جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

آیا میدانید جاوا اسکریپت چیست. جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی قدرتمند است که در سال 1995 برای Netscape Navigator ساخته شد. از آن زمان تاکنون، همه مرورگرهای وب مدرن آن را برای افزودن قابلیت به وب سایت‌ها و اخیراً برنامه‌های کاربردی وب پشتیبانی میکنند. برای آنکه بدانید جاوا اسکریپت چیست در این پست در مورد سوابق، تکامل، چشم انداز فعلی و آینده زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بحث خواهیم کرد. در طول این سال‌ها، جاوا اسکریپت به یک نیروگاه تبدیل شده است. دیگر فقط توسط وب استفاده نمی‌شود و اکنون تقریباً در هر کجا از جمله فضا یافت می‌شود.در این مقاله به شما خواهیم گفت javascript چیست و در ادامه با ۱۰ مزیت و ۸ کاربرد آن آشنا خواهیم شد.

زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت چیست؟

زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت چیست؟ - جاوا اسکریپت چیست

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که برای پاسخگویی به نیازهای چشم انداز در حال تکامل اینترنت اختراع شده است. از زمان آغاز به کار، محبوبیت و سودمندی آن افزایش یافته است و اکنون در جایگاهی بیش از طراحی سایت و توسعه وب وجود دارد. جاوا اسکریپت گل سرسبد توسعه وب تعاملی است، و در نتیجه، در این صنعت کاملاً جهانی است.

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که در طراحی سایت فروشگاهی برای ایجاد و کنترل محتوای پویا وب سایت استفاده می‌شود، یعنی هر چیزی که بدون نیاز به بارگذاری مجدد دستی صفحه وب در طراحی سایت شرکتی روی صفحه شما حرکت می‌کند، آن را به روز می‌کند یا تغییر می‌دهد. ویژگی‌هایی مانند:

  • گرافیک متحرک
  • نمایش اسلاید عکس
  • پیشنهادات متن تکمیل خودکار
  • فرم‌های تعاملی و…

برای درک بهتر آنچه جاوا اسکریپت انجام می‌دهد، برخی از ویژگی‌های وب که هر روز استفاده می‌کنید و احتمالاً بدیهی هستند را تصور کنید، مانند زمانی که مطالب فیس بوک شما به طور خودکار در صفحه شما به روز می‌شود یا گوگل عبارات جستجو را بر اساس چند حرفی که شروع به تایپ آن کرده اید پیشنهاد می‌کند. هر دو مورد، نمونه ای از جاوا اسکریپت در عمل است.

جاوا اسکریپت چگونه کار می‌کند؟

جاوااسکریپت چگونه کار می‌کند؟ - جاوا اسکریپت چیست

اکنون که مزایای مختلف استفاده از جاوا اسکریپت را در طراحی پورتال سازمانی مورد بحث قرار دادیم، بیایید در مورد نحوه عملکرد جاوا اسکریپت صحبت کنیم.

جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت در نظر گرفته می‌شود، به این معنی که در مرورگر کاربر کار می‌کند و در دستگاه خارجی کار نمی‌کند. یک مثال از زبانی که سمت کلاینت نیست، MySQL است، بدین معنا که mysql زبانی است سمت سرور که درخواست‌های پایگاه داده را مدیریت می‌کند.

جاوا اسکریپت نیازی به بارگیری نرم افزار خاصی در دستگاه‌های کاربر ندارد، زیرا مرورگرهای مدرن نرم افزار مورد نیاز را در خود ادغام کرده اند. این باعث می‌شود جاوا اسکریپت بسیار کاربر پسندتر از برخی از زبان‌های دیگر باشد. همچنین طراحی یا جاوااسکریپت باعث میشود که قیمت طراحی سایت به صرفه تر باشد.

این تصویر نمونه ای از نحوه عملکرد JacaScript در پشت صحنه است.

چرا جاوا اسکریپت محبوب است؟

چرا جاوااسکریپت محبوب است؟ - جاوا اسکریپت چیست

میتوان گفت یکی از دلایل محبوبیت جاوااسکریپت این است که جاوا اسکریپت در هر طراحی وب و سایت ساز ریسپانسیو به کار رفته است. بدین معنا که توسعه دهندگان باید طراحی خود را در چندین مرورگر و دستگاه تطبیق دهند. با ترکیب HTML5، CSS3 و جاوا اسکریپت، آنها می‌توانند این کار را در یک پایگاه کد واحد انجام دهند. همچنین برای توسعه دهندگان، یادگیری JS آسان است و به آنها این امکان را میدهد تا با سرعت سایت خود را توسعه دهند.

همیشه طرفداران سرسخت پایتون وجود خواهند داشت که می توانند استدلال خوبی برای یادگیری پایتون داشته باشند. با این حال، اگر می خواهید وارد دنیای فناوری شوید، جاوا اسکریپت بلیط طلایی است.

از آنجایی که جاوا اسکریپت یا فریمورک های جاوا اسکریپت نظیر angular جزء ضروری توسعه وب‌سایت فرانت‌اند است، شما مهارت‌های لازم برای کسب درآمد را یا به‌عنوان فریلنسر یا تیمی خواهید داشت. جهت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه angular js چیست اینجا کلیک نمایید.

جست‌وجوی سایت‌های فهرست مشاغل در مشاغل برنامه‌نویسی، اولویت قابل توجهی را برای برنامه‌نویسان جاوا اسکریپت نشان می‌دهد. در حالی که برخی از کسب و کارها ممکن است ندانند کدام زبان برنامه نویسی برای پروژه خاص آنها بهترین است، اما اگر روی یک پروژه وب سایت فرانت اند کار می کنند، حداقل به توسعه دهنده جاوا اسکریپت نیاز دارند.

کاربردهای جاوا اسکریپت

کاربردهای جاوا اسکریپت - جاوا اسکریپت چیست

در چشم انداز مدرن امروزی، به لطف معرفی Node.js، جاوا اسکریپت برای همه چیز حتی برای فروشگاه سازها نیز استفاده می‌شود. صرف نظر از اینکه چگونه از آن استفاده می‌کنید، این فناوری نرم افزار قوی را برای شرکت‌های سراسر جهان ایجاد می‌کند. علاوه بر این، شرکت‌هایی مانند LinkedIn و Medium از آن برای ایجاد پلتفرم‌هایی برای دسترسی کاربران به خدمات خود استفاده می‌کنند.

جاوا اسکریپت می‌تواند انواع مختلفی از نرم افزارها مانند بازی‌ها، برنامه‌های کامپیوتری، برنامه‌های کاربردی وب و حتی فناوری‌هایی مانند بلاک چین را ایجاد کند. با این حال، جاوا اسکریپت مسلماً محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای وب است. به عنوان مثال، بیش از 125000 شغل در لینکدین به دنبال افراد حرفه ای و ماهر در جاوا اسکریپت هستند.

اکنون که دامنه جاوا اسکریپت در صنعت کار را مورد بحث قرار دادیم، بیایید در مورد رایج ترین کاربرد آن، توسعه وب، بیشتر صحبت کنیم.

محبوب ترین کاربرد جاوا اسکریپت برای توسعه وب است و یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که یک توسعه دهنده می‌تواند در لیست ابزار خود داشته باشد. توسعه‌دهندگان از جاوا اسکریپت در توسعه وب استفاده می‌کنند تا تعامل و ویژگی‌هایی را برای بهبود تجربه کاربر و لذت‌بخش‌تر کردن اینترنت اضافه کنند.

جاوا اسکریپت فراتر از توسعه front-end گسترش یافته است، یعنی جایی که شروع شد. اخیراً، جاوا اسکریپت به انتهای توسعه وب گسترش یافته است و می‌تواند در تمام پشته استفاده شود. این بدان معناست که توسعه‌دهندگان به روش‌های CRUD (ایجاد، خواندن، به‌روزرسانی، تخریب) دسترسی دارند و اکنون حتی می‌توانند در انتهای یک وب‌سایت از آن‌ها استفاده کنند.

علاوه بر این، بر اساس W3techs، بیش از ۹۰٪ از تمام وب سایت‌ها از جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود که برجسته ترین رهبر در فناوری توسعه وب باشد. اجازه دهید در ادامه به کاربردهای خاص جاوا اسکریپت در توسعه وب نگاهی بیندازیم.

۱. تعامل Front-End

تعامل Front-End - جاوا اسکریپت چیست

توسعه وب تنها با افزایش تعامل و ویژگی‌هایی که جاوا اسکریپت ارائه می‌دهد بهتر می‌شود. js طراحی ریسپانسیو را آسان تر می کند. جاوا اسکریپت به تجربه اینترنت تبدیل شده است زیرا توسعه دهندگان تعامل و پیچیدگی بیشتری را در برنامه های خود ایجاد می کنند. موتورهای جستجو، تجارت الکترونیک، سیستم‌های مدیریت محتوا، طراحی واکنش‌گرا، رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های تلفن بدون آن تقریبا امکان‌پذیر نیستند.

۲. برنامه‌های کاربردی وب

برنامه‌های کاربردی وب - جاوا اسکریپت چیست

برنامه‌های کاربردی وب شبیه به وب سایت‌ها هستند، اما در عوض در یک جعبه کوچک مرتب بسته بندی می‌شوند که کنترل امنیت و موارد دیگر را بهبود می‌بخشد. همچنین با استفاده از فریم ورک های جاوا اسکریپت نظیر node.js شما میتوانید به راحتی برنامه ها و نیاز های مورد نظر خود را مدیریت نمایید. جهت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه node js چیست اینجا کلیک نمایید.

۳. بازی‌های مرورگر

بازی‌های مرورگر - جاوا اسکریپت چیست

مرورگر وب مدرن راه درازی را پیموده است. توسعه دهندگان حتی بازی‌های قوی می‌سازند که در مرورگر کار می‌کنند. بسته به نوع بازی که می خواهید بسازید، جاوا اسکریپت یک زبان عالی برای توسعه بازی است. جاوا اسکریپت برای بازی های مبتنی بر وب و موبایل بهترین است. بازی های جاوا اسکریپت را می توان در مرورگر یا تلفن همراه بازی کرد، بنابراین، اگر هدف شما این است، جاوااسکریپت گزینه بسیار خوبی است.

۴. توسعه وب Back End

توسعه وب Back End - جاوا اسکریپت چیست

توسعه وب راه طولانی را طی کرده است، و اکنون جاوا اسکریپت آنقدر قوی است که حتی می‌توان از آن برای مدیریت قسمت اصلی وب سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی وب استفاده کرد.

۵. بهبود تعامل با کاربر

بهبود تعامل با کاربر - جاوا اسکریپت چیست

جاوا اسکریپت به صفحات وب اجازه می‌دهد تا از بسیاری جهات از جمله نمایش انیمیشن‌ها، ایجاد منوهای کشویی کاربردی، بزرگنمایی و کوچکنمایی تصاویر صفحه وب، یا حتی تغییر رنگ دکمه‌ها زمانی که ماوس کاربر روی آن قرار می‌گیرد، تعامل بیشتری داشته باشند.این امر در بهبود سئو سایت و بالا رفتن رتبه سایت نیز بسیار موثر میباشد.

۶.استفاده از انواع فریمورک‌ها

استفاده از انواع فریمورک‌ها - جاوا اسکریپت چیست

توسعه دهندگان اغلب از چارچوب‌های جاوا اسکریپت مانند Vue، React و Angular هنگام ایجاد برنامه‌های وب و تلفن همراه استفاده می‌کنند، زیرا آنها امکان استفاده از وظایف و ویژگی‌های معمولی را که بسیاری از برنامه‌ها دارند، می‌دهند.

۷. توسعه انواع بازی‌های کامپیوتری

توسعه انواع بازی‌های کامپیوتری - جاوا اسکریپت چیست

جاوا اسکریپت به طور گسترده در توسعه بازی استفاده می‌شود، به ویژه برای توسعه دهندگان جدید که می‌خواهند مهارت‌های خود را تمرین کرده و اصلاح کنند.

مزایای جاوا اسکریپت

مزایای جاوا اسکریپت - جاوا اسکریپت چیست

استفاده از جاوا اسکریپت مزایای زیادی دارد که در ادامه شرح داده شده است. توجه داشته باشید که احتمال نقض امنیتی سمت کلاینت در کد جاوا اسکریپت وجود دارد، زیرا همه چیز برای کاربران قابل مشاهده است. با وجود این، جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان برنامه نویسی در حال حاضر میباشد و با توجه به اینکه یک زبان برنامه نویسی بومی‌برای مرورگرهای وب است، ارزش آن را دارد که برنامه نویسان جدید اصول اولیه را بیاموزند و از آنها در پروژه‌ها استفاده کنند.

۱. تعامل

تعامل - جاوا اسکریپت چیست

وب سایت‌های جاوا اسکریپت تعاملی تر و برای کاربران جذاب تر هستند زیرا این زبان رابط‌های غنی تر و جذاب تری ایجاد می‌کند.

۲. سرعت

سرعت - جاوا اسکریپت چیست

وب‌سایت‌ها با سرعت بالاتری بارگیری می‌شوند و کار می‌کنند، زیرا جاوا اسکریپت می‌تواند بلافاصله در مرورگر اجرا شود، در نتیجه تعداد تقاضاها در سرور کاهش می‌یابد.

۳. سهولت

سهولت - جاوا اسکریپت چیست

۴.یکپارچه‌سازی

یکپارچه سازی - جاوا اسکریپت چیست

جاوا اسکریپت با اکثر زبان‌های برنامه نویسی دیگر به خوبی کار می‌کند و امکان ادغام در مجموعه ای از برنامه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

۵. محبوبیت

محبوبیت - جاوا اسکریپت چیست

جاوا اسکریپت فوق العاده محبوب است و اکثر وب سایت‌ها بدون توجه به ماهیت وب سایت از جاوا اسکریپت به نوعی استفاده می‌کنند.

۶. زبانی مفسری

زبانی مفسری - جاوا اسکریپت چیست

جاوا اسکریپت یک زبان مفسری است و نیاز به فرآیند کامپایل ندارد، بنابراین نیازی به کامپایلر نیست. مرورگر جاوا اسکریپت را به عنوان تگ‌های HTML تفسیر می‌کند.

۷. آسان برای یادگیری

آسان برای یادگیری - جاوا اسکریپت چیست

سینتکس جاوا اسکریپت بسیار آسان است. هر شخصی می‌تواند آن را به راحتی یاد بگیرد و از آن برای توسعه وب سایت‌های پویا و جذاب استفاده کند.

۸. اشکال زدایی و تست آسان

اشکال زدایی و تست آسان - جاوا اسکریپت چیست

کد جاوا اسکریپت خط به خط تفسیر می‌شود. خطاها همراه با شماره خط نشان داده شده است. درنتیجه پیدا کردن خطا در کد، تصحیح آن و آزمایش سود بسیار آسان است.

۹. برنامه نویسی مبتنی بر رویداد

برنامه نویسی مبتنی بر رویداد - جاوا اسکریپت چیست

جاوا اسکریپت یک زبان مبتنی بر رویداد است. این بدان معناست که کدهای مختلف زمانی که رویداد خاصی رخ می‌دهد، اجرا می‌شود. به عنوان مثال، یک بخش کد ممکن است زمانی اجرا شود که کاربر روی دکمه کلیک می‌کند یا ماوس را روی یک شی و غیره حرکت می‌دهد.

۱۰. قابلیت‌های پروسه ای بودن

قابلیت‌های پروسه ای بودن - جاوا اسکریپت چیست

جاوا اسکریپت تمامی‌قابلیت‌های یک زبان پروسه ای را فراهم می‌کند. جاوااسکریپت امکان چک کردن شرایط، حلقه‌ها و امکانات انشعاب را فراهم می‌کند که می‌توانند در یک صفحه وب اجرا شوند.

۱۱. استقلال پلتفرم

استقلال پلتفرم - جاوا اسکریپت چیست

جاوا اسکریپت یک زبان مستقل از پلتفرم است. هر مرورگر دارای جاوا اسکریپت می‌تواند کد جاوا اسکریپت را درک و تفسیر کند. هر کد جاوا اسکریپت بر روی انواع مختلف سخت افزار که برای آن نوشته شده است، اجرا می‌شود.

زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟ - جاوا اسکریپت چیست

واضح ترین دلیل برای یادگیری جاوا اسکریپت این است که بتوانید یک توسعه دهنده وب شوید. حتی اگر به حرفه فناوری علاقه ای نداشته باشید، مهارت در این زبان شما را قادر می‌سازد تا بتواید از ابتدا وب سایت بسازید و مهارت بسیار مفیدی که در بازار کار امروزی داشته باشید.

کلام آخر

هدف ما در این مقاله کمک به افرادی بود که ممکن است هرگز هیچ زبان برنامه نویسی را یاد نگرفته باشند و می‌خواهند با جاوا اسکریپت شروع کنند. امیدواریم اکنون یک ایده اولیه از چیستی برنامه نویسی داشته باشید و سفر خود را برای یادگیری جاوا اسکریپت آغاز کنید.
جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که برنامه‌های کاربردی و مرورگرهای مبتنی بر وب را متحول کرد و قابلیت‌های پویا را اضافه کرد. JS که یک عنصر ضروری برای طراحی وب در نظر گرفته می‌شود، هنگامی‌که در صفحات وب HTML قرار می‌گیرد، ویژگی‌های پویاتری را سمت مشتری اضافه می‌کند. اگر روی این زبان برنامه نویسی کار می‌کنید، باید برخی از مزایا و معایب جاوا اسکریپت را در نظر بگیرید که در این مقاله شرح داده شد.
کارشناسان مجرب واحد مشاوره و فروش وب‌رمز در کنار شما هستند تا به هرگونه سوال شما پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.