جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

فریم ورک های جاوا اسکریپت مجموعه‌ای از کتابخانه‌های کد جاوا اسکریپت هستند که کدهای از پیش نوشته شده را برای توسعه برنامه نویسی در اختیار توسعه دهنده وب قرار می‌دهد. چارچوب‌ها ساختارهایی با موضوع خاصی هستند و به شما کمک می‌کنند تا برنامه‌های کاربردی خاص را ایجاد کنید.
البته در نظر داشته باشید که ساختن برنامه‌های کاربردی وب قوی بدون فریم ورک های جاوا اسکریپت هم کاملا امکان پذیر است، اما فریم ورک‌ها قالبی را ارائه می‌دهند که الگوهای برنامه نویسی رایج را مدیریت می‌کند. هر بار که نیاز به ایجاد یک برنامه دارید، نیازی به نوشتن کد از ابتدا برای هر ویژگی خاص سایت خود ندارید. در عوض، می‌توانید بر روی یک مجموعه از ویژگی‌های موجود تمرکز کنید. در این مقاله شما را با زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت و ۳۰ فریم‌ورک برای توسعه‌دهندگان وب آشنا خواهیم کرد.

زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت چیست؟

زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت چیست؟ - فریم ورک های جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر متن است که هم در سمت سرویس گیرنده و هم در سمت سرور استفاده می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که صفحات وب را تعاملی کنید. از آنجا که HTML و CSS زبان‌هایی هستند که در طراحی سایت به صفحات وب ساختار و سبک می‌بخشند و در واقع ظاهر کلی سایت شما را تشکیل میدهند، جاوا اسکریپت به صفحات وب عناصر تعاملی می‌دهد که کاربر را در صفحات سایت درگیر می‌کند. مثلا زمانی که در طراحی فروشگاه اینترنتی کاربر روی سبد خرید، یک لینک یا گزینه ای در سایت شما کلیک میکند، یک تعاملی با سایت شما انجام داده است.

برای طراحی سایت شما نیاز به کنترل پتل‌هایی نظیر دایرکت ادمین یا سی پنل دارید (جهت اطلاع از این که cpanel چیست و یا دایرکت ادمین چیست اینجا کلیک نمایید.) که بر روی وب سرویس‌هایی نظیر آپاچی اجرا میشوند. جهت اطلاع از این که آپاچی چیست اینجا کلیک نمایید.

فریم ورک چیست؟

فریم ورک چیست؟ - فریم ورک های جاوا اسکریپت

طراحی سایت شرکتی، ساخت وب‌سایت‌ها و برنامه‌های وب را مشابه ساختن یک خانه در نظر بگیرید. وقتی نیت ساختن یک خانه را دارید، می‌توانید تمام مصالح ساختمانی خود را از ابتدا بسازید و از صفر تا صد شروع به ساختن خانه کنید، اما همانطور که میدانید این رویکرد فوق‌العاده زمان‌بر خواهد بود. اما احتمال بیشتری وجود دارد که مصالح ساختمانی از پیش ساخته شده (چوب، آجر، میز و غیره) را خریداری کنید و سپس آنها را بر اساس طرحی مطابق با نیازهای خاص خود مونتاژ کنید.

کد نویسی نیز بسیار شبیه خانه سازی است. هنگامی‌که قصد دارید یک وب سایت را کدنویسی کنید، می‌توانید همه جنبه‌های آن سایت را از ابتدا کدنویسی کنید، یا از برخی کدهای از پیش نوشته شده استفاده کنید تا سرعت بیشتری به روند ایجاد سایت و طراحی پورتال خود بدهید و اینجاست که چارچوب‌ها یا فریمورک‌های جاوا اسکریپت وارد عمل می‌شوند.

در ابتدایی‌ترین حالت، چارچوب‌های JS مجموعه‌ای از کتابخانه‌های کد جاوا اسکریپت هستند که کدهای از پیش نوشته شده JS را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهند تا از آن برای ویژگی‌ها و تسک‌های برنامه‌نویسی معمولی استفاده کنند. در واقع فریمورک به معنای واقعی کلمه چارچوبی برای ساخت وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های کاربردی وب از پیش نوشته شده می‌باشد.

به عنوان مثال، اگر نیاز به یک اسلایدرشو تصویری (carousel) نوشته شده با جاوا اسکریپت و یا سئو سایت در صفحه وب خود دارید، می‌توانید به راحتی از کد چارچوب برای ارائه این ویژگی استفاده کنید (در حالی که زمان بیشتری را صرف کدنویسی جنبه‌های منحصر به فرد سایت خود می‌کنید که کار آسانی نیست).

چرا باید از چارچوب‌های ‌جاوا اسکریپت استفاده کرد؟

چرا باید از چارچوب‌های ‌جاوا اسکریپت استفاده کرد؟ - فریم ورک های جاوا اسکریپت

سایز کوچک فریمورک

موفقیت چارچوب جاوا اسکریپت به اندازه آن بستگی دارد. هرچه اندازه آن کوچکتر باشد، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آسان و قابل درک

یکی از دلایل محبوبیت فریمورک‌ها این است که درک آنها بسیار آسان است. کاربر به دلیل ساختار ساده می‌تواند به راحتی آنها را به پروژه وب خود اضافه کند.

یکپارچه‌سازی ساده

فریمورک‌ها در بین توسعه دهندگان وب محبوب هستند زیرا افزودن ویژگی‌های حدید را برای ادغام با برنامه‌های موجود تسهیل می‌کند.

انعطاف‌پذیری

انعطاف پذیری زیاد یکی دیگر از مزایای فریمورک‌ها است. فریمورک‌ها اجازه می‌دهند تا کاربر قالب خود را با استفاده از گره‌های مجازی، در فایل HTML، فایل جاوا اسکریپت و فایل جاوا اسکریپت ساده بنویسد. این انعطاف‌پذیری درک آن را برای توسعه‌دهندگان React.js، Angular.js و هر چارچوب جدید جاوا اسکریپت آسان می‌کند.

بهره‌وری بیشتر

بزرگترین مزیت یک چارچوب کمک به شما در صرفه جویی در زمان و به حداکثر رساندن بهره وری است. می‌توانید مجموعه وسیعی از کتابخانه‌ها را با ویژگی‌های مختلف ایحاد کنید که به شما کمک می‌کند سایت خود را بسازید. به این ترتیب، می‌دانید که چه چیزی ممکن است اتفاق بیفتد، و سپس تغییرات را برای بهبود عملکرد آن اعمال می‌کنید.

بهترین با توسعه نرم‌افزار چابک

جنبه توسعه نرم افزار را در نظر بگیرید که در آینده می‌خواهید روی ویژگی‌هایی کار کنید که می‌توانند در آینده توسعه یابند. به عبارتی می‌توانی گفت چرا چرخ را دوباره اختراع کنیم؟ چون خود چرخ راهی برای ساخت ماشین به شما می‌دهد. در برنامه ریزی و اجرای توسعه وب سایت، از طریق یکپارچه سازی چارچوب JS که با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارد، میتوانید در آینده هدف خود را ادامه دهید.

راه‌اندازی سریع

به عنوان بخشی از MVP، باید توسعه ویژگی‌های خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که به شما کمک کند زمان توسعه محصول را تسریع کنید. در نتیجه، استفاده از چارچوب‌های جاوا اسکریپت می‌تواند به شما در ایجاد سریع محصول کمک کند. بر این اساس، زمان بازار برای راه اندازی محصول با فریمورک‌های کاربردی JS همیشه سریعتر است.

انواع فریم‌ورک‌های جاوااسکریپت

انواع فریم ورک های پایتون - فریم ورک های جاوا اسکریپت

۱. Angular

Angular - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Angular یکی از چارچوب‌های توسعه وب بسیار محبوب است که تجربیات کاربر عالی، پاسخگویی سریع و قابلیت نگهداری کد را ارائه می‌دهد. طبق بررسی Stack Overflow 2021، انگولار چهارمین فریمورک وب فرانت‌اند پر استفاده است. این ابزار در سال 2009 توسط گوگل برای کمک به توسعه وب ایجاد شد. جهت اطلاعات بیشتر در مورد این که Angular js چیست، اینجا کلیک نمایید.

۲. Vue JS

Vue JS - فریم ورک های جاوا اسکریپت

VueJS یک چارچوب جاوا اسکریپت پیشرفته متن باز است که برای توسعه واسط‌های وب تعاملی استفاده می‌شود. VueJS یکی از فریمورک‌های معروفی است که برای ساده سازی توسعه وب استفاده می‌شود. VueJS بر روی لایه view تمرکز می‌کند و می‌توان آن را به راحتی و بدون هیچ مشکلی در پروژه‌های بزرگ برای توسعه فرانت‌اند ادغام کرد.

۳. Next JS

Next JS - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Next.js یک چارچوب توسعه منبع باز است که بر روی Node.js ساخته شده است که عملکردهای برنامه‌های کاربردی وب مبتنی بر React مانند رندر سمت سرور و تولید وب و ساخت سایت های ثابت را امکان پذیر می‌کند. جهت اطلاعات بیشتر در مورد این که nodjs چیست اینجا کلیک نمایید.

۴. React JS

React JS - فریم ورک های جاوا اسکریپت

چارچوب React که توسط فیس بوک ایجاد شد، در مدت کوتاهی محبوبیت خوبی را به دست آورد. React برای توسعه و راه اندازی رابط کاربری پویا صفحات وب با ترافیک ورودی بالا استفاده می‌شود. این باعث می‌شود از یک DOM مجازی استفاده شود و از این رو، ادغام آن با هر برنامه ای ساده تر است.

۵. Ember JS

Ember JS - فریم ورک های جاوا اسکریپت

معرفی Ember.js به بازار نرم افزار در سال 2015 اتفاق افتاد و از آن زمان به بعد در حوزه کاربرد گسترده خود محبوبیت زیادی کسب کرد. ویژگی‌های Ember.js از اتصال دو طرفه داده پشتیبانی می‌کند و از این رو، یک پلت فرم قابل اعتماد برای مدیریت رابط‌های کاربری پیچیده ایجاد می‌کند. نمونه طراحی سایت های محبوبی مانند LinkedIn، Netflix، Nordstrom و بسیاری دیگر از وب سایت‌های مشابه، از پلت فرم Ember.JS برای وب سایت‌های خود استفاده می‌کنند.

برخی از ویژگی‌های این فریمورک عبارتند از:

  • ایجاد برنامه‌های کاربردی وب قابل استفاده و راحت برای نگهداری جاوا اسکریپت.
  • ارائه HTML و CSS مدل توسعه در هسته
  • ارائه نمونه اولیه
  • همچنین Ember.js مسیرهایی را ارائه می‌دهد که ویژگی‌های اصلی مورد استفاده برای مدیریت URL هستند.
  • Ember.js ابزار Ember Inspector را برای اشکال زدایی برنامه‌های Ember فراهم می‌کند.
  • Ember.js از الگوهایی استفاده می‌کند که در صورت تغییر محتوای برنامه‌ها به به روز رسانی خودکار مدل کمک می‌کند.

۶. Svelte JS

Svelte JS - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Svelte یک کامپایلر فرانت اند رایگان و منبع باز است که توسط Rich Harris ایجاد شده و توسط اعضای اصلی تیم Svelte نگهداری می‌شود. برنامه‌های Svelte شامل اسکریپت فریمورک نمی‌شوند.

۷. Gatsby JS

Gatsby JS - فریم ورک های جاوا اسکریپت

GatsbyJS یک فریمورک جهت طراحی سایت ایستا مبتنی بر React، مبتنی بر GraphQL است. این فریمورک بهترین بخش‌های React، webpack، react-router، GraphQL، و دیگر ابزارهای فرانت اند را در یک تجربه توسعه‌دهنده بسیار لذت‌بخش با هم ترکیب می‌کند.

گتسبی یک تولیدکننده وب سایت استاتیک منبع باز (SSG) است که بر اساس چارچوب توسعه frontend React است و از فناوری Webpack و GraphQL استفاده می‌کند. می‌توان از آن برای ساخت سایت‌های استاتیک که برنامه‌های وب پیشرفته هستند و از آخرین استانداردهای وب پیروی می‌کنند و برای سرعت و امنیت بهینه سازی شده اند، استفاده کرد.

۸. Nuxt.JS

Nuxt.JS - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Nuxt.js یک چارچوب برنامه وب رایگان و منبع باز مبتنی بر Vue.js، Node.js، Webpack و Babel.js است. Nuxt از Next.js الهام گرفته شده است، که چارچوبی با هدف مشابه، مبتنی بر React.js است. این فریم ورک به عنوان یک “متا چارچوب برای برنامه‌های کاربردی جهانی” استفاده می‌شود.

۹. BOOTSTRAP

BOOTSTRAP - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Bootstrap یک کتابخانه HTML، CSS و JS است که بر ساده سازی توسعه صفحات وب (بر خلاف برنامه‌های وب) تمرکز دارد. بوت استرپ نیز با چندین جزء جاوا اسکریپت در قالب پلاگین‌های جی کوئری عرضه می‌شود. بوتسراپ عناصر رابط کاربری اضافی مانند جعبه‌های گفتگو، راهنمای ابزار و اسلایدرشوها را فراهم می‌کنند.

۱۰. Aurelia

Aurelia - فریم ورک های جاوا اسکریپت

فریم ورک Aurelia آخرین نسخه جاوا اسکریپت است که می‌تواند برای پیاده سازی هر رابطی استفاده شود. نسل جدید چارچوب برای توسعه وب سایت‌های بسیار قوی تر است. چارچوب Aurelia می‌تواند HTML را برای اهداف مختلف، از جمله اتصال داده، گسترش دهد. همچنین، معماری مدرن آن تضمین می‌کند که هدف آن، تفسیر در سمت مشتری و سمت سرور در یک زمان است.

برخی امکانات این فریمورک به شرح زیر می‌باشد:

  • کامپوننت‌ها بلوک‌های سازنده چارچوب Aurelia هستند و از جفت‌های view-model جاوا اسکریپت و نماهای HTML تشکیل شده اند.
  • کی از تمیزترین چارچوب‌های مدرن است. این فریمورک به طور کامل بر روی استانداردهای وب بدون عناصر غیر ضروری تمرکز می‌کند.
  • این چارچوب یک راه آسان برای ادغام با سایر ابزارهای مورد نیاز را تسهیل می‌کند.
  • این چارچوب پشتیبانی تجاری و سازمانی را ارائه می‌دهد.
  • Aurelia منبع باز و تحت مجوز MIT است.

۱۱. Backbone.js

Backbone.js - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Backbone یکی از محبوب ترین فریم ورک‌های جاوا اسکریپت است. اما فهمیدن و یاد گرفتن آن کار سختی است. می‌توان از آن برای ایجاد برنامه‌های کاربردی یک صفحه استفاده کرد. توسعه این چارچوب شامل این ایده است که تمام توابع سمت سرور باید از طریق یک API جریان داشته باشند، و با نوشتن کد کمتر به دستیابی به عملکردهای پیچیده کمک می‌کند.

۱۲. Mocha

Mocha - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Mocha یک چارچوب آزمایشی جاوا اسکریپت غنی از ویژگی است که بر روی Node.js و در مرورگر اجرا می‌شود و آزمایش ناهمزمان را ساده و راحت تر می‌کند. تست‌های موکا به‌صورت سریالی اجرا می‌شوند و امکان گزارش‌های انعطاف‌پذیر و دقیق را فراهم می‌کنند، در حالی که خطاهای کشف نشده را برای موارد آزمایشی صحیح ترسیم می‌کنند.

۱۳. Ionic

Ionic - فریم ورک های جاوا اسکریپت

فریم ورک Ionic یک جعبه ابزار UI منبع باز برای ساخت برنامه‌های موبایل کارآمد، با کیفیت بالا، برنامه‌های دسکتاپ و برنامه‌های وب پیشرفته با استفاده از فناوری‌های وب مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت است. این فریمورک به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که کد خود را تنها یک بار ایجاد کنند و بتوانند آن را همه جا اجرا کنند.

۱۴. Webix

Webix - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Webix یک جعبه ابزار JavaScript/HTML5/CSS3 UI برای توسعه برنامه‌های کاربردی وب چند پلتفرمی‌پیچیده و پویا است. این چارچوب توسط شرکت برون سپاری فناوری اطلاعات XB Software، که دفتر مرکزی آن در مینسک، بلاروس قرار دارد، توسعه یافته است.

۱۵. Meteor.js

Meteor.js

فریمورک کاربردی Meteor (معروف به Meteor.js یا MeteorJS) بسیار متنوع و کاربردی بوده زیرا تقریباً بخش قابل توجهی از توسعه نرم افزار را پوشش می‌دهد. موارد استفاده از این فریم ورک شامل زمینه‌های قابل توجهی مانند توسعه back-end، مدیریت پایگاه داده، منطق تجاری، و رندر front-end است.

راه حل تمام پشته

Meteor ثابت می‌کند که یک راه حل تمام پشته برای توسعه و استقرار برنامه‌های کاربردی وب است.

این فریم ورک چندین ویژگی داخلی مانند CSS خودکار، قالب‌های واکنشی و کوچک‌سازی JS را در سرور تولید ارائه می‌دهد.

پلتفرم ابری آن، برای استقرار، مقیاس‌بندی و نظارت بر برنامه‌های کاربردی مشتری قدرتمند است.

همچنین با فناوری‌های مفید سمت مشتری، از جمله الگوها، راهنماها و رویدادها همراه است.

اکوسیستم توسعه

Meteor.js فقط یک چارچوب توسعه جاوا اسکریپت نیست، بلکه یک اکوسیستم توسعه ایزومورفیک منبع باز (IDevE) است. ساخت برنامه‌های وب بلادرنگ را از ابتدا تسهیل می‌کند، زیرا شامل تمام اجزای front-end و back-end لازم است. بنابراین، در طول چرخه عمر توسعه برنامه، از راه اندازی و توسعه تا استقرار، به توسعه دهندگان کمک می‌کند.

کد جاوا اسکریپت ایزومورف

همین کد را می‌توان در قسمت فرانت اند، بک اند و برنامه‌های موبایل و وب استفاده کرد. این برنامه توسعه دهندگان را از نیاز به نصب و پیکربندی مدیران ماژول‌های مختلف، کتابخانه‌ها، درایورها، API‌ها و موارد دیگر نجات می‌دهد.

با Meteor، توسعه‌دهندگان می‌توانند از قدرت جاوا اسکریپت استفاده کنند و در عین حال طول و پیچیدگی کد را کاهش دهند، و در زمان تولید برنامه‌نویسان برای انجام سوئیچ متن بین زبان سرور و جاوا اسکریپت صرفه‌جویی کنند.

۱۶. Mithril.js

Mithril.js - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Mithril یک چارچوب جاوا اسکریپت سمت کلاینت است که عمدتاً در توسعه برنامه‌های کاربردی صفحه استفاده می‌شود. از آنجایی که هیچ توابعی مشتق شده از یک کلاس پایه وجود ندارد، پیاده سازی چارچوب ساده تر است. حجم این فریمورک نیز کوچک است (کمتر از 8 کیلوبایت در فایل gzip) و ابزارهای مسیریابی و XHR را خارج از جعبه ارائه می‌دهد. این فریمورک ویژگی‌های مشابه React دارد.

۱۷. Express.js

Express.js - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Express.js یا به طور خلاصه Express، یک چارچوب برنامه کاربردی وب برای Node.js است که به عنوان نرم افزار رایگان و منبع باز تحت مجوز MIT منتشر شده است. برای ساخت برنامه‌های کاربردی وب و API طراحی شده است. آن را فریم ورک استاندارد سرور برای Node.js می‌نامند.

Express، یک فریم ورک برنامه کاربردی تحت وب برای Node است. اکسپرس، به عنوان نرم افزار رایگان و منبع باز تحت مجوز MIT منتشر شد. این فریمورک برای ساخت برنامه‌های کاربردی وب و API طراحی شده است.

۱۸. Slick

Slick - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Slick یک پلاگین جدید جدید جی کوئری برای ایجاد کاروسل تصویر/اسلایدرهای کاملاً قابل تنظیم، واکنش گرا و سازگار با موبایل است که با هر عنصر html کار می‌کند.

۱۹. Babel

Babel - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Babel یک فریمورک کامپایلر جاوا اسکریپت رایگان و منبع باز است که عمدتاً برای تبدیل کد ECMAScript 2015+ به یک نسخه سازگار با نسخه جاوا اسکریپت که می‌تواند توسط موتورهای قدیمی‌جاوا اسکریپت اجرا شود استفاده می‌شود. Babel یک ابزار محبوب برای استفاده از جدیدترین ویژگی‌های زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است.

۲۰. iziModal

iziModal - فریم ورک های جاوا اسکریپت

iziModal یک پلاگین ساده و سریع جی کوئری است که به شما این امکان را می‌دهد که پنجره‌های مودال واکنش‌گرا، زیبا و بسیار قابل تنظیم با افکت‌های انتقالی CSS3 ایجاد کنید.

برخی امکانات این فریمورک عبارتند از:

  • امکان ایجاد عنوان و زیرنویس مدال سفارشی.
  • به آیکون‌های مدال سفارشی اجازه می‌دهد.
  • iFrame و AJAX پشتیبانی می‌شود.
  • کلید ESC برای بستن مودال.
  • فوکوس خودکار روی اولین ورودی هنگام باز شدن.
  • باز شدن خودکار در بارگذاری صفحه
  • جلوه‌های انتقال سفارشی

۲۱. ESLint

ESLint - فریم ورک های جاوا اسکریپت

ESLint یک ابزار تحلیل کد استاتیک برای شناسایی الگوهای مشکل دار موجود در کد جاوا اسکریپت است. این فریمورک توسط Nicholas C. Zakas در سال 2013 ایجاد شد. قوانین در این فریمورک قابل تنظیم هستند و قوانین سفارشی شده را می‌توان تعریف و بارگذاری کرد. ESLint هم کیفیت کد و هم مسائل مربوط به سبک کدنویسی را پوشش می‌دهد.

۲۲. Shave

Shave - فریم ورک های جاوا اسکریپت

شیو یک افزونه جاوا اسکریپت مدرن برای کوتاه کردن متن در یک عنصر میباشد. این افزونه جاوا اسکریپت با وابستگی صفر است که متن چند خطی را بر اساس حداکثر ارتفاع تنظیم می‌کند تا در یک عنصر html قرار بگیرد.

۲۳. Webpack

Webpack - فریم ورک های جاوا اسکریپت

webpack یک باندلر ماژول جاوا اسکریپت منبع باز است. این فریمورک اختصاصی برای جاوا اسکریپت ساخته شده است، اما می‌تواند عناصر فرانت‌اند مانند HTML، CSS و تصاویر را در صورت گنجاندن لودرهای مربوطه تغییر دهد. وب‌پک ماژول‌هایی را با وابستگی می‌گیرد و دارایی‌های استاتیکی را که نمایانگر آن ماژول‌ها هستند تولید می‌کند.

۲۴. Node

Node - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Node.js تحت مجوز MIT منتشر شده است و یک محیط زمان اجرا جاوا اسکریپت سمت سرور است که روی پلتفرم‌های cross کار می‌کند و منبع باز است. این فریم ورک قادر است ورودی/خروجی ناهمزمان را با معماری رویداد محور خود هدایت کند. در محیط Runtime جاوا اسکریپت کار می‌کند و ویژگی‌های مشابه JAVA مانند threading، packaging، o forming loop را نشان می‌دهد.

برخی امکانات این فریمورک به شرح زیر است:

  • کتابخانه Node.js در اجرای کد سریع است، زیرا بر روی موتور جاوا اسکریپت V8 گوگل کروم ساخته شده است.
  • همه API‌ها ناهمزمان هستند، به این معنی که سرور منتظر نمی‌ماند تا API با داده برگردد. در اینجا سرور یک به یک APIها را فراخوانی می‌کند و در حالی که از مکانیسم اعلان رویدادها برای تولید پاسخی از API که قبلاً فراخوانی شده بود استفاده می‌کند، به سراغ بعدی می‌رود. این باعث افزایش سرعت آن می‌شود.
  • Node.js، همراه با حلقه رویداد، از یک مدل تک رشته ای پیروی می‌کند.
  • Node.js از مکانیزم رویدادی پیروی می‌کند که این امکان را برای سرور فراهم می‌کند تا به شیوه ای غیر مسدود کننده پاسخ دهد، که در نهایت آن را مقیاس پذیر می‌کند.
  • وقتی نوبت به آپلود فایل‌های صوتی و تصویری می‌رسد، Node.js زمان پردازش را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. هیچ داده ای را بافر نمی‌کند و در اینجا برنامه داده‌ها را به صورت تکه ای خارج می‌کند.
  • انجمن Node.js با منبع باز بودن چندین مدل شگفت انگیز ارائه کرده است که می‌توان از آنها برای افزودن قابلیت‌های بهتر به برنامه‌های Node.js استفاده کرد.

۲۵. Spring boot

Spring boot - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Spring boot Java یک چارچوب مبتنی بر جاوا منبع باز است که برای ایجاد یک Micro-service استفاده می‌شود. این یک چارچوب برای برنامه‌های کاربردی آماده در نظر گرفته می‌شود.

۲۶. Laravel

Laravel - فریم ورک های جاوا اسکریپت

لاراول یک چارچوب وب رایگان و منبع باز PHP است (جهت اطلاع از این که PHP چیست اینجا کلیک نمایید.) که توسط Taylor Otwell ایجاد شده و برای توسعه برنامه‌های کاربردی وب با الگوی معماری مدل-نما-کنترلر و بر اساس Symfony در نظر گرفته شده است. این برنامه بر روی سرور‌های لینوکس اجرا می‌شود. جهت اطلاع از این که لینوکس چیست اینجا کلیک نمایید.

۲۷. Micronaut

Micronaut - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Micronaut Micronaut یک فریم ورک جدید JVM برای ساخت میکروسرویس‌ها با استفاده از جاوا، کاتلین یا Groovy است.

۲۸. Jasmine

Jasmine - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Jasmine یک چارچوب تست منبع باز برای جاوا اسکریپت است. هدف آن این است که روی هر پلتفرم دارای جاوا اسکریپت اجرا شود، به برنامه یا IDE نفوذ نکند، و سینتکسی خوانا داشته باشد. این فریمورک تحت تأثیر سایر چارچوب‌های تست واحد مانند ScrewUnit، JSSpec، JSpec و RSpec قرار دارد.

۲۹. Jest

Jest - فریم ورک های جاوا اسکریپت

Jest یک چارچوب تست جاوا اسکریپت است که توسط Facebook, Inc. طراحی و ساخته شده است و توسط Christoph Nakazawa با تمرکز بر سادگی و پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی وب بزرگ طراحی و ساخته شده است. با پروژه‌هایی با استفاده از Babel، TypeScript، Node.js، React، Angular، Vue.js و Svelte کار می‌کند.

۳۰. Polymer

پلیمر یک کتابخانه جاوا اسکریپت منبع باز است که توسط گوگل توسعه یافته است، که می‌تواند عناصر وب سایت را بدون وارد شدن به یک سطح پیچیده ایجاد کند. همچنین، از اتصال داده‌های یک طرفه و دو طرفه پشتیبانی می‌کند، بنابراین یک منطقه کاربردی گسترده تر ایجاد می‌کند.

برخی امکانات این فریمورک به شرح زیر است:

  • Polymer.js یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که بر روی APIهای استاندارد وب ساخته شده است که ساده ترین راه را برای ایجاد عناصر HTML سفارشی ارائه می‌دهد.
  • برای ایجاد ویجت‌های قابل استفاده مجدد در اسناد و برنامه‌های وب استفاده می‌شود.
  • از طراحی متریال گوگل در برنامه‌های موبایل برای توسعه سریع و آسان برنامه‌های کاربردی تلفن همراه استفاده می‌کند.
  • عناصر سفارشی در سراسر شبکه توزیع می‌شوند و به کاربران اجازه می‌دهند تا با کمک HTML Imports از این عناصر استفاده کنند.

کلام آخر

وقتی نوبت به توسعه وب می‌رسد، جاوا اسکریپت همچنان زبان غالب است و بنابراین، چندین چارچوب جاوا اسکریپت برای انتخاب داریم. امیدواریم لیست چارچوب‌های پیشنهادی ما برای جاوا اسکریپت به شما کمک کند فریمورک مناسبی را برای پروژه خود انتخاب کنید. بنابراین، قبل از انتخاب چارچوب برای برنامه خود، الزامات پروژه خود را به دقت بررسی کنید زیرا هر فریم ورک دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که ممکن است در طول توسعه به آن نیاز داشته باشید. جدا از ویژگی‌ها، منحنی یادگیری، پیچیدگی، اسناد سازگاری و پشتیبانی جامعه را نیز در نظر بگیرید. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و اطلاعات بیشتر در مورد فریمورک‌های جاوا اسکریپت و یا قیمت طراحی سایت با کارشناس مجرب وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

[faq]

سوالات متداول

اگر می‌خواهید چارچوبی را بیاموزید که بهترین شانس را برای یافتن شغل در سال 2021 به شما می‌دهد، بهترین گزینه React است و از سال 2017 تاکنون بهترین بوده است. سپس فریمورکAngular 41.2% و Vue.js با 11.2% دنبال می‌شوند.

Vue.js در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و سریعترین فریمورک در حال رشد است که توسط توسعه دهندگان پذیرفته شده است.

React محبوب ترین چارچوب جاوا اسکریپت است که امروزه استفاده می شود. این چارچوب از اصول برنامه نویسی کاربردی استفاده می کند تا برنامه نویسی موازی و درک کدنویسی را بسیار آسان تر کند.

Vue.js یکی از ساده‌ترین فریم‌ورک‌های Front-end است که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های SPA را با تلاش جزئی بنویسند. توسعه دهندگان می توانند از Vue.js به عنوان یک چارچوب End-to-End با مسیریابی، مدیریت حالت مانند Angular یا تنها به عنوان یک لایه نمایش مانند React استفاده کنند.

چارچوب‌های جاوا اسکریپت با ارائه راهنمایی در قالب یک الگوی تا حدی سفت و سخت که برای چیدمان برنامه مورد نیاز است، به مسائل پایه می‌پردازند. اکثر فریم‌ورک‌ها راه‌هایی برای مدولار کردن کد و شکستن کدهای پیچیده به ماژول‌های کوچک‌تر، قابل آزمایش‌ کردن کد و قابل نگهداری‌تر کردن کدها با استفاده از یک نحو از پیش تعریف ‌شده ارائه می‌کنند.

منبع : skillcrush.com generalassemb.ly hackreactor.com blog.techliance.com hackr.io

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.