نصب لایت اسپید باعث کاهش اضافه‌بار سرور در تمام فرآیندهای مبتنی بر رویداد می‌شود، لایت اسپید کاملاً با mod_rewrite سازگار است، از ویژگی‌های نصب لایت اسپید می‌توان به اتصال Anti-DDoS و کاهش پهنای باند، یکپارچه‌سازی ModSecurity، ماژول حافظه پنهان تمام صفحه داخلی، پیاده‌سازی خودکار و … اشاره کرد. در این مقاله با نحوه نصب لایت اسپید روی سی پنل و دایرکت ادمین آشنا خواهیم شد.

لایت اسپید چیست؟

لایت اسپید چیست؟

این نرم افزار وب سرور محبوب امنیت درجه یک را ارائه می دهد. به عنوان مثال، دارای ویژگی های داخلی است که به جلوگیری از حملات DDOS کمک می کند.

علاوه بر این، نرم افزار وب سرور کاملاً با وب سرور پرکاربرد آپاچی سازگار است. این سازگاری به این معنی است که می‌توانید بدون هیچ مشکلی از LiteSpeed استفاده نمایید.

شایان ذکر است که LiteSpeed یک نسخه منبع باز به نام OpenLiteSpeed دارد. این نرم افزار بیشتر برای وب سایت های بزرگ و پربازدید مناسب است. با این حال، با آپاچی سازگار نیست. پس از خرید هاست، و یا همچنین در صورت خرید سرور می‌توان از آن به عنوان جایگزین سرور آپاچی استفاده کرد. وب سرور LiteSpeed می‌تواند به سرعت جایگزین یک گلوگاه بزرگ در بستر میزبانی وب موجود شما یا هاست لینوکس شود.

جهت اطلاعات بیشتر به مقاله لایت اسپید چیست مراجعه نمایید.

 دایرکت ادمین چیست؟

 دایرکت ادمین چیست؟

DirectAdmin یک کنترل پنل گرافیکی مبتنی بر اینترنت برای میزبانی وب است که هدف آن ساده‌تر کردن فرآیند مدیریت صفحه وب است. اغلب، به‌عنوان یک کنترل پنل سبک در هاست لینوکس ایران دسته بندی می‌شود که می‌تواند از سیستم عامل لینوکس پشتیبانی کند. علاوه بر این، این کنترل پنل خاص بسیار مؤثر است زیرا از حداقل منابع سیستم استفاده می‌کند. به نوبه خود، آن را برای سیستم های مختلف، از جمله اجزای VPS پایین رده و سرورهای اختصاصی با بارگذاری زیاد، مناسب می‌کند.

تعدادی از ویژگی‌هایی که این کنترل پنل در هاست دایرکت ادمین ارائه می‌کند شامل گواهینامه‌های رایگان از طریق (Let’s Encrypt)، رابط کاربری چند زبانه، بازیابی خودکار از خرابی‌ها و مدیریت IP است. علاوه بر این، جایگزین‌های مجوز سازگار، جایگزین‌های سفارشی‌سازی، بسته‌های فروشنده و مدیریت DNS را ارائه می‌دهد.

علاوه بر وب سرورهای پشتیبانی شده توسط cPanel، DirectAdmin می‌تواند از Nginx Reverse Proxy، Open LiteSpeed و Apache پشتیبانی کند.

حهت اطلاعات بیشتر به مقاله دایرکت ادمین چیست مراجعه نمایید.

وب سرور LiteSpeed با DirectAdmin و CustomBuild

وب سرور LiteSpeed با DirectAdmin و CustomBuild

وب سرور LiteSpeed جایگزینی برای آپاچی است که عملکرد بالایی را با راه حل های LSCache ارائه می‌دهد و از منابع بسیار کمتری استفاده می‌کند. این اسکریپت از پلاگین CustomBuild DirectAdmin برای نصب وب سرور LiteSpeed استفاده می‌کند.

مراحل نصب لایت اسپید روی دایرکت ادمین

مراحل نصب لایت اسپید روی دایرکت ادمین

  1. آماده سازی برای نصب

آماده سازی برای نصب وب سرور لایت اسپید روی دایرکت ادمین

اگر قصد دارید فقط یک دامنه را میزبانی کنید و سروری با رم کمتر از 2 گیگابایت را در اختیار داشته باشید، می‌توانید برای ادامه کار مجوز شروع رایگان را دریافت کنید.

1-1. دریافت مجوز

برای دریافت مجوز به فروشگاه LiteSpeed مراجعه کنید. کلیه لایسنس های دیگر را نیز می‌توانید از همین لینک خریداری کنید. اگر به دنبال مجوز آزمایشی هستید و سروری با رم بیش از 2 گیگابایت و دامنه های متعدد و یا هاست لینوکس نامحدود دارید، می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

1-2. وریفای مجوز SSH و sudo روی سرور

وب سرور LiteSpeed برای نصب نیاز به دسترسی ریشه کامل به سرور دارد. به عنوان “root”  (ssh root@ip_address) از طریق Putty یا Xshell به سرور وارد شوید و دایرکتوری فعلی را به “Custom Build” تغییر دهید.

# cd /usr/local/directadmin/custombuild

جهت اطلاعات بیشتر به مقاله ssh چیست مراجعه نمایید.

1-3. حذف جایگزین های قبلی آپاچی یا پروکسی های معکوس

افزونه CustomBuild تمام وب سرورهای دیگر (Apache/Nginx) نصب شده روی سرور را غیرفعال می‌کند. اگر راه اندازی سفارشی دارید، لطفاً قبل از نصب وب سرور LiteSpeed، هرگونه پراکسی معکوس مانند Nginx را روی Apache یا Nginx/Varnish (جهت اطلاعات بیشتر به مقاله nginx چیست مراجعه نمایید.) به صورت دستی حذف نصب کنید.

جهت اطلاعات بیشتر به مقاله آپاچی چیست مراجعه نمایید.

1-4. مطمئن باشید که تمامی‌وب سایت‌ها روی آپاچی به درستی کار می‌کنند

قبل از اینکه LiteSpeed را نصب کنید، باید مطمئن شوید که نصب DirectAdmin شما با وب سرور آپاچی به درستی کار می‌کند. اگر این یک سرور کاملاً جدید است، می‌توانید ابتدا یک دامنه آزمایشی اضافه کنید و سپس آن را حذف کنید.

1-5. اطمینان حاصل کنید که TCP 80,443 و UDP 443 در پیکربندی فایروال باز هستند

LiteSpeed از TCP 80 و TCP 443، UDP 443 و TCP 7080 برای QUIC که یکی از محبوب ترین ویژگی های LiteSpeed است استفاده می‌کند لذا مطمئن شوید این پورت ها روی فایروال سرور باز باشند.

  1. نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی وب سرور لایت اسپید روی دایرکت ادمین

2-1. جزئیات نصب

دو راه برای نصب وب سرور LiteSpeed بر روی سیستم شما وجود دارد: نصب دقیق و نصب سریع/خودکار.

نصب دقیق

نصب LiteSpeed بسیار آسان است. جهت این کار به سرور خود از طریق SSH وارد شوید و دستور زیر را اجرا کنید.

bash <( curl https://get.litespeed.sh ) your_serial_no

این اسکریپت محیط شما را شناسایی می‌کند و فقط وابستگی‌ها و داده های نصب مورد نیاز را از سرورهای ما دانلود می‌کند. بسته به محیط، اسکریپت از شما برای سؤالات مختلف می‌خواهد. در نهایت، LiteSpeed Web Server را نصب می‌کند.

هنگامی‌که اسکریپت را شروع کردید، متوجه می‌شود که نصب شما از DirectAdmin استفاده می‌کند.

برای ادامه، Y و Enter را فشار دهید.

نسخه پیش فرض PHP

php_version_default. گزینه های موجود عبارتند از – 7.2، 7.1، 7.0، 5.6.

این اولین و پیش فرض نسخه PHP روی سرور شما خواهد بود.

پس از این مرحله رمز عبور مربوطه را دریافت نموده و نصب با موفقیت انجام میشود.

  1. بعد از نصب

بعد از نصب وب سرور لایت اسپید روی سی پنل

3-1. تأیید کنید که وب سرور LiteSpeed در حال اجرا است.

تأیید کنید که وب سرور LiteSpeed در حال اجرا است

برای بررسی اینکه آیا LSWS در حال اجرا است یا خیر، به مدیریت سرویس DirectAdmin بروید.

3-2.Cache Root را راه اندازی کنید و LiteSpeed Cache را در سرتاسر سرور فعال کنید.

Cache Root را راه اندازی کنید و LiteSpeed Cache را در سرتاسر سرور فعال کنید

Cache Root را در سطح سرور را کنید. جهت این کار خطوط زیر را به فایل /etc/httpd/conf/extra/httpd-includes.conf اضافه کنید.

<IfModule Litespeed>

CacheRoot /home/lscache/

</IfModule>

Cache Root سطح میزبان مجازی را برای همه میزبان های مجازی تنظیم کنید سطح میزبان مجازی را برای همه میزبان های مجازی تنظیم کنید. فایل /usr/local/directadmin/data/templates/custom/cust_httpd.CUSTOM.2.pre

را با محتوای زیر ایحاد کنید:

<IfModule Litespeed>

CacheRoot lscache

</IfModule>

3-3. قوانین ModSecurity را برای LiteSpeed با DirectAdmin تنظیم کنید

برای فعال کردن ModSecurity و نصب خودکار قوانین، دستورات زیر را اجرا کنید.

cd /usr/local/directadmin/custombuild

./build set modsecurity yes

./build set modsecurity_ruleset comodo

./build modsecurity

3-4. بررسی اجرای درست LiteSpeed در وب سایت ها

اکنون که مراحل نصب و فعال سازی سرور شما به پایان رسیده است، وقت آن رسیده است که بررسی کنید که وب سایت های شما بر روی LiteSpeed اجرا می‌شوند و LiteSpeed Cache به درستی در وب سایت‌ها و هاست وردپرس شما کار می‌کند.

سطح کاربر را انتخاب کنید و روی تنظیمات دامنه کلیک کنید و وب سایت هر مشتری را باز کنید و هدرهای آن را بررسی کنید.

هدرها باید سرور را به صورت LiteSpeed و X-LiteSpeed-Cache را به صورت hit یا miss نشان دهند.

3-5. تنظیم ورژن multi PHP

سطح کاربر را انتخاب کنید، روی تنظیمات دامنه کلیک کنید و هر وب سایتی را از لیست انتخاب کنید. به گزینه PHP Version Selector رفته و نسخه PHP مورد نظر را انتخاب کنید. دکمه ذخیره را فشار دهید.

  •       از مدیریت کاربر CageFS یک کاربر را به عنوان فعال اضافه کنید
  •       از LVE Manager نسخه پیش فرض PHP را روی Native تنظیم کنید
  •       در سطح کاربر وارد شوید. گزینه Select PHP version را به عنوان نسخه ای که می‌خواهید استفاده کنید انتخاب کنید

سی پنل چیست؟

سی پنل چیست (cpanel)

WHM/cPanel یک کنترل پنل است که توسط یونیکس ساخته و تبلیغ شده است و به طور رسمی‌از سیستم عامل لینوکس پشتیبانی می‌کند. همچنین توسط برخی از شرکت های میزبانی معتبر دنیا استفاده می‌شود. این کنترل پنل مشتریان را قادر می‌سازد تا عملکردهای مدیریتی صفحه وب را از سطوح مدیر، کاربر نهایی و خرده فروش اجرا کنند. علاوه بر این، این کنترل پنل ناوبری ساده ای را ارائه می‌دهد که برای همه کاربران نهایی صرف نظر از قابلیت آنها سود می‌برد.

در مورد وب سرورها، در حال حاضر سی پنل در صورت استفاده از مجوز پولی و یا تهیه هاست لینوکس پر بازدید می‌تواند لایت اسپید و آپاچی را پشتیبانی کند. با این حال، یونیکس در تلاش است تا به زودی سی پنل را قادر به پشتیبانی از Nginx کند. از ویژگی های قابل توجه این کنترل پنل می‌توان به پشتیبانی از راه دور ایمن، گواهینامه های رایگان SSL و کنترل دامنه و همگام سازی DNS خارجی اشاره کرد. ویژگی‌های اضافی ابزارهای نظارت بر سرور و یک دستگاه امنیتی brute force است که به شما امکان می‌دهد حساب‌ها، کشورها یا آدرس‌های IP را در لیست سیاه یا سفید قرار دهید.

حهت اطلاعات بیشتر به مقاله سی پنل چیست مراجعه نمایید.

نحوه نصب لایت اسپید روی سی پنل

نحوه نصب وب سرور لایت اسپید روی سی پنل

  1. آماده سازی برای نصب

آماده سازی برای نصب وب سرور لایت اسپید روی سی پنل

1-1. دریافت مجوز

اگر تمایل دارید فقط یک دامنه را میزبانی کنید و یک سرور فیزیکی با رم کمتر از 2 گیگابایت داشته باشید، می‌توانید مجوز شروع رایگان دریافت کنید. در صورت داشتن هاست لینوکس سازمانی مجوزهای دیگر را نیز می‌توانند از همین لینک خریداری شوند.

حهت اطلاعات بیشتر به مقاله دامنه چیست مراجعه نمایید.

1-2. وریفای Root Access

وب سرور LiteSpeed برای نصب نیاز به دسترسی ریشه کامل به سرور دارد. قبل از ادامه، بررسی کنید که مجوز استفاده از SSH و sudo را دارید.

1-3. غیر فعال کردن Apache mod_ruid2

شما می بایست قبل از نصب، بررسی کنید و مطمئن شوید که mod_ruid2 در تنظیمات WHM غیرفعال باشد.

1-4. حذف Replacements or Proxies

قبل از نصب وب سرور LiteSpeed، باید جایگزین های قبلی آپاچی مانند nginx را حذف کنید یا پروکسی هایی مانند nginx را روی Apache یا nginx/Varnish معکوس کنید.

1-5. اطمینان حاصل کنید که سایت های موجود کار می‌کنند

قبل از نصب LiteSpeed، مطمئن شوید که سایت‌های نصب شده روی cPanel/WHM به خوبی کار می‌کنند.

1-6. باز کردن دیواره آتش

LiteSpeed از TCP 80 و TCP 443، UDP 443 و TCP 7080 برای QUIC که یکی از محبوب ترین ویژگی های LiteSpeed است استفاده می‌کند لذا مطمئن شوید این پورت ها روی فایروال سرور باز باشند.

  1. نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی وب سرور لایت اسپید روی سی پنل

2-1. جزئیات نصب

نصب LiteSpeed آسان و ساده است. جهت این کار کافی است از طریق SSH وارد سرور شوید و دستور زیر را اجرا کنید.

bash <( curl https://get.litespeed.sh ) your_serial_no

این اسکریپت محیط شما را شناسایی می‌کند و فقط وابستگی‌ها و داده های نصب مورد نیاز را از سرورهای ما دانلود می‌کند. بسته به محیط، اسکریپت از شما برای سؤالات مختلف می‌خواهد. در نهایت، LiteSpeed Web Server را نصب می‌کند.

هنگامی‌که اسکریپت را شروع کردید، متوجه می‌شود که نصب شما از cPanel/WHM استفاده می‌کند.

برای ادامه، Y و Enter را فشار دهید.

در این روش از میانبرها برای خودکارسازی نصب و استقرار LiteSpeed به سریع ترین روش ممکن در سرورهای cPanel/WHM استفاده می‌کند.

یک فایل پیش فرض lsws.options به شکل زیر خواهد بود:

php_suexec="2"

port_offset="1000"شز

admin_user="admin"

admin_pass="a1234567"

admin_email="root@localhost"

easyapache_integration="1"

auto_switch_to_lsws="0"

deploy_lscwp="0"

cpanel_plugin_autoinstall="1"

می‌توانید lsws.options ایجاد کرده و آن را در شبکه محلی خود برای تأمین انبوه، در یک URL مانند yourlink.com/yourinternalrepo/lsws.options نگه دارید و سپس دستور زیر را اجرا کنید:

curl -o lsws.options yourlink.com/yourinternalrepo/lsws.options && bash <( curl https://get.litespeed.sh ) your_serial_no

  1. بعد از نصب

بعد از نصب وب سرور لایت اسپید روی سی پنل

3-1. Verify LiteSpeed در حال اجرا است

برای تأیید اینکه LiteSpeed در حال اجرا است، به WHM > Plugins > LiteSpeed Web Server بروید. این کار تایید می‌کند که LiteSpeed در حال اجرا است. با این حال، اگر دیدید که آپاچی به جای آن در حال اجرا است، گزینه Switch to LiteSpeed را در آن صفحه پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از دستور SSH زیر به LSWS سوئیچ کنید:

/usr/local/lsws/admin/misc/cp_switch_ws.sh lsws

3-2. راه اندازی Cache Root و فعال کردن LiteSpeed Cache

یکی از مهمترین ویژگی های LiteSpeed، کش است که به ویژه در CMS های شناخته شده مانند WordPress و Magento محبوب است. جهت این کار میبایست LiteSpeed Cache را فعال کنید و کش را در سرور تنظیم کنید.

راه خود را از طریق گزینه های LiteSpeed Configuration در صفحه اصلی افزونه باز کنید. در صفحه بعد، روی Cache Root Setup کلیک کنید، اگر هیچ یک از پوشه های کش تنظیم نشده اند، روی Set Missing Cache Roots کلیک کنید.

3-3. بررسی کنید که وب سرور LiteSpeed و LSCache کار می‌کنند

هنگامی‌که وب سرور LiteSpeed با موفقیت نصب شد، و LiteSpeed Cache راه اندازی شد، می‌توانید افزونه LSCAche یعنی بهترین افزونه کش وردپرس را در سایت های وردپرس سرور خود فعال کنید. LiteSpeed یک داشبورد متمرکز برای اسکن و مدیریت نصب‌های LSCache برای تمام سایت‌های وردپرس روی سرور فراهم می‌کند.

از صفحه اصلی افزونه، روی Manage Cache Installations کلیک کنید. روی Scan کلیک کنید تا سرور کامل خود را برای نصب های موجود و معتبر وردپرس بررسی کنید.

اکنون که مراحل نصب و فعال سازی سرور شما به پایان رسیده است، زمان آن رسیده است که بررسی کنید که وب سایت های شما در LiteSpeed اجرا می‌شوند و LSCache به درستی در وب سایت های وردپرس شما کار می‌کند.

روی فهرست حساب‌ها کلیک کنید، وب‌سایت هر مشتری را باز کنید و سرصفحه‌های آن را بررسی کنید.

هدرها باید سرور را به صورت LiteSpeed و X-LiteSpeed-Cache را به صورت hit یا miss نشان دهند.

3-4. نصب پلاگین cPanel Front-end (اختیاری)

LiteSpeed همچنین دارای یک افزونه مدیریت کش فرانت اند برای کاربران سی پنل است. این افرونه به شرکت های میزبانی اجازه می‌دهد تا یک ابزار مدیریت کش مناسب برای مشتریان خود ارائه دهند و به مشتریان اجازه می‌دهد تا تمام جنبه های کش وب سایت خود را مدیریت کنند.

3-5. راه اندازی وردپرس و نصب افزونه کش (اختیاری)

پس از اتمام مرحله نصب، می‌توانید از ابزار LiteSpeed Cache Manager استفاده کنید. اگر می‌خواهید فرآیند را خودکار کنید، می‌توانید آن را از طریق cron اجرا کنید. یکی از دستورات زیر را امتحان کنید:

  •       نصب های جدید را اسکن کنید و فقط برای نصب های تازه کشف شده فعال کنید: ./lsmctl scannew -en
  •       برای نصب های جدید اسکن کنید و برای همه نصب های شناخته شده (نه فقط نصب های جدید) فعال کنید: ./lsmctl scan -n -e

این ابزار یک فایل lscm.data در زیر پوشه lsws/admin/lscdata ایجاد می‌کند.

نحوه راه اندازی کش لایت اسپید در سی پنل

نحوه راه اندازی کش لایت اسپید در سی پنل

یکی از بزرگترین مزایای LiteSpeed یک سیستم کش تمام صفحه داخلی به نام LSCache است که می‌توانید با طیف گسترده ای از سیستم های مدیریت محتوا و برنامه های کاربردی تجارت الکترونیک استفاده کنید.

برای برخی از ویژگی‌های LSCache به یک مجوز اضافی نیاز دارید، اما کش وردپرس کاملاً کار می‌کند، بنابراین این چیزی است که ما روی آن تمرکز خواهیم کرد.

ابتدا باید پوشه هایی را روی سیستم فایل ایجاد کنیم تا حافظه پنهان اطلاعات را ذخیره کند. اسکریپت نصب می‌توانست این کار را برای ما انجام دهد، اما انجام آن در WHM به همین راحتی است.

اگر می‌خواهید از ویژگی کش با برنامه‌هایی خاص استفاده کنید و یا در صورت انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا مانند مجنتو، جوملا و لاراول استفاده کنید، فروشگاه افزونه LSCache را بررسی کنید. ای افزونه روی سئو تکنیکال سایت‌های شما تاثیر بسزایی دارد. جهت اطلاع از این که سئو چیست اینجا کلیک نمایید.

وب سرور آپاچی برای اکثر کاربران انتخاب مناسبی است. این تعادل ایده آلی را بین پیکربندی، توسعه پذیری و انعطاف پذیری ایجاد می‌کند. با این حال، LiteSpeed یک جایگزین عالی برای مدیران سرور است که می‌خواهند cPanel و WHM را با یک وب سرور بسیار سریع رویداد محور با حافظه پنهان داخلی و سایر ویژگی‌های پیشرفته ترکیب کنند.

کلام آخر

وب سرور LiteSpeed با ترکیبی از ویژگی‌های موجود و سهولت پیاده‌سازی آن در چارچوب موجود، راه‌حلی ایده‌آل برای ارائه‌دهندگان میزبانی وب است که به دنبال جایگزینی برای آپاچی هستند. با ارائه راه حل میزبانی وب کم هزینه و با ثبات بالا، LiteSpeed ممکن است راه حل مناسبی برای نیازهای میزبانی شما باشد. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و یا مشاوره می‌توانید با متخصصین وب‌رمز تماس حاصل نمایید.
[faq]

سوالات متداول

اگر مطمئن نیستید که چه سطحی برای نیازهای شما مناسب است، نگران نباشید. شما می‌توانید مجوز خود را در هر زمان ارتقا یا کاهش دهید.

در مواردی که مجوز LiteSpeed شما نامعتبر تلقی شود (به دلیل فراتر از حد مجاز یا رسیدن به تاریخ انقضا)، سیستم شما به طور خودکار به Apache تغییر می‌کند. (این مورد در نسخه LSWS v5.3.5 صادق است)

LiteSpeed Cache از CMS های مختلف دیگر مانند جوملا و دروپال پشتیبانی می‌کند. لطفاً برای اطلاعات بیشتر در مورد CMS های پشتیبانی شده توسط LiteSpeed و دستورالعمل های دانلود و نصب هر کدام از اسناد LSCache دیدن کنید.

LiteSpeed یک جایگزین کامل سرویس برای Apache در سرورهای DirectAdmin است. در نتیجه، به طور خودکار تمام دامنه های میزبانی شده روی سرور شما را انتخاب می‌کند. همچنین با هر دامنه جدید بدون خطا کار می‌کند.

LiteSpeed PHP را مطابق با گزینه‌های انتخاب شده در حین نصب نصب می‌کند، یا در صورت وجود، گزینه‌هایی را از فایل lsws.options در فهرست نصب انتخاب می‌کند.

منبع : docs.litespeedtech.com gitlab.litespeedtech.com www.interserver.net vpsbasics.com blog.cpanel.com /docs.litespeedtech.com support.cpanel.net www.panellicense.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.