جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

هنگام ایجاد یک وب سایت، مردم اغلب از خود می‌پرسند که نام دامنه پرمیوم چیست. آیا همه نام‌های دامنه اساساً به یک شکل کار نمی‌کنند؟ پاسخ این است که بله، همه نام‌های دامنه عملکرد فنی یکسانی دارند. با این حال، برخی از آنها بسیار ارزشمندتر از بقیه هستند. هنگامی‌که متوجه شدید دامنه پرمیوم چیست و چه چیزی دامنه‌های پریمیوم را ارزشمند می‌کند، نیاز خود را به آنها درک خواهید کرد. در این مقاله به شما خواهیم گفت دامنه PREMIUM چیست و با انواع و عوامل پرمیوم‌شدن یک دامنه آشنا خواهیم شد.

دامنه PREMIUM چیست؟

دامنه PREMIUM چیست؟

دامنه پریمیوم دامنه ای با کیفیت است که سرمایه گذاران اغلب با هدف کسب سود بیشتر آن‌ها را خرید و فروش می‌کنند. این نام‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در عملکرد کلیدی یک دامنه بهتر از دیگران عمل کنند و به کاربران کمک می‌کنند تا وب‌سایتی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

بدون ثبت دامنه، (جهت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه دامنه چیست اینجا کلیک نمایید.) شما باید یک رشته طولانی و منحصر به فرد از اعداد را برای دسترسی به یک وب سایت به خاطر بسپارید. وب‌سایت‌ها از نام دامنه‌ها جهت خلاصه‌نویسی یا پیوندی به آدرس IP استفاده می‌کنند و یافتن آنها را آسان می‌کنند. دامنه ها انواع مختلفی دارند به عنوان مثال پارک دامنه ، اددان دامنه و… جهت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه پارک دامنه چیست اینجا کلیک نمایید. همچنین از لحاظ مختلف نیز تقسیم بندی میشوند بعنوان مثال blog.webramz.com یک سابدامنه می باشد. جهت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه ساب دامنه چیست اینجا کلیک نمایید.

با این حال، یک نام دامنه نامنسجم یا بیش از حد پیچیده را تصور کنید که مملو از اشتباهات تایپی و املایی است. این نام دامنه به هیچ وجه به کاربران در یافتن وب سایت کمک نمی‌کند. نام دامنه پریمیوم دقیقا برعکس این است. به یاد ماندنی و مختصر است، و این ریسک را به حداقل می‌رساند که مشتریان واقعی نتوانند شما را پیدا کنند. (جهت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه ادان دامنه چیست اینجا کلیک نمایید.)

هر دامنه از طریق dnsها به سرور های مربوطه متصل می گردد. جهت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه dns چیست اینجا کلیک نمایید.

انواع دامنه پرمیوم

انواع دامنه پرمیوم

شاید مردم فراموش می‌کنند که نام دامنه اساساً اولین بینش مشتری از برند شما به صورت آنلاین است. یا شاید فراموش کرده اند که نام دامنه ابزارهای ارزشمندی است که می‌تواند طیف وسیعی از عملکردها را بر اساس نیاز شما پوشش دهند. دو نوع دامنه پریمیوم داریم که ان‌ها را در ادامه شرج میدهیم.

دامنه های پریمیوم پس از فروش

دامنه‌های پریمیوم پس از فروش (aftermarket) دامنه‌های پر تقاضا و بسیار ارزشمندی هستند که قبلاً توسط شخصی ثبت شده اند. مالکان فعلی قیمت‌ دامنه ها را تعیین می‌کنند و از طریق شرکای پس از فروش برای فروش فهرست شده‌اند.

دامنه های پریمیوم رجیستری

دامنه‌های پریمیوم رجیستری لیستی منتخب از نام‌های دامنه هستند که با قیمت تعیین شده توسط رجیستری مرکزی فروخته می‌شوند. ثبت مرکزی این دامنه‌ها به دلیل ارزش تخمی6نی بالاتر این نام دامنه‌ها، قیمت بالاتری را دارند.

چه عواملی باعث می‌شود که یک دامنه پرمیوم شناخته شود؟

چه چیزی باعث می‌شود که یک دامنه پرمیوم شناخته شود؟

برای ارزیابی دقیق نام دامنه و ارزش آنها به مقدار قابل توجهی تحقیق نیاز است. با این حال، در نظر گرفتن برخی از نشانگرهای اصلی که نشان می‌دهند نام دامنه ممتاز است یا ممکن است برتر باشد، بسیار ساده است:

۱. طول دامنه (Length)

طول دامنه (Length)

به خاطر سپردن نام دامنه‌های بیش از حد طولانی ممکن است سخت باشد. به همین ترتیب، دامنه‌هایی با خط تیره یا سایر علائم نگارشی به دلیل این پیچیدگی کمتر موفق هستند. نام دامنه باید از نظر کاربردی مختصر باشد که آن را به یاد ماندنی تر کند. در نتیجه، نام‌های دامنه پریمیوم معمولاً از یک تا دو کلمه یا دو تا چهار کاراکتر جداگانه تشکیل شده است.

۲. ارزش عمومی‌ (Generic value)

ارزش عمومی‌ (Generic value)

بسیاری از با ارزش ترین فروش‌های دامنه در تمام دوران‌ها با نام‌های دامنه ای سروکار دارند که نام‌هایی با ارزش عمومی‌بالا داشتند. به عنوان مثال CarInsurance.com را در نظر بگیرید که نزدیک به 50 میلیون دلار فروخته شد. این نوع ارزش عمومی‌به لطف جذابیت در صنعت به طور چشمگیری تقاضا را افزایش می‌دهد و به تقویت ارزش در این فرآیند کمک می‌کند.

۳. ترافیک (Direct traffic)

ترافیک (Direct traffic)

در سئو، زمانی که انکر تکست با آدرس وب سایت مطابقت داشته باشد، سئوی صفحه را افزایش می‌دهد. Anchor text رشته ای از کلماتی است که وقتی به یک آدرس وب لینک می‌شوند برجسته می‌شوند. وقتی این کلمات برجسته شده با آدرس وب سایت مطابقت دارند، موتورهای جستجو وب سایت را معتبر می‌دانند و این به نوبه خود باعث افزایش سئو می‌شود.

هر چه انکرتکست با صفحه ای که به آن لینک می‌شود مرتبط تر باشد، برای سئو سایت بهتر است. به عنوان مثال، متن لنگر «فروشگاه کفش‌های ورزشی» به وب‌سایت www.sneaker.store پیوند داده شده است.

علاوه بر این، موتورهای جستجو بین نام‌های دامنه بر اساس پسوند آنها تفاوتی قائل نمی‌شوند. الگوریتم‌ها فقط به محتوای با کیفیت اهمیت می‌دهند. با این حال، داشتن یک نام دامنه غنی از کلمات کلیدی بهتر از نداشتن آن است.

۴. برندپذیری (Brandability)

برندپذیری (Brandability)

در بیشتر موارد، می‌توانید نام‌های دامنه پریمیوم را از طریق مفهوم قابل برندسازی درک کنید. زمانی که ساختار یک نام دامنه آسان تر باشد، قابل تشخیص تر و در نتیجه ارزشمندتر است. نام‌های دامنه ممتاز به این دلیل ساده گران هستند که سهولت در به خاطر سپردن و دسترسی راحت مشتریان به آنها به این معنی است که آنها به وب سایت‌ها کمک می‌کنند در بازار رقابتی امروز مزیت مهمی‌کسب کنند.

۵. خریدار علاقه‌مند (Buyer interest)

خریدار علاقه‌مند (Buyer interest)

بازاریابان در سرتاسر جهان روی ایجاد یک چیز برای برندهای خود سرمایه گذاری می‌کنند – یادآوری بالای ذهن. آنها سعی می‌کنند کلماتی را بسازند و انجمن‌هایی ایجاد کنند که در ذهن کاربرانشان بماند. یک نام دامنه پریمیوم این کار را به راحتی انجام می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر شما یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید که اسباب بازی می‌فروشید، www.toy.store نام دامنه مناسبی برای شما است. اکنون این را با نام دامنه ای مانند www.theonlinetoystore.com یا www.buytoysonline.com مقایسه کنید.

بدیهی است که اولین گزینه را در دراز مدت به خاطر خواهید آورد زیرا کوتاه، معنی دار است و به معنای واقعی کلمه فقط دو کلمه است. مختصر بودن نام دامنه همچنین برقراری ارتباط با استفاده از رسانه‌های آنلاین و همچنین آفلاین را آسان می‌کند.

۶. قابل اعتماد (Trustworthy TLD)

قابل اعتماد (Trustworthy TLD)

دامنه سطح بالا (TLD) رشته ای از کاراکترها در انتهای یک دامنه است. برای اینکه یک نام دامنه ارزشی داشته باشد، باید یک TLD خوب داشته باشد که توانایی شما برای دستیابی به مشتریان بالقوه را به خطر نیندازد. به طور کلی، نام‌های دامنه ممتاز معمولاً از .com TLD یا کد کشور مربوطه نظیر ثبت دامنه ir استفاده می‌کنند که مناسب مخاطب هدف باشد. جهت اطلاعات بیشتر در مورد این که tld چیست اینجا کلیک نمایید.

نحوه یافتن دامنه پرفروش و خاص

نحوه یافتن دامنه پرفروش و خاص

فروش نام دامنه ممتاز در بسیاری از سایت‌ها در سراسر اینترنت رخ می‌دهد، همچنین فروش گاهی اوقات در دنیای فیزیکی نیز اتفاق می‌افتد.

۱. بررسی ثبت کنندگان

بررسی ثبت کنندگان ( Check registrars)

رایج ترین راه برای خرید یک نام دامنه، مشورت با ثبت کننده انتخابی خود است. در حالی که این ثبت کننده‌ها نام‌های دامنه فروش نرفته را نیز اجاره می‌دهند، آنها معمولاً بازارهایی را ارائه می‌دهند که سرمایه گذاران می‌توانند نام دامنه را نیز خریداری و بفروشند. به این ترتیب، آنها می‌توانند نقطه شروع عالی برای جستجوی شما برای نام‌های دامنه برتر باشند.

۲. مزایده دامنه

مزایده دامنه (Look for domain auctions)

حراج دامنه به صورت آنلاین با ثبت کننده‌ها انجام می‌شود، اما حراج دامنه فیزیکی نیز غیر معمول نیست. فرمت حراج برای هر کسی که در یک حراج شرکت کرده است آشنا است و اغلب فرصتی را برای خرید یک دامنه عالی با قیمت کمتر فراهم می‌کند. با این حال، گاهی اوقات نام دامنه خاصی را در ذهن دارید و به نظر نمی‌رسد که آن را از طریق یک ثبت کننده یا مزایده دامنه پیدا کنید. در این مورد، بهتر است به یک کارگزاری دامنه مراجعه کنید.

۳. استفاده از یک کارگزار دامنه

استفاده از یک کارگزار دامنه (Use a domain broker)

کارگزاران دامنه اغلب می‌توانند کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین راه برای یافتن دامنه برتر ایده آل باشند. یک کارگزار دامنه خوب باید دانش بسیار خوبی در مورد بازار نام دامنه داشته باشد، همچنین حس خوبی برای ارزش گذاری داشته باشد و سابقه مذاکرات موفقیت آمیزی را داشته باشد.

مزایای دامنه پرمیوم

۱. شهرت خوبی ایجاد می کند

شهرت خوبی ایجاد می کند

هر آنچه که سایت شما ارائه می‌دهد، خواه تجارت الکترونیک، محتوا، وبلاگ، فروشگاه آنلاین و یا یکی از چندین پیشنهاد SaaS باشد، هدف نهایی تبدیل شدن به مقصد مورد علاقه شما است. جدا از داشتن یک پیشنهاد با کیفیت، یکی از روش‌ها برای انجام این کار ساخت یک نام تجاری به یاد ماندنی است که مترادف با محصول شما می‌شود. نام‌های دامنه ممتاز به شما این امکان را می‌دهند که نام تجاری خود را در آدرس وب‌سایت خود وارد کنید و شهرت شما را بیشتر کند.

۲. ترافیک را هدایت می‌کند

ترافیک را هدایت می کند

سئو کلید موفقیت یک وب سایت است. اگرچه الگوریتم‌ها و ربات‌ها تعیین می‌کنند که یک سایت درباره چه چیزی است و آیا مربوط به جستارهای جستجو است یا خیر، نام‌های دامنه ممتاز، در ارتباط با محتوای مرتبط، ممکن است به قرارگیری در نتایج جستجوی بالاتر و هدایت ترافیک بیشتر به سایت کمک کنند.

۳. به ذهن کاربر سپرده می‌شود

به ذهن کاربر سپرده می‌شود

هرچه URL کوتاه تر باشد، به خاطر سپردن آن آسان تر است. در حالی که هدف جذب بازدیدکنندگان جدید از طریق نتایج جستجوی ارگانیک است، در حالت ایده آل، شما می‌خواهید که آنها بعدا نیز به صورت مستقیم به سایت شما رجوع کنند. به این ترتیب، احتمال کمتری وجود دارد که در هنگام تلاش برای یافتن مجدد شما، با یک رقیب برخورد کنند و دقیقا به سایت شما هدایت می‌شوند.

۴. اقتدار ایجاد می کند

اقتدار ایجاد می کند

بهینه سازی نام تجاری خود برای اشتراک گذاری به شما امکان می‌دهد از قدرت رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید و حتی ممکن است ایجاد مشارکت با سایر مشاغل را آسان تر کند. تا سال 2020، 3.6 میلیارد نفر از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 به 4.41 میلیارد نفر برسد. دامنه‌های ممتاز، با سازگاری با تست پادکست، راحت‌تر در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، زیرا مردم به راحتی می‌توانند دسته بندی‌های شما را پیدا کنند. 44.8 درصد از کاربران اینترنت از رسانه‌های اجتماعی برای یافتن اطلاعات در مورد یک برند استفاده می‌کنند، بنابراین داشتن حضور قوی کلیدی است.

چرا دامنه پرمیوم خیلی گران است؟

چرا دامنه پرمیوم خیلی گران است؟

نام‌های دامنه پریمیوم به دلیل ترافیکی که به یک وب سایت می‌آورند گران تر از سایر نام‌های دامنه هستند. این سابقه مثبت به این معنی است که یک نام دامنه برتر رتبه صفحه بالاتری در موتورهای جستجو دارد و ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت شما می‌آورد.

کلام آخر

خرید یک نام دامنه به این بستگی دارد که بدانید چه چیزی برای برند خود می‌خواهید و چگونه برای دستیابی به آن برنامه ریزی می‌کنید.

قبل از خرید نام دامنه، باید سوالات زیر را از خود بپرسید:

· آیا راحت می‌توان آن را به خاطر سپرد؟
· آیا به نظر مشروع و قابل اعتماد است؟
· آیا این به شرکت من کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شود؟
· آیا نام دامنه نشان دهنده نام و تجارت من است؟

اگر انتخاب نام دامنه شما شامل موارد بالا باشد، قطعاً ارزش پرداخت قیمت بالاتر برای آن را دارد. به آن به عنوان یک سرمایه گذاری فکر کنید که در دراز مدت بازدهی را تضمین می‌کند.

[faq]

سوالات متداول

تنها زمانی که می‌توانید نگران محدودیت زمانی برای خرید خود باشید، زمانی است که بتوانید علاقه خود را از شرکت‌های دیگر تأیید کنید.

دامنه‌های پریمیوم به طور قابل توجهی گران تر هستند، بنابراین قبل از خرید، باید مزایا و معایب آن را بسنجید و ببینید آیا ارزش دریافت چنین دامنه ای را دارد یا خیر. در برخی موارد، یک دامنه پریمیوم قطعا ارزش پولش را دارد، در حالی که در برخی دیگر ممکن است یک هزینه غیرقابل توجیه باشد.

برخلاف دامنه‌های معمولی، دامنه‌های پریمیوم قبلاً ثبت شده‌اند، بنابراین با انتقال دامنه در واقع دوباره فروخته می‌شوند . برخی از آنها متعلق به خود ثبت کننده‌ها هستند، در حالی که برخی دیگر متعلق به دامنه دهندگان و افراد باهوش تجارت هستند که آنها را در بازارهای دامنه مانند SedoMLS یا Afternic فهرست می‌کنند.

برخلاف دامنه‌های معمولی، دامنه‌های پریمیوم قبلاً ثبت شده‌اند، بنابراین با انتقال دامنه در واقع دوباره فروخته می‌شوند . برخی از آنها متعلق به خود ثبت کننده‌ها هستند، در حالی که برخی دیگر متعلق به دامنه دهندگان و افراد باهوش تجارت هستند که آنها را در بازارهای دامنه مانند SedoMLS یا Afternic فهرست می‌کنند.

دامنه پرمیوم دامنه‌ای است که قبلاً مالکی دارد، اما با ارزش بالاتری به یک کاربر نهایی بالقوه فروخته می‌شود. این دامنه‌ها معمولا کوتاه هستند، دارای کلمات کلیدی غنی هستند، و (در بیشتر موارد) قیمت بالایی دارند. اما علیرغم هزینه بالاتر، آنها برخی از با ارزش ترین نام‌های دامنه در بازار در نظر گرفته می‌شوند.

شما نمی‌توانید یک نام دامنه را به طور دائم خریداری کنید. ثبت نام دامنه به صورت سالیانه انجام می‌شود. با این حال، شما می‌توانید تا ۱۰ سال پیش پرداخت کنید و این تمدید دامنه تضمین می‌کند که شما یک نام دامنه برای ۱۰ سال خواهید داشت.

منبع : forbes.com donuts.news hostens.com my.blog

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.