جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

لایو اینستاگرام یک قابلیت جذاب برای افزایش تعامل با کاربران اینستاگرام است. همچنین یکی از موثرترین راهکارها برای افزایش آگاهی از برند کسب‌وکارها و پرسنال برندینگ محسوب می‌شود. اما لازمه داشتن یک لایو حرفه‌ای با بازدهی بالا انجام چند ترفند ساده است تا بتوانید تعامل فالوورهای  اینستاگرام خود را به حداکثر برسانید. در مقاله قبل به نکاتی در مورد چگونگی افزایش فالوور اینستاگرام پرداختیم. در این مقاله به آموزش لایو اینستاگرام و ۱۷‌ ترفند برای افزایش برندینگ و فروش کسب‌وکارها می‌پردازیم.

لایو اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدیوهای لایو فالوورهای‌شان را از طریق استورهای اینستاگرام دنبال کنند. این کار برای ایجاد مشارکت، برقراری ارتباط مستقیم با کاربران، اشتراک‌گذاری اخبار و ایجاد برند خودتان فوق‌العاده است. اما شاید به این فکر کنید که «آیا پخش زنده چیزی نیست جز یک مد زودگذر؟» خب به اعداد و ارقام نگاه کنید (منبع: New York Magazine and Livestream.com):

  •       ۸۰% از مخاطبان ترجیح می‌دهند یک لایو را مشاهده کنند تا اینکه یک پست وبلاگ را بخوانند.
  •       ۸۲% از مخاطبان ترجیح می‌دهند یک لایو را مشاهده کنند تا اینکه یک پست رسانه‌ی اجتماعی را ببینند.
  •       ۶۷% از مخاطبانی که لایو را مشاهده کرده‌اند، دفعه‌ی بعد بلیط همان رویداد را خریداری می‌کنند.

ویدیوهای پخش‌زنده (لایو) محبوب هستند و تِرند به ما نشان می‌دهد که آنها ماندگار می‌شوند. به‌همین دلیل برند شما باید بداند چگونه از لایو اینستاگرام به عنوان یک اهرم برای جذب مخاطب استفاده کنید. اکنون توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان از لایو اینستاگرام برای رشد اینستاگرام مارکتینگ استفاده کرد، نکاتی در مورد آن ارائه می‌کنیم و چند ایده مطرح می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای به‌راه‌انداختن لایو اینستاگرام‌تان همین امروز استفاده کنید.

پيشنهاد وب رمز: ۱۵ ترفند نوشتن کپشن اینستاگرام حرفه‌‌ای

لایو اینستاگرام چیست؟

لایو اینستاگرام - لایو اینستاگرام چیست؟

لایو اینستاگرام ویژگی است که در استوری اینستاگرام کار می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا ویدیوهای زنده را برای کاربران دیگر در آن پلتفورم پخش کنند. استورهای اینستاگرام در بالای قسمت فید نشان داده می‌شوند. هر اکانتی که در حال بخش زنده باشد شامل گزینه‌ی «Live» خواهد بود.

چرا باید از لایو اینستاگرام برای کسب‌و‌کارمان استفاده کنیم

پخش‌زنده در اینستاگرام یکی از بهترین روش‌ها برای برقراری ارتباطِ مستقیم، شفاف و واقعی با فالوورها است. برخلاف استورها یا ویدیوهای IGTV که قبلأ ضبط شده‌اند، لایو اینستاگرام یک جریانِ کاملأ بدون ویرایش برای فالوورهای شما است تا با شما هماهنگ شده و مشارکت کنند. که می‌تواند روش فوق‌العاده‌ای برای نمایش جنبه‌ی انسانی‌ترِ کسب‌و‌کار شما برای مخاطبان باشد تا با شما ارتباط برقرار کنند.

و این همه چیز نیست. لایو اینستاگرام مخاطبان‌تان را قادر می‌سازد تا پیشنهادات و سوالات‌شان را در زمان واقعی مطرح کنند و در‌نتیجه آن را به یکی از تعاملی‌ترین پلتفورم‌های ویدیویی تبدیل می‌کند.

این ابزار واقعأ سودمندی برای برقراری یک ارتباط قوی‌تر بین برند و مشتریان بالقوه است و به شما کمک می‌کند تا بازخورد و بینش‌های ارزشمندی را مستقیمأ از کسانی که بیشترین اهمیت را دارند بدست آورید!

لایو اینستاگرام -استفاده از لایو اینستاگرام برای کسب و کار

برگزاری یک لایو اینستاگرام همچنین می‌تواند به قابلیت کشف شما در اینستاگرام کمک کند. مثلأ هر باری که شما لایو برگزار می‌کنید، فالوورها یک نوتیفیکیشن درون برنامه دریافت می‌کنند و لایو شما در جلوی فید استوری‌های اینستاگرام آنها ظاهر می‌شود.

 

نحوه‌ی استفاده از لایو اینستاگرام برای کسب‌و‌کار

یک راهنمای مرحله‌به‌مرحله

لایو اینستاگرام یک ابزار بسیار آسان است! اما قبل از شروع پخش ویدیو، چند آیتم اجرایی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

نکته امنیتی: کامنت‌های توهین‌آمیز را فیلتر کنید

اگر ترجیح می‌دهید کلمات نامناسب را در بخش کامنت‌ها در لایو اینستاگرام مشاهده نکنید، می‌توانید کامنت‌های مخرب را به‌صورت خودکار پنهان کنید و همچنین کامنت‌های حاوی کلمات یا‌عبارات خاص را فیلتر کنید. این کاری است که واقعأ توصیه می‌کنیم انجام دهید، به‌ویژه اگر یک برند بزرگ با مشارکت بسیار بالایی هستید.

بخش تنظیمات اینستاگرام را باز کنید، به بخش «Privacy» بروید، گزینه‌ی «Comments» را انتخاب کنید و سپس گزینه‌ی «Hide offensive comments» (پنهان کردن کامنت‌های توهین‌آمیز) را از حالت «Off» به حالت «On» تغییر دهید.

لایو اینستاگرام - کامنت های توهین آمیز را فیلتر کنید

برای فیلتر‌کردن کامنت‌های حاوی عبارات خاص، به بخش «Manual filter» (فیلتر دستی) بروید و آن را از حالت «Off» به حالت «On» تغییر دهید و سپس کلمات یا عباراتی که می‌خواهید فیلتر کنید را با فاصله گذاریِ ویرگول تایپ کنید. حالا که نکات امنیتی را فعال کردیم، بهتر است یک لایو اینستاگرام را شروع کنید!

لایو اینستاگرام - فیلتر دستی

 

نحوه‌ی شروع لایو اینستاگرام

لایو اینستاگرام - نحوه ی شروع لایو اینستاگرام

مرحله اول:

دوربین استوری‌های اینستاگرام را باز کنید و حالت «Live» را پیدا کنید. می‌توانید ببینید که چند‌نفر از فالوورهای‌تان در حال حاضر در برنامه‌ی اینستاگرام لایو هستند که نشانگر خوبی از تعداد افرادی که نوتیفیکیشن درون برنامه‌ای را در زمان پخش زنده‌ی شما دریافت می‌کنند، می‌باشد.

 

لایو اینستاگرام - فالوورهای حاضر در اینستاگرام

مرحله دوم:

بر روی آیکون «Live» ضربه بزنید تا ویدیوی پخش‌زنده‌ی شما آغاز شود و مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما قوی و ماندگار است. بهتر است چند‌دقیقه به فالوورهای‌تان اجازه دهید تا به شما ملحق شوند، بنابراین یک یا دو دقیقه با آنها صحبت کنید تا بقیه نیز وارد لایو شوند.

مرحله سوم:

وقتی لایو شما در حال پخش است می‌توانید از میان تعداد زیادی از ویژگی‌ها انتخاب کنید تا مشارکت در ویدیوتان را بالا ببرید:

۱.سوالات بازدیدکنندگان را با انتخاب آیکون علامت سوال بر روی صفحه نمایش دهید. توجه: فقط زمانی می‌توانید یک سئوال را به اشتراک بگذارید که یک بازدیدکننده آن را در حین پخش ویدیو ارائه کرده باشد (از طریق کادر سئوال که در پایین در لایوِ @jennakutcher نشان‌داده‌شده).

لایو اینستاگرام - انتخاب آیکون علامت سوال

 

 

۲.با ضربه‌زدن بر روی آیکون موشک کاغذی یک پیغام در دایرکت برای کسی ارسال کنید تا از لایو اینستاگرام‌تان باخبر شود.

۳.با ضربه‌زدن بر روی آیکون چهره‌ها، از کسی دعوت کنید تا همراه با شما میزبان لایو اینستاگرام شود

شما با استفاده از ویژگیِ اضافه کردن میهمان (Add a quest) می‌توانید اینفلوئنسرها را وارد لایو کنید تا در مصاحبه‌ها، جلسات پرسش‌و‌پاسخ با بازدیدکنندگان یا فقط یک صحبت مختصر شرکت کنند.

بر روی گزینه‌ی Add a quest در انتها(همان گزینه‌ای که دو چهره‌ی خندان را نشان می دهد) ضربه بزنید تا بتوانید یک میهمان دیگر را در ویدیو وارد کنید. وقتی میهان ملحق شد، ویدیو او همراه با ویدیوی شما بر روی صفحه ظاهر می‌شود.

(مثل @accessbenjamin در پایین):

لایو اینستاگرام - گزینه‌ی Add a quest

 

۴.با ضربه‌زدن بر روی آیکون فیلتر چهره، از فیلتر اینستاگرام برای لایوتان استفاده کنید. بهتر است از قبل فیلترتان را انتخاب کنید و آن را به‌سرعت پیدا و اعمال کنید!

لایو اینستاگرام - فیلتر چهره

۵.با ضربه‌زدن بر روی آیکون دوربین در گوشه‌ی سمت راست صفحه، یک تصویر یا ویدیو را بر روی صفحه نمایش به‌اشتراک بگذارید.

لایو اینستاگرام - آیکون دوربین

وقتی یک تصویر یا ویدیو را از بخش دوربین اضافه می‌کنید، پخش زنده‌ی ویدیوتان به گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه نمایش منتقل می‌شود، یعنی در بالای هر رسانه‌ای که انتخاب کرده‌اید تا به‌اشتراک بگذارید.

لایو اینستاگرام - نمایش اسلایدی

می‌توانید چند تصویر و ویدیو را یکی پس از دیگری به‌اشتراک بگذارید تا یک نمایش اسلایدی جالب در حین لایو اینستاگرام درست کنید. فقط بر روی تصویر یا ویدیوی بعدی که می‌خواهید از پانل در انتها صفحه نمایش به‌اشتراک بگذارید ضربه بزنید:

۶.بر روی «Comment» ضربه بزنید تا یک کامنت به لایوتان اضافه شود. همچنین می‌توانید با ضربه زدن و نگه‌داشتن یک کامنت آن را در بالای فید پین کنید، مثل @bof در این مثال:

لایو اینستاگرام - پین کردن کامنت در لایو

مرحله چهارم:

وقتی لایوتان به‌پایان رسید، بر روی گزینه‌ی «End» در گوشه‌ی سمت راست بالا ضربه بزنید و سپس گزینه‌ی «End now» را جهت تأیید انتخاب کنید. از اینجا می‌توانید آیکون ذخیره در بالا سمت چپ را انتخاب کنید تا ویدیو را سیو کنید یا آن را در استوری‌های اینستاگرام‌تان منتشر کنید که به مدت ۲۴ ساعت بازدید شود. به‌همین راحتی!

لایو اینستاگرام - پایان لایو

چگونه می‌توانید محتوای فوق‌العاده‌ای در لایو اینستاگرام برای کسب‌و‌کارتان درست کنید؟

در ادامه به ۱۷‌ترفند برای افزایش برندینگ و فروش کسب‌وکارها اشاره خواهیم کرد.

ترفند ۱ : لایو اینستاگرام‌تان را از قبل هیجان‌انگیز کنید

تبلیغ منظم و استراتژیک لایو آتی برای افزایش تعداد بازدیدها بسیار اهمیت دارد. برای انجام این کار باید در استوری‌های اینستاگرام، جزئیات مربوط به زمان و تاریخ لایو اینستاگرام‌تان را منتشر کنید و حتی از یک استیکر شمارش معکوس برای نشان دادن آن رویداد استفاده کنید. استیکر شمارش معکوس هیجان را بالا می‌برد و در نتیجه ابزار فوق‌العاده ای برای ایجاد هیجان و اشتیاق نسبت به پخش زنده‌ی آتی است!

لایو اینستاگرام - استیکر شمارش معکوس

 اگر از فالوورها بخواهید تا بر روی استیکر ضربه بزنند و زمان پایان شمارش معکوس را یادآوری کنند، آنگاه از این استیکر بهره‌برداری بیشتری می‌کنید. علاوه‌بر استوری‌ها، یک پست اینستاگرام را درباره‌ی آغاز لایو به‌اشتراک بگذارید. از مخاطبان بخواهید که انتظارات‌شان از لایو را با شما در‌میان بگذارند و آنها را دعوت کنید تا سوالات‌شان را در کامنت‌ها به‌اشتراک بگذارند. این کار به فالوورها کمک می‌کند تا احساس مشارکت بیشتری داشته باشند و در‌نهایت به احتمال بیشتری وارد لایو می‌شوند!

مطمئن شوید که اطلاعیه‌ی مربوط به پرسش‌و‌پاسخ شما قبل از برگزاری لایو به دست فالوورهای‌تان رسیده، بدین ترتیب آنها می‌دانند که باید سوالاتش را آماده کنند. این امر همچنین هیجان لایو شما را بالا می‌برد.

 

لایو اینستاگرام - لایو اینستاگرامتان را از قبل هیجان انگیز کنید

ترفند ۲: وقتی لایو را شروع کنید که مخاطبان بیشترین میزان فعالیت را نشان می دهند

شروع لایو وقتی مخاطبان بیشترین فعالیت را نشان می‌دهند یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای تضمین موفقیت لایو اینستاگرام‌تان است. اینستاگرام یک نوتیفیکیشن درون برنامه‌ای برای تمام فالوورهای که در زمان پخش زنده آنلاین هستند ارسال می‌کند، بنابراین هرچه افراد بیشتری این نوتیفیکیشن را دریافت کنند بهتر است!

اما چگونه می‌توانید پیش‌بینی کنید که مخاطبان چه زمانی آنلاین خواهند بود؟ بهترین راه برای انجام این کار رفتن به بخش داده‌های تاریخی است. در آنجا نشان داده‌شده که مخاطبان معمولأ در ساعت‌هایی بیشتر در اینستاگرام فعال هستند.

لایو اینستاگرام - شروع لایو در زمان بیشترین میزان فعالیت

در ابتدا، به بخش Instagram Insights نگاه کنید. در زیر تبِ Audience، تفکیک زمانی برای بیشترین ساعات آنلاین بودن فالوورها مشاهده می‌کنید که بر اساس روز هفته و زمان روز تفکیک شده است.

ترفند۳: به نوردهی و مکان توجه کنید

برنامه‌ریزی مکان و نوردهی برای لایو اینستاگرام می‌تواند تأثیر بزرگی بر حرفه‌ای بودن پخش زنده‌ی شما داشته باشد. توجه داشته باشید که لایو اینستاگرام چگونه از پیغامِ برند شما پشتیبانی می‌کند. مثلأ یک محیط مینیمال سفید همراه با گل‌و‌گیاه یک نوع زیبایی‌شناسی کاملأ متفاوت با یک دیوار همراه با تصاویر مختلف ایجاد می‌کند (مثل چیزی که @iconic.london در پایین از آن استفاده می کند).

لایو اینستاگرام - به نوردهی و مکان توجه کنید

اگر برند شما سرگرم‌کننده و سرزنده است، توجه داشته باشید که چگونه می‌توانید این سرزندگی را با استفاده از رنگ‌ها نشان دهید. برای مثال، رنگ‌های روشن و مات روشن فورأ فضای لایو اینستاگرام‌تان را تغییر می‌دهند و حس برند را بهتر منتقل می‌کنند. از لحاظ نوردهی، نورهای طبیعی همیشه راحت‌ترین (و اغلب بهترین) گزینه هستند. همچنین بررسی کنید که چه چیزی می‌تواند سایه‌های ناخواسته‌ای را در لایو شما ایجاد کند و سعی کنید از آنها بپرهیزید. اگر می‌توانید از نور‌طبیعی (از پنجره) یا فضای بیرونی استفاده کنید، این همیشه بهترین گزینه است زیرا کیفیت ویدیوی شما حرفه ای‌تر از یک ویدیو در محیط داخلی یا همراه با فلش خواهد بود.

ترفند۴: یک برنامه‌ی واضح برای محتوا داشته باشید

همانند هر محتوای ویدیویی، این مسئله بسیار حائز اهمیت است که دیدگاه واضحی از موضوعی که قرار است در لایو اینستاگرام پوشش دهید داشته‌باشید. داشتن یک برنامه‌ی واضح از هرگونه مکثِ نامناسب جلوگیری کرده و تضمین می‌کند که به تمامی نکات در دستور کار کسب‌و کارتان پرداخته‌اید. یکی از بهترین روش‌ها برای برنامه‌ریزی لایو اینستاگرام تقسیم‌بندی لایو به «آغاز، وسط و پایان» است، یا به‌طور خاص، مقدمه، نقطه‌ی مرکزی و نتیجه‌گیری – و می‌توانید مهمترین پیغام‌هایی که قصد دارید در لایو بیان کنید را یادداشت نمایید. همچنین باید از قبل فرمت را انتخاب کنید تا لایوتان تا حدامکان یکنواخت و حرفه‌ای به نظر برسد. لایو اینستاگرام شما را قادر می‌سازد تا تصاویر یا ویدیوها را به‌اشتراک بگذارید، می‌توانید از دیگران دعوت کنید تا در لایو دو نفره همراه با شما باشند یا فقط به صورت متکم وحده لایو برگزار کنید.

لایو اینستاگرام - یک برنامه ی واضح برای محتوا داشته باشید

 

ترفند ۵: عناصر برند را معرفی کنید

یکی از مزایای اصلی لایو در اینستاگرام این است که یک کانالِ ویرایش نشده و مستقیم را برای مخاطبان‌تان بوجود می‌آورید تا با کسب‌و‌کار شما مشارکت کنند. هرچند، این بدین معنا نیست که نمی‌توانید برخی از عناصر برندتان را معرفی کنید تا مطمئن شوید که پخش زنده‌ی شما مطابق با ارزش‌های برندتان است. این کار به‌اندازه‌ی یادداشت‌برداری از نکات مهم در پالت رنگی برندتان، در دست داشتن یک لیوان با علامت برندتان بر روی آن یا انتخاب یک پس‌زمینه مطابق با زیبایی‌شناسی خلاقانه‌ی شما ساده است، مثل کاری که @scaddotedu انجام داده‌است:

 

لایو اینستاگرام - عناصر برند را معرفی کنید

اگر می‌خواهید یک تصویر یا ویدیو را در لایوتان به‌اشتراک بگذارید، به ارتباط داشتن آن با برند بیشتر فکر کنید. اضافه کردن یک مرز رنگی یا یک متن به سبک برندتان می‌تواند تأثیر عمیقی بگذارد!

لایو اینستاگرام - اضافه کردن یک مرز رنگی یا یک متن

ترفند۶: اهداف تجاری تان را در جلو و مرکز حفظ کنید

صدها دلیل برای برگزاری ویدیو لایو وجود دارد، بنابراین توجه به مهمترین موضوعات می‌تواند به متمرکز، موثر و قابل‌اندازه‌گیری شدنِ لایوتان کمک کند! این کار می‌تواند راه‌اندازی یک محصول را به امری هیجان‌انگیز تبدیل کند، اخبار مربوط به یک به‌روزرسانی مهم در شرکت را منتشر کند، بازخورد واقعی از مشتریان دریافت کند، باعث فروش بیشتر یک خط محصول موجود شود یا برندتان را به‌عنوان یک متخصص در یک حیطه‌ی خاص معرفی کند. شما با اهدافِ واضح و تعریف شده می‌توانید به عقب بازگردید تا مطمئن شوید که برنامه‌ی محتوای لایو اینستاگرام‌تان کاملأ این موارد را پشتیبانی می‌کند.

مثلأ اگر هدف شما افزایش ترافیک به‌سوی یک محصول در وب‌سایت‌تان باشد، باید از یکی از اعضای تیم‌تان بخواهید که یک سوال در مورد این محصول در زمان پخش‌زنده مطرح کند، بدین ترتیب می‌توانید آن را بر روی صفحه نمایش به‌اشتراک بگذارید. برند موی Prose این کار را انجام داده است:

لایو اینستاگرام - اهداف تجاری تان را در جلو و مرکز حفظ کنید

نکته: استیکرِ پاسخِ به‌اشتراک گذاشته شده قابل کلیک نیست، بنابراین کوتاه و خاطره‌انگیز نگه داشتنِ لینک‌های‌تان چندان کار ارزشمندی نیست.

در پایین ۷ ایده ی فوق‌العاده مطرح می‌کنیم که می‌توانید در لایو اینستاگرام بعدی‌تان از آنها الهام بگیرید. دفعه‌ی بعد که یک لایو تعاملی در اینستاگرام برای مخاطبان‌تان برگزار می‌کنید از این فهرست استفاده کنید.

 

ترفند ۷:با یک اینفلوئنسر صنعتی مشارکت کنیدلایو اینستاگرام - با یک اینفلوئنسر صنعتی مشارکت کنید

از اینفلوئنسر مارکتینگ غافل نشوید.  برای توسعه‌ی آگاهی از برندتان و جذب فالوورهای بیشتر، هیچ راهی بهتر و اثبات شده‌تر از مشارکت با یک اینفلوئنسر صنعتی ( متخصص در حوزه‌کاری شما ) نیست.

اینها افرادی هستند که مخاطبان هدف شما از قبل می‌شناسند. وقتی با آنها کار می‌کنید، آنها در برندتان نفوذ می‌کنند و افراد بیشتری را با کسب و‌کار شما آشنا می‌کنند. لایو اینستاگرام یک پلتفورم بی‌نظیر برای اینگونه مشارکت‌ها است.

 

ترفند ۸ : در هنگام اجرای یک رویداد، لایو برگزار کنید

هیچ زمانی برای یک لایو بهتر از یک رویداد صنعتی با میزبانی شما یا افراد دیگر نیست. شاید برند شما تصمیم به دادن پاداش داشته باشد. این جشن را بصورت لایو برای فالوورهای‌تان فیلمبرداری کنید. شاید در یک کنفرانس باشید و مخاطبان‌تان دوست داشته باشند ببینند. از طریق لایو اینستاگرام، این رویدادها را به مخاطبان نشان دهید. شاید فقط یک مهمانی یا جمع‌آوری کمک‌های مالی با میزبانی شرکت شما باشد. این فرصت خوبی برای نشان‌دادن جنبه‌ی انسانی و خون‌گرم برند شما است. پخش‌زنده در هنگام رویدادها هیجان و انتظار برای رویداد بعدی را بالا می‌برد. خیلی خوب است که از فالوورهای‌تان بخواهید در رویداد بعدی نیز به شما ملحق شوند.

ترفند ۹ :میزبانیِ یک آموزش یا کارگاه را به‌عهده بگیرید

لایو اینستاگرام - میزبانیِ یک آموزش

لایو اینستاگرام مکان بی‌نظیری برای میزبانی کارگاه برای فالوورهای‌تان است. نه تنها می‌توانید برای مردم سراسر دنیا لایو منتشر کنید، بلکه فرصت این را دارید که به سوالات آنها در زمان واقعی پاسخ دهید. یک نفر که این کار را بخوبی انجام می‌دهد دکتر علیرضا شیری است. او اغلب از لندن به سوالات فالوورهایش برای آغاز یک مبحث شخصیت‌شناسی در لایو به زبان فارسی پاسخ می‌دهد . این ویدیوها سرگرم کننده، آموزنده و بسیار مشارکتی هستند.

لایو اینستاگرام - مصاحبه در لایو

همچنین دکتر فیروز نادری مدیر ارشد پروژه مریخ در ناسا در مورد برخورد شهاب‌سنگ با زمین در اردیبهشت ماه‌، نیز یک لایو مصاحبه‌ای به زبان فارسی  به اشتراک گذاشت که بسیار جذاب و آموزنده و آرامش‌بخش بود.

ترفند ۱۰ : با یک همکار مصاحبه کنید

یک راه فوق‌العاده برای ایجاد شفاف‌سازی و نمایش جنبه‌ی انسانی کسب‌و کارتان مصاحبه با یک همکار در حین پخش لایو اینستاگرام است. این فرصت بزرگی برای شخصیت بخشیدن به شرکت‌تان است، درحالی‌که عشق و قدردانی را نیز به کارمندان اعطا می‌کند. فقط بنشینید و در مورد نقش‌شان، وظایف روزانه‌شان و کمک آنها در جذب مخاطب از آنها سئوال کنید. فقط قبل از فیلمبرداری از کارمندان به آنها اطلاع دهید.

 

ترفند ۱۱ :با یک مشتری صحبت کنید

برای تقویت برندتان حتمأ نباید با یک رهبر متفکر صنعت یا یک اینفلوئنسر صحبت کنید. صحبت کردن با یک مشتری در مورد رضایت او از محصولات یا خدمات‌تان در مشارکت مخاطبان بسیار موثر است – و خیلی ارزان‌تر می‌باشد.

آیا مربی تناسب اندام هستید؟ با یک مشتری که بخاطر کمک‌های شما توانسته دوی ماراتن انجام دهد مصاحبه کنید.

آیا امور مالی شخصی را تدریس می‌کنید؟ با یکی از دانشجویان‌تان صحبت کنید که چگونه توانسته با استفاده از مشاوره‌ی شما از شر بدهی‌هایش خلاص شود.

اینها فقط چند مثال بودند. اساسأ مشتریان شما تجربه‌ی مثبتی از کسب‌و‌کارتان دارند، آنها داوطلبان بی‌نظیری برای مصاحبه در لایو اینستاگرام هستند و از آنجایی‌که اینستاگرام گزینه‌ی ذخیره کردن ویدیو پس از اتمام آن را ارائه می‌دهد، می‌توانید آن را به‌عنوان یک تأییدیه‌ی ویدیویی در پروفایل اینستاگرام‌تان نگه دارید. دوسر بُرد!

لایو اینستاگرام - ذخیره کردن ویدیو

 

ترفند ۱۲ :نقطه نظرات خود را بازگو کنید

 می‌توانید واکنش آنی‌تان به یک رویداد، کتاب، فیلم، سخنرانی یا هر چیزی که در یک لایو اینستاگرام تماشا کرده‌اید را به مخاطبان نشان دهید. تا زمانی‌که به صنعت و یا مخاطبان‌تان مربوط شود، یک بازی منصفانه خواهد بود. مثلأ اگر صحبت یک رهبر متفکر برجسته در رشته‌ی خودتان را گوش داده‌اید می‌تواند فورأ پس از آن یک لایو اینستاگرام برگزار کنید و تفکرات‌تان در مورد آن را بیان کنید. یا شاید به‌تازگی آخرین کتاب مربوط به صنعت‌تان را مطالعه کرده‌باشید  و ایده‌های داغی در مورد آن دارید که هیچ‌کس قبل از شما نداشته‌است. پس فورأ یک لایو اینستاگرام برگزار کنید. فقط مطمئن شوید که وقتی خیلی هیجان زده‌اید حرفی نمی‌زنید که بعدأ پشیمان شوید. همچنین می‌توانید محصولات و خدمات مختلف مربوط به کسب‌وکارتان را مرور کنید. از یک لپ‌تاپ جدید برای کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید؟ یا شاید یک دوربین جدید را امتحان می‌کنید؟ تمام این محصولات را به‌صورت پخش زنده مرور کنید.

ترفند۱۳ : چگونه می‌توان کامنت‌ها را خاموش کرد؟

لایو اینستاگرام - چگونه می توان کامنت ها را خاموش کرد؟

با ضربه زدن بر روی سه نقطه در کادر چت و انتخاب گزینه‌ی Turn Off Commenting (خاموش کردن کامنت) می‌توانید کامنت‌ها را در ویدیوی لایو اینستاگرام خاموش کنید.

 

ترفند۱۴ : چگونه می‌توان در لایو اینستاگرام به سئوالات پاسخ داد؟

می‌توانید از طریق استوری اینستاگرام از فالوورهای‌تان بخواهید سئوالات‌شان را آماده کنند. یک پست استوری همراه با استیکر سوالات حاوی سوالی که می‌خواهید بپرسید آماده کنید. وقتی زمان لایو اینستاگرام فرا رسید، می‌توانید به تمامی این سوالات از طریق کلیدِ سوالات دسترسی داشته باشید. بر روی این کلید ضربه بزنید، یک کشو ظاهر می‌شود که حاوی تمام سئوالاتی است که باید پاسخ دهید. یکی از سئوالات را انتخاب کنید تا در لایو اینستاگرام‌تان ظاهر شود و فالوورها بتوانند آن را تماشا کنند.

 

ترفند ۱۵ :چگونه می‌توان از ویدیوهای لایو اینستاگرام دوباره استفاده کرد؟

لایو اینستاگرام - چگونه می‌توان از ویدیوهای لایو اینستاگرام دوباره استفاده کرد

وقتی لایو اینستاگرام تمام شد، سرگرمی آن هنوز تمام نشده‌است! می‌توانید لایوتان را در استوری‌ها به مدت ۲۴ ساعت منتشر کنید یا بر روی آیکون «ذخیره» در بالا سمت چپ ضربه بزنید تا ویدیو را به بخش دوربین اضافه کنید. بخاطر داشته باشید که فقط ویدیو ذخیره می‌شود، نه کامنت‌ها، لایک‌ها یا بازدیدکنندگان. شما فقط می‌توانید به محض تمام کردن ویدیو آن را ذخیره کنید.

وقتی ویدیو را ذخیره کردید همیشه می‌توانید این محتوا را در کلیپ های ۱۵‌ثانیه‌ای برای استوری‌های اینستاگرام، کلیپ‌های ۱ دقیقه‌ای برای ویدیوی فید اینستاگرام یا حتی ادیت طولانی‌ترِ IGTV مجددأ استفاده کنید. اگر تاکنون از لایو اینستاگرام برای کسب‌وکارتان استفاده نکرده‌اید، الان زمانش رسیده است! فقط درصد کمی از کسب‌وکارها لایو برگزار می‌کنند، بنابراین فرصت‌های زیادی برای جلب توجه فالوورها، ایجاد آگاهی از برند و حتی فروش بیشتر وجود دارد!

ترفند ۱۶ : استوری اینستاگرام‌تان را تنظیم کنید

لایو اینستاگرام - استوری اینستاگرامتان را تنظیم کنید

 

قبل از پخش‌زنده، باید تنظیمات استوری اینستاگرام‌تان را چک کنید. برای انجام این کار، بر روی ایگون چرخ دنده در بالا سمت چپ صفحه نمایش ضربه بزنید. در اینجا «Story Controls» (کنترل‌های استوری) اینستاگرام را مشاهده می‌کنید.

اولین تنظیمات شما را قادر می‌سازد تا استوری‌ها را از افراد خاصی پنهان کنید و در زیر آن می‌توانید کسانی که قادر به پاسخ به استوری‌تان هستند را انتخاب کنید. شما به عنوان یک کسب‌وکار باید اطمینان حاصل کنید که همه می‌توانند به استوری‌تان پاسخ بدهند چون این کار به شما کمک می‌کند تا تعامل بهتری با مخاطب برقرار کنید.( شماره ۱)

سپس، اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا استوری‌های‌تان را در دوربین یا در آرشیو اینستاگرام ذخیره کنید. اگر نمی‌خواهید حافظه‌ی باارزش گوشی تلفن همراه‌تان را اشغال کنید، فقط کافی است ویژگی آرشیو را روشن کنید تا بتوانید استوری‌های‌تان را پس از گذشت ۲۴ ساعت در آرشیو بازبینی کنید. (شماره‌۲)

آخرین ویژگی شما را قادر می‌سازد تا استوری‌های اینستاگرام را به‌صورت خودکار در صفحه‌ی کسب‌و‌کار فیسبوک‌تان به‌اشتراک بگذارید.(شماره۳)

از این فرصت استفاده کنید تا با فالوورهای‌تان در فیسبوک نیز بدون ایجاد محتوای بیشتر در استوری‌های فیسبوک مشارکت داشته‌باشید.

ترفند ۱۷ : ویدیوی لایو اینستاگرام‌تان را به‌پایان برسانید

قبل از رفتن حتمأ از بازدیدکنندگان بخاطر مشارکت‌شان تشکر کنید. این بهترین زمان برای یک فراخوان عمل است، مثلأ از بازدیدکنندگان بخواهید تا در خبرنامه شما ثبت‌نام کنند تا اطلاعیه‌های ویدیوهای لایو بعدی اینستاگرام را دریافت کنند یا توییتر شما را دنبال کنند تا بتوانید ۳۰ دقیقه‌دیگر به تمام سوالات آنها در آنجا پاسخ دهید. وقتی آماده بودید، بر روی گزینه‌ی «End» ضربه بزنید تا ویدیوی لایو اینستاگرام به‌پایان برسد.

4 پاسخ به “آموزش لایو اینستاگرام؛ ۱۷‌ ترفند برای افزایش برندینگ و فروش کسب‌وکارها”

  1. نرگس باقریان گفت:

    بسیار مفید بود لذت بردم از مقاله ای که توسط تیم وب رمز تهیه شده

  2. میثم گفت:

    سلام خسته نباشید. برای من اون آیکونی که بشه عکس و یا کلیپی را در لایو اینستا پخش کرد را نمیاره. آپدیت هم کردم ولی نیومد. چه کار کنم که بتونم عکس و کلیپی را در لایو پخش کنم؟
    ممنون

    • webramz گفت:

      اینستاگرام یکسره در حال تغییر هست، آیکون بسته به نسخه اینستای شما جای متفاوتی ممکنه باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.