با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی، حفاظت از داده‌ها و پشتیبان‌ گیری برای کسب‌ و کارها در هر اندازه و صنعت بسیار مهم است. با افزایش تعداد تهدیدات سایبری، مانند حملات باج افزار، داشتن یک راه حل قابل اعتماد و کارآمد که بتواند تداوم کسب و کار را تضمین کند، زمان خرابی را به حداقل برساند و از داده‌های حیاتی محافظت کند، ضروری است. اینجاست که نرم افزار Veeam وارد می‌شود.

در حوزه مدیریت و حفاظت از داده‌ها، Veeam به عنوان یک راه حل نرم افزاری پیشرو برای مشاغلی که به دنبال گزینه‌های پشتیبان و بازیابی قابل اعتماد هستند، شناخته می‌شود.

در این مقاله به پیچیدگی‌های بازیابی اطلاعات سرور با استفاده از Veeam و برگرداندن بکاپ veeam می‌پردازیم، ویژگی‌ها، مزایا و راهنمایی‌های گام به گام آن را برای بازیابی یکپارچه داده‌ها بررسی می‌کنیم.

نرم افزار Veeam چیست؟

معرفی نرم افزار veeam

نرم افزار Veeam یک پلتفرم جهانی راه برای پشتیبان گیری و بازیابی فاجعه برای ارائه دهندگان خدمات و سازمان‌ها و برای محافظت از داده‌های شبکه در زیرساخت‌های ترکیبی است.

این شرکت که در سال 2006 توسط دو کارآفرین روسی به نام‌های راتمیر تیماشف و آندری بارونوف تأسیس شد، به طور قابل‌ توجهی پیشنهادات خود را فراتر از بارهای کاری مجازی برای محافظت از داده‌ها در طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌ها، از جمله AWS، Azure، Google Cloud، Microsoft 365، Kubernetes گسترش داده است.

مدیر عامل فعلی Veeam، آناند اسواران، در پیشبرد استراتژی شرکت برای تسریع سهم در شرکت با افزودن چندین لایه به شراکت‌های Veeam نقش اساسی داشته است.

محصول و پلتفرم شاخص Veeam برای حفاظت از داده‌های مدرن Veeam Backup & Replication است. این نرم افزار قابلیت پشتیبان گیری، بازیابی و تکرار را برای ماشین‌های مجازی، سرورهای فیزیکی و ایستگاه‌های کاری و همچنین بارهای کاری مبتنی بر ابر فراهم می‌کند.

این نرم افزار بر اساس یک طرح ماژولار ساخته شده است، که امکان زیرساخت‌های پشتیبان مقیاس پذیر را فراهم می‌کند و از حفاظت از داده‌ها در محل، خارج از سایت، و مبتنی بر ابر، عملیات در سراسر سایت‌های راه دور و مکان‌های پراکنده جغرافیایی پشتیبانی می‌کند.

Veeam Backup & Replication در ۳ نسخه بر اساس سطح عملکرد ارائه شده در دسترس است و بر اساس تعداد سوکت‌های CPU یا از طریق مجوزهای اشتراک سالانه یا پیش پرداخت بر اساس هر VM مجوز می‌گیرد. این نرم افزار با VMware vSphere و Microsoft Hyper-V سازگار است و زمان بازیابی کمتر از ۱۵ دقیقه را برای همه برنامه‌ها تضمین می‌کند.

پيشنهاد وب رمز: آموزش قدم به قدم ساخت سرور مجازی در VMware

نحوه بکاپ‌ گیری از سرور مجازی و اختصاصی با استفاده از نرم‌افزار Veeam 

برای تهیه نسخه پشتیبان از سرورهای مجازی و اختصاصی با استفاده از نرم افزار Veeam، می‌توانید این ۸ مرحله را دنبال کنید:

۱- درک Veeam

Veeam یک نرم افزار پشتیبان گیری و بازیابی قدرتمند است که برای محیط‌های مجازی طراحی شده است. از جمله ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به پشتیبان‌گیری و نظارت بر ماشین‌های مجازی (VM) که بر روی هایپروایزرهای مختلف مانند VMware، Hyper-V و Nutanix AHV اجرا می‌شوند، اشاره کرد.

در این راهنما، ما بر روی استفاده از Veeam برای ایجاد پشتیبان از سرور مجازی و اختصاصی شما تمرکز خواهیم کرد.

۲- آماده سازی محیط خود

قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که سرور شما به درستی با سخت افزار، سیستم عامل و برنامه‌های کاربردی لازم پیکربندی شده است. علاوه بر این، مطمئن شوید که اجزای مورد نیاز Veeam مانند Veeam Backup & Replication Server و عامل Veeam مناسب برای سیستم عامل سرور خود را نصب کرده اید.

۳- پیکربندی مخزن پشتیبان

مخزن پشتیبان جایی است که Veeam داده‌های پشتیبان گیری شده را ذخیره می‌کند. شما می‌توانید بین انواع مختلف مخازن، از جمله ذخیره سازی متصل مستقیم (DAS)، ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS)، یا عکس فوری ذخیره سازی (VSS) از هایپروایزر، یکی را انتخاب کنید. یک مخزن مناسب را بر اساس الزامات ذخیره سازی و سیاست‌های نگهداری خود پیکربندی کنید.

۴- ایجاد یک نسخه پشتیبان

در کنسول Veeam Backup & Replication، به منوی «Backup» بروید و روی «Backup Jobs» کلیک کنید. در اینجا، می توانید با کلیک بر روی دکمه “افزودن پشتیبان” یک کار پشتیبان جدید ایجاد کنید.

نام و توضیحی برای این فرآیند ارائه دهید، نوع پشتیبان مناسب را انتخاب کنید (به عنوان مثال، سطح فایل یا برنامه کاربردی)، و ماشین‌های مجازی را که می‌خواهید پشتیبان بگیرید انتخاب کنید.

بکاپ گرفتن با veeam

در این قسمت در بخش‌های مشخص شده سمت چپ، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید:

روند بکاپ گرفتن با ویم

۵- پیکربندی تنظیمات پشتیبان

در برگه “تنظیمات پشتیبان”، مخزن پشتیبان را که در مرحله 3 ایجاد کرده اید مشخص کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات پیشرفته مانند فشرده سازی، رمزگذاری، و کارهای کپی پشتیبان را برای حفاظت بیشتر از داده‌ها پیکربندی کنید.

به‌علاوه، «Application-Aware Processing» را برای برنامه‌هایی مانند Microsoft Exchange، SQL و Active Directory فعال کنید تا از ثبات تراکنش‌ها در حین پشتیبان‌گیری اطمینان حاصل کنید.

۶- زمان‌بندی کار پشتیبان‌ گیری

در برگه «Schedule»، فرکانس پشتیبان‌گیری و چارچوب زمانی را با توجه به اهداف نقطه بازیابی (RPO) خود تنظیم کنید. می‌توانید گزینه‌هایی مانند پشتیبان‌گیری روزانه، هفتگی یا ماهانه و همچنین برنامه‌های سفارشی را بر اساس نیازهای خاص خود انتخاب کنید.

زمان‌بندی کار بکاپ گیری۷- بررسی و شروع کار پشتیبان گیری

پس از پیکربندی کار پشتیبان، همه تنظیمات را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست است. در صورت رضایت، روی “پایان” کلیک کنید تا کار ذخیره شود.

برای شروع فوری پشتیبان‌ گیری، به بخش «کارهای پشتیبان‌ گیری» بروید و روی کار ایجاد شده راست کلیک کرده و «اکنون اجرا شود» را انتخاب کنید. از طرف دیگر، می‌توانید منتظر بمانید تا پشتیبان گیری برنامه ریزی شده به طور خودکار شروع شود.

۸- نظارت بر فرآیند پشتیبان گیری

در حالی که کار پشتیبان در حال اجرا است، می‌توانید پیشرفت آن را در قسمت «کارهای پشتیبان گیری» نظارت کنید. Veeam به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ در مورد وضعیت پشتیبان‌ گیری، از جمله تعداد ماشین‌های مجازی پشتیبان‌ گیری شده، مقدار داده‌های انتقال‌ یافته و زمان تخمینی باقی‌ مانده برای تکمیل کار ارائه می‌کند. این به شما امکان می‌دهد پیشرفت تهیه بکاپ را پیگیری کنید و در صورت لزوم تنظیمات لازم را انجام دهید.

۹- تأیید نسخه پشتیبان

پس از اتمام کار پشتیبان گیری، تأیید اینکه داده‌ها با موفقیت پشتیبان گیری شده است، ضروری است. می‌توانید این کار را با انجام آزمایشی بازیابی داده‌های پشتیبان‌ گیری شده انجام دهید تا در صورت بروز فاجعه یا از دست دادن داده‌ها، از یکپارچگی و دسترسی آن اطمینان حاصل کنید.

Veeam بسته به نیازهای خاص شما گزینه‌های مختلفی را برای بازیابی داده‌ها از جمله بازیابی در سطح فایل، بازیابی VM یا حتی بازیابی کامل سرور ارائه می‌دهد.

بکاپ‌ گیری با استفاده از veeam چه مزایایی دارد؟

  • سرعت بالا در فرآیند پشتیبان گیری: الگوریتم‌های پردازش داده کارآمد Veeam امکان تهیه نسخه پشتیبان سریع، کاهش زمان خرابی و اطمینان از در دسترس بودن داده‌ها را فراهم می‌کند.
  • امنیت بالا: Veeam از مکانیزم‌های رمزگذاری و احراز هویت قوی برای محافظت از داده‌ها در هنگام انتقال و در حالت استراحت استفاده می‌کند و وضعیت امنیت سرور را بهبود می‌بخشد.
  • بازیابی سریع: با گزینه‌های بازیابی پیشرفته Veeam، کسب و کارها می‌توانند به سرعت داده‌ها را برای به حداقل رساندن اختلالات و حفظ تداوم عملیات بازیابی کنند.
  • سازگاری خوب با محیط‌های مختلف: تطبیق پذیری Veeam به محیط‌های مختلف فناوری اطلاعات گسترش می‌یابد و یکپارچگی و عملکرد یکپارچه را در زیرساخت‌های مختلف تضمین می‌کند.

نتیجه گیری

نرم‌افزار Veeam راه‌ حلی قابل اعتماد و کارآمد برای بازیابی داده‌های سرور ارائه می‌دهد و ابزارهای مورد نیاز برای حفاظت از اطلاعات حیاتی و حفظ انعطاف‌ پذیری عملیاتی را در اختیار کسب‌ و کارها قرار می‌دهد.

با تهیه نسخه‌های پشتیبان از داده‌ها به صورت مستمر، می‌توانید امنیت اطلاعات خود را حفظ کنید و در صورت بروز هرگونه تهدید یا اتفاق، داده‌های خود را بازیابی کنید.

با بهره‌گیری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های قوی Veeam، کسب‌ و کارها می‌توانند به طور موثر داده‌های سرور را بازیابی کنند، خطرات را کاهش دهند و از تداوم عملیات خود در صورت از دست دادن داده یا اختلال اطمینان حاصل کنند.

چنانچه برای بکاپ گیری از داده‌ها به کمک نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان وب رمز تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

Veeam از روش‌های پیشرفته و اعتبارسنجی برای تأیید صحت داده‌ها در طول فرآیند پشتیبا ن‌گیری استفاده می‌کند.

بله، Veeam برای کار یکپارچه با محیط‌های مجازی طراحی شده است و راه حل‌های جامع پشتیبان گیری و بازیابی را برای ماشین‌های مجازی ارائه می‌دهد.

Veeam گزینه‌های پشتیبان‌ گیری ابری را فراهم می‌کند و به کسب‌ و کارها این امکان را می‌دهد تا به‌طور ایمن داده‌های خود را در فضای ابری ذخیره کنند تا قابلیت‌های افزونگی و بازیابی فاجعه بیشتر شود.

گزینه‌های بازیابی سریع Veeam به کسب‌ و کارها امکان می‌دهد به RTO‌های پایین دست یابند، زمان خرابی را به حداقل می‌رسانند و در مواقع اضطراری بازیابی سریع داده‌ها را تضمین می‌کنند.

Veeam به مشاغل در هر اندازه پاسخ می‌دهد و راه حل‌های مقیاس پذیری را ارائه می‌دهد که می‌توانند برای رفع نیازهای پشتیبان و بازیابی شرکت‌های کوچک و متوسط طراحی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 1 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.