در پاسخ به سوال هارد NVMe چیست می‌توان گفت NVMe یک پروتکل ذخیره سازی با کارایی بالا، بهینه سازی شده NUMA (دسترسی به حافظه غیر یکنواخت) و بسیار مقیاس پذیر است که میزبان را به زیر سیستم حافظه متصل می‌کند.

این پروتکل نسبتا جدید، دارای ویژگی های غنی است و از ابتدا برای رسانه های حافظه غیر فرار (NAND و حافظه پایدار) طراحی شده است که مستقیماً از طریق رابط PCIe به CPU متصل می‌شود.

این پروتکل بر روی خطوط PCIe با سرعت بالا ساخته شده است. پیوند PCIe Gen 3.0 می‌تواند سرعت انتقال را بیش از 2 برابر نسبت به رابط SATA ارائه دهد.

NVMe™ (Non-Volatile Memory Express) یک پروتکل جدید برای دسترسی به رسانه های ذخیره سازی پرسرعت است که مزایای زیادی در مقایسه با پروتکل های قدیمی‌دارد. اما هارد NVMe چیست و چرا برای مشاغل مبتنی بر داده مهم است؟

حافظه NVMe چیست؟

حافظه NVMe چیست

از آنجایی که کسب‌وکارها با رشد دائمی‌داده‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، باید درباره نحوه جمع‌آوری، نگهداری، دسترسی و تبدیل داده‌ها و خرید سرور تجدیدنظر کنند.

عملکرد، اقتصاد و استقامت داده‌ها در مقیاس بسیار مهم است. NVMe تأثیر زیادی بر کسب و کارها و کارهایی که آنها می‌توانند با داده‌ها انجام دهند، دارد، به ویژه داده های سریع برای تجزیه و تحلیل بلادرنگ و فناوری های نوظهور.

NVMe (non-volatile memory express) یک پروتکل انتقال است که برای تسریع سرعت انتقال داده‌ها در دستگاه های ذخیره سازی حالت جامد ایجاد شده است. NVMe در هر دو سیستم سازمانی و مشتری و خرید vps استفاده می‌شود.

همانطور که فناوری حالت جامد به یک رسانه ترجیحی در بازار ذخیره سازی تبدیل شد، به سرعت مشخص شد که رابط‌ها و پروتکل های موجود – مانند Serial ATA (SATA) و Serial-Attached SCSI (SAS) – دیگر در محیط های مرکز داده مناسب نیستند. . در اوایل سال 2011، مشخصات اولیه NVMe با نزدیک به 100 شرکت فناوری در توسعه آن منتشر شد.

NVMe معمولاً برای ذخیره سازی حالت جامد، حافظه اصلی، حافظه نهان یا حافظه پشتیبان استفاده می‌شود. NVMe با برقراری ارتباط بین یک رابط ذخیره سازی و یک واحد پردازش مرکزی سیستم (CPU) از طریق یک گذرگاه پرسرعت Peripheral Component Interconnect Express (PCIe) کار می‌کند.

پروتکل NVMe برای استفاده با رسانه های سریع طراحی شده است. مزایای اصلی حافظه SSD مبتنی بر NVMe PCIe نسبت به سایر انواع ذخیره‌سازی، کاهش تأخیر و عملیات ورودی/خروجی بالا در ثانیه (IOPS) است.

NVMe یک عامل کلیدی برای فناوری‌ها و برنامه‌های در حال تکامل مانند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بوده است که همگی می‌توانند از بهبودهای با تأخیر پایین و عملکرد بالا ارائه شده توسط ذخیره‌سازی متصل به NVMe بهره ببرند.

تاریخچه NVMe

اکسپرس حافظه غیر فرار معجزه قرن بیست و یکم است که انقلابی را در زمینه محاسبات به ارمغان می‌آورد. یک دهه پیش، حدود 80 شرکت در سراسر صنعت کامپیوتر این فناوری را تحت حمایت گروه NVM Express توسعه دادند. NVM Express به طور رسمی‌اولین نسخه 1.0 را در 1 مارس 2011 منتشر کرد. پس از آن، نسخه های مختلف یکی پس از دیگری منتشر شدند. قابل ذکر است که نسخه فعلی (1.4a) در بازار موجود است.

در اینجا لازم به ذکر است که کارگروه NVMHCI، گروهی متشکل از 35 شرکت، اولین نسخه NVMe 1.0 را در سال 2008 راه اندازی کرد. پس از آن، 80 شرکت فوق دست به دست هم دادند و بخشی از گروه کاری شدند که ادامه کار برای آن آغاز شد. توسعه NVMe از آن زمان تاکنون، در مجموع 14 نسخه وارد بازار شده است.

جالب اینجاست که انگیزه پشت معرفی NVMe اتصال میزبان نرم افزار و حافظه غیر فرار از طریق گذرگاه PCI Express برای رفع محدودیت هارد دیسک SATA است. بعداً تکامل یافت و با دستگاه های ذخیره سازی جدیدی آمد. اکنون، به دلیل توانایی بی‌نظیر آن در انجام هر کاری به شیوه‌ای شایسته، انتخاب هر کاربر رایانه است

هارد NVMe چگونه کار می‌کند؟

هارد NVMe چگونه کار می‌کند

منطق NVMe در یک تراشه کنترل کننده NVMe که به صورت فیزیکی در رسانه ذخیره سازی استفاده شده قرار دارد، ذخیره شده و اجرا می‌شود. برای انتقال داده، پروتکل NVMe SSD‌ها را قادر می‌سازد تا مستقیماً از طریق یک گذرگاه PCIe به CPU متصل شوند.

استاندارد NVMe یک رابط ثبت، مجموعه دستورات و مجموعه ای از ویژگی‌ها را برای SSD های مبتنی بر PCIe با هدف عملکرد بالا و قابلیت همکاری در طیف گسترده ای از سیستم های NVM تعریف می‌کند.

پروتکل NVMe می‌تواند هر شکلی از NVM را پشتیبانی کند، از جمله SSD های مجهز به فلش NAND. درایورهای مرجع NVMe برای انواع سیستم عامل‌ها از جمله ویندوز و لینوکس در دسترس هستند.

یک NVMe SSD از طریق یک گذرگاه PCIe و یک کانکتور M.2 یا U.2 متصل می‌شود. پروتکل NVMe متصل به این اتصالات، تأخیر کمتر و IOPS بالاتر را به همراه کاهش مصرف انرژی امکان پذیر می‌کند.

NVMe دستورات نقشه ورودی/خروجی (I/O) و پاسخ به حافظه مشترک در کامپیوتر میزبان را از طریق یک رابط PCIe می‌دهد. رابط NVMe از I/O موازی با پردازنده‌های چند هسته‌ای پشتیبانی می‌کند تا توان عملیاتی بالا را تسهیل کند و گلوگاه‌های CPU را برطرف کند.

ویژگی‌های بهترین هارد برای سرور

وقتی صحبت از هارد دیسک های سرور مجازی به میان می‌آید، در مقایسه با هارد دیسک های دسکتاپ از ویژگی های متفاوت و پیشرفته تری برخوردار هستند.

بخش هارد دیسک دارای رتبه سرور دارای استانداردها و الزامات بالاتری در مقایسه با همتایان دسکتاپ خود است، بنابراین، هنگام انتخاب هارد دیسک مناسب برای سرور خود باید اطلاعات بیشتری داشته باشید.

هارد سرور چیست؟

هارد درایو سرور، هارد دیسکی با کاربرد خاص است که برای پاسخگویی به تعداد زیادی درخواست همزمان با حداقل تأخیر در نظر گرفته شده است و از درجه بالایی از یکپارچگی داده‌ها در سرور مجازی اطمینان حاصل می‌کند.

هارد دیسک سرور باید به طور شبانه روزی بدون خاموش شدن کار کند، به جز برای مدت زمان بسیار کمی‌در مرحله سرویس. از آنجایی که دائماً داده‌ها را می‌خواند و می‌نویسد، باید حداقل تأخیر، حداکثر قابلیت اطمینان و عملکرد بالا را تضمین کند. در زیر برخی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که هر هارد دیسک سرور باید داشته باشد و چرا این جنبه‌ها ضروری است آورده شده است:

  • قابلیت اطمینان: از دست دادن اطلاعات غیرقابل جبران به دلیل هر گونه خرابی یا خرابی دیسک می‌تواند منجر به صدمات میلیون دلاری و اعتباری شود.
  • عملکرد:‌ سرورها برای پاسخگویی به چندین درخواست به طور همزمان ساخته می‌شوند که باید فوراً به کاربر پاسخ داده شود.
  • زمان پاسخ: کاربران نهایی دوست ندارند منتظر بمانند تا هارد سرور درخواست های آنها را بپذیرد و پردازش کند.

چگونه هارد دیسک مناسب خود را  انتخاب کنیم؟

پس از خرید سرور اختصاصی باید به دنبال خرید هارد دیسک مناسب باشیم. ابتدا اجازه دهید در مورد دسته بندی های اولیه صحبت کنیم که در آنها می‌توانید مدل خاصی را برای سرور اختصاصی خود انتخاب کنید. سرورهای مدرن امروزه از انواع هارد دیسک زیر استفاده می‌کنند:

  • SATA: سرعت چرخش از 5400 RPM و 7200 RPM متغیر است. عملکرد این درایوها مانند هارد دیسک های معمولی مصرف کننده است.
  • SATA RAID Edition: سرعت چرخش آنها بیش از 7200 RPM است. این هارد دیسک های ویژه از دستورات کنترلر RAID پشتیبانی می‌کنند.
  • SAS: پیشرفته‌ترین و پرفورمنس‌ترین استاندارد رابط است که به‌ویژه برای سرورهای پیشرفته  نظیر سرور اختصاصی آلمان معرفی شده است. سرعت چرخش بسیار بالایی تا 15000 دور در دقیقه برای ذخیره داده های پرکاربرد ارائه می‌دهد.

ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع رابط اتصالی می‌خواهید، SATA یا SAS.

تفاوت هارد HDD و SSD و NVMe

اگر شما هم می‌خواهید بدانید باید هارد NVMe بخرید یا SSD یا HDD، مقایسه زیر برای شما تدوین شده است.

تفاوت هارد HDD و SSD و NVMe

هارد دیسک‌های SATANVMe SSDNVMe SSD (غیر فرار حافظه اکسپرس)
درایوهای هارد دیسک سنتی (HDD) به خوبی شناخته شده اند زیرا بیش از 50 سال است که وجود دارند.
هارد دیسک‌ها برای خواندن و نوشتن داده‌ها به دیسک‌های در حال چرخش یا پلاترها تکیه می‌کنند که باعث می‌شود از لحاظ فیزیکی محدود به سرعت انجام عملیات خواندن و نوشتن شوند.
این روزها، اکثر مردم در حال حاضر از SSD برای اندازه‌های حافظه معمولی استفاده می‌کنند، زیرا با همین قیمت به طور قابل توجهی سریع‌تر هستند.
هارد دیسک‌ها معمولاً فقط در سیستم‌های اقتصادی یا راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری از داده‌های بزرگ استفاده می‌شوند که استفاده از هارد دیسک‌ها مقرون به صرفه‌تر است.
درایوهای حالت جامد (SSD) به سرعت به استاندارد و جانشینی نسبت به هارد دیسک های سنتی تبدیل شده اند.
SSD از حافظه NAND-Flash استفاده می‌کند که شبیه به آنچه در درایوهای USB استفاده می‌شود و از هیچ گونه گذشته متحرکی استفاده نمی‌کند که به آن اجازه می‌دهد بسیار سریعتر از یک هارد دیسک معمولی محدود به 7200RPM کار کند.
SSD ها معمولاً می‌توانند به اندازه هارد دیسک ها برای اندازه های ذخیره سازی معمولی هزینه داشته باشند و به دلیل سرعت های بسیار سریع تر، انتخاب آسانی هستند.
ما پیشنهاد می‌کنیم از SSD برای تمام نیازهای سرور استفاده کنید زیرا ترکیبی عالی از هزینه و عملکرد را ارائه می‌دهد.
درایوهای SSD NVMe جدیدترین فناوری هستند و سریع‌ترین سرعت انتقال و I/O را ارائه می‌دهند.
در واقع، آنها حدود 6 برابر سریعتر از SATA SSD سنتی هستند. هارد دیسک‌ها و SSD سنتی از پورت‌های SATA III استفاده می‌کنند که حداکثر سرعت خروجی آن 600 مگابایت بر ثانیه است و سرعت آنها را محدود می‌کند.
با استفاده از این اتصال، اکثر SSD ها سرعت خواندن و نوشتن در حدود 500 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهند.
برای مقایسه، یک هارد دیسک 7200 RPM بسته به سن، شرایط و سطح قطعه قطعه شدن، حدود 100 مگابایت بر ثانیه را مدیریت می‌کند.
از سوی دیگر NVMe SSD از چندین خط PCI-e استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تا سرعت 3500 مگابایت بر ثانیه را ارائه دهد. این 35 برابر سریعتر از هارد دیسک و 7 برابر سریعتر از SATA SSD است!

ویژگی‌های NVMe مخصوص سرور

۱- عملکرد بسیار قدرتمند

در Snel.com، ما فقط از بهترین درایوها و تکنیک‌ها برای ارائه بهترین عملکرد ممکن برای سرور یا برنامه های شما استفاده می‌کنیم. Pure Performance VPS شما شامل SSD های محلی NVMe است که تا 6 برابر سریعتر از یک هارد SSD معمولی هستند. این باعث می‌شود VPS عملکرد خالص شما با NVMe SSD برای عملیات‌هایی که به سرعت خواندن/نوشتن سریع نیاز دارند، عالی باشد.

برنامه‌های VPS عملکرد خالص می‌توانند پردازش‌های بیشتری را نیز انجام دهند زیرا سرعت پردازنده 3.5 گیگاهرتز را شامل می‌شوند. این تقریبا دو برابر سریعتر از یک CPU معمولی است. این همچنین اجازه می‌دهد تا دستورات صف را بهتر مدیریت کنید، در نتیجه عملکرد کلی سرور شما یا در صورت خرید سرور hp را بهبود می‌یابد.

۲- سرعت بالا در انتقال داده

در دنیای پر سرعت امروز، مشتریان انتظار دارند صفحات وب در کمتر از دو ثانیه بارگیری شوند. با میزبانی NVMe، بهبود در IOPS و انتقال داده منجر به تجربه وب سایت سریعتر و پاسخگوتر برای بازدیدکنندگان می‌شود.

درایوهای NVMe همچنین زمان‌های دسترسی با تأخیر کم را ارائه می‌کنند، به این معنی که کاربران می‌توانند به سرعت به داده‌ها از فضای ذخیره‌سازی دسترسی پیدا کنند. این منجر به جستجوهای سریعتر پایگاه داده و دسترسی سریعتر به محتوا برای بازدیدکنندگان وب سایت می‌شود.

به عنوان مثال، اگر وب‌سایت نمونه کار شما ویدیوها یا تصاویر با وضوح بالا ارائه می‌دهد، جابه‌جایی به میزبانی NVMe می‌تواند به بارگیری محتوای شما سریع‌تر از سرورهای غیر NVMe کمک کند.

علاوه بر این، زمان بارگذاری وب سایت عامل مهمی‌در رتبه بندی سئو است. بنابراین، زمان بارگذاری سریع‌تر برای محتوای باکیفیت می‌تواند به طور کلی منجر به تجربه بهتر کاربر شود.

در مجموع، میزبانی NVMe نرخ انتقال داده‌های سریع‌تر، زمان‌های دسترسی سریع‌تر به محتوا را فراهم می‌کند که همگی به تجربه بهتر کاربر کمک می‌کنند.

۳- فضای ذخیره سازی

فضای ذخیره سازی

حجم فزاینده‌ای از داده‌ها و روش‌های محاسباتی پیچیده‌تر نیاز به فناوری دارد که بتواند همه این‌ها را کارآمد و سریع پردازش کند. بهسازی مداوم سرورها با SSD های SATA اضافی نه تنها کارآمد نیست بلکه گران است و منابع بالقوه جدیدی برای خطا ایجاد می‌کند.

به همین دلیل باید به سرورهای مدرن و قدرتمند NVMe بروید. SSD های داخلی NVMe ظرفیت ذخیره سازی اضافی، مصرف انرژی کمتر و عملکرد قابل توجهی را به شما ارائه می‌دهند.

۴- اتصال مستقیم هارد به بورد سرور بدون رابط

در مورد رابط های NVMe، آنها دارای چندین گذرگاه اطلاعاتی هستند و می‌توانند سرعت خواندن و نوشتن 2000 مگابایت بر ثانیه را ارائه دهند. علاوه بر این، از آنجایی که می‌توان آن را مستقیماً بدون محدودیت رابط APA به CPU متصل کرد، عملیات ورودی/خروجی (IOP) در ثانیه می‌تواند تا 4 برابر سریعتر باشد.

کاربردهای هارد NVMe

NVMe که برای رسانه های ذخیره سازی غیر فرار با کارایی بالا طراحی شده است، برای تنظیمات بسیار سخت و محاسباتی بسیار مناسب است. به عنوان مثال، NVMe می‌تواند بارهای کاری سازمانی را مدیریت کند در حالی که زیرساخت کمتری بر جای می‌گذارد و انرژی کمتری نسبت به سایر انواع ذخیره‌سازی از جمله SAS و SATA مصرف می‌کند.

تفاوت عملکرد زیادی بین NVMe، SAS و SATA وجود دارد. به عنوان مثال، NVMe تاخیر بسیار کمتری نسبت به پروتکل های SAS و SATA دارد. این بدان معناست که NVMe را می‌توان با برنامه های کاربردی فشرده که نیاز به پردازش بلادرنگ دارند و در عین حال از تنگناها جلوگیری می‌کند، استفاده کرد.

محیط‌های سازمانی و مراکز داده از عملکرد بالای ذخیره‌سازی مبتنی بر NVMe بهره می‌برند. NVMe به دلیل عملکرد و توانایی آن در مدیریت تعداد زیادی صف و دستورات، برای موارد زیر مناسب است:

  • استفاده حرفه ای و مشتری، انجام کارهایی مانند ویرایش گرافیکی.
  • برنامه های کاربردی با عمق صف زیاد برای ذخیره سازی ورودی/خروجی، از جمله پایگاه های داده و برخی عملیات های وب.
  • محاسبات با کارایی بالا، به ویژه در برنامه هایی که تأخیر کم بسیار مهم است.
  • پایگاه داده های رابطه ای که در آن عملکرد سیستم های حافظه فلش NVMe تعداد سرورهای فیزیکی مورد نیاز را کاهش می‌دهد.
  • برنامه هایی که نیاز به بازیابی یا ذخیره داده‌ها در زمان واقعی دارند، مانند برنامه های مالی و تجارت الکترونیک.

پيشنهاد وب رمز: اتاق سرور چیست

مزایای استفاده از حافظه NVMe

۱- سرعت فوق‌العاده بالا

سرعت فوق‌العاده بالا

SSD های SATA 10 برابر سریعتر از HDD‌ها هستند. در حالی که درایوهای NVMe Solid-State 5 برابر سریعتر از SSDهای SATA سنتی هستند. می‌توانید سرعت خواندن/نوشتن فوق‌العاده‌ای کسب کنید و سیستم عامل خود را با یک درایو حالت جامد NVMe قابل اعتماد ارتقا دهید.

سرعت بسته به حافظه غیر فرار SSD اکسپرس SSD “Brand” WD Black SN850 NVMe SSD با حافظه 1 ترابایتی، سرعت خواندن تا 7000 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا 5300 مگابایت بر ثانیه را دریافت می‌کند زیرا از PCIe Gen4 استفاده می‌کند.

با این حال، هر SSD معمولی NVMe M.2 با پشتیبانی از PCIe Gen 3 می‌تواند به سرعت خواندن متوالی 3000 مگابایت بر ثانیه برسد. گیمرها، حرفه‌ای‌ها آخرین NVMe SSD را برای ارتقای سیستم‌عامل خود ترجیح می‌دهند تا عملکرد موثر سیستم را داشته باشند.

۲- کاهش تاخیر استفاده از حافظه

امروزه جدیدترین مدل رایانه شخصی/لپ تاپ دارای یک اسلات برای SSD های NVMe در مادربرد است. می‌توانید سیستم خود را با جدیدترین SSD حافظه غیرفرار ارتقا دهید تا سرعت و کارایی بیشتری داشته باشید و باعث کاهش تاخیر استفاده از حافظه میشود.

۳- افزایش تعداد اعمال ورودی و خروجی در ثانیه

همه مادربردهای آینده اعم از ATX، mini-ATX یا Micro-ATX از NVMe پشتیبانی خواهند کرد. بنابراین، اگر می‌خواهید سیستم خود را قدرتمند کنید، NVMe نیاز اصلی شما خواهد بود. همچنین هارد nvme باعث افزایش تعداد اعمال ورودی و خروجی در ثانیه نیز میشود.

SSD های NVMe در مقایسه با درایوهای SATA، بیست و پنج برابر بیشتر داده را قادر می‌سازند. ارتقاء به درایو NVMe هر گونه تنگنای ذخیره سازی را از بین می‌برد و گردش کار کلی رایانه شما را بهبود می‌بخشد.

پيشنهاد وب رمز: پاور سرور چیست

۴- کاهش مصرف انرژی

کاهش مصرف انرژی

جدیدترین SSD های NVMe از نظر اندازه کوچکتر و وزن سبک تر هستند. می‌توانید یک اسلات NVMe SSD را در مادربرد سیستم عامل خود بیابید. کاری که باید انجام دهید این است که به سادگی NVMe SSD را در شکاف داده شده قرار دهید و آن را با پیچ محکم کنید.

همچنین از لحاظ کاهش مصرف انرژی نیز مقرون به صرفه تر هستند. SSD‌ها در مقایسه با HDD‌ها نیمی‌از انرژی را مصرف می‌کنند، در حالی که جدیدترین SSD های NVMe می‌توانند خروجی بهتری را با توان کمتر به شما ارائه دهند.

راندمان انرژی SSD های Nonvolatile Memory Express در مقایسه با SSD های سنتی بهتر است. از این رو، به رایانه / لپ تاپ شما کمک می‌کند تا طول عمر بهتری داشته باشند. علاوه بر این، لازم نیست دستگاه لپ تاپ خود را به طور مکرر شارژ کنید.

۵- افزایش چند برابری فرایندهای همروند و موازی سازی

امروزه تقاضا برای SSD های NVMe به دلیل عملکرد موثر آنها در حال افزایش است. تولیدکنندگان به تدریج قیمت درایو حالت جامد را کاهش می‌دهند تا در بازار رقابتی باقی بماند و با فناوری جدید به خریداران خدمات ارائه دهد. اکنون، می‌توانید سرعت، قابلیت اطمینان و دوام R/W را با قیمتی مقرون به صرفه به دست آورید.

۶- استفاده از مسیر PCIe

بهترین بخش SSD های NVMe این است که سیستم عامل شما را از داغ شدن بیش از حد دور نگه می‌دارد، حتی اگر بارهای کاری سنگین انجام دهید. این SSD به عنوان یک تراشه به مادربرد متصل می‌شود و به طور مستقیم انرژی را از اسلات داده شده برای ارائه عملکرد بهتر مصرف می‌کند.

همه SSD های SATA به شما در حفاظت حرارتی کمک نمی‌کنند، اما SSD های NVMe به شما کمک می‌کنند. این یکی از ویژگی های کیفی درایو حالت جامد است که به سیستم عامل شما کمک می‌کند سالم و خنک بماند.

پيشنهاد وب رمز: تفاوت VPS و VDS

۷- سیستم caching قدرتمند

همانطور که قبلاً صحبت شد، SSD های غیر فرار Memory Express شامل قطعات چرخشی مانند هارد دیسک نیستند، بلکه شامل تراشه های NAND جامد هستند که داده های ارزشمند شما را با اطمینان کامل ذخیره می‌کنند.

علاوه بر این، حتی اگر SSD های NVMe از سیستم خارج شوند، داده های ذخیره شده شما را از بین نخواهند برد. Memory Express و سیستم کش به شما اطمینان کامل برای داده های ارزشمند شما می‌دهد.

۸- سرعت پاسخ‌دهی بسیار بالا

SSD های NVMe از نظر اندازه کوچکتر و وزن سبک تر هستند. شامل قطعات چرخان مانند صفحات HDD نمی‌شود. علاوه بر این، مستقیماً بدون هیچ کابل SATA به مادربرد متصل می‌شود. در حین کار می‌توانید با آرامش کار کنید، بدون صداهای آزار دهنده. همچنین سرعت پاسخگوی NVME عالی است.

۹- انجام کارهای سنگین در دیتابیس و سایت با سرعت مطلوب

فناوری رمزگذاری AES داده‌ها را به صورت کاراکترهای تصادفی رمزگذاری می‌کند، فقط کاربران مجاز می‌توانند به داده های ذخیره شده دسترسی داشته باشند و از آنها عبور کنند. از این رو، SSD های Non-Volatile Memory Express به کاربران اجازه می‌دهند اطلاعات ارزشمند خود و کارهای سنگین را با امنیت سرور کامل ذخیره کنند.

SSD های NVMe دارای طول عمر بهتری نسبت به SSD های سنتی هستند. اندازه آن کوچکتر، وزن سبک تر است. می‌توانید درایو حالت جامد NVMe را مستقیماً بدون اتکا به کابل‌های SATA به مادربرد متصل کنید. سرمایه گذاری روی SSD حافظه غیرفرار بیهوده نخواهد بود. علاوه بر این، به سیستم عامل شما کمک می‌کند تا با بارهای کاری سنگین بهتر عمل کند.

۱۰- امکان رفع توقف در پردازش‌ها

عملکرد کلی سیستم خود را افزایش دهید و آن را با NVMe SSD ارتقا دهید. می‌توانید سرعت خواندن/نوشتن بیشتری کسب کنید، فعالیت‌های چندوظیفه‌ای را بدون تاخیر سیستم انجام دهید.

اگر به استفاده از برنامه‌های ویرایش یا بازی بسیار فشرده علاقه دارید، باید درایوهای NVMe Solid-State را امتحان کنید. شما می‌توانید به سرعت برنامه‌ها را در کسری از زمان در مقایسه با HDD راه اندازی کنید. “NVMe SSD به منظور افزایش عملکرد کلی سیستم است”

معایب هارد NVMe

برخی معایب هارد NVMe شامل موارد زیر است:

  • عدم پشتیبانی از سیستم های قدیمی
  • برای ذخیره حجم زیاد داده مقرون به صرفه نیست. NVMe بر اساس ظرفیت ذخیره سازی در مقایسه با درایوهای چرخشی به خوبی تثبیت شده گران تر است.
  • معمولاً با فرمت M.2 استفاده می‌شود که می‌تواند انتخاب درایو را بیشتر محدود کند

پيشنهاد وب رمز: خطای سرور چیست؛ ۱۷ ارور سرور + راه‌حل رفع آن

انواع فرم فکتورهای NVMe

انواع فرم فکتورهای NVMe

U.2

هنگام خرید SSD، اولین چیزی که باید بدانید این است که کدام فرم در سیستم شما مناسب است. SSD‌ها اشکال و اندازه های مختلفی دارند. به عنوان مثال، 2.5 اینچی رایج ترین نوع SSD است و در اکثر رایانه های لپ تاپ یا رومیزی جا می‌گیرد.

شکلی شبیه به هارد دیسک سنتی (HDD) دارد و از طریق کابل‌های SATA متصل می‌شود، بنابراین تجربه‌ای بسیار آشنا را با آنچه که بسیاری قبلاً به آن عادت کرده‌اند، ارائه می‌دهد.

M.2

فرم فاکتور دیگر، M.2، به نوع استاندارد ذخیره سازی برای لپ تاپ‌ها و نوت بوک های باریک تبدیل شده است. شکل کوچک آن اغلب با یک آدامس مقایسه می‌شود و در اکثر موارد به راحتی روی مادربرد نصب می‌شود.

این در طول های مختلف برای فعال کردن ظرفیت های مختلف درایو SSD موجود است. هرچه درایو طولانی تر باشد، تراشه های فلش NAND بیشتری را می‌توان روی آن نصب کرد که منجر به درایوهای با ظرفیت بالاتر می‌شود.

Add-in Card (AIC)

AIC معمولاً در یک اسلات PCIe روی مادربرد یا در یک شاسی توسعه PCIe نصب می‌شود. این کارت یک کانکتور OCulink را ارائه می‌دهد که می‌تواند برای اتصال به دستگاه های ذخیره سازی خارجی مانند درایوهای حالت جامد (SSD) یا درایوهای دیسک سخت (HDD) استفاده شود.

Enterprise & Data Center SSD Form Factor) EDSFF)

Enterprise and Data Center Standard Form Factor یا EDSFF که قبلا با نام Enterprise and Data Center SSD Form Factor شناخته می‌شد، خانواده ای از فرم فاکتورهای SSD برای استفاده در مراکز داده است که توسط گروه فنی Small Form Factor Technology Affiliate در حال توسعه است. که خود تحت نظارت سازمانی انجمن صنعت شبکه های ذخیره سازی است.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، SATA، SAS و NVMe سه رابط اصلی SSD هستند که از چندین جنبه متفاوت هستند. در مقایسه، رابط‌های SATA مدیریت آسانی دارند و می‌توانند مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌حل‌های ذخیره‌سازی داده را برای سرورهای شبکه ارائه دهند، در حالی که رابط‌های SAS و NVMe سریع‌تر هستند و تأخیر کمتر، مقیاس‌پذیری و عملکرد بهتری دارند.

جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان وب رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

NVMe بسیار سریع است زیرا کل زیرساخت آن با SSD یا HDD متفاوت است. عدم وجود کنترلر بین درایو و مادربرد باعث می‌شود تا انتقال اطلاعات سریعتر انجام شود. همچنین، به لطف عمق صف قوی، NVMe می‌تواند دستورات بیشتری را همزمان پردازش کند.

یک هارد دیسک معمولی 7200 RPM سرعت خواندن/نوشتن 80-160 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، یک SSD استاندارد SATA سرعت خواندن/نوشتن بین 200 مگابایت بر ثانیه تا 550 مگابایت بر ثانیه را فراهم می‌کند. در همان زمان، یک NVMe m. 2 SSD می‌تواند سرعت بیش از 5000 مگابایت بر ثانیه را ارائه دهد.

NVMe می‌تواند سرعت خواندن و نوشتن بسیار سریع تری را در مقایسه با SSD های سنتی مبتنی بر SATA ارائه دهد. HDD ها درایوهای مکانیکی هستند که کند هستند اما می‌توانند حجم زیادی از داده ها را با هزینه کم ذخیره کنند. SSD ها درایوهای ذخیره سازی مبتنی بر فلش هستند که بسیار سریعتر هستند اما هزینه دارند.

با نگاهی به بنچمارک ها، بدون شک باید به دنبال خرید درایوهای NVMe از طریق SATA SSD و HDD برای بازی های خود باشید. زمان خواندن و نوشتن آنقدر افزایش یافته است که زمان بارگذاری را به چند ثانیه کاهش می‌دهد.

فقط در عملکرد خواندن، درایو M. 2 25 برابر سریعتر از درایو WD 2 TB 7200 RPM درجه سازمانی بود. با توجه به اینکه SSD فقط 5 برابر در مقایسه با سرعت بیشتری دارد، این موضوع بسیار گیج کننده است.

منبع : techtarget.com techopedia.com recoverit.wondershare.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.