فرق خرید خدمات هاستینگ و میزبانی سرور در این است که هاستینگ ها خدمات اشتراکی در یک شبکه هستند و سرورها در حال ارائه خدمات اختصاصی به دستگاه های دیگر در شبکه هستند. هاست‌ها منابعی را در شبکه مصرف می‌کنند که توسط سرورها ارائه می‌شود.

برای درک بهتر فرق هاست و سرور بهتر است ابتدا به معرفی هریک از آنها بپردازیم. در این مقاله به شما خواهیم گفت تفاوت هاست و سرور چیست و در ادامه با انواع آن‌ها آشنا خواهیم شد.

سرور وب چیست؟

سرور چیست

سرور وب (Web Server) یک برنامه یا دستگاه کامپیوتری است که خدماتی را به برنامه کامپیوتری دیگر و کاربر آن که به عنوان کلاینت یا مشتری شناخته می‌شود، ارائه می‌دهد. در یک مرکز داده، کامپیوتر فیزیکی که یک برنامه سرور روی آن اجرا می‌شود نیز اغلب به عنوان سرور نامیده می‌شود. آن دستگاه ممکن است یک سرور اختصاصی باشد یا ممکن است برای مقاصد دیگر استفاده شود.

در مدل برنامه نویسی کلاینت/سرور، یک برنامه سرور در انتظار برنامه های سرویس گیرنده است که ممکن است در همان کامپیوتر یا سایر کامپیوترها در حال اجرا باشند. یک برنامه کاربردی در رایانه ممکن است به عنوان یک سرویس گیرنده با درخواست خدمات از سایر برنامه‌ها و به عنوان سرور درخواست های برنامه های دیگر عمل کند.

خرید سرور در مقایسه با خرید هاست اشتراکی گزینه میزبانی انعطاف پذیرتری است. با میزبانی VPS، هر مشتری به یک فضای مستقل در سرور، که ماشین مجازی نیز نامیده می‌شود، با مجموعه منابع خاص خود دسترسی دارد که می‌تواند برای میزبانی وب سایت ها از آنها استفاده کند.

در حالی که وب سایت ها ممکن است بر روی یک سرور فیزیکی میزبانی شوند، هر کدام در محیط های منحصر به فردی میزبانی می‌شوند که می‌توانند برای رفع نیازهای کاربر سفارشی شوند.

اما در این قسمت به سرور اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید سرور چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

انواع سرور کدامند؟

۱- سرور مجازی یا VPS

سرور مجازی یا VPS

VPS (Virtual Private Server) یک سرویس میزبانی است که از فناوری مجازی سازی برای ارائه منابع اختصاصی (خصوصی) در سروری با چندین کاربر استفاده می‌کند.

میزبانی VPS یک سرور مجازی را در اختیار شما قرار می‌دهد که یک سرور فیزیکی را شبیه سازی می‌کند، اما در واقعیت، دستگاه بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می‌شود.

پس از خرید سرور مجازی، با استفاده از فناوری مجازی سازی، ارائه دهنده هاست شما یک لایه مجازی را در بالای سیستم عامل (OS) سرور نصب می‌کند. این لایه سرور را به پارتیشن هایی تقسیم می‌کند و به هر کاربر اجازه می‌دهد سیستم عامل و نرم افزار خود را نصب کند.

ما در این قسمت به سرور مجازی اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید سرور مجازی چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

خرید سرور مجازی

۲- سرور اختصاصی

برخلاف هاست اشتراکی، که در آن چندین وب سایت منابع را روی یک سرور به اشتراک می‌گذارند، یک سرور اختصاصی یک سرور فیزیکی کامل را تنها به یک کاربر اختصاص می‌دهد. این بدان معناست که شما کنترل کاملی بر منابع سرور از جمله قدرت پردازش، حافظه، ذخیره سازی و پهنای باند دارید.

اگر بخواهیم به زبان ساده به شما بگوییم سرور اختصاصی چیست، با یک سرور اختصاصی، شما این قابلیت را دارید که محیط سرور را مطابق با نیاز خود شخصی سازی کنید. پس از خرید سرور اختصاصی می‌توانید نرم‌افزار خاصی را نصب کنید، تنظیمات را پیکربندی کنید و سرور را بهینه‌سازی کنید تا برنامه‌ها، پایگاه‌های داده و وب‌سایت‌های منحصربه‌فرد خود را برآورده کند.

خرید سرور اختصاصی

۳- سرور مجازی اختصاصی یا VDS

سرور خصوصی مجازی (VPS) یک محیط مجازی است که بر روی یک سرور فیزیکی ایجاد شده است و از بخشی از منابع سرور میزبان استفاده می‌کند. حجم کاری حافظه و پردازنده با سایر VPS های مستقل به اشتراک گذاشته می‌شود.

به این ترتیب، بدون نیاز به مدیریت سخت افزار سرور، از مزایای سرور اختصاصی برخوردار می‌شوید. راه حل های VPS با برچسب قیمت بسیار پایین تری نسبت به سرور اختصاصی ارائه می‌شوند که آنها را برای میزبانی وب سایت ها، استقرار محیط های sandbox یا بازی عالی می‌کند.

با خرید VDS یا سرور مجازی اختصاصی آنها بسیار مقیاس پذیر هستند، بنابراین می‌توانید منابع بیشتری را در صورت نیاز اضافه کنید. از فضای دیسک و رم گرفته تا قدرت پردازنده، سرور خود را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید.

خرید سرور مجازی اختصاصی

۴- سرور HP

خرید سرور HP از وب رمز سابقه طولانی در رهبری فناوری و توسعه محصولاتی دارد که استفاده و مدیریت آنها آسان است و راه حل های مقیاس پذیر را به روشی پویا ارائه می‌دهد که از کلاس ورودی تا سرورهای بزرگ ماموریت حیاتی شروع می‌شود. تجهیزات جدید و بازسازی شده HP توسط Mercado IT مطمئن ترین، مقیاس پذیرترین و در دسترس ترین زیرساخت را برای رفع نیازهای کسب و کار شما فراهم می‌کند.

خرید سرور HP

هاست چیست؟

هاست چیست

هاست کامپیوتر دستگاهی است که با میزبان های دیگر در شبکه ارتباط برقرار می‌کند. هاست‌ها که با نام هاست شبکه نیز شناخته می‌شوند شامل کلاینت‌ها و سرورهایی هستند که داده ها، خدمات و برنامه‌ها را ارسال یا دریافت می‌کنند.

هاست‌ها معمولاً شامل دستگاه های شبکه واسطه مانند سوئیچ‌ها و روترها نمی‌شوند که در عوض اغلب به عنوان گره‌ها دسته بندی می‌شوند. گره یک اصطلاح گسترده تر است که شامل هر چیزی است که به یک شبکه متصل است، در حالی که یک میزبان نیاز به یک آدرس IP دارد. به عبارت دیگر، همه هاست‌ها گره هستند، اما گره های شبکه هاست نیستند مگر اینکه برای عملکرد به آدرس IP نیاز داشته باشند.

هاست‌ها از پروتکل های مختلفی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند، از جمله پروتکل TCP و User Datagram Protocol (UDP). در یک شبکه TCP/IP، هر میزبان دارای یک شماره میزبان است که همراه با یک هویت شبکه، آدرس IP منحصر به فرد خود را تشکیل می‌دهد. در مدل Open Systems Interconnection (OSI)، پروتکل‌ها در لایه انتقال، که به عنوان لایه 4 نیز شناخته می‌شوند، مسئول ارتباط بین میزبان‌ها هستند.

در دنیای وب سایت، بیشتر کسب‌وکارها به‌صورت آنلاین در حال تغییر هستند و از یک کسب‌وکار محلی به یک شرکت دیجیتالی تبدیل می‌شوند که به مشتریان در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد. قبل از تعریف میزبانی وب، ضروری است که ابتدا تعریف وب سایت را درک کنید. وب سایت مجموعه ای از صفحات وب به هم پیوسته است که تحت یک نام دامنه واحد قرار دارند. آنها در مجموع شبکه جهانی وب (WWW) را تشکیل می‌دهند. یک شخص یا سازمان می‌تواند صاحب وب‌سایت باشد و این سایت‌ها می‌توانند کارکردهای مختلفی را انجام دهند.

خرید هاست اشتراکی ابتدایی ترین شکل میزبانی وب موجود است. معمولاً برای وب سایت های جدید توصیه می‌شود، زیرا اقتصادی ترین راه برای شروع است. خرید یک طرح میزبانی مشترک مانند اجاره یک واحد آپارتمان در یک ساختمان با مستاجران دیگر است. هنگامی‌که برای این نوع هاست ثبت نام می‌کنید، وب سایت شما به همراه سرورهای چند صد تا چند هزار وب سایت دیگر روی یک سرور قرار می‌گیرد.

اما در این قسمت به هاست اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید هاست چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

انواع هاست

۱- هاست لینوکس

هاست لینوکس

هاست لینوکس به ارائه دهندگان میزبانی اطلاق می‌شود که از سیستم عامل (OS) برای سرورهای مشتری استفاده می‌کنند. توزیع لینوکسی که به آن دسترسی دارید به ارائه دهنده میزبانی بستگی دارد.

هنگامی‌که برای یک برنامه میزبانی ثبت نام می‌کنید، برای منابع سرور و فضا از یک ارائه دهنده هزینه می‌کنید.

مزیت خرید هاست لینوکس (CTA) این است که راه اندازی آن نسبت به سرورهای ویندوز آسان تر است. این به این دلیل است که ارائه دهندگان هاستینگ برای ارائه هاست لینوکس نیازی به پرداخت هزینه مجوز ندارند.

علاوه بر این، لینوکس همچنین تجربه مدیریت سرور بسیار متنوع تری را ارائه می‌دهد. این به این دلیل است که ارائه دهندگان هاست می‌توانند از بین صدها توزیع برای کاربران خود انتخاب کنند.

اما در این قسمت به هاست لینوکس اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید هاست لینوکس چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

خرید هاست لینوکس

۲- هاست ویندوز

هاست ویندوز میزبان وب سایتی است که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کند. از آنجایی که رایج‌ترین گزینه‌های طرح میزبانی وب روی لینوکس کار می‌کنند، معمولاً می‌توانید فرض کنید که هر زمان که یک شرکت میزبان وب برنامه‌ای را برای میزبانی ویندوز مشخص نمی‌کند، این میزبانی لینوکس است.

اما برای زیرمجموعه خاصی از صاحبان وب‌سایت، خرید هاست ویندوز بهترین انتخاب است و مهم است که به دنبال طرحی باشید که ویژگی‌های خاص همراه با آن را ارائه دهد.

اما در این قسمت به هاست ویندوز اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید هاست ویندوز چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

خرید هاست ویندوز

۳- هاست وردپرس

هاست وردپرس

در ساده‌ترین مفهوم، خرید هاست وردپرس (CTA) به معنای خرید میزبانی است که برای پاسخگویی بهتر به عملکرد و نیازهای امنیتی وردپرس بهینه شده است. iما در این قسمت به هاست وردپرس اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید هاست وردپرس چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

همچنین معمولاً شامل نصب وردپرس با یک کلیک است تا شروع کار با وردپرس را آسان کند. و برخی از هاست های وردپرس حتی به صورت خودکار نرم افزار وردپرس شما را در صورت نیاز به روز می‌کنند.

دو نوع اصلی میزبانی وردپرس وجود دارد – میزبانی اشتراکی وردپرس و میزبانی مدیریت شده وردپرس.

همچنین ما در این قسمت به هاست وردپرس اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید فرق هاست وردپرس و لینوکس چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

خرید هاست وردپرس

۴- هاست دانلود

دانلود عبارت است از انتقال یک فایل یا داده از یک رایانه به رایانه دیگر از طریق یک شبکه، معمولاً از یک سرور بزرگتر به یک دستگاه کاربر. دانلود می‌تواند به انتقال کلی داده یا انتقال یک فایل خاص اشاره داشته باشد. همچنین می‌توان آن را برای دانلود، DL یا D/L فراخوانی کرد.

تمام استفاده از اینترنت نیاز به دانلود داده دارد. هنگام مرور وب‌سایت‌ها یا استفاده از برنامه‌ها، رایانه یا دستگاه تلفن همراه در حال بارگیری داده‌ها است. این داده‌ها می‌تواند متن، تصاویر یا ویدیوهای استفاده شده در صفحات یا برنامه هایی باشد که کاربران بازدید می‌کنند. بیشتر این داده‌ها فقط برای مدت طولانی نگهداری می‌شوند تا یک بار استفاده شوند و سپس از دستگاه حذف شوند.

هنگامی‌‌که کاربران می‌خواهند داده‌ها را در دستگاه خود نگه دارند، داده‌ها را در آن دانلود می‌کنند. این می‌تواند فایل، سند یا برنامه‌ای باشد که می‌خواهند برای همیشه نگه دارند. هنگامی‌که آنها آن را دانلود می‌کنند، کاربران یک کپی از داده‌ها را از آنچه در رایانه مرکزی است، به نام سرور، تهیه می‌کنند. در نتیجه انتخاب و خرید هاست دانلود برای این دسته از افراد پیشنهاد میشود.

خرید هاست دانلود

۵- هاست پایتون

میزبانی وب که از زبان برنامه نویسی پایتون پشتیبانی می‌کند و پایتون را روی وب سرور کاربر نصب کرده است، میزبانی پایتون نامیده می‌شود. میزبان های وب برنامه های انحصاری را برای تسهیل توسعه دهندگان با انعطاف پذیری و آزادی کدنویسی در زبان ارائه می‌دهند.

با خرید هاست پایتون به استفاده از CGI و SSH با پشتیبانی از CGI و همچنین mod_wsgi ارائه میشود. میزبان هایی که پایتون را ارائه می‌دهند از اجرای فرآیندهای مداوم پشتیبانی می‌کنند.

خرید هاست پایتون

۶- هاست ایمیل

هاست ایمیل

میزبانی ایمیل سرویسی است که در آن یک ارائه دهنده هاست، سرورهای ایمیل را به کاربران خود اجاره می‌دهد. در حالی که نسخه‌های رایگان بسیاری از شرکت‌های میزبان وجود دارد، بسیاری از کسب‌وکارها از انعطاف‌پذیری و قدرت خدمات ایمیل حرفه‌ای استفاده می‌کنند.

خرید هاست ایمیل حرفه ای زمانی انجام می‌شود که ایمیل های دریافتی و خروجی توسط یک سرور پست الکترونیکی مشترک یا اختصاصی مدیریت می‌شوند. این خدمات پرمیوم در نظر گرفته می‌شوند و تفاوت قابل توجهی با سرویس های ایمیل رایگان دارند.

خرید هاست ایمیل

۷- هاست بکاپ

وب سایت شما باید همیشه فعال باشد. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه سایت شما تا حد امکان بالا است این است که مطمئن شوید از داده‌های وب‌سایت شما به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه می‌شود.

سرور پشتیبان یک سرور از راه دور یا داخلی است که مسئول ذخیره و بازیابی فایل ها، پوشه ها، برنامه ها، پایگاه های داده و سایر داده های حیاتی است. در خرید هاست بکاپ از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای جلوگیری از از دست رفتن داده‌های ناشی از خطا، خرابی هارد یا دیگر سناریوهای ناخواسته استفاده می‌کند.

خرید هاست بکاپ

پيشنهاد وب رمز: لوکال هاست چیست

3 تفاوت اصلی میان هاست و سرور

فرق هاست با سرور

۱- تعریف آنها

اصطلاح میزبانی وب و وب سرور اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما در واقع دو چیز متفاوت هستند. میزبانی وب سرویسی است که فضا و منابعی را برای وجود وب سایت ها در اینترنت فراهم می‌کند.

وب سرورها رایانه هایی هستند که میزبان وب سایت ها هستند و فایل ها و داده های مرتبط با آنها را ذخیره می‌کنند. میزبانی وب سرویسی است که فضا و منابعی را برای وجود وب سایت ها در اینترنت فراهم می‌کند.

این مکان فیزیکی یک وب سایت است که تمام فایل ها و داده های مرتبط با آن در آن ذخیره می‌شود. شرکت های میزبانی وب فناوری و خدمات مورد نیاز برای دسترسی به وب سایت در اینترنت را ارائه می‌دهند.

۲- کارایی

شرکت های میزبان معمولاً برنامه های VPS را برای مشتریان حرفه ای مانند طراحان، توسعه دهندگان، مدیران سیستم و مشاغل متوسط تا بزرگ هدف قرار می‌دهند.

برای این مشتریان، نیازهای آنها فراتر از داشتن یک وب سایت آنلاین است. آنها همچنین الزامات خاصی برای سرعت و عملکرد برنامه های وب خود دارند.

به همین دلیل، سخت افزار سرور برای میزبانی VPS از اجزای با کارایی بالا استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که سایت های مشتری در سطح بالایی کار می‌کنند و حداکثر زمان را حفظ می‌کنند.

به طور خاص، بسته‌های VPS از پردازنده‌های قدرتمند برای انجام وظایف محاسباتی بیشتر، درایوهای ذخیره‌سازی حالت جامد برای سرعت خواندن و نوشتن سریع‌تر و فضای دیسک بیشتر برای برنامه‌های وب بزرگ‌تر بهره می‌برند.

انتخاب یک طرح VPS همچنین به این معنی است که به پهنای باند بیشتری دسترسی خواهید داشت و به وب سایت شما اجازه می‌دهد ترافیک شبکه بیشتری را مدیریت کند.

از سوی دیگر، بسته‌های میزبانی اشترامی‌بیشتر مناسب مشتریانی است که نسبت به نیازهای میزبانی وب‌سایت خود کمتر عملکرد محوری دارند. به این ترتیب، سخت افزار سرور با مشخصات پایین تر می‌تواند مناسب وب سایت هایی باشد که با این برنامه ها میزبانی می‌شوند.

۳- نحوه اتصال

همانطور که گفتیم، یکی از ویژگی های تعیین کننده میزبانی VPS، نحوه اتصال و سطح انعطاف پذیری است که به کاربران خود می‌دهد. اکثر برنامه های VPS با نرم افزار کنترل پنل مانند cPanel ارائه می‌شوند که ابزارهایی را برای مدیریت منابع سرور مجازی شما فراهم می‌کند.

می‌توانید از کنترل پنل برای ایجاد حساب های کاربری، پارتیشن بندی فضای ذخیره سازی سرور یا تعیین محدودیت های پهنای باند استفاده کنید. شما همچنین برای تغییرات در سطح سیستم به سیستم عامل دسترسی ریشه دارید.

نتیجه گیری

میزبانی وب (هاستینگ) و سرورهای وب دو چیز متفاوت هستند، اما اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. میزبانی وب سرویسی است که فضا و منابعی را برای وجود وب سایت ها در اینترنت فراهم می‌کند، در حالی که وب سرورها رایانه هایی هستند که میزبان وب سایت ها هستند و فایل ها و داده های مرتبط با آنها را ذخیره می‌کنند.

شرکت های میزبانی وب سخت افزار، نرم افزار و اتصال به اینترنت و همچنین اقدامات امنیتی لازم را برای محافظت از وب سایت ها در برابر حملات مخرب فراهم می‌کنند. شرکت های میزبانی وب نیز خدمات ثبت دامنه، طراحی وب سایت و تعمیر و نگهداری وب سایت را ارائه می‌دهند، در حالی که وب سرورها وظیفه ارائه صفحات وب به کاربران در صورت درخواست آنها و همچنین پردازش درخواست های کاربران و ارسال پاسخ مناسب را بر عهده دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

در حالی که هاست اشتراکی برای سایت های شخصی و استارت آپ ها بهترین است، میزبانی VPS برای سایت های پویا، بزرگتر و کسب و کارهای کوچک برنده است. VPS نسبت به هاست اشتراکی گران تر است، اما در ازای آن، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به محدودیت های منابع، امنیت بیشتر و عملکرد بهبود یافته دارید.

بله، VPS اغلب انتخاب خوبی برای وب سایت ها است. در مقایسه با میزبانی مشترک، منابع، کنترل و انعطاف‌پذیری بیشتری ارائه می‌دهد که در نتیجه عملکرد و مقیاس‌پذیری بهبود یافته است. به خصوص برای وب سایت هایی با حجم ترافیک بالاتر یا منابع مورد نیاز خاص مناسب است.

گران تر بودن - در مقایسه با میزبانی مشترک، میزبانی سرور خصوصی مجازی گران تر است. میزبانی VPS مدیریت شده نسبت به میزبانی VPS مدیریت نشده گران تر است. در حالی که هزینه بالاتر است، اما مزایای بیشتری در مقایسه با میزبانی اشتراکی دریافت می‌کنید.

یک برنامه میزبانی VPS تقریباً همیشه سریعتر از یک برنامه میزبانی اشتراکی است زیرا کاربران شما مجبور نیستند برای دسترسی به بازدیدکنندگان سایت شما در صف قرار بگیرند.

بهترین طرح میزبانی وب سایت وردپرس چیست؟ اگر دانش فنی مدیریت سرور دارید، VPS وردپرس بهترین گزینه برای شما خواهد بود، زیرا به شما کنترل کامل بر ماشین مجازی شما می‌دهد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.