جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز
یکی از بسترهای دیجیتال مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی می‌باشند. در میان شبکه‌های اجتماعی یکی از پرمخاطب‌ترین و محبوبترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر در کشورمان اینستاگرام می‌باشد. علت این محبوببیت این است که علاوه بر این که در ایران فیلتر نیست، استفاده آسان و راحت و دید بصری خوبی را در اختیار مشترکان خود قرار می دهد. در این مقاله شما را با نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا خواهیم کرد.

اینستاگرام یکی از مناسب‌ترین بسترهای دیجیتال مارکتینگ برای کاربران ایرانی است

نقش اینستاگرام - بستر مناسب دیجیتال مارکتینگ

با توجه به فعال بو‌دن و امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی قدرتمند و پر طرفدار در ایران شاهد حضور کاربران ایرانی بسیار زیاد و همچنین شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی در این شبکه اجتماعی هستیم، تا جایی که مشاهده می‌شود سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و مراکز درمانی و عمومی دولتی و خصوصی و همچنین افراد مشهور ایرانی بسیاری در اینستاگرام حضور دارند.

امکان اشتراک گذاری آسان عکس ها و تصاویر مزیت بسیار بزرگی برای کسب و کارها است (شرکت‌ها، اشخاص، محصولات، معرفی خدمات و … ) این امکان، ثبت رویدادها, کنفرانس‌های صنعتی و گروه‌های کاربری ، محصولات تولیدی، خدمات قابل ارائه و غیره را فراهم کرده و میدان دید آن‌ها را افزایش می دهد. مشتریان دائم و احتمالی، محتواهای نمایشی را دوست دارند بنابراین دقت کنید که در محتواهای بازاریابی خود دائما از عکس و تصویر استفاده کنید.

باید به پروفایل‌های تان در شبکه های اجتماعی مانند ویترینی برای کسب و کارتان نگاه کنید. چیزی که اینستاگرام را به عنوان یک ابزار بازاریابی از دیگر شبکه های اجتماعی بهتر کرده است، امکان ایجاد تزئینات و زیبایی‌های بیشتر است. می توانید با قراردادن تصاویر زیبا از محصولاتتان کاربران را جذب کنید و در این تصاویر، از نورپردازی، رنگ‌ها و افکت هایی استفاده کنید که هرچه بیشتر به زیبایی محصول یا پیام تصویری‌تان بیافزاید. هرچه عکس ها، با کیفیت تر و زیباتر باشند، بهتر است.

چرا اینستاگرام بستر مناسبی برای دیجیتال مارکتینگ است؟

دیجیتال مارکتینگ - چرا اینستاگرام بستر مناسبی برای دیجیتال مارکتینگ است؟

همانطور که مستحضر هستید اساس کار اینستاگرام اشتراک تصاویر است، اما استفاده از عکس چه تأثیری دارد؟

– جلب احساسات

یک محتوای نمایشی به گونه‌ای احساسات بازدیدکننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد که یک محتوای متنی قادر به اینکار نیست. به‌واسطه اپلیکشن‌هایی که اشتراک‌گذاری عکس‌ها و تصاویر آسان کرده، استفاده از متن در رده دوم اهمیت قرار می گیرد.

– ایجاد صمیمیت

عکس‌ها جنبه خصوصی شرکت شما را نمایان می‌کنند. اکنون مشتریان دائم و احتمالی می توانند از طریق عکس‌ها و بدون رد و بدل ایمیل با پیغام‌های مربوطه با برند شما ارتباط برقرار کنند.

– سرگرمی ها

در دنیای کسب و کار استفاده از اپلیکشن‌های اشتراک گذاری تصویر و عکس یک فرصت عالی برای شماست تا مشتریان خود را از طریق مسابقات و سایر کمپین های تصویری به روشی لذت بخش سرگرم کنید.

جالب است بدانید که اینستاگرام :

بیش ار ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد!

بیش ار ۲۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد!

حال شما به عنوان یک فروشنده و کسی که می خواهد در تجارت خود موفق باشد چگونه کار تبلیغات را انجام می دهید؟ ترجیح می دهید از بازاریابی سنتی استفاده نمایید یا بازاریابی اینترنتی و یا در این زمینه چه شبکه اجتماعی را مد نظر دارید و چه رسانه‌ای را انتخاب می نمایید؟ قطعا به دنبال رسانه‌هایی خواهید رفت که طرفداران بیش تری دارند و بیش تر مورد توجه کاربران قرار گرفته و پر رفت و آمد تر هستند.

چطور از اینستاگرام استفاده کنیم؟

دیجیتال مارکتینگ - چطور از اینستاگرام استفاده کنیم

برای استفاده از اینستاگرام به یک تلفن همراه نیاز دارید و یا می‌توانید از کامپیوتر خود از اینستاگرام استفاده نمایید. اما با توجه به روند رسانه‌های اجتماعی که حرکت به سوی استفاده از موبایل، استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی به جای صفحات وب، تنبلی در استفاده و کوتاه شدن فرایند دسترسی حتی یک مرحله کاهش است، استفاده از موبایل برای این منظور مرسوم‌تر است.

بهتر است قبل از اینکه بخواهید از اینستاگرام برای تجارت استفاده کنید، یاد بگیرید چطور می توانید از آن استفاده شخصی داشته باشید. بهتر است در استفاده از این برنامه تجربه پیدا کرده و خصوصیات متفاوت آن را در استفاده های شخصی تجربه کند.

اپلیکیشن اینستاگرام را می‌توانید از مارکت‌های نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند تهیه کرده و بر روی این ابزارها نصب کنید.

این برنامه در مارکت های مختلف به صورت رایگان عرضه می شود. شما می‌توانید از طریق مارکت گوگل پلی و یا اپ استور، اینستاگرام را بر روی گوشی اندرویدی یا آیفون خودتان نصب کنید.

همچنین شما می توانید هم از نسخه وب هم از اپلیکیشن اینستاگرام در کامپیوتر استفاده نمایید. برای استفاده از نسخه وب به این لینک مراجعه کنید.

‌‌برای استفاده از اینستاگرام نیاز به یک حساب کاربری دارید که اعتبارسنجی آن از طریق ایمیل یا شماره همراه شما انجام می‌شود. در درج ایمیل یا شماره همراه دقت داشته باشید تا اگر احیانا پسوردتان را فراموش کردید یا مشکلاتی اینچنینی ایجاد شد بتوانید با استفاده از این دو اعتبارسنج پسوردتان را بازیابی کنید.

نام کاربری که برای اکانت اینستاگرام خود انتخاب می‌کنید بهتر است دقیقا عنوان برندتان باشد، اگر این عنوان ثبت شده بود با درج com (یا پسوندی که دامنه سایتتان دارد) به انتهای عنوان برند می‌توانید آدرس سایتتان را به عنوان نام کاربری حساب اینستاگرام خود قرار دهید

در این مقاله سعی بر آن شد تا حد امکان توضیحاتی در خصوص اینستاگرام و چرایی استفاده از آن برای شناسایی برند و دیجیتال مارکتینگ عنوان شود. در مطلب بعدی (نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ – بخش دوم) سعی می‌کنیم کمی در خصوص مسائل فنی و تجربی اینستاگرام و چگونگی جذب مخاطب مناسب صحبت کنیم.

در آخر از شما دعوت می‌کنیم تا با دنبال کردن صفحه‌ی وب‌رمز در اینستاگرام، از آخرین به‌روزرسانی‌ها، رویدادها و تخفیف‌های خدمات و سرویس‌ها مطلع شوید.

از آنجایی که استفاده و دسترسی به اینستاگرام راحت است و فیلتر نیست، اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی این روزهای کشور ماست .در این مقاله توضیحاتی در خصوص موارد فنی و تجربی اینستاگرام که در جذب مخاطب و رونق بخشیدن به کسب و کار و کسب درآمد اینترنتی شما می‌توانند موثر می‌باشند خدمتتان ارائه کنیم.

توضیحاتی در خصوص بارگزاری تصویر در اینستاگرام

هر چه بیشتر یاد بگیرید اینستاگرام چه کارهایی می تواند انجام دهد، بهتر می توانید راه هایی برای استفاده تجاری از آن پیدا کنید.

برنامه اینستاگرام را باز کرده و دوربین خود را فعال کنید و یا اینکه عکسی را از گالری فایل های خود انتخاب کنید. بهتر است سایز عکس شما 1080 در 1080 باشد.

در صورت لزوم یا علاقه می توانید با استفاده از فیلترهای عکس اینستاگرام، کیفیت عکس خود را افزایش دهید. شما می توانید رنگ ها را روشن تر کرده، شکل کلی تصویر را تقویت کرده، عکس ها را بچرخانید یا نقطه تمرکز عکس را تغییر دهید.

یکی از اهداف و بازار کاربری اینستاگرام از ابتدا کاربران استفاده کننده از فیلتر های تغییر عکس بوده است که سازندگان این برنامه را بر آن داشته که از این کاربران به عنوان اولین مشترکان اینستاگرام استفاده کند. به همین دلیل اینستاگرام دارای ویرایش‌گر عکس بسیار قدرتمندی است.

بعد از تکمیل ویرایش عکس، شما باید مرحله بعدی یعنی اشتراک گذاشتن عکس را شروع کنید. عکس های بدون شخصیت که مصنوعی بودن آنها از دور نیز به چشم می خورد، باعث کاهش تعامل کاربران شما می شود.

عکس های غیر منتظره و عکس هایی که در موقعیت های طبیعی گرفته شده اند، تأثیر بهتری دارند. بسیاری از شرکت ها از شبکه های اجتماعی متفاوت برای ایجاد تجربه هایی متفاوت استفاده می کنند. مثال لینکداین برای بحث های تجاری و کسب و کار، توئیتر برای به روز رسانی بازاریابی محتوایی و بحث با مشتریان، و فیس بوک برای افزایش فرهنگی شاداب و به روز رسانی اطلاعات شرکت استفاده می شوند.  اینستاگرام نیز برنامه ای عالی است که بوسیله عکس گرفتن از لحظات خنده دار می تواند به مفرح شدن صفحه فیس بوک شما کمک کند.

از خود خلاقیت نشان دهید. بهتر است لوگوی خود را در تمام عکس‌ها بچسبانید. این کار در ارتقای برند شما اهمیت دارد. شما می توانید لوگوی خود را به صورت پیش فرض در گوشه تمام عکس ها قرار دهید.

 بسیاری از افراد چنین کاری انجام نمی دهند و نکته نیز همین است. شما باید از روش هایی استفاده کنید که دیگران از آن بهره نمی گیرند. هر چیزی می تواند به ارتقای برند شما کمک کند و شما می توانید از هر فرصتی برای ارتقای برند خود استفاده کنید.

آیا می دانید هشتگ چیست و چه کاربردی دارد؟
نقش اینستاگرام - هشتگ

نماد پیش وندی که قرار است درباره ی آن صحبت کنیم هشتگ نام دارد که این نماد از تگ های ابرداده به حساب می آید . کم و بیش در مورد هشتگ آشنایی دارید و در رسانه های مختلف درباره ی آن مطالبی را مشاهده کرده اید. نوشته های کم و کوتاه در وبلاگ های موجود در انواع شبکه های اجتماعی مثل : فیس بوک و Twitter یا +Google نیز با کمک یک و یا چند کلمه ی وابسته ممکن است که تگ شوند .

از ابزاری همانند هشتگ می توانید برای گروه بندی کردن این گونه از پیام های وابسته به هم استفاده نمایید، به این ترتیب افراد می‌توانند هشتگ های مورد نظر را جستجو کرده و از طریق آن ها به پیام های مربوطه در متن دسترسی پیدا کنند .

می توان گفت که هشتگ برای بار نخست در شبکه ی IRC جهت برچسب گذاشتن موضوع و گروه ها استفاده شد و همین طور از آن برای گذاشتن علائم در پیغام شخصی به گروهی مشخص و خاص و یا گذاشتن علامت در پیغام های فردی مربوط به یک کانال مشخص به کار گرفته می شود و قابل استفاده است . هشتگ ها در اینستاگرام به این صورت هستند :

#وب_رمز

#هاستینگ

# (هشتگ) یک علامت تازه به حساب نمی آید و به آن علامت Number Sign می گویند. در شبکه های اجتماعی مختلف می توان از هشتگ قبل از جمله ها یا در وسط و یا پایان جمله و چسبیده به کلمه ای خاص بهره گرفت ولی آن را نمی توان برای تعداد افزون تر از یک کلمه استفاده کرد . پس اگر شما بخواهید برای بیش از چند کلمه و یا یک جمله هشتگ را به کار ببرید باید تمامی آن کلمه ها را از طریق راهی به هم متصل نمایید.

برای این کار معموال از علامتی مانند Underline یا شیفت یا منها استفاده شده و از طریق آن کلمه ها را به یکدیگر متصل می کنند و یک جمله را هشتگ می کنند . اگر در متون تولید شده ی خود از هشتگ ها استفاده نمایید این کار سبب می شود که مطالب به وسیله ی کاربر ها بهتر و ساده تر جستجو شوند و پیدا شوند . در حقیقت هشتگ همانند تگ عمل می کند.

هشتگ اینستاگرام یک شاخص قوی برای سرگرم کردن بازدیدکنندگان شماست . هشتگ بعنوان کلیدواژه هایی عمل می کند که برای مردم روش پیدا کردن عکس ها را از طریق یک جستجوی ساده فراهم می آورد. هشتگ ها بخصوص زمانی مفید اند که شما سعی می کنید تا برند خود را بعنوان یک مدیر معرفی و فالورهای بیشتری جذب کنید. هشتگ هایی را برای برند و حرفه خود بکار ببرید که منحصر به فردند و هشتگ هایی که دارای کلیدواژه های معروف هستند.

هشتگ ابزاری کلیدی برای سازمان دهی عکس های شما است. این بخش از برنامه می تواند به کاربران کمک کند عکس های خود را راحت تر بر اساس موضوعات پیدا کنند. بعد از اضافه کردن هشتگ در بخش توضیحات می بینید که چقدر تعامل کاربران بالاتر می رود. هشتگ امکانی همانند سیستم Tagging در امر سئو سایت و طراحی سایت است .

راهکارهایی برای استفاده مفیدتر از اینستاگرام

– از مشتریانتان استفاده کنید

نقش اینستاگرام

وقتی شخصی از شما خرید می کند از او بخواهید تا از خود به همراه محصول خریداری شده یک عکس تهیه کند و برایتان بفرستد تا آن را در اینستاگرام آپلود کنید. این کار حس خوبی به خود آن شخص می دهد و از طرفی باعث ایجاد اطمینان بیشتری در بقیه افراد می شود و در صورتی خود آن فرد عکس را در حساب خود منتشر کند باعث می شود دوستان او نیز به سمت شما جذب شوند.

– از پشت صحنه عکس بگیرید

اینکه اعضای صفحه اینستاگرام شما بدانند که واقعا چه کسی اداره کننده آن است ایجاد حس اطمینان می کند بنابراین سعی کنید یک عکس با چهره خندان از خودتان و یا محیط شرکتتان تهیه کنید و در یک مناسبت خاص آن را آپلود کنید. مثال در سالروز یک سالگی فروشگاه تان و یا به مناسبت 5000 تایی شدن اعضای صفحه اینستاگرام. البته در آپلود عکس از خودتان زیاده روی نکنید و فقط چند عکس محدود کافی است.

– کاربرانتان را تحریک کنید

فالوور ها بهترین تبلیغ کننده شما هستند در صورتی که بتوانید به هر نحوی آنها را تشویق به تبلیغ بکنید به نفع شما کار می‌کنند. برای این کار یکی از بهترین کارها برگزاری مسابقه یا CONTEST است . یک مسابقه اینستاگرامی معموال طوری طراحی می شود که کاربران را تشویق به اشتراک عکس از محصولات یا محیط یک فروشگاه می کند.

– افراد مهم را فالوو کنید

نقش اینستاگرام - افراد مهم را فالوو کنید

یکی از راه هایی که افراد پیج شما را فالو کنند این است که شما آنها را فالو کنید، طبق یک تجربه به از هر دو نفری که شما فالو می کنید یک نفر شما را فالو خواهد کرد، هر چند این کار زمان بر است ولی می توانید از این روش برای جذب افراد مهمی که میشناسید استفاده کنید. مثال اگر کسی را میشناسید که می دانید به محصولات شما علاقه دارد حتما او را فالو کنید.

در آخر از شما دعوت می‌کنیم تا با دنبال کردن صفحه‌ی وب‌رمز در اینستاگرام، از آخرین به‌روزرسانی‌ها، رویدادها و تخفیف‌های خدمات و سرویس‌ها مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.