برای آن که بخواهیم بهترین نرم افزار ftp را بشناسیم ابتدا لازم است که خود این نرم افزار را بشناسیم.

FTP یا پروتکل انتقال فایل، روشی برای انتقال فایل‌ها به رایانه های مختلف با استفاده از اینترنت است. هنگامی‌که FTP در دهه 1970 توسعه یافت، یک فناوری انقلابی بود که امکان انتقال سریع و آسان فایل را فراهم می‌کرد. اما اگرچه میزبانی FTP در طول سال‌ها پیشرفت کرده است، اما همیشه به عنوان امن ترین روش انتقال فایل شناخته نشده است.

در ادامه خواهیم گفت که تفاوت ftp client با ftp server چیست و بهترین نرم افزار ftp کدام است.

FTP چیست

تفاوت ftp client با ftp server

ftp client چیست؟

برای درک مشتریان FTP، اجازه دهید ابتدا FTP را مورد بحث قرار دهیم. پروتکل انتقال فایل (یا به اختصار FTP) یک پروتکل شبکه ای برای انتقال فایل‌ها از طریق اینترنت است. FTP می‌تواند برای صاحبان وب سایت بسیار مفید باشد، زیرا به شما امکان می‌دهد پس از خرید هاست فایل های وب سایت را از دستگاه شخصی خود به سرور میزبان خود آپلود کنید.

برای ارسال فایل‌ها از کامپیوتر به سرور وب از طریق FTP، صاحبان وب سایت جهت انتقال محتوای طراحی سایت از یک سرویس گیرنده FTP استفاده می‌کنند. یک سرویس گیرنده FTP برنامه ای در رایانه شما است که شما را از طریق FTP و پروتکل های دیگر به سرورهای راه دور متصل می‌کند.

یک سرویس گیرنده FTP محیطی را فراهم می‌کند که در آن می‌توانید فایل‌ها را روی سرور آپلود کنید، فایل‌ها را از سرور به دستگاه خود یا لوکال هاست دانلود کنید و فایل های ذخیره شده در وب سرور خود را مشاهده و مدیریت کنید.

بسیاری از سرویس گیرندگان FTP به شما اجازه می‌دهند کارهای دیگری نیز انجام دهید، مانند اتصال به پلتفرم های ذخیره سازی ابری (مانند Dropbox و Google Drive)، ویرایش فایل های واقع در سرور بدون نیاز به دانلود آنها، و ثبت سابقه آپلود/دانلود فایل خود.

پيشنهاد وب رمز: فول بکاپ از هاست

ftp server چیست؟

سرور پروتکل انتقال فایل (معمولاً به عنوان سرور FTP شناخته می‌شود) نرم افزار رایانه ای است که تبادل امن فایل‌ها را از طریق یک شبکه TCP/IP تسهیل می‌کند.

پروتکل انتقال فایل (FTP) را اجرا می‌کند، یک پروتکل ارتباطی استاندارد که در سطح شبکه عمل می‌کند، تا یک ارتباط امن بین دستگاه‌ها در معماری سرویس گیرنده-سرور برقرار کند و داده‌ها را به طور موثر از طریق اینترنت منتقل کند.

سرورهای FTP راه حل های نرم افزاری هستند که برای انتقال فایل‌ها در اینترنت استفاده می‌شوند. آنها در درجه اول برای دو عملکرد ضروری، “Put” و “Get” استفاده می‌شوند. این اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را از دستگاه سرویس گیرنده به سرور آپلود کنید (قرار دهید) و فایل‌ها را از سرور روی دستگاه مشتری بارگیری کنید (دریافت کنید).

FTP برای انتقال فایل بین یک سیستم به سیستم دیگر یا در صورت خرید سرور انتقال به یا از سرور یا سیستم خود استفاده می‌شود و چندین مورد استفاده رایج از جمله موارد زیر دارد:

پشتیبان گیری. FTP می‌تواند توسط سرویس‌های پشتیبان یا کاربران فردی برای پشتیبان‌گیری از داده‌ها از یک مکان به یک سرور پشتیبان امن که خدمات FTP را اجرا می‌کند، استفاده کند.

همانند سازی. همانند پشتیبان‌گیری، تکثیر شامل تکرار داده‌ها از یک سیستم به سیستم دیگر است، اما رویکرد جامع‌تری برای ارائه دسترسی و انعطاف‌پذیری بالاتر دارد. همچنین می‌توان از FTP برای تسهیل این امر استفاده کرد.

دسترسی و بارگذاری داده‌ها FTP همچنین معمولاً برای دسترسی به میزبانی وب مشترک و خدمات ابری به عنوان مکانیزمی‌برای بارگذاری داده‌ها بر روی یک سیستم راه دور استفاده می‌شود.

ما در این قسمت به سرور اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید سرور چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

چرا از نرم افزارهای ftp استفاده کنیم؟

چرا از نرم افزارهای ftp استفاده کنیم

۱- راحتی در استفاده

FTP یک پروتکل ساده و کاربر پسند است که می‌تواند توسط هر کسی از جمله کاربران غیر فنی استفاده شود. اکثر مشتریان FTP دارای یک رابط کاربری گرافیکی هستند که کشیدن و رها کردن فایل‌ها برای آپلود یا دانلود را آسان می‌کند.

۲- فایل‌ها را سریع پیدا کنید

فایل‌ها را سریع پیدا کنید

استفاده از FTP در هاست به شما امکان می‌دهد چندین دایرکتوری را در یک زمان انتقال دهید. اگر به طور مرتب فایل‌ها را انتقال می‌دهید، می‌دانید که این ویژگی چقدر می‌تواند مفید باشد.

به جای ارسال فایل های تکی یا حتی دایرکتوری های منفرد در یک زمان، می‌توانید چندین فهرست را به طور همزمان ارسال کنید. شما می‌توانید تا زمانی که نقل و انتقالات تکمیل می‌شود به کار خود ادامه دهید و می‌توانید این انتقال‌ها را سریع‌تر انجام دهید.

ما در این قسمت به هاست اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید هاست چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۳- انتقال انعطاف پذیر

آیا از قطع کردن روز کاری خود برای انتقال حجم زیادی از داده‌ها خسته شده اید؟ شاید زمانی که این نقل و انتقالات انجام می‌شود، برای نشستن و صبر کردن ندارید.

با راه‌حل‌های برتر FTP، می‌توانید نقل و انتقالات را برای زمان‌هایی با کمترین تأثیر بر گردش کار خود، مانند شبانه یا آخر هفته، برنامه‌ریزی کنید. بهره‌وری شما تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و این انتقال‌ها برای راحتی شما خودکار می‌شوند.

۴- ویژگی های اتوماسیون

FTP را می‌توان با استفاده از اسکریپت‌ها یا ابزارهای خط فرمان خودکار کرد که می‌تواند باعث صرفه جویی در زمان و کاهش خطر خطای انسانی شود. این به ویژه برای مشاغل یا سازمان هایی که نیاز به انتقال تعداد زیادی فایل به طور منظم دارند مفید است.

۵- فوراً پیشرفت را پیگیری کنید

استفاده از FTP به شما امکان می‌دهد چندین دایرکتوری را در یک زمان انتقال دهید. اگر به طور مرتب فایل‌ها را انتقال می‌دهید، می‌دانید که این ویژگی چقدر می‌تواند مفید باشد.

به جای ارسال فایل های تکی یا حتی دایرکتوری های منفرد در یک زمان، می‌توانید چندین فهرست را به طور همزمان ارسال کنید. شما می‌توانید تا زمانی که نقل و انتقالات تکمیل می‌شود به کار خود ادامه دهید و می‌توانید این انتقال‌ها را سریع‌تر انجام دهید.

۶- از سرگیری آپلود

ارائه دهندگان برتر FTP اطمینان حاصل می‌کنند که داده‌ها هرگز از بین نمی‌روند، حتی زمانی که رویدادهای غیرمنتظره رخ می‌دهد.

با بازیابی فاجعه، فایل‌های شما به طور منظم و خودکار پشتیبان‌گیری می‌شوند، بنابراین در صورت وقوع سیل، آتش‌سوزی یا قطع برق، لازم نیست نگران از دست دادن اطلاعات باشید.

۷- آپلود در صف

FTP قادر به انتقال فایل های بزرگ است. برای بسیاری از شرکت ها، نیازهای انتقال فایل شما فراتر از ارسال یک سند Microsoft Word در یک زمان است.

ممکن است لازم باشد صدها گیگابایت داده را همزمان ارسال کنید. FTP به راحتی این انتقال های بزرگ را تسهیل می‌کند و شما از نرخ افزایشی انتقال فایل نیز بهره مند می‌شوید.

پيشنهاد وب رمز: تفاوت هاست و سرور

بهترین نرم افزارهای FTP Client در سال 2023

بهترین نرم افزارهای FTP Client

با وجود معایب و مزایای بسیار زیاد FTP، چگونه می‌توانید بفهمید که آیا این گزینه مناسب برای کسب و کار شما است؟ کلید موفقیت آمیز استفاده از FTP انتخاب ارائه دهنده مناسب است.

هنگامی‌که ارائه دهندگان FTP را ارزیابی می‌کنید، نیازهای خود را به دقت در نظر بگیرید و تعیین کنید که آیا آنها برای رفع معایب استفاده از FTP تدابیر لازم را دارند یا خیر.

بنابراین، اگر نگران هستید که هنگام انتقال فایل‌ها از طریق FTP مشکلی ایجاد شود، مطمئن شوید که یک ارائه‌دهنده FTP را انتخاب می‌کنید که رمزگذاری داده‌ها و ضمانت‌های انطباق را ارائه می‌دهد.

یا اگر نگران آسیب پذیر بودن در برابر نفوذ اطلاعات هستید، مطمئن شوید که یک راه حل FTP با ویژگی های امنیتی مانند فایروال های صنعتی و استانداردهای رمزگذاری را انتخاب کنید.

۱- FileZilla (ویندوز، مک و لینوکس)

یکی از محبوب ترین نام‌ها در بازی FTP Filezilla است. FileZilla نه تنها رایگان و آسان برای دانلود است، بلکه درک عملکرد درونی کل سیستم زمان زیادی نمی‌برد.

اگرچه FileZilla کمی‌رابط کاربری قدیمی‌دارد، همه کاربران می‌توانند به فایل های سایت خود پیوند داده و آنها را در کنار آنچه در رایانه ذخیره می‌شود قرار دهند.

۲- WinSCP (ویندوز)

WinSCP، همانطور که ممکن است از نام آن فرض کنید، فقط بر روی رایانه های ویندوز کار می‌کند. این یک مدیر فایل رایگان و سرویس گیرنده FTP است که محیط های راه دور و محلی شما را به هم متصل می‌کند.

پروژه منبع باز تا این مقاله بیش از 124 میلیون دانلود داشته است و به نظر می‌رسد محبوبیت آن در حال افزایش است. رابط کاربری تا حدودی شبیه FileZilla به نظر می‌رسد، با ماژول دو صفحه ای برای انتقال فایل ها.

همچنین می‌توانید صفحه اصلی خود را با چندین تب، دستورات و جلسات مختلف سفارشی کنید. چندین جلسه در یک صفحه امکان پذیر است که به شما امکان می‌دهد کارهای بیشتری را در یک زمان انجام دهید.

۳- Cyberduck (ویندوز و مک)

Cyberduck از لینوکس پشتیبانی نمی‌کند، اما کاربران مک و ویندوز استفاده از آن را برای انتقال فایل‌ها به و از مکان‌های محلی و راه دور بسیار ساده و سریع می‌دانند.

به راحتی می‌توانید کلاینت FTP را از وب سایت Cyberduck دانلود کنید یا گزینه هایی برای دانلود در فروشگاه های اپلیکیشن مایکروسافت و مک دارید.

این نرم افزار رایگان و منبع باز است، اما اگر می‌خواهید بیش از 10 دلار به توسعه دهندگان اهدا کنید، می‌توانید از شر درخواست های اهدا خلاص شوید و حتی یک کلید ثبت نام دریافت کنید.

۴- ForkLift (Mac)

ForkLift یک مدیر فایل و کلاینت انتقال فقط برای مک است که دارای دو صفحه برای مقایسه مکان های چند فایل و جابجایی آنها به جلو و عقب است.

اتصالات از راه دور برای مواردی مانند Amazon S3 و Google Drive در دسترس هستند. ناگفته نماند، شما توانایی اتصال همزمان به چندین سرور را دارید و اگر بیش از یک انتقال برای تکمیل داشته باشید، تطبیق پذیری بیشتری به شما می‌دهد.

ForkLift یک آزمایش رایگان دارد اما نرم افزار اصلی برای یک مجوز تنها به پرداخت 29.95 دلار نیاز دارد. مجوز خانواده را می‌توان بر روی سه رایانه با قیمت 49.95 دلار استفاده کرد، در حالی که مجوز کسب و کار کوچک تا 5 دستگاه مک ادامه دارد، همه با قیمت 99.95 دلار. ForkLift همچنین برای معلمان و دانش آموزان تخفیف های آموزشی ارائه می‌دهد.

۵- CuteFTP (ویندوز)

CuteFTP متعلق به شرکتی به نام Globalscape است. این فقط برای استفاده در سیستم عامل های ویندوز در دسترس است و به پرداخت 59.99 دلار در سال نیاز دارد.

بیشتر سال‌ها توسعه دهندگان با یک نسخه جدید می‌آیند. در این صورت، می‌توانید با هزینه 29.99 دلار ارتقا دهید. CuteFTP همچنین یک سال نگهداری و پشتیبانی با 30 دلار اضافی دارد.

اساس CuteFTP ارائه یک سرویس گیرنده FTP با رابط کاربری آسان، اتوماسیون فراوان و امنیت پیشرو در صنعت است. با استفاده از مواردی مانند احراز هویت رمز عبور، رمزگذاری قدرتمند و مدیریت رمز عبور، مطمئناً امنیت پوشش داده می‌شود.

۶- Transmit (Mac)

اگر از کاربران مک هستید که به دنبال چیزی متفاوت از ForkLift هستید، Transmit ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را به تنهایی متمایز می‌کند.

در ظاهر، Transmit یک رابط فوق العاده برای مدیریت فایل های شما و پیوند آنها به چندین سرور در یک زمان ارائه می‌دهد. می‌توانید همه را از یک مکان آپلود، مدیریت و دانلود کنید، در حالی که به موارد دلخواه مانند Box، Google Drive و Backblaze نیز متصل شوید.

مانند بسیاری از مشتریان مک FTP، Transmit یک آزمایش رایگان برای آزمایش دارد. با این حال، نرم افزار اصلی با قیمت 45 دلار به فروش می‌رسد. این فقط برای یک مجوز است، اما هرچه مجوزهای بیشتری خریداری کنید، تخفیف دریافت می‌کنید.

به عنوان مثال، 10 نسخه از Transmit برای هر نسخه 43 دلار هزینه دارد. این یک تخفیف بزرگ نیست، اما برای شرکت هایی که به نسخه های اضافی نیاز دارند مناسب است.

۷- FTP رایگان (ویندوز)

FTP رایگان هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی دارد که می‌توانید آزمایش کنید و اگر از نظر ویژگی‌ها به آن نیاز دارید، احتمالاً آن را ارتقا دهید. نسخه پریمیوم با قیمت 39 دلار ذکر شده است و اگر ترجیح می‌دهید به جای پایبندی به نسخه رایگان آن را امتحان کنید، یک نسخه آزمایشی رایگان دارد. در حال حاضر، FTP رایگان در ویندوز 10، 8، 7 و ویستا پشتیبانی می‌شود.

نرم افزار پریمیوم در واقع Direct FTP نامیده می‌شود، اما توسط همان توسعه دهندگان ساخته شده است و به سادگی آنچه را که در جایگزین رایگان ارائه می‌شود بهبود می‌بخشد.

با شروع با آن ویژگی های برتر، اگر می‌خواهید برای Direct FTP هزینه کنید، به ابزارهای استاندارد انتقال فایل و ویرایش دسترسی خواهید داشت. این رابط کاربری را با ارائه یک مجموعه ابزار طراحی وب کامل برای ویرایش سریع و سازماندهی فایل ها، یک قدم جلوتر می‌برد.

همه چیز را می‌توان مستقیماً روی سرور شما ویرایش کرد و همه آپلودها قابل اعتماد و سریع هستند تا بالاترین عملکرد را تضمین کنند. به طور کلی، نسخه پریمیوم (FTP مستقیم) قطعات کوچکی مانند انتقال امن تر فایل، برجسته کردن نحو قابل تنظیم و مجوزهای فایل برای پوشه‌ها را اضافه می‌کند.

۸- Commander One PRO (Mac)

Commander One یک نسخه رایگان دارد که از دانلود آن استقبال می‌کنید. با این حال، ما به چند دلیل بیشتر بر روی مشتری ممتاز Commander One PRO FTP تمرکز می‌کنیم.

اول از همه، هنگامی‌که به نسخه Pro ارتقا می‌دهید، مجموعه ویژگی بسیار برتر است. در مرحله دوم، مجوز شخصی برای Pro فقط 29.99 دلار است. پس از آن، می‌توانید نسخه تیمی‌را با قیمت 99.99 دلار (پنج مجوز) یا طرح شرکت (50 مجوز) را با قیمت 149.99 دلار دریافت کنید.

۹- WS_FTP® Professional

WS_FTP Professional بیش از 40 میلیون کاربر دارد. یکی از دلایل این امر این است که WS_FTP سطوح فوق العاده ای از رمزگذاری، سفارشی سازی آسان و ابزارهای پیشرفته مدیریت را ارائه می‌دهد.

با شروع امنیت، WS_FTP از همه فایل‌ها در تمام نقاط فرآیند انتقال محافظت می‌کند. این شامل قبل و بعد از انتقال فایل است. برای اطمینان از اینکه همه فایل های شما در داخل WS FTP محافظت می‌شوند، از اشکال مختلف رمزگذاری استفاده می‌شود.

این نوع امنیت WS_FTP را به یک سرویس گیرنده FTP ممتاز تبدیل می‌کند. بنابراین، شما باید 49.95 دلار برای هر مجوز برای یک کاربر بپردازید. اگر به گزینه حرفه ای ارتقا دهید، می‌توانید از پشتیبانی انجمن و ایمیل استفاده کنید که از 89.95 دلار شروع می‌شود.

۱۰- SmartFTP

SmartFTP یک سرویس گیرنده FTP (پروتکل انتقال فایل)، FTPS، SFTP، WebDAV، Amazon S3، Backblaze B2، Google Drive، OneDrive، SSH، ترمینال است.

این به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را بین رایانه محلی خود و یک سرور در اینترنت انتقال دهید. SmartFTP با بسیاری از ویژگی های اساسی و پیشرفته خود، انتقال ایمن، قابل اعتماد و کارآمد را نیز ارائه می‌دهد که آن را به یک ابزار قدرتمند تبدیل می‌کند.

پيشنهاد وب رمز: آپلود فایل در هاست

بهترین نرم افزارهای FTP Server در سال ۲۰۲۳

بهترین نرم افزارهای FTP Server

آیا از قطع کردن روز کاری خود برای انتقال حجم زیادی از داده ها خسته شده اید؟ شاید زمانی که این نقل و انتقالات انجام می‌شود، برای نشستن و صبر کردن ندارید.

با راه‌حل‌های برتر FTP، می‌توانید نقل و انتقالات را برای زمان‌هایی با کمترین تأثیر بر گردش کار خود، مانند شبانه یا آخر هفته، برنامه‌ریزی کنید. بهره‌وری شما تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و این انتقال‌ها برای راحتی شما خودکار می‌شوند.

۱- JSCAPE

JSCAPE برای مدیریت ایمن انتقال فایل شما در داخل و خارج از سازمان بهترین است.

سرور JSCAPE MFT یک سرور پروتکل انتقال فایل ایمن پیشرفته است. این پروتکل های SFTP، FTPS، AS2، OFTP2 و سایر پروتکل های ایمن را پشتیبانی می‌کند. دارای قابلیت های ثبت رویدادها، رمزگذاری داده‌ها در حالت استراحت، احراز هویت اضافی، مکانیسم های کنترل دسترسی و غیره است. دارای ویژگی هایی برای مدیریت DLP و رمز عبور است.

JSCAPE نرم افزار و خدمات انتقال فایل مدیریت شده را ارائه می‌دهد. همچنین مدیریت گردش کار را برای مدیریت بسیاری از اقدامات قبل و بعد از ثبت خود انتقال فراهم می‌کند. یکی از ارائه دهندگان پیشرو این راه حل‌ها است. تمرکز آن بر سهولت اتوماسیون، امنیت و قابلیت اطمینان است.

۲- GoAnywhere

بهترین برای تبادل امن داده‌ها در داخل و خارج از سازمان.

GoAnywhere یک سرور FTP رایگان ارائه می‌دهد که دارای داشبورد مدیر مبتنی بر مرورگر است. این راه حل دارای ویژگی های امنیتی گسترده و مسیرهای حسابرسی دقیق است. همچنین ویژگی های مدیریت کاربر و محرک های فایل را فراهم می‌کند. با استفاده از این راه حل رایگان، شما قادر خواهید بود به صورت ایمن داده‌ها را بر روی هر پلتفرمی‌انتقال دهید.

GoAnywhere راه حل پروتکل MFT را ارائه می‌دهد که انتقال فایل را در داخل و خارج سازمان‌ها ساده و ایمن می‌کند. تنظیمات امنیتی گسترده و مسیرهای حسابرسی دقیق را ارائه می‌دهد که به شما کنترل متمرکز می‌دهد. این به شما امکان می‌دهد اطلاعات را از فایل‌ها به پایگاه داده های XML، EDI، CSV و JSON پردازش کنید. این برای حجم زیادی از انتقال فایل و از این رو برای شرکت‌ها مناسب است.

۳- Progress MOVEit

بهترین برای ویژگی های امنیتی پیشرفته و قابلیت های اتوماسیون گردش کار.

Progress MOVEit یک نرم افزار امن برای انتقال فایل و اتوماسیون است که برای شرکت‌ها مناسب است. این ویژگی‌ها و قابلیت هایی را برای همکاری ایمن و فرآیندهای خودکار انتقال فایل فراهم می‌کند. این شامل قابلیت های پیشرفته اتوماسیون گردش کار است.

MOVEit دارای قابلیت رمزگذاری و ردیابی فعالیت است و از این رو با مقرراتی مانند PCI، GDPR، HIPAA مطابقت دارد. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد گردش کار را بدون اسکریپت خودکار کنید.

۴- FileZilla

بهترین برای سرویس گیرنده راه حل های FTP رایگان و همچنین سرور.

FileZilla FTP Solution از FTP، FTPS و SFTP پشتیبانی می‌کند. این ابزار منبع باز به صورت رایگان در دسترس است. علاوه بر این پروتکل ها، نسخه FileZilla Pro از WebDAV، Amazon S3، Backblaze B2، Dropbox، Microsoft OneDrive، Google Drive، Microsoft Azure Blob، File Storage و Google Cloud Storage پشتیبانی می‌کند. از کراس پلتفرم پشتیبانی می‌کند. (ویندوز، لینوکس، سیستم عامل مک، BSD و غیره)

۵- Cerberus

بهترین برای انعطاف پذیری برای پشتیبانی از هر پروتکل.

Cerberus FTP Server 11 یک راه حل امن و قابل اعتماد برای انتقال فایل است که از Windows Server 2019، 2016، 2012، 10، 8، و 7 پشتیبانی می‌کند. این یک راه حل سازگار با HIPAA و دارای استاندارد FIPS 140-2 است. گزارشگری پیشرفته و قابلیت های حسابرسی جامع دارد. تمامی‌پروتکل های اصلی انتقال فایل توسط این ابزار پشتیبانی می‌شوند.

Cerberus امنیت نهایی، کنترل کامل سرور، گزارش دهی شفاف و ابزارهای یکپارچه سازی و دسترسی ساده و انعطاف پذیر را فراهم می‌کند. دسترسی به فایل ایمن مبتنی بر وب و ابزارهای انطباق قابل اعتماد را ارائه می‌دهد.

۶- Globalscape

بهترین ابزار همه کاره قدرتمند برای اتوماسیون، تجزیه و تحلیل، امنیت و همکاری.

Globalscape EFT یک راه حل قدرتمند برای انتقال فایل مدیریت شده است. این معماری ساده شده است و استقرار سبک وزن را فراهم می‌کند. این پشتیبانی جامع از مقررات امنیتی و انطباق مانند CCPA، GDPR، HIPAA، و غیره ارائه می‌کند.

۷- Titan Server

بهترین برای ویژگی های امنیتی پیشرفته.

Titan Server نرم افزار سرور SFTP و FTP است. این ویندوز 10 پرو، 2012، 2016 و 2019 را پشتیبانی می‌کند. دارای رابط کاربری وب است. با ویندوز، لینوکس و مکینتاش کار می‌کند.

سازگاری بین مرورگرها دارد و می‌تواند با تمام مرورگرهای مدرن کار کند. این رمزگذاری را از طریق پروتکل HTTPS فراهم می‌کند تا شما را در انتقال ایمن فایل‌ها تسهیل کند.

سرور Titan FTP از پروتکل های SFTP، FTPS، HTTP و HTTPS پشتیبانی می‌کند.

پيشنهاد وب رمز: پروتکل SFTP چیست؛ ۸ مزیت + ۳ ایراد آن

۸- IIS FTPS Server

بهترین ویژگی های امنیتی.

Titan Server نرم افزار سرور SFTP و FTP است. این ویندوز 10 پرو، 2012، 2016 و 2019 را پشتیبانی می‌کند. دارای رابط کاربری وب است. با ویندوز، لینوکس و مکینتاش کار می‌کند.

سازگاری بین مرورگرها دارد و می‌تواند با تمام مرورگرهای مدرن کار کند. این رمزگذاری را از طریق پروتکل HTTPS ارائه می‌دهد تا شما را در انتقال ایمن فایل‌ها می‌کند.

سرور Titan FTP از پروتکل های SFTP، FTPS، HTTP و HTTPS پشتیبانی می‌کند.

۹- Core FTP

بهترین نرم افزار FTP Client برای ویندوز با تمام ویژگی های ضروری به صورت رایگان.

Core FTP یک نرم افزار مشتری FTP است که به صورت رایگان در دسترس است. از پلتفرم ویندوز پشتیبانی می‌کند. این یک روش امن برای آپلود یا دانلود فایل‌ها به و از سرورهای FTP ارائه می‌دهد.

پشتیبانی از دامنه بین المللی را فراهم می‌کند. Core FTP به شما امنیت منطبق با HIPAA را می‌دهد. دارای ویژگی‌های غنی است و قابلیت‌هایی مانند زنده نگه داشتن و فهرست فهرست پیشرفته و غیره را ارائه می‌دهد.

۱۰- Sysax Multi Server

بهترین برای خودکارسازی کارهای تکراری ساده و همچنین پیچیده.

Sysax Multi Server یک راه حل FTP Server است. این ابزار ایمن است و از SFTP، FTPS، HTTPS، FTP و Secure Shell پشتیبانی می‌کند. Sysax راه حل اتوماسیون FTP را ارائه می‌دهد.

نرم افزار Sysax FTP Automation به مدیران این امکان را می‌دهد تا کارهای تکراری ساده و همچنین پیچیده را خودکار کنند. از طریق ایمیل به شما هشدار می‌دهد. این ابزار برای سیستم عامل های ویندوز است.

۱۱- OpenSSH

بهترین برای ورود از راه دور از طریق پروتکل SSH.

OpenSSH یک مجموعه رایگان است که از پروتکل SSH برای رمزگذاری برای سرویس های شبکه مانند ورود از راه دور و انتقال فایل از راه دور پشتیبانی می‌کند.

برای جلوگیری از استراق سمع، تمام ترافیک را رمزگذاری کرد. دارای مجموعه بزرگی از قابلیت های تونل زنی و روش های مختلف احراز هویت است. گزینه های پیکربندی پیچیده ای را ارائه می‌دهد. این شامل پشتیبانی کامل از SFTP است.

پيشنهاد وب رمز: ریستور بکاپ در هاست

نتیجه گیری

یک سرور FTP امن راه حلی برای انتقال فایل‌ها از طریق پروتکل های انتقال فایل امن مانند FTPS و SFTP است. سرور JSCAPE MFT بهترین راه حل پیشنهادی ما است.

چنین سرورهای پروتکل انتقال فایل ایمن پیشرفته ای از پروتکل های FTPS، SFTP و دیگر پروتکل های انتقال فایل امن پشتیبانی می‌کنند. ویژگی های امنیتی مانند ثبت رویداد، رمزگذاری داده‌ها در حالت استراحت، گزینه های بیشتر احراز هویت و غیره را ارائه می‌دهد.

سرور JSCAPE MFT یک آزمایش 7 روزه رایگان با امکانات کامل ارائه می‌دهد تا بتوانید خودتان آن را امتحان کنید. چند سرور Sysax، Core FTP، Win SCP، Xlight FTP و Complete FTP سرورهای FTP رایگان را ارائه می‌دهند. آنها نیز برنامه های پولی دارند. FileZilla یک راه حل رایگان و منبع باز است. Titan FTP و Cerberus سرورهای FTP پولی هستند و طرح رایگان ارائه نمی‌دهند.

کارشناسان و متخصصین ما در وب‌رمز آماده اند تا هر گونه مشاوره و خدمتی را که در این زمینه نیاز دارید انجام دهند.

سوالات متداول

پروتکل انتقال فایل (FTP) راهی برای دانلود، آپلود و انتقال فایل ها از یک مکان به مکان دیگر در اینترنت و بین سیستم های کامپیوتری است. FTP انتقال فایل‌ها را بین رایانه‌ها یا از طریق ابر امکان‌پذیر می‌کند.

همانطور که از نام آن پیداست، FTP برای انتقال فایل ها بین کامپیوترهای موجود در شبکه استفاده می‌شود. می‌توانید از FTP برای تبادل فایل‌ها بین حساب‌های رایانه، انتقال فایل‌ها بین حساب و رایانه رومیزی یا دسترسی به آرشیو نرم‌افزار آنلاین استفاده کنید.

FTP معمولاً با اتصال سرور به مشتری، پس از ارسال فرمان PORT توسط مشتری، داده ها را منتقل می‌کند. این هم برای NATها و هم برای فایروال ها که اجازه اتصال از اینترنت به میزبان های داخلی را نمی‌دهند مشکل ساز است.

FTP در انتقال فایل های بزرگ کارآمدتر است، در حالی که HTTP برای انتقال فایل های کوچکتر مانند صفحات وب بهتر است. اگرچه هر دو از TCP به عنوان پروتکل انتخابی استفاده می‌کنند، HTTP از یک اتصال پایدار استفاده می‌کند، بنابراین عملکرد TCP با HTTP بهتر از FTP می‌شود.

FTP یک سرویس مبتنی بر TCP است. هیچ جزء UDP برای FTP وجود ندارد. FTP یک سرویس غیرمعمول است زیرا از دو پورت، یک پورت داده و یک پورت فرمان (که به عنوان پورت کنترل نیز شناخته می‌شود) استفاده می‌کند. به طور سنتی اینها پورت 21 برای پورت فرمان و پورت 20 برای درگاه داده هستند.

منبع : techdaring.com blog.hubspot.com techtarget.com kinsta.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.