انتخاب یک سیستم عامل برای سرور مجازی یا اختصاصی شما یک تصمیم مهم است که بر عملکرد، امنیت و مدیریت کلی سرور تأثیر می‌گذارد. در قلمرو توزیع‌های لینوکس، CentOS یا Ubuntu به عنوان گزینه‌های محبوب برجسته می‌شوند که هر کدام مجموعه مجزایی از مزایا و ویژگی‌های خود را ارائه می‌کنند.

برای کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه، این مقاله بررسی کاملی از CentOS یا Ubuntu ارائه می‌دهد و تفاوت ها، مزایا، معایب و موارد استفاده ایده آل برای کاربران مختلف را برجسته می‌کند. در پایان این مقایسه، درک واضح تری از اینکه کدام توزیع لینوکس برای نیازهای خاص و نیازهای وب سرور شما مناسب است، خواهید داشت.

centos چیست؟

centos چیست

CentOS، مخفف Community Enterprise Operating System، یک توزیع لینوکس منبع باز است که دقیقاً از Red Hat Enterprise Linux (RHEL)، یک انتخاب برجسته در دنیای فناوری اطلاعات شرکتی الگوبرداری شده است. CentOS که در سال 2004 معرفی شد، به عنوان یک سیستم عامل در کلاس سازمانی با پشتیبانی یک جامعه پشتیبانی عمل می‌کند، که به کاربران اجازه می‌دهد تا از قابلیت های قدرتمند آن به صورت رایگان استفاده کنند.

شباهت زیاد به RHEL مزایای متعددی از جمله قابلیت شخصی‌سازی بالا، ویژگی‌های امنیتی قوی و پایداری استثنایی را به CentOS ارائه می‌کند که آن را به یک انتخاب جذاب برای مشاغل و توسعه‌دهندگان تبدیل می‌کند. علاوه بر این، CentOS از تست گسترده و نرم افزار درجه سازمانی RHEL سود می‌برد و اطمینان می‌دهد که توزیع برای برنامه‌ها و محیط های حیاتی مناسب است.

با این حال، ذکر این نکته ضروری است که CentOS Linux 8 در تاریخ 31/12/2021 به پایان عمر خود (EOL) رسید، در حالی که CentOS Linux 7 قرار است در تاریخ 30/06/2024 به EOL برسد. در پاسخ به این موضوع، جامعه CentOS CentOS Stream را معرفی کرد، یک توزیع لینوکس رولینگ که به عنوان یک پلتفرم توسعه بالادستی برای RHEL عمل می‌کند. با معرفی CentOS Stream، کاربران به‌روزرسانی‌ها را سریع‌تر دریافت می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهد تا با آخرین ویژگی‌ها و پیشرفت‌ها در جریان باشند و در عین حال سازگاری با RHEL را حفظ کنند.

ما در این قسمت به CentOS اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید CentOS چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

ویژگی‌های سنت او اس

این دو توزیع از نظر ویژگی ها، مخاطبان هدف و کاربردهایشان تفاوت هایی با هم دارند. CentOS یک سیستم عامل همه کاره با موارد استفاده بسیاری از جمله فضاهای مجازی، محاسبات علمی، سرورهای مرکز داده، برنامه های کاربردی مبتنی بر وب و غیره است.

از ویژگی های ارزشمند آن می‌توان به گزینه های سفارشی سازی، مصرف کم حافظه، عملکرد، مقیاس پذیری، منبع باز بودن، صرفه جویی در هزینه و سازگاری با بسته های Red Hat اشاره کرد. در اینجا به برخی از مزایای سنت او اس اشاره می‌شود:

۱- امنیت

CentOS به دلیل ثبات و امنیت خود مشهور است، که آن را به یک انتخاب محبوب برای محیط های سازمانی تبدیل می‌کند. به دلیل ماهیت منبع باز آن، هر کسی می‌تواند کد منبع آن را تغییر داده و توزیع کند. همچنین دارای ویژگی های امنیتی داخلی مانند SELinux، فایروال‌ها و رمزگذاری است. تیم CentOS ویژگی‌های امنیتی را برای اطمینان از حفاظت از داده‌ها و جلوگیری از نقض‌ها بهبود داده است.

آخرین نسخه اکنون دارای OpenSSL 1.1.1 است که به طور پیش فرض شامل TLS 1.3 است. این تضمین می‌کند که تمام داده های شما و همچنین داده های مشتریان شما از نظر رمزنگاری محافظت می‌شود. همچنین، سیستم‌عامل دارای یک خط‌مشی رمزنگاری در سطح سیستم است که به این معنی است که نیازی به تغییر تنظیمات امنیتی برای برنامه‌های جداگانه ندارید.

۲- به روز رسانی مداوم

CentOS پشتیبانی طولانی مدت با به‌روزرسانی‌ها و وصله‌ها را تا 10 سال ارائه می‌کند. این یک پلت فرم قابل اعتماد برای مشاغل می‌دهد. همچنین با طیف گسترده ای از ابزارها و برنامه های نرم افزاری سازگار است، به همین دلیل است که طرفداران زیادی در بین توسعه دهندگان و متخصصان فناوری اطلاعات به دست آورده است.

۳- پشتیبانی خوب

پشتیبانی خوب

CentOS جامعه بزرگی از کاربران و توسعه دهندگان دارد که فعالانه در توسعه آن شرکت می‌کنند و برای کمک به نیازها پشتیبانی ارائه می‌دهند. Red Hat هر چند سال یک بار یک نسخه جدید CentOS Linux را منتشر می‌کند و هر کدام به مدت ده سال پشتیبانی می‌شوند. این منجر به مشکلات کمتری می‌شود که ممکن است در اثر به روز رسانی نرم افزار ایجاد شود.

۴- رایگان بودن

سنت او اس یکی از توزیع های مختلف لینوکس و رایگان و منبع باز میباشد. CentOS 8 دارای نسخه مدیریت بسته YUM نسخه 4.0.4 است که اکنون از فناوری DNF (Dandified YUM) به عنوان باطن خود استفاده می‌کند. DNF نسل بعدی YUM است و نسخه جدید سیستم عامل به شما امکان می‌دهد از هر دو برای مدیریت بسته‌ها استفاده کنید.

۵- انعطاف پذیر بودن

CentOS از نسخه های نرم افزار پایدار استفاده می‌کند زیرا چرخه انتشار طولانی تر است. بنابراین، برنامه‌ها نیازی به به روز رسانی مرتب ندارند. کاربران CentOS گزینه‌های مختلفی از پلتفرم‌های مدیریتی از جمله cPanel، Plesk، WebMin، Spacewalk، CWP، Virtualmin و VestaCP دارند. CentOS یک توزیع منبع باز است. این بدان معنی است که کاربران ممکن است آن را تغییر دهند و آزادانه توزیع کنند.

۶- انجمن های حرفه ای

جامعه CentOS متعهد شده است که آن را پچ به وصله توسعه دهد، که یکی از دلایل مهمی‌است که برای حفظ سهم قابل توجهی از بازار کنترل می‌کند. این جامعه باز در طول زمان گرد هم آمده و SIGهای فردی را توسعه داده است. این سازمان‌ها به تقویت حوزه‌های عملکردی خاص مانند مجازی‌سازی و تجربه کاربر توجه زیادی دارند.

هیئت مدیره CentOS انتخاب می‌کند که کدام SIG می‌توانند تحت حمایت خود شروع به کار کنند. هر عضو جامعه می‌تواند نقش خود را در SIG بازی کند تا زمانی که نتواند انتقادات جامعه را بپذیرد و مستندات کافی داشته باشد.

سپس جامعه نیز برای کمک به کاربران باتجربه و تازه کارها مستقر می‌شود. در نتیجه، آنها لیست های پستی مختلفی را برای کمک به کاربران در دریافت مشاوره مستقیم از سایر اعضای جامعه، به زبان های مختلف ارائه می‌دهند.

ubuntu چیست؟

ubuntu چیست

اوبونتو یک توزیع لینوکس منبع باز همه کاره و پرکاربرد است که بر اساس معماری دبیان ساخته شده است. از زمان انتشار اولیه خود در سال 2004، اوبونتو به لطف رابط کاربر پسند، ویژگی های گسترده و عملکرد قوی، محبوبیت زیادی در بین کاربران، توسعه دهندگان و مشاغل به دست آورده است.

یکی از نقاط قوت اصلی اوبونتو در مخزن گسترده گروه‌ها و ویژگی‌های بسته نهفته است که به کاربران امکان می‌دهد تجربه خود را سفارشی کنند و سیستم را بر اساس نیازهای خاص خود تنظیم کنند.

مرکز نرم‌افزار اوبونتو مجموعه‌ای غنی از برنامه‌های کاربردی را ارائه می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد بسته‌های نرم‌افزاری جدید را کشف و نصب کنند. این مجموعه گسترده از برنامه ها، دسته های مختلفی مانند بهره وری، چند رسانه ای، آموزش و بازی را پوشش می‌دهد.

علاوه بر قابلیت شخصی سازی، اوبونتو به دلیل ویژگی های امنیتی قوی خود مشهور است. این توزیع به‌روزرسانی‌های مکرر، از جمله وصله‌های امنیتی را دریافت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران در برابر آخرین تهدیدات محافظت می‌شوند. علاوه بر این، اوبونتو دارای مکانیسم‌های امنیتی داخلی مانند AppArmor و فایروال بدون عارضه (UFW) است که به محافظت از سیستم و حفظ یکپارچگی آن کمک می‌کند.

یکی دیگر از جنبه هایی که اوبونتو را متمایز می‌کند، پشتیبانی قوی جامعه آن است که محیطی مشترک را برای حل مسائل، به اشتراک گذاری دانش و توسعه ویژگی های جدید ایجاد می‌کند. این شبکه پشتیبانی گسترده، یادگیری و پیمایش در اکوسیستم اوبونتو را برای کاربران، به ویژه تازه واردان، آسان تر می‌کند.

ما در این قسمت به اوبونتو اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید اوبونتو چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

ویژگی‌های اوبونتو

۱- کاربرپسند بودن

همانطور که همه ما می‌دانیم، اوبونتو به دلیل کاربر پسند بودنش شناخته شده است. این یک رابط ساده و قدرتمند ارائه می‌دهد که آن را به گزینه ای عالی برای کاربران خانگی تبدیل می‌کند. اوبونتو بسیار قابل تنظیم است، با طیف گسترده ای از تم ها، نمادها و سایر گزینه های سفارشی سازی مطابق با ترجیحات شما.

۲- رایگان بودن

رایگان بودن

نه فقط اوبونتو، بلکه این در واقع اساس سیستم عامل لینوکس است که منبع باز است. علاوه بر آن اونتو یک توزیع رایگان لینوکس است. به طوری که توسعه دهندگان یا افراد خلاق می‌توانند آن را آزادانه مطابق با نیازها و خواسته های خود توسعه دهند.

آنها نیازی به نگرانی در مورد کپی رایت یا نقض در ویرایش ندارند، زیرا سیستم عامل لینوکس آزادی کامل را به کاربران می‌دهد. در واقع، نسخه‌ها یا انواع مختلفی از لینوکس وجود دارد که پولی دارند، چه محصول یا شاید شما هزینه پشتیبانی را پرداخت کنید.

جایی که کم و بیش مانند مایکروسافت و MacOS است، جایی که شما بدون دقت تغییراتی در برنامه های موجود در آن ایجاد نمی‌کنید. زیرا در صورت دستگیری می‌توانید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید. به همین دلیل است که امروزه انواع لینوکس بسیار بیشتر از سیستم عامل مایکروسافت یا اپل وجود دارد. زیرا افراد و توسعه دهندگان زیادی وجود دارند که علاقه مند به توسعه با استفاده از روش اصلی لینوکس هستند.

۳- دسترسی راحت به نرم افزارها

از سیستم مدیریت بسته دبیان استفاده می‌کند که فرآیند نصب، به روز رسانی و حذف بسته های نرم افزاری را ساده می‌کند. اوبونتو شامل پشتیبانی داخلی برای کدک‌ها و درایورهای چند رسانه‌ای است که آن را برای کاربرانی که می‌خواهند از رایانه خود برای پخش یا ایجاد رسانه استفاده کنند، گزینه خوبی است.

این مخزن به معنای انبار است. که در واقع مکانی برای مجموعه ای از برنامه های کاربردی است که می‌توانند از قبل به صورت رایگان بر روی سیستم عامل لینوکس نصب شوند و همچنان در حال توسعه هستند.

۴- سیستم عامل سبک تر برخی از نسخه های اوبونتو

برخی از نسحخ های اونتو واقعا سبک  هستند و به راحتی و در عرض چند دقیقه نصب میشوند. شاید شما یکی از کاربرانی باشید که هنگام استفاده از کامپیوتر/لپ تاپ به راحتی احساس خستگی می‌کنید.

اگر اینطور است، می‌توانید از لینوکس اوبونتو دسکتاپ استفاده کنید. از آنجایی که می‌تواند فونت‌ها و آیکون‌های تازه‌ای را ارائه دهد، کاربران نیز می‌توانند آن‌ها را بر اساس سلیقه شخصی خود تغییر دهند.

علاوه بر این، هنگامی‌که به ظاهر رابط کاربری سایر سیستم عامل‌ها عادت دارید، تفاوت را می‌بینید و با مشاهده ظاهر اوبونتو، تجدید نظر می‌کنید. یا شاید هنگام استفاده از سایر سیستم عامل های لینوکس نیز در هنگام استفاده از آن ظاهری کم و بیش مشابه داشته باشد.

تفاوت centos و ubuntu

تفاوت centos و ubuntu

۱- پشتیبانی

اوبونتو در مقایسه با CentOS دارای جامعه بزرگ‌تر، آموزش‌های در دسترس بیشتر و پشتیبانی آنلاین بهتری است که یافتن راه‌حل‌ها و کمک‌ها را برای کاربران، به‌ویژه تازه واردان، در صورت نیاز آسان‌تر می‌کند.

CentOS از گزینه‌های پشتیبانی تجاری موجود از طریق RHEL سود می‌برد، که می‌تواند برای مشاغلی که به کمک و تخصص حرفه‌ای نیاز دارند مفید باشد. اوبونتو پشتیبانی تجاری را از طریق Canonical ارائه می‌کند، اما پیوندهای CentOS با RHEL به آن از نظر پشتیبانی سازمانی برتری می‌دهد.

۲- معماری

هر دوی اوبونتو و CentOS نقاط قوت منحصر به فرد خود را بر اساس معماری مربوطه خود دارند. معماری مبتنی بر دبیان اوبونتو به دلیل پایداری، عملکرد و مخزن بسته های گسترده اش شناخته شده است، در حالی که معماری مبتنی بر RHEL CentOS بر امنیت، مقیاس پذیری و استحکام تأکید دارد.

انتخاب بین این دو به نیازها و ترجیحات خاص شما بستگی دارد. اوبونتو از CentOS پشتیبانی بهتری برای استقرار کانتینر و ابری مانند Docker و Kubernetes دارد که آن را برای کاربرانی که به دنبال استفاده از این فناوری‌ها هستند گزینه مناسب‌تری است.

۳- پایدار بودن

CentOS عموماً به دلیل به‌روزرسانی‌های بسته کمتر، پایدارتر از اوبونتو در نظر گرفته می‌شود، و آن را به یک انتخاب ترجیحی برای برنامه‌ها و محیط‌های حیاتی تبدیل می‌کند. با این حال، به‌روزرسانی‌های مکرر اوبونتو ممکن است توسط کاربرانی که خواهان آخرین ویژگی‌ها و پیشرفت‌ها هستند ترجیح داده شود.

۴- به روز رسانی

به روز رسانی

CentOS و Ubuntu هر دو دارای ویژگی های امنیتی قوی هستند، به طوری که CentOS از به روز رسانی های امنیتی درجه سازمانی RHEL و Ubuntu به روز رسانی های مکرر و مکانیسم های امنیتی داخلی مانند AppArmor و فایروال بدون عارضه (UFW) را ارائه می‌دهد.

انتخاب بین این دو به الزامات امنیتی و ترجیحات خاص شما بستگی دارد. اوبونتو معمولاً دارای مخزن نرم افزاری بزرگتر و متنوع تری در مقایسه با CentOS است. این انتخاب گسترده می‌تواند برای کاربرانی که به دنبال طیف گسترده ای از برنامه‌ها و ابزارهای متناسب با نیازهای خود هستند مفید باشد.

۵- سرعت

CentOS به طور پیش فرض از محیط دسکتاپ گنوم استفاده می‌کند، در حالی که اوبونتو از رابط سفارشی مبتنی بر گنوم به نام دسکتاپ اوبونتو استفاده می‌کند. انتخاب بین این دو رابط کاربری تا حد زیادی به ترجیحات شخصی و نحوه تعامل کاربران با سیستم خود بستگی دارد.

اوبونتو هر دو سال یک بار نسخه های LTS را ارائه می‌دهد که به مدت پنج سال از تاریخ انتشار پشتیبانی و به روز رسانی دریافت می‌کنند. از سوی دیگر، CentOS چرخه پشتیبانی طولانی‌تری برای نسخه‌های اصلی دارد، اما به CentOS Stream، یک توزیع رولینگ، منتقل شده است. انتخاب بین این مدل های پشتیبانی به ترجیحات کاربر برای ثبات در مقابل ویژگی های پیشرفته بستگی دارد.

۶- راحتی

به طور کلی یادگیری اوبونتو برای مبتدیان آسان تر است، به خصوص اگر از نسخه دسکتاپ اوبونتو استفاده کرده باشند. CentOS، مبتنی بر RHEL، ممکن است منحنی یادگیری تندتری را برای تازه کارها ارائه دهد. انتخاب در اینجا بستگی به آشنایی کاربر با توزیع های اوبونتو یا RHEL و سطح راحتی آنها با یادگیری یک سیستم جدید دارد.

۷- مدیریت بسته

هم مدیر بسته apt-get اوبونتو و هم yum CentOS  (یا dnf برای CentOS 8 به بعد) در مدیریت نصب و مدیریت نرم افزار کارآمد هستند. انتخاب بین این دو تا حد زیادی به ترجیحات شخصی و آشنایی با سیستم های مدیریت بسته مربوطه بستگی دارد.

CentOS به طور کلی به دلیل استفاده کمتر از منابع سیستم در مقایسه با اوبونتو شناخته شده است، و آن را برای سرورهایی با منابع محدود یا برای کاربرانی که توزیع سبک وزن را ترجیح می‌دهند، انتخاب مناسب تری می‌کند.

پيشنهاد وب رمز: Nginx چیست

اوبونتو یا سنت او اس؛ کدام یک برای من مناسب تر است؟

CentOS و Ubuntu محبوب ترین انتخاب‌ها برای محیط های سرور و دسکتاپ هستند. انتخاب توزیع لینوکس مناسب از بین این دو می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد. در حالی که هر دو توزیع مبتنی بر معماری منبع باز Debian هستند، تفاوت‌های کلیدی بین این دو وجود دارد که ممکن است یکی را برای نیازهای شما انتخاب بهتری کند.

صاحبان کسب و کار

صاحبان کسب و کار

CentOS انتخاب ارجح برای مشاغل است، زیرا از اوبونتو ایمن تر و پایدارتر است، عمدتاً به دلیل به روز رسانی کمتر. این پایداری به ویژه برای برنامه های کاربردی حیاتی مهم است، جایی که خرابی غیرمنتظره یا مسائل سازگاری می‌تواند عواقب قابل توجهی داشته باشد. CentOS همچنین از cPanel پشتیبانی می‌کند که اوبونتو از آن پشتیبانی نمی‌کند.

cPanel یک کنترل پنل میزبانی وب پرکاربرد است که مدیریت وب سایت و سرور را ساده می‌کند. با این حال، اوبونتو همچنان می‌تواند گزینه مناسبی برای کسب‌وکارها باشد، با برخی هشدارهای احتمالی در مورد به‌روزرسانی‌ها، عدم پشتیبانی cPanel و نیاز به کنترل پنل‌های جایگزین مانند Webmin یا Plesk.

علاوه بر این، در دسترس بودن نرم‌افزار گسترده‌تر اوبونتو و پشتیبانی از کانتینری‌سازی و استقرار ابر، آن را به گزینه‌ای جذاب برای کسب‌وکارهایی تبدیل می‌کند که به دنبال استفاده از فناوری‌های پیشرفته هستند.

افراد مبتدی

اوبونتو به دلیل جامعه بزرگتر، آموزش های فراوان، به روز رسانی های مکرر و سهولت استفاده توصیه می‌شود. مستندات گسترده و انجمن های فعال، عیب یابی و یادگیری را بسیار در دسترس تر می‌کند.

اگر در گذشته از دسکتاپ اوبونتو استفاده کرده اید، انتقال به سرور اوبونتو نسبتاً ساده خواهد بود، زیرا بسیاری از مفاهیم و دستورات آشنا هستند. CentOS نیز یک انتخاب مناسب است، اما ممکن است برخی از چالش‌های اولیه را برای مبتدیان ایجاد کند، به خصوص از نظر منحنی یادگیری و جامعه کوچکتر.

در حالی که CentOS دارای ثبات و امنیت است، ممکن است در مقایسه با اوبونتو به تلاش بیشتری برای یافتن راه حل‌ها و منابع نیاز داشته باشد.

پيشنهاد وب رمز: آپاچی چیست

نتیجه گیری

CentOS و Ubuntu هر دو توزیع‌های لینوکس قدرتمند و پرکاربرد هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب بین CentOS و Ubuntu در نهایت به نیازها و ترجیحات خاص شما بستگی دارد.

برای مبتدیان و کسانی که جامعه بزرگتر و مستندات گسترده تر را در اولویت قرار می‌دهند، اوبونتو انتخاب پیشنهادی است. از سوی دیگر، CentOS گزینه ارجح برای مشاغلی است که به ثبات، امنیت و پشتیبانی cPanel اهمیت می‌دهند.

هنگام انتخاب یک توزیع لینوکس برای وب سرور خود، ضروری است که اولویت ها، تخصص فنی و اهداف بلند مدت خود را به دقت در نظر بگیرید. با درک تفاوت های کلیدی بین CentOS و Ubuntu، می‌توانید تصمیم آگاهانه ای بگیرید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

به یاد داشته باشید که هر دو توزیع دارای جوامع و منابع فعال هستند تا به شما در یادگیری و عیب یابی هر گونه مشکلی که ممکن است به وجود آید کمک کند.

صرف نظر از انتخابی که انجام می‌دهید، هر دو CentOS و Ubuntu دارای سوابق اثبات شده ای هستند و برای پشتیبانی از نیازهای وب سرور شما به خوبی مجهز هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ راهنمایی میتوانید با کارشناسان مجرب وب رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

در اوبونتو، می‌توانید بسته های DEB را با استفاده از مدیر بسته apt-get دانلود کنید. در ضمن در CentOS باید از دستور yum برای دانلود و نصب بسته های RPM از مخزن مرکزی استفاده کنید. CentOS توزیع پایدارتری در مقایسه با اوبونتو در نظر گرفته می‌شود. عمدتاً به این دلیل که به روز رسانی بسته کمتر است.

CentOS یک سیستم عامل رایگان و منبع باز است که بهترین توزیع لینوکس برای توسعه وب بر اساس کد منبع Red Hat Enterprise Linux (RHEL) است.

اوبونتو از مدیر بسته APT برای نصب نرم افزار از بسته های DEB و مخازن آنلاین استفاده می‌کند. از طرف دیگر CentOS از مدیر به روز رسانی Yellowdog (YUM) استفاده می‌کند. این پلتفرم برای مدیریت مخازن شبکه، وابستگی‌های آدرس، اجرای نصب، نظارت بر به‌روزرسانی‌ها و سایر ترکیب‌های عملیاتی توسعه یافته است.

یک جایگزین عالی برای ویندوز ما تجربه بسیار قابل اعتمادی با CentOS داشته ایم. برنامه‌ها به خوبی روی آن اجرا می‌شوند و ما می‌توانیم با استفاده از آن سیستم عامل، بک‌آپ‌های خود را بیشتر ایمن کنیم. ما تا حدی مشکل داشتیم که کاربران را در مورد نحوه صحیح پیمایش سیستم عامل سرعت بخشند.

هر نسخه از اوبونتو کمی‌متفاوت به نظر می‌رسد، اما تغییرات در اوبونتو 22.04 بسیار واضح است، زیرا با نسخه جدید اصلاح شده گنوم ارائه می‌شود. نسخه جدید گنوم تنظیمات بهتری از نظر رنگ ها و تم ها از جمله تم تیره دارد.

منبع : hostinger.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.