فکر کردن درمورد کلمات کلیدی که می‌­خواهید با آن­‌ها رتبه کسب‌ کنید، اولین و مهم­‌ترین قدم در استراتژی سئو سایت شماست. با این‌حال، جستجو برای کلمات کلیدی تاحدودی دلهره­‌آور است. پس باید ببینیم از چه اشتباهاتی در جستجوی کلمات کلیدی باید دوری کنیم؟در این مقاله شما را با رایج­‌ترین اشتباهاتی که مردم در رابطه با جستجوی کلمات کلیدی با آن مواجه می­‌شوند آشنا می‌­کنیم.

پرهیز از این اشتباهات می­‌تواند شما را در استراتژی جستجوی کلمات کلیدی یاری کند.

۱-عدم جستجوی صحیح کلمات کلیدی:

جستجوی کلمات کلیدی - کلمات کلیدی در موتورهای جستجو

مرحله جستجو برای کلمات کلیدی می­‌تواند بسیار دشوار و زمان­‌بر باشد. بنابراین ممکن است از انجام گسترده و صحیح آن سرباز زنید و چیزی را مبنا قرار دهید که به صورت غریزی احساس می‌­کنید مخاطبانتان آن­‌را جستجو می­‌کنند. این کار اشتباه بزرگی است و شما بایستی برای تحقیق و تفحص در مورد زبان مخاطبان خود وعباراتی که معمولا جستجو می­‌کنند وقت صرف کنید.

نتیجه جستجو شما برای کلمات کلیدی باید لیست گسترده‌­ای از کلمات کلیدی باشد که می­‌خواهید روی آن­‌ها رتبه کسب کنید. این لیست باید به صورت منظم آپدیت شود، چرا که احتمال دارد مخاطبان شما، نیازها و یا تمرکز کسب­‌وکار شما به مرور زمان تغییراتی داشته باشد.

پیشنهاد وب رمز: بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت در سال ۲۰۱۹

۲-هدف­‌گذاری روی کلمات کلیدی رویایی

واقع­‌بینانه روی کلمات کلیدی خود هدف­‌گذاری کنید. برخی از گوشه­‌های بازار بسیار رقابتی هستند و اگر به تازگی وبسایت و یا کسب­‌وکار خود را راه‌­اندازی کرده­‌اید، کسب رتبه در این بخش­‌های بازار بسیار دشوار است. اگر تازه وارد بازار شده‌­اید نباید به­ سراغ کلمات کلیدی اصلی “head” بروید. برعکس، در این حالت باید به ­دنبال کلمات کلیدی طولانی “tail” باشید چراکه کسب رتبه روی این کلمات کلیدی آسان­‌تر است.

برای مثال اگر وبلاگی را در رابطه با فیتنس راه­‌اندازی کرده­‌اید، کسب رتبه روی کلمه کلیدی “فیتنس” کار بسیار دشواری است. بهتر است آنچه که وبلاگ شما را منحصر بفرد و متفاوت  می­‌کند را استخراج کنید و عبارات کلیدی متناسب با آن را جستجو کنید. مثلا ممکن است در وبلاگتان در مورد تمرینات فیتنس برای افراد بازنشسته بنویسید، بنابراین انتخاب “فیتنس برای افراد بازنشسته”  به عنوان عبارت کلیدی می­‌تواند استراتژی مناسبی باشد. در این مثال شما بایستی عباراتی مثل “فیتنس برای بزرگسالان” و “فیتنس برای افراد مسن” را نیز مورد هدف قرار دهید.

اگر با کلمات کلیدی طولانی­‌تر توانستید به صورت موفقیت آمیز روی بازار خود متمرکز شوید و رتبه کسب کنید، پس از آن می­‌توانید، روی کلمات کلیدی اصلی “head” دیگر نیز هدف­‌گذاری کنید. هدف‌­گذاری برای کلمات کلیدی اصلی باید بخشی از استراتژی بلندمدت جستجوی کلمات کلیدی شما باشد.

۳-استفاده از کلمات کلیدی غیرمرتبط:

کلمات کلیدی که روی آن­‌ها هدف­‌گذاری می­‌کنید بایستی همان کلماتی باشد که مشتریان شما برای جستجوهای خود از آن­‌ها استفاده می­‌کنند. همیشه سعی کنید از زبان مخاطبانتان استفاده کنید. فرض کنید شما “لباس شب” می­‌فروشید و در بازاریابی خود این لباس­‌ها را “لباس شب” عنوان می­‌کنید. حال آنکه ممکن است افراد عبارت “لباس شب” را هیچگاه جستجو نکنند و بجای آن از عباراتی مثل “لباس مجلسی” و یا “لباس مهمانی” در جستجوهای خود استفاده کنند، بنابراین نمی‌­توانید روی عبارت “لباس شب” به اندازه عبارات دیگر ذکر شده ترافیک بدست آورید.

جستجوی کلمات کلیدی -شناسایی کلمات کلیدی

۴-عدم توجه به استفاده از کلمات به صورت مفرد یا جمع

همیشه حواستان به جمع یا مفرد بودن کلماتی که روی آن­‌ها هدف­‌گذاری می­‌کنید باشد. بطور مثال می‌­خواهید روی کلمه “سبزی” رتبه کسب کنید یا “سبزیجات” ؟ افراد “خبر فوری” را جستجو می‌­کنند یا “اخبار فوری”؟ هر چند گوگل در تشخیص همسان بودن کلمات جمع و مفرد پیشرفت­‌هایی داشته­ است، ولی همچنان نتایج جستجو و تعداد صفحات برای کلمات جمع و مفرد متفاوت است. با استفاده از google trend از انتخاب کلمه مورد نظر به صورت جمع یا مفرد مطمئن شوید. همچنین باید به قصد و نیت مخاطبتان در جستجوی کلمه کلیدی فکر کنید. برای مثال ممکن است کسی که به دنبال اطلاعات کلی در مورد یک کلمه می­‌گردد آن را به صورت مفرد جستجو و کسی که به دنبال مقایسه یا خرید یک محصول است آن را به صورت جمع جستجو کند. بنابراین انتخاب کلمه به صورت جمع یا مفرد بستگی به ماهیت کلمه و کسب‌­وکار شما دارد. پس به آن فکر کنید.

اگر واقعا نمی­‌دانید کلمه مورد نظر را به صورت جمع یا مفرد انتخاب کنید، می­‌توانید از ویژگی “هم خانواده” در ورژن پرمیموم یوست سئو استفاده کنید و هر دو کلمه جمع و مفرد را به آن اضافه کنید. در این­صورت به راحتی می‌­توانید هر دو حالت ممکن را به خوبی بهینه­‌سازی کنید.

۵-هدف­‌گذاری برای کلمات کلیدی بدون ترافیک

کلمات کلیدی طولانی راه حل مناسبی برای شروع استراتژی کلمات کلیدی هستند. این عبارات ترافیک کمتری را به خود جذب می‌­کنند ولی شانس بالاتری را برای تبدیل بازدیدکنندگان وب­سایت به خریدار دارند. افرادی که از عبارات مشخص برای پیدا کردن آنچه دقیقا شما در وبلاگتان نوشته­‌اید استفاده می­‌کنند، افراد بسیار مناسبی به­‌عنوان مشتریان هدف شما هستند. با این­حال اگر کلمه کلیدی شما بیش از حد اختصاصی باشد، هیچ ترافیکی را جذب نمی­‌کند و کمکی به بهبود سئوی وب­ سایت شما نمی­‌کند. بنابراین کلمات کلیدی طولانی را انتخاب کنید که می‌­توانند برای شما ترافیک ایجاد کنند.

۶-فراموش کردن ارزیابی

اگر به دنبال کسب رتبه روی عبارت مشخصی هستید حتما میزان موفقیت خود را در این راه بصورت منظم ارزیابی کنید. بدین منظور می­‌بایست کلمه کلیدی مورد نظر خود را در زمان­‌های مختلف در گوگل جستجو کنید. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که جستجوی شما ممکن است مغرضانه باشد. چرا که نتایج موتور جستجوی گوگل شخصی­‌سازی می­‌شوند. پس از یک مرورگر شخصی استفاده کنید و ببینید که آیا مطلب/محتویات مورد نظر شما در نتایج جستجو دیده می­‌شود یا خیر. اگر مرحله ارزیابی را فراموش کنید، قادر به تشخیص این موضوع نخواهید بود که آیا می­‌توانید برای کلمات کلیدی رقابتی­‌تر اقدام کنید یا بایستی به دنبال کلمات کلیدی طولانی دیگری باشید.

۷-تمرکز روی تنها یک کلمه کلیدی در هر پست

اگر یک پست استاندارد نوشته‌­اید، می­‌توانید به ازای بیش از یک کلمه کلیدی رتبه کسب کنید. اگر بدون اضافه کردن مطلب جدید قادر به تعیین بیش از یک کلمه کلیدی برای پست خود هستید، حتما این کار را بکنید.

نتیجه­‌گیری: از این اشتباهات بپرهیزید و یک استراتژی جستجو کلمات کلیدی موفق داشته باشید.

جستجو برای کلمات کلیدی یک کار زمان­‌بر است. صرف این زمان و فکر کردن درباره کلمات کلیدی بسیار مهم است. مقاله تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو نکات مهمی را جهت تعیین یک استراتژی خوب برای جستجوی کلمات کلیدی در اختیار شما می­‌گذارد.

یک پاسخ به “7 اشتباه در جستجوی کلمات کلیدی که باید از آن­‌ها دوری کنید”

  1. حامدمتین گفت:

    نکات ارزنده ای را اشاره کرده بودید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.