جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

یکی از روش‌های متداول در تبلیغات آنلاین استفاده از تبلیغات کلیکی یا PPC یا همان پرداحت به‌ازای کلیک است. در این مقاله شما را با تبلیغات PPC، تبلیغات گوگل ادز و همچنین مفهوم CPC آشنا خواهیم کرد.

تبلیغات پرداخت به‌ازای کلیک یا PPC چیست؟

پرداخت به‌ازای کلیک یا همان (PPC) مدلی از تبلیغات کلیکی است که در آن هرگاه یک کاربر روی یکی از تبلیغات آنلاین کلیک می‌کند تبلیغ‌کنندگان به او هزینه‌ای پرداخت می‌کنند.

تبلیغات کلیکی به روش پرداخت به‌ازای کلیک انواعی دارد، اما نوع رایج آن تبلیغات جستجوی پولی می‌باشد. این تبلیغات زمانی ظاهر می‌شوند که افراد به‌صورت آنلاین با استفاده از یک موتور جستجو همانند گوگل درحال جستجو هستند، به‎خصوص اگر جستجوهایشان زمینه تجاری داشته باشد و یا به‎عبارتی به‎دنبال خرید چیزی باشند. این جستجو می‎تواند هر نوع جستجویی باشد، از جستجو با دستگاه موبایل گرفته مثلا، فردی در موبایلش به‎دنبال نزدیکترین فست فود به خودش می‎باشد تا فردی که از خدمات جستجوی محلی استفاده می‌کند، فردی که به‌دنبال لوله‌کش یا دندانپزشک است و یا فردی که می‌خواهد هدیه (گل برای روز مادر) یا یک نرم‌افزار سازمانی با‌کیفیت بخرد. تمام این جستجوها می‌توانند باعث‌و‌بانی تبلیغات پرداخت به‌ازای کلیک باشند.

در تبلیغات پرداخت به‌ازای کلیک، کسب‌و‌کارها تنها زمانی شارژ می‌شوند که کاربر واقعا روی تبلیغشان کلیک کرده باشد، به‌همین دلیل به آن “پرداخت به‌ازای کلیک” می‌گویند.

دیگر قالب‌های تبلیغات کلیکی PPC شامل تبلیغات نمایشی و بازاریابی مجدد می‌باشد.

پیشنهاد وب رمز: ۱۰ مزیت گوگل ادوردز برای رشد کسب‌وکارها

 

عملکرد تبلیغات پرداخت به‌ازای کلیک چگونه است؟

تبلیغات کلیکی - عملکرد تبلیغات

به‌منظور اینکه تبلیغات در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شوند ( که از آن به‌نام صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP یاد می‌شود)، تبلیغ‌کنندگان نمی‌توانند به‌سادگی هزینه بیشتری بپردازند تا تضمین کنند تبلیغاتشان نسبت به تبلیغات دیگر رقبا در اولویت بالاتری پدیدار می‌شود. در عوض تبلیغات بیشتر منوط به چیزی به‌نام مزایده تبلیغاتی است، یک فرآیند تماما اتومات که گوگل و دیگر موتورهای جستجوی مهم از آن به‌منظور تعیین ارتباط و اعتبار تبلیغاتی که در SERPهایشان ظاهر می‌شود استفاده می‌کنند.

عملکرد کلمات کلیدی در تبلیغات پرداخت به‌ازای کلیک

عملکرد کلمات کلیدی در تبلیغات پرداخت به‌ازای کلیک - تبلیغات کلیکی

 

همانطور که از نام مزایده تبلیغاتی عنوان بر می‌آید می‌توان فهمید که این فرآیند نوعی سیستم مزایده و پیشنهاد است. بدین معنی که تبلیغ‌کنندگان باید روی عباراتی که می‌خواهند باعث تحریک شود و یا نمایش تبلیغاتشان مزایده برگزار کنند. این عبارات به‌نام کلمات کلیدی شناخته می‌شوند.

برای مثال، کسب‌وکار شما در تجهیزات کمپینگ خبره است. یک کاربر که می‌خواهد یک چادر خیمه‌ای، کیسه خواب و یا یک اجاق گاز قابل حمل بخرد، ممکن است کلمه کلیدی تجهیزات کمپینگ را در موتور جستجوی خود وارد کند تا بتواند خرده‌فروشانی که چنین محصولاتی را دارند پیدا کند. در‌عین‌حال، کاربر نتیجه جستجوی آن‌ها را ارسال می‌کند و موتور جستجو  محاسبات پیچیده الگوریتمی‌اش را پیاده می‌کند که بر‌اساس مزایده تبلیغاتی انجام می‌پذیرد. این فرآیند مشخص می‌کند کدام تبلیغات نشان داده می‌شوند و نحوه نمایش چگونه است، و این تبلیغات مربوط به کدام تبلیغ کننده می‌باشد.

از آنجا که شما باید برای هر کلیک روی تبلیغات هزینه‌ای بپردازید، ضروری است که تنها روی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌و‌کارتان مزایده برگزار کنید، لذا مطمئن خواهید شد که از میزان هزینه صرف شده‌ شما برای تبلیغات ROI بدست اورده‌اید. ابزار کلمه کلیدی به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی مناسبی که باید روی آن‌ها مزایده کنید و همچنین باعث فروش و یا تبدیل می‌شوند و زیاد گران نیستند را بیابید.

گوگل ادز چیست؟

تبلیغات کلیکی - گوگل ادز چیست؟

 

گوگل ادز که سابقا از آن به‌نام گوگل ادوردز یاد می‌شد یکی از مشهورترین سیستم‌های تبلیغاتی پرداخت به‌ازای کلیک در دنیا می‌باشد. پلت‌فرم ادز کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تبلیغاتی را ایجاد کنند که در موتور جستجوی گوگل و دیگر مشخصه‌های گوگل ظاهر شود. گوگل ادز براساس مدل پرداخت به‌ازای کلیک عمل می‌کند که در آن کاربران روی کلمات کلیدی مزایده برگزار می‌کنند و برای هر کلمه‌ای که روی تبلیغاتشان صورت بگیرد پول دریافت می‌کنند. گوگل وارد جزئیات تبلیغ‌کنندگان ادز شده است و مجموعه برنده‌هایی که در فضای ارزشمند تبلیغاتی در صفحه نتایج جستجویش ظاهر شده‌اند را انتخاب می‌کند. “برندگان” براساس ترکیب عوامل متعددی انتخاب می‌شوند، از جمله کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی، کمپین‌های تبلیغاتی و میزان مزایده کلمات کلیدی‌ آن‌ها.

از همه مهم‌تر کسی که در صفحه ظاهر می‌شود براساس رتبه تبلیغات تبلیغ‌کننده تعیین می‌شود، معیاری که با ضرب دو عامل کلیدی – مزایده CPC- ( CPC هزینه‌ای که به‌ازای هر کلیک روی تبلیغ پرداخت می‌شود) (بالاترین میزانی که تبلیغ‌کننده می‌خواهد خرج کند) و امتیاز کیفی (مقداری که نرخ کلیک، ارتباط و کیفیت صفحات فرود را در خود مشمول ساخته) – محاسبه می‌شود. این سیستم به تبلیغ‌کنندگان برنده این امکان را می‌دهد که با هزینه‌ای که با بودجه آن‌ها تطابق دارد به مشتریانی بالقوه دست پیدا کنند. این نوعی مزایده است. تصویر زیر نشان می‌دهد که  عملکرد این مزایده به چه صورت می‌باشد.

هزینه به‌ازای کلیک یا CPC چیست؟

تبلیغات کلیکی - هزینه به‌ازای کلیک

هزینه به‌ازای هر کلیک یا CPC مقداری است که شما برای کلیکی که در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال روی تبلیغات PPC شما در پلت‌فرم‌هایی همانند گوگل ادوردز یا بینگ ادز انجام می‌شود می‌پردازید.

هزینه برای هر کلیک شما با عوامل متعددی معین می‌شوند از جمله: حداکثر پیشنهاد؛ امتیاز کیفی‌ شما و رتبه تبلیغات دیگر مزایده‌های تبلیغ‌کنندگان برای همان کلمه کلیدی. این موضوع در زیر شفاف‌سازی شده است:

CPC یک معیار بسیار مهم است چرا‌که آن کلیک‌ها و هزینه‌ها به‌سرعت زیاد می‌شوند. اگر CPC شما خیلی بالا باشد نمی‌توانید سرمایه‌ای که برای تبلیغات گذاشتید را برگردانید (ROI)

یک CPC خوب در ادوردز چقدر است؟

ROI در ادوردز با اینکه چقدر برای کلیک‌ها و کیفیت ترافیکی که از آن کلیک‌ها دریافت می‌کنید تعیین می‌شود؛ قطعا شما به‌دنبال ترافیک به هرقیمتی نیستید و یا به‌دنبال ترافیک مقرون به‌صرفه‌ای هستید که ارزشی را برای کسب‌وکار شما به‌ارمغان بیاورد. هزینه  متوسط به‌ازای کلیک بسته به صنعت، نوع کسب‌وکار و چیزی که شبکه‌ها برایش تبلیغ می‌کنند تغییر می‌کند. صنایع رقیب و صنایعی که دارای تبدیل‌های گران قیمت هستند (همانند نرم‌افزار سازمانی، تجهیزات صنعتی و یا خدمات گرانی که در صنعت مالی و قانونی وجود دارد) هزینه‌های گران‌تری برای هر کلیک دارند.

CPC خود را کم کنید و درعین‌حال ارزشتان را حفظ کنید

تبلیغ‌کنندگان ادرودز می‌خواهند CPC خود را کنترل کنند و درعین‌حال کیفیت ترافیک بازدیدکنندگانشان را بهبود بخشند، لذا پولی که روی کلیک‌های تبلیغاتی خرج می‌کنند ارزشمند است.

CPC میانگین شما می‌تواند با بهبود امتیاز کیفی‌ شما به‌شدت کم شود. امتیاز کیفی تحت تاثیر عوامل زیر می‌باشد:

  • نرخ کلیک یا CTR  یک معیار برای اندازه‌گیری این است که زمانی‌که تبلیغات شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شود هرچند وقت یکبار روی آن کلیک می‌شود. تبلیغات متقاعد کننده PPC ای که بیشتر به جستجوی کاربر ارتباط داشته باشند بیشتر کلیک می‌شوند.
  • ارتباط کلمه کلیدی – تبلیغاتی که کاملا به کلمات کلیدی‌ای که روی آن مزایده گذاشته‌اید مرتبط‌ هستند، و تبلیغی که شامل کلمات کلیدی در متن تبلیغات به‌شدت دارای امتیاز کیفی و CTR بیشتری است.
  • کیفیت صفحات فرود و تبلیغات – گوگل علاقه دارد به تبلیغ‌کنندگانی که تبلیغات خلاقانه و متقاعد کننده‌ای را ارائه می‌دهد و بیشتر بین کاربران صدا می‌کند جایزه دهد. صفحات فرود شما ( که در آن کاربران بعد از کلیک به نتیجه می‌رسند) باید ارتباط زیادی با کلمات کلیدی و تبلیغات شما داشته باشند، لذا کاربر هرآنچه که به‌دنبالش هستند را می‌یابند و می‌توانند به‌سادگی اقدام مورد نظرشان را به اتمام برسانند.

بهبود CPC

برای اینکه بدانید CPC شما چگونه با دیگر تبلیغات مشابه مقایسه می‌شود و چگونه می‌توانید CPC خودتان را کم کنید، از ادوردز پرفورمنس گریدر (AdWords Performance Grader) استفاده کنید تا بتوانید اکانت ادوردز خودتان را سریع و رایگان تحلیل کنید و نکاتی را در مورد هزینه‌ها، عملکرد تبلیغاتی و بهینه‌سازی موبایل و غیره را بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 898 - میانگین: 4.9

رأی شما ثبت شد.