گوگل ادسنس یکی از سرویس‌های تبلیغاتی رایگان گوگل برای کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات در سایت شما است. با استفاده از google adsense می‌توانید تبلیغات مرتبط و جذاب را به بازدیدکنندگان وب‌سایتتان نشان دهید.

در ادامه این مقاله راه‌های کسب درآمد از سرویس گوگل ادسنس و نکات تکمیلی آن را بررسی خواهیم کرد.

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس از پلتفرم‌های گوگل است که امکان نمایش تبلیغات بنری، ویدئویی و متنی را در سایتتان فراهم می‌کند. استفاده از این سرویس مانند تبلیغات کلیکی است و به ازای هر کلیک کاربر هزینه‌ دریافت خواهید کرد.

گوگل ادسنس چیست

گوگل ادسنس راهی ساده برای کسب درآمد از وب‌سایت است. در سایت‌های خارجی نمونه تبلیغات مختلفی را مشاهده کرده‌اید، که بیشتر آن‌ها توسط همین سرویس پیاده‌سازی شده است.

با استفاده از این ابزار نیازی نیست که به شکل مستقیم با افرادی که تقاضای تبلیغات دارند، ارتباط بگیرید، بلکه کافی است این سرویس را روی سایت خود ایجاد کنید تا گوگل این کار را برایتان انجام بدهد.

Google AdSense چگونه کار می‌کند؟

در گوگل ادسنس درآمدزایی از دو طریق صورت می‌گیرد:

پرداخت به ازای بازدید کننده (CPM)

در این روش تعداد بازدیدهای انجام شده روی تبلیغ معیار خواهد بود. این روش اغلب مورد توجه مدیران وبسایت قرار می‌گیرد چرا که علاوه بر افزایش ترافیک، رتبه سایت نیز بهبود خواهد یافت.

پرداخت به ازای میانگین تعداد کلیک (CTR)

در این روش پرداخت به ازای میانگین تعداد کلیک انجام خواهد شد. درآمد کسب شده از طریق چک یا واریز اینترنتی به حسابی که هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید، پرداخت خواهد شد.

به صورت کلی کارکرد گوگل ادسنس در ۳ مرحله زیر خلاصه می‌شود:

  1. ایجاد وب سایت به زبان غیر فارسی
  2. افزایش بازدید کننده از طریق تولید محتوا
  3. ثبت‌نام در سرویس گوگل ادسنس و قراردادن آن در سایت خود

چرا از گوگل ادسنس (Google AdSense) استفاده کنیم؟

گوگل ادسنس رقیب‌های بسیاری مانند BuySellAds و Blogads دارد. اما به دلیل اینکه سطح خدمات و کیفیت تبلیغاتی که ارائه می‌دهد همواره گوی سبقت را از رقبا ربوده است.

گوگل در میان موتورهای جستجو محبوبیت بیشتری دارد و توانسته توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند. از این رو کاربران زیادی از خدماتی که این سرویس گوگل ارائه می‌دهد، استفاده می‌کنند.

روش‌های کسب درآمد از گوگل ادسنس

پس از راه‌اندازی گوگل ادسنس می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید. آنچه اهمیت دارد، این است که کاربران روی تبلیغی که در سایت شما نمایش داده می‌شود، کلیک کنند و مجبور نیستند وارد سایت شده و چیزی بخرند، شما در خصوص این موضوع وظیفه‌ای ندارید، صرفا با کلیک می‌توانید درآمد را افزایش بدهید.

۱- یک سایت ایجاد کنید

یکی از روش‌های کسب درآمد از گوگل ادسنس داشتن یک وبسایت به زبان غیرفارسی با محتوای جذاب و ترافیک مناسب است. محتوا از دو طریق می‌تواند کاربر را به سایت جذب کند.

در شکل اول محتوا می‌تواند به صورت روزانه تعدادی کاربر جدید جذب و در صورت دوم، می‌تواند بازدیدکنندگان را هر روز به وب‌سایت بازکرداند، در این حالت بازدیدکننده به کاربر وفادار تبدیل خواهد شد.

سایت‌های مناسب برای کسب درآمد از گوگل ادسنس

برای کسب درآمد از گوگل ادسنس برخی سایت‌ها قابلیت توسعه و رشد بهتری دارند و از این رو سایت‌های مناسبی خواهند بود.

سایت‌های وبلاگ

سایت‌های وبلاگ، نوعی از سایت هستند که دارای محتوای متنی و عکس هستند. وبلاگ مانند یک محله آنلاین است و بر اساس قالبی که دارند، دارای ترافیک هستند.

وبلاگ‌ها به صورت اختصاصی نوشته می‌شوند و صرفا یک جامعه هدف خاص را به سوی خود جذب می‌کنند. از این رو بستر خوبی برای تبلیغات گوگل محسوب می‌شوند.

سایت‌های خبری

وب‌سایت‌های خبری از جمله سایت‌هایی هستند که کاربران عمومی را به سوی خود جذب می‌کنند و با ارائه محتوای خبری اطلاعات بسیار متنوعی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

با توجه به اینکه سایت‌های خبری طیف وسیعی از کاربران با علایق مختلف را شامل می‌شود، می‌تواند گزینه خوبی برای تبلیغات گوگل ادسنس باشد. چرا که اگر کاربری در حال خواندن یک خبر باشد، اگر تبلیغاتی مرتبط با موضوع آن خبر را ببیند، بیشتر ترغیب به کلیک خواهد شد.

انجمن‌ها و تالارهای گفتگو

انجمن‌ها و تالارهای از جمله بسترهایی هستند که امکان بحث و گفتگو در مورد یک موضوع خاص و اشتراک نظر را برای مخاطبین فراهم می‌کند. انجمن‌ها و تالارهای گفتگو معمولا بخش‌های مختلفی مانند: بحث آزاد، سوال و جواب، مقالات، نظرسنجی، اخبار و بررسی محصول دارد.

با توجه به اینکه انجمن‌ها و تالارهای گفتگو اغلب دارای محتوای متنی هستند، با قرار دادن تبلیغات بنری و کلیکی به راحتی توجه کاربر را جلب و وی را ترغیب به کلیک خواهید کرد.

۲- کسب درآمد از کانال یوتیوب

کانال یوتیوب یکی دیگر از روش‌هایی است که از طریق آن می‌توان از گوگل ادسنس درآمد کسب کرد. با اتصال کانال یوتیوب خود به ادسنس، می‌توانید تبلیغاتی را در ویدیوهای خود نمایش دهید و هنگامی که کاربران بر روی آن تبلیغات کلیک می‌کنند یا بازدید می‌کنند، درآمد کسب کنید.

درآمد حاصل از تبلیغات در ادسنس بر اساس تعداد کلیک‌ها و بازدیدها، نوع تبلیغی که نمایش داده می‌شود و آرزوهای تعیین شده توسط شبکه برنامه‌ریزی ادسنس تعیین می‌شود.

پيشنهاد وب رمز: کسب درآمد از یوتیوب؛ ‍‍۱۰ روش‌ + ۵ راهکار افزایش درآمد

درآمد حاصل از گوگل ادسنس چقدر است؟

میزان درآمد حاصل از گوگل ادسنس بسته به تعداد بازدیدها و نوع تبلیغات متفاوت است. به طور مثال سایتی که هر ماه ۲۰۰ هزار بازدید کننده دارد به معنای این است که در سال بیش از ۲ میلیون بازدید دارد.

این تعداد بازدید در سال میتواند امکان کسب درآمد خوبی را برایتان فراهم کند. اگر نرخ کلیک ۱٪ (کمترین نرخ کلیک) را داشته باشید، ماهیانه قریب به ۱۰۰۰ کلیک دریافت خواهید کرد و اگر CPC آن ۰.۰۱ دلار باشد، می‌توانید ۲۰۰۰ دلار کسب کنید.

در این مثال ارقام به صورت تقریبی ذکر شد و در عمل پرداخت به ازای هر کلیک بیش از آن خواهد بود.

مزایا و معایب گوگل ادسنس

مزایایی که گوگل ادسنس ارائه می‌دهد، باعث می‌شود افراد و مدیران سایت را ترغیب به استفاده از این سرویس کند. در حالی که می‌توان گفت هر سرویسی که ارائه می‌شود دارای مزایا و معایب خاص خود است که با در نظر گرفتن آن می‌توانید برای استفاده یا عدم استفاده تصمیم‌گیری کنید:

مزایای google adsense

  • افزایش کیفیت محتوای سایت
  • کسب درآمد
  • افزایش ترافیک سایت

معایب google adsense

  • پشتیانی از برخی زبان‌ها
  • تایید حساب پستی
  • ممنوعیت همیشگی برای اشتباهات
  • امکان تعییر نام گیرنده و کشور وجود ندارد
  • ممکن است بر سرعت لود صفحه تاثیر گذارد.

شرایط استفاده از گوگل ادسنس

استفاده از تبلیغات گوگل ادسنس دارای شرایط و ضوابطی است که رعایت آنها باعث می‌شود بتوانید به صورت بلند مدت با گوگل ادسنس همکاری داشته باشید. برخی از مهم‌ترین شرایط و خط مشی‌ها را در این بخش شرح می‌دهیم:

۱- کلیک‌ها

متخصصان با استفاده از سیستم‌های پیشرفته، به دقت تبلیغات را کنترل می‌کنند و این کار را به جهت حفاظت انجام می‌دهند. بنابراین سعی کنید، خودتان روی تبلیغات گوگل ادسنس کلیک نکنید و از کسی نخواهید روی تبلیغات کلیک کند. کاربران تنها در صورتی روی تبلیغات کلیک می‌کنند که به آن علاقه مند باشند.

۲- محتوای منحصر به فرد

تا حد امکان سعی کنید محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید. چرا که تبلیغات گوگل ادسنس ممکن است در کنار هر نوع محتوایی به نمایش در بیاید. بنابراین محتوای با کیفیت اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

۳- عدم استفاده از اعلان‌ها

پس از فعال شدن حساب گوگل ادسنس شما بهتر است از اعلان‌های پاپ آپ یا نصب خودکار نرم‌افزارها استفاده نکنید. گوگل به بهبود تجربه کاربر در اینترنت تاکید زیادی دارد. علاوه بر این قبل از اجرای انواع کمپین‌های تبلیغاتی و خرید ترافیک اطمینان حاصل کنید که هرگز سایت شما را به صورت پاپ آپ نمایش نمی‌دهند.

نتیجه گیری

در این مقاله در خصوص گوگل ادسنس چیست؟ راه های کسب درآمد از آن صحبت کردیم و با نحوه ایجاد اکانت گوگل ادسنس و فعال سازی آن آشنا شدیم. گوگل ادسنس توجه کاربران بسیاری را در ایران به خود جلب کرده است و مایل به فعال‌سازی آن در ایران هستند.

در صورت وجود هر گونه سوال در خصوص گوگل ادسنس می‌توایند با کارشناسان وب‌رمز ارتباط بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

سوالات متداول

در گوگل ادسنس به ازای هر 1000 بازدید بین 0.5 تا 2.5 دلار پرداخت می‌کند که با توجه به عوامل مختلف متغیر خواهد بود.

برای استفاده از گوگل ادسنس شرایط سنی وجود دارد و حداقل باید 18 سال تمام داشته باشید و در صورتی که زیر 18 سال هستید باید با یکی از والدین و یا قیم قانونی اقدام به فعال سازی حساب کنید.

گوگل ادسنس هر محتوایی را اجازه نشر نمی‌دهد و صرفا به محتوای با کیفیت شامل متن، عکس، صوت و ویدئو و بازی‌های گرافیکی اجازه نشر می‌دهد.

بله کسب درآمد از گوگل ادسنس با داشتن کانال یوتیوب نیز امکان پذیر است.

بهترین نوع سایت برای استفاده از گوگل ادسنس سایت بلاگ، سایت انجمن و سایت‌های نرم‌افزار هستند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 7 - میانگین: 4.7

رأی شما ثبت شد.