در این مقاله خواهیم گفت‌ هاست لینوکس چیست.‌ میزبانی لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است که بر روی سرور مبتنی بر لینوکس ارائه می‌شود. اگر میخواهید بدانید مهمترین مزیت‌ هاست لینوکس چیست، می‌توان گفت لینوکس به دلیل رایگان بودن و انعطاف‌پذیری بالا، ارائه گزینه‌های زیاد و انواع سفارشی سازی برای کاربران و قابلیت بالای سرور، یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌ها در میان ارائه دهندگان مختلف میزبانی وب و کاربران اینترنتی است. در این مقاله به شما خواهیم گفت‌ میزبانی لینوکس چیست و در ادامه با ۸ مزیت آن آشنا خواهیم شد.

لینوکس چیست؟ مروری بر تاریخچه آن

لینوکس چیست؟ مروری بر تاریخچه آن - هاست لینوکس چیست

یونیکس یکی از محبوب ترین سیستم عامل‌ها در سراسر جهان به دلیل پایگاه پشتیبانی و توزیع گسترده آن است. در ابتدا لینوکس به عنوان یک سیستم چند وظیفه ای برای مینی کامپیوترها و مین فریم‌ها در اواسط دهه 1970 توسعه یافت. از آن زمان به بعد به به دلیل رابط کاربری عالی آن و استانداردسازی مرکزی، این سیستم عامل به یکی از پرکاربردترین سیستم‌عامل‌ها و نیز به عنوان‌ هاست لینوکس در همه جای دنیا تبدیل شده است.

نسخه‌های یونیکس برای بسیاری از سیستم‌ها، از رایانه‌های شخصی گرفته تا ابر رایانه‌هایی مانند Cray Y-MP، وجود دارد. اکثر نسخه‌های یونیکس برای رایانه‌های شخصی بسیار گران و دست و پا گیر هستند. در زمان نگارش این مقاله، نسخه تک ماشینی AT&T’s System V برای 386 حدود 1500 دلار آمریکا قیمت دارد.

لینوکس یک نسخه آزادانه از یونیکس است که توسط لینوس توروالدز در سال 1991 ارائه شد. لینوس توروالدز به عنوان دانشجو در دانشگاه هلسینکی فنلاند کار روی لینوکس را آغاز کرد. لینوس اکنون برای Transmeta Corporation کار می‌کند، یک استارت آپ در سانتا کلارا، کالیفرنیا، و همچنان به حفظ هسته لینوکس، یعنی پایین ترین جزء اصلی سیستم عامل، ادامه می‌دهد.

لینوس نسخه اولیه لینوکس را به صورت رایگان در اینترنت منتشر کرد و به طور ناخواسته یکی از بزرگترین پدیده‌های توسعه نرم افزار در تمام دوران را ایجاد کرد. امروزه، لینوکس توسط گروهی متشکل از چندین هزار توسعه‌دهنده‌ای که به طور آزاد در سراسر اینترنت همکاری می‌کنند، ایجاد و نگهداری می‌شود. شرکت‌هایی برای ارائه پشتیبانی از لینوکس، بسته‌بندی آن در توزیع‌های با نصب آسان و فروش ایستگاه‌های کاری از پیش نصب‌شده با نرم‌افزار لینوکس به وجود آمده‌اند. در مارس 1999، اولین نمایشگاه تجاری Linux World Expo در سن خوزه، کالیفرنیا، با بیش از 12000 نفر برگزار شد. اکثر تخمین‌ها تعداد کاربران لینوکس را در سراسر جهان حدود 10 میلیون نفر نشان می‌دهند.

لینوکس با الهام از سیستم عامل Minix Andrew Tanenbaum (یکی دیگر از سیستم‌های یونیکس رایگان برای رایانه‌های شخصی و البته بسیار ساده)، به عنوان یک پروژه کلاسی شروع شد که در آن لینوس می‌خواست یک سیستم یونیکس ساده بسازد که بتواند روی یک کامپیوتر مبتنی بر 386 اجرا شود.

امروزه لینوکس یک کلون یونیکس کامل است که می‌تواند نرم‌افزارهای X Window System، TCP/IP، Emacs، Web، ایمیل و اخبار و … را اجرا کند. تقریباً تمام بسته‌های اصلی نرم‌افزار رایگان به لینوکس منتقل شده‌اند و نرم‌افزارهای تجاری در دسترس هستند. در واقع، بسیاری از توسعه دهندگان با نوشتن برنامه‌های کاربردی برای لینوکس شروع می‌کنند و بعداً آنها را به سایر سیستم‌های یونیکس منتقل می‌کنند. سخت افزار بیشتری نسبت به نسخه‌های اصلی هسته پشتیبانی می‌شود. بسیاری از افراد معیارهایی را در سیستم‌های لینوکس اجرا کرده‌اند و دریافته‌اند که آنها سریع‌تر از ایستگاه‌های کاری Sun Microsystems و Compaq هستند و لینوکس در طیف وسیعی از معیارها بهتر از ویندوز 98 و ویندوز NT عمل می‌کند. چه کسی تا به حال حدس می‌زد که این شبیه‌سازی «کوچک» یونیکس آنقدر بزرگ شده باشد تا کل دنیای محاسبات شخصی و خرید هاست و سرور را در اختیار بگیرد؟

جهت اطلاعات بیشتر مقاله لینوکس چیست را مطالعه کنید.

میزبانی لینوکس چیست؟

میزبانی لینوکس چیست؟ - هاست لینوکس چیست

هاست لینوکس بهترین نوع عامل میزبانی برای کسانی است که در زمینه طراحی وب فعال هستند. لینوکس یکی از پر استفاده ترین سیستم عامل‌ها در جهان است. علیرغم اینکه یک سیستم عامل رایگان است، چندین نهاد توزیع‌های مختلفنی از آن را ارائه می‌دهند. Redhat، Slackware، Fedora، Ubuntu و Centos نمونه‌هایی از توزیع‌های لینوکس هستند. از آنجایی که لینوکس پر استفاده ترین سیستم عامل برای سرورها است، میزبانی لینوکس پایدارترین راه حل میزبانی برای وب سایت‌های کوچک و بزرگ است.

لینوکس یکی از پایدارترین و آسان ترین سیستم عامل‌ها است. به دلیل فایل‌های پیکربندی آن که به سادگی در دسترس هستند و به روز رسانی آسان آن، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. در اواسط دهه 90، تکنسین‌ها مجبور بودند با استفاده از ترمینال ASCII برای انجام هر تعمیر و نگهداری به سرورهای لینوکس از طریق SSH دسترسی داشته باشند. اما امروزه این کار به سادگی با استفاده از کنترل پنل‌ها انجام میشود.

همچنین امروزه هاست وردپرس نیز بر روی سرورهای لینوکس در دسترس عموم قرار دارد. جهت اطلاع از این که هاست وردپرس چیست اینجا کلیک نمایید.

مزایای‌ هاست لینوکس

مزایای‌ هاست لینوکس - هاست لینوکس چیست

اگر در حال تهیه یک سرور جدید هستید و باید بدانید که کدام سیستم عامل برای نیازهای شما بهترین است، لینوکس می‌تواند انتخاب ایده آلی باشد. البته، قبل از اینکه بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید، باید به این فکر کنید که چرا باید از لینوکس استفاده کنید و چه چیزی این سیستم را بسیار جذاب می‌کند. به عنوان مثال برای استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا بهترین گزینه هاست و یا سرورهای لینوکسی می باشند.

در طول سال‌ها، لینوکس رشد و محبوبیت ثابتی را تجربه کرده است. اگرچه ممکن است در حال حاضر مهم ترین سهم بازار را نداشته باشد، اما این باعث نمی‌شود که آن را یک رقیب قدرتمند در رقابت برای تسلط بر سرورها ندانست. در اینجا 8 مزیتی که با میزبانی بر روی سرور لینوکس همراه است، آورده شده است.

۱. مقرون به صرفه است

مقرون به صرفه است - هاست لینوکس چیست

فقط به این دلیل که شما بهترین سرور موجود را می‌خواهید به این معنی نیست که نگرانی برای بودجه ندارید. لینوکس یک گزینه عالی برای افرادی است که از مزیت‌های آن آگاه هستند، زیرا تمام نرم افزارهای اضافی را که برای استفاده حداکثری از سرور ویندوز نیاز دارید، حذف می‌کند. راه حل منبع باز لینوکس به این معنی است که شما می‌توانید به تمام نرم افزارهایی که برای ایجاد سیستم عامل کامل خود نیاز دارید، دسترسی داشته باشید.

۲. شبکه منبع باز

شبکه منبع باز - هاست لینوکس چیست

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از بزرگترین مزایای لینوکس باید نرم افزار منبع باز آن باشد. لینوکس تنها سروری است که راه حل‌های منبع باز را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این به این دلیل است که لینوکس به هیچ شخص خاصی تعلق ندارد – این یک سیستم مشارکتی است که هر کسی می‌تواند در آن مشارکت داشته باشد.

ماهیت منبع باز لینوکس برای تشویق نوآوری بیشتر در فضای سرور در نظر گرفته شده است، به این معنی که سرور در طول سال‌ها به پیشرفت خود ادامه می‌دهد زیرا ذهن‌های جدید ایده‌های بیشتری را به آن اضافه می‌کنند.

۳. ایمن است

ایمن است - هاست لینوکس چیست

هیچ سیستم عاملی وجود ندارد که بتواند به طور کامل از شما در برابر همه حملات نرم افزاری دفاع کند. با این حال، لینوکس تا حد زیادی در بسیاری از بزرگترین حملات سایبری تا به امروز آسیب ندیده است. ماهیت منبع باز به این معنی است که آسیب‌پذیری‌ها را می‌توان به سرعت پیدا کرد و برطرف کرد، در حالی که سایر سیستم‌های اختصاصی برای انتشار نسخه‌های خود به تیم‌های داخلی متکی هستند. در حالی که اپل و ویندوز ممکن است همچنان غول‌های دنیای سیستم عامل باشند، این امر آنها را به هدف بزرگی برای مجرمان سایبری تبدیل می‌کند.

۴. حریم خصوصی را فراهم می‌کند

حریم خصوصی را فراهم می‌کند - هاست لینوکس چیست

در سال‌های اخیر، صحبت‌های زیادی در مورد عدم وجود گزینه‌های حفظ حریم خصوصی در ویندوز 10 شنیده می‌شود. امروزه، این سیستم‌عامل بیش از هر زمان دیگری اطلاعات جمع‌آوری می‌کند تا کاربران خود را ایندکس کند. برای برخی از افراد، این به معنای قابلیت استفاده بهتر است، برای برخی دیگر، به معنای فقدان حریم خصوصی است که آن را دوست ندارند. لینوکس اطلاعات بسیار کمی‌در مورد کاربران خود جمع آوری می‌کند و از آنجایی که سیستم قابل تنظیم است، همیشه می‌توانید از شر هر نرم افزاری که به آن اعتماد ندارید، خلاص شوید.

۵. سهولت استفاده

سهولت استفاده - هاست لینوکس چیست

برای توسعه دهندگان مدرن، لینوکس یک پلت فرم فوق العاده و کارآمد است. از این گذشته، لینوکس برای بازی طراحی شده است – برخلاف سیستم عامل‌های سخت اپل و ویندوز. ماژولار بودن سیستم لینوکس به این معنی است که می‌توانید راه حلی را که بیشتر می‌خواهید طراحی کنید. برنامه نویسان می‌توانند راه حل‌های خود را از ابتدا با کد منبع بسازند. تنها قانون این است که مشتقاتی که ایجاد می‌کنید باید رایگان و منبع باز باشند.

۶. تطبیق‌پذیری

تطبیق پذیری

لینوکس فقط یک سیستم‌عامل مفید برای دستگاه‌های جدید نیست، بلکه برای ارائه ماشین‌های قدیمی‌تر نیز ارزش دارد. اگر یک رایانه قدیمی‌در اطراف خود دارید، می‌توانید چیزی برای اجرا حتی در قدیمی‌ترین سیستم‌ها پیدا کنید. این بدان معنی است که می‌توانید سخت افزار فراموش شده را احیا کنید. اگرچه این ممکن است برای بسیاری از مشاغل مهم نباشد، اما برای برنامه نویسان راهی عالی برای گسترش دانش خود است.

۷. انتخاب‌های زیاد

انتخاب‌های زیاد - هاست لینوکس چیست

به طور کلی، هنگامی‌که یک سیستم عامل اختصاصی مانند ویندوز یا اپل را انتخاب می‌کنید، در استفاده از یک ساختار خاص گیر کرده اید. توسعه دهنده دقیقاً انتخاب می‌کند که کدام جنبه از سیستم عامل باید اولویت بندی شود. با این حال، وقتی لینوکس را انتخاب می‌کنید، سیستمی‌ با اهمیت سفارشی‌سازی بیشتری دریافت می‌کنید، به این معنی که کنترل کاملی بر نحوه عملکرد سیستم خود دارید.

طیف وسیعی از نرم افزارهای رایگان موجود همچنین به این معنی است که شما می‌توانید برنامه‌هایی را که مناسب شما هستند انتخاب کنید. در حالی که ویندوز فقط طیف کوچکی از گزینه‌ها را برای تطبیق رابط خود در اختیار افراد قرار می‌دهد، کاربران لینوکس می‌توانند سیستم عامل رویاهای خود را با هم ترکیب کنند.

۸. در تمام مدت سریع باشید

در تمام مدت سریع باشید - هاست لینوکس چیست

در نهایت، یکی از بزرگترین مشکلاتی که مردم با ویندوز دارند، این است که عادت دارند با گذشت زمان، سرعت آن کاهش یابد. در اینجا چند عامل مؤثر وجود دارد، از جمله ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، نرم افزارهای جاسوسی، و سایر مشکلات خوش خیم در حال اجرا در پس زمینه. البته، مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهید، رجیستری داخلی که ویندوز استفاده می‌کند اغلب می‌تواند مانع ایجاد آن شود. لینوکس رجیستری ندارد، به این معنی که هرگز به اندازه ویندوز کند نیست.

LAMP چیست؟

LAMP چیست؟ - هاست لینوکس چیست

LAMP یک پلتفرم توسعه وب منبع باز است که از لینوکس به عنوان سیستم عامل، آپاچی (جهت اطلاعات بیشتر در مورد این که آپاچی چیست اینجا کلیک نمایید.) به عنوان سرور وب (جهت اطلاع از اینکه وب سرور چیست اینجا کلیک نمایید.) و MySQL به عنوان سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای و PHP به عنوان زبان برنامه نویسی شی گرا استفاده می‌کند. (گاهی اوقات به جای PHP از Perl یا Python استفاده می‌شود.)

همانطور که می‌دانید انواع وب سرورها وجود دارد که برای سرورهای لینوکسی میتوان به وب سرورهای لایت اسپید، nginx و آپاچی به عنوان بهترین وب سرورهای لینوکسی اشاره نمود. جهت اطلاعات بیشتر در مورد این که nginx چیست اینجا کلیک نمایید.

از آنجایی که پلتفرم دارای چهار لایه است، LAMP گاهی اوقات به عنوان پشته LAMP شناخته می‌شود. پشته‌ها را می‌توان بر روی سیستم عامل‌های مختلف ساخت. گفته می‌شود توسعه دهندگانی که از این ابزارها با سیستم عامل ویندوز به جای لینوکس استفاده می‌کنند، از WAMP استفاده می‌کنند. با سیستم مکینتاش، MAMP و با سیستم سولاریس، SAMP.

برای مدیریت‌ هاست لینوکس از چه کنترل‌پنلی استفاده می‌کنیم؟

برای مدیریت‌ هاست لینوکس از چه کنترل‌پنلی استفاده می‌کنیم - هاست لینوکس چیست

بسیاری از توسعه دهندگان برای مدیریت پلت فرم‌ هاست به کنترل پنل سی پنل متکی هستند. (جهت اطلاع از این که cPanel چیست اینجا کلیک نمایید.) با سی پنل، شما به راحتی می‌توانید تمام وظایف توسعه خود را در یک مکان واحد انجام دهید. کنترل پنل دیگری که میتوانید استفاده کنید، دایرکت ادمین می‌باشد. (جهت اطلاع از این که directadmin چیست اینجا کلیک نمایید.)

چه‌ هاست لینوکسی بخرم یا چگونه بهترین‌ هاست لینوکس را بخرم؟

چه‌ هاست لینوکسی بخرم یا چگونه بهترین‌ هاست لینوکس را بخرم - هاست لینوکس چیست

اطمینان از بارگیری سریع وب سایت شما به چند دلیل اصلی بسیار مهم است. سرعت بر نرخ پرش تأثیر می‌گذارد. طبق گفته گوگل، با افزایش زمان بارگذاری از یک به سه ثانیه، احتمال اینکه شخصی صفحه شما را ترک کند، 32 درصد افزایش می‌یابد.

وب سایت‌های سریع بهتر نرخ تبدیل بالاتری دارند. یک مطالعه از Portent نشان داد که اگر یک سایت بیش از پنج ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، نرخ تبدیل شروع به کاهش می‌کند. برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، این بدان معناست که زمان بارگذاری آهسته برای شما هزینه دارد. همچنین سرعت وب سایت بر سئو (بهینه سازی موتور جستجو) تأثیر می‌گذارد. گوگل به صراحت گفته است که سرعت وب سایت یک عامل رتبه بندی است. اگر وب سایت شما برای عبارات مرتبط در موتورهای جستجو نمایش داده نشود، افراد زیادی سایت شما را پیدا نمی‌کنند.

و علاوه بر همه اینها، فقط یک تجربه بد برای بازدیدکنندگان شما ایجاد می‌کند. شما می‌خواهید افرادی که به وب سایت شما می‌آیند فکر کنند که عالی است. اگر اولین لحظات آنها با شما باعث آزار شما می‌شود، شروع خوبی نیست.

لذا شما میبایست در انتخاب‌ هاست خود موارد بالا را در نظر بگیرید. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر می‌توانید با کارشناسان وب‌رمز تماس حاصل نمایید. در زیر برخی انواع هاست لینوکس وب‌رمز را برایتان درج کرده ایم.

هاست وردپرس هاست دانلود هاست پایتون سرور مجازی سرور اختصاصی

 

هاست لینوکس مناسب چه وب‌سایت‌هایی است؟

هاست لینوکس مناسب چه وب‌سایت‌هایی است - هاست لینوکس چیست

هاست لینوکس برای تمامی‌برنامه‌ها و نرم افزارهای مبتنی بر وب و انواع سیستم‌های مدیریت مختوا نظیر جوملا و وردپرس مناسب می‌باشد.

انواع شرکتهای بزرگ و کوچک اعم از فروشگاها‌های آنلاین، بلاگ‌ها، سایتهای خبری و … همه و همه بر روی سرورهای لینوکس قابل ارائه می‌باشد.

کلام آخر

هاست لینوکس هر نوع میزبانی با استفاده از سیستم عاملی به نام لینوکس بر روی سرور است. لینوکس یک سیستم عامل مشابه یونیکس است که به عنوان یک انتخاب رایگان و منبع باز ارائه می‌شود. لینوکس رایج ترین و پرکاربردترین سیستم عامل در صنعت میزبانی وب است.

در حال حاضر، لینوکس می‌تواند TCP/IP، X Window System، Web، Emacs، ایمیل و نرم‌افزارهای خبری و بسیاری موارد دیگر را اجرا کند. هر بسته نرم افزاری اصلی به لینوکس منتقل شده است. همچنین نرم افزارهای تجاری نیز در دسترس عموم قرار می‌گیرند. امروزه بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار سفر توسعه خود را با اپلیکیشن‌های لینوکس آغاز می‌کنند.

و پشتیبانی سخت افزاری را فراموش نکنید! با گذشت زمان، سخت افزارهای بیشتری نسبت به هسته اصلی لینوکس توسط لینوکس پشتیبانی می‌شوند.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر می‌توانید با کارشناسان و متخصصین مجرب وب رمز تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.