جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

تبلیغات موتور جستجو (Search engine advertising) یا SEA که به آن تبلیغات جستجوی آنلاین نیز گفته می‌شود، یکی از شاخه‌های بازاریابی دیجیتال است. در این نوع از تبلیغات آنلاین شما برای تبلیغ خود که به شکل متن یا تصاویر است به موتورهای جستجویی مانند بینگ، یاهو یا گوگل مبلغی پرداخت می‌کنید و تبلیغ شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) نمایش داده می‌شود. در این مقاله شما را با تبلیغات موتور جستجو و ۷ تکنیک‌ موثر برای بهینه‌سازی آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

تبلیغات موتور جستجو چیست؟

تبلیغات موتور جستجو - بهترین تبلیغات

از تبلیغات موتور جستجو با عنوان تبلیغات گوگل و یا تبلیغات پرداخت به‌ ازای کلیک نیز یاد می‌شود و یک روش بازاریابی است که تبلیغ‌های آنلاین را در نتایج موتور جستجو قرار می‌دهد. کسب‌وکارهایی که این تبلیغ‌ها را در نتایج جستجو نشان می‌دهند هربار که کاربر روی یکی از تبلیغ‌های آنان کلیک کند مقداری پول می‌پردازند.

این نوع تبلیغات دارای قدرت زیادی می‌باشند، چراکه افرادی که از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند تا به کمک آن چیزی بخرند قصد و نیت خودشان را نشان می‌دهند، چیزی که می‌خواهند بخرند و یا زمانیکه آماده خريد می‌باشند. مبلغان آنلاین قادرند روی کلمات کلیدی‌ای مزایده راه بندازند و لذا تبلیغ‌های آنان به افرادی نمایش داده می‌شود که دقیقا دنبال همان خدمات یا محصولاتی هستند که آن‌ها می‌فروشند.

آیا می‌توانید برای رسیدن به مخاطب هدف خودتان راهی بهتر پیدا کنید؟

به همین دلیل است که تبلیغات موتور جستجو در مقایسه با تبلیغات نمایشی و تلویزیونی شهرت بیشتری پیدا کرده است. برای مثال، شما می‌توانید برای قرار دادن آگهی در نتایج جستجو زمانیکه کاربر در میلواکی به دنبال «جراحی‌های زیبایی» می‌گردد مزایده‌ای راه بیندازید.

پیشنهاد وب رمز: بازاریابی موتورهای جستجو؛ تفاوت SEO و SEM چیست؟

نحوه عملکرد آن

زمانیکه شما چیزی را در نوار جستجو تایپ می‌کنید موتور جستجو همانند گوگل تعدادی لینک به صفحات وب‌سایت به شما می‌دهند که مرتبط به کوئری جستجوی شما می‌باشد. از این کوئری به نام صفحه نتایج موتور جستجو یاد می‌شود (SERP).

اکنون بیشتر لینک‌ها به این صفحات نتایج ارگانیک می‌باشند همانند صفحات وب‌سایتی که با جستجوی شما توسط الگوریتم موتور جستجو سازگاری بیشتری داشته است.

خبر خوب درمورد تبلیغات جستجو این است که شما نباید برای استفاده از آن دارای یک کسب‌و‌کار بزرگ باشید. چه شما در حال خدمت به مشتریانی با‌ ارزش عمر بالاتری باشید (همانند دندانپزشکان و دانشگاه‌ها)، و یا محصولات یا خدماتی با حاشیه‌های بالاتری ارائه دهید (همانند وکیلان و شرکت‌های مشاور املاک)، تبلیغات موتور جستجو یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای افزایش ترافیک وب‌سایت شما می‌باشد.

بهترین تکنیک‌های بهینه‌سازی تبلیغات موتور جستجو

تبلیغات موتور جستجو - بهترین تکنیک‌های بهینه‌سازی تبلیغات موتور جستجو

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ باعث می‌شوند که شما فکر کنید اداره کمپین‌های تبلیغاتی جستجو کار ساده‌ای است. آن‌ها به شما نمی‌گویند که کارهای زیادی باید انجام شود تا کمپین تبلیغاتی موفق و موثر عمل کند. البته شما می‌توانید یک تبلیغات را راه‌اندازی کنید و بدون پیگیری عملکردش به آن امکان اجرا بدهید، اگر هدف شما این است که بودجه بازاریابی‌تان را زودتر از چیزیکه ما به آن تبلیغات موتور جستجو می‌گوییم هدر دهید.

در این مقاله ما برای شما درمورد بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی موتورجستجو مطالبی را بیان خواهیم کرد تا شما بتوانید مطمئن شوید پول و زمان شما ROI زیبایی را برایتان به ارمغان می‌آورد (بله بازگشت سرمایه  اتفاق زیباییست).

۱. تنها یک تبلیغات نکنید

چرا‌که نه؟ آیا داشتن یک تبلیغات آن هم زمانیکه تازه شروع به کار کرده‌ام هوشمندانه‌تر نیست؟

زمانیکه شما یک تبلیغات می‌کنید باید آن را با چیزی مقایسه کنید. ما همیشه پیشنهاد می‌کنیم که مزایدات خود را بررسی کنید و در عین حال دو تبلیغ داشته باشید حتی اگر این اولین کمپین شما است.

نکته سریع یک مزایده مقدار پول است که شما برای کلیک روی هر تبلیغات می‌پردازید این مقادیر توسط موتور جستجوگر تعیین می‌شود و با تغییرات بازار و بسته به کیفیت تبلیغات دچار نوسان می‌شود.

تنها به این دلیل که تبلیغات کلیک‌های زیادی را به خود اختصاص می‌دهد لزوماً به معنی عملکرد خوب آن نیست. شما باید ببینید که آیا واقعاً این کلیک‌ها تبدیل به مشتری و یا سرنخ می‌شوند یا خیر.

همچنین زمانیکه شما دو تبلیغ را با هم پیش می‌برید می‌توانید عملکرد آن‌ها را با هم مقایسه کنید و ببینید کدام یک از آن‌ها برای شما سرنخ‌های بیشتری را به ارمغان می‌آورد. گذشته از این‌ها هدف شما به حداقل رساندن این میزان هزینه و خرج‌تان در تبلیغاتی با عملکرد پایین و افزایش مقدار مزایده برای تبلیغات با عملکرد بالا می‌باشد.

۲.بهترین نوع سازگار با خودتان را پیدا کنید

تبلیغات موتور جستجو - بهترین نوع سازگار

کلمات کلیدی بخش مهمی از بهینه‌سازی موتور جستجو و کمپین‌های تبلیغات موتور جستجو می‌باشند. می‌توانید در این پست در صورتیکه تازه وارد سئو وب سايت شده‌اید بیشتر درمورد کلمات کلیدی اطلاعاتی را کسب کنید. مفاهیمی مشابه در تبلیغات جستجو به کار گرفته می‌شود، تنها تفاوت آن این است که شما با سئو برای کلمات کلیدی بهینه‌سازی را انجام می‌دهید، شما برای کلمات کلیدی در تبلیغات ppc ، پولی را پرداخت کرده و یا مزایده انجام می‌دهید. روش تحقیق کلمه کلیدی شما نیز باید به همین گونه باشد.

زمانیکه شما تحقیق خودتان را انجام دادید و بهترین کلمات کلیدی برای هر تبلیغ را مشخص کردید باید ببینید که کدام نوع قرار است طرح ترافیک بیشتری را به سمت شما هدایت کند. موتورهای جستجو مانند گوگل از این نوع‌های تطابق یافته برای تصمیم درمورد اینکه کدام نوع کوئری سرچ تبلیغات شما را نشان دهد استفاده می‌کند.

در اینجا انواع تطابق یافته با جزئیات توضیح داده شده است:

تطابق گسترده

این نوع از تطابق تبلیغ شما را به هرکسی که جستجوی گوگل انجام داده و کلمه کلیدی شما را ذکر کرده نشان می‌دهد، بدون توجه به کلمات و عبارات اضافه در کوئری سرچ. لذا این باعث می‌شود که تبلیغات شما در سطح بالایی از نمایش قرار بگیرد اما این امر در عین حال خطرناک است.

چگونه؟ با چنین تطابقی شما امکان جذب ترافیک اشتباهی را به سمت وب‌سایت خود به وجود می‌آورید و پولتان را هدر می‌دهید.  برای مثال، اگر شما کفش زنانه می‌فروشید نمی‌خواهید که کسی به دنبال کلمه بورس سیاه کفش زنانه بگردد و روی تبلیغات آن کلیک کند.

تطابق دقیق

این نوع تطابق نوعی تطابق بسیار محدود است چراکه تبلیغ شما را تنها به کاربرانی نشان می‌دهد که دقیقاً به دنبال همان کلمه کلیدی گشته‌اند بدون هیچ کلمه قبل و یا بعد از آن.

برای مثال، اگر یک کلمه کلیدی شما کفش سیاه زنانه باشد تبلیغ شما تنها  برای کسانی نشان داده می‌شود که دقیقاً به دنبال همان عبارت بگردند. اگرچه این نوع تطابق به شدت  بازدید تبلیغات شما را با محدودیت مواجه می‌کند، اما باعث می‌شود افرادی روی تبلیغات شما کلیک کنند که تمایل زیادی به استفاده از خدمات و محصولات شما دارند.

تطابق عبارتی

تطابق عبارتی همان‌طورکه از نامش برمی‌آید به موتور جستجو می‌گوید تبلیغات شما را به کاربرانی نشان دهد که دقیقا به دنبال همان کلمه کلیدی به همان ترتیبی که نوشته‌اند باشد، در عین حال امکان افزودن متنی پیش یا پس از آن وجود داشته باشد.

برای مثال، اگر یک کلمه کلیدی شما کیس هایت باشد تبلیغات شما جستجوهایی همانند کیسه‌های تبت رایگان و یا خرید کیسه‌های طبس را نیز نشان می‌دهد.

انواع تطابقی بسته به اهداف و بودجه بازاریابی شما به نفع شما خواهند بود، شما باید تجربه کنید تا بدانید کدام نوع تطابقی بیشتر به درد کمپین تبلیغاتی شما می‌خورد.

۳.تعیین کلمات کلیدی که نمی‌خواهید استفاده کنید

تبلیغات موتور جستجو - تعیین کلمات کلیدی

بله درست است عنوان کلمات کلیدی منفی نیز وجود دارد، استفاده از کلمات کلیدی منفی بهترین راه برای کنترل کسانیست که می‌خواهید موتورهای جستجو تبلیغات شما را به آن‌ها نشان دهند، البته اگر از نوع تطابق عبارتی و یا تطابق گسترده استفاده کنید این شانس را دارید که تبلیغات شما برای سرچ‌های بی‌ربط نیز نشان داده شود و لذا شما باید با این امر مقابله کنید.

برای مثال، اگر «کفش زنانه با کیفیت بالا» می‌فروشید نمی‌خواهید ترافیکی را دریافت کنید که به دنبال «کفش زنانه ارزان» می‌گردند لذا باید کلمه‌های «ارزان » و «مقرون به صرفه» را به عنوان کلمات کلیدی منفی لیست کنید.

عبارات و موتور جستجویی که می‌خواهید از آن‌ها استفاده نکنید را لیست کنید. کلمات کلیدی منفی این امکان را می‌دهد که این عبارات جستجو را از کمپین‌های تبلیغاتی خود مستثنا کنید و لذا روی هدف‌گیری ترافیک درستی تمرکز داشته باشید. با اجرای تبلیغات و دیدن کوئری‌های واقعی جستجویی که کاربران به دنبال آن‌ها هستند بیشتر یاد می‌گیرید که چه کلمات کلیدی منفی‌ای باید برای هر تبلیغ به کار برده شود.

۴.حواستان به کلمات کلیدی جدید باشد

افراد زیادی اشتباه فکر می‌کنند که اگر یک کلمه کلیدی در ماه عملکرد خوبی داشته در باقی زمان‌ها نیز به همین صورت به عملکرد خوبش ادامه خواهد داد.

شما باید کاملا از عبارات مشهور جستجو و کلمات کلیدی با عملکرد بالایی که مشتریان هدفتان از آن‌ها استفاده می‌کنند در همه زمان‌ها آگاه باشید. پیگیر تمام کلمات کلیدی‌تان باشید و آن‌ها را منظم مورد بررسی قرار دهید تا عملکردشان را ارزیابی کنید.

این به شما کمک می‌کند بدانید که کدام کلمات کلیدی سود آورند و کدام یک از آن‌ها باید از کمپین شما حذف شوند. شما می‌توانید روش‌های جدید را شناسایی کرده و مزایدات خود را مطابق با یافته‌هایتان تنظیم کنید.

ابزارهای زیادی هستند که می‌توانید برای کلمات کلیدی جدید از آن‌ها استفاده کنید، ما به شما Google Keyword Planner را پیشنهاد می‌دهیم.

۵.در صورتیکه محصول فصلی می‌فروشید بیشتر دقت کنید

آیا محصولات یا خدماتی را می‌فروشید که در طول زمان‌های معینی از سال به دلیل آب و هوا، رویدادها و یا تعطیلات بیشتر مورد تقاضا قرار می‌گیرند؟ اگر این طور است باید به افزایش بودجه‌تان در تبلیغات موتور جستجو در ماه‌های آتی فکر کنید که این دوره‌های زمانی با تقاضای بالا برای شما با وجود ترافیک زیاد سودآور باشند.

۶.نسخه رونوشت تبلیغاتی خودتان را به خوبی تنظیم کنید

چیزیکه به کاربر در نهایت کمک می‌کند که آیا روی تبلیغ شما کلیک کند یا نکند چیست؟ چیزی به جز کلمات کلیدی مناسب؟ محتوا، آب و لعاب صفحات وب‌سایت. فکر می‌کنم منظورم را متوجه شده باشید.

لذا زمانیکه صحبت از رونوشته تبلیغاتی شما می‌شود نیاز نیست که شما یک فرد حرفه‌ای باشید. با توجه به تجربه ما هر چه ساده‌تر باشید عملکرد بهتری خواهید داشت. محتوایتان را مختصر و در عین حال رک و راست نگه دارید. محتوای آنلاین زیادی وجود دارند اما کاربران تمایل دارند که درباره محتواها اشتباه کنند و به وعده و وعیدهای توخالی گوش ندهند.

همچنین شما باید تمام رونوشت‌های تبلیغاتی خودتان را کمی تغییر دهید تا همه این تغییرات را امتحان کرده و ببینید کدام یک از عملکرد بهتری خواهد داشت. امتحان عبارات و زبان‌های متفاوت برای رساندن پیام‌تان تجربه خوبی است. به نوشته‌های تبلیغاتی رقبای نگاهی بیندازید تا ببینید چه کارهایی را درست انجام می‌دهند و یا چه نکاتی را از قلم انداخته‌اند.

به علاوه شما باید رونوشت تبلیغاتی خودتان را با کلمات کلیدی هدفتان بهینه‌سازی کنید در واقع عنوان url و توضیح تبلیغات شما نیز باید شامل کلمات کلیدی باشد.

۷.یک فرد حرفه‌ای استخدام کنیم

به عنوان یک دارنده کسب‌وکار شما کارهای زیادی برای انجام دارید، لذا اگر فکر می‌کنید که برای مدیریت مناسب کمپین‌های تبلیغاتی‌تان وقت ندارید، بهتر است یک نمایندگی حرفه‌ای تبلیغات جستجو استخدام کنید. بله این کار با هزینه همراه است اما نسبت به این که تبلیغات شما به صورت اتوماتیک خودش کارش را انجام دهد ارزان‌تر می‌باشد. تبلیغ‌های بهینه‌سازی نشده نسبت به تبلیغاتی که مدیریت می‌شوند و روزانه کارشناسان آن‌ها را مورد نظارت قرار می‌دهند هزینه بیشتری به دنبال دارند.

همکاری با افراد حرفه‌ای باعث می‌شود که شما بازگشت سرمایه بهتری نسبت به زمانیکه خودتان این کار را بدون تجربه انجام می‌دهید داشته باشید. تیمی از افراد حرفه‌ای وجود خواهند داشت که تبلیغ‌های شما را مدیریت کرده و آن‌ها را برای عملکرد شبانه‌روزی بهتر بهینه‌سازی می‌کند. می‌توانید مطمئن باشید که در این صورت بودجه بازاریابی شما کاملاً جای درستی هزینه شده است.

همچنین به شما امکان تمرکز روی جوانب مهم‌تری از کسب‌وکارتان می‌دهد و همچنین در عین حال شما قادر خواهید بود از پاداش‌هایی که کمپین‌های تبلیغاتی موتور جستجو به شما می‌دهند لذت ببرید.

ابزارهای تبلیغات موتور جستجو

تبلیغات موتور جستجو - ابزارهای تبلیغات موتور جستجو

به جز ابزار گوگل کیورد پلنر، دو ابزار دیگر نیز هستند که در تبلیغات آنلاین جستجو به درد شما می‌خورند.

۱.ادز ادیتور

ادزادیتور یک ابزار بسیار عالی است که به شما امکان کنترل تقریبا آسان تمام کمپین‌های تبلیغاتی‌تان را می‌دهد، شما می‌توانید تبلیغات خود را تحلیل کرده و  با زحمت کمی طبق آن تغییراتی را اعمال کنید.

۲.گزارش‌های عملکرد کوئری جستجوی گوگل

در  عین حال گزارش‌های عملکردی کوئری جستجو به شما تعداد دقیق افرادی که به دنبال تبلیغ آنلاین شما هستند را می‌دهد.

شما می‌توانید از این ابزارها به منظور جمع‌‌آوری داده‌هایی ارزشمند و نمایش رونوشت کامل تبلیغاتی‌تان و شناسایی کلمات کلیدی با عملکرد بالا استفاده کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید تبلیغات موتور جستجو از نظر مالی برای کسب‌وکار شما گزینه بسیار خوبی می‌باشد و به زودی متوجه خواهید شد که تبلیغات شما چه عملکردی دارند. از این نکات استفاده کنید تا بدانید پول و زمان خود را در کمپینی سرمایه‌گذاری کرده‌اید که بهترین بازگشت سرمایه را برای شما رقم می‌زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.