این روزها عبارت وردپرس را زیاد شنیده اید. اما آیا میدانید هاست وردپرس چیست؟ به طور خلاصه، میزبانی وردپرس نوعی میزبانی وب است که برای اجرای سایت‌های وردپرس بهینه شده است. در واقع برای آن که بدانید هاست وردپرس چیست می‌توان گفت با استفاده از هاست وردپرس، ابزارها و خدمات زیادی را دریافت خواهید کرد که به طور خاص برای سایت‌های وردپرسی طراحی شده اند. در این مقاله به شما خواهیم گفت میزبانی وردپرس چیست و با ویژگی‌ها و تفاوت آن با هاست معمولی آشنا خواهیم شد.

این خدمات ممکن است بسته به شرکت‌های میزبانی وردپرسی که انتخاب می‌کنید متفاوت باشد، اما اغلب شامل ویژگی‌هایی مانند نصب با یک کلیک، به‌روزرسانی خودکار نرم‌افزار، و تیمی‌از افراد پشتیبانی متخصص در وردپرس می‌شود تا هاست سفارشی‌شده را به شما ارائه دهند.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس چیست؟

میزبانی وردپرس یک نوع از میزبانی وب است که از قبل پیکربندی شده است تا یک وب سایت دارای وردپرس را به طور موثر و بهینه میزبانی کند. هاست وردپرس معمولاً برای 3 هدف زیر استفاده می‌شود: برای ساده سازی، ایمن سازی و سرعت بخشیدن به نصب وردپرس در مقایسه با نصب وردپرس بر روی یک سرور لینوکس معمولی.

آیا برای راه‌اندازی وردرپرس حتما باید از هاست وردرپرس استفاده کرد؟

آیا برای راه‌اندازی وردرپرس حتما باید از هاست وردرپرس استفاده کرد؟ - هاست وردپرس چیست

امکان نصب وردپرس روی لوکال هاست میباشد اما اگر می‌خواهید کسب و کار خود را آنلاین کنید، استفاده از بهترین میزبانی وب ضروری است. انتخاب و خرید هاست مناسب می‌تواند سئو سایت شما را افزایش دهد، فروش شما را افزایش دهد و ابزارها و بسته‌هایی را برای کمک به کسب و کار شما ارائه دهد. اما تفاوت هاست وردپرس با میزبانی وب معمولی یا هاست لینوکس چیست و کدام گزینه بهتر است؟

هاست وردپرس و میزبانی وب دو نوع میزبانی بسیار متفاوت هستند و نباید آنها را اشتباه گرفت. چند تفاوت کلیدی بین این دو وجود دارد و هر کدام مزایا، برنامه‌ها و ارائه دهندگان خاص خود را دارند. در ادامه راهنمای میزبانی وردپرس در برابر میزبانی وب معمولی آورده شده است.

ویژگی‌های هاست وردپرس

ویژگی‌های هاست وردپرس - هاست وردپرس چیست

صرف نظر از این که چه نوع میزبانی وردپرس را انتخاب کنید، مزایای باورنکردنی را خواهید یافت. در اینجا چند دلیل مهم وجود دارد که چرا مردم هاست وردپرس را انتخاب می‌کنند.

۱. سرعت بسیار سریع

سرعت بسیار سریع - هاست وردپرس چیست

امروزه داشتن یک وب سایت با بارگذاری سریع غیرقابل انکار است. اگر وب سایت شما به کندی بارگذاری شود، نه تنها تجربه کاربری ضعیفی را ارائه خواهید کرد، بلکه در موتورهای جستجو نیز رتبه پایین تری خواهید داشت.

هاست وردپرس یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش سرعت وب سایت شماست. حتی استفاده از هاست اشتراکی وردپرس عملکرد سایت شما را نسبت به برنامه‌های میزبانی اشتراکی استاندارد بهبود می‌بخشد. با اجرای وردپرس بر روی سرورهای خاص، می‌توانید تغییراتی در بهینه سازی و عملکرد ایجاد کنید.

۲. سطح بالایی از امنیت

سطح بالایی از امنیت - هاست وردپرس چیست

معمولاً تا دیر نشده به امنیت فکر نمی‌شود. اما این نکته بسیار مهم است که با افزایش امنیت وب سایت، سایت خود را ایمن نگه می‌دارید و در عین حال تمام اطلاعات بازدیدکنندگان و کاربران خود را ایمن نگه دارید.

میزبانی وردپرس دارای مزیت منحصر به فردی است که می‌تواند در برابر حملات خاص وردپرس از سایت شما محافظت کند. هنگامی‌که از یک میزبان اشتراکی معمولی استفاده می‌کنید، هر پروتکل امنیتی سایت شما را تنها در برابر حملات گسترده تر محافظت می‌کند.

با این حال، با خرید هاست وردپرس می‌توانید اقدامات امنیتی را در برابر حملاتی که به طور خاص وردپرس را هدف قرار می‌دهند، اعمال کنید.

۳. به روز بودن نرم افزار

به روز بودن نرم افزار - هاست وردپرس چیست

هنگامی که شما یک سایت وردپرسی را اجرا می‌کنید، باید به طور منظم به روز رسانی‌ها را اجرا کنید. این یک کار کوچک است که فقط چند دقیقه طول می‌کشد. اما، بسیاری از صاحبان سایت معمولا فراموش می‌کنند که به سایت‌های خود مراجعه کنند تا ببینند آیا به روز رسانی در دسترس است یا خیر.

نه تنها به روز نگه داشتن سایت شما راهی برای اطمینان از عملکرد بالا است، بلکه امنیت سایت شما را نیز بیشتر خواهد کرد.

مانند بسیاری از موارد، به‌روزرسانی‌های مرتبط با امنیت برای اصلاح حفره‌های امنیتی کشف‌شده صادر می‌شوند. بدون به روز رسانی قالبها و افزونه‌های خود، سایت خود را در معرض سوء استفاده و هک قرار می‌دهید. به‌علاوه، زمانی که نسخه‌های جدید هسته وردپرس هر افزونه یا قالب جدیدی را منتشر می‌کنند، معمولاً به‌روزرسانی‌ها را نیز برای سازگاری آن ایجاد می‌کنند.

۴. سایت سریع‌تر با عملکرد بهتر

سایت سریع‌تر با عملکرد بهتر - هاست وردپرس چیست

با یک هاست مدیریت شده وردپرس، این مزیت بزرگ را خواهید داشت که با استفاده از فناوری‌های روز نظیر لایت اسپید آنها مطابق با تجربه وردپرس طراحی شده است. این بدان معنی است که سایت شما احتمالاً زمان آپدیت بهتری خواهد داشت، سریعتر بارگذاری می‌شود و با مشکلات کمتری مواجه میشود.

۵. سادگی افزودن گواهینامه‌های SSL

سادگی افزودن گواهینامه‌های SSL - هاست وردپرس چیست

آیا قفل سبز کوچکی را که در مرورگر در کنار URL می‌بینید، می‌شناسید؟ (یا ممکن است هشدارهایی که «اتصال امن نیست» گوگل کروم را نشان می‌دهد؟) این همه بر اساس این است که آیا یک وب سایت گواهی SSL را نصب کرده است یا خیر. هاست‌های مدیریت شده وردپرس اضافه کردن گزینه SSL را به سایت شما بسیار آسان کرده است.

تفاوت هاست وردرپرس و هاست لینوکس

تفاوت هاست وردرپرس و هاست لینوکس - هاست وردپرس چیست

۱. امنیت بهبود یافته

امنیت بهبود یافته - هاست وردپرس چیست

هاست‌های وردپرس روی سرورهایی ارائه می‌شوند که در برابر تهدیدات خاص وردپرس ایمن شده و در کنار آن یک تیم اختصاصی مجهز از آن نگهداری میکنند که مطمئن شوید که سایت شما ایمن و پایدار است.

۲. راه اندازی و عملکرد سریع

راه اندازی و عملکرد سریع - هاست وردپرس چیست

فرآیند راه‌اندازی وب‌سایت با استفاده از فناوری‌های وب سرور از پیش پیکربندی‌شده، بسیار سریع انجام می‌شود و سرورهای وردپرس زمان بارگذاری سریع و آپ‌تایم سریع را از لحظه‌ای که سایت شما فعال می‌شود تضمین می‌کنند. جهت اطلاع از این که وب‌ سرور چیست اینجا کلیک نمایید.

۳. عملکرد بهتر افزونه

عملکرد بهتر افزونه - هاست وردپرس چیست

شما نیازی به استفاده از تعداد زیادی افزونه با یک سرویس میزبانی وردپرس مدیریت شده ندارید، زیرا عملکرد، امنیت و حافظه پنهان همه توسط میزبان بهینه می‌شوند.

۴. گواهینامه‌های SSL با قابلیت افزودن آسان

گواهینامه‌های SSL با قابلیت افزودن آسان - هاست وردپرس چیست

اکثر برنامه‌های میزبانی وردپرس مدیریت شده به شما این امکان را می‌دهند که بدون پرداخت هزینه اضافی، گواهی SSL را با چند کلیک به سایت خود اضافه کنید.

۵. بروزرسانی‌های خودکار

بروزرسانی‌های خودکار - هاست وردپرس چیست

وب سایت شما به روز رسانی و ارتقاء خودکار را دریافت می‌کند و بسته‌های امنیتی را می‌توان به یکباره به هر وب سایت روی یک سرور اضافه کرد.

۶. پشتیبانی سفارشی

پشتیبانی سفارشی - هاست وردپرس چیست

هنگام استفاده از یک سرویس میزبانی وردپرس، می‌توانید به خدمات اختصاصی پشتیبانی مشتری، و نیز متخصصان در حل مشکلات وردپرس دسترسی داشته باشید.

برای مدیریت هاست وردرپرس از چه کنترل‌پنلی استفاده می‌کنیم؟

برای مدیریت هاست وردرپرس از چه کنترل‌پنلی استفاده می‌کنیم - هاست وردپرس چیست

به نظر اکثر افراد سی پنل بهترین گزینه است و همچنین برای میزبانی انواع برنامه‌ها مناسب است. جهت اطلاع از این که cpanel چیست اینجا کلیک نمایید. اگر کاملاً به وردپرس علاقه دارید، ممکن است بخواهید دایرکت ادمین را نیز امتحان کنید. جهت اطلاع از این که دایرکت ادمین چیست اینجا کلیک نمایید. همچنین یکی دیگر از کنترل پنل‌های ارائه شده برای وردپرس پلسک می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله plesk چیست را مطالعه کنید.

البته وب رمز نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل و دایرکت ادمین را پیشنهاد می‌کند.

چگونه بهترین هاست وردپرس را بخرم؟

چه هاست وردپرسی بخرم یا چگونه بهترین هاست وردپرس را بخرم - هاست وردپرس چیست

با بیش از 338561 ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب در سراسر جهان، انتخاب مناسب برای کسب‌وکارتان می‌تواند دشوار باشد.

همه گزینه مزایای خود را دارند و از طیف گسترده ای از ارائه دهندگان در طرح‌های مختلف در دسترس هستند. برای انتخاب بهترین گزینه برای کسب و کار خود، موارد کلیدی که یک کسب و کار در سرویس میزبانی وب به آن نیاز دارد را در نظر داشته باشید:

۱. خدمات اختصاصی 24/7 به مشتریان

۲. پشتیبانی از مدیریت نام دامنه

۳. ویژگی‌های امنیتی اساسی

۴. تضمین زمان لود بالای سرور

۵. دسترسی به سرور

در وب رمز تمامی نکات بالا به بهترین نحو در هاست وردپرسی وب رمز پوشش داده شده اند.

هاست وردپرس مناسب چه وب‌سایت‌هایی است؟

هاست وردپرس مناسب چه وب‌سایت‌هایی است - هاست وردپرس چیست

وردپرس در حال حاضر 35 درصد از تمام وب سایت‌های موجود در اینترنت را در اختیار دارد و با رشد سالانه 4 درصدی، این میزان افزایش خواهد یافت. وردپرس یک سایت ساز بسیار محبوب است و توسط شرکتهایی مانند eBay، نیویورک تایمز و سونی برای ایجاد و تقویت وب سایت‌های خود استفاده می‌شود.

طبق تحقیقات، پر استفاده ترین سیستم مدیریت محتوای وردپرس است و هر شش ماه بیش از 1.1 میلیون دامنه جدید با وردپرس ثبت می‌شود. اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت تجاری یا تغییر وب سایت خود دارید، وردپرس یک سایت ساز پیشرو و عالی و همچنین یک گزینه قابل توجه است.

وردپرس یک گزینه میزبانی با کاربری آسان، ساده و کاملاً قابل تنظیم است و استفاده از سرویس میزبانی وردپرس در کنار سایت وردپرسی شما، عملکرد و نتایج سایت شما را بهینه می‌کند.

کلام آخر

در مقایسه میزبانی وردپرس و میزبانی وب معمولی، هیچ انتخاب درست یا نادرستی وجود ندارد. اینکه کدام سرویس را انتخاب می‌کنید در نهایت به نوع برنامه میزبانی مورد نظر، بودجه و میزان انتظاری که از هاست خود در هنگام اجرای سایت خود دارید، بستگی دارد.

تفاوت اصلی بین خرید هاست وردپرس و خرید هاست اشتراکی در کیفیت و نحوه بهینه‌سازی سرور برای خدماتی است که آنها ارائه می‌دهند. بنابراین اگر به دنبال یک سرویس عمومی‌هستید، هاست اشتراکی ممکن است برای شما مناسب باشد. اما اگر به دنبال یک سرویس مناسب هستید که برای عملکرد وردپرس بهینه شده باشد، میزبان وردپرس مناسب شماست.

سوالات متداول

کنترل پنل وردپرس نوعی پلتفرم آنلاین است که می‌توانید از آن برای مدیریت و راه‌اندازی وب‌سایت‌های وردپرس در سرور یا VPS دلخواه خود استفاده کنید. شما آن را به یک سرور در هر ارائه دهنده ابری متصل می‌کنید. پس از آن، می‌توان از آن برای افزودن و مدیریت وب سایت‌های وردپرس به این سرور استفاده کرد. به عبارت دیگر، از کنترل پنل وردپرس برای میزبانی وب سایت‌های وردپرس در سرورهای ابری خود استفاده می‌شود.

کنترل پنل‌ها برای افرادی طراحی شده اند که مهارت‌های فنی دارند و هدف خود را در مورد سرور می‌دانند. اگر تجربه فنی و توسعه داشته باشید (با توانایی درک اصطلاحات تخصصی ) کمک زیادی می‌کند.

بیشتر کنترل پنل‌ها از حساب‌های ایمیل و ایمیل‌های خروجی از سرور (مانند ارسال فرم) پشتیبانی می‌کنند. همچنین برای این کار می‌توانید از سرویس‌های ایمیل جداگانه و سرویس‌های ایمیل تراکنشی استفاده کنید و آنها را با دامنه خود ادغام کنید.

اکثر کنترل پنل‌ها فایروال سرور، محافظت از سرور brute-force و به روز رسانی‌های امنیتی را روی سرور شما راه اندازی می‌کنند. برخی از پنل‌ها دارای برخی اقدامات امنیتی مرتبط با وردپرس، فایروال در سطوح برنامه و پشتیبانی هستند که به شما در حل مسائل مربوط به امنیت کمک می‌کند. اما در نهایت، شما در حال اتصال یک کنترل پنل به سروری هستید که مالک آن هستید و بنابراین مسئولیت امنیت این سرور را (حداقل تا حدی مشخص) بر عهده دارید.

میزبانی وب سرویس ذخیره سازی داده‌ها است که وب سایت‌ها را برای کاربران فعال نگه می‌دارد. هر وب سایتی که آنلاین است یک سرور میزبانی وب دارد و تقریباً همه سایتها از میزبانی وب برای مدیریت دیتاهای خود استفاده می‌کنند. با این حال، همه میزبان‌های وب سطح یکسانی از کیفیت را ارائه نمی‌دهند. آپتایم و سرعت و کمیت انتقال داده بهترین معیارهای موفقیت یک میزبان هستند. اغلب می‌توانید برای انتقال داده‌ها در مقادیر بالاتر و سریعتر هزینه بیشتری بپردازید. اکثر میزبان‌های وب پهنای باند و فضای دیسک نامحدود را با سرعتی ارائه می‌دهند که برای مشاغل یا افراد کوچک تا متوسط مناسب است. برای شرکت‌هایی که وب‌سایت‌های سنگین دارند، ممکن است نیاز به جستجوی شرکت میزبانی وب پیشرفته‌تر داشته باشند.  

منبع : hostpapa.ca shivarweb.com hostgator.com getflywheel.com makeitwork.press makeitwork.press

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.