ای که این لینک‌ها همراه با هر نوع دیگری از سئو باشند حائز اهمیت است  و بیشتر این روش‌ها هم اینجا کار می‌کنند.

این شامل نیاز به پابلیش کردن محتوایی ارزشمند برای مخاطبانتان، ارتقا به تاثیرگذارانی مرتبط، پست مهمان در دیگر بلاگ‌ها و دریافت لینک‌های مربوط به لیست منابع است.

چیزی که ساختن لینک محلی را از ساختن لینک عمومی متمایز می‌کند اختصاصی بودن آن است. شما باید هدفتان را روی قرار دادن لینک‌هایتان در لیست منابع و بلاگ‌هایی که به گونه‌ای محلی‌تر مورد هدف قرار گرفته‌اند بگذارید. ما فرض می‌کنیم که شما هم اکنون می‌دانید محتوای ارزشمند چیست و چگونه باید تاثیرگذاران را تبلیغ کرد و از تمام دیگر چیزهایی که اکنون ذکر کرده‌ایم خبر دارید.

یافتن لیست‌های محلی برای اینکه به آن‌ها لینک بزنید

بهتر است سراغ چیزهای جدید برویم: یافتن سرنخ‌های مورد هدف محلی‌تان

وایت اسپارک لیستی از 50 سایت محلی براساس کشور درست کرده که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

اگر این لیست جامع نتوانست نیازهای شمارا برآورده کند می‌توانید سرنخ‌های محلی را در گوگل بدست آورید.

استراتژی‌هایی که می‌توانید لینک‌های محلی دریافت کنید.

استراتژی‌هایی برای دریافت لینک‌های محلی

نتایج جستجویتان را در یک صفحه گسترده جمع‌آوری کنید و براساس اولویت آن‌ها را مرتب کنید، اول باید با کدام یک ارتباط بگیرید، بسته به ارتباط و تاثیرشان.

برای اینکه کسب‌وکارتان در فهرست کسب‌وکارهای مربوطه لیست شود تلاش کنید ( و یا از خدمات ساختن شاخص استنادی ما استفاده کنید)

به سازمان‌هایی فعال، انبوه و تجاری مربوط به کسب‌وکارتان بپیوندید.

با خیریه‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و یا مدارس شراکت کنید.

خدمات، اسپانسری؛ بورس تحصیلی، و یا حتی فضایی اداری برای میزبانی رویدادهایشان پیشنهاد دهید.

در رویدادهای شرکت کنید و یا آن‌ها را سرپرستی کنید.

اتصالات خود را برای تنظیم یک مصاحبه با افراد محلی برجسته برقرار کنید ( همانند انتخابات) سپس آن را روزنامه‌ها اعلان کنید.

با بلاگرهای محلی و دیگر کسب‌وکارهای کوچک در حوزه خود شبکه ایجاد کنید. ببینید که کدام یک از آن‌ها به اتصالات شما مرتبط‌ترند و یک لینک یا تبادیل تبلیغات ایجاد کنید.

یک برنامه نظارتی ایجاد کنید چه برای یک جامعه  و چه برای مدارس محلی.

در رویدادهای بعدی آلماز میتر شرکت کنید و یا یک مصاحبه راه بیندازید.

نظرات مثبت!

ترجیح می‌دهید به چه رستورانی بروید؟ یک B&B بدون یک پروفایل آنلاین، یک مکان با برگر سه ستاره، که پر از پست‌های مشتریان ناراضی است و یا یک رستوران ایتالیایی با 4.7 ستاره، در پایین شهر با نظراتی درخشان؟

اگر کسی نیستید که خیلی بخواهید شانس خودتان را برای  صرف غذا امتحان کنید، احتمالا امن‌ترین گزینه را انتخاب می‌کنید، رستورانی که آنلاین پیدا می‌کنید و نظرات مثبتی راجع‌به آن خوانده‌اید.

طبق نظرات یک مشتری محلی حدود 87 درصد از مردم به نظرات آنلاین به اندازه توصیه‌های آنلاین اعتماد دارند.

اما این شگفتی همین‌جا تمام نمی‌شود. بازبینی‌ها به بالا بردن رنکینگ جستجو کمک می‌کند.

یک مطالعه که توسط شرکت منابع بازاریابی انجام شده دریافته است که بودن نظرات در صفحات فروش باعث افزایش 18 درصدی تبدیل می‌شود.

ابزارهای سئو محلی

سئو محلی - ابزارهای سئو محلی

اکنون که ما چگونگی بهینه‌ سازی سایت را برای سئو محلی بیان کردیم بهتر است درمورد ابزارهای سودمندی که می‌توانید برای ساخت سایت و بهبود رنکینگتان در حوزه‌هایی که اهمیت دارند استفاده کنید نیز بدانید.

۱. Whitespark Local Citation Finder، یک شاخص استنادی درواقع نقل‌قول آنلاینی از نام، آدرس،  شماره تلفن برای یک کسب‌وکار محلی است. شاخص استنادی به این دلیل اهمیت دارد که به پوشش‌دهی کسب‌وکارهای محلی در سرچ‌های آنلاین و زمانیکه کسب‌وکارهای محلی شاخص‌های استنادی‌شان را به منظور تضمین دقت در داده‌ها مدیریت می‌کنند،  کمک می‌کند. این باعث افزایش اعتماد این لیست‌های آنلاین می‌شود. وایت اسپارک این حوزه را واقعا خوب می‌شناسد.  وایت اسپارک با یک نسخه مبتدی رایگان و یک گزینه 24 دلار ماهانه، مدیریت لیست محلی را ارائه می‌دهد، می‌گوید که کسب‌وکارتان را در کجا لیست کنید،  رقابت شما را ارزیابی می‌کند و به گونه‌ای مقاوم به رشد شاخص استنادی شما به منظور دریافت رنکینگ  جستجوی محلی بهتر نظارت می‌کند.

۲. Screaming Frog این برنامه دسکتاپی در لینک‌ها، تصاویر، CSS، اسکریپت‌ها و اپ‌ها را از نظر سئو، کرال می‌کند. آیا کنجکاوید که آیا 404 دیگری دارید؟ آیا درمورد توصیف‌های متای مفقود شده یا H1 ها شگفت زده‌اید؟ Screaming Frog به‌‌طور رایگان 500 URL را تحلیل می‌کند و نسخه پولی را برای 200 دلار در هر سال ارائه داده است.

۳. Moz Local. نسبت به همتایان قیمت کمتری دارد ( 99 دلار در هر سال با سطحی حرفه‌ای از خدمات به ازای 179 دلار درهر سال). Moz Local تضمین می‌کند که لیست‌بندی کسب‌وکار شما در گوگل و فیسبوک اعتبارسنجی شده است و لیست‌بندی شما را در اکوسیستم جستجو توزیع می‌کند. به علاوه، Moz Local با جمع‌کنندگان داده همکاری دارد تا به لیست‌بندی کمک کند و تضمین کند که کسب‌وکار شما حتما بازدید می‌شود.

۴.  Ahrefs : Ahrefs به بررسی لینک پشتیبان که به اندازه همین لینک‌ها اهمیت دارد کمک می‌کند ( که به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌شوند) و به عنوان شاخصی از اعتبار وب‌سایت به کار می‌رود. Ahrefs تحلیل رقیب، تحقیق کلمه کلیدی و اطلاعاتی درمورد متون لنگری است که دیگر وب‌سایت‌ها به هنگام بک لینک دادن به سایت شما استفاده می‌کند. این ابزار دارای یک نسخه مبتدی به اندازه 99 دلار ماهانه و یک گزینه استاندارد به اندازه 179 دلار ماهانه برای پیگیری‌های بیشتر است.

۵. Buzzstreamاین ابزار از 24 دلار  شروع و کاربرد حرفه‌ای آن 299 دلار در ماه است. Buzzstream دریافت لینک‌های پشتیلان محلی را تسهیل می‌سازد که به شما در شناسایی و ایجاد رابطه با تاثیرگذاران محلی با تحقیق درمورد تاثیرگذاران، پیگیری مکالمات و ارائه مطالب گزارشی به کمپین‌های خارج از دسترستان، عملکرد تیم و جایگذاری لینک کمک می‌کند.

2 پاسخ به “سئو محلی؛ ۷ روش بهینه‌سازی و ۵ ابزار کاربردی لوکال سئو”

  1. گلوبایت گفت:

    سلام سایت من سئو محلی شده
    یعنی کتاب خارجی بگردید با آی پی ایران رتبه 3 گوگل داره سایت من که گلوبایت هست.
    ولی با وی پی ان بگردید اصلا انگار وجود نداره مگر بگردی گلوبایت
    همه هم از وی پی ان و تغییر آی پی دیگه دارن استفاده میکنن و من بازدید سایتم کم شده
    چیکار کنم؟

    • مینو تیموری گفت:

      دوست عزیز اگر یک سایت به درستی سئو شده باشد چه با وی پی ان چه بدون وی پی ان باید در صفحه نتایج گوگل نمایش داده شود. اگر چنین نیست باید سایت از چند جهت بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 819 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.