جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

آگاهی از برند (brand awareness) دستاورد مهم برندینگ یا برندسازی به حساب می‌آید. از طریق آگاهی از برند می‌توانیم سرنخ‌های فروش را به مشتری تبدیل کنیم و در نتیجه نرخ تبدیل کسب‌وکار خود را افزایش دهیم. در این مقاله شما را با ۱۷ استراتژی افزایش آگاهی از برند و معیارهای اندازه‌گیری کمی و کیفی آن آشنا خواهیم کرد.

آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند - آگاهی از برند چیست

آگاهی از برند یا نام تجاری نشان می‌دهد که مخاطبان مورد نظر شما چقدر با نام تجاری شما آشنا هستند و چگونه آن را تشخیص می‌دهند. برندهایی که آگاهی نام تجاری خود را بالا می‌برند به راحتی می‌توانند روند پیشرفت را طی کنند و در معرض محبوبیت قرار گیرند. هنگامی که شما برای محصول و یا خدمات خود بازاریابی انجام می‌دهید آگاهی از نام تجاری بسیار ارزش دارد، به خصوص در مراحل اولیه کسب و کار.

آگاهی از برند ممکن است مفهومی مبهم به نظر برسد که در حقیقت مبهم نیز هست. برای آن دسته از صاحبان کسب و کار و یا بازاریابان که مایل هستند کار خود را با اعداد و ارقام منظم ارزیابی کنند ،آگاهی از برند به احتمال زیاد کمی برای آن‌ها مبهم است. اما تنها به این دلیل که این مبحث قابل اندازه گیری نمی‌باشد باعث نمی‌شود که ارزش آن را نادیده گرفت.

در اینجا راهکارهای افزایش آگاهی از برند را بررسی خواهیم کرد.

پیشنهاد وب رمز: ۱۳ ابزار تحلیل شبکه های اجتماعی که دیجیتال مارکترها باید بشناسند

 

۱- برنامه‌های ارجاعی

آگاهی از برند - برنامه‌های ارجاعی

زمانی که کاربران ببینند نفعی به آن‌ها می‌رسد با خوشحالی می‌توانند در مورد محصولات یا خدمات شما صحبت کنند و دیگران را به آن محصول یا خدمات ارجاع دهند. «دراپ باکس» یک نمونه خوب است که نشان می‌دهد چگونه برنامه‌های ارجاعی هوشمند می‌توانند یک کسب و کار را رونق ببخشند. زیرا دراپ باکس به ازای هر دوستی که از سمت شما فرستاده می‌شود 500 مگا بایت فضای ذخیره سازی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به زمانی که دراپ باکس هنوز تازه کار خود را شروع کرده بود برگردیم می‌بینیم که این برنامه ارجاعی به نوعی به بازاریابی دهان به دهان کمک کرد و باعث شد تعداد زیادی ثبت نام در دراپ باکس صورت بگیرد که یک صرفه جویی بزرگ در هزینه‌های بازاریابی بود.

۲- افزایش چشمگیر محتوای مهمان

یکی دیگر از راه‌های عالی برای به دست آوردن آگاهی برند در وب، ارائه یک توليد محتوای با ارزش فوق العاده و زرق و برق دار برای اشتراک گذاری در وبلاگ‌های دیگر است. محتوای مهمان، هنوز هم راهی قدرتمند برای برندسازی در یک صنعت و کسب و کار است.

با وجود اینکه محتوای ایجاد شده آسیبی به سایت شما نخواهد زد اما شما نیاز دارید مهمان نشر مطالب با کیفیت بالا باشید. ایجاد یک محتوای به یاد ماندنی و ارزشمند شما را به مخاطبان جدید معرفی می‌کند و تاثیر ماندگاری خواهد داشت.

۳- اینفوگرافیک‌ها

آگاهی از برند - اینفوگرافیک‌

اینفوگرافیک یک روش واضح و رنگارنگ برای نمایش داده‌ها و آمار و همچنین یک روش بازاریابی بسیار جالب است. این محتوای  قدرتمند اغلب به طور گسترده به اشتراک گذاشته می‌شود و آن‌ها را تبدیل به یک ابزار عالی برای برندسازی و جهت دادن به تفکرات مخاطب کرده است.

۴- همکاری‌های محلی

آگاهی از برند - همکاری‌های محلی

یکی دیگر از استراتژی‎‌های ساخت برند و نام تجاری، همکاری با مشارکت‌های محلی است. شریک شدن با دیگر کسب و کارهای محلی برای برگزاری سمینارها یا جشنواره‌های مقدماتی و یا به عنوان مثال کمک به تیم‌های ورزشی محلی کمک به رویدادهای خیریه، باعث می‌شود که نام تجاری شما در سراسر جشنواره‌ها و رویدادها دیده شود و کمک بزرگی به شناخته شدن نام تجاری شما خواهد کرد.

۵- تبلیغات بر روی ماشین

یکی از استراتژی‌های کلاسیک و نتیجه بخش برای ساخت برند استفاده از تبلیغات بر روی ماشین است. این تبلیغات می‌تواند افراد را جذب کند و توجه زیادی را به خود معطوف کند و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هر کجا بروید مردم با نام تجاری شما آشنا خواهند شد. این کار را می‌توانید بر روی ماشین شرکت، یا وسیله نقلیه شخصی خود انجام دهید.

۶- خرید رایگان

همه افراد چیزهای رایگان را دوست دارند. نام تجاری خود را بر روی بسته های یا محصولات رایگان درج کنید و آن را در جشنواره‌های محلی به طور رایگان بین افراد توزیع کنید.

۷- مسابقات شبکه‎های اجتماعی

آگاهی از برند - مسابقات

برگزاری مسابقه در شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند در برندسازی و تبليغات آنلاين به شما کمک کند. می‌توانید یک عکس یا ویدیو را در این شبکه‌ها ارسال کنید و از کاربران بخواهید به علاقمندی‌های خود رای دهند. شرکت کنندگان این لینک را با خانواده و دوستان خود به اشتراک می‌گذارند تا رای بیشتری کسب کنند. در نتیجه شما با این کار آگاهی برند خود را افزایش داده اید.

۸- تمرکز اجتماعی

آگاهی از برند - تمرکز اجتماعی

با گسترش روز افزون تعداد شبکه‌های اجتماعی، تلاش برای فعالیت‌های بازاریابی در همه این شبکه‌های اجتماعی کاری احمقانه است. اگر کسب و کار شما برای یک شبکه اجتماعی خاص مناسب باشد، باید تمرکز خود را بر روی آن شبکه اجتماعی بگذارید. به عنان مثال، سایت‌هایی که از از عکس‌های سنگین در تبلیغات خود استفاده می‌کنند ممکن است بر روی اینستاگرام یا پینترست تمرکز کنند. شما همچین باید بدانید مخاطبان شما بیشتر از چه شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و تمرکز خود را بر روی این شبکه‌ها قرار دهید. اما این به این معنی نیست که به طور کامل شبکه‌های اجتماعی دیگر را رها کنید، بلکه باید بیشترین تلاشتان را برای آن شبکه‌های اجتماعی خاص انجام دهید. اگر در مورد شبکه اجتماعی اصلی که در مورد آن مطمئن نیستید می‌توانید شروع به تحقیق و تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید که ترافیک ارجاع شما در کدام شبکه بیشتر است.

۹- انتشارات لینکدین

ما قبلا کمی درباره ارزش محتوای مهمان صحبت کردیم، اما روش‌های دیگری نیز برای انتشار نام شما در وب وجود دارد. اخیرا لینکدین به کاربران اجازه داده است که از طریق ابزار انتشار، پست ها را انتشار دهند. اگر پست‌های شما توجه کافی را دریافت کنند می‌توانند در پست‌های لینکدین توسط کاربران زیادی به اشتراک گذاشته شود.

۱۰- داستان سرایی

آگاهی از برند - داستان سرایی

اگر می‌خواهید که یک برند به یاد ماندنی باشید بهتر است از داستان سرایی استفاده کنید. اگر شما بتوانید داستان‌های قانع کننده‌ای ایجاد کنید که عمیقا با کاربر ارتباط برقرار کند آن‌ها نام تجاری شما را به این زودی‌ها فراموش نخواهند کرد.

۱۱- شخصیت منحصر به فرد

یکی از راه‌های مطمئن برای افزایش آگاهی برند، ایجاد هویت نام تجاری منحصر به فرد است. اگر شما در صنعتی کار می‌کنید که تا حدودی برای کمدی یا شخصیت سازی مناسب است، می‌توانید نام تجاری خود را از طریق این شخصیت به شدت به یادماندنی کنید.

نه تنها ایجاد یک شخصیت بامزه و یا کمدی مخاطبان را با تبلیغاتی جالب مواجه می‌کند بلکه باعث می‌شود آن‌ها احساسات خود را به صورت بازاریابی ویروسی به یکدیگر منتقل کنند و آن را در سراسر وب به اشتراک بگذارند.

۱۲- پادکست‌ها

شروع پادکست در صنعت خودتان به صورتی که در آن با کارشناسان آن صنعت مصاحبه می‌کنید، راهی عالی برای ساختن نام تجاری شما است. بعضی از صنایع مانند بازاریابی، تولید محتوای صوتی برای افراد مبتدی ارائه می‌دهند.

شما علاوه بر برندسازی از این طریق می‌توانید تبلیغات در پادکست را نیز امتحان کنید.

۱۳- تبلیغات کلیکی یا PPC

آگاهی از برند - تبلیغات کلیکی

در حالی که این روزها سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به شدت رقابتی شده است، تبلیغات PPC یک راه حل بسیار هوشمندانه برای دیده شدن برند شما در گوگل است. این تبلیغات می‌تواند به شما کمک کند در نتایج بالای جستجوی گوگل نشان داده شوید.

حتی اگر کاربران در نهایت بر روی تبلیغات شما کلیک نیز نکنند، دیدن نام تجاری شما در نتایج بالای صفحه کمک بسیار زیادی به برندسازی و آگاهی نام تجاری شما می‌کند. البته با توجه به قیمت سئو سایت و بهینه‌‍‌تر بودن آن، پیشنهاد می‌شود از این دو روش به صورت همزمان استفاده شود.

۱۴- کمپین‌های  بازاریابی مجدد

آگاهی از برند - بازاریابی مجدد

چرا بازاریابی مجدد یک استراتژی پرطرفدار برای افزایش آگاهی نام تجاری است؟ بازاریابی مجدد شامل نشان دادن تبلیغاتی به کاربرانی است که از سایت شما بازدید کرده اند، اما قبل از دیدن تبلیغات آن را ترک کرده‌اند. تبلیغات بازاریابی مجدد در سراسر وب‌سایتهایی که مخاطبان شما بازدید می‌کنند قرار داده شده‌اند. آن‌ها به زودی می‌توانند نام تجاری شما را در همه جا ببینند مثلا در وبلاگ‌های مورد علاقه خود زمانی که در حال خرید هستند. این موضوع باعث می‌شود که نام تجاری شما بسیار بزرگتر شود و این یک راه بسیار عالی برای افزایش نرخ تبدیل است.

۱۵-  تبلیغاتی پولی در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی اجتماعی ارگانیک یا طبیعی روز به روز دشوارتر می‌شود و کسب و کارهای بیشتری به تبلیغاتی پولی در  بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند. فیس بوک و توییتر نسبتا ارزان تر و کاربردی تر هستند برای این نوع تبلیغات. در این نوع تبلیغات فرقی نمی‌کند که کاربران بلافاصله خرید کنند یا خیر، بلکه باعث ایجد آشنایی بیشتر و آگاهی از نام تجاری و در نتیجه آمادگی آن‌ها برای خرید می‌شود.

۱۶- تبلیغات جنجالی

آگاهی از برند - تبلیغات جنجالی

یکی از راه‌‌های به دست آوردن آگاهی نام تجاری بحث برانگیز بودن و جنجالی بودن آن است. اما ممکن است این نوع استراتژی برای همه کسب و کارها مناسب نباشد. با این رویکرد شما ممکن است توجه مخاطب خود را به دست آورید اما اینکه این توجه خوب باشد یا بد بستگی به موضوع بحث و رویکرد شما دارد.

۱۷- بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر

دوستان شما که در جایگاه خوبی قرار دارند یک راه آسان برای افزایش آگاهی نام تجاری شما هستند. شما باید اینفلوئنسرها و تاثیرگذاران در صنعت خود را شناسایی کنید. این اینفلوئنسرها باید کسانی باشند که به طور بالقوه به کسب و کار شما کمک کنند. با این نوع افزایش آگاهی برند، در زمان کوتاهی تبدیل به یک برند سوپر استار خواهید شد.بنابراین اینفلوئنسر مارکتینگ را جدی بگیرید. 

چگونه آگاهی از نام تجاری را اندازه گیری کنیم؟

آیا می‌دانید که فعالیت های آگاه سازی برند شما کار می‌کند یا خیر؟ اگر نه چگونه می‌خواهید این آگاه سازی را تقویت کنید و یک بحران رقابتی را رفع کنید؟ درست مانند هر روش دیگری این نوع بازاریابی نیز قابل اندازه گیری می‌باشد.

درست است که آگاهی از نام تجاری را نمی‌توان به روش‌های سنتی اندازه گیری کرد اما شما می‌توانید میزان محبوبیت و آگاهی از برند خود را با تعیین برخی معیارها و انجام برخی فعالیت‌ها بررسی کنید. در اینجا برای شما چند راه آورده‌ایم که از این طریق می‌توانید آگاهی نام تجاری خود را ارزیابی کنید:

معیارهای کمی در اندازه گیری آگاهی از برند

آگاهی از برند - معیارهای کمی

این اعداد می‌تواند به شما کمک کند تصویری کلی از نام تجاری  خود را به دست آورید. برای اندازه گیری کمی می‌توانید این معیارها را بررسی کنید:

 

  •       ترافیک مستقیم

اولا، ترافیک مستقیم نتیجه تعداد افرادی است که نام تجاری شما را در URL تایپ کرده اند و قصد بازدید از سایت شما را داشته اند. عددی که از تعداد ترافیک مستقیم شما به دست می‌آید به شما می‌گوید که بازاریابی شما تا چه حد منجر به افزایش بازدید سایت شما شده است. این یک معیار مهم برای شما است زیرا بسیاری از مصرف کنندگان از طریق رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات و پیدا کردن نام تجاری شما از طریق تایپ کلمات کلیدی با محصول شما آشنا می‌شوند. هنگامی که مصرف کنندگان به طور مستقیم به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند به این معنی است که قبلا از نام تجاری شما آگاه شده اند.

 

  •         تعداد ترافیک سایت

این تعداد فقط نشان دهنده ترافیک سایت است که به شما می‌گوید چه تعداد از جمعیت عمومی اینترنت محتوای شما را چک می‌کنند. این ارقام کاملا به شما نمی‌گوید که این تعداد بازدید کننده از کجا آمده اند اما مهم این است که آن‌ها از نام تجاری شما آگاه هستند و آن را بررسی می‌کنند.

 

  •   تعاملات اجتماعی

تعاملات اجتماعی می‌تواند به دنبال کنندگان، لایک‌ها، توییت‌ها و دیگر نظرات اشاره دارد. تعاملات اجتماعی این را به شما انعکاس می‌دهد که چگونه بسیاری از افراد با نام تجاری شما آشنا می‌شوند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند و همچنین محتوای شما چگونه آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معیارهای کیفی در اندازه گیری آگاهی از برند

آگاهی از برند - معیارهای کیفی

این مرحله جایی است که اعداد و ارقام نقش کمرنگ تری نسبت به معیارهای کمی دارند. اما این تاکتیک ها هنوز هم می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه تعداد افراد از نام تجاری شما آگاه هستند.

اندازه گیری کیفی به دو صورت انجام می‌گیرد:

  •         جستجو در گوگل

انجام این کار باعث می‌شود که شما بدانید با چه سرعتی درباره نام تجاری شما در فضای آنلاین صحبت می‌شود. این کار به شما در مورد هر مراجعه شخص ثالث به وب سایت هشدار خواهد داد. دقت کنید که هرچه نام تجاری شما پیشرفت و رشد می‌کند به همان میزان نیز قوانین و ترفندهای گوگل نیز افزایش پیدا می‌کند.

  •         گوش دادن به نظرات در اجتماع

گوش دادن به نظرات در مورد برند شما در اجتماع مانند رصد شبکه های اجتماعی برای به دست آوردن نظرات طبیعی و واقعی یکی دیگر از روش‌های اندازه گیری کیفی آگاهی نام تجاری است. مواردی مانند اینکه چه کسانی شما برند شما را تگ می‌کنند، چه کسانی برند شما را منشن می‌کنند در کامنتهایشان و مخاطبان درباره نام تجاری شما در رسانه‌های اجتماعی چگونه صحبت می‌کنند.

  •         ایجاد نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی

این فرایند بازخورد مستقیم از مشتریان و مخاطبان را در اختیار شما قرار می‌دهد که به طور باورنکردنی برای شما مفید است. نه تنها به شما اجازه می‌دهد بدانید چه کسی از نام تجاری شما آگاه است بلکه شما را متوجه می‌کند به چه چیزهایی درباره برند خود فکر کنید.

یک پاسخ به “۱۷ استراتژی افزایش آگاهی از برند و روش‌های اندازه‌گیری آن”

  1. عنوان تبلیغاتی گفت:

    چگونه آمار بازدید کنندگان سایتتان را 2 برابر کنید ؟

    چگونه درآمد سایتتان را 2 برابر کنید ؟

    چگونه در نتایج گوگل بیشتر دیده شوید ؟

    دیوید اگیلوی (پدر علم تبلیغات ) می گوید :
    95 درصد افراد فقط عناوین را می خوانند .
    اگر عنوان قانعشان کرد ، سراغ متن می روند و محتویان صفحه شما را می خوانند
    جمله مهم دیگر دیوید اگیلوی در مورد عنوان :
    افرادی که عناوین را می خوانند ، 5 برابر بیشتر از افرادی هستند که متن کامل را می خوانند .

    جمله دیگر از دیوید اگیلوی :
    وقتی که عنوان را نوشتید ، 80 درصد کار را انجام دادید

    البرت لاسکر (پدر تبلیغات مدرن ) می گوید :
    عنوان 90 درصد تاثیر یک آگهی یا مطلب را شامل می شود .

    جان کاپلر در مورد عنوان نویسی می گوید :
    عنوان شما در مطالب و آگهی ها ، باعث موفقیت و شکستتان می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 930 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.