آیا تا به حال چنین کلمه‌ای به گوشتان خورده است. آیا می‌دانید که موتور جستجو چیست. چنین ابزاری در واقع به کاربران این امکان را می‌دهد که هر وب سایتی را که می خواهند به راحتی پیدا کنند و از فایل‌های مختلف و همینطور صفحات مختلف دیدن نمایند.

موتورهای جستجو به این صورت کار می‌کنند که با وارد کردن یک سری کلمات کلیدی و اصلی شما می‌توانید به صفحه مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید. در ادامه می‌خواهیم بگوییم موتور جستجو چیست، چگونه کار می‌کند و در ادامه با موتورهای جستجوی معروف آشنا خواهیم شد.

موتور جستجو چیست؟

موتور جستجو چیست

موتورهای جستجو فضاهای ساخته شده ای هستند که توسط شرکت های مختلف و بزرگی که در ادامه از آن ها بیشتر خواهیم گفت ساخته می شود. در موتور های جستجو شما می توانید به صفحه های موجود و فایل ها و دیگر اطلاعات مورد نظرتان دسترسی داشته باشید.

کار با موتور های جستجو بسیار راحت است، زیرا کافی است تا شما عبارت کلیدی و مورد نظر را تایپ و جستجو نمایید تا صفحه های زیاد و مختلفی اما با یک موضوع برای شما به نمایش درآورده شود.

موتور های جستجو الگوریتم های مخصوص به خود را دارد. به این نحو که شما باید یک سری دستورالعمل ها و برنامه هایی را پیاده کنید تا صفحه شما در موتور جستجو نمایان شود. چنین کاری با سئو سایت شدنی است.

سئو سایت ها به سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم می شود. ویژگی بارز و هدف موتور جستجو این است که کاربران در سریع ترین زمان ممکن و با راحت ترین حرکت، به اطلاعاتی که می خواهند دست پیدا کنند.

تاریخچه موتور جستجو

در سال 1993 اولین موتور جستجو توسط تیم برنرز، مخترع وب ساخته شد. او توانست با استفاده از لینک های متنی بستری برای کاربران درست کند که بتوانند به اطلاعات دلخواه دست پیدا کنند. نام این موتور جستجو Archie بود که پس از استفاده کاربران از این فضا، موتور جستجو دیگری در سال 1994 ساخته شد. موتور جستجو Web Crawler امکانات بیشتری داشت و کاربران ارتباط بهتری با آن برقرار می کردند.

در این موتور جستجو کاربران با کلمات کلیدی تعریف شده می توانستند به صفحات بیشتری دسترسی داشته باشند. بعد از موتور جستجو های ذکر شده، در سال های 1996 موتور جستجو AltaVista ساخته شد که فرق چندانی با قبلی نداشت.

اما در سال 1998 بود که یکی از معروف ترین موتور های جستجو در جهان یعنی گوگل تاسیس شد. در این موتور جستجو امکانات بیشتری برای کاربران طراحی شده بود و می توانستند از خدمات بک لینک هم استفاده نمایند. گوگل سرعت و کیفیت بالاتری نسبت به دیگر موتور های جستجو داشت.

هدف موتورهای جستجو چیست؟

هدف اصلی و نهایی موتور های جستجو ارائه خدماتی است که به واسطه آن کاربران بتوانند به راحتی و با سرعت به اطلاعات و فایل و صفحاتی که می خواهند دست پیدا کنند. کاربران در سنین مختلف و در هر نوع شرایطی می توانند از موتور های جستجو برای رسیدن به اطلاعات مورد نیازشان که می توانند در مورد شغلشان باشد، مهارتشان باشد و … استفاده کنند.

وقتی کاربران بتوانند در کمترین زمان به حجم بالایی از اطلاعات دست پیدا کنند ارتباطات، کار ها، هدف ها زودتر به نتیجه می رسند. به جرات می توان گفت که پس از اختراع موتور های جستجو انقلاب عظیمی در پیشرفت و رشد سطح اطلاعات کاربران به وجود آمد. همچنین موتور های جستجو با الگوریتم های خاصی که دارند همواره در حال پیشرفت و کامل تر شدن هستند.

موتور های جستجو به نحوی طراحی می شوند تا کاربران در حین کار کردن راحت تر باشند و بتوانند از آن موتور جستجو تا مدت های طولانی استفاده کنند و وقت کمتری را برای رسیدن به اطلاعات مد نظرشان صرف کنند.

پيشنهاد وب رمز: فایل robots.txt چیست

موتور جستجو چگونه کار می‌کند؟

موتور جستجو چگونه کار می‌کند

موتور های جستجوگر همانطور که پیشتر هم گفته شد توسط الگوریتم های خاصی اداره می شود و کاربران باید با چنین الگوریتم هایی آشنا باشند. اما به طور کلی برای آن که کاربران بتوانند در کمترین زمان به صفحه های بیشماری دسترسی داشته باشند، موتور های جستجوگر باید کار های جمع آوری اطلاعات، فهرست کردن، خزش، رتبه بندی صفحات و پردازش اطلاعات را انجام دهند.

۱- خزش (Crawling)

طبق چنین فرایندی موتور های جستجو می توانند با استفاده از یک سری ربات های وب به صورت کاملا خودکار صفحات وب را جمع آوری نمایند. به این صورت که طبق وظایف تعریف شده برای ربات ها باید در صفحات وب به نحوی خیزش داشته باشند تا اطلاعات موجود را جمع آوری نمایند.

حال شاید با خود بپرسید که فایده خزش در موتورهای جستجوگر چیست. با این کار صفحات به طرزی بروز رسانی می شوند. یعنی اطلاعاتی که شامل متن صفحه، لینک های موجود و عنوان صفحه و برخی تصاویر، می باشد را جمع آوری کرده تا برای بروز رسانی آنان اقدام شود و اطلاعات دقیق تر جایگزین شود.

۲- فهرست کردن (Indexing)

اگر به یاد داشته باشید در مرحله قبل و توسط خزش اطلاعاتی جمع آوری می شد که کاربرد آن را توضیح دادیم. حال با ایندکس کردن می توان اطلاعات جمع آوری شده را به ترتیب فهرست نمود. برای مثال همان اطلاعات تصاویر صفحه، عناوین متن و غیره… فهرست و ذخیره می شوند که به این کار ایندکس می گویند.

فهرست کردن در انکرتکست و کلمات کلیدی نقش مهمی دارند، زیرا نتایج دقیق و مرتب جستجوی کلمات کلیدی را به همراه فهرست به ما نشان می دهد.

۳- پایگاه داده (DataBase)

پایگاه های داده کار مشابهی مانند ابزار های دیگر دارد. به این نحوه که توسط الگوریتم هایی که موتور جستجو ارائه می دهد پایگاه داده اطلاعات را جمع آوری کرده و در بخش خصوصی اطلاعات را ذخیره سازی می نماید.

پایگاه های داده به طور کلی و دقیق به عنوان مرکزی شناخته می شوند که کار ذخیره سازی و مدیریت اطلاعات صفحات وب را بر عهده دارد. همچنین پایگاه داده نتایج دقیق و مرتبط با جستجو کلمات را به کاربران نشان می دهد.

۴- رتبه بندی صفحات (Ranking)

کاربرد رتبه بندی به این صورت است که صفحات موجود در وب طبق ارتباط و اهمیتی که با کلمات کلیدی جستجو شده از سمت کاربران دارد در فهرست نتایج جستجو قرار خواهند گرفت.

خوب است بدانید که رتبه بندی صفحات وب طبق الگوریتم های خاصی انجام می شود. برای مثال ارتباط صفحات با کلمات کلیدی سرچ شده، اهمیت و اعتباری که صفحات وب دارند، محتوا های تولید شده برای صفحات وب، میزان ترافیک موجود و بازدید صفحات وب و عوامل دیگری مانند اندازه وب سایت، سرعت بارگیری و …

۵- نمایش نتایج به کاربر در صفحه نتایج جستجو

صفحه های نتایج جستجو که موتور های جستو آن ها را برای نشان دادن به کاربران استفاده می کند تا نتایج جستجو طبق کلمات کلیدی در آن صفحه به نمایش گذاشته شود.

در چنین صفحه ای لینک هایی مشاهده می شود که به صفحات وب مرتبط با کلمات کلیدی جستجو شده نمایش داده خواهد شد. نتایج جستجو معمولا به صورت فهرست لیستی از لینک های صفحات وب و توضیحاتی در مورد هر صفحه نمایش داده می شود.

پيشنهاد وب رمز: تگ Canonical چیست

موتورهای جستجو چگونه نتایج را رتبه بندی می کنند؟

موتورهای جستجو چگونه نتایج را رتبه بندی می کنند

برای رتبه بندی کردن صفحات، موتورهای جستجو از الگوریتم‌ها استفاده می‌کنند.

سوالی که همه دارند، این است که چگونه رتبه اول گوگل شویم؟ و پاسخ واضح است: الگوریتم ها را بشناسید. هر الگوریتم مسئول کار خاصی است. برای مثال در الگوریتم پیج رنک صفحاتی که محتوا های ارزشمند و قوی تری داشته باشند و با صفحات مرتبطی لینک داده شده باشد، در رتبه های بالاتری قرار خواهند رفت. همچنین برخی الگوریتم‌های موتور های جستجو مربوط به موقعیت های جغرافیایی می باشد.

معنی پرس و جو

پرس و جو در موتور های جستجو، به این معنی است که کلمات کلیدی و سرچ کردن اطلاعات مرتبط با آن در وب سایت ها وجود دارد. به طور کلی کاربر با وارد کردن کلماتی که به دنبال جستجوی آن ها می باشد و می خواهد در مورد آن ها اطلاعاتی را کسب کند، پرس و جوی خود را در موتورهای جستجو انجام می‌دهد.

موتور های جستجو با استفاده از الگوریتم های خاص و قدرتمند نتایجی را که با کلمات کلیدی جستجو شده مرتبط هستند را در فهرست نتایح می آورد.

ارتباط

در تحلیل سئو تکنیکال، ارتباطات بین صفحه ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. فرض کنید اگر در یک صفحه وب به صفحه دیگری لینک داده شود، این لینک به عنوان یک رای برای صفحه دیگر محسوب خواهد شد.

همچنین، اگر صفحات دیگری به یک صفحه وب لینک دهند، این لینک ‌ها به عنوان رای ‌های بیشتری برای صفحه مورد نظر شمرده می ‌شود. در آخر صفحاتی که بیشترین تعداد لینک به آن ‌ها وارد شده باشد از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و در نتیجه در رتبه ‌بندی نتایج جستجو بالاتر قرار می‌ گیرند.

کیفیت

کیفیت در موتور های جستجو به این معنی است که صفحاتی با محتواهای با کیفیت و ارزشمند و قوی با کلمات کلیدی جستجو شده است. برای بهبود کیفیت نتایج جستجو موتور های جستجو به صفحاتی با محتوای ارزشمند و با کیفیت اولویت می ‌دهند و برای آن ها ارزش بیشتری قائل هستند.

این نکته را بدانید که صفحاتی که دارای ارتباطات بیشتر و ارزشمند با صفحات دیگر هستند و از نظر اعتبار و اهمیت در سطح خوبی قرار دارند نیز به عنوان صفحات با کیفیت در نظر گرفته می‌شوند.

همچنین استفاده از متا دیسکریپشن کاربردی، اسکیما درست و عنوان جذاب نیز می‌تواند کیفیت مقاله شما را بهبود بخشد.

مفید بودن

مفید بودن در موتور های جستجو برای کاربران بسیار مفید هستند و به مشکلات و نیاز های آن ‌ها پاسخ می‌ دهند. در اصل صفحاتی که برای کاربران مفید واقع شده اند را به عنوان صفحات مفید در نظر خواهند گرفت.

برای بهبود مفید بودن نتایج جستجو، موتور های جستجو سعی بر این دارند تا صفحاتی را که برای کاربران مفید می باشند را در اولویت قرار دهند.

داده‌های کاربران

موتور های جستجوگر به هنگام استفاده کاربران از آنان برای جستجو اطلاعات وارد شده داده های متفاوتی را جمع آوری می کنند. چنین داده هایی شامل اطلاعات شخصی و عمومی کاربران می باشد که از جمله مواردی را ذکر خواهیم کرد.

برای مثال آدرس ای پی کاربر که موقعیت جغرافیایی نمایان است و کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربر و همچنین در بازه زمانی و تاریخی که کلمه کلیدی جستجو شده را می توان در داده های کاربران مشاهد نمود.

⚠ اخطار: به هیچ وجه از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه برای رسیدن به صفحه اول در موتورهای جستجو استفاده نکنید.

چگونه موتورهای جستجو نتایج را شخصی سازی می کنند؟

چگونه موتورهای جستجو نتایج را شخصی سازی می کنند

موتور های جستجو این قابلیت را دارند که بر اساس عوامل مختلفی شخصی سازی را انجام دهند. برای مثال موتور های جستجو می ‌توانند بر اساس تاریخچه جستجوی کاربر نتایج جستجو را به راحتی شخصی سازی کنند.

به عبارت بهتر اگر کاربری بیشتر برای جستجوی یک عنوان خاصی را استفاده کرده باشد موتور جستجو ممکن است نتایج جستجوی آینده را بر اساس تاریخچه جستجوی کاربر شخصی سازی کند و به نحوی نتایج مرتبط با عبارات سرچ شده را داشته باشد.

تاریخچه جستجو

تاریخچه جستجو لیستی از کلمات کلیدی و موضوعاتی می باشد که کاربران پیش تر در موتور های جستجو جستجو کرده بودند. چنین اطلاعاتی را برای شخصی ‌سازی نتایج جستجو و بهبود و رشد عملکرد موتور های جستجو مورد استفاده قرار می دهند تا خدمات حرفه ای برای کاربر در نظر گرفته شود.

تاریخ و زمان جستجو

تاریخ و زمان جستجو نشان دهنده زمانی است که کاربران برای جستجوی یک عنوان خاصی از موتور های جستجو استفاده کرده ‌اند. چنین اطلاعاتی به موتور های جستجو این کمک را می‌ کنند که عملکردشان بهتر شود و به صورت دقیق ‌تری نتایج را برای کاربران ارائه دهند.

اطلاعات مکان

اطلاعات مکان اطلاعاتی همچون موقعیت جغرافیایی و زمان و مکان کاربر را به نمایش در می آورد. موتور های جستجو این امکان را دارند تا از این اطلاعات برای شخصی‌ سازی نتایج جستجو بر اساس محتوای محلی و سئو محلی استفاده کنند.

داده‌های صوتی

داده‌ های در واقع صداهایی هستند که کاربران برای استفاده از موتور های جستجو و دیگر برنامه‌ ها (مانند سیستم‌ های شناسایی صوتی) استفاده می کنند و در اختیارشان قرار دارد. این داده ‌ها به موتور های جستجو کمک کرده تا عملکرد و فرایند تشخیص صدا و تشخیص حرف را بهبود بخشد.

شناسه کاربر

شناسه کاربر می تواند یک هویت منحصر به فرد برای هر کاربر در موتور های جستجوگر به حساب بیاید. این اطلاعات توانسته اند تا به موسسات تبلیغاتی و تجاری کمک کنند تا با تبلیغات هدفمند، میزان فروش خود را افزایش دهند.

شناسایی دستگاه

شناسایی دستگاه شامل اطلاعات مفیدی می شود. برای مثال نوع مرورگر، وضوح صفحه نمایش و دیگر ویژگی‌های دستگاه کاربر است. همچنین، این اطلاعات می‌ تواند به توسعه‌دهندگان وب کمک کند تا وب‌سایت ‌ها را برای دستگاه‌ های مختلف بهینه کنند.

آدرس آی پی

آدرس آی ‌پی همان طور که پیشت هم راجع به آن صحبت کردیم آدرسی منحصر به فرد برای دستگاه کاربر می باشد. این اطلاعات به این منظور است که به موتور های جستجو کمک کرده تا نتایج جستجو طبق آدرس ای پی دقیق تر و معتبر تر باشد.

داده های تشخیصی دستگاه

داده ‌های تشخیصی دستگاه شامل اطلاعاتی مانند سرعت پردازشگر، حافظه دستگاه و دیگر ویژگی‌ های فنی است. چنین اطلاعاتی برای این مفید است که نتایج جستجو طبق دستگاه کاربر و به صورت دقیق شخصی سازی شود.

لیست‌های تماس

لیست ‌های تماس ها عبارت است از تماس هایی که کاربر با شماره تلفنی اش برقرار کرده است. این اطلاعات همواره به توسعه ‌دهندگان برنامه‌ها و موتور های جستجو گر حرفه ای کمک می‌کند تا از اطلاعات تماس کاربر برای شخصی‌ سازی نتایج جستجو استفاده کنند.

سابقه خرید

سابقه خرید در موتور جستجوگر به مجموعه‌ ای از اطلاعات گفته می شود که کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی LSI صفحات وبی که با استفاده از آن کلمات در جستجوهای قبلی کاربر جستجو شده‌اند، و کلیک‌ هایی که کاربران بر روی نتایج جستجو در گذشته انجام داده ‌اند، گفته می‌ شود.

اهمیت لینک‌ها برای موتورهای جستجو

اهمیت لینک‌ها برای موتورهای جستجو

لینک ‌ها یا پیوند ها به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در بهبود رتبه‌بندی صفحات وب در موتور های جستجو هستند. در واقع لینک ‌ها به موتور های جستجو گر این کمک را می کنند تا درک بهتری از ساختار و محتوا های موجود در وب‌سایت ‌ها پیدا کنند و در نتیجه، نتایج جستجوی دقیق‌تری را به کاربران ارائه می دهند. اهمیت لینک‌ ها برای موتور های جستجو به دلایل مختلفی بستگی دارد.

برای مثال لینک ‌ها به کاربران کمک می‌کند تا به صفحات وب مرتبط دسترسی بهتری پیدا کنند. در اصل لینک ‌ها به عنوان پیوند هایی بین صفحات وب عمل شناخته شده اند که به کاربران کمک کرده تا اطلاعات مورد نیاز خود را در سریع ترین زمان ممکن پیدا کنند.

همچنین موتورهای جستجو با کمک لینک‌ ها می توانند به بررسی ساختار و محتوای وب‌سایت‌ ها بپردازند. با بررسی لینک‌ ها موتور های جستجو می‌توانند به درک بهتری از ساختار و محتوای وب‌سایت ‌ها برسند و در آخر صفحات وب را در نتایج جستجوی مرتبط و دقیق‌تری قرار دهند و کیفیت بهتری را ارائه دهند.

آینده موتور جستجو

موتور های جستجو به دلیل اهمیت بسیار بالایی که در حوزه هایی همچون جستجوی اطلاعات و دسترسی به آن دارند همواره و در هر حال در مسیر بهبود و تحول قرار گرفته اند. برای آینده موتور های جستجو، می ‌توان موارد مختلفی را پیش بینی کرد. برای مثال با پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی موتور های جستجو در آینده قادر خواهند بود تا بهینه سازی بیشتری در پاسخ به جستجو های کاربران داشته باشند.

توسط الگوریتم ‌های هوشمند موتور های جستجو قادر خواهند بود تا به طور دقیق‌ تری نیاز های کاربران را تشخیص دهند و نتایج جستجو را بهبود به صورت معتبر تری قرار دهند. همچنین با توسعه فناوری‌ های جدید می ‌توان زمان بیشتری را برای جستجوی صوتی و تصویری پرداخت.

با چنین روشی کاربران قادر هستند تا با استفاده از صدا و تصویر های مختلف جستجوی خود را انجام دهند و نتایجی را را دریافت نمایند. در کل با توجه به اهمیت بالای تجربه کاربری در جستجو های وب موتور های جستجو به بهبود و ارتقای تجربه کاربری توجه خواهند کرد.

بهترین موتورهای جستجو در جهان

بهترین موتورهای جستجو در جهان

موتور های جستجویی زیادی وجود دارند که هر کدام قابلیت ‌ها، الگوریتم ‌ها و مزایایی را دارند که با توجه به نیاز کاربران می‌ توانند انتخاب شوند. موتور های جستجو هر کدام می توانند الگوریتم مربوط به خود را داشته باشند تا کاربران بتوانند از طریق آن به صفحات اول گوگل برسند.

در برخی از موتور های جستجو اهمیت تولید محتوا در سئو و قرار گرفتن در صفحات اول جستجو گر مهم است. در زیر توضیحات دقیقی درباره موتور های حرفه ای و شناخته ارائه خواهیم داد.

۱- گوگل

گوگل که به عنوان یکی از پرکاربرد ترین موتور های جستجو در جهان شناخته شده است و از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این موتور جستجو قادر است تا به صورت دقیق و سریع نتایج جستجوی کاربران را در اختیار کاربران قرار دهد.

گوگل از الگوریتم ‌های پیچیده و هوشمندی برای جستجوی وب استفاده می‌ کند و می ‌تواند به راحتی میلیاردها صفحه وب را جستجو کند.

۲- بینگ

بینگ

بینگ یکی دیگر از موتور های جستجوی محبوب است که توسط شرکت مایکروسافت ساخته است. این موتور جستجو برای جستجوی و دست یافتن به انواع وب، تصویر، ویدئو و اخبار استفاده می‌ شود.

بینگ همچنین از الگوریتم‌ های هوشمند برای جستجوی دقیق و بهینه استفاده می ‌کند. بینگ جز قدیمی ترین موتور های جستجوگر شناخته می شود

۳- یاهو

یاهو

یاهو به عنوان یکی دیگر از موتور های جستجوی پرکاربرد در جهان شناخته شده است و سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده بود و همچنان با قدرت به فعالیتش ادامه می دهد.

این موتور جستجو قادر است تا نتایج جستجوی دقیقی را در اختیار کاربران قرار دهد. یاهو از الگوریتم‌ های پیچیده برای جستجوی وب استفاده می‌ کند، زیرا یکی از اهداف یاهو ارائه بهترین خدمات به کاربران است.

۴- ASK

ASK یک موتور جستجویی قدیمی است که قبلا با نام Ask Jeeves شناخته و از آن استفاده می شد. این موتور جستجو به نحو خوب و با کیفیتی قادر است تا به سوالات کاربران پاسخ دهد و نتایج جستجوی دقیقی را در اختیار آنان قرار دهد. ASK همچنین قابلیت جستجوی ویدئو و تصویر را نیز دارد و کاربران زیادی از این جستجو گر استفاده می کنند.

۵- AOL Search

AOL Search

AOL Search نیز یکی دیگر از موتور های جستجوی قدیمی است که هنوز هم استفاده می ‌شود و سالانه کاربران زیادی را در خود جای میدهد زیرا دارای طراحی خوبی است.

این موتور جستجو قادر است تا نتایج جستجوی دقیقی را در اختیار کاربران قرار دهد و از الگوریتم‌ های پیچیده برای جستجوی وب استفاده می ‌کند.

۶- WOW

WOW یک موتور جستجویی جدید است که به تازگی توسط شرکت WOW Technology توسعه داده شده است. این موتور جستجوگر هنوز به درجه خوبی از محبوبیت و معروفیت بین کاربران نرسیده است.

این موتور جستجو قابلیت جستجوی وب، تصویر و ویدئو را دارد و از الگوریتم‌ های هوشمند برای جستجوی دقیق استفاده می ‌کند.

۷- Web Crawler

Web Crawler

Web Crawler به عنوان یکی از موتورهای جستجوی گر قدیمی هنوز هم به فعالیت می پردازد. این موتور جستجو قادر است تا به صورت دقیق و سریع نتایج جستجوی کاربران را در اختیار قرار دهد و از الگوریتم‌های پیچیده برای جستجوی وب استفاده می‌کند. چنین موتور جستجوگری در تمام سال های فعالیتش از الگوریتم های به خصوصی استفاده کرده است.

۸- Baidu

Baidu

aidu یک موتور جستجویی چینی است که بیشتر در چین استفاده می ‌شود و از محبوبیت بسیار بالایی در کشور چین برخوردار است. این موتور جستجو قادر است تا به صورت دقیق و سریع نتایج جستجوی کاربران را در اختیار قرار دهد و برای جستجوی وب، تصویر، ویدئو و موسیقی استفاده می‌ شود. یکی از ویژگی های بارز این موتور جستجو قالب همه پسند آن است.

۹- Info.com

Info.com

Info.com یک موتور جستجویی است که می ‌تواند به صورت همزمان نتایج جستجوی چندین موتور جستجو را نمایش دهد. چنین قابلیتی شگفت انگیز است و در همه موتور های جستجو گر دیده نخواهد شد. این موتور جستجو از الگوریتم‌های هوشمند برای جستجوی دقیق و بهینه استفاده می‌کند.

۱۰- DuckDuckGo

DuckDuckGo یک موتور جستجویی بسیار محبوب است. به خصوص برای کاربرانی که به دنبال حفظ حریم خصوصی خود هستند، مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

زیرا یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران این است که اطلاعات آن محفوظ باشد. این موتور جستجو قادر است تا نتایج جستجوی دقیقی را در اختیار کاربران قرار دهد و حریم خصوصی کاربران را رعایت می ‌کند.

۱۱- Wolframapha

Wolframapha یک موتور جستجویی است که بیشتر برای جستجوی اطلاعات علمی و تخصصی استفاده می ‌شود. خیلی از محققان هستند که همواره از چنین موتور جستجویی استفاده می کنند. این موتور جستجو قادر است تا به سوالات کاربران در زمینه ‌هایی مانند ریاضیات، فیزیک، زیست‌شناسی و … پاسخ دهد.

۱۲- Yandex

Yandex

Yandex یک موتور جستجویی روسی است که بیشتر در روسیه و مناطق اطراف آن مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این موتور جستجو قابلیت جستجوی وب، تصویر و ویدئو را دارد و از الگوریتم‌ های هوشمند برای جستجوی دقیق استفاده می ‌کند. از یاندکس به عنوان یکی از فوق العاده ترین موتور های جستجو حال حاضر استفاده می شود.

۱۳- Wiki.com

Wiki.com موتور جستجویی است که سال ها به فعالیت خود ادامه داده است و از الگوریتم های تقریبا راحتی استفاده می کند. به این منظور این موتور جستجو قابلیت جستجوی وب، تصویر و ویدئو را دارد.

چنین موتور جستجویی در بین افراد از محبوبیت خوبی برخوردار است اما در رتبه های بالایی قرار ندارد.

۱۴- Lycos

Lycos یکی دیگر از موتورهای جستجوی قدیمی است که هنوز هم استفاده می‌شود. این موتور جستجو قادر است تا نتایج جستجوی دقیقی را در اختیار کاربران قرار دهد و از الگوریتم‌ های پیچیده برای جستجوی وب استفاده می ‌کند.

به این منظور که برای قرار گرفتن در صفحات اول سایت و انجام سئو داخلی یا سئو سایت خارجی باید دستورالعمل های خاصی انجام داد.

۱۵- Excite

Excite یکی از موتور های جستجویی قدیمی است که در دهه ۹۰ میلادی شروع به کار کرده است. این موتور جستجو، قابلیت جستجوی وب، اخبار، ورزش، سرگرمی، تکنولوژی و سایر موارد را دارا است.

Excite از الگوریتم‌ های پیچیده برای جستجوی دقیق و بهینه استفاده می ‌کند. چنین موتور جستجویی را می توانید به راحتی و با سرعت زیاد استفاده کنید.

۱۶- CC Search

CC Search یک موتور جستجویی است که به صورت اختصاصی برای جستجوی محتوای خلاقانه و مستندات مرتبط با حقوق نسخه ‌برداری باز و مجوز های مشابه طراحی شده است.

این موتور جستجو، محتوای متن، تصویر، صدا و ویدئو را جستجو می‌ کند و به کاربران اجازه می‌ دهد تا محتوایی را که براساس مجوزهای خلاقانه باز منتشر شده است را پیدا کنند.

۱۷- Search Encrypt

Search Encrypt یک موتور جستجویی است که به عنوان یک جستجوگر حریم خصوصی عمل می ‌کند. این موتور جستجو، عملیات رمز گذاری اطلاعات جستجوی کاربر را انجام می‌ دهد تا از دسترسی به اطلاعات حساس کاربران جلوگیری کند. Search Encrypt از الگوریتم‌ های پیچیده برای جستجوی دقیق و بهینه استفاده می‌کند.

۱۸- Swisscows

این موتور جستجو، عملیات رمزگذاری اطلاعات جستجوی کاربر را به خوبی انجام می دهد و جز جستجو گرهایی است که از امنیت بالایی برخوردار است.

این موتور جستجو گر از دسترسی به اطلاعات حساس کاربران به خوبی جلوگیری می کند. Swisscows محتویات اینترنت را با استفاده از فناوری ‌های جدیدی همچون semantische Informationslogik به کاربران ارائه می ‌دهد.

پيشنهاد وب رمز: ریدایرکت چیست

موتورهای جستجو چگونه کسب درآمد می کنند؟

موتور های جستجو، عمده درآمد خود را به صورت اصلی از تبلیغات آنلاین کسب می‌ کنند. این تبلیغات می تواند به صورت پرداخت در هر کلیک یا همان PPC، تبلیغات نمایشی یا همان Display Advertising، تبلیغات کاخی یا همان Interstitial Advertising و یا تبلیغات ویدیویی یا همان Video Advertising باشد. همچنین، برخی از موتور های جستجو از تبلیغات نمایشی مانند بنر های تبلیغاتی یا تبلیغات برای ارائه خدمات ویژه به کاربران نیز استفاده می‌ کنند.

تبلیغات کلیکی PPC

تبلیغات کلیکی PPC

تبلیغات کلیکی یا PPC به تبلیغاتی گفته می‌ شود که هر بار که کاربر بر روی آن کلیک می ‌کند، هزینه ‌ای برای تبلیغ ‌دهنده ایجاد می ‌شود. در این نوع تبلیغات، تبلیغات به صورت یک لینک متنی یا تصویر در نتایج جستجو نمایش داده می ‌شوند و تبلیغ ‌دهندگان برای نمایش تبلیغ خود در نتایج جستجو، به موتور های جستجو پرداخت می‌ کنند. این نوع روش کسب درآمد یکی از راحت ترین و البته محبوب ترین روش های درآمد در موتور های جستجو است.

استفاده از داده کاربران

موتور های جستجو پس از جستجوی کاربر، اطلاعاتی مانند جستجو های قبلی، موقعیت جغرافیایی، رفتار کاربری و سایر اطلاعات مشابه را دریافت می‌ کنند. این اطلاعات به تبلیغ‌ دهندگان کمک می‌ کنند تا تبلیغات خود را به صورت دقیق ‌تر و هدفمند ‌تر به گروه کاربری مورد نظر نمایش دهند.

چنین روش کسب درآمدی ممکن است کمی الگوریتم های خاصی داشته باشد و نیازمند تلاش زیاد باشد اما باز هم روش مناسبی به حساب می آید.

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی به تبلیغاتی گفته می ‌شود که به صورت یک لینک متنی در نتایج جستجو نمایش داده می ‌شود. این نوع تبلیغات معمولاً به صورت کلیکی و با پرداخت در هر کلیک PPC است.

تبلیغات متنی یکی از رایج ترین روش های تبلیغاتی است که در موتور های جستجو گر انجام می شود. در تبلیغات متنی باید فردی متخصص را برای تولید متن های جذاب و تبلیغاتی در نظر گرفت. شما می توانید در یک صفحه از چندین لینک های تبلیغاتی استفاده نمایید.

کمک‌های مالی

بعضی از موتور های جستجو وجود کمک ‌های مالی را به کاربران خود اعلام می ‌کنند. این کمک ‌ها ممکن است شامل ارائه تخفیف ‌ها و پیشنهاد های ویژه برای خدمات مختلف موتور جستجو باشد.

برخی از موتور های جستجو، تخفیف ‌های ویژه ‌ای برای خدمات و محصولات خود ارائه می ‌دهند. این تخفیف ‌ها ممکن است به مناسبت رویداد های خاصی مانند تعطیلات، فصل فروش، روز جهانی خرید آنلاین و … باشند.

لینک‌های همکاری یا Affiliate links

لینک‌ های همکاری یا Affiliate links به لینک‌ هایی گفته می ‌شود که به صورت خودکار توسط موتور جستجو در نتایج جستجو نمایش داده می ‌شوند. این لینک ‌ها معمولاً به صورت تبلیغاتی برای محصولات یا خدماتی هستند که توسط شرکت ‌های دیگر ارائه می ‌شود و موتور جستجو برای نمایش این لینک ‌ها از افرادی که محصولات و خدمات مرتبط را به اشتراک می‌ گذارند، کمیسیون دریافت می ‌کند.

بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو چیست

هنگامی که نام سئو گفته می‌شود اکثر افراد برایشان این سوال پیش می‌آید که سئو چیست؟ به زبان ساده بهینه ‌سازی موتور جستجو یا به اختصار SEO، مجموعه ‌ای از روش ‌ها و استراتژی ‌هایی است که برای بهبود رتبه ویدئو، صفحات وب و یا سایت‌ها در نتایج جستجوی موتور های جستجویی (مانند گوگل) به کار می‌ رود.

به شخصی که مسئول این کار است سئوکار یا کارشناس سئو گفته می‌شود. هدف اصلی این بهینه ‌سازی، جذب ترافیک بیشتر و هدفمند به وب‌سایت‌ ها و افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان است.

این بهینه‌سازی شامل شناسایی کلمات کلیدی مناسب، بهبود محتوا، بهبود ساختار سایت، لینک ‌سازی، بهبود سرعت بارگذاری و بهینه ‌سازی برای دستگاه ‌های همراه می‌ شود. اولین و مهم ‌ترین مرحله در بهینه ‌سازی موتور جستجو، تحقیق و شناسایی کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی، عباراتی هستند که کاربران در جستجوی خود در موتور های جستجویی استفاده می ‌کنند.

شناسایی کلمات کلیدی مناسب و استفاده از آن ها در محتوای سایت به صورت مناسب، می ‌تواند به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی موتور های جستجو کمک کند. این روز ها بهینه سازی موتور جستجو بسیار حائز اهمیت است.

پيشنهاد وب رمز: تفاوت سئو و گوگل ادوردز

نتیجه گیری

در این مقاله به طور جامع و کامل در رابطه با تاریخچه پیدایش موتور جستجو تا رشد و توسعه آن صحبت کردیم و به معرفی بهترین موتورهای جستجوگر پرداختیم و نحوه کار با این ابزار هوشمند را توضیح دادیم.

به گونه ای که با راه اندازی کسب و کار خود و توسعه آن در موتورهای جستجوگر میتوانید درآمد عالی داشته باشید. شما میتوانید جهت راه اندازی کسب و کار خود و توسعه آن در بستر وب از خدمات وب‌رمز (هاستینگ و دامنه، طراحی و سئو سایت) استفاده نمایید.

سوالات متداول

موتور جستجو، یک نرم‌ افزار است که امکان جستجوی اطلاعات در وب‌سایت ‌ها، ویدیو ها، تصاویر و سایر محتوا های موجود در اینترنت را برای کاربران فراهم می‌ کند. موتور های جستجویی مشهور شامل گوگل، بینگ، یاهو و دیگران هستند.

موتور جستجو با استفاده از الگوریتم ‌های پیچیده، صفحات وب را اسکن کرده و به دنبال کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران می‌ گردد. بعد از پیدا کردن صفحات مرتبط، نتایج مرتبط با احتمال بالاتری به کاربر نمایش داده می ‌شود.

برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجو، می ‌توانید از بهینه‌ سازی موتور جستجو SEO استفاده کنید. بهینه ‌سازی سایت شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهبود محتوا، بهبود ساختار سایت، لینک‌ سازی، بهبود سرعت بارگذاری و بهینه‌ سازی برای دستگاه ‌های همراه است.

موتور های جستجو از چندین عامل برای رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌ کنند، از جمله استفاده از کلمات کلیدی، تعداد و کیفیت لینک‌ های ورودی، محتوای مرتبط و با کیفیت، سرعت بارگذاری سایت، بهبود ساختار سایت و بهینه‌ سازی برای دستگاه‌ های همراه.

بله، می‌ توانید به صفحات خود را برای کلمات کلیدی مختلف بهینه ‌سازی کنید. با استفاده از تحقیق و شناسایی کلمات کلیدی مناسب و استفاده از آن ها در محتوا، می ‌توانید صفحات خود را برای کلمات کلیدی مختلف بهینه‌ سازی کنید و به رتبه بالاتری در نتایج جستجو دست یابید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.