جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

شاید عجیب به نظر برسد اما بد نیست بدانید خیلی از افراد در حوزه کاری مربوط به سئو و بهینه سازی سایت از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه (Black Hat Seo) برای رسیدن به رنکیگ بالا استفاده می‌کنند. استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه شاید در مدت زمان کوتاه جواب دهد اما در طولانی مدت سایت شما را از لیست نتایج گوگل حذف می‌کند. در این مقاله شما را با ۱۷ تکنیک سئو کلاه سیاه آشنا می‌کنیم.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه نوعی روش در برابر دستورالعمل‌های موتور جستجو می‌باشد، که به‌منظور دریافت رنکینگ بالاتر سایت در نتایج جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تاکتیک‌های غیراخلاقی به درد جستجوکننده نمی‌خورند و اغلب از سمت موتورهای جستجو جریمه می‌شوند. روش‌های کلاه سیاه شامل کلمات کلیدی، پنهان‌سازی و استفاده از شبکه‌های لینک خصوصی می‌باشند.

ظاهر شدن در نتایج جستجو برای رشد و پیشرفت کسب‌وکار حائز اهمیت است، اما انجام بهینه‌سازی موتورهای جستجو هم راه‌های درست و غلط خودش را دارد. سئو کلاه سیاه نیز جزو همان راه‌های غلط می‌باشد. سئو کلاه سیاه به دنبال بازی دادن الگوریتم‌های موتور جستجو می‌باشد به جای اینکه کار کاربر را انجام دهد. سئو کلاه سیاه به جای اینکه جواز دریافت رنک بالا را در نتایج موتور جستجو دریافت کند از تاکتیک‌هایی مشکوک استفاده می‌کند تا رنک شما را افزایش دهد. استفاده مداوم از روش‌های سئو کلاه سیاه ممکن است به جای اینکه حضور شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد آن را مختل کند.

اگر به تازگی با فضای جستجو آشنا شده‌اید، هدف موتور جستجو همانند گوگل ارائه بهترین نتایج به کاربر به هنگام اتمام جستجو می‌باشد. آن‌ها می‌خواهند که افراد تجربه خوبی از جستجو داشته باشند و مطمئن شوند نتایجی که گرفته‌اند بیهوده و هرز نیست. آن‌ها این کار را یا با الگوریتم‌هایی به صورت اتوماتیک یا با اقدامات دستی‌ای انجام می‌دهند که هدفشان شناسایی و جریمه کردن کسانی است که از سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند.

الگوریتم‌های موتور جستجو اغلب در طول زمان پیچیده‌تر می‌شوند، به همین دلیل است که شما نباید به هیچ وجه از سئو کلاه سیاه استفاده کنید. سئو کلاه سفید روش بهتری برای انجام بهینه‌سازی موتور جستجو می‌باشد. سئو کلاه سیاه یک روش اخلاقی‌تر است که با بندها و دستورالعمل‌هایی که توسط موتورهای جستجو تنظیم شده سازگاری دارد. سئو کلاه سفید شامل ایجاد محتوای باکیفیت و تجربه بهتر کاربری برای افرادی است که از سایت شما دیدن کرده‌اند.

پیشنهاد وب رمز: سئو محتوا با ۹ ترفند حرفه‌ای

سئو کلاه سیاه در برابر سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه - سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه در برابر دستورالعمل‌هایی قرار می‌گیرد که توسط موتورهای جستجو تعیین شده و آ‌ن‌ها را طوری دستکاری می‌کند تا رنکینگ بالاتری بگیرد. این می‌تواند باعث شود که شما کاملا از نتایج جستجو پاک شوید یا موقعیت پایین‌تری بدست آورید. سئو کلاه سفید یک راه اخلاقی‌تر برای انجام سئو می‌باشد و محتوای باکیفیت و تجربه کاربری خوبی را رقم می‌زند.

این مقاله نشان می‌دهد که چه روش‌های سئو کلاه سیاهی وجود دارد و لذا شما اطمینان حاصل می‌کنید که به هنگام طراحی استراتژی جستجوی ارگانیکتان از آن‌ها دوری کنید.

یک متخصص سئو کلاه سفید باشید، ۱۷ تاکتیک سئو کلاه سیاه که باید از آن‌ها دوری کنید

۱. بمباران کلمات کلیدی

۱۷ تاکتیک سئو کلاه سیاه

موتورهای جستجو کلمات کلیدی‌ای را مورد بررسی قرار می‌دهند که در وب‌سایت‌ها استفاده شده‌اند تا ببینند آیا سایت برای جستجو مناسب است یا خیر. برای مثال، به هنگام جستجو برای کلمه کلیدی “بهترین بازی‌ها” نتایج سایت‌ها را با استفاده از کلمه یا کلماتی که در متن وجود دارد تطابق می‌دهد.

همیشه زیاد یک چیزی خوب نیست. گاهی افراد فکر می‌کنند که باید میزان زیادی کلمه کلیدی داشته باشند تا به سایتشان کمک کنند. لذا اگر شما یک وب‌سایت را با یک لیست طولانی از همان کلمات کلیدی مشاهده کردید درواقع سایت بمباران کلمات کلیدی را پیش گرفته است. عموما افراد از همان کلمات کلیدی که در یک پاراگراف چندین بار استفاده کرده‌اند استفاده نمی‌کنند.

فرض کنید کسی در خیابان از شما بپرسد “سلام، من یک کیف پول پیدا کردم، فکر کنم شما کیف پولتان را انداخته‌اید، این کیف پول خیلی خاص است و هرکسی هم یک کیف پول در جیب‌هایش دارد که ما عاشق آن کیف پول هستیم. مطمئن باشید که کیف پولتان از خطر گم شدن و افتادن کیف پول‌ها در امان است و از یک حامل کیف پول منحصر به فرد استفاده کنید. من می‌توانم یک حامل کیف پول به شما بدهم” شاید شما شک کنید که شاید این آدم مشکل روانی دارد. هیچ کس اینطوری حرف نمی‌زند. یک وب‌سایت نباید اینطوری حرف بزند تا کیف پولتان را پس بدهد. شما باید بعد از اینکه کیف پولتان را گرفتید آن را چک کنید که ببینید پولتان هنوز هست!

به روشی مشابه، هرکسی باید سایت‌هایی که از بمباران کلمات استفاده می‌کنند را مورد سوال قرار دهید.

بمباران سوال یک روش غیرقابل اعتماد است که به یقین موجب رنک دهی شما نمی‌شود.

۲. لینک‌ها و متون پنهان

سئو کلاه سیاه - لینک‌ها و متون پنهان

بمباران کلمات تنها راه برای پنهان کردن کلمات کلیدی نیست. اغلب دارندگان سایت کاری می‌کنند که سایتشان توسط انسان‌ها خوانا باشد، اما می‌خواهند که در هر صورت کلمات کلیدی یا لینک‌های اضافی را به آن اضافه کنند. معمولا این کلمات کلیدی اضافه زیاد به سایت معنا و مفهومی نمی‌بخشند، لذا دارندگان وب‌سایت آن‌ها را از چشم خوانندگان پنهان می‌کنند.

وب‌سایت می‌تواند کلمات کلیدی و لینک‌ها را با همرنگ کردن متن با پیش‌زمینه پنهان کند. هرکسی که سایت را می‌خواند متوجه لینک‌ها و متن‌ها نمی‌شود. عنکبوت‌های موتور جستجو می‌توانند آن‌ها را ببینند و این‌ها را جزیی از سایت بدانند.

این شاید به صورت موقت امکان لیست کردن کلمات کلیدی پنهان شده را بدهد. زمانیکه چنین اتفاقی می‌افتد نتایج جستجو دیگر به درد نمی‌خورند. یک جستجوکننده انسان وب‌سایتی را می‌بیند که هیچ ربطی به کلمات جستجو شده‌اش ندارد. موتورهای جستجو به زودی با استفاده از این استراتژی این لیست‌ها را بدست می‌آورند.

۳. کلمات کلیدی بی‌ربط و محتوای بی‌کیفیت

دارندگان وب‌سایت‌های آب‌زیرکاه به دنبال این هستند که محتوایی طولانی را خلق کنند که به درد مصارف انسانی نمی‌خوردند. همانند دیگر تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه که مربوط به کلمات کلیدی‌اند استفاده از کلمات کلیدی بی‌ربط و محتوای ضعیف ایده خوبی نیست.

۴. تکثیر محتوا

این کار را نکنید!

نه تنها این کار نوعی دزدی ادبی و کپی‌برداری است بلکه موتورهای جستجو نیز کپی‌های صفحات شاخص نشده را تشخیص می‌دهد. به هیچ وجه به نفع یک موتور جستجو نیست که بخواهد سایت‌های زیادی را با همان محتوا لیست کند.

زمانیکه تمام سایت‌های لیست شده در نتایج جستجو کاملا مشابه‌اند این کار خیلی زشت و خسته کننده است. هیچ کس نمی‌خواهد در سایت‌هایی چرخ بزند که در آن بارها و بارها مطالب تکراری را مشاهده کند.

روی بازاریابی محتوایی تمرکز کنید و به محتوای ارزشمند پایبند باشید. با بررسی سئو سایت اینکار را به صورت حرفه‌ای انجام دهید.

شاید شما نیاز پیدا کنید که بخواهید از یک ابزار چک کننده  تکثیر استفاده کنید تا مرتکب سرقت ادبی نشوید.

۵. مقالات چرخشی

سئو کلاه سیاه - مقالات چرخشی

افراد برای اینکه از تکثیر محتوا پرهیز کنند مقالات چرخشی یا اتوماسیون محتوا را به وجود آوردند. این کار زمانی به درد می‌خورد که کسی متنی را دریافت کرده و آن را به اندازه کافی تغییر دهد و بعضی از کلمات را تعدیل کند.

اگر تا جایی که می‌توانید از هم‌خانواده‌ها برای کلمات استفاده کنید تا مقاله متفاوت باشد باز هم مقاله شما تکثیری و کپی شده است. این باعث می‌شود کاربر تجربه خوبی کسب نکند.

این شاید برای جملات کوتاه به درد بخور باشد. جملاتی همانند “اسپرت به بیرون رفت” مثال خوبی است. ممکن است این جمله را بتوان به صورت “راور از خانه بیرن زد” نوشت. این یک جمله جدید دیگر است که همان پیغام را می‌رساند. اغلب مقالات چرخشی کم‌کیفیت برای هرکسی که آن‌ها را می‌خواند خیلی کثیف و درهم ریخته‌اند.

بعضی از برنامه‌های پیشرفته چرخش محتوا می‌توانند مقالات خلاقانه و آسان را به سرعت ایجاد کنند. این کار افرادی را تشویق می‌کند که مقالات ریسه‌ای را دور بیاندازند. این مقالات همه دارای یک لینک به یک فروشنده، وب‌سایت یا یک محصول می‌باشند. بعد این طور به نظر می‌رسد که افراد زیادی در وب درمورد شگفتی محصولی صحبت می‌کنند. موتورهای جستجو می‌دانند که این درست نیست. آپدیت‌های همیشگی در الگوریتم‌ گوگل این نوع حقه‌ها را پیدا می‌کنند. پولتان را حفظ کنید و در محتوای باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید. اتوماسیون محتوا دیگر مرده است!

۶. پنهان‌کاری

فرض کنید که بهترین نتیجه را در جستجوی گوگل یافته‌اید و بعد روی لینک کلیک کنید، سایتی را مشاهده می‌کنید که چیزی جز همان وب‌سایت وعده داده شده نیست.

این دقیقا همان چیزی است که به هنگام لیست کردن تصادفی یک سایت پنهان شده اتفاق می‌افتد. افراد خودشان را در وب در مکان‌های دور از انتظار پیدا می‌کنند.

یک سایت پنهان شده دو مجموعه متفاوت از اطلاعات را نشان می‌دهد. یک صفحه‌ای که به موتور جستجو می‌رود درحالیکه دیگر صفحات به سمت کاربر سایت می‌روند. پنهان‌کاری  یا همان مخفی‌سازی درواقع گول زدن عبارات کوتاه موتورهای جست جویی است که درمورد محتوای درون یک سایت فریبکاری می‌کنند. استفاده از این استراتژی در موتور جستجو باعث می‌شود که کاربرانی که از سایتتان بازدید می‌کنند ناراضی باشند.

۷. کلیک بیت‌های تقلبی

سئو کلاه سیاه - کلیک بیت‌های تقلبی

کلیک بیت یک روش دیگر است که کاربران اینترنتی را دچار سوء تفاهم می‌کند. فرض کنید که شما یک عنوان خیلی جذاب راجع‌به دونالد ترامپ خوانده‌اید، سپس زمانیکه روی آن کلیک می‌کنید به مقاله‌ای بر می‌خورید که راجع‌به آدامس نوشته شده است.

شاید شما بعد از مدت‌ها آمده‌اید که مقاله‌ای بخوانید و منتظر دیدن مقاله‌ای از دونالد ترامپ بودید، اما حتی از رئیس جمهور  آمریکا در آن نامی برده نشده است. این مقاله کلیک بیت می‌باشد. این معمولا باعث می‌شود که خواننده عصبی شود و سایتتان را به سرعت ترک کند و هیچگاه برنگردد. خبرهای تقلبی و دروغی هم یک راه مطمئن برای خشمگین کردن گوگل، فیسبوک، یوتیوب و یا هر کدام ازبازیکنان بزرگند.

۸. نظرات هرزنامه

بلاگ‌ها، ویدیوها و بیشتر این چیزها اظهار نظر را برای عموم مردم در سراسر وب آزاد گذاشته‌اند.

نظرات اغلب دارای محتوایی سرگرم‌کننده و مفیدند، لذا موتورهای جستجو باید آن‌ها را چک کنند. این باعث می‌شود که متخصصان مارموز سئو بخواهند در نظرات یا کلمات کلیدی تبلیغ کنند. دارندگان وب‌سایت باید حواسشان به حوزه‌های نظرات و ایجاد امنیت در آن‌ها باشد. در غیر اینصورت بخش‌های نظرات با تبلیغاتی پر می‌شود که مربوط به محصولات نامرتبط‌اند.

بعضی از نظرات از هرزنامه‌ها خیلی بی‌مفهوم‌اند. دیگر تبلیغ‌ها نیز مربوط به محصولاتی تصادفی‌اند که هیچ ربطی به سایت ندارند.

اگر شما دارای لینک‌های هرز غیرواقعی در نظراتتان باشید به احتمال زیاد در خطر جریمه شدن قرار خواهید گرفت. زمانتان را به ساخت لینک‌هایی اختصاص دهید که با کیفیت‌اند.

۹. اسپم شبکه رسانه اجتماعی

سئو کلاه سیاه - اسپم شبکه رسانه اجتماعی

همانند اسپم نظرات اسپم شبکه‌یابی اجتماعی نیز یک روش کلاه سیاه است. زمانیکه شما تصمیم به استفاده از شبکه‌ها به منظور تبلیغات می‌گیرید بهتر است که از اسپم یا همان هرزنامه‌ها پرهیز کنید. بهترین تبلیغ‌ها از مجراهای مناسب برای تبلیغات استفاده می‌کنند. تبلیغات عالی جایی که نباید ایجاد مزاحمت نمی‌کنند.

اسپم به معنای نشان دادن بارها و بارها تبلیغ‌هایتان می‌باشد. اسپم دوست دارد که خوانندگان را آزار دهد. این باعث نمی‌شود که آن‌ها به وب‌سایت یا محصول شما جلب شوند.

۱۰. عوض کردن صفحات

یک روش سریع دیگر برای دریافت جریمه گوگل عوض کردن صفحه می‌باشد. این روش برای عوض کردن صفحه صفحه‌ای می‌سازد که در گوگل برای یک عبارت جستجو شده دارای رنک خوبی است. آن‌ها صفحه را با محتوایی که به عبارت جستجو شده ربط ندارد عوض می‌کنند. این تمام محتواهای خوبی که گوگل برای داشتن رنک خوب استفاده می‌کرده را از بین می‌برد. این کار محتوا را با یک محتوای جدید جایگزین می‌کند. محتوای جدید هم به آن خوبی‌ها نیست. همچنین احتمال کمی هست که کاربر روی لینک کلیک کند.

۱۱. سرقت دامنه

سئو کلاه سیاه - سرقت دامنه

هرکسی گهگاهی دچار اشکالات تایپی می‌شود. استفاده از اشتباهات تایپی برای هدایت کردن کاربران به یک سایت دیگر خبیثانه است. فرض کنید که قرار است به سایت yahoo.com بروید اما تصادفا yahooo.com را تایپ می‌کنید. این یک اشتباه خیلی ساده است، اما افراد بدجنس می‌توانند عمدا یک دامنه با یک o اضافه آخر آن خریده باشند.

خوشبختانه دارندگان واقعی yahoo.com دامنه yahooo را نیز خریده‌اند، لذا به جای دیگری هدایت نمی‌شوید. سارقان دامنه این خطاها را پیش از اینکه دارندگان دامنه متوجه شوند پیدا می‌کنند.

بیشتر افرادی که دارای وب‌سایتند تمام دامنه‌هایی که دارای هجی اشتباه نام سایتشان است را نخریده‌اند. افراد بدجنس نیز ممکن است چنین نام‌های اشتباهی را بخرند. این دامنه‌ها بعدها به منظور گول زدن افراد به خرید از آن‌ها منجر می‌شود تا پسوردهایشان را سرقت کنند، ویروسی را بخش کنند و یا اهداف دیگری را پیش بگیرند.

یک شخص در سئو ممکن است نام اشتباه هجی شده دامنه‌ای را امتحان کند تا به سایت آن‌ها هدایت شود. این باعث می‌شود که سایت بازدیدکنندگان بیشتری دریافت کند. در عین حال بعضی از افراد نیز گیج می‌شوند و از دستشان خشمگین می‌شوند، این بازدیدکنندگان آن بازدیدکنندگان مورد هدف شما نیستند.

این یکی از خبیثانه‌ترین روش‌هایی است که در این مقاله آورده شده است. موتورهای جستجو دوست ندارند که چنین رفتاری را ببینند. در نتیجه ممکن است هرکسی که بخواهد چنین کاری را بکند از فهرست حذف کند.

۱۲. تبادل لینک

سئو کلاه سیاه - تبادل لینک

تبادل لینک ممکن است یک ایده عالی برای ایجاد لینک باشد. فرض کنید که دو دارنده سایت با هم توافق کنند که هر کدامشان در سایتشان لینک سایت دیگری را بدهد. دارندگان سایت به دنبال ایجاد لینک‌هایی به هر سایتی‌اند که قبلا وجود نداشته. این یک تبادل ساده لینک است. زمانیکه این کار به درستی انجام پذیرد اغلب لیست بالابلندی از لینک‌ها نتیجه می‌شود. شاید این خیلی صمیمی به نظر برسد اما به افرادی که از سایت‌ها دیدن می‌کنند کمکی نمی‌کند. لیست بلندبالای لینک‌ها اغلب به دیگر محتوای وب‌سایت مرتبط نیستند. به علاوه مرتب کردن لیستی از لینک‌ها کار ساده‌ای نیست. من معمولا این مورد را در شرکت‌هایی مشاهده می‌کنم که نتایج تضمین شده‌ای را در سئو پیشنهاد می‌دهد.

۱۳. لینک‌های فعال کلاه سفید نیستند

موتورهای جستجو نسبت به دارندگان وب‌سایتی که لینک‌ها را خرید و فروش می‌کنند خشمشان را نشان می‌دهند. این شامل پست‌های مهمان پولی نیز می‌شود. این معمولا قالبی از تبلیغات است. لینک‌های پولی موجب ایجاد تعصب می‌شوند و به توصیه ما اصلا قابل اعتماد نیستند. همچنین موجب گمراهی خوانندگان می‌شوند.

اگر موتورهای جستجو امکان خرید و فروش لینک‌ها را بدهند به جای اینکه کیفیت برنده شود پول برنده می‌شود. یعنی هر که قیمت سئو بیشتری را اختصاص دهد، رتبه بهتری خواهد گرفت.

۱۴. شبکه‌های بلاگ‌های خصوصی

زمانیکه افراد در مورد اینکه لینک‌ها در سایت چگونه به رنکینگ کمک می‌کنند می‌شنوند به این فکر می‌افتند که لینک‌های پشتیبان بیشتری درست کنند. روشی که در آن افراد لینک‌های بیشتری می‌سازند ایجاد یک شبکه از سایت‌های بلاگ است. دارنده سایتی که با چند سایت کار می‌کند می‌تواند لینکی به سایت پولی‌شان بزند. این روش همانند خرید لینک است با اینکه هیچ پولی باعث نشده خریدار عوض شود. ریسک کردن این مورد برای PBN نمی‌ارزد، این یک روش کلاه سفید نیست.

۱۵. هکینگ

سئو کلاه سیاه - هکینگ

هک یک مساله شایع در وب است. صفحات هک شده به محصول شما لینک می‌زنند. لینک به دیگر محصولات ممکن است به طور موقت دچار بهبود رنکینگ شود. این بهبود تا زمانیکه الگوریتم‌های گوگل جلوی آن را بگیرند دوام دارند. یک سایت هک شده یک راه سریع است که توسط گوگل در بلک لیست قرار بگیرید. یک صفحه نمایش بزرگ قرمز نیز به جای سایت همراه با هشداری در مورد ورود به سایت ظاهر می‌شود. پاک کردن یک سایت هک شده کمی خسته کننده و اغلب پیچیده است. بیشتر فروش‌ها و بازدیدکنندگان سایت در طول این فرآیند گم می‌شوند.

یک سایت هک شده یک روش مطمئن برای تخریب وب‌سایت شما و وب‌سایت یک نفر دیگر است. در هک کردن دیگر سایت‌ها شراکتی نداشته باشید و مواظب باشید که سایتتان را در مقابل هکرها حفظ کنید.

۱۶. ریدایرکت‌های یواشکی

سئو کلاه سیاه - ریدایرکت‌های یواشکی

یک ریدایرکت (هدایت) یعنی هدایت کردن یک نفر به یک url ای به جز آن url ای است که کلیک کردند. سئو کلاه سیاه از ریدایرکت‌ها جدا از هدفی که دارند استفاده می‌کنند. همانند مخفی‌سازی، این روش نیز شامل ریدایرکت کردن یک خزنده موتور جستجو به یک صفحه و  دیگر کاربران به صفحات دیگر است. یک مثال دیگر ریدایرکت کردن یک پیج بسیار معتبر با لینک‌های پشتیبانی به یک صفحه نامربوط دیگر است تا تنها موقعیت و جایگاهش در نتایج جستجو بهتر شود. A 301 redirect بیشتر اعتبار را از یک صفحه به صفحه دیگر انتقال می‌دهد. بدین معنی که کسی که روش سئو کلاه سیاه را امتحان می‌کند می‌تواند به تنهایی از ریدایرکت‌ها با هدف دستکاری نتایج جستجو استفاده کند.

۱۷. سوء استفاده از داده‌های ساختاردهی شده/ ریچ اسنیپت‌ها

داده‌های ساختاردهی شده را به نام ریچ اسنیپت‌ها هم نیز می‌شناسند و به شما امکان تغییر نوع نمایش محتوایتان در صفحات نتایج موتور جستجو را می‌دهد و باعث می‌شود که محتوای شما با محتوای رقبایتان تمایز داشته و در صفحات وب دارایی بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید داده‌های ساختاردهی شده را به صفحه‌ای که یک پادکست، دستور پخت، کتاب و دیگر خدمات و محصولات را نشان می‌دهد بیافزایید. Schema Markup یکی از مشهوترین انواع داده‌های ساختاردهی شده است. سئو کلاه سیاه شامل اطلاعات نادقیقی در داده‌های ساختاردهی شده است تا موتورهای جستجو و کاربران را گول بزند. برای مثال، کسی که سئو کلاه سیاه را امتحان می‌کند ممکن است از یک سایت بازبینی تقلبی به خودش 5 ستاره بدهد و داده‌های ساختاردهی شده را اضافه کند و لذا در صفحات نتایج جستجو ظاهر شود. این روش بسیار پرخطر است چرا که موتورهای جستجویی همچون گوگل کاربران را تشویق به ریپورت کردن وب‌سایت‌هایی می‌کند که از داده‌های ساختاردهی شده سوء استفاده کرده‌اند.

4 پاسخ به “سئو کلاه سیاه؛ ۱۷ تکنیک خطرناک که به سایت شما ضربه می‌زند”

  1. وبفاپلاس گفت:

    سلام خسته نباشید
    خیلی مقاله خوب و جامعی بود
    کارهایی که در عمل برای سئو کلاه سیاه انجام میشه با این موارد فرق داره یکم
    تکنیک هایی استفاده میشه که شامل کدزنی و استفاده از سایت های دیگه اس
    در کل بازم تشکر

  2. قدیر حسینی گفت:

    عالی ممنون

  3. محمد جواد گفت:

    ممنون از مقاله شما به سایت ما هم سر بزنید
    ادرس : http://irnelm.blogfa.com

  4. Arif Mondol گفت:

    Hi, I am Arif Mondol. I am an SEO expert. I always tried to deliver quality and perfection SEO service. In my work, that your business grow beyond your expectation. I am Promised to create proven the Best Result with white hat SEO.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.