اگر شما هم به دنبال خرید هاست یا راه‌اندازی شرکت هاستینگ هستید، یکی از سوالات مهمی که با آن مواجه خواهید شد، این است که «WHMCS چیست؟». WHMCS یک نرم‌افزار مدیریت هاستینگ و دامنه است که به شما این امکان را می‌دهد تا تمام بخش‌های کسب و کار خود را به صورت خودکار و آسان مدیریت کنید. در این مقاله، قصد داریم به شما توضیح دهیم که «WHMCS چیست»؛ «چرا برای شرکت‌های هاستینگ مهم است؟» و «چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید».

WHM چیست؟

WHM چیست

WHM یا Web Host Manager یک نرم‌افزار تحت وب است که به شما امکان می‌دهد تا سرور‌های اختصاصی و مجازی خود را به صورت کامل مدیریت کنید. با استفاده از WHM، می‌توانید حساب‌های کاربری cPanel را برای مشتریان خود ایجاد و مدیریت کنید و پشتیبان‌گیری و بازگردانی فایل‌ها را با آن انجام دهید.

در واقع، WHM نرم‌افزاری قدرتمند و پرکاربرد برای شرکت‌های هاستینگ است که می‌توان برای خرید هاست از آن استفاده کرد. مقاله زیر را بخوانید تا بیشتر با WHM و کاربردهای آن آشنا شوید.

WHM چیست؛ ۷ دلیل محبوبیت و ۱۴ کاربرد آن

WHMCS چیست؟

WHMCS چیست

WHMCS چیست؟ WHMCS یک پلتفرم و سیستم مدیریت و اتوماسیون هاستینگ است که امکان خودکارسازی فرایند‌های فروش و سرویس‌دهی به مشتریان را برای شرکت‌های فروش هاست، دامنه، سرور و ماژول فراهم می‌کند. با استفاده از WHMCS می‌توانید همه بخش‌های کسب و کار خود را به صورت خودکار انجام دهید. برخی از قابلیت‌های WHMCS عبارت‌اند از:

  • ایجاد، حذف، ویرایش، مسدود کردن و تمدید حساب‌های کاربری
  • صدور، پرداخت، یادآوری و پیگیری صورتحساب‌ها
  • ثبت، تمدید، انتقال و مدیریت دامنه‌ها
  • ارائه پشتیبانی به مشتریان از طریق تیکت‌ها
  • ادغام با سرویس‌های مختلف مانند cPanel، Plesk، DirectAdmin، SolusVM، CloudLinux و غیره
  • تولید گزارش‌های مالی، عملکردی و آماری
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف، از جمله فارسی
  • پشتیبانی از روش‌های پرداخت مختلف، از جمله درگاه بانک ملت

WHMCS راه حلی کامل برای شرکت‌های هاستینگ است که به شما اجازه می‌دهد کسب و کار خود را به روش حرفه‌ای و موثرتری مدیریت کنید. با استفاده از WHMCS، کاربران می‌توانند به وب‌سایت شما مراجعه کنند و برای خرید انواع خدمات وب، از جمله خرید سرور از شما اقدام کنند.

پيشنهاد وب رمز: PLESK چیست

تاریخچه آن

WHMCS یک نرم‌افزار مدیریت هاستینگ و دامنه است که در سال 2003 توسط Matt Pugh طراحی و توسعه یافت. Matt Pugh یک فروشنده خدمات هاستینگ بود که به دنبال راه حلی برای خودکارسازی فرایندهای خدمات‌رسانی به مشتریان خود بود.

او نرم‌افزار WHM را با قابلیت‌های مدیریت مشتریان، صدور صورتحساب، پشتیبانی و ثبت دامنه ترکیب کرد و WHMCS را ایجاد کرد. در سال 2005، اولین نسخه از WHMCS عرضه شد و به سرعت به محبوب‌ترین نرم‌افزار مدیریت هاستینگ در میان توسعه‌دهندگان تا به امروز تبدیل شد. امروزه، WHMCS یک پلتفرم کامل و قدرتمند است که توسط بسیاری از شرکت‌های هاستینگ و دامنه در سراسر جهان استفاده می‌شود.

چرا WHMCS برای هاستینگ‌ها حیاتی است؟

چرا WHMCS برای هاستینگ‌ها حیاتی است

WHMCS برای شرکت‌های هاستینگ حیاتی است زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تا کسب و کار خود را به صورت خودکار، سریع، آسان و حرفه‌ای اداره کنند. با استفاده از WHMCS، شرکت‌های هاستینگ می‌توانند:

  • فرایند فروش و سرویس دهی به مشتریان را ساده‌تر کنند
  • در هزینه‌ها و زمان شرکت صرفه‌جویی کنند
  • درآمد و سود خود را افزایش دهند
  • رضایت و وفاداری مشتریان را افزایش دهند
  • بازار خود را گسترش دهند و مشتریان جدیدی جذب کنند
  • با نیازها و تغییرات بازار همگام شوند
  • امنیت و کیفیت سرویس‌های خود را تضمین کنند

WHMCS یک نرم‌افزار منعطف و قابل توسعه است که با بسیاری از نرم‌افزارها و سرویس‌های مرتبط با هاستینگ سازگار است. برخی از این نرم‌افزارها و سرویس‌ها عبارت‌اند از:

  • پنل‌های مدیریت هاستینگ مانند سی پنل، DirectAdmin، Plesk و غیره
  • سرویس‌های مجازی‌سازی مانند SolusVM، Virtualizor، Proxmox و غیره
  • سرویس‌های ابری مانند AWS، Google Cloud، Azure و غیره
  • سرویس‌های ثبت دامنه مانند ResellerClub، Enom، Namecheap و غیره

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، WHMCS یک نرم‌افزار کامل برای شرکت‌های هاستینگ است که به آن‌ها امکان می‌دهد تمام جنبه‌های کسب و کار خود را به صورت یکپارچه و خودکار مدیریت کنند.

پيشنهاد وب رمز: بهترین کنترل پنل سرویس هاستینگ کدام است؟

قابلیت‌های WHMCS

تا اینجا متوجه شدیم که WHMCS یک نرم‌افزار با قابلیت‌های فراوان برای مدیریت هاستینگ و دامنه است که به شما امکان می‌دهد همه بخش‌های کسب و کار خود را به صورت خودکار مدیریت کنید. در این بخش، می‌خواهیم به برخی از قابلیت‌های WHMCS که برای شرکت‌های هاستینگ مفید و مهم هستند، بپردازیم. این قابلیت‌ها عبارت‌اند از:

۱- یک اتوماسیون کامل برای شرکت‌های هاستینگ

یک اتوماسیون کامل برای شرکت‌های هاستینگ

WHMCS به شما امکان می‌دهد تمام فرایندهای فروش و سرویس‌دهی به مشتریان را به صورت خودکار انجام دهید. شما می‌توانید حساب‌های کاربری، صورتحساب‌ها، دامنه‌ها، سرور‌ها، ماژول‌ها و غیره را از طریق یک پنل مدیریتی کنترل کنید.

WHMCS با استفاده از API‌ها و هوک‌ها با نرم‌افزارها و سرویس‌های مختلف مانند cPanel، Plesk، دایرکت ادمین، SolusVM، CloudLinux و غیره ادغام می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تنظیمات و عملکردهای آن‌ها را از راه دور تغییر دهید.

۲- امکان ثبت نام، تیکت، پرداخت، ثبت سفارش، تمدید، ارتقا و …

با استفاده از WHMCS، می‌توانید پورتال کاربری برای مشتریان خود ایجاد کنید. در این پورتال، مشتریان می‌توانند ثبت نام کنند، اطلاعات شخصی خود را ویرایش کنند، تیکت باز کنند و با پشتیبانی تماس بگیرند، صورتحساب‌های خود را بررسی و پرداخت کنند، سفارش جدید ثبت کنند و سفارش‌های فعلی خود را تمدید یا ارتقا دهند، دامنه‌ها و سرویس‌های خود را مشاهده و مدیریت کنند.

۳- امکانات بسیار زیاد در سطح مدیریتی

WHMCS امکانات بسیار زیادی در سطح مدیریتی به شما می‌دهد. شما می‌توانید در پنل مدیریت خود حساب‌های کاربران، نمایندگان فروش و تیم پشتیبانی را ایجاد، حذف، ویرایش و مسدود کنید.

همچنین می‌توانید صورتحساب‌های مختلف را صادر، لغو و پیگیری کنید. علاوه بر این، امکاناتی مانند ثبت، تمدید، انتقال، مسدود و بازگشایی دامنه‌ها و اضافه، حذف، ویرایش، فعال و غیرفعال کردن سرور‌ها و سرویس‌ها را نیز خواهید داشت.

۴- انجام درخواست‌ها به صورت خودکار

انجام درخواست‌ها به صورت خودکار

WHMCS با اجرای درخواست‌های خودکار، به شما امکان می‌دهد تا درخواست‌های مشتریان را به صورت خودکار بررسی کرده و پاسخ دهید. این فرایند شامل فعال‌سازی حساب‌های کاربری، تمدید سرویس‌ها، ثبت و تمدید دامنه‌ها، ارسال یادآوری‌های پرداخت، ارسال گزارش‌های فعالیت‌ها و حذف یا مسدود کردن حساب‌های کاربری است. WHMCS با استفاده از Cron Job‌ها در فواصل زمانی مشخص، درخواست‌های خودکار را اجرا می‌کند و به شما گزارش می‌دهد.

۵- پشتیبانی از زبان فارسی

WHMCS یک نرم‌افزار چند زبانه است که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید WHMCS را به زبان فارسی نصب کنید. با استفاده از WHMCS به زبان فارسی، می‌توانید منوی‌های کاربری را به زبان فارسی ارائه دهید، بخش‌های مختلف سایت را به شکل بومی و فارسی طراحی کنید و برای پشتیبانی و کمک به کاربران، مشکلی برای درک محتوا و امکانات سایت خود نداشته باشید.

مزایای اصلی پلتفرم WHMCS

WHMCS یک پلتفرم و سیستم مدیریت و اتوماسیون هاستینگ است که بسیاری از مزایا را برای شرکت‌های فروش هاست، دامنه و سرور به همراه دارد. با استفاده از WHMCS، می‌توانید کسب و کار خود را به صورت حرفه‌ای، سریع، آسان و امن اداره کنید. در این بخش، می‌خواهیم به برخی از مزایای اصلی پلتفرم WHMCS که برای شرکت‌های هاستینگ کاربردی و مفید هستند، بپردازیم. این مزایا عبارت‌اند از:

۱- ساده سازی پروسه ساخت پکیج

ساده سازی پروسه ساخت پکیج

WHMCS به شما امکان می‌دهد تا پکیج‌های مختلفی برای فروش هاست، سرور و  دامنه ایجاد کنید. شما می‌توانید منابع، قیمت، مدت زمان، میزان تخفیف، ویژگی‌ها و شرایط هر پکیج را نیز تعریف کنید. WHMCS به شما امکان می‌دهد پکیج‌های خود را با استفاده از قالب‌های زیبا و قابل سفارشی‌سازی نمایش دهید. شما می‌توانید پکیج‌های خود را براساس نوع سرویس، دسته‌بندی‌ها، برچسب‌ها و غیره مرتب کنید.

۲- خودکارسازی سیستم صورتحساب

WHMCS به شما امکان می‌دهد تا سیستم صورتحساب خود را به صورت خودکار اداره کنید. شما می‌توانید صورتحساب‌های کاربران خود را براساس زمان، مبلغ، وضعیت و غیره مشاهده و مدیریت کنید. WHMCS به شما امکان می‌دهد صورتحساب‌های خود را با استفاده از قالب‌های زیبا و قابل سفارشی‌سازی طراحی کنید. همچنین، شما می‌توانید نوتیفیکیشن‌های یادآوری برای پرداخت صورتحساب را به صورت خودکار و از طریق پیامک یا ایمیل به مشتریان خود ارسال کنید.

۳- سیستم پشتیبانی مشتری

سیستم پشتیبانی مشتری

WHMCS به شما امکان می‌دهد تا یک سیستم پشتیبانی مشتری قوی و موثر ایجاد کنید. شما می‌توانید با استفاده از سیستم تیکتینگ، با مشتریان خود در ارتباط باشید و به درخواست‌های آن‌ها پاسخ دهید.

همچنین، می‌توانید تیکت‌ها را براساس عنوان، وضعیت، اولویت، دپارتمان، کاربر و غیره مشاهده و مدیریت کنید. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند ایمیل، پیامک، تلگرام و غیره به مشتریان خود اطلاع‌رسانی کنید.

۴- خودکارسازی مدیریت دامنه

WHMCS این قابلیت را ارائه می‌دهد که بتوانید مدیریت دامنه‌های خود و مشتریان خود را به صورت خودکار انجام دهید. شما می‌توانید دامنه‌های خود را براساس نام، وضعیت، تاریخ انقضا، ثبت‌کننده و غیره مشاهده و مدیریت کنید.

همچنین، می‌توانید دامنه‌های خود را با استفاده از سرویس‌های ثبت دامنه مختلف ثبت، تمدید، انتقال، بازگشایی و مسدود کنید و تنظیمات DNS، WHOIS، SSL و غیره را برای دامنه‌های خود تغییر دهید.

کاربردهای WHMCS

WHMCS کاربردهای زیادی دارد و با استفاده از آن، می‌توانید:

  • یک کسب و کار خدمات هاستینگ حرفه‌ای و موفق راه‌اندازی کنید
  • یک شرکت هاستینگ را به صورت کامل مدیریت کنید
  • نماینده فروش خدمات هاستینگ شوید و از پورسانت‌های خوبی برخوردار شوید
  • یک سرویس یا محصول جدید را با استفاده از WHMCS ارائه دهید

WHMCS نرم‌افزاری منعطف و قابل توسعه است که با بسیاری از نرم‌افزارها و سرویس‌های مرتبط با هاستینگ سازگار است. شما می‌توانید با استفاده از API‌ها و هوک‌های WHMCS، سرویس یا محصول خود را با WHMCS ادغام کنید و به مشتریان خود ارائه دهید. برخی از سرویس‌ها و محصولاتی که با WHMCS قابل ارائه هستند عبارت‌اند از:

  • سرور‌ اختصاصی
  • سرور‌ مجازی
  • هاست لینوکس
  • هاست ویندوز
  • هاست وردپرس
  • گواهی SSL
  • تنظیمات CDN
  • فول بکاپ از هاست

در کل، WHMCS نرم‌افزاری کاربردی برای شرکت‌های هاستینگ است که به آن‌ها کمک می‌کند تا در خدمات خود تنوع داشته باشند و بازار خود را گسترش دهند.

پيشنهاد وب رمز: ریستور بکاپ در هاست

خدمات WHMCS چیست؟

در این بخش، به برخی از خدمات WHMCS که برای شرکت‌های هاستینگ ضروری و مورد نیاز هستند، می‌پردازیم. این خدمات عبارت‌اند از:

۱- میزبانی وب

میزبانی وب

WHMCS به شما امکان می‌دهد تا سرویس‌های میزبانی وب را به مشتریان خود ارائه دهید. شما می‌توانید پکیج‌های مختلفی برای هاست لینوکس، هاست ویندوز، هاست وردپرس، سرور‌ مجازی، سرور اختصاصی و غیره تعریف کنید و با استفاده از WHMCS، سرویس‌های خود را به صورت خودکار در سرور‌های خود فعال کنید.

شما می‌توانید با استفاده از WHMCS خدماتی مانند اتصال دامنه به هاست نیز انجام دهید. همچنین، می‌توانید با استفاده از WHMCS، صورتحساب‌های سرویس‌های خود را برای کاربران صادر کنید و فرایند پرداخت آن‌ها را نیز مدیریت کنید.

۲- مدیریت دامنه

مدیریت دامنه

WHMCS به شما امکان می‌دهد تا سرویس‌های ثبت دامنه را به مشتریان خود ارائه دهید. شما می‌توانید با استفاده از WHMCS، دامنه‌های خود و مشتریان خود را به صورت خودکار ثبت، تمدید، انتقال، بازگشایی و مسدود کنید.

شما می‌توانید با استفاده از WHMCS، تنظیمات DNS، WHOIS، SSL و غیره را برای دامنه‌های خود و مشتریان خود تغییر دهید. همچنین، با استفاده از قابلیت‌های WHMCS، می‌توانید صورتحساب دامنه را برای کاربران صادر کنید. البته این فرایند کاملا به صورت خودکار انجام داده می‌شود و نیازی نیست به صورت دستی صورتحسابی را صادر کنید.

۳- صورتحساب

WHMCS به شما امکان می‌دهد تا سیستم صورتحساب خود را به صورت حرفه‌ای و آسان اداره کنید. شما می‌توانید با استفاده از WHMCS، صورتحساب‌های خود را براساس زمان، مبلغ، وضعیت و نوع صورتحساب مشاهده و مدیریت کنید.

همچنین، می‌توانید با استفاده از WHMCS، صورتحساب‌های خود را به صورت PDF چاپ کرده و برای مشتریان خود ارسال کنید. شما می‌توانید با استفاده از WHMCS، صورتحساب‌های خود را با استفاده از روش‌های پرداخت مختلف دریافت کنید و یادآوری‌های پرداخت صورتحساب را به صورت خودکار برای مشتریانتان ارسال کنید.

۴- پشتیبانی

WHMCS به شما امکان می‌دهد تا سیستم پشتیبانی مشتری را به صورت کارآمد و مؤثر طراحی و اجرا کنید. شما می‌توانید با استفاده از WHMCS، با مشتریان خود از طریق سیستم تیکتینگ، ایمیل، پیامک و یا تلگرام و واتس‌اپ و غیره در ارتباط باشید و به درخواست‌های آن‌ها پاسخ دهید.

همچنین با استفاده از WHMCS می‌توانید تیکت‌های خود را براساس عنوان، وضعیت، اولویت، دپارتمان، کاربر و غیره مشاهده و مدیریت کنید. با استفاده از WHMCS، می‌توانید یک پایگاه دانش برای مشتریان خود ایجاد کنید که در آن به سوالات رایج کاربران پاسخ داده‌اید و می‌توانند در صورت امکان، قبل از تماس با پشتیبانی، پاسخ به سوال خود را در این بخش پیدا کنند.

امنیت WHMCS چگونه است؟

امنیت WHMCS

همان‌طور که تا الان متوجه شده‌اید، WHMCS یک سیستم مدیریت هاستینگ است که برای ارائه خدمات میزبانی وب، دامنه، صورتحساب و پشتیبانی به مشتریان استفاده می‌شود. این سیستم دارای ویژگی‌های امنیتی زیادی است که به حفظ اطلاعات حساس شما و مشتریانتان کمک می‌کند.

این ویژگی‌ها شامل رمزگذاری فایل‌های منبع، استفاده از Captcha یا reCAPTCHA، تعیین میزان امنیت رمز عبور، محدود کردن دسترسی‌ها، حذف داده‌های رمزگذاری شده، فعال کردن SSL، تنظیمات پروکسی و محدود کردن دسترسی به API می‌شوند.

همچنین، شما باید بتوانید امنیت سرور خود را نیز تأمین کنید. با استفاده از SSH/SFTP، تغییر پورت SSH، بستن پورت‌های ناخواسته، استفاده از فایرول و محدود کردن دسترسی SSH می‌توانید امنیت‌ سرورها را تا حدود زیادی تامین کنید.

پیش نیازهای سرور برای راه اندازی WHMCS

برای راه‌اندازی WHMCS، شما نیاز به یک سرور دارید که بتواند این سیستم را اجرا کند. سرور می‌تواند فیزیکی یا مجازی باشد. در صورت استفاده از مجازی سازی، باید مطمئن شوید که منابع کافی به سرور مجازی اختصاص داده شده است. پیش نیازهای سرور برای راه اندازی WHMCS در جدول زیر آورده شده است:

پیش نیازحداقلتوصیه شده
سیستم عاملویندوز یا لینوکسلینوکس
وب سرورApacheApache
PHPنسخه 7.2آخرین نسخه 7.4 یا 8.1
حافظه PHP64 مگابایت128 مگابایت
پسوند دیتابیس PHPPDOPDO
پسوندهای PHPCurl با SSL GD2 Image Library JSON Support Reflection XML BC Math Fileinfo GMP Iconv Intl MBString OpenSSL SOAP Zip Extension یا proc_open FunctionCurl با SSL GD2 Image Library JSON Support Reflection XML BC Math Fileinfo GMP Iconv Intl MBString OpenSSL SOAP Zip Extension یا proc_open Function
MySQLنسخه 5.2.0 (Strict Mode Disabled)آخرین نسخه 8.0
ionCube Loaderنسخه 10.4.5 یا بالاتر برای PHP 7.2 تا 7.4 نسخه 12.0.1 یا بالاتر برای PHP 8.1آخرین نسخه ionCube Loader برای نسخه PHP خود
فضای دیسک خالصحداقل 250 مگابایتبه اندازه‌ای که نیاز باشد

نحوه استفاده از WHMCS

کار کردن با WHMCS یک سیستم مدیریت هاستینگ است که به شما امکان می‌دهد تا خدمات میزبانی وب، دامنه، صورتحساب و پشتیبانی را به مشتریان خود ارائه دهید. برای استفاده از WHMCS، شما نیاز به چند مرحله دارید که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم. این مراحل عبارت‌اند از:

خرید لایسنس

خرید لایسنس

برای استفاده از WHMCS، شما باید یک لایسنس مناسب برای نوع کسب و کار خود خریداری کنید. لایسنس‌های WHMCS در سطوح مختلفی از قیمت‌‌ها و قابلیت‌ها ارائه می‌شوند و شما می‌توانید هر زمان که خواستید لایسنس خود را از بین آن‌ها تغییر دهید. همچنین، شما می‌توانید از افزونه‌های WHMCS برای افزایش ارزش و کارایی سیستم خود استفاده کنید.

خرید سرور و نصب WHMCS

بعد از خرید لایسنس، شما باید یک سرور مناسب برای نصب و اجرای WHMCS تهیه کنید. سرور شما می‌تواند فیزیکی یا مجازی باشد و باید با پیش نیازهای سیستم WHMCS که پیش‌تر ذکر کردیم، سازگار باشد.

شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف، فایل‌های WHMCS را بر روی سرور خود آپلود و نصب کنید. برای راهنمای نصب WHMCS به صورت دقیق و مرحله‌به‌مرحله، می‌توانید از منابع مختلف موجود در اینترنت استفاده کنید.

پيشنهاد وب رمز: آپلود فایل در هاست

نصب نرم‌افزاری

نصب نرم‌افزاری

پس از نصب WHMCS، شما باید نرم‌افزار‌های لازم برای استفاده از قابلیت‌های WHMCS را نصب کنید. برخی از این نرم‌افزار‌ها عبارت‌اند از ionCube Loader که فایل‌های منبع WHMCS را رمزگذاری و رمزگشایی می‌کند، و پروژه‌های Cron7 که فعالیت‌های خودکار WHMCS را اجرا می‌کنند. برای راهنمای نصب این نرم‌افزار‌ها به صورت مرحله‌به‌مرحله نیز می‌توانید از منابع موجود در اینترنت استفاده کنید.

ادغام با سایت اصلی

در نهایت، شما باید WHMCS را با سایت اصلی خود ادغام کنید. این ادغام به شما این امکان را می‌دهد تا WHMCS را با طراحی و برند خود هماهنگ کنید و به مشتریان خود یک تجربه یکپارچه ارائه دهید.

برای ادغام WHMCS، می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید یا قالب خود را سفارشی کنید. همچنین، شما می‌توانید WHMCS را با سایت‌هایی مانند وردپرس، جوملا، دروپال و غیره ادغام کنید.

بخش‌های اصلی محیط WHMCS

WHMCS دارای چندین بخش مختلف است که هر کدام از آن‌ها وظایف و قابلیت‌های خاص خود را دارند. در این بخش، به معرفی بخش‌های اصلی محیط WHMCS می‌پردازیم. این بخش‌ها عبارت‌اند از:

بخش مدیریتی

بخش مدیریتی

این بخش جایی است که شما به عنوان مدیر یا ادمین WHMCS می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و تمام جنبه‌های کسب و کار خود را مدیریت کنید. در این بخش، شما می‌توانید مشتریان، سرویس‌ها، صورتحساب‌ها، تیکت‌ها، دامنه‌ها، سرورها، افزونه‌ها و تنظیمات WHMCS را مشاهده و ویرایش کنید و نظارت کلی بر روند فعالیت‌ها و عملکردهای سایت خود داشته باشید.

بخش مشتری

در این بخش که برای مشتریان شما طراحی شده، مشتریان می‌توانند با دسترسی به آن، حساب خود را مدیریت کنند. آن‌ها می‌توانند در این بخش، سرویس‌های خود را سفارش دهند، صورتحساب‌های خود را پرداخت کنند، تیکت‌های پشتیبانی باز کنند، دامنه‌های خود را ثبت و تمدید کنند و تنظیمات حساب خود را تغییر دهند. در کل، این بخش، دارای همه امکانات و ویژگی‌های بخش پورتال مشتریان است.

بخش پشتیبانی مشتری

بخش پشتیبانی مشتری

این بخش هم جایی است که شما می‌توانید با مشتریان خود در ارتباط باشید و سوالات آن‌ها را پاسخ دهید و مشکلات آن‌ها را حل کنید. کاربران در این بخش می‌توانند تیکت‌های جدیدی ایجاد کنند و شما می‌توانید در این بخش به آن‌ها پاسخ دهید و تیکت‌های مورد نظر را ببندید، دیتابیس‌ها را به‌روزرسانی کنید، فایل‌ها را دانلود یا آپلود کنید و گزارش‌های پشتیبانی مختلفی از این بخش تهیه کنید.

صورتحساب خودکار

این بخش از WHMCS جایی است که به صورت خودکار فعالیت‌های مالی شما را انجام می‌دهد. در این بخش، WHMCS صورتحساب‌های جدید را صادر، ارسال و چک می‌کند، پرداخت‌های دریافتی را ثبت و تأیید می‌کند، سرویس‌های منقضی یا لغو شده را حذف یا تعلیق می‌کند و گزارشات مالی دقیقی را تولید می‌کند. در کل، بخش صورتحساب خودکار باعث خودکاری سازی فرایندهای مربوط به صورتحساب سایت شما می‌شود.

تنظیمات پیکربندی امنیت

تنظیمات پیکربندی امنیت

این بخش جایی است که شما می‌توانید تنظیمات امنیتی WHMCS را بهبود دهید و سایت خود را در برابر تهدیدات احتمالی محافظت کنید. در این بخش، شما می‌توانید رمز عبور خود را قوی‌تر کرده و تغییر دهید، دسترسی به بخش‌های مختلف مدیریت را برای هر ادمین محدود کنید، داده‌های حساس را رمزگذاری کنید، گواهی‌های SSL را فعال یا غیرفعال کنید و غیره.

رقبای WHMCS

WHMCS یکی از محبوب‌ترین و جامع‌ترین سیستم‌های مدیریت هاستینگ است که برای ارائه خدمات میزبانی وب، دامنه، صورتحساب و پشتیبانی به مشتریان طراحی شده است.

همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید، WHMCS تنها گزینه موجود برای مدیریت خدمات هاستینگ نیست و رقبای دیگری نیز وجود دارد. برخی از رقبای WHMCS عبارت‌اند از:

  • Zoho Invoice
  • FreshBooks
  • Airbase
  • TallyPrime
  • Vyapar

این نرم‌افزارها امکان ساخت صورتحساب‌های حرفه‌ای، مدیریت پرداخت‌ها و تولید گزارشات مالی، ارسال و پیگیری صورتحساب‌ها، مدیریت پروژه‌ها و ارائه پشتیبانی به مشتریان، کنترل هزینه‌ها و غیره را فراهم می‌کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله، به بررسی این موضوع که WHMCS چیست؛ چرا برای شرکت‌های هاستینگ مهم است؟ پرداختیم. WHMCS یک سیستم مدیریت هاستینگ است که به شما امکان می‌دهد تا خدمات میزبانی وب را به مشتریان خود ارائه دهید.

اگر شما هم به دنبال یک سیستم مدیریت هاستینگ حرفه‌ای و قدرتمند هستید، ما به شما WHMCS را پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید لایسنس WHMCS، می‌توانید به سایت رسمی WHMCS مراجعه کنید.

اما اگر شما نمی‌خواهید با نصب و تنظیمات WHMCS سروکله بزنید و اطلاعات فنی زیادی در این زمینه ندارید، راه حل آسانی وجود دارد. شما می‌توانید از وب رمز که یکی از بهترین ارائه دهنده‌های خدمات هاستینگ در ایران است، استفاده کنید. با استفاده از وب رمز، می‌توانید در کوتاه ترین زمان، کسب و کار هاستینگ خود را راه اندازی کنید و از قابلیت‌های فوق العاده WHMCS بهره مند شوید.

سوالات متداول

WHMCS یک سیستم مدیریت هاستینگ و فروشگاهی است که به کسب و کارهای ارائه دهنده خدمات هاستینگ کمک می‌کند تا عملیات مالی، صورتحساب‌ها، پشتیبانی مشتریان و مدیریت سفارشات را به صورت متمرکز و خودکار انجام دهند. WHMCS به شما امکان می‌دهد تا برای مشتریان خود صورتحساب ایجاد کنید، پرداخت‌ها را دریافت کنید و گزارشات مالی دقیقی را تهیه کنید.

بله، WHMCS با بیش از 200 سرویس دیگر همکاری می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا به راحتی سیستم خود را با آن‌ها ادغام کنید. برخی از این سرویس‌ها عبارت‌اند از: cPanel، Plesk، DirectAdmin، SolusVM، PayPal، Stripe، MailChimp و غیره. شما می‌توانید لیست کامل سرویس‌های همکار WHMCS را در در سایت اصلی آن مشاهده کنید.

بله، WHMCS یک سیستم قابل تغییر و قابل سفارشی‌سازی است که به شما اجازه می‌دهد تا طراحی آن را با نیازها و سلیقه خود همخوان کنید. شما می‌توانید قالب WHMCS را تغییر دهید یا قالب جدیدی را برای آن طراحی کنید، افزونه‌های WHMCS را روی آن نصب کنید، کدهای WHMCS را ویرایش کنید یا کدهای جدیدی را اضافه کنید و غیره. برای راهنمای تغییر و سفارشی سازی WHMCS، می‌توانید به سایت اصلی آن مراجعه کنید.

بله، WHMCS از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید کلیه عبارات و پیام‌های WHMCS رابط کاربرى خود را به زبان فارسی تبدیل کنید. همچنین، می‌توانید از افزونه‌های فارسی ساز WHMCS استفاده کنید که به شما امکان می‌دهند تا مشکلات فارسی نویسی در WHMCS را حل کنید و قابلیت‌های اضافی مانند تقویم شمسی، درگاه پرداخت بانکی، ارسال پیامک و غیره را به سیستم خود اضافه کنید.

بله، WHMCS امکاناتی برای مدیریت پشتیبانی مشتریان نیز فراهم می‌کند. شما می‌توانید تیکت‌های پشتیبانی مشتریانتان را دریافت کنید، به آن‌ها پاسخ دهید و تاریخچه مکالمات را مدیریت کنید. همچنین، WHMCS امکان ایجاد بخش پرسش و پاسخ برای مشتریان را نیز دارد تا به طور خودکار به سوالات رایج پاسخ دهد و زمان و هزینه‌های پشتیبانی را کاهش دهد.

منبع : whmcs.com whmcsglobalservices.com inmotionhosting.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.