وقتی صحبت از تجارت الکترونیک می‌شود، این سوال در اذهان خطور می‌کند که دامنه shop چیست؟ فروش آنلاین در سراسر جهان بسیار بالا رفته است. تحلیلگران می‌گویند که خرید اینترنتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه طی چند سال آینده بیش از دو برابر خواهد شد، در حالی که در اروپای غربی و آمریکای شمالی نیز افزایش خواهد یافت. چه راهی بهتر از نام دامنه .shop برای جلب توجه به فروشگاه شما؟ پسوند shop در دامنه به تعداد فزاینده خریداران اینترنتی می‌گوید که شما آماده دریافت سفارشات آنها هستید. .shop یک آدرس وب قابل تشخیص برای هر کسب و کاری است که محصولاتی را می‌فروشد، دانلود می‌کند یا محتوایی پخش می‌کند. در این مقاله به شما خواهیم گفت دامنه shop چیست و در ادامه با دلایل استفاده از آن آشنا خواهیم شد.

دامنه shop. چیست؟

دامنه shop چیست

.shop یک پسوند دامنه است که می‌توانید هنگام خرید هاست و خرید دامنه آن را انتخاب کنید و در انتهای نام دامنه قرار می‌گیرد، درست مانند com. این پسوند یک راه عالی برای دادن هویت منحصربه‌فرد به کسب‌وکارتان در دنیای آنلاینی است که مملو از کسب‌وکارهای فراوان دیگری است که تلاش می‌کنند مورد توجه قرار گیرند.

پسوند دامنه .shop در سال 2016 به عنوان یک پسوند کوتاه و سریع راه اندازی شد که باعث می‌شود کسب و کارها بتوانند برند خود را مطرح کنند. از زمان راه اندازی این پسوند آنقدر محبوب شده است که در جولای 2021 به 1 میلیون ثبت دامنه فعال رسید.

در واقع، حتی توسط مارک‌های بزرگ مانند نتفلیکس به عنوان یک آدرس منحصر به فرد برای بخش “فروشگاه” سایت هایشان استفاده می‌شود. جهت اطلاع از قیمت انواع دامنه کلیک نمایید.

پيشنهاد وب رمز: DNS چیست

تاریخچه دامنه shop

تاریخچه دامنه shop

.shop یک دامنه سطح بالای عمومی‌(gTLD) است که در سپتامبر 2016 راه اندازی شد. نه شرکت از جمله Google، Amazon و Famous Four Media برای .shop در دور برنامه جدید gTLD 2012 ICANN درخواست دادند. GMO Registry پس از برتری در حراج عمومی‌‌‌ICANN در ژانویه 2016 به اپراتور رجیستری تبدیل شد.

ایده یک دامنه سطح بالای عمومی‌‌‌.shop حداقل از سال 1999 وجود داشت، زمانی که تلاش برای ثبت آن در IAHC انجام شد. هدف آن مشابه تلاش‌های فعلی است: ایجاد فضای اختصاصی برای تجارت الکترونیک در اینترنت.

در سال 2000، Commercial Connect، LLC درخواست کرد تا یک رجیستری .shop را از ICANN راه اندازی کند.

برنامه Commercial Connect از سال 2000 به خوبی مورد استقبال قرار گرفت، اما دامنه های دیگر در اولویت قرار گرفتند. رجیستری GMO ژاپن نیز در اواخر سال 2009 به فضای نام دامنه سطح بالا ابراز علاقه کرد، اگرچه Commercial Connect معتبرترین نامزدی بود که گام های قبلی را برای رسیدن به نمایندگی برداشته بود.

در سال 2011، گزارش شد که Commercial Connect از حمایت شرکت‌های تجارت الکترونیک برخوردار بود و برنامه تکمیل‌شده آن در ژوئن 2010 در انتظار تایید نهایی بود. برای افزایش این حمایت، ریچارد ای. لست از فدراسیون ملی خرده فروشی و shop.org در اواخر سال 2011 به هیئت مدیره پیوستند.

هنگامی‌که فرآیند درخواست بعدی در اوایل سال 2012 باز شد، جفری اسمیت، بنیانگذار Commercial Connect، فروشگاه خود را به عنوان “ترکیبی بین عموم مردم و استفاده خاص” توصیف کرد که برای ایجاد یک اینترنت “ایمن تر، پایدارتر و شهودی” طراحی شده است. او  این دامنه را راهی برای نشان دادن آسان سایت‌هایی می‌بیند که از فروش آنلاین استفاده می‌کنند، با برنامه‌ای که توسط جامعه تعریف شده توسط نهادهایی که از تراکنش‌های کارت اعتباری برای فروش محصولات استفاده می‌کنند، پشتیبانی می‌شود.

ما در این قسمت به دامنه اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید دامنه چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

چه زمانی از دامنه shop استفاده کنیم؟

چه زمانی از دامنه shop استفاده کنیم

اگر در مورد ایجاد یک تجارت آنلاین جدی هستید، باید فوراً یک نام دامنه با پسوند .shop ثبت کنید.

اگر یک وب سایت دارید یا قصد دارید یک وب سایت بسازید، به یک نام دامنه نیاز دارید. و نه هر نام دامنه ای. شما می‌خواهید یک مورد ایده آل برای کسب و کار خود داشته باشید.

از آنجایی که دامنه های .com و ثبت دامنه ir در ایران بسیار محبوب هستند، ممکن است متوجه شوید که دامنه ای که در ذهن دارید قبلاً گرفته شده است. اما نگران نباشید، بسیاری از پسوندهای نام دامنه gTLD دیگر نظیر .shop و .store منتشر شده اند که گزینه های زیادی را برای انتخاب فراهم می‌کند.

اکنون تعداد زیادی پسوند دامنه جدید در دسترس هستند که برای استارت آپ ها، کسب و کارهای کوچکتر و حتی حرفه ای های باتجربه ایده آل هستند. چه صاحب یک وب سایت تجارت الکترونیک باشید، چه به دنبال مجازی سازی فروشگاه فیزیکی خود باشید یا یک بخش فروشگاهی در سایت خود داشته باشید، بسیاری از موارد برای شما ایده آل هستند.

یک مطالعه اخیر روی کاربرانی که محصولاتی را از طریق وب خریداری کرده‌اند، سه نتیجه مهم برای طراحی وب دارد:

  1. راحتی و سهولت استفاده از دلایل اصلی خرید مردم در وب سایت ها است. اما خریداران فقط 5 درصد از زمانی که از سایت های تجارت الکترونیک بازدید می‌کنند خرید می‌کنند. اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را به کاربران وفادار تبدیل کنید، تحقیقات محصول، خرید متقابل و سایر کارهای غیر مرتبط با خرید آنلاین را تسهیل کنید تا 95 درصد بازدیدها را جذب نمایید.
  2. تجارت الکترونیک بین المللی است و بسیاری از کاربران از سایت های خارجی خرید می‌کنند (این نتیجه گیری اخیر برای مشتریان که عمدتاً از سایت های داخلی خرید می‌کنند کمتر صادق است، اما پیامدهای عمیقی برای فروشندگان دارد که در صورت زحمت خدمات رسانی می‌توانند در خارج از کشور فروش زیادی داشته باشند.
  3. نتایج حاصل از نظرسنجی با حمایت انجمن تجارت الکترونیک است. این نظرسنجی توسط 2929 کاربر اینترنت تکمیل شد که تعداد 1780 نفر (61%) محصولی را در وب خریداری کرده بودند.

پيشنهاد وب رمز: Addon domain چیست

مزایا دامنه shop

۱- افزایش دسترسی آنلاین فروشگاه

افزایش دسترسی آنلاین فروشگاه

شکی نیست که تجارت الکترونیک یکی از سریع ترین صنایع در حال رشد است. و چه در حال حاضر به این کار دست زده باشید و چه در حال برنامه ریزی برای مشارکت هستید، قطعا باید یک دامنه فروشگاه ثبت کنید. چرا؟ چون مزایای زیادی برای ارائه دارد!

یکی از قوانین اساسی تجارت، به یاد ماندنی بودن است. اگر نام دامنه شما فراموش‌شدنی باشد، رشد پایگاه مشتری‌تان سخت‌تر خواهد بود. یک نام دامنه پرمیوم .shop که تنها 4 کاراکتر دارد، کوتاه و نحصر به فرد است و به راحتی قابل یادآوری است.

ما در این قسمت به دامنه پرمیوم اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید دامنه پرمیوم چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

از آنجایی که این کلمه در سطح جهانی قابل درک است، حتی بازدیدکنندگان بین المللی نیز نام شما را به خاطر خواهند آورد. انواع پسوند دامنه مانند .com و .ir، ساب دامین فروشگاهی آنها دقیقاً می‌دانند که هنگام ورود به وب‌سایت شما چه انتظاری دارند و مستقیماً سر اصل مطلب می‌روند. پس با ثبت پسوند .shop به همه بگویید که فروشگاه دارید و با اطمینان خاطر از پیشرفت خود در تجارت الکترونیک سایت خود را معرفی کنید.

۲- قابلیت ثبت به صورت گروهی

وقتی مردم دور هم جمع می‌شوند تا تخصص و تجربه خود را به اشتراک بگذارند، اتفاقات شگفت انگیزی رخ می‌دهد. نام دامنه .shop به شما امکان می‌دهد جامعه آنلاین خود را بسازید که در آن افراد از سراسر شهر یا سراسر جهان می‌توانند محصولات شما را مشاهده و خریداری کنند.

همچنین امکان ثبت گروهی دامنه .shop میز میباشد بدین معنا که میتوانید چندین دامنه با پسوند .shop را به صورت یکجا تهیه و خریداری نمایید. همچنین امکان فعال کردن گواهینامه و خرید ssl نیز میباشد.

ما در این قسمت به گواهینامه SSL اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید گواهینامه SSL چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۳- امکان انتقال

می‌توانید یک دامنه مدیریت شده با پسوند .shop را از یک شرکت هاستینگ به شرکت های هاستینگ دیگر به راختی منتقل کنید. هنگامی‌که دامنه خود را انتقال می‌دهید، آدرس های ارسال ایمیل، سوابق DNS و زیر دامنه‌ها به همراه دامنه منتقل می‌شوند.

برای انتقال نام دامنه خود به ثبت کننده دیگری، می‌توانید با تماس با ثبت کننده فعلی خود، تغییر ثبت کننده را آغاز کنید. پس از آن، ثبت‌کننده شما از طریق یک مکانیسم امن (که معمولاً به شکل یک ایمیل به دارنده نام ثبت‌شده است) تأیید شما را می‌خواهد.

پيشنهاد وب رمز: DNS HIJACKING چیست

۴- راحتی در تغییر حساب کاربری

راحتی در تغییر حساب کاربری

صاحبان وب سایت امکان انتخاب نام دامنه از بین تعداد زیادی پسوند دامنه دارند که می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند. پسوند .SHOP برای هر کسی که به دنبال رشد یک کسب و کار فروشگاه آنلاین است مناسب است، و همچنین امکان تغییر حساب کاربری برای دامنه .shop به سادگی فراهم میباشد.

ما در این قسمت به پارک دامنه اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید پارک دامنه چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

تاثیر دامنه shop در سئو

تاثیر دامنه shop در سئو

تاثیر پسوند دامنه بر سئو چیست. دامنه .shop برای سئو بسیار مفید است. داشتن یک پسوند دامنه خاص به دلیل دو عامل UX (تجربه کاربر) و SEO (بهینه سازی موتور جستجو) به افزایش رتبه سایت شما کمک می‌کند. نام دامنه و تجربه کاربری بیشتر از آنچه فکر می‌کنید به هم مرتبط هستند، زیرا کاربران دامنه .shop را می‌بینند و دقیقاً می‌دانند که روی چه سایتی کلیک می‌کنند. این کار هنگام جذب مشتریان جدید مفید است.

ساختار URL نیز بخش عمده ای از SEO است، به این معنی که انتخاب TLD مناسب مهم است و اینجا جایی است که نام دامنه .shop وارد عمل می‌شود. برای سایت های فروشگاه آنلاین و سایتهایی که محصولات آنلاین میفروشند پسوند TLD .shop می‌تواند خود به عنوان یک کلمه کلیدی دو برابر حساب شود،و دامنه .shop نسبت به انواع پسوندهای دیگر برتری دارد. با یک دامنه .shop در کنار کلمه کلیدی رتبه سایت شما تقویت می‌شود.

ثبت، انتقال و تمدید دامنه shop

ثبت، انتقال و تمدید دامنه shop

دامنه‌ .com و .ir و دامنه net را نیز ثبت کنید و هر دو را به .shop خود فوروارد کنید.

اگر نام دامنه شما در یک ثبت کننده دیگر ثبت شده است، شما می‌توانید آن را انتقال دهید. توجه نمایید که برخی از پسوندهای نام دامنه با انتقال نیاز به تمدید دارند. این بسته به پسوند دامنه متفاوت خواهد بود. در مورد .shop نیز نیاز به پرداخت هزینه تمدید دامنه میباشد.

نام دامنه .shop یک فرصت عالی برای شرکت های داخلی و بین المللی است که می‌خواهند تجارت خود را تجاری نمایندگی کنند. با ثبت نام دامنه .shop، شرکت شما می‌تواند اطلاعات مرتبط و محلی در مورد محصول و خدمات شما ارائه دهد.

نام‌های دامنه مناسب به شرکت شما تصویری حرفه‌ای می‌دهد که نشان‌دهنده تعهد شما به مشتریان محلی است. با هدف قرار دادن بازار محلی، می‌توانید درآمد شرکت خود را به حداکثر برسانید.

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید در تجارت الکترونیکی خود موفق شوید، باید استراتژی های بازاریابی ارائه دهید که به شما کمک می‌کند در مقابل رقابت رو به رشد ایستادگی کنید.

پسوند .SHOP یک ابزار بازاریابی ایده آل را برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک فراهم می‌کند. . پسوند .SHOP  کوتاه، شهودی، به یاد ماندنی است و به مشتریان می‌گوید که وقتی روی سایت شما کلیک می‌کنند دقیقاً چه انتظاراتی می‌توانند داشته باشند. و، شاید بهتر از همه، با تعداد کمی‌‌از گزینه های قدرتمند نام

سوالات متداول

مزیت اصلی دامنه .shop فرصتی برای رقابت برای کلمات کلیدی در کنار یک رقیب با دامنه com است. به این ترتیب، قبل از ثبت دامنه حتما یک تحلیل رقابتی انجام دهید.

.SHOP یکی از آن پسوندهای دامنه جدید است که هدف و فواید آن روشن به نظر می‌رسد. با خرید این پسوندبه برندتان کمک می‌کنید در فضای شلوغ تجارت الکترونیک برجسته شود. ایجاد یک نام تجاری در یک فضای آنلاین که هر روز رقابتی تر می‌شود، چالش برانگیز است و تلاش های کوچکی نیز به آن اضافه می‌شود. دامنه .SHOP شما می‌تواند چشم مشتری بالقوه را در دریای نتایج جستجوی .COM/IR/local-TLD جلب کند. و تأکید می‌کند که آنچه را که بازدیدکنندگان به دنبال آن هستند بفروشید.

بین مارس و ژوئن 2020، ثبت نام های جدید .SHOP با سبد خرید در بین ثبت کنندگان دامنه Tucows بیش از دو برابر شد. اما .SHOP از زمان راه‌اندازی خود در سال 2016 رشد ثابتی داشته است. کارآفرینان، شرکت‌های کوچک و متوسط، و شرکت‌های بزرگ از آن برای اهداف مختلف تجارت الکترونیک استفاده می‌کنند.

  • بخش ظاهری (بخش قابل مشاهده برای کاربران یا مشتریان). به عنوان مثال صفحه اصلی، صفحه کاتالوگ، صفحه اطلاعات محصول و ... طراحی سایت.
  • پایگاه داده
  • کنترل پنل مدیریت. برای افزودن، حذف موارد، دریافت سفارشات. این قسمت معمولا توسط مدیر یا طراح وب استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.