جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

از کنترل پنل کاربران می توانند وب سایت خود را سفارشی، به روز و همچنین به خوبی مدیریت کنند. انتخاب کنترل پنل مناسب، مهمترین فاکتور در مدیریت هاست و به طبع آن موفقیت وب سایت است، بنابراین باید کنترل پنلی را انتخاب کرد که عملکرد خوبی دارد و استفاده از آن آسان باشد. در این مقاله شما را با بهترین کنترل پنل سرویس هاستینگ آشنا خواهیم کرد.

با اینکه سی پنل و پلسک از پیشتازان در حوزه کنترل پنل وب سایت به حساب می آیند اما کنترل پنل های بیشتری هم وجود دارند که دارای مزایای منحصر به خود هستند :

پلسک پنل:

کنترل پنل سرویس هاستینگ-پلسک پنل

پلسک پنل جامع و کاملترین نوع کنترل پنل موجود به شمار می رود و Parallels Plesk Panel طوری طراحی شده است که امکانات و عملکردهای مختلف ولی در عین حال آسان در فهم و استفاده را به کاربر ارائه می دهد. پلسک پنل دارای درجه سفارشی شدن بالاست و کاربر می تواند بنا به نیاز خود به آن امکاناتی اضافه یا حذف کند. اکثر وب ادمین های حرفه ای برای هاست ویندوز، پلسک را به سی پنل ترجیح می دهند. اما قابلیت مدیریت کردن دی ان اس و مجازی سازی پلسک را برای اداره سرور بر روی هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس، به گزینه ای بسیار مناسب تبدیل کرده است. متاسفانه پشتیبانی ضعیف و باگهای متعدد و کشف حفره امنیتی در پلسک در سال ۲۰۱۲ باعث عدم اعتماد به پلسک و در کل شرکت Parallels شده است.

پیشنهاد وب رمز: انواع کنترل پنل و ویژگی های آن

رابط کاربری سی پنل CPanel :

کنترل پنل سرویس هاستینگ-رابط کاربری سی پنل

سی پنل / WHM داشتن رابط کاربری آسان هاست cPanel را به محبوب ترین و پر کاربردترین کنترل پنل هاستینگ و سرور مجازی در جهان مبدل کرده است. کاربران با استفاده از سی پنل به راحتی می توانند تمام جنبه های دیتابیس MySQL را ساخته و مدیریت کنند، ایمیل اکانت ها را مدیریت کنند، ساب.دومین و دایرکتوری بسازند و حتی به ساختار وب سایت جدید دومین اضافه کنند. در هاست وردپرس cPanel and WebHost Manager در اداره سایت و وظایف مختلف بسیار کاربرد دارد ولی در نسخه ویندوز آن Enkompass از محبوبیت کمتری برخوردار است و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

دایرکت ادمین DirectAdmin:

کنترل پنل سرویس هاستینگ-دایرکت ادمین

دایرکت ادمین DirectAdmin مهمترین ویژگی دیرکت ادمین  DirectAdmin استفاده از حافظه کمتر است که معمولا باعث می شود در یک محیط هاستینگ و یا وی پی اس به طور نامرئی به اجرا درآید. دایرکت ادمین از سی پنل و پلسک بسیار ارزانتر است و برای شرکت هایی که درصدد کاهش هزینه های خود هستند، مناسب است. همچنین دایرکت ادمین پس از سی پنل حرفه ای ترین کنترل پنل هاست لینوکس محسوب میشود که اتفاقا مشکلات تحریم را ندارد. با اینکه دایرکت ادمین تمام امکانات دو کنترل پنل دیگر را دارا نیست اما استفاده از آن بسیار آسان است.

وب مین Webmin:
کنترل پنل سرویس هاستینگ - وب مین

وب مین برای اجرا در محیط یونیکس (UNIX) طراحی شده است و دارای مدل های Virtualmin و Cloudmin می باشد. قابلیت های بسیاری در آن تعبیه شده ولی به عنوان محصولی کاربر پسند قابل ارايه به کاربران نیست.

اینتر ورکس Interworx:

کنترل پنل سرویس هاستینگ - اینترورکس

با اینکه اینترورکس نسبت به سی پنل کاربرد و امکانات کمتری دارد اما با وجود Advanced Policy Firewall در بسته و امکان نصب آن، ایمنی بیشتر برای وی پی اس را با خود به همراه دارد اما فهم و استفاده آپشن های آن ممکن است برای برخی از آماتورها کمی دشوار باشد.

سولوس وی ام SolusVM:

کنترل پنل سرویس هاستینگ - سولوس

سولوس وی ام SolusVM Solus Virtual Manager (SolusVM) فقط برای ارايه خرید vps طراحی شده است و استفاده از آن بسیار ساده است. وجود امکانات مختلف در سولوس وی ام به ادمین ها اجازه تنظیمات بکاپ های اتومات و اداره کردن تنظیمات مختلف سرورهای مجازی را می دهد.

Parallels Pro Control Panel:

کنترل پنل سرویس هاستینگ-Parallels Pro Control Panel

Parallels Pro Control Panel با دارا بودن واسط خوب طراحی شده و آپشن فیلتر اسپم بسیار قوی، Ensim از نظر امکانات مختلف با سی پنل رقابت می کند. Ensim قابل استفاده در هر دو محیط ویندوز و لینوکس می باشد اما نسبت به پلسک و سی پنل امکانات سفارشی کردن کمتری دارد به همین دلیل برخی از مشتریان و کاربران ممکن است آن را نپسندند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.