جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

باشگاه مشتریان وب رمز کاربران سایت را از لحظه ثبت دامنه و خرید هاست تا طراحی سایت و سئو برای ارائه راهنمایی لازم و پاسخ به سوالات، پشتیبانی می‌کند و همواره شما میتوانید با تیم ما در ارتباط باشید.

در گذشته سازمان­ها تصور می­کردند که از نیازهای مشتری­های خود مطلع هستند و بر اساس همان اطلاعات نسبت به تولید و ارائه محصولات و خدمات خود اقدام می‌کردند. اما امروزه با تغییر نگرش افراد، نیازهای مشتریان نیز تغییرکرده و به دنبال محصولی هستند که به موازات نیازهایشان حرکت کند. در چنین بازاری، تکیه بر داده­های قبل جهت ارائه خدمات و محصولات، سازنده نبوده و می­تواند تاثیرات منفی را در فروش محصولات داشته باشد. لذا در اینجا با مفهوم باشگاه مشتریان آشنا می­شویم.

تاریخچه باشگاه مشتریان

در اوایل قرن نوزدهم میلادی شرکت یونیون تی آمریکایی اقدام به تولید ژتون­هایی کرد که به مشتریان خود در موقع خرید داده می­شد. مشتریان می­توانستند با این ژتون­ها و همچنین ثبت اطلاعات خرید خود، از تخفیف­ های بیشتری در خریدهای آتی خود استفاده کنند. بعد از مدتی این شرکت لیستی از مشتریان وفادار خود را داشت که می­توانست با نظرسنجی­ های دوره‌­ای، نسبت به تکمیل داده­ های خود در ارتباط با نیازهای مشتریان اقدام نماید.

پيشنهاد وب رمز: خدمات پشتیبانی سایت وردپرس

تعریف وظایف به صورت کلی

باشگاه مشتریان - تعریف وظایف باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان  در سازمان  واحدی است که در وهله اول پذیرای انتقادات و پیشنهادات و شکایات مشتریان بوده و باید بتواند با برنامه ­ریزی از پیش تعیین شده به دنبال رفع مشکلات مشتریان و کسب رضایت آنان از خدمات ارائه شده باشد. این بخش باید با تعامل مستقیم و مناسب با سایر بخش­های سازمان بتواند پیگیر مشکلات پیش آمده باشد. همچنین با شناخت صحیح از مشتریان و محصولات و خدمات، باید بتواند بهترین نوع محصول را متناسب با نیاز مشتری به وی معرفی کند.  باشگاه مشتریان باید بتواند با ارائه سوال­های مناسب از مشتریان، آماری جامع را گردآوری کرده تا سایر بخش­ها بتوانند سیاست­های جدیدی را در ارتباط با محصولات و خدمات خود اخذ نمایند.

یکی از عواملی که می­تواند در موفقیت باشگاه مشتریان تاثیرگذار باشد، متعهد بودن پرسنل این بخش به سازمان و همچنین به مشتری است. در واقع این واحد باید زبان‌گویای مشتری درون سازمان بوده و بتواند ارتباط مناسبی بین مشتری در خارج از سازمان و پرسنل داخل سازمان ایجاد کند. برای نیل به این هدف، داشتن برنامه­ریزی اولیه و همچنین اجرای مناسب و به موقع برنامه­ ها به صورت زمان­بندی شده بسیار ضروری می­باشد.

انواع باشگاه مشتریان

به طور کلی می­توان باشگاه مشتریان در سازمان را به دو دسته باز و بسته تقسیم کرد.

باشگاه مشتریان باز، نه تنها روی مشتریان فعلی خود تمرکز دارد، بلکه برای جذب مشتری­های جدید نیز برنامه ­ریزی کرده و برای رسیدن به این هدف در تلاش است. اما نوع دوم به دسته­ای اطلاق می­ شود که تمامی تلاش آن بر مشتری­ های قبلی خود بوده و برنامه مدونی برای جذب مشتریان جدید ندارد.

اعطای تسهیلات

باشگاه مشتریان می­بایست با مطالعه وضعیت مشترکین خود، تسهیلات و پاداش­هایی را فراهم کند. این پاداش­ها می­تواند از جنس تخفیفات فصلی و جشنواره ­های دوره­ای باشد و یا می­تواند از نوع تسهیلاتی خاص مثل ارسال رایگان محصولات به مقصد باشد.

به طور کلی می­توان این تسهیلات را به دو دسته تقسیم­ بندی کرد. دسته اول برای سازمان دارای هزینه بوده و سازمان برای تامین آن باید تامین بودجه کند، مانند قرعه کشی­ها. اما دسته دوم تسهیلاتی هستند که سازمان برای ارائه آن نیازی به پرداخت هزینه ندارد و صرفا برای رفاه حال مشترکین می­باشد، مثل انجام خدماتی از قبیل یادآوری تمدید سرویس­ها و …

دلایل اهمیت دادن به طراحی باشگاه مشتریان در سازمان

باشگاه مشتریان - اهمیت باشگاه مشتریان

  • تعامل دوطرفه با مشتریان
  • افزایش رضایت مشتریان
  • وفادارسازی مشتریان
  • کاهش هزینه تبلیغات
  • ایجاد فرصتهای جدید

به طور کلی می­توان گفت صرفا تولید و فروش محصولات حتی با طراحی سایت فروشگاهی به خودی خود کافی نیست. شناخت بازار و شناخت نیازهای مشتریان می­تواند ایده­ های جدید را برای سازمان­ها خلق کرده و آنان را به سمت فروش بالاتر سوق دهد. ایجاد حس مشارکت در ارائه محصولات و خدمات برای مشتریان خوشایند بوده و حس همکاری فرد و یک سازمان می­تواند کمک به سزایی در ایده پردازی داشته باشد. همچنین مشتریان وب‌رمز میتوانند با مشارکت در طرح‌های متنوع همکاری در فروش خدمات، علاوه بر کسب درآمد اینترنتی از هدایای ویژه باشگاه مشتریان وب‌رمز نیز بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.