تفاوت VPS و VDS چیست. VPS مخفف Virtual Private Server و VDS مخفف Virtual dedicated Server است. VPS نوعی سرور است که به شما امکان می‌دهد سرور خود را اجرا کنید. می‌توانید از آن برای استفاده شخصی یا تجاری استفاده کنید.

در مورد تفاوت VPS و VDS سردرگمی‌زیادی وجود دارد. به طور خلاصه، VPS یک “سرور خصوصی مجازی” و یک VDS یک “سرور اختصاصی مجازی” است.

هر دو نوع مجازی سازی هستند که به شما امکان می‌دهند چندین وب سایت را روی یک سرور واحد اجرا کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت تفاوت VPS و VDS چیست و در ادامه با کاربردهای آن‌ها آشنا خواهیم شد.

تعریف سرور مجازی (VPS)

تعریف VPS

اولین موضوع بحث ما خرید VPS است که مخفف Virtual Private Server است. سرور مجازی VPS یک کامپیوتر مجازی است که در یک مرکز داده قرار دارد و می‌تواند میزبان هر نوع وب‌سایتی باشد و در عین حال هر برنامه‌ای را که کاربر می‌خواهد اجرا یا مدیریت کند.

برای تشکیل یک VPS، منابع سرور اختصاصی توسط فناوری Hypervisor به چندین سرور کوچکتر تقسیم شده و به آنها اختصاص داده می‌شود، که سپس به مشتریان اجاره داده می‌شود و VPS را به محبوب ترین نوع میزبانی وب سایت تبدیل می‌کند.

بیایید یک سرور مجازی را با یک آپارتمان مقایسه کنیم که در آن همه واحدها منابع آپارتمان را به طور مساوی تقسیم می‌کنند، اما هر واحد هزینه کمتری نسبت به اجاره یک آپارتمان گران قیمت می‌پردازد و هر واحد می‌تواند از حریم خصوصی برخوردار باشد و از منابع آپارتمان برای اهداف مختلف استفاده کند.

اما به خاطر داشته باشید که درست مانند یک آپارتمان، راهرو، لابی، آسانسور، منطقه و فضای پارکینگ مشترک است، بنابراین برخلاف خرید سرور اختصاصی، منابع سرورهای مجازی مانند CPU و RAM مشترک هستند و صدها سرورهای مجازی بر روی یک پلت فرم مشترک میزبانی می‌شوند.

بنابراین، هنگامی‌که چندین سرور مجازی از یک CPU، RAM و پهنای باند یکسان استفاده می‌کنند، ممکن است مشکلاتی در مورد سرعت، CPU و RAM سرور شما وجود داشته باشد.

بنابراین، سخت افزار قدرتمند با استفاده از مجازی سازی برای ساخت یک سرور مجازی تقسیم می‌شود که سپس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هر کاربر می‌تواند سیستم عامل و نرم افزار دلخواه خود را اجرا کند و با دسترسی روت هر تغییری را که می‌خواهد در محیط هاست ایجاد کند.

ما در این قسمت به مجازی سازی اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید مجازی سازی چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

همچنین لازم به ذکر است که این سرور ماهیت فیزیکی ندارد و کاملا مجازی است. اگرچه عملکردی مشابه یک سرور فیزیکی دارد، اما نرم افزاری است که سخت افزار اختصاصی را شبیه سازی می‌کند.

یک سرور مجازی از نظر موقعیت و عملکرد بین یک هاست اشتراکی و یک سرور اختصاصی قرار دارد. ترکیبی از این دو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و هزینه کمتری نسبت به سرور اختصاصی دارد. همچنین، برخلاف VDS، سرور مجازی در ابتدا از پشتیبانی برخوردار نبود. با گذشت زمان، پشتیبانی اضافه شد و توانست با روش های منحصر به فرد خود در استفاده از منابع سرور، بسیاری از مشاغل را به خود جلب کند.

کاربرد VPS

انواع VPS نظیر سرور مجازی ایران معمولاً برای فعالیت هایی که نیاز به عملکرد ثابت دارند خوب است و برای سایت هایی که ترافیک متوسطی دارند و در حال رشد هستند بهترین کار را دارد. همچنین سرور مجازی اکثر خدمات مشابه سرور اختصاصی را ارائه می‌دهد، اما فضای ذخیره سازی و پهنای باند کمتری دارد. در اینجا برخی از مهمترین کارهایی که می‌توانید با VPS انجام دهید آورده شده است:

  • سرورهای میزبانی وب
  • پایگاه داده
  • سرور پست الکترونیکی
  • برای ذخیره سازی داده ها
  • هاست cPanel یا Plesk
  • ارائه خدمات مبتنی بر ابر
  • ارائه ایستگاه های کاری مجازی به کارکنان از راه دور
  • سرور بازی
  • فعالیت های محاسباتی
  • توسعه و تست نرم افزار

تعریف سرور اختصاصی مجازی (VDS)

تعریف VDS

سرور اختصاصی یک کامپیوتر قدرتمند است که تمام منابع سرور را فقط به یک کاربر می‌دهد و سایر کاربران به آن منابع دسترسی ندارند.

به عنوان مثال، یک سرور اختصاصی مانند یک ویلای خصوصی است که در آن از تمام منابع و امکانات استفاده کامل دارید و مجبور نیستید آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. یک کسب و کار همچنین می‌تواند از یک سرور اختصاصی برای انجام کارهایی مانند اجرای سرور DNS، سرور پایگاه داده، سرور ایمیل، میزبانی وب سایت و غیره استفاده کند. اکثر اوقات کاربرانی که سایت‌هایشان آنقدر ترافیک و سایت‌های شلوغ دارند که VPS نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای آنها باشد، با خرید سرور اختصاصی، خود را از هزینه‌ها و مشکلات اضافی رها می‌کنند.

در یک سرور اختصاصی، این وظیفه شرکت میزبان نیست که مطمئن شود سرور امن و پایدار است. در عوض، این وظیفه مدیر سرور است که دسترسی مستقیم به سرور دارد و می‌تواند تنظیمات را در صورت نیاز تغییر دهد. بنابراین بیشترین مهارت و دانش فنی را می‌طلبد و همچنین استفاده از آن بیشترین هزینه را دارد.

ممکن است تعجب کنید که کدام بهتر است: VPS یا سرور اختصاصی. برای پاسخ به این سوال باید در نظر داشته باشید که سرور مجازی دارای امکاناتی مشابه سرور اختصاصی است، اما هزینه کمتری دارد و شما به تمام منابع سرور دسترسی ندارید. در حالی که در یک سرور اختصاصی هستید، تمام منابع سرور را در اختیار دارید که عملکرد شما را بسیار بهتر می‌کند.

همچنین بهتر است بدانید که کسب و کار شما برای چیست و به چه چیزهایی نیاز دارید و سپس مزایا و معایب یک سرور اختصاصی و یک سرور مجازی را با هم مقایسه کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید. به خاطر داشته باشید که یک سرور اختصاصی هزینه بیشتری نسبت به سرور مجازی دارد و به دانش بیشتری نیاز دارد.

اکنون که می‌دانید سرور اختصاصی و VPS چیست، وقت آن است که بدانبد VDS چیست. اول از همه، اجازه دهید بگوییم که این دو سرور دارای ویژگی های مشابه هستند و بسیار شبیه به یکدیگر هستند، اما تفاوت هایی نیز دارند.

VDS مخفف Virtual Dedicated Server است. VDS زیرساخت ابری به عنوان یک سرویس (IaaS) است و نوعی سرور مجازی مدیریت شده است که برای توسعه و استقرار برنامه های کاربردی مورد نظر کاربر استفاده می‌شود. به این نوع سرور، سرور اختصاصی مجازی یا سرور نیمه اختصاصی می‌گویند. VPS و VDS هر دو سرور مجازی نامیده می‌شوند، حتی اگر برای موارد مختلفی استفاده می‌شوند، این به این دلیل است که هر دو از مجازی سازی استفاده می‌کنند.

در خرید VDS، مانند VPS، با تقسیم سرور فیزیکی به مجازی سازها ساخته می‌شود و هر VDS امکان دسترسی ریشه برای نصب نرم افزار سفارشی و همچنین امکان استفاده از سیستم عامل مورد نظر کاربر را فراهم می‌کند.

مهمترین نکته در مورد VDS این است که مقیاس پذیر، کارآمد و قابل اعتماد است که آن را به انتخاب خوبی برای سایت هایی با ترافیک زیاد تبدیل می‌کند. کاربرانی که سرور VDS دارند یک سرور کاملا مجزا دریافت می‌کنند و تمام منابع سرور به تنهایی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

VDS بین سرور خصوصی مجازی (VPS) و سرور اختصاصی قرار دارد. به کاربران اجازه نمی‌دهد منابع اختصاصی خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند و منابع آن (فضای دیسک، CPU، حافظه، سیستم عامل و پهنای باند) ثابت هستند و قابل تغییر نیستند.

بنابراین، کاربران VDS مجبور نیستند منابع را با دیگران به اشتراک بگذارند. این به این معنی است که اگر کاربر دیگری مشکلی داشته باشد یا ترافیک سایت او افزایش یابد، تأثیری بر عملکرد سرور شما نخواهد داشت. در نتیجه کار و سیستم شما کارآمدتر می‌شود. از آنجایی که این ویژگی را دارد، گرانتر از VPS است و عملکرد بهتری نسبت به VPS دارد.

پيشنهاد وب رمز: Putty چیست

کاربرد VDS

کاربردهای زیادی برای زیرساخت ابری VDS وجود دارد. سرویس میزبانی VDS یک سرور چند کاربره با منابع ویژه (خصوصی) را از طریق فناوری مجازی سازی فراهم می‌کند و آن را به یکی از محبوب ترین سرویس های ابری تبدیل می‌کند زیرا یک سرور کاملاً مدیریت شده و اختصاصی برای ایجاد و استقرار برنامه‌ها ارائه می‌دهد. علاوه بر این، به کاربران امکان کنترل سرور ایزوله از طریق اینترنت را می‌دهد. همچنین می‌توان از آن به روش های زیر استفاده کرد:

  • میزبانی از سایت های اطلاعاتی در مقیاس بزرگ و همچنین آنهایی که درگیر توسعه و آزمایش نرم افزار هستند.
  • ایده آل برای خدمات ابری.
  • مدیریت سرور و توسعه اپلیکیشن، استقرار و هاستینگ از جمله کاربردهای این ابزار است.
  • مناسب برای برنامه هایی که امنیت در آنها یک نکته مهم است
  • مناسب سایت های پربازدید و با ترافیک بسیار بالا
  • مناسب برای انواع  فروشگاه های اینترنتی پربازدید

تعریف مجازی‌سازی

تعریف مجازی سازی

مجازی سازی یا virtualization یک فناوری است که به سرور اجازه می‌دهد تا به بخش های کوچکتر تقسیم شود، که هر کدام می‌توانند سیستم عامل خود را اجرا کنند و همزمان از منابع اصلی سرور استفاده کنند.

همچنین ماشین های مجازی از CPU، حافظه و دیسک برای ذخیره فایل های کاربران استفاده می‌کنند و استفاده از ماشین مجازی نیز امکان ارائه مستقیم سرورهای مجازی شده با نام های VDS یا VPS را فراهم می‌کند که یکی از مهمترین و کاربردی ترین مزایای استفاده از آن است. یک ماشین مجازی.

بنابراین، ماشین مجازی در میزبانی VPS و VDS به کاربر امکان دسترسی root یا ریشه به سرور را می‌دهد و به کاربر اجازه می‌دهد سرور را هر طور که می‌خواهد راه‌اندازی کند، که با میزبانی اشتراکی نمی‌تواند انجام دهد.

علاوه بر این، کاربران باید از همان گزینه های پیکربندی که ارائه دهنده میزبانی انتخاب کرده است استفاده کنند. در پاراگراف های بعدی درباره تفاوت های VPS و VDS بیشتر خواهید آموخت.

پيشنهاد وب رمز: تفاوت هاست و سرور چیست

تعریف سرور اختصاصی

سرورهای اختصاصی نظیر سرور hp میزبان های وب هستند که یک سرور واحد برای یک شرکت یا سازمان ایجاد می‌کنند. شرکت‌ها می‌توانند از آنها برای اهداف مختلفی استفاده کنند، از اجرای یک وب سایت اینترنتی گرفته تا ذخیره داده‌ها در فایل های ذخیره سازی پشتیبان یا خدمات ایمیل. یک سرور اختصاصی همچنین می‌تواند یک اتصال پرسرعت فراهم کند و وب سایت کسب و کار شما را برای استفاده مشتریان پاسخگو و کارآمد کند.

یک سرور اختصاصی تنها یک برنامه یا سرویس خاص را اجرا می‌کند که کسب و کارها و سازمان‌ها می‌توانند آن را برای استفاده از طریق اینترنت یا از طریق اینترانت داخلی شرکت رزرو کنند.

یک سرور اختصاصی می‌تواند یک سیستم قدرتمند، کارآمد و قابل اعتماد باشد که می‌تواند حجم زیادی از داده‌ها و فرآیندها را مدیریت کند. شرکت‌ها اغلب از سرورهای اختصاصی به عنوان وب سرورهای اصلی خود استفاده می‌کنند و سخت افزار فیزیکی را در مرکز داده نصب می‌کنند.

برتری‌های VPS نسبت به VDS

VPS (سرور خصوصی مجازی) و VDS (سرور داده مجازی) دو نوع مختلف از خدمات میزبانی هستند. با یک VDS، شما سرور خود را دارید، به این معنی که می‌توانید برنامه های کاربردی خود را اجرا کنید و داده های خود را در سرور کامل ذخیره کنید. از طرف دیگر، با یک VPS، یک سرور را با سایر کاربران “به اشتراک می‌گذارید”.

۱- با توجه به استفاده از کرنل اشتراکی، VPS امکان استفاده از منابع باقیمانده روی سرور را دارد. در نتیجه می‌تواند پرفورمنس بهتری داشته باشد.

معمولاً در مورد مقایسه‌های ویژگی‌های عملکردی بحث می‌شود که آیا می‌توانیم یک انتقال زنده را انجام دهیم یا نه، آیا می‌توانیم یک هسته را سفارشی کنیم یا نه، آیا می‌توانیم منابع سرور را با زمان کوتاه مقیاس کنیم یا نه. با توجه به استفاده از کرنل اشتراکی، VPS نظیر سرور مجازی آلمان امکان استفاده از منابع باقیمانده روی سرور را دارد. در نتیجه می‌تواند پرفورمنس بهتری داشته باشد.

۲- امکان تغییر منابع VPS بدون ریستارت کردن سرور امکان پذیر است.

کارکردن سرور VPS خودتان نباید کار پیچیده ای باشد. حتی اگر شما یک مبتدی کاملا مبتدی هستید، ارائه دهنده هاست شما باید محیط امنی را تضمین میکند که در آن بتوانید به راحتی همه کارها را با چند کلیک ماوس انجام دهید.

این برای نصب نرم‌افزار، ایجاد/حذف حساب‌های کاربری، مدیریت فایل‌های سایت و پایگاه‌های داده، و هزاران کار معمولی یا یک‌بار مصرف است. همچنین امکان تغییر منابع VPS بدون ریستارت کردن سرور امکان پذیر است.

پيشنهاد وب رمز: راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی

برتری‌های VDS نسبت به VPS

مهم نیست که هزاران سرور مجازی روی یک سرور اختصاصی در حال اجرا باشد. عملکرد آنها بر عملکرد VDS شما تأثیر نمی‌گذارد زیرا منابع VDS شما ثابت هستند و منحصراً توسط ماشین مجازی در اختیار شما قرار می‌گیرند، برخلاف VPS، هزینه بیشتری برای شرکت ارائه دهنده به همراه دارد.

۱- عملکرد

با VDS، می‌توانید از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سرور، دسترسی لازم و منابع اختصاص‌یافته با قیمت مناسب‌تری نسبت به سرور اختصاصی بیشترین بهره را ببرید. همچنین عملکرد سایت شما با استفاده از سرور اختصاصی مجازی بسیار بیشتر از سرور مجازی vps میباشد.

۲- امنیت

در VDS به دلیل عدم مشارکت در استفاده از منابع ریسک امنیتی کمتری وجود دارد، همچنین می‌توانید با سفارشی سازی و بهینه سازی فایروال سرور خود از حداکثر امنیت سرور بهره مند شوید.

۳- دسترسی کاربران

امکان انجام تنظیمات و پشتیبانی از کاربران در VDS به دلیل سطح دسترسی بالا وجود دارد. همچنین می‌توانید یک سرویس را برای هر کاربر در شبکه خود سفارشی کنید.

همچنین هر دو سرور VPS و VDS خدمات یکسانی را ارائه می‌دهند و با تقسیم سرور اصلی با استفاده از مجازی سازی ساخته می‌شوند، اما یکسان نیستند. به طور کلی سرور مجازی مانند هاست اشتراکی است، اما هر سرور مجازی به منابع مشترک بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دسترسی دارد.

۴- نظارت کامل‌تر

در VPS، منابع سرور اختصاصی به چند قسمت کوچکتر تقسیم می‌شود و نرم افزار مقدار مناسبی را به هر نمونه از سرور خصوصی می‌دهد. این به این معنی است که هر کاربر محدودیتی دارد، اما در بیشتر موارد، بیش از ظرفیت سخت افزار معمولی کار می‌کند و مدیر سرور فرض می‌کند که همه سرورها به طور همزمان در اوج خود قرار نخواهند داشت.

در VDS، منابعی که ارائه می‌شوند ثابت هستند، بنابراین تعداد آیتم‌های نصب شده روی یک قطعه سخت‌افزار نمی‌تواند بیشتر از آن چیزی باشد که سخت‌افزار واقعاً می‌تواند مدیریت کند. همچنین امکان نظارت بر تمامی‌منابع سرور در VDS فراهم میباشد.

۵- پایداری بالاتر

بخش مدیریت سرور VDS به شما کنترل کامل بر تمام منابع سیستم را می‌دهد و به شما امکان می‌دهد هر گزینه را مطابق میل خود تغییر دهید و بهینه کنید.

همچنین، پایداری منابع در VDS به عنوان یک مزیت در نظر گرفته می‌شود، زیرا سرور شما با ترافیک بیشتر کند نمی‌شود و عملکرد یک کاربر دیگر منابع را مصرف نمی‌کند. با این حال، ما نمی‌توانیم ماشین های مجازی را روی سخت افزار VDS نصب و ایجاد کنیم، بنابراین هزینه آن بیشتر از VPS است.

VPS یا VDS؛ کدام یک مناسب کسب و کار من است؟

VPS یا VDS؛ کدام یک مناسب کسب و کار من است؟

میزبانی VPS برای هر صاحب وب‌سایتی مناسب نیست، اما می‌تواند راه‌حلی برای کسانی باشد که سایت‌هایشان فراتر از پارامترهای برنامه‌های میزبانی اشتراکی رشد کرده‌اند، یا کاربرانی که می‌خواهند کنترل بیشتری بر ویژگی‌ها و عملکرد سایت خود داشته باشند. VPS همچنین می‌تواند راهی برای آزمایش بسیاری از ویژگی های هاست اختصاصی در محیطی مقرون به صرفه باشد.

تفاوت اصلی بین VPS و VDS این است که VPS یک سرور اختصاصی است در حالی که VDS یک سرور اشتراکی است. سرور اختصاصی سروری است که به طور خاص برای نیازهای شما پیکربندی شده است و با سایر کاربران به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

در حال حاضر در سال 2023 این مقایسه اشتباه است. زیرا با آمدن KVM این اختلاف میان VPS و VDS از بین رفت. در واقع امروزه همه سرورهای مجازی، VDS هستند اما با نام تجاری VPS در بازار جستجو می‌شوند.

  • سناریوهای استفاده از VPS و VDS می‌تواند متنوع باشد و به نیازهای یک کسب و کار یا پروژه خاص بستگی دارد. بیایید محبوب ترین آنها را در نظر بگیریم.
  • یکی از رایج ترین سناریوها استفاده از سرورهای مجازی برای میزبانی وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها است. در این حالت، هر وب سایت یا اپلیکیشن می‌تواند بر روی یک ماشین مجازی مجزا میزبانی شود که درجه ایزوله و امنیت بالایی را فراهم می‌کند.
  • سناریوی دیگر استفاده از VPS/VDS ایجاد محیط های توسعه و آزمایش است. در این صورت می‌توانید چندین ماشین مجازی ایجاد کنید که از هر کدام برای آزمایش و توسعه اجزای جداگانه پروژه استفاده می‌شود. این کار از تضاد بین نسخه های مختلف نرم افزار جلوگیری می‌کند و به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد کارآمدتر کار کنند.
  • همچنین، VPS/VDS را می‌توان برای اجرای برنامه هایی که به کارایی و قابلیت اطمینان بالا نیاز دارند، به عنوان مثال، پایگاه داده استفاده کرد. در این صورت می‌توانید مقدار زیادی از منابع را به هر ماشین مجازی اختصاص دهید که عملکرد سریع و پایدار برنامه‌ها را تضمین می‌کند.
  • دیگر سناریوهای VPS/VDS شامل ذخیره و پردازش داده ها، انجام پشتیبان گیری یا راه اندازی دسترسی از راه دور به ایستگاه های کاری است.
VDSVPS
امکان دسترسی از راه دور را فراهم می‌کند.این یک VM در بالای سرور فیزیکی است که نمونه های VPS را میزبانی می‌کند و منابع ماشین میزبان را به اشتراک می‌گذارد.
در این حالت Instance VDS کل سرور را اشغال می‌کند.سرور مجازی (VPS) سروری است که برای میزبانی چندین نمونه سرور پیکربندی شده است.
از فناوری KVM استفاده می‌کند که امکان نصب سیستم‌عامل را برای بازدیدکنندگان و VNC می‌دهد، که امکان اجرای سرور مجازی را مانند بخشی از رایانه رومیزی فراهم می‌کند.از فناوری OpenVZ استفاده می‌کند که در آن OpenVZ اساساً مجازی سازی در سطح سیستم عامل است و مزیت اصلی آن سرعت کار است.
مقیاس پذیری و راحتی غالب را ارائه نمی‌دهد.معمولاً مقیاس پذیری و راحتی غالب را در مقایسه با VDS ارائه می‌دهد.

نتیجه گیری

سرور خصوصی مجازی (VPS) و سرور خصوصی مجازی (VDS) هر دو نوع سرور مجازی هستند. سرور مجازی کامپیوتری است که برای فراهم کردن فضای مجازی در اینترنت برای کاربران استفاده می‌شود. سرور مجازی گاهی اوقات سرور میزبان مجازی نیز نامیده می‌شود.

با انواع طرح‌ها و خدمات موجود از ارائه دهندگان هاستینگ که VPS ارائه می‌دهند، این ترکیب از ویژگی های میزبانی مشترک و اختصاصی می‌تواند پله ای برای میزبانی اختصاصی باشد یا راه حل مناسبی برای زندگی یک سایت تجاری کوچک. اگر فکر می‌کنید میزبانی VPS برنامه میزبانی مناسب برای کسب و کار شما است، همین امروز شروع کنید.

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین و کارشناسان وب رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

از نظر میزبانی، VDS به ماشین‌های مجازی‌سازی شده با paravirtualization معروف است و ماشین‌های مجازی ایجاد شده توسط مجازی‌سازی‌های سطح سیستم عامل، VPS نامیده می‌شوند. به دلیل انحصاری بودن منابع در VDS و محدودیت ایجاد ماشین مجازی، VDS از عملکرد، سرعت و امنیت بیشتری برخوردار است.

خیر، VPS یک کامپیوتر مجازی، آنلاین و پرسرعت است که با تقسیم منابع یک سرور اختصاصی از طریق مجازی سازی ایجاد می‌شود، در حالی که یک ماشین مجازی سرور را به قطعات کوچکتر تقسیم می‌کند و به هر قسمت اجازه می‌دهد تا یک سیستم عامل خاص را اجرا کند.

مهمترین مزیت VDS به VPS ارائه یک نسخه هسته اختصاصی برای هر سرور است که محیطی کاملا مستقل برای کاربران ایجاد می‌کند و از منابع به صورت اشتراکی استفاده نمی‌کند و به همین دلیل نسبت به VPS بسیار ایمن تر و پایدارتر است.

خیر، VPS و VDS سرویس های مشترکی دارند و شباهت های زیادی دارند و همین عامل باعث شده تا کاربران نتوانند تفاوت آنها را درک کنند، اما VDS کاملاً جدا از VPS است و ماهیت سرور اختصاصی در مقیاس کوچکتر را دارد. و یک هسته پردازشی اختصاصی برای هر کاربر ارائه می‌دهد و امکان استفاده از منابع ثابت را به صورت اختصاصی فراهم می‌کند.

بزرگترین تفاوت بین VDS و سرور اختصاصی فلزی معمولی این است که VDS دارای یک سیستم عامل میزبان است که سپس کل دستگاه را مجازی می‌کند تا از آن استفاده کنید در حالی که فلز لخت مستقیماً بدون هیچ لایه مجازی سازی اداره می‌شود.

منبع : websitebuilderinsider.com operavps.com bluehost.com geeksforgeeks.org

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.