همانطور که می‌دانید هر لغت یا کلمه در زندگی روزمره معنای متفاوتی دارد. همچنین با اصطلاحات حرفه ای مورد استفاده در شرکت توسعه نرم افزار اتفاق می‌افتد. در صنعت توسعه نرم افزار کلمات زیادی وجود دارند که معانی مختلفی دارند. به عنوان مثال تفاوت برنامه نویسی و کدنویسی این دو کلمه رایج‌ترین کلماتی هستند که در صنعت توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شود.

بخش فناوری مدت‌هاست که به کد رایانه‌ای متکی بوده است، اما به لطف دیجیتالی شدن روزافزون محصولات و خدمات در تمام صنایع، مهارت‌های کدنویسی و برنامه‌نویسی اکنون برای نقش‌های حیاتی بسیار فراتر از صنعت فناوری تقاضای زیادی دارد. اما تفاوت برنامه نویسی و کدنویسی چیست.

اگر اهل صنعت توسعه نرم افزار نیستید، پس بحث کدنویسی در مقابل برنامه نویسی برای شما وجود ندارد. اما هر دو اصطلاح قابل تعویض هستند. در این مقاله اطلاعات دقیقی در مورد تفاوت کدنویسی و برنامه نویسی در اختیار شما قرار می‌دهیم که به شما کمک می‌کند تا اصطلاحات را به راحتی تشخیص دهید.

مفهوم برنامه نویسی

مفهوم برنامه نویسی

 

برنامه نویسی بزرگترین جنبه ای است که شامل کدگذاری جزء ضروری تولید نرم افزار و طراحی سایت است. چندین فرآیند دیگر برای تولید یک محصول مورد نیاز است. تحقیق، طراحی، آزمایش، اجرا و مدیریت از جمله آنهاست. کل فرآیند ممکن است به عنوان برنامه نویسی شناخته شود. برای ایجاد یک برنامه نرم افزاری اجرایی باید مراحل برنامه نویسی را طی کنید.

اگر به یادگیری برنامه نویسی فکر می‌کنید، برنامه نویس باید مهارت حل مسئله خوبی نیز داشته باشد. بنابراین، اگر تعجب می‌کنید که برنامه نویسی و برنامه نویسی یکسان هستند؟ سپس این سوال برابر است با این سوال که “آیا درخت همان جنگل است؟” یکی جزء ضروری دیگری است، اما چیزهای بیشتری در آن وجود دارد. برنامه نویسی به اطلاعات، تجربه و توانایی های بسیار بیشتری نسبت به کدنویسی نیاز دارد.

برنامه نویسی نظیر طراحی سایت فروشگاهی یک جنبه بزرگتر از کدنویسی است که یکی از بخش های آن است. این فرآیند توسعه یک برنامه نرم افزاری اجرایی است که بدون هیچ خطایی پیاده سازی می‌شود. وظیفه برنامه نویس تجزیه و تحلیل یک مشکل در کد و ارائه راه حل است.

ایجاد برنامه به چندین مرحله ضروری از جمله برنامه ریزی، طراحی، آزمایش، استقرار و نگهداری نیاز دارد. بنابراین، برنامه نویسی نه تنها با کدگذاری سر و کار دارد، بلکه با تجزیه و تحلیل و پیاده سازی الگوریتم ها، درک ساختار داده‌ها و کاهش مسائل نیز سروکار دارد. در مجموع به کل فرآیند برنامه نویسی می‌گویند.

شبه کد یک رویکرد خوب برای توضیح الگوریتم به کدگذار است. کدنویسی بخشی ضروری از برنامه نویسی است، اما یک برنامه نویس به دانش، تجربه و مهارت های بیشتری نسبت به کدنویسی نیاز دارد.

یک برنامه نویس برنامه های پیچیده ای را ایجاد می‌کند، خوانده می‌شود و توسط ماشین اجرا می‌شود و مجموعه کاملی از دستورالعمل‌ها را برای رایانه‌ها ارائه می‌دهد. سال‌ها طول می‌کشد تا یک برنامه نویس حرفه ای شوید. اگر بتوانید برنامه ای بسازید و مطمئن شوید که خطا ندارد، می‌توانید خود را در نظر بگیرید که در حرفه خود به عنوان یک برنامه نویس موفق به سطح بالایی رسیده اید.

ما در این قسمت به برنامه نویسی اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید برنامه نویسی چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

برنامه نویسی چیست

مفهوم کدنویسی

مفهوم کدنویسی

همه ما می‌دانیم که کدنویسی زبانی است که معمولاً توسط رایانه‌ها شناخته می‌شود. همانطور که کامپیوترها زبان یک و صفر را می‌فهمند و زبان عادی ما با این زبان دودویی متفاوت است. در نتیجه، باید دستورالعمل‌هایی را که می‌خواهیم اجرا کنیم به زبان پردازنده ترجمه کنیم. اما، اول از همه، واقعاً کدنویسی چیست و مهمتر از آن، برنامه نویسان چه می‌کنند؟ کدگذاری تبدیل زبان عادی به دستورالعمل های ماشین است و کدنویس‌ها از یک زبان میانی برای هدایت فعالیت گام به گام ماشین استفاده می‌کنند.

کدنویسی زیرمجموعه ای از برنامه نویسی است که به توانایی های خاصی از یک زبان برنامه نویسی مناسب نیاز دارد. شما باید نحو، کلمات کلیدی اصلی و منطق اساسی برنامه ای را که انتخاب می‌کنید، درک کنید، که این نکته اصلی در پشت سر معضل بحث برنامه نویسی و کدنویسی است.

کدگذارها طبق دستورالعمل های دریافتی کار می‌کنند. پس از این، پیاده سازی کد، اشکال زدایی، تست کد و تجزیه و تحلیل کیفیت اجرا می‌شود. این دستورالعمل‌ها معمولاً «کد منبع» نامیده می‌شوند. کدنویسی شامل نوشتن کدهایی برای ایجاد یک برنامه نرم افزاری است. هر نوع برنامه، وب سایت یا بازی یک برنامه است.

ما در این قسمت به کدنویسی اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید کد نویسی چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

کد نویسی چیست

تفاوت کدنویسی و برنامه نویسی

تفاوت کدنویسی و برنامه نویسی

در حالی که به نظر می‌رسد کدنویسی و برنامه نویسی مترادف هستند، اما کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. در حالی که کد نویسی به معنای نوشتن کدها از یک زبان به زبان دیگر است، برنامه نویسی نظیر طراحی سایت شرکتی به معنای برنامه ریزی یک ماشین با مجموعه ای از دستورالعمل‌ها برای اجرا است.

وظیفه یک کدنویس ترجمه منطقی به زبانی است که ماشین می‌تواند آن را بفهمد، در حالی که یک برنامه نویس باید بیشتر از نوشتن کدها انجام دهد. بیایید نگاهی به برخی از نقاط تمایز بین این دو موضوع بیندازیم تا تصویر واضحی به دست آوریم. نکات زیر سردرگمی‌ شما را در مورد تفاوت کدنویسی و برنامه نویسی روشن می‌کند.

۱- ماهیت (تفاوت اصلی)

تفاوت اساسی بین کدنویس و برنامه نویس این است که کدنویسی بخشی از برنامه نویسی است، در حالی که برنامه نویسی فرآیند ایجاد یک برنامه است. کدنویسی بخشی از برنامه نویسی است که با تبدیل زبان به دستورات باینری برای ماشین سروکار دارد. برنامه نویسی فرآیند ایجاد برنامه ای است که از استانداردهای خاصی پیروی می‌کند و یک کار خاص را انجام می‌دهد.

کدنویسی به عنوان فصلی در برنامه نویسی شناخته می‌شود، بنابراین کدنویسی زیر مجموعه ای از برنامه نویسی است. درست همانطور که هر کلمه، کاراکتر و جمله یک کتاب را می‌سازد، خطوط کد یک برنامه را می‌سازند. برنامه نویسی همه چیز در مورد ایجاد یک طرح کلی است، در حالی که کدنویسی نوشتن قسمت هایی است که کتاب را تشکیل می‌دهد

۲- دامنه کار

کدنویسی در مورد ترجمه منطق نیازمندی‌ها به کدهای قابل فهم برای ماشین است. در مقابل، برنامه نویسی مستلزم تجزیه و تحلیل و مفهوم سازی جنبه های مختلف هر برنامه و یافتن راه حل برای مسائلی است که ممکن است در طول فرآیند رخ دهد. همچنین شامل پارامترهای حیاتی مانند اشکال زدایی، کامپایل، آزمایش و پیاده سازی می‌شود.

۳- درآمد

هنگام در نظر گرفتن کدنویسی در مقابل برنامه نویسی، موقعیت های مختلفی که به آن مهارت‌ها نیاز دارند نقش مهمی‌ایفا می‌کنند. برخی از مشاغل محبوب عبارتند از:

  • برنامه نویس کامپیوتر: طبق ZipRecruiter، برنامه نویسان تا سال 2023 به طور متوسط ​​67674 دلار حقوق دریافت می‌کردند.
  • توسعه‌دهنده نرم‌افزار، تحلیل‌گر تضمین کیفیت و آزمایش‌کننده: طبق گزارش Lightcast™، متوسط دستمزد سالانه برای این نقش‌ها تا سال ۲۰۲۲، ۱۱۸۵۵۶ دلار بود. حرفه ای‌ها در این دسته شامل مهندسان نرم افزار و توسعه دهندگان نرم افزار سیستم هستند.
  • توسعه دهنده وب و طراح دیجیتال: طبق گزارش Lightcast™، متوسط دستمزد سالانه برای این نقش‌ها تا سال 2022، 77022 دلار بود. این دسته شامل توسعه دهندگان وب بک اند، توسعه دهندگان وب جلویی و طراحان رابط وب و دیجیتال می‌شود.

با این حال، در امور مالی، کد نویسان و برنامه نویسان حقوق یکسانی دریافت نمی‌کنند، زیرا حجم کار برابر نیست. از آنجایی که برنامه نویسان مسئولیت بیشتری دارند، طبیعی است که پول بیشتری دریافت کنند.

طبق آمار اداره کار ایالات متحده، توسعه دهندگان نرم افزار در ایالات متحده حدود 110000 دلار در سال درآمد دارند در حالی که کدنویسان حدود 77000 دلار در سال درآمد دارند.

۴- مدرک تحصیلی

در حالی که برنامه نویسی کامپیوتری را می‌توان از طریق خودآموزی یاد گرفت، می‌تواند فرآیندی دشوار و وقت گیر باشد. بسیاری از افراد در یک کالج یا دانشگاه به عنوان بخشی از یک دوره لیسانس چهار ساله برنامه نویسی می‌خوانند.

مدرک سنتی به دانش آموزان این فرصت را می‌دهد که دانش و مهارت های خود را فراتر از برنامه نویسی با دروس غیر اصلی و الزامات آموزشی عمومی‌گسترش دهند. با این حال، همه افراد وقت یا بودجه لازم برای حضور تمام وقت در کالج را ندارند.

همانند کدنویسی، افراد مختلف به روش‌های متفاوتی یاد می‌گیرند و زمان متفاوتی برای اختصاص دادن به مطالعات خود دارند. برای کسانی که نمی‌توانند به یک مدرک چهار ساله متعهد شوند، بوت کمپ می‌تواند به دانش آموزان کمک کند اصول برنامه نویسی را در یک بازه زمانی کوتاه تر و با انعطاف بیشتر بیاموزند.

افرادی که مهارت های کدنویسی قوی دارند، برای طیف وسیعی از مشاغل، از توسعه کد برای برنامه های موبایل و وب سایت‌ها گرفته تا کار به عنوان تحلیلگر داده، رقابت می‌کنند. دانش آموزان چه مهارت های محدودی داشته باشند و چه به تازگی حرفه خود را در زمینه برنامه نویسی شروع کرده اند، دانش آموزان می‌توانند مهارت های برنامه نویسی رقابتی را به روشی سریع کسب کنند و با شرکت در یک بوت کمپ برای مشاغل کدنویسی آماده شوند.

۵- میزان تخصص

تفاوت بین برنامه نویسی و کدنویسی به طور برجسته بر اساس سهولت یادگیری است. یادگیری کدنویسی در وهله اول اجتناب ناپذیر است. برخی از کدنویسان خودآموز هستند. آنها به تدریج یاد می‌گیرند که کدنویسی را تمرین می‌کنند، نمونه هایی از کدهای کاری را مرور می‌کنند و از دیگر کدنویس‌ها الهام می‌گیرند.

کلاس‌های کدنویسی به صورت آفلاین و آنلاین در دسترس هستند که به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا ساختارهای زبان‌های کدنویسی را عمیقاً بیاموزند. این کلاس‌ها دانش آموزان را با برنامه نویسی و محاسبات سطح بالا آشنا می‌کند. اثربخشی این کلاس‌ها به توانایی شما در درک آنها بستگی دارد.

یادگیری برخی از زبان های برنامه نویسی ساده تر از زبان های دیگر است. برخی از کدنویس‌ها در زبان اسمبلی کار می‌کنند که یکی از زبان های سطح پایین است که انتزاعی ترین نمایش را دارد. برای برقراری ارتباط مستقیم با سخت افزار کامپیوتر طراحی شده است. از سوی دیگر، زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالاتر مانند پایتون به شما کمک می‌کنند تا برنامه‌هایی را توسعه دهید که روی صفحه کار می‌کنند، شبیه به یک واژه‌پرداز یا مرورگر وب.

ممکن است یادگیری زبان‌های سطح بالاتر برای شما آسان‌تر باشد زیرا نتایج آنها به راحتی قابل تفسیر است و معمولاً زبان آنها طبیعی‌تر است. زبان‌های بصری، به عنوان مثال، Scratch، مفاهیم کدگذاری را از طریق شکل‌هایی که با هم هماهنگ می‌شوند، منتقل می‌کنند. آنها به مبتدیان کمک می‌کنند تا ساختار را درک کنند و به تدریج زبان های برنامه نویسی حرفه ای را یاد بگیرند. جواب سوال برنامه نویسی و کد نویسی یکیه؟ “نه” است زیرا هر دو از جنبه های مختلف با هم تفاوت دارند و یکی از آنها سهولت یادگیری است.

۶- ابزارها

برای انجام کدنویسی به ابزارهای نرم افزاری زیادی نیاز نیست. فقط یک ویرایشگر متن ساده مانند WordPad یا Notepad کافی است. امروزه از یک IDE و ابزارهای اشکال زدایی مانند Eclipse، Bootstrap، Delphi، ATOM نیز استفاده می‌شود.

برنامه نویسی به بررسی اسناد و انجام تجزیه و تحلیل به همراه کدنویسی نیاز دارد که به ابزارهای اضافی نیاز دارد. ابزارهای مورد نیاز در این فرآیند عبارتند از ابزارهای تجزیه و تحلیل کد، تولیدکنندگان کد، پایگاه‌های داده، چارچوب‌های آزمایشی، پیوند دهنده‌ها، کامپایلرها، ویرایشگرهای کد، طراحان رابط کاربری گرافیکی، اسمبلرها، اشکال‌زداها و ابزارهای تحلیل عملکرد.

از یک برنامه نویس انتظار می‌رود که مفاهیم پیشرفته Git و Github، ابزارهای پایگاه داده، ابزارهای تحلیلی مانند Apache Spark، ابزارهای ارائه، ابزارهای ابری را بداند زیرا دامنه وسیع تری دارد.

تفاوت برجسته بین کدنویس و برنامه نویس این است که از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند. برای برنامه نویسی به ابزارهای اضافی نیاز دارید. به عنوان یک برنامه نویس، باید برنامه ریزی، بررسی اسناد، فرمول بندی طراحی و غیره را انجام دهید.

ابزارهایی مانند دیباگرها، ویرایشگرهای کد پیشرفته، اسمبلرها، الگوریتم های مدل سازی، چارچوب های مدل سازی، ابزارهای تحلیل و جاوااسکریپت موارد دیگر به شما در برنامه نویسی کمک می‌کنند. علاوه بر این، شما باید تجربه کافی در استفاده از این ابزارها و آگاهی از نحوه استفاده توسعه دهندگان از آنها برای ساخت اپلیکیشن داشته باشید.

۷- مهارت

کدنویس‌ها برای داشتن دانش اولیه زبان های برنامه نویسی مورد نیاز هستند. برنامه نویسی به ایجاد الگوریتم ها، مدل های ریاضی، پردازش داده‌ها و دانش ساختار داده نیاز دارد. یک برنامه نویس برای نوشتن منطق، تحلیل، طراحی و نوشتن برنامه های پیچیده به مدرک و تجربه تخصصی نیاز دارد.

او همچنین تخیل و مهارت های تحلیلی خود را برای حل مسائل خاص به کار می‌گیرد. همچنین انتظار می‌رود که او ساختارها و الگوریتم های پیچیده داده را درک و ایجاد کند.

وظیفه کدنویس این است که از مشخصات فنی برنامه نویس برای نوشتن کد پیروی کند و اطمینان حاصل کند که نتیجه نهایی با الزامات مطابقت دارد.

مهارت تفاوت اصلی بین کدنویسی و برنامه نویسی است زیرا بدون مهارت هر دو ناقص هستند. کدنویس‌ها دانش اساسی از یک زبان برنامه نویسی دارند. پس از اینکه بدانید چگونه به یک زبان کدنویسی کنید، یادگیری زبان های برنامه نویسی دیگر آسان تر می‌شود.

هدف اصلی کدگذارها نوشتن کدی است که به ماشین اطلاع دهد که چه کاری انجام دهد. کدنویس‌ها در درجه اول بر اجرای ایده های برنامه نویس تمرکز می‌کنند. بنابراین، برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس به دانش عمیق تر از برنامه نویسی نیاز دارد.

از طرف دیگر، برنامه نویسان به عنوان مثال برای طراحی سایت با وردپرس، برای شروع برنامه نویسی به دانش بیشتری نیاز دارند. آنها باید بدانند که چگونه الگوریتم‌ها را توسعه دهند و با آنها کار کنند، وب سایت طراحی کنند، کد آنها را اشکال زدایی کنند، پروژه‌ها را مدیریت کنند و از زبان های برنامه نویسی مختلف استفاده کنند.

همچنین از برنامه نویسان انتظار می‌رود که در هنگام توسعه سیستم های پیچیده، مهارت های تحلیلی، مهارت های تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله داشته باشند.

۸- نتیجه نهایی

در حین کدنویسی، نتیجه مورد انتظار نتیجه اعمال مجموعه ای از دستورالعمل های داده شده به یک کامپیوتر با یک قطعه کد است. از سوی دیگر، پس از برنامه نویسی، نتیجه به دست آمده یک برنامه کامل، یک محصول نرم افزاری یا یک وب سایت است.

مهارت تفاوت اصلی بین کدنویسی و برنامه نویسی است زیرا بدون مهارت هر دو ناقص هستند. کدنویس‌ها دانش اساسی از یک زبان برنامه نویسی دارند. پس از اینکه بدانید چگونه به یک زبان کدنویسی کنید، یادگیری زبان های برنامه نویسی دیگر آسان تر می‌شود.

هدف اصلی کدگذارها نوشتن کدی است که به ماشین اطلاع دهد که چه کاری انجام دهد. کدنویس‌ها در درجه اول بر اجرای ایده های برنامه نویس تمرکز می‌کنند. بنابراین، برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس به دانش عمیق تر از برنامه نویسی نیاز دارد.

از طرف دیگر، برنامه نویسان برای شروع برنامه نویسی به دانش بیشتری نیاز دارند. آنها باید بدانند که چگونه الگوریتم‌ها را توسعه دهند و با آنها کار کنند، وب سایت طراحی کنند، کد آنها را اشکال زدایی کنند، پروژه‌ها را مدیریت کنند و از زبان های برنامه نویسی مختلف استفاده کنند. همچنین از برنامه نویسان انتظار می‌رود که در هنگام توسعه سیستم های پیچیده، مهارت های تحلیلی، مهارت های تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله داشته باشند.

تفاوت دیگر بین کدنویسی و برنامه نویسی این است که برنامه نویسی به سطح بالاتری از تفکر نیاز دارد. برنامه نویسی مستلزم اتخاذ تصمیمات تحلیلی، اصلاحات بر اساس به روز رسانی های اخیر، راه حل های انتزاعی و انتظار مشکلات قبل از وقوع است. همه اینها به وظایف تفکر سطح بالاتر نیاز دارند. کدنویسی به شما نیاز دارد تا اقدامات را به کد تبدیل کنید.

پيشنهاد وب رمز: فریم ورک چیست

چرا علاوه بر برنامه نویس به کدنویس هم نیاز داریم؟

چرا علاوه بر برنامه نویس به کدنویس هم نیاز داریم

برای اکثر افراد خارج از صنعت، کدنویسی و برنامه نویسی به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما زمانی که دانشجویان یا افرادی که قبلاً در IT کار می‌کنند، همین کار را انجام می‌دهند، باعث نگرانی می‌شود.

هنگامی‌که توسعه دهندگان نرم افزار از کدنویسی به عنوان برنامه نویسی یاد می‌کنند، به این معنی نیست که آنها تفاوت را نمی‌دانند، نام اشتباه نتیجه معنای کلمات “کد” و “برنامه نویسی” است زمانی که آنها به عنوان اسم یا اسم استفاده می‌شوند.

هنگامی‌ که یک کدنویس روی یک ویرایشگر کد کار می‌کند، درست است که بگوییم در حال کدنویسی هستند. این عمل کدنویسی بدون استفاده از یک زبان برنامه نویسی امکان پذیر نیست، که می‌تواند باعث شود کسی بگوید که کدنویس در حال برنامه نویسی است.

در این زمینه، برنامه نویسی به این معنی است که رمزگذار در حال نوشتن کدهایی است که منجر به توسعه یک برنامه کامپیوتری می‌شود که این نیز صحیح است. از این توضیح، به راحتی می‌توان فهمید که چرا برنامه نویسی و برنامه نویسی به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، حتی توسط شرکت های توسعه نرم افزار در کانکتیکات.

برنامه نویسی را کد نویسی نیز می‌نامند زیرا زمانی که یک برنامه نویس در حال کار است، درست نیست که بگوییم در حال کدنویسی هستند مگر اینکه در زمان نوشتن کدها به کاری که انجام می‌دهند اشاره کند.

در این زمینه، وقتی گفته می‌شود یک برنامه نویس در حال کدنویسی است، به این معنی است که آنها در حال انجام بخشی از کار خود هستند که از آنها فقط باید کد بنویسند. یک برنامه نویس یک برنامه نویس نیست، اما یک برنامه نویس یک برنامه نویس است – بنابراین اشاره به کاری که یک برنامه نویس به عنوان کدنویسی انجام می‌دهد، زمانی که نقش یک کدنویس را بر عهده می‌گیرد، نادرست نیست.

پيشنهاد وب رمز: فیگما چیست

بنیانگذاران غول های فناوری مانند بیل گیتس از مایکروسافت، مارک زاکربرگ از فیس بوک و لری پیج از گوگل برنامه نویسان رایانه ای مشهور هستند. آنها همچنین می‌توانند کد بنویسند زیرا این همان چیزی است که برای ساختن پایه نرم افزار خود استفاده کرده اند، به همین دلیل است که از آنها به عنوان موفق ترین کدنویسان تمام دوران نیز یاد می‌شود. معمولاً به جوانانی که می‌خواهند از این مردان بزرگ تقلید کنند، توصیه می‌شود قبل از ورود کامل به برنامه‌نویسی و مدیریت کسب‌وکار، ابتدا کدنویس خوبی باشند.

مزایای بسیاری در ارتباط با کدنویسی و برنامه نویسی وجود دارد، بنابراین هر دوی آنها مهارت های بسیار خوبی برای یادگیری هستند. وقتی صحبت از تفکر منطقی و حل مسئله به میان می‌آید، یک کدنویس خوب به طور طبیعی بهتر از یک فرد معمولی است.

یادگیری کدنویسی و برنامه نویسی باعث می‌شود افراد بیشتری بتوانند از خانه کار کنند. همچنین مزیت بهبود به طور کلی به عنوان یک فرد وجود دارد، زیرا تنها یک ذهنیت صبور و مداوم می‌تواند کاری کند که فرد فرآیندی را که از یک مبتدی به یک برنامه‌نویس یا برنامه‌نویس آماده برای صنعت تبدیل شود، تکمیل کند.

بدیهی است که هنگام در نظر گرفتن کدنویسی در مقابل برنامه نویسی، کدنویسی مهارت ساده تر و سریع تری برای یادگیری بین این دو است، اما قبل از انتخاب آنچه بین کدنویسی و برنامه نویسی باید یاد بگیریم، باید عوامل خاصی را در نظر گرفت.

برای شخصی که قصد ورود به دنیای فناوری اطلاعات را تنها با تمرکز بر یک جنبه دارد، کدنویسی گزینه بهتری است. فرآیند یادگیری نحوه کدنویسی آسان نیست، اما به اندازه مراحل مورد نیاز برای برنامه نویس شدن پیچیده نیست.

پیشینه علوم کامپیوتر یا ریاضی کارها را آسان تر می‌کند، به خصوص هنگام کار با زبان های برنامه نویسی سطح بالا مانند پایتون، C++، جاوا اسکریپت، ویژوال بیسیک و جاوا. کسانی که پیشینه ریاضی ندارند نباید از کدنویسی منصرف شوند زیرا ضروری نیست. امروزه بسیاری از کدنویسان موفق وجود دارند که بدون هیچ مهارت ریاضی شروع به کار کردند.

برای شخصی که قصد دارد یک توسعه دهنده نرم افزار کامل باشد، برنامه نویسی گزینه بهتری است. چنین فردی باید با اصول اولیه کدنویسی شروع کند و در نهایت جنبه های دیگری را بیاموزد که او را از کدنویس های معمولی متمایز می‌کند. افرادی که استعداد ذاتی برای کار تیمی‌و رهبری دارند، همیشه برنامه نویسان خوبی هستند زیرا می‌توانند برای هر پروژه ای سازماندهی و با یک تیم خوب کار کنند.

وقتی نوبت به یادگیری مهارت های لازم می‌رسد، کدنویسی و برنامه نویسی نیازهای مالی متفاوتی دارند. هزینه آموزش یک برنامه نویس بیشتر از آن چیزی است که برای آموزش یک کدنویس نیاز است. مدارس آنلاین بسیار معتبر و کمپ های بوت وجود دارند که می‌توانند دانش آموزان را به سمت توسعه دهندگان نرم افزار بزرگ پرورش دهند. تنها چیزی که نیاز است هزینه، اراده برای موفقیت و تعهد تزلزل ناپذیر به فرآیند است.

پيشنهاد وب رمز: وب اپلیکیشن چیست

نتیجه گیری

مردم به دلایل زیادی می‌خواهند وارد فناوری شوند، اما برای کسانی که به دلیل پول می‌خواهند این مهارت‌ها را بیاموزند، برنامه‌نویسی گزینه بهتری است. اگر قصد انتقال به فناوری از یک صنعت متفاوت است، کدنویسی واقعی‌تر است زیرا یادگیری آن آسان‌تر است و می‌توان با حفظ شغل به راحتی انجام داد.

یادگیری کد نویسی بهتر است یا برنامه نویسی؟ پاسخ در نیت دانش آموز نهفته است. با تمام عوامل ذکر شده در بالا، می‌توان به راحتی در مورد گزینه ای که برای اهداف شغلی آنها مناسب است راهنمایی کرد.

دلیل عمده ای که باعث می‌شود برنامه نویسی به عنوان مهارت بهتری برای یادگیری در نظر گرفته شود، علیرغم این واقعیت که نیاز بیشتری دارد، این است که به عنوان یک برنامه نویس، می‌توان به راحتی یک کسب و کار راه اندازی کرد. استارت آپ هایی که مدام تیتر می‌شوند، نتیجه برنامه نویسی هستند.

برنامه نویسی به تنهایی برای شروع و رشد یک کسب و کار کافی نیست، بلکه تمام جنبه های برنامه نویسی که شامل حل مسئله، مدیریت پروژه، رهبری، سازماندهی و برنامه ریزی می‌شود، فرد را آماده می‌کند تا بارها و بارها تجربه کند که ساختن چیزی از زمین صفر تا چگونه است.

چهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

در حالی که اصطلاحات کدنویسی و برنامه نویسی در نگاه اول یکسان به نظر می‌رسند، اینطور نیست. در حالی که کدنویسی فرآیند نوشتن برنامه‌ها از یک زبان به زبان دیگر است، برنامه نویسی فرآیند کد نویسی یک کامپیوتر برای انجام مجموعه ای از دستورالعمل‌ها است. کدنویسی نیز زیر مجموعه ای از برنامه نویسی است.

کدنویسی زیرمجموعه ای از برنامه نویسی است که شامل یک زبان برنامه نویسی است که ماشین می‌تواند آن را بفهمد. برنامه نویسی روشی برای طراحی یک نرم افزار یا محصول انتها به انتها است که از دستورالعمل های خاصی پیروی می‌کند و هدف خاصی را انجام می‌دهد.

ابتدا باید کدنویسی را یاد بگیرید زیرا می‌دانید که کدنویسی مرحله اولیه هر برنامه یا برنامه نویسی است. اگر می‌خواهید برنامه نویس شوید، باید با یادگیری کدنویسی شروع کنید.

می‌توانید با شرکت در کلاس‌های آنلاین، تماشای آموزش‌های ویدیویی، تلاش و تکمیل پروژه‌های کدنویسی، برنامه‌نویسی را شروع کنید و همچنین می‌توانید کتاب‌هایی مانند برنامه‌نویس خودآموخته، برنامه‌نویس عمل‌گرا و غیره را بخوانید که به‌صورت آنلاین نیز در دسترس هستند. دوره‌های Udemy، Codecademy و Coursera نیز برای کدنویسی در دسترس هستند.

به طور کلی از دید عامه مردم برنامه نویسی و کدنویسی یکسان هستند. کدنویسی و برنامه نویسی یکسان هستند زیرا هر دو به یک فرآیند اشاره دارند، یعنی نوشتن متن به زبانی که کامپیوتر بتواند آن را بفهمد و از آن اقدام کند. افرادی که کدنویس یا برنامه نویس می‌شوند، کارهای مشابهی انجام می‌دهند، اگرچه این به عنوان و محل کار آنها بستگی دارد.

منبع : fullstackacademy.com upgrad.com careerkarma.com techreviewer.co

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.