آیا بک آپ وردپرس لازم است؟ بکاپ گرفتن از وردپرس یا تهیه نسخه پشتیبان از سایت خود چیزی است که شما کاملاً می‌خواهید یاد بگیرید تا از مشکلات احتمالی در مسیر پیشرفت سایت خود جلوگیری کنید. در این مقاله قصد داریم تا با پوشش هر آنچه که باید بدانید، موضوع بکاپ وردپرس را در هاست سی پنل و هاست وردپرس تا حد امکان بدون ساده سازیم. در این مقاله شما را با روش‌های بک آپ گرفتن از وردپرس آشنا می‌کنیم و در ادامه با ۵ افزونه عالی برای این کار آشنا خواهیم شد.

علت گرفتن بک آپ وردپرس چیست؟

علت گرفتن بک آپ وردپرس

امیدواریم که واقعاً مجبور نباشیم توضیح دهیم که نسخه بکاپ چیست و چرا شما پس از خرید هاست وردپرس، نیاز به نسخه پشتیبان در سایت وردپرسی خود دارید. پس بیایید مستقیماً به بزرگترین سؤالی که در مورد پشتیبان‌گیری می‌رسد، بپردازیم، چرا باید از وردپرس بکاپ بگیریم؟

در حالت ایده‌آل، با وضعیت فعلی فناوری طراحی سایت، هر کاری که در سایت وردپرس خود راه‌اندازی و انجام می‌دهید، بدون پیام خطایی، بدون خرابی سایت، بدون تاخیر در به روز رسانی و مواردی از این دست کار می‌کند.

اما افسوس! گاهی اوقات اتفاقات بد می‌افتد. و در نحوه راه اندازی وردپرس، بسیاری از پلاگین‌ها و قالب‌ها در سایت وردپرس شما می‌تواند از سوی شرکت های مختلف باشد که همه به طور همزمان همه چیز را در وردپرس به روز می‌کنند و تغییر می‌دهند.

و وقتی تصمیم می‌گیرید روی دکمه «اکنون به‌روزرسانی» کلیک کنید، ممکن است که این به‌روزرسانی‌ها همه با یکدیگر سازگار نباشند. سپس 20 دقیقه صبر می‌کنید تا سایت شما متن “حالت نگهداری” را دریافت کند، اما چنین شانسی ندارید. سایت شما خراب شد و شما هیچ ایده ای برای رفع آن ندارید.

این فقط یکی از نمونه‌هایی از این است که چگونه می‌توانید پس از خرید هاست در یک دقیقه یک سایت کاملاً کارآمد داشته باشید، سپس در دقیقه دیگر، همه چیز از بین رفته باشد.

و اینجاست که اهمیت داشتن پشتیبان‌گیری مشخص می‌شود. اکثر شرکت‌های هاستینگ این موارد داخلی را دارند، اما هنوز تعدادی هستند که این کار را ندارند. مگر اینکه به طور خاص آنها را با تنظیمات میزبانی خود، در cPanel روشن کنید، یا یک “سیستم پشتیبان” از آنها خریداری کنید.

پيشنهاد وب رمز: هاست لینوکس چیست؟

داشتن نسخه پشتیبان بسیار مهم است زیرا می‌تواند هر بار که سایت خود را به روز می‌کنید، از سردرد و نگرانی در این باره خلاص شوید.

تنها مهم نیست که از خرابی سایت خود در امان بمانید، بلکه باید بتوانبد در صورت خراب شدن، آن را دوباره بازگردانید. از آنجایی که ما فاصله زیادی با همگام سازی کامل و یکپارچه همه این تم ها، افزونه ها، هاست ها، سرور و هسته وردپرس با یکدیگر داریم، داشتن نسخه پشتیبان قدم بزرگی است.

از منظر تجاری، داشتن بکاپ بسیار منطقی است، به خصوص اگر اگر یک سایت تجارت الکترونیک دارید که منبع اصلی درآمد شما باشد.

بهترین زمان بکاپ گیری وب سایت وردپرسی

بهترین زمان بکاپ گیری وب سایت وردپرسی

پاسخ کوتاه این است که همیشه باید یک نسخه پشتیبان اخیر از وب سایت و یا هاست لینوکس خود داشته باشید. تصور کنید هر لحظه ممکن است با یک خطا یا قطعی سایت مواجه می‌شوید بدون اینکه هیچ ایده ای برای عیب یابی آن داشته باشید.

پس از خرید هاست ویندوز یا لینوکس برای سایت وردپرسی خود باید بدانید که نرم‌افزار وردپرس، میزبانی وردپرس، خود برنامه وردپرس، افزونه‌ها و تم‌ها همگی با هم کار می‌کنند تا یک سیستم قوی که وب‌سایت وردپرس شما است را تشکیل دهند. همچنین شما مطالب مبتنی بر متن و تصویر خود را در وب سایت وردپرس خود قرار دهید. وب سایت شما نیاز به مراقبت دارد. جهت اطلاع از اتصال دامنه به هاست سی‌ پنل و دایرکت‌ ادمین اینجا کلیک نمایید.

بنابراین، اگر می‌خواهید آن را در بهترین حالت خود کار کند، باید به طور مرتب تعمیر و نگهداری آن را انجام دهید . مرتب نسخه پشتیبان تهیه نمایید. هدف از تعمیر و نگهداری سایت وردپرس اطمینان از امنیت وب سایت شما، بدون خطا و عملکرد با سرعت مطلوب برای بازدیدکنندگان است. این سایت به طور منظم با انجام پشتیبان گیری معمول، بهینه سازی رتبه بندی موتورهای جستجو، اسکن آن برای بدافزار و موارد دیگر نگهداری می‌شود. تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت وردپرس بسیار مهم است زیرا از سایت شما در برابر خرابی پایگاه داده محافظت می‌کند و به روز رسانی های اشتباه را پاک می‌کند.

پيشنهاد وب رمز: هاست ویندوز چیست؟

3 روش برای گرفتن بکاپ وردپرس

3 روش برای گرفتن بکاپ وردپرس

پشتیبان گیری مکرر وب سایت برای غلبه بر هر بحران یا وضعیت بد بسیار مفید است. دو راه برای انجام این کار وجود دارد: بکاپ دستی و گرفتن بک آپ با استفاده از افزونه. کدامیک بهتر است؟ این مقایسه کوتاه را بخوانید تا بفهمید کدام یک برای شما بهتر است. اگر پشتیبان‌گیری دستی وردپرس را انتخاب می‌کنید، باید هر روز شخصاً از وب‌سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا یک نسخه از آن را ذخیره کنید. گرفتن نسخه پشتیبان به صورت دستی یک نسخه پشتیبان گسترده از آخرین نسخه سایت شما فراهم می‌کند.

با این حال، بکاپ گیری دستی زمان زیادی می‌برد و مستعد خطا است. بنابراین، انجام این موارد به صورت روزانه یا هفتگی امکان پذیر نیست. از طرفی پلاگین های پشتیبان در نسخه های رایگان و پولی موجود هستند. افزونه‌های پولی برای پشتیبان‌گیری وردپرس یک گزینه عالی هستند، زیرا این افزونه‌ها از نظر زمان کارآمد و ساده‌تر هستند. یک افزونه رایگان ممکن است از کل اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه نکند و از آن محافظت نکند. در مقابل، یک افزونه پولی ذخیره سازی و حفاظت کامل از داده‌ها را فراهم می‌کند.

همچنین در صورت داشتن هاست ایمیل میبایست از ایمیل های خود نیز به صورت هفتگی یا ماهیانه بکاپ تهیه کنید.

1- بک آپ گرفتن از سایت وردپرسی به صورت دستی

بک آپ گرفتن از سایت وردپرسی به صورت دستی

قبل از شروع به تهیه نسخه پشتیبان از وردپرس به صورت دستی، باید به چند نکته توجه کنید:

نوساناتی در سایت شما وجود خواهد داشت زیرا پشتیبان گیری دستی منابع زیادی از سرور را اشغال می‌کند. این بر سرعت و عملکرد تأثیر می‌گذارد.

توصیه می‌کنیم به فضای ذخیره سازی خارج از سایت مانند Google Drive یا Dropbox متصل شوید. فرض کنید پشتیبان خود را در سرور خود ذخیره می‌کنید، اگر سرور شما تحت تأثیر قرار گیرد، بک آپ شما هیچ فایده ای نخواهد داشت. در حالی که پشتیبان‌گیری خارج از سایت ممکن است گران باشد، این امن‌ترین راه است.

اکنون که این مشکل وجود ندارد، بیایید با فایل های سایت شما شروع کنیم. راه های زیادی برای گرفتن نسخه پشتیبان از سایت وردپرسی خود به صورت دستی وجود دارد:

  •       با استفاده از سی پنل
  •       با استفاده از FTP
  •       با استفاده از SSH

جهت اتصال از طریق ftp می‌بایست به دنبال IP سرور یا نام میزبان، نام کاربری و رمز عبور هستید. گاهی اوقات ممکن است به شماره پورت نیز نیاز داشته باشید. به طور کلی، آنها را در داشبورد میزبان وب برای سایت خود خواهید یافت. جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با هاستینگ خود تماس حاصل نمایید.

نصب یک سرویس گیرنده FTP: گزینه های زیادی مانند FileZilla و Cyberduck وجود دارد.

اتصال به سرور: روی Open Connection کلیک کنید. پروتکل صحیح را از منوی کشویی انتخاب کنید. سپس، نام کاربری و پسورد و آدرس هاست را وارد کنید. روی Connect کلیک کنید.

پيشنهاد وب رمز: هاست وردپرس چیست؟

فایل های پشتیبان: می‌توانید فایل های خود را در دایرکتوری ریشه در پوشه public_html است مشاهده کنید. فایل هایی را که می‌خواهید پشتیبان بگیرید در هاست دانلود ذخیره کنید. هر چه سایت بزرگتر باشد، گرفتن بکاپ بیشتر طول می‌کشد.

اکنون که از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، بیایید به صورت دستی از پایگاه داده پشتیبان تهیه کنیم. دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

  •       با استفاده از phpMyAdmin
  •       با استفاده از SSH

همانند استفاده از SSH برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل های سایت خود، می‌توانید از SSH برای بگاپ پایگاه داده در پوشه SQL نیز استفاده کنید. برای انجام این کار باید WP-CLI را نصب کنید.

به فایل wp-config.php بروید: این فایل به احتمال زیاد در دایرکتوری ریشه سایت شما قرار دارد. دستور زیر را اجرا کنید و نام فایل را با یک نام مناسب برای دانلود پایگاه داده خود جایگزین کنید:

wp db export filename.sql

فایل را در کامپیوتر محلی خود دانلود کنید: از سرور خارج شده و فایل پایگاه داده را با استفاده از دستور زیر دانلود کنید: با این کار فایل شما در ماشین محلی شما ذخیره می‌شود.

scp username@serveraddress:rootfolder/filename.sql localfolder

2- استفاده از سیستم بک آپ گرفتن از هاست

استفاده از سیستم بک آپ گرفتن از هاست

اگر از یک میزبان وب معتبر استفاده می‌کنید، باید به شما پشتیبان گیری خودکار ارائه دهد. با این حال، فرکانس این نسخه های پشتیبان ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، در وب رمز، پشتیبان‌گیری خودکار روزانه یا حتی ماهیانه را ارائه می‌دهیم که می‌توانید با ورود به داشبورد میزبانی خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد داشبورد هاست دایرکت ادمین یا هاست سی پنل خود شوید. برای مشاهده نمای کلی از پشتیبان‌گیری‌های موجود، سایت خود را انتخاب کنید و به برگه پشتیبان‌گیری بروید.

بک آپ گیری از وردپرس از طریق سی پنل یکی از روش های آسان است. برای این کار، تنها چیزی که نیاز دارید، اعتبارنامه ورود به هاست است.

ابتدا وارد حساب هاست سی پنل خود شوید و وارد cPanel شوید. (راهنمای ورود به کنترل پنل سی پنل cPanel) سپس به File Manager بروید، که شما را به فهرست اصلی هدایت می‌کند. در مرحله بعد، دایرکتوری وردپرس خود را پیدا کنید و این پوشه ای است که می‌خواهید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

به طور مستقیم، نمی‌توانید دایرکتوری وردپرس را در مدیر فایل دانلود کنید. شما باید آن را فشرده کنید و آنقدرها هم پیچیده نیست. فقط روی دایرکتوری وردپرس کلیک کنید و از نوار منو فشرده سازی را انتخاب کنید. پس از آن، باید نوع فشرده سازی را انتخاب کنید، مانند zip، Tar، و غیره. از آن نوع، zip را انتخاب کنید.

سپس روی فایل‌هایی که می‌خواهید فشرده شوند کلیک کنید و منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود. پس از تکمیل فرآیند، فایل فشرده شما به طور خودکار در سرور ذخیره می‌شود. حال فایل فشرده را انتخاب کرده و از منو بر روی دانلود کلیک کنید. در نهایت، یک مکان را انتخاب کنید و نسخه پشتیبان خود را ذخیره کنید.

پيشنهاد وب رمز: هاست دانلود چیست؟

اکنون که دایرکتوری‌ها پشتیبان گرفته شده اند، اجازه دهید از پایگاه داده نسخه پشتیبان تهیه کنیم. در سی پنل به phpMyAdmin wizard بروید و در آنجا پایگاه داده خود را انتخاب کنید.

اگر نمی‌دانید نام پایگاه داده خود چیست، فقط به wp-config.php نصب وردپرس خود بروید و در آنجا نام پایگاه داده را پیدا خواهید کرد. زمانی که داخل دیتابیس خود قرار گرفتید کافیست روی Export کلیک کنید و صفحه ای باز می‌شود.

در صفحه دانلود فقط مطمئن شوید که به عنوان SQL دانلود می‌کنید و روی go کلیک کنید و یک فایل SQL ایجاد می‌شود که می‌تواند برای بازیابی پایگاه داده شما با استفاده از عملکرد import phpMyAdmin استفاده شود.

3- گرفتن بکاپ وردپرس با استفاده از افزونه ها

گرفتن بکاپ وردپرس با استفاده از افزونه ها

راه های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. شما می‌توانید فایل های خود را به صورت دستی ذخیره کنید، اما این کار زمان زیادی می‌برد. راه حل ساده تر، استفاده از افزونه پشتیبان وردپرس است که به طور خودکار از سایت شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند.

در این مقاله، لیستی از بهترین افزونه های پشتیبان وردپرس را گردآوری کرده ایم تا خیالتان راحت باشد که اطلاعات خود را از دست ندهید.

بهترین افزونه بکاپ گیری وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین افزونه بکاپ گیری وردپرس

تعداد زیادی پلاگین پشتیبان برای وردپرس وجود دارد که بسیار عالی هستند، بنابراین انتخاب بهترین آن برای شما و سایتتان دشوار است. برای کمک به تصمیم گیری، در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌توانید در مورد بهترین افزونه های وردپرس در نظر بگیرید.

گرفتن بکاپ کامل

مهترین گزینه اعتماد است. شما باید بتوانید به افزونه پشتیبان خود اعتماد کنید. آیا افزونه نقدهای خوبی دارد؟ آیا توسعه دهنده به نیازهای پشتیبانی سریع و مؤثر پاسخ می‌دهد؟ یک وب سایت وردپرسی حاوی فایل‌ها و جداول زیادی از جمله پست ها، صفحات، تنظیمات سایت، افزونه ها، تم ها، رسانه‌ها و موارد دیگر است. افزونه پشتیبان وردپرس شما باید از کل وب سایت، از جمله همه این موارد، نسخه پشتیبان تهیه کند. همه افزونه های پشتیبان قادر به انجام این کار نیستند.

فضای ذخیره سازی ابری

فضای ذخیره سازی ابری

آیا از فضای ابری نیز پشتیبانی میکند؟ در صورتی که محتوای سایت و عکس های شما زیاد می‌باشد، جتما به گزینه فضای ابری احتیاج خواهید داشت. ببینید این افزونه چه مقدار از داده‌ها را می‌تواند پشتیبان گیری کند. برخی از افزونه‌ها فقط بکاپ گیری جزئی از پایگاه داده وردپرس شما ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر به شما نسخه پشتیبان کامل می‌دهند. مورد دوم شامل پشتیبان گیری از کل وب سایت و پایگاه داده و فایل های وردپرس شما، مانند پست ها، صفحات، فایل های رسانه ای، پلاگین‌ها و تم‌ها است. همه اینها فضا را می‌گیرد که برخی از افزونه‌ها آن را محدود می‌کنند.

برخی از افزونه‌ها به شما کمک می‌کنند نسخه‌های رمزگذاری‌شده وب‌سایت خود را در فضای ذخیره‌سازی ابری شخص ثالث مانند Amazon AWS، Google Drive، Dropbox یا سایر سرویس‌های ذخیره‌سازی قابل اعتماد ذخیره کنید. استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری در کنار نسخه‌های محلی یا بارگیری‌شده سایت، لایه امنیتی بیشتری را به وب‌سایت شما اضافه می‌کند.

پيشنهاد وب رمز: هاست پایتون چیست؟

محافظت در مورد اضافه بار (overload)

تقریباً هر افزونه پشتیبان‌گیری پشتیبان‌گیری برنامه‌ریزی‌شده ارائه می‌کند. چه چیزی فراتر از آن نیاز دارید؟ همچنین آیا باعث اضافه با روی سرور شما نیز میشود؟

اگر درایوی را که در آن نسخه پشتیبان از وب‌سایت تهیه می‌کنید گم کنید، چه اتفاقی می‌افتد. یا اگر حساب میزبانی شما هک شود چه می‌شود؟ چگونه وب سایت خود را بازیابی می‌کنید؟

در نتیجه محل نگهداری بک آپ وب سایت شما نیز باید ایمن باشد. اکثر پلاگین های پشتیبان می‌توانند نسخه های پشتیبان شما را در سرورهای وب ذخیره کنند. با این حال، بار روی عملکرد سرور شما را افزایش می‌دهد و همچنان یک نقطه خرابی دارد.

برخی از افزونه‌ها نیز سرورهای خود را برای ایمن نگه داشتن وب سایت شما دارند در حالی که برخی دیگر از ذخیره سازی ابری پشتیبانی می‌کنند. هنگام انتخاب یک افزونه، گزینه های ذخیره سازی خود را در نظر بگیرید.

پيشنهاد وب رمز: نحوه محافظت از سایت وردپرسی در مقابل حملات Brute Force

5 افزونه عالی برای گرفتن بک آپ در سایت وردپرسی

1- افزونه BackupBuddy

افزونه BackupBuddy

BackupBuddy یکی از قدیمی‌ترین افزونه‌های پشتیبان‌گیری است. از سال 2010 با ما بوده و هنوز هم قوی است. این افزونه شامل ویژگی های غنی است که می‌تواند از وب سایت وردپرس شما، از جمله تمام فایل‌ها و دارایی ها، نسخه پشتیبان تهیه کند.

این افزونه پشتیبان‌گیری خودکار برنامه‌ریزی‌شده را ارائه می‌کند و می‌تواند آنها را در مکانی که انتخاب می‌کنید ذخیره کند. مهمتر از همه، BackupBuddy یک راه ساده برای بازیابی سریع وب سایت در صورت نیاز ارائه می‌دهد. همه ویژگیها از یک داشبورد ساده کنترل می‌شود.

مزایای BackupBuddy

  • بک آپ گیری کامل از وب سایت شامل فایل‌ها و رسانه ها
  • تهیه نسخه پشتیبان برنامه ریزی شده برای امنیت دستی
  • بازیابی ساده از پشتیبان گیری
  • پشتیبانی از ذخیره سازی از راه دور
  • ویژگی های اعلان ایمیل

معایب BackupBuddy

  • دارای نسخه رایگان نیست
  • نسخه حق بیمه آن گران است

2- افزونه WPvivid Backup Pro

افزونه WPvivid Backup Pro

افزونه WPvivid به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت و به راحتی نسخه پشتیبان، بازیابی و مهاجرت را اجرا کنید. می‌توانید فرآیند بک آپ گرفتن را خودکار کنید، با یک کلیک بازیابی کنید و از ابر برای ذخیره سازی استفاده کنید.

این افزونه یک پلاگین عالی است، شامل یک نسخه آزمایشی رایگان برای کاربران جدید و نسخه پریمیوم، WPvivid Backup Pro، با گزینه های سفارشی سازی بسیار بیشتر میباشد. این افزونه شامل ویژگی هایی است که به شما این امکان را می‌دهد که سایت های مرحله بندی ایجاد کنید، پشتیبان گیری افزایشی انجام دهید و فقط بخش ها/ویژگی های خاصی را بر اساس نقش های کاربر نمایش دهید.

مزایای WPVivid

  • گرفتن بک آپ خودکار برنامه ریزی شده را ارائه می‌دهد
  • از مهاجرت وب سایت پشتیبانی می‌کند
  • به ایجاد یک محیط ساده برای سایت شما کمک می‌کند
  • تهیه نسخه پشتیبان افزایشی ارائه می‌دهد
  • به بکاپ گیری از شبکه های چند سایتی کمک می‌کند

معایب WPVivid

  • از پشتیبان گیری بلادرنگ پشتیبانی نمی‌کند

3- افزونه JetPack

افزونه JetPack

Jetpack احتمالاً شناخته شده ترین افزونه در این لیست است و یکی از پرطرفدارترین پلاگین های وردپرس به شمار می رود. یکی از بنیانگذاران وردپرس این افزونه پشتیبان را با تیم خود در Automattic توسعه داده است. این افزونه مزایای زیادی ارائه می‌دهد، اما چیزی که آن را برجسته می‌کند، ویژگی های بک آپ گیری آن است. پشتیبان‌گیری خودکار در زمان واقعی دریافت می‌کنید، و همچنین اگر به سایر خدمات آن نیاز دارید، این افزونه عالی است.

مزایای JetPack

  • امکان گرفتن بکاپ به صورت خودکار
  • بازیابی سریع را فراهم می‌کند
  • تهیه نسخه پشتیبان بلادرنگ
  • پشتیبانی پاسخگو از مشتری را ارائه می‌دهد
  • دارای هزاران ویژگی دیگر وردپرس است

معایب JetPack

  • بیشتر ویژگی‌ها فقط با طرح پولی ارائه می‌شوند

4- افزونه BlogVault

افزونه BlogVault

BlogVault ادعا می‌کند که 100٪ درصد موفقیت با بازیابی وب سایت است و می‌گوید که این سریع ترین افزونه برای تهیه بکاپ است. نسخه رایگان به شما پشتیبان گیری افزایشی، فضای ذخیره سازی ابری و حتی یک محیط مرحله بندی با یک کلیک را می‌دهد.

این افزونه ارزش بررسی را دارد زیرا نزدیک به نیم میلیون سایت با این افزونه پشتیبان‌گیری شده‌اند. آنها همچنین پشتیبانی سفارشی را در صورت بروز هرگونه مشکل یا سؤال ارائه می‌دهند.

مزایای BlogVault 

  • این افزونه به بکاپ گیری و بازیابی آسان وب سایت‌ها کمک می‌کند
  • از شبکه های چند سایتی پشتیبانی می‌کند
  • از مرحله بندی و مهاجرت وب سایت پشتیبانی می‌کند
  • این افزونه وب سایت را کنترل می‌کند و در صورت بروز هرگونه مشکل هشدار می‌دهد
  • از بک آپ ابری پشتیبانی می‌کند

معایب BlogVault

  • پشتیبان گیری جزئی نمی‌گیرد
  • این افزونه فقط شامل ابری است و از بک اپ گیری محلی پشتیبانی نمی‌کند

5- افزونه UpdraftPlus

افزونه UpdraftPlus

UpdraftPlus یکی از محبوب ترین و کارآمدترین افزونه ها برای تهیه نسخه بکاپ است. حتی نسخه رایگان نیز کار بسیار خوبی را انجام می‌دهد. ویژگی های زیادی مانند گرفتن بک آپ به صورت خودکار برنامه ریزی شده، ذخیره سازی ابری و پشتیبان گیری کامل را ارائه می‌دهد.

نسخه پریمیوم بسیاری از ویژگی‌های دیگر مانند پشتیبان‌گیری افزایشی، پشتیبانی مشتری، چندین مقصد ذخیره‌سازی ابری، مهاجرت وب‌سایت و بسیاری موارد دیگر را باز می‌کند.

مزایای UpdraftPlus

  • این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که یک نسخه پشتیبان کامل از سایت خود تهیه کنید
  • شما می‌توانید آن نسخه پشتیبان را روی ابر یا رایانه خود ذخیره کنید
  • این افزونه می‌تواند برنامه ریزی شده و فوری بک آپ را انجام دهد
  • میتوانید انتخاب کنید از کدام فایل‌ها نسخه پشتیبان تهیه شود
  • به سرعت نسخه های پشتیبان را از پنل مدیریت بازیابی کنید

معایب UpdraftPlus

  • بک آپ بلادرنگ ارائه نمی‌دهد
  • برای چندین مجوز دامنه گران می‌شود

پيشنهاد وب رمز: افزایش امنیت وردپرس با انتخاب درست افزونه ها‎

نتیجه گیری

اکنون می‌دانیم که تهیه نسخه بکاپ مهم است، اما از چه راهی باید استفاده کنید یا کدام راه بهترین است؟ بنابراین به نظر ما، پشتیبانی سایت وردپرس با استفاده از افزونه Backuply و بکاپ گیری با استفاده از مدیر وردپرس Softaculous راحت ترین، آسان ترین و پر امکانات ترین گزینه‌ها هستند.

نداشتن هاست بکاپ یا فضای ذخیره‌سازی از راه دور مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما مطمئناً احتمال امنیت پشتیبان‌گیری شما را افزایش می‌دهد، زیرا می‌توانید نسخه پشتیبان خود را در مکان‌های مختلف ذخیره کنید.

بنابراین در نهایت از هر وسیله ای که برای ایجاد پشتیبان استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آن را انجام می‌دهید. ممکن است هرگز نیاز نداشته باشید، اما اگر مشکلی پیش بیاید، متوجه خواهید شد که داشتن بک آپ (Back-Up) چقدر مهم است.

سوالات متداول

در اصل، پلاگین های پشتیبان وردپرس، هم از فایل های سایت شما و هم از پایگاه داده آن (با هم یا جداگانه) کپی ایجاد می‌کنند. سپس این افزونه‌ها به شما این امکان را می‌دهند انتخاب کنید کدام فایل های پشتیبان را "بازیابی" کنید. این بدان معناست که فایل‌های موجود و جداول پایگاه داده خود را با فایل‌های پشتیبان بازنویسی کنید.

پشتیبان‌گیری‌های وردپرس در بخش خاصی از پوشه‌های وردپرس در بخش مدیریت فایل میزبانی وب قرار دارند.

به عنوان یک قانون کلی، راه حل ایده آل برای اکثر وب سایت های وردپرس، پشتیبان گیری روزانه است. وقتی پشتیبان‌گیری روزانه ایجاد می‌کنید، خیالتان راحت است و می‌دانید که همیشه یک نسخه به‌روز برای بازیابی خواهید داشت.

وردپرس چیست؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به شما امکان میزبانی و ساخت وب سایت را می‌دهد. وردپرس شامل معماری پلاگین و یک سیستم قالب است، بنابراین می‌توانید هر وب سایتی را متناسب با تجارت، وبلاگ، نمونه کارها یا فروشگاه آنلاین خود سفارشی کنید.

استفاده از وردپرس برای افراد مبتدی آسان است. در واقع برای افراد غیر فنی ساخته شده است. رابط کاربری بصری و دوستانه است. برای افزودن یک طرح جدید به وب سایت خود، می‌توانید به سادگی یک تم را دانلود کنید. اگر نیاز به اضافه کردن یک عملکرد جدید دارید، مانند فرم تماس، فقط کافیست یک افزونه را نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.