جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

استوری اینستاگرام (instagram story) یکی از قابلیت‌های جذاب شبکه اجتماعی اینستاگرام است که روزبه‌روز بر تعداد استفاده‌کنندگان آن اضافه می‌شود. در این مقاله شما را با ۱۷ ترفند استوری اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل و جذاب‌تر کردن استوری‌ها آشنا خواهیم کرد.

چگونه از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

استوری اینستاگرام - استفاده از استوری اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام در نوار بالای صفحه feed ظاهر می‌شوند و تمام حساب‌های کاربری اینستاگرام قادر هستند که این استوری‌ها را به اشتراک بگذارند، از بهترین دوستان شما گرفته تا حساب‌های کاربری مورد علاقه. زمانیکه یک استوری جدید گذاشته می‌شود یک حلقه رنگی در اطراف آن پروفایل ظاهر می‌شود.

برای اینکه بتوانید استوری‌ یک شخص را ببینید تنها کافی است برروی پروفایل او ضربه بزنید، استوری به صورت تمام صفحه برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید تمام استوری‌هایی را که در طی 24 ساعت توسط یک شخص به اشتراک گذاشته شده است از این طریق ببینید. محتوای استوری‌ها به ترتیب ازجدیدترین تا قدیمی‌ترین نمایش داده می‌شود. زمانیکه شما یک استوری را مشاهده می‌کنید، می‌توانید به عقب یا جلو بروید و یک ضربه روی آن بزنید تا به استوری شخص دیگری بروید.

پیشنهاد وب رمز: اینفلوئنسر مارکتینگ؛ ۵ استراتژی و ۶ راهکار پیداکردن اینفلوئنسر مناسب

 

چگونه در اینستاگرام استوری بسازیم؟

استوری اینستاگرام - ساخت استوری

برای ایجاد یک استوری در اینستاگرام باید روی نماد « + » در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید، یا می‌توانید با استفاده از کشیدن صفحه به سمت چپ این کار را انجام دهید. زمانیکه این کار را انجام دادید و دوربین استوری باز شد می‌توانید عکس بگیرید یا ویدیو ضبط کنید. بعد از اینکه ویدیوی خود را ضبط کردید یا عکس را گرفتید می‌توانید از طیف وسیعی از فیلترها استفاده کنید و همچنین متن و یا لوکیشن را از این قسمت به محتوای خود اضافه کنید. استوری اینستاگرام به شما نشان می‌دهد که چه کسانی استوری شما را دیده‌اند.

استوری اینستاگرام - ساخت استوری در اینستاگرام

هنگامی که استوری شما ارسال می‌شود می‌توانید برخی تحلیل‌های اساسی را مشاهده کنید که به شما نشان می‌دهد یک فیلم یا عکس در استوری شما چند بار دیده شده است. شما همچنین می‌توانید قسمت خاصی از استوری خود را انتخاب کنید و آن را در پروفایل خود پست کنید.

نکته: نحوه اضافه کردن محتوا از رول دوربین

یکی از ویژگی‌های جالب استوری اینستاگرام این است که به شما اجازه می‌دهد محتوای ایجاد شده در 24 ساعت گذشته از رول دوربین یا گالری گوشی‌های هوشمند خود را آپلود کنید. برای این کار کافی است برروی دوربین استوری ضربه بزنید، سپس آخرین محتوای رول دوربین خود را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. از این قسمت می‌توانید به راحتی محتوایی که می‌خواهید را به استوری خود اضافه کنید.

حریم خصوصی

استوری‌های شما حریم خصوصی حساب کاربری شما را دنبال می‌کند. اگر شما حساب کاربری خود را خصوصی کنید، استوری‌های شما فقط برای دنبال‌کنندگانتان نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید به راحتی تمام استوری‌های خود را از هر کسی که نمی‌خواهید آن را ببیند پنهان کنید، حتی اگر آن‌ها جزء دنبال‌کنندگان شما باشند.

چگونه از برچسب یا استیکر در استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

استوری اینستاگرام - برچسب استوری در اینستاگرام

استیکرهای استوری در اینستاگرام فوق‌العاده هستند و شما را قادر می‌سازند به زمینه استوری خود یک محتوا اضافه کنید.

برای اضافه کردن برچسب یا استیکر به استوری خود کافی است یک عکس یا فیلم بگیرید و سپس روی دکمه استیکر (یک چهره لبخند در بالای سمت راست صفحه وجود دارد) ضربه بزنید تا استیکرهایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید برای شما نمایان شود. این استیکرها برای آب و هوا، زمان، مکان و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارند.

چگونه موقعیت مکانی یا لوکیشن به استوری اینستاگرام خود اضافه کنیم؟

استوری اینستاگرام - لوکیشن

برای اضافه کردن لوکیشن به استوری اینستاگرام خود باید برروی دکمه برچسب یا استیکر ضربه بزنید و سپس گزینه Location را انتخاب کنید. در این قسمت با لیستی از مکان‌های نزدیک که در یک نوار جستجو قرار دارد مواجه می‌شوید که می‌توانید مکان مناسب خود را انتخاب کنید. سپس برروی مکان مورد نظر ضربه بزنید تا به استوری شما اضافه شود.

استوری اینستاگرام - لوکیشن در اینستاگرام

برای سفارشی کردن استیکر یا برچسب خود می‌توانید برروی آن ضربه بزنید و طرح رنگ را تغییر دهید. مانند هر استیکر دیگری می‌توانید با کشیدن دو انگشت به طرفین سایز آن را بزرگ یا کوچک کنید.

چگونه به استوری خود در اینستاگرام هشتگ اضافه کنیم؟

استوری اینستاگرام - هشتگ

برای اضافه کردن هشتگ اینستاگرام شما با ضربه زدن برروی استیکر هشتگ می‌توانید به استوری خود هشتگ اضافه کنید. پس از انتخاب این گزینه از شما خواسته می‌شود تا در این قسمت هشتگ خود را بنویسید.

لوکیشن و هشتگ در قسمت Explore (کاوش) اینستاگرام

هنگامی که شما در جستجوی یک موقعیت مکانی یا یک هشتگ در اینستاگرام هستید ممکن است در بالای صفحه یک استوری مشاهده کنید که استوری‌هایی را که از آن هشتگ اينستاگرام استفاده کرده‌اند یا آن موقعیت مکانی را به اشتراک گذاشته‌اند نشان می‌دهد.

استوری اینستاگرام - هشتگ در اینستاگرام

اگر پروفایل شما در حالت عمومی تنظیم شده باشد و شما یک لوکیشن یا هشتگ را به آن اضافه کنید استوری‌های شما نیز ممکن است در قسمت Explore اینستاگرام نمایان شود.

چگونه از نظرسنجی در استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

استوری اینستاگرام - نظرسنجی

استوری‌های اینستاگرام همچنین یک لوگوی نظرسنجی تعاملی نیز دارد که به شما اجازه می‌دهد سوالی بپرسید و جواب یا نتیجه آن را از دوستان و دنبال‌کنندگان خود در استوری بخواهید.

پس از اینکه یک عکس یا ویدیو برای استوری خود قرار دادید منوی استیکرها را باز کنید و از آنجا برچسب نظرسنجی یا poll را انتخاب کنید. هنگامی که شما برچسب نظرسنجی یا poll را انتخاب می‌کنید از شما خواسته می‌شود یک سوال بنویسید و نظرسنجی خود را سفارشی کنید. پس از اینکه نظرسنجی خود را ایجاد کردید، استوری خود را ارسال کنید تا دنبال‌کنندگان شما بتوانند نظر دهند. هنگامی که کسی در نظرسنجی شما شرکت کرد در همان لحظه می‌تواند ببیند که چه کسان دیگری مانند او نظر خود را ثبت کرده‌اند. همچنین اگر آن‌ها دوباره استوری شما را نگاه کنند می‌توانند آخرین نتایج نظرسنجی را ببینند.

ابعاد استوری‌ در اینستاگرام

استوری اینستاگرام - ابعاد استوری

ابعاد استوری‌های اینستاگرام به پهنای 180 پیکسل و طول 1920 پیکسل است. نسبت ابعاد را می‌توان 9:16 در نظر گرفت.

این ابعاد به شما کمک می‌کنند تا بتوانید یک ویدیو یا گرافیک سفارشی ایجاد کنید و استوری اینستاگرام خود را با آن برجسته کنید.

۱۷ ایده خلاقانه استوری اینستاگرام برای جلب نظر دنبال‌کنندگان

۱.تبلیغ پست‌های وبلاگ

استوری اینستاگرام - تبلیغ پست وبلاگ

استوری اینستاگرام تان بهترین مکان برای تبلیغات آخرین مقالات وبلاگتان است. وجود قابلیت لینک‌گذاری یا «Swipe up» در اینستاگرام شما را قادر ساخته است تا بتوانید از طریق استوری مخاطبان را به طور مستقیم به پست‌های وبلاگ خود ارجاع دهید. این یک راه عالی است تا بتوانید برای وب‌سایت نام تجاری خود ترافیک بیشتری بگیرید. متاسفانه در حال حاضر قابلیت لینک‌گذاری یا «Swipe up» تنها برایی 10 هزار کاربر در دسترس است.

۲.تبلیغ پست‌های اینستاگرام

استوری اینستاگرام - تبلیغ پست اینستاگرام

استوری اینستاگرام جای خوبی برای به اشتراک گذاشتن آخرین پست‌های اینستاگرام با دنبال‌کنندگانتان است. شما  واقعا نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که آیا دنبال‌کنندگان و مخاطبان شما پست‌های شما را در قسمت feed مشاهده کرده‌اند یا خیر، اما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام دنبال‌کنندگانتان استوری شما را می‌بینند و در استوری متوجه خواهند شد که شما یک پست جدید گذاشته‌اید. تنها کافی است یک اسکرین‌شات از تصویر آخرین پست خود بگیرید و آن را در استوری به اشتراک بگذارید.

۳.تبلیغ محصولات

استوری اینستاگرام - تبلیغ محصولات

آیا محصولی دارید که می‌خواهید دیگران را از وجود آن مطلع کنید؟ استوری اینستاگرام شما برای تبلیغ این محصول یک راه مناسب و عالی است. همچنین می‌توانید بازخورد محصول را نیز از این طریق بدست آورید.

۴.ایجاد تگ خرید یا تگ محصولات در استوری

اینستاگرام در سال 2019 تگ‌های خرید یا تگ محصولات را به استوری خود اضافه کرد. این قابلیت به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا محصولات خود را به طور مستقیم با استفاده از یک برچسب مخصوص بدون رفتن به سایت و خارج شدن از برنامه اینستاگرام به فروش برسانند. برای دریافت این برچسب برخی الزامات باید موجود باشد.

شما باید یک محصول فیزیکی را که با خط و مشی‌های اینستاگرام مطابقت دارد به فروش برسانید. همچنین باید مشخصات کسب‌وکار شما در اینستاگرام موجود باشد. در سال 2019 این قابلیت تنها در 46 کشور دنیا موجود است.

۵.take over یا به عهده گرفتن در استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام - اینفلوئنسر

take over در اینستاگرام زمانی است که شما به یک شخص دیگر اجازه می‌دهید تا به حساب کاربری شما در یک روز خاص که خود شما نمی‌توانید پست بگذارید دسترسی داشته باشد. این شخص می‌تواند کارمند، همکار یا یک اینفلوئنسر باشد که شما برای ارتقا نام تجاری خود استخدام کرده‌اید.

۶.پخش زنده یا live در استوری

استوری اینستاگرام - پخش زنده

ویدیوهای زنده یا live یک راه فوق‌العاده برای ارتباط مستقیم با مخاطبان است. live اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا کاربران بتوانند سوالات خود را در ویدیوهای زنده از شما بپرسند و شما در همان زمان با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و به سوالات آنان پاسخ دهید. هنگامی که شما شروع به گذاشتن ویدیوی زنده می‌کنید بیشتر کاربران از این موضوع مطلع می‌شوند. و هنگامی که ویدیوی زنده به پایان می‌رسد این قابلیت وجود دارد تا بتوانید آن را برای کسانیکه ممکن است آن را به صورت زنده از دست داده باشند ذخیره کنید. این ویدیو برای 24 ساعت در استوری شما باقی خواهد ماند.

۷.انجام نظرسنجی

استوری اینستاگرام - انجام نظرسنجی در اینستاگرام

 

اینستاگرام یک برچسب نظرسنجی برای کاربران قرار داده است تا بتوانند آن را در استوری خود قرار دهند. با این قابلیت به سادگی می‌توانید از کاربران خود یک سوال بپرسید و دو پاسخ و حق انتخاب برای آنان قرار دهید. نظرسنجی یک راه عالی برای جذب مخاطب و برندسازی است. بهترین بخش این ویژگی این است که راه‌های زیادی برای نظر سنجی در آن قرار داده شده است. به عنوان مثال شما می‌توانید نظرسنجی خود را به صورت یک طنز انجام دهید. یا دو گزینه خیلی ساده قرار دهید که مخاطبان بتوانند به آن رای دهند.

۸.رهبری فکر

استوری اینستاگرام - رهبری فکری

استوری اینستاگرام یک مکان عالی برای برند شما است تا بتوانید رهبری تفکر را از طریق آن ارائه دهید. انجام این کار باعث ایجاد تعامل است و همچنین باعث می‌شود نام تجاری شما به عنوان یک منبع قابل اطمینان از اطلاعات شناخته شود. می‌توانید درمورد موضوعات  مختلف در استوری با مخاطبان خود صحبت کنید یا از آن‌ها نظرسنجی کنید و در نهایت به آنان راه حل پیشنهاد دهید.

۹.استفاده از برچسب سوال

استوری اینستاگرام - برچسب سوال

یکی دیگر از روش‌های عالی برای جذب مخاطبان استفاده از برچسب سوال در استوری است که این امکان را به شما می‌دهد تا سوالی را برای مخاطبان خود مطرح کنید و آن‌ها می‌توانند با هر چیزی که می‌خواهند به آن پاسخ دهند. پس از آن می‌توانید پاسخ‌هایی را که دریافت کرده‌اید در استوری به اشتراک بگذارید. این کار برای برقراری تعامل و همچنین سرگرم کردن مخاطبان در استوری اینستاگرام بسیار عالی است. با استفاده از برچسب سوال شما می‌توانید ایده‌های جدید برای محتوا، برگزاری مسابقات برای خوانندگان در موضوعات مختلف و یا درخواست شرکت آن‌ها در کنسرت و غیره را به راحتی انجام دهید.

۱۰.نمایش دفتر کار

استوری اینستاگرام - دفتر کار

یکی دیگر از ایده‌هایی که استوری اینستاگرام می‌تواند برای شما داشته باشد نشان دادن دفتر کار است با توجه به اینکه موقعیت مکانی این دفتر اهمیتی ندارد. شما از این طریق می‌توانید پشت صحنه و محل کار خود را به مخاطبانتان نشان دهید و باعث ایجاد اعتماد و شفافیت شوید.

استوری اینستاگرام - نمایش دفتر کار

بهترین بخش این ایده این است که شما حتی به یک دفتر واقعی برای نشان دادن به مخاطبان خود نیاز ندارید. این می‌تواند یک کافی شاپ، منظره ساحلی و یا نیمکتی باشد که از روی آن کار خود را انجام می‌دهید.

۱۱.نشان دادن پیغام مستقیم دنبال‌کنندگان

نیازی نیست برای نشان دادن پیغام مخاطبان خود حتما از به اشتراک‌گذاری برچسب سوال استفاده کنید. می‌توانید به سادگی از پیام‌های مستقیم یا دایرکت‌های مخاطبانتان اسکرین‌شات بگیرید و آن را در استوری به اشتراک بگذارید. این ایده برای زمانی است که شما یک نظر خوب درمورد محصولات یا خدمات خود در دایرکت دریافت می‌کنید. این کار به بالا رفتن تعاملات اجتماعی برند شما کمک می‌کند و باعث می‌شود مخاطبان دیگر نیز پیغام‌ها و بازخوردهای خود را برای شما بفرستند.

۱۲.مسابقات و هدایااستوری اینستاگرام - مسابقات

اگر شما به دنبال این هستید که شمار زیادی از مخاطبان و دنبال‌کنندگان را جذب کنید می‌توانید برای خوانندگان خود یک بیانیه یا مسابقه بگذارید.

این جایزه می‌تواند هرچیزی باشد، مانند محصولات و خدمات رایگان و یا یک ساعت مشاوره رایگان و مواردی از این قبیل. جایزه‌ای که در نظر می‌گیرید فقط به محصول شما بستگی دارد.

با قرار دادن هدایا و مسابقات شما می‌توانید از دنبال‌کنندگان خود بخواهید کاری را برای شما انجام دهند که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • اشتراک‌گذاری استوری یا پست شما در استوری یا پست خود.
  • تگ کردن یک شخص در قسمت کامنت‌های پست شما.
  • پیغام یا کامنت گذاشتن در پست یا استوری شما.
  • استفاده از هشتگ برند شما.
  • لایک کردن پست‌های شما.

۱۳.قرار دادن آموزش و نحوه استفاده

استوری اینستاگرام - آموزشی

بازاریابی موفق و بزرگ یعنی ارائه محتوای ارزشمند و آموزنده به مخاطبان. چه راهی بهتر از اینکه از طریق آموزش به دنبال‌کنندگان خود اطلاع‌رسانی کنید. استوری اینستاگرام شما بستر مناسبی برای راهنمایی‌ها و توصیه‌های عملی و سریع و داشتن بازاریابی محتوایی موفق می‌باشد. آموزش دادن و یا مشاوره دادن به مخاطبان از طریق استوری یک راه بسیار عالی برای ارتباط با دنبال‌کنندگان و مخاطبان است که می‌توانند از این آموزش‌ها در زندگی روزمره خود استفاده کنند.

۱۴.قبل و بعد

استوری اینستاگرام - قبل و بعد

گذاشتن پست‌های قبل و بعد نشان می‌دهد که چیزی قبل از تغییر چگونه بوده است و پس از آن چه تغییراتی کرده است. این ایده می‌تواند طیف گسترده‌ای از آگهی‌ها را در بر بگیرد. مانند تغییر لوگوی یک برند، تعداد کارکنانی که در طی سال‌ها تغییر کرده‌اند و یا چگونگی تغییر برخی محصولات. همچنین متخصصان پوست و زیبایی می‌توانند نتایج قبل و بعد عمل خود را در استوری به اشتراک بگذارند.

۱۵.شمارش معکوس یک رویداد

یکی دیگر از برچست‌های بزرگی که می‌توانید در استوری اینستاگرام استفاده کنید برچسب شمارش معکوس است. این برچسب را می‌توانید برای شمارش معکوس یک رویداد تنظیم کنید. می‌توانید این برچسب را با یک عنوان سفارشی‌سازی کنید تا دنبال‌کنندگان شما بدانند چه رویدادی قرار است اتفاق افتد. برخی ایده‌ها درمورد استفاده از شمارش معکوس در استوری اینستاگرام به شرح زیر است:

  • انتشار یک محصول جدید.
  • فروش آینده.
  • سالگرد برند شما.
  • یادآوری درمورد تعطیلاتی مانند عید، روز مادر یا روز پدر و غیره.
  • افتتاح یک فروشگاه جدید.
  • نزدیک بودن تاریخ یک مسابقه.
  • شروع کار کارمندان جدید.

۱۶.درخواست کمک مالی

برچسب اهدای اینستاگرام به دنبال‌کنندگان اجازه می‌دهد که به یک موسسه خیریه به طور مستقیم از طریق استوری کمک کنند. برچسب اهدا را در قسمت برچسب‌ها انتخاب کنید، سپس یک کاتالوگ از مراکز خیریه مختلف ظاهر می‌شود که می‌توانید یکی را انتخاب کنید. همچنین کاربران می‌توانند نام جمع‌آوری کمک‌های مالی خود را سفارشی‌سازی کنند.

این یک راه آسان برای حمایت از خیریه‌ها و ایجاد تعامل با دنبال‌کنندگان و مخاطبان است.

۱۷.مصاحبه با کارکنان

دادن تصویری از پشت صحنه کار شما به خوانندگان یک راه عالی برای ایجاد اعتماد و شفافیت است. با انجام مصاحبه با کارکنان مختلف و صحبت درباره نقش آن‌ها در یک کسب‌وکار و آنچه که انجام می‌دهند باعث می‌شود مخاطبان به شما اعتماد کنند. همچنین می‌توانید یک روز کاری از کار کارکنان خود را به نمایش بگذارید. این ایده به دنبال‌کنندگان شما فرصتی می‌دهد تا بتوانند فعالیت داخلی برند شما را نیز مشاهده کنند.

یک پاسخ به “آموزش استوری اینستاگرام؛ ۱۷ ترفند که استوری‌های شما را جذاب‌تر خواهد کرد”

  1. باتری بنز گفت:

    سلام ممنون سایت خیلی خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 987 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.