دامنه info به این معنی است که وب سایت شما یک سایت اطلاعاتی است. پسوند “info” از کلمه اطلاعات یا information گرفته شده است. اما دامنه info چیست. info یک دامنه سطح بالای عمومی‌ (gTLD) است که در سال 2003 راه اندازی شد.

در واقع، این اولین بار است که چنین فرآیندی برای gTLD جدید انجام شده است. امروزه، هر کسی می‌تواند دامنه .info را با قیمت پایین دریافت کند. در این مقاله خواهیم گفت دامنه info چیست و در ادامه با کاربردها، مزایا و شرایط ثبت آن آشنا می‌شویم.

دامنه info. چیست؟

احتمالا هنگام ثبت دامنه با این پسوند دامنه معروف برخورد داشته‌اید. دامنه info محل نگهداری و ذخیره اطلاعات را نشان می‌دهد. این اطلاعات می‌توانند در مورد محصول، خدمات، تحقیق، علت، رویداد یا هر چیز دیگری باشند.

دامنه info در سطح جهانی به عنوان یک مقصد قابل اعتماد برای اطلاعات شناخته می‌شود – پاسخ درست از یک منبع در یک جستجو – و اگر اطلاعاتی برای اشتراک گذاری دارید، خرید دامنه Info و یا دامنه news راه جذابی است که باید طی کنید.

البته دامنه .info فراتر از اطلاعات است.در حالی که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از info. استفاده می‌کنند تا محتوای آنلاین خود را متمایز کنند و آن را در اینترنت شلوغ و گیج‌کننده تقویت کنند، یک دامنه .info می‌تواند به شما کمک کند برجسته شوید و دسترسی ارگانیک به وب‌سایت خود را افزایش دهید. فقط به این فکر کنید که چند نفر از عبارت جستجوی “اطلاعات” استفاده می‌کنند.

چرا و چه زمانی بهتر است پسوند .info را انتخاب کنید:

  • شما می‌خواهید اطلاعات، تحقیقات یا اطلاعات محصول را در سراسر جهان به اشتراک بگذارید. دامنه info یک راه ایده آل برای ارتباط با مشتریان بین المللی است زیرا .info یک دامنه واقعا بین المللی است که بدون در نظر گرفتن زبان یا مکان مخاطبان، به آدرس وب شما معنا می‌بخشد.
  • شما می‌خواهید وب سایت، کسب و کار یا نام تجاری خود را بسازید. می‌خواهید یک شرکت اطلاعاتی عالی بسازید. در حال حاضر بیش از چهار میلیون دامنه .info ثبت شده است که بسیاری از آنها توسط برخی از معتبرترین برندهای جهان ثبت شده است. آنها .info را برای کمک به افراد برای تعامل و اعتماد به آنها انتخاب کرده اند.
  • شما می‌خواهید آن نام دامنه کوتاه و به یاد ماندنی را ایجاد کنید که برجسته باشد و ایده، نام تجاری و پیام شما را بزرگ کند. تحقیقات در بین کاربران اینترنت نشان می‌دهد که .info آموزشی، قابل اعتماد، حرفه ای و قانونی است. به علاوه، .info به یاد ماندنی است.
  • اگر پسوند دامنه COM مورد نظر شما توسط شخص دیگری ثبت شده است، اما نسخه info ثبت نشده است.
  • کسب‌وکار شما یک COM. ثبت کرده است و می‌خواهید با ثبت اطلاعات مربوطه از نام تجاری خود در برابر متجاوزان سایبری محافظت کنید.
  • می‌خواهید برنامه‌های عروسی، جزئیات مربوط به گردهمایی سالانه خانواده، نکات نحوه انجام و یا هر اطلاعات دیگری را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید.
  • با آمدن صدها پسوند دامنه جدید به وب، یافتن آدرسی که بتواند اطلاعات شما را خانه کند بسیار ساده است. دامنه info می‌تواند توسط هر کسی ثبت شود. از .info برای اطلاع رسانی آنلاین مکان منحصر به فرد خود استفاده کنید.

تاریخچه دامنه info

تاریخچه دامنه info

پسوند دامنه .info از زمان ایجاد آن توسط Afilias اداره می‌شود. در سال 2003، این اولین دامنه gTLD بود که از نام های دامنه بین المللی مبتنی بر استانداردهای IETF پشتیبانی می‌کرد. در سال 2001، Afilias CTO  (رام موهان) مشکلاتی را در مورد پذیرش جهانی دامنه کشف کرد، زیرا این اولین tld یا دامنه سطح بالا بود که طول آن بیشتر از دو یا سه کاراکتر بود.

راه‌اندازی info شامل یک دوره طلایی برای صاحبان علامت تجاری بود، اولین باری بود که چنین فرآیندی برای gTLD جدید انجام می‌شد. این فرآیند به دلیل ارجحیت دادن به علائم تجاری بر کلماتی که در زمینه‌های دیگر عمومی‌هستند، مورد انتقاد قرار گرفت. به عنوان مثال، شرکت تجهیزات ساختمانی کاترپیلار توانست cat.info را قبل از همه علاقه مندان به گربه‌ها ثبت کند.

اگرچه تعداد زیادی از ثبت‌های تقلبی در ابتدا توسط ثبت‌کنندگانی انجام شد که در واقع مالک یک علامت تجاری معتبر نبودند، یک روش چالشی بعداً بسیاری از این موارد را از بین برد.

کاربردهای آن

ثبت دامنه info بصری، بین المللی و نامحدود است. با نام دامنه .info، سایت شما دارای درک جهانی است: اطلاعاتی، آموزشی، و احتمالاً حتی اخباری.

۱- وب سایت‌های اطلاعات دهنده

وب سایت‌های اطلاعات دهنده

دامنه .info یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال ایجاد وب سایتی هستند که اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌دهد. مانند هر دامنه دیگری، مهم است که قبل از تصمیم گیری، جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید.

با در نظر گرفتن دقیق قیمت دامنه و یک وب سایت با کیفیت بالا، دامنه info می‌تواند یک انتخاب عالی برای صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان باشد.

۲- وب سایت‌های تجارت الکترونیک

دامنه info برای وب‌سایت‌هایی که اطلاعات ارائه می‌کنند، مانند وبلاگ‌ها، سایت‌های خبری و منابع آموزشی مناسب است. مقرون به صرفه و به طور گسترده در دسترس است، و آن را به یک انتخاب ثبت نام محبوب برای مشاغل کوچک و افراد تبدیل می‌کند.

همچنین وب سایت‌های تجارت الکترونیک، جهت ارائه اطلاعات در مورد خدمات و محصولات خود نیز میتوانند از این پسوند استفاده نمایید.

۳- وب سایت‌های شرکتی

به طور خلاصه، دامنه .info یک گزینه منحصر به فرد و مقرون به صرفه است که می‌تواند یک انتخاب عالی برای شرکت های بزرگ و کوچک و افرادی باشد که می‌خواهند وب سایتی ایجاد کنند که محتوای آموزشی یا اطلاعاتی ارائه می‌دهد.

با بررسی دقیق و یک وب سایت با کیفیت بالا، دامنه .info می‌تواند به شما کمک کند در یک فضای آنلاین شلوغ برجسته شوید و خود را به عنوان یک منبع قابل اعتماد اطلاعات در جایگاه خود معرفی کنید.

۴- وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌های شخصی

Personal websites or blogs

بسیاری از کسب و کارها، سایت های اطلاعاتی و وبلاگ های موفقی وجود دارند که از دامنه .info استفاده می‌کنند. این وب سایت‌ها خود را به عنوان منابع معتبر اطلاعات در جایگاه های مربوطه خود معرفی کرده اند و ثابت می‌کنند که دامنه .info می‌تواند یک انتخاب عالی برای مشاغل و وبلاگ نویسانی باشد که می‌خواهند شهرت آنلاین خود را ایجاد کنند.

مزایای استفاده از دامنه .info

.info به عنوان یکی از پسوندهای اصلی دامنه، info بیش از 7.5 میلیون ثبت در سراسر جهان داشته است. .info در سطح جهانی شناخته شده و شهودی است، و آن را به انتخابی عالی برای هر کسی که اطلاعات آنلاین را به اشتراک می‌گذارد تبدیل می‌کند.

۱- دسترسی آسان و سریع

در دسترس بودن یکی از بزرگترین مزیت های دامنه info این است که به طور گسترده در دسترس است، به این معنی که احتمال بیشتری وجود دارد که نام دامنه مورد نظر خود را با این پسوند پیدا کنید تا با پسوندهای محبوب تر مانند .com یا  دامنه .net.

این امر به ویژه اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا وبلاگ جدید هستید و باید به سرعت حضور آنلاین خود را ایجاد کنید، بسیار مهم است.

۲- قیمت پایین

مقرون به صرفه بودن: دامنه .info نیز بسیار مقرون به صرفه است، و آن را به گزینه ای عالی برای مشاغل کوچک و کارآفرینانی تبدیل می‌کند که بودجه کمی‌دارند. با دامنه info، می‌توانید در هزینه های وب سایت خود صرفه جویی کنید بدون اینکه کیفیت یا اعتبار سایت را به خطر بیندازید.

۳- بدون محدودیت

بدون محدودیت

وقتی نوبت به انتخاب نام دامنه برای وب سایت شما می‌رسد، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. یکی از گزینه هایی که باید در نظر گرفت دامنه info است که مزایای زیادی را برای صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینانی که تازه شروع به حضور آنلاین خود کرده اند ارائه می‌دهد. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت آن، این است که برای ثبت این دامنه هیچ شرایط و محدودیت خاصی وجود ندارد.

۴- همه کاره

در حالی که دامنه info اغلب با وب سایت های اطلاعاتی یا آموزشی مرتبط است، در واقع کاملاً همه کاره است و می‌تواند برای طیف گسترده ای از مشاغل و وبلاگ‌ها استفاده شود. برای مثال، ممکن است از دامنه info برای کسب و کار مشاوره، وبلاگ مسافرتی یا فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید.

۳ نکته بسیار مهم راجع به دامنه info

۱- تاثیر پسوند دامنه info بر سئو

تاثیر پسوند دامنه info بر سئو

هنگام انتخاب دامنه یا سایت، توجه به عواملی مانند تاثیر پسوند دامنه در سئو، شناخت برند، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و در دسترس بودن بسیار مهم است. اینجاست که دامنه .info به عنوان یک گزینه عالی برای کسانی که به دنبال ایجاد یک وب سایت هستند وارد می‌شود.

با انتخاب دامنه info، می‌توانید به بازدیدکنندگان بفهمانید که وب سایت شما منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی است. این یک راه عالی برای ایجاد اعتبار و برجسته شدن در یک فضای آنلاین شلوغ است.

نام دامنه، طول، استفاده از کلمات کلیدی و حتی پسوند دامنه، همه اجزای حیاتی سئوی شما هستند. یک دامنه خوب ساخته شده و متمرکز نظیر دامنه IO، با دامنه xyz و یا دامنه shop و… می‌تواند به شما در بهبود سئو، اعتبار وب سایت و اینکه مشتریان شما به راحتی می‌توانند شما را پیدا کنند، کمک کند.

حدود 200 فاکتور رتبه بندی در الگوریتم گوگل وجود دارد که نام دامنه تنها یکی از آنهاست. بنابراین تأثیر بسیار کمی‌بر سئوی سایت دارد. با این حال، داشتن یک TLD خوب و فکر شده قطعا از بسیاری جهات کمک خواهد کرد.

پيشنهاد وب رمز: تغییر نام دامنه سایت بدون افت سئو

۲- جلوگیری از کلاه‌برداری (با توجه به سابقه پسوند info)

دامنه .info نظیر دامنه edu انتخاب خوبی برای کسانی است که می‌خواهند وب سایتی ایجاد کنند که اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهد زیرا مقرون به صرفه است، به طور گسترده در دسترس است و همه کاره است. همچنین سابقه این پسوند بسیار زیاد بوده و از احتمال هرگونه کلاه برداری و سوظن بد جلوگیری میکند.

می‌توان از آن برای طیف وسیعی از مشاغل و وبلاگ‌ها استفاده کرد و با نام دامنه مناسب و یک وب سایت با کیفیت بالا می‌تواند به ایجاد یک منبع اطلاعاتی معتبر و قابل اعتماد کمک کند. با این حال، برخی ممکن است دامنه‌های .info را با وب‌سایت‌های هرزنامه یا غیرقابل اعتماد مرتبط کنند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید وب‌سایت با کیفیت و قابل اعتماد است.

با این حال برخی از کاربران ممکن است آن را با هرزنامه یا وب سایت های غیر قابل اعتماد مرتبط کنند، بنابراین اطمینان از کیفیت بالا و قابل اعتماد بودن وب سایت شما بسیار مهم است. در حال حاضر امکان خرید گواهینامه SSL برای دامنه .info میباشد.

۳- انتخاب نام دامنه توصیفی و ساده

انتخاب نام دامنه توصیفی و ساده

انتخاب نام دامنه یک تصمیم مهم است که می‌تواند بر سئوی شما و همچنین شناخت برند شما تاثیر بگذارد. هنگام انتخاب نام دامنه و نیز خرید دامنه ir یا .info، چند نکته کلیدی وجود دارد:

  1. آن را قابل برند سازید: نام دامنه شما پسوند برند شما است. بنابراین، باید هویت برند شما را منعکس کند و منحصر به فرد، به یاد ماندنی و به راحتی املا شود.
  2. آن را کوتاه نگه دارید: نام های دامنه کوتاه تر به خاطر سپردن آسان تر و کمتر مستعد اشتباهات تایپی کاربران هستند. 15 کاراکتر یا کمتر را هدف بگیرید.
  3. کلمات کلیدی را در نظر بگیرید: گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در دامنه شما می‌تواند موتورهای جستجو را در مورد موضوع سایت شما راهنمایی کند. اما به یاد داشته باشید، پر کردن کلمات کلیدی می‌تواند هرزنامه به نظر برسد و باید از آن اجتناب شود.
  4. از اعداد و خط تیره اجتناب کنید: این موارد می‌توانند کاربران را در هنگام به خاطر سپردن یا تایپ نام دامنه شما گیج کنند. همچنین، همانطور که قبلا ذکر شد، خط فاصله گاهی اوقات می‌تواند با وب سایت های اسپم مرتبط شود.
  5. TLD مناسب را انتخاب کنید: TLD می‌تواند بر سئو تأثیر بگذارد و به طور قابل توجهی بر درک کاربر تأثیر بگذارد.

پيشنهاد وب رمز: اصول و راهنمای انتخاب نام دامنه در ۱۵ گام

قوانین ثبت، انتقال و تمدید دامنه .info

دامنه های .info نامحدود هستند و هر کسی می‌تواند یک .info ثبت کند! تطبیق پذیری .info بی بدیل است. از مشاغل با هر اندازه و حرفه ای آنلاین میتوانند از این پسوند استفاده کنند. .info در واقع برای همه مناسب است!

ثبت

اگر قصد استفاده از دامنه info را برای وب سایت خود دارید، انتخاب نام دامنه مناسب بسیار مهم است. برخی از نکات تخصصی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از کوتاه و به یاد ماندنی بودن نام دامنه، اجتناب از اعداد و خط تیره، و انتخاب نام دامنه به یاد ماندنی که نشان دهنده برند یا تجارت شما باشد. با نام دامنه .info مناسب و یک وب سایت با کیفیت بالا، می‌توانید خود را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد اطلاعات آنلاین معرفی کنید.

انتقال

همانند تمامی ‌پسوندهای دامنه عمومی، انتقال دامنه .info نیز امکان پذیر است. جهت انتقال auth-code یا کد انتقال دامنه برای انتقال دامنه info مورد نیاز است. همچنین امنیت دامنه می‌توانید یک قفل انتقال برای دامنه .info خود تنظیم کنید

تمدید

مشابه اکثر tldهای محبوب و انواع دامنه پرمیوم، ثبت نام جدید دامنه .info 1 سال تا حداکثر 10 سال میباشد. همچنین تمدید آن از 1 سال تا حداکثر 9 سال امکان پذیر است. مدت زمان ثبت نام و تمدید دامنه .info چند ثانیه طول می‌کشد. دوره انتظار برای فسخ 31 روز قبل از انقضای دامنه است.

نتیجه گیری

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک یا کارآفرین، وب سایت شما ویترین فروشگاه مجازی شما است. همانطور که مکان و طرح فروشگاه فیزیکی خود را با دقت انتخاب می‌کنید، انتخاب دامنه مناسب نظیر پسوندهای زیر برای وب سایت خود نیز ضروری است:

دامنه شما آدرسی است که بازدیدکنندگان برای یافتن وب سایت شما از آن استفاده می‌کنند، بنابراین مهم است که از همان ابتدا تأثیر خوبی بگذارید.

اگرچه .com یک انتخاب پسوند دامنه بی‌رقیب است، دریافت این دامنه سطح بالا (TLD) برای یک وب‌سایت تقریباً غیرممکن است. خوشبختانه، گزینه های دامنه دیگری نیز وجود دارد که برخی از آنها بهتر از بقیه هستند. دامنه info نیز یکی از آنهاست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان وب رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

نام دامنه .info خود مستقیماً بر سئوی وب سایت شما تأثیر نمی‌گذارد. با این حال، اگر وب سایت شما دارای محتوای باکیفیت و کلمات کلیدی مرتبط باشد، همچنان می‌تواند رتبه خوبی در SERP‌ها داشته باشد.

یک افسانه رایج در دنیای سئو وجود دارد که طول ثبت دامنه بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد. ایده این است که دامنه ای که برای مدت طولانی تری ثبت شده است، به احتمال زیاد یک تجارت قانونی است و بنابراین، موتورهای جستجو باید به آن اولویت داده شوند. با این حال، گوگل این افسانه را رد کرده است. در حالی که الگوریتم های غول جستجو اختصاصی هستند و به طور کامل فاش نمی‌شوند، آنها روشن کرده اند که طول ثبت دامنه یک عامل رتبه بندی نیست. با این وجود، ثبت دامنه شما برای مدت طولانی مزایای دیگری نیز دارد. این نشان دهنده تعهد شما به کسب و کار آنلاین شماست، از دستیابی رقبا به دامنه شما جلوگیری می‌کند و دردسر تمدید سالانه را از بین می‌برد.

مهم نیست میزبانی شما، شما می‌توانید دامنه خود را بدون اختلال به وب سایت موجود خود تغییر دهید یا انتقال دهید، چه در وردپرس، جوملا، دروپال یا سایر سیستم های مدیریت محتوا. نقل و انتقالات حداکثر 10 روز طول می‌کشد. نام‌های .au معمولاً ظرف 48 ساعت منتقل یا تغییر می‌کنند، در حالی که دامنه‌های سطح بالا (مانند .com، .net، .org و info) معمولاً 5 تا 10 روز طول می‌کشد. مالکان یا مدیران تعداد زیادی از نام‌های دامنه می‌توانند آن‌ها را به صورت انبوه انتقال دهند و فرآیند تعویض را ساده می‌کند.

اینکه نام دامنه .info انتخاب خوبی برای وب سایت شما باشد یا خیر، به ماهیت وب سایت شما و هدف آن بستگی دارد. این می‌تواند برای وب سایت های اطلاعاتی مناسب باشد، اما ممکن است بهترین انتخاب برای کسب و کارها یا سازمان هایی نباشد که می‌خواهند یک هویت برند قوی ایجاد کنند.

اینکه آیا باید یک نام دامنه .info یا .xyz ثبت کنید به ترجیحات شخصی و ماهیت وب سایت شما بستگی دارد. .xyz یک TLD جدیدتر است که در حال افزایش محبوبیت است، در حالی که .info مدت طولانی تری وجود داشته است و ممکن است برای وب سایت های اطلاعاتی مناسب تر باشد.

منبع : bluehost.com wikipedia.org domain.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.