جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

رایانش ابری چیست؟ رایانش ابری شیوه تجارت شرکت‌ها را تغییر داده است، اما تأثیرات دگرگون‌کننده ابر هنوز به پایان نرسیده است. روندهای سال 2022 تداوم پذیرش و رشد سریع را نشان می‌دهد زیرا شرکت‌ها همچنان به استفاده از ابر برای مدرن کردن عملیات و گسترش قابلیت‌های فناوری اطلاعات ادامه می‌دهند. در این مقاله به شما خواهیم گفت رایانش ابری چیست و در ادامه با انواع و مزایای آن آشنا خواهیم شد.

محاسبات ابری چیست؟

رایانش ابری چیست

یک تعریف ساده از رایانش ابری شامل ارائه انواع مختلف خدمات از طریق اینترنت از طریق خرید vps و یا سرور از جمله سرور hp است. از نرم افزار و تجزیه و تحلیل گرفته تا ذخیره سازی داده‌ها و منابع شبکه ایمن و امنیت، همه چیز را می‌توان از طریق ابر ارائه کرد. جهت اطلاعات بیشتر در مورد این که سرور مجازی چیست اینجا کلیک نمایید.

احتمالاً هر روز از برنامه‌های مختلف مبتنی بر ابر استفاده می‌کنید. هر بار که فایلی را از طریق وب برای همکار خود ارسال می‌کنید، از یک برنامه تلفن همراه استفاده می‌کنید، یک تصویر دانلود می‌کنید، یک نمایش نتفلیکس را پخش می‌کنید یا یک بازی ویدیویی آنلاین انجام می‌دهید، از راه حل‌های ابری سود می‌برید. همه این خدمات در فضای ابری ذخیره می‌شوند و در برخی از فضای دیجیتال وجود دارند.

ذخیره اطلاعات شما در OneDrive، شیرپوینت یا سرور ایمیل یا خرید سرور اختصاصی با نگهداری آن داده‌ها در‌هارد دیسک دسکتاپ یا USB Stick بسیار متفاوت است. تقریباً از هر رایانه ای که به اینترنت دسترسی دارد می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

برای مشاغل، رایانش ابری به معنای بهبود همکاری و بهره وری و همچنین کاهش قابل توجه هزینه خرید سرور است. این به معنای حفاظت بهتر از داده‌ها، در دسترس بودن، ساختار بهبود یافته و دسترسی گسترده به فناوری‌های پیشرفته است. جهت اطلاعات بیشتر در مورد این که سرور چیست اینجا کلیک نمایید.

اعم از اینکه سرور شما ویندوزی میباشد یا توزیع‌های مختلف لینوکس (جهت اطلاع از این که لینوکس چیست، اینجا کلیک نمایید) نظیر سنتواس (جهت اطلاع از این که centos چیست، اینجا کلیک نمایید) و اوبونتو، یا بدون توجه به موارد استفاده از آپاچی  (جهت اطلاع از این که آپاچی چیست، اینجا کلیک نمایید) و nginx ویا IIS و… شما میتوانید از خدمات ابری استفاده نمایید. آپاچی  (جهت اطلاع از این که nginx چیست، اینجا کلیک نمایید)

تاریخچه ‌رایانش ابری

تاریخچه ‌رایانش ابری

در سال 1963، دارپا (آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی)، 2 میلیون دلار برای پروژه MAC به MIT اهدا کرد. این بودجه شامل یک الزام توسعه فناوری MIT بود که به “کامپیوتر امکان استفاده همزمان توسط دو یا چند نفر” را می‌داد. در این مورد، یکی از آن رایانه‌های غول‌پیکر و باستانی که از قرقره‌های نوار مغناطیسی برای حافظه استفاده می‌کرد و به پیش‌روی چیزی تبدیل شد که اکنون در مجموع به عنوان محاسبات ابری شناخته می‌شود. مانند یک ابر بدوی عمل می‌کرد که دو یا سه نفر به آن دسترسی داشتند. کلمه “مجازی سازی” برای توصیف این وضعیت استفاده شد، اگرچه معنای کلمه بعداً گسترش یافت.

در سال 1969، J. C. R. Licklider به توسعه ARPANET ) شبکه آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته)، یک نسخه “بسیار” ابتدایی اینترنت کمک کرد. JCR یا “لیک” هم روانشناس و هم دانشمند کامپیوتر بود و دیدگاهی به نام “شبکه کامپیوتری بین کهکشانی” را ترویج کرد که در آن همه افراد روی کره زمین از طریق رایانه به یکدیگر متصل می‌شدند و می‌توانستند از هر نقطه به اطلاعات دسترسی داشته باشند. (چنین خیال پردازی آینده غیرواقعی و غیرواقعی که پرداخت آن غیرممکن است چگونه باشد؟) شبکه کامپیوتری بین کهکشانی، که به عنوان اینترنت شناخته می‌شود، برای دسترسی به ابر ضروری است.

معنای مجازی سازی در دهه 1970 شروع به تغییر کرد و اکنون ایجاد یک ماشین مجازی را توصیف می‌کند که مانند یک رایانه واقعی با یک سیستم عامل کاملاً کاربردی عمل می‌کند. مفهوم مجازی سازی با اینترنت تکامل یافته است، زیرا مشاغل شروع به ارائه شبکه‌های خصوصی “مجازی” به عنوان یک سرویس قابل اجاره کردند. استفاده از رایانه‌های مجازی در دهه 1990 رایج شد و منجر به توسعه زیرساخت مدرن محاسبات ابری شد. جهت اطلاعات بیشتر در مورد مزایای سرور مجازی اینجا کلیک نمایید.

رایانش ابری چگونه کار می‌کند؟

رایانش ابری چگونه کار می‌کند؟

به عبارت پیشرفته تر، فناوری ابری از طریق مراکز داده و دیتاسنتر کار می‌کند. به جای استفاده از فضای ذخیره سازی گوشی، رایانه یا تبلت، اطلاعات شما در سرورهای مجازی قرار می‌گیرد. این سرورهای مجازی به مراکز داده بزرگی متصل می‌شوند که زیرساختی برای ذخیره و محافظت از داده‌های شما دارند.

جهت اطلاع از این که دیتاسنتر چیست اینجا کلیک نمایید.

انواع مدل‌های رایانش ابری

۱. ابر عمومی

ابر عمومی

خدمات ابر عمومی‌برای سیستم‌های توسعه و سرورهای وب بهترین هستند. ارائه‌دهنده محاسبات ابری شما بخشی از فضای دیجیتال خود را به شما می‌دهد که باید آن را با سایر مستاجرین به اشتراک بگذارد.

این نوع ابرها مقرون به صرفه هستند، زیرا یک مدل پرداخت در زمان خرید بیشتر کار می‌کند. شما برای تعداد ساعاتی که برای استفاده از فضای ابری نیاز دارید پرداخت می‌کنید و هر زمان که کار خود را کامل کردید می‌توانید از آن خارج شوید. هیچ تعهدی وجود ندارد که شما را ملزم به پرداخت بیش از نیازتان کند.

۲. ابر خصوصی

ابر خصوصی

ابرهای خصوصی چیزی را ارائه می‌دهند که نامشان نشان می‌دهد: حریم خصوصی. لازم نیست فضای دیجیتال خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. پلتفرم‌های ابری خصوصی معمولاً در داخل ساخته می‌شوند و به شما و کسب‌وکارتان تعلق دارند. آنها همچنین می‌توانند در یک مرکز داده شخص ثالث پیکربندی شوند و همچنان سطح پیشرفته ای از حریم خصوصی را ارائه دهند.

سازمان‌ها و مشتریان بزرگ‌تر که نگران امنیت هستند، از ابرهای خصوصی حمایت می‌کنند. دلیل این امر در درجه اول این واقعیت است که این ابرها دفاع بیشتری نسبت به همتایان عمومی‌خود ارائه می‌دهند. شرکت‌هایی که نیاز به محافظت از اطلاعات حساس مانند داده‌های مشتری دارند، به ابرهای خصوصی متکی هستند.

اگر از یک ابر خصوصی استفاده می‌کنید، می‌دانید چه کسی به داده‌ها دسترسی دارد، می‌دانید آیا کسی تغییراتی ایجاد کرده است یا خیر، و می‌دانید در مواقع اضطراری چه کاری انجام دهید. شما کنترل کاملی بر روی اتفاقاتی که برای ابر می‌افتد دارید و لازم نیست نگران تغییراتی باشید که فروشنده‌های شخص ثالثی انجام می‌دهند که بر شما تأثیر منفی بگذارد. فایروال از همه چیز در ابر شما در برابر افراد خارجی محافظت می‌کند.

۳. ابرهای ترکیبی

ابرهای ترکیبی

ابرهای ترکیبی بهترین‌های هر دو جهان هستند. اگر از یک ابر ترکیبی استفاده می‌کنید، می‌توانید یک پایگاه داده داخلی را کنترل کنید و در صورت نیاز از ابر عمومی‌استفاده کنید. ممکن است زمان‌هایی پیش بیاید که لازم باشد داده‌ها و برنامه‌ها را از ابر خصوصی به ابر عمومی‌منتقل کنید، مانند تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده، خاموشی و بلایای طبیعی. توانایی انتقال یکپارچه اطلاعات برای بازیابی بلایای مبتنی بر ابر و جلوگیری از از دست دادن داده‌ها عالی است.

انعطاف پذیری ابرهای ترکیبی برای مقیاس بندی عالی است زیرا هر سرریزی می‌تواند در ابر عمومی‌تنظیم شود. علاوه بر این، می‌توانید تمامی‌وظایف غیرحساس را در ابر عمومی‌نگه دارید و در عین حال از داده‌های ضروری در ابر خصوصی محافظت کنید.

صرف نظر از اینکه شرکت شما چقدر بزرگ است یا به چه صنعتی خدمات می‌دهد، همیشه یک راه حل ابری وجود خواهد داشت که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. قبل از تصمیم گیری برای مقایسه مزایا و معایب هر نوع وقت بگذارید.

۴. مزایای رایانش ابری

مزایای رایانش ابری

رایانش ابری کاربردهای زیادی دارد که شمارش همه آنها تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. هر شرکتی می‌تواند به هر طریقی از خدمات ابری جهت مدیریت سرور استفاده کند.

۱. ذخیره سازی همیشه در دسترس

بار دیگر، ابر یک راه آسان برای نگهداری تمام داده‌های ضروری شما فراهم می‌کند. می‌توانید فضای ذخیره‌سازی ابری را با قیمت پایین اجاره کنید و آن را بر اساس خواسته‌های خود مقیاس کنید. دیگر لازم نیست از‌هارد دیسک خارجی استفاده کنید یا یک مرکز داده داخلی بسازید.

۲. راه حل‌های حفاطت از بلایای طبیعی

راه حل‌های حفاطت از بلایای طبیعی

هنگام وقوع فاجعه به حفاظت از داده‌ها نیاز دارید. جلوگیری از از دست دادن اطلاعات تا حد امکان از نظر زمان، پول و کارایی بسیار مهم است. Cloud بازیابی بلایای طبیعی بسیار سریعتر و مقرون به صرفه تر از راه حل‌های سنتی ارائه می‌دهد.

گاهی اوقات بهترین راه برای مقابله با یک تراژدی این است که از قبل برای آن آماده شوید. همیشه باید بدترین سناریوها را در نظر بگیرید زیرا بیشتر رویدادهای فاجعه بار برنامه ریزی نشده هستند. قبل از رایانش ابری، باید نوارها و درایوهای مختلف را توزیع و جمع آوری کنید و سپس داده‌ها را به یک مکان مرکزی منتقل کنید. اکنون، فقط می‌توانید روی چند دکمه کلیک کنید و آن را برای شما انجام دهید.

۳. صرفه جویی در هزینه

صرفه جویی در هزینه

دیگر نیازی به خرید تعداد زیادی‌هارد اکسترنال برای حفظ اطلاعات حیاتی خود ندارید. شرکت‌ها می‌توانند با انتقال نمونه‌های سیستم‌عامل مجازی‌شده در فضای ابری، سالانه تا ۴۳ درصد صرفه‌جویی کنند. علاوه بر آن، ابر به شما امکان دسترسی به کارکنان حرفه‌ای، سیستم‌های امنیتی پیشرفته و سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرفته را می‌دهد که باعث صرفه‌جویی پیش‌بینی‌شده می‌شود.

ارائه‌دهندگان خدمات ابری که از مدل پرداخت به‌موقع استفاده می‌کنند بسیار مفید هستند زیرا هرگز مجبور نخواهید بود برای خدماتی که استفاده نمی‌کنید پول خرج کنید.

این را با یک سرویس اشتراک ماهانه مقایسه کنید که در آن باید برای درخواست برای کل ماه هزینه کنید، صرف نظر از اینکه چند بار از آن استفاده می‌کنید. اگر فقط دو هفته از خدمات اشتراک ماهانه استفاده کنید، نیمی‌از ارزش پول خود را دریافت خواهید کرد.

۴. به روز رسانی‌های مداوم

به روز رسانی مداوم

این نرم افزار به طور مداوم در حال بهبود است تا امنیت، کارایی، سرعت، قابلیت و قابلیت اطمینان را افزایش دهد. از سوی دیگر، سخت افزار به روز شده شما را ملزم به خرید یک دستگاه جدید برای لذت بردن از پیشرفت‌های اخیر می‌کند. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار ثابت هستند و معمولاً نیازی به هزینه اضافی ندارند.

۵. تداوم کسب و کار

اطمینان از عملکرد کسب و کار در صورت بروز فاجعه یک چالش مهم برای اکثر سازمان‌ها است. با این حال، زمانی که یک دقیقه از کار افتادگی می‌تواند هزینه بیشتری نسبت به اجرای یک راه حل پشتیبان گیری و بازیابی فاجعه داشته باشد، مدیریت تداوم کسب و کار در اولویت قرار می‌گیرد.

ابر راه حل‌های بازیابی و تداوم کسب و کار را ارائه می‌دهد. می‌توانید برای فعال نگه داشتن داده‌ها و برنامه‌های خود به آن تکیه کنید، حتی اگر یک فاجعه به طور فیزیکی به کسب و کار شما ضربه بزند. با یک برنامه تداوم کسب و کار و راه حل‌های ابری مناسب، می‌توانید اثرات اختلالات احتمالی را به حداقل برسانید.

۶. بهبود همکاری

بهبود همکاری

مردم می‌توانند کارآمدتر از گذشته با هم کار کنند. چه کسی نیاز به رزرو یک اتاق کنفرانس یا یک پرواز بین المللی دارد در حالی که گروه‌های بزرگی از مردم از سراسر جهان می‌توانند صرفاً از طریق یک تماس اسکایپ ملاقات کنند؟ هیچ کس نیازی به پرینت گرفتن از آخرین گزارش ندارد زیرا همه آنها می‌توانند از ابر به آن دسترسی داشته باشند.

ممکن است برای یک شرکت بین المللی بزرگ با مکان‌هایی در سراسر جهان کار کنید. چه دفاتر شما در هند، چین، استرالیا، ایرلند، برزیل یا آمریکا باشد، همه کارمندان از طریق فناوری ابری به اطلاعات مرتبط دسترسی دارند. به علاوه، می‌توانید از راه‌حل‌های ابری صرفاً با باز کردن تلفن خود استفاده کنید. چقدر راحت است؟

ابزارهای همکاری ابری مزایای مهمی‌را به کارمندان ارائه می‌دهند. آنها می‌توانند در هر زمان از نسخه سازی فایل یا ویرایش بلادرنگ استفاده کنند. آنها می‌توانند از راه دور از هر دستگاهی به داده‌ها، برنامه‌ها و خدمات دسترسی داشته باشند. همه اینها باعث افزایش بهره وری آنها و در نهایت سود شرکت می‌شود.

۷. افزایش ظرفیت

دیگر نیازی به حدس زدن ندارید که آیا توانایی کافی برای ساخت یا از بین بردن یک برنامه را دارید یا خیر. ابرها بسته به نیاز کسب و کار شما می‌توانند به سمت بالا و پایین تنظیم شوند. انعطاف پذیری تضمین می‌کند که شما همیشه قادر خواهید بود از خدمات ابری صرف نظر از اینکه کسب و کارتان چه می‌کند استفاده کنید.

رایانش ابری چقدر امن است؟

رایانش ابری چقدر امن است؟

نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، انطباق و خطرات یکپارچه‌سازی همچنان موانع اصلی پذیرش ابر هستند. در پاسخ، ارائه دهندگان ابر ویژگی‌های امنیتی بهبود یافته ای را ارائه می‌دهند. در سال 2021، شاهد افزایش تقاضا برای موارد زیر خواهیم بود:

Secure Access Service Edge (SASE) SASE به کاربران امکان می‌دهد تا به طور قابل اعتماد دسترسی بین برنامه‌های ابری، فناوری اطلاعات اولیه و دستگاه‌های کاربر نهایی را مدیریت و کنترل کنند.

بازیابی فاجعه مبتنی بر ابر (DR) بازیابی فاجعه ابری به شرکت امکان می‌دهد از داده‌ها نسخه پشتیبان تهیه کند و یک محیط فناوری اطلاعات آماده به کار راه اندازی کند که در صورت از کار افتادن زیرساخت اولیه می‌تواند وارد عمل شود.

در سال 2022، به دست آوردن دید از طریق چند ابری نیز یکی از اولویت‌های اصلی است. صاحبان کسب‌وکار خواهان شفافیت در تمام محیط‌های فناوری اطلاعات هستند تا از شکاف‌هایی که می‌توانند منجر به نقض قوانین یا حملات سایبری شوند، جلوگیری کنند.

همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که شرکت‌های بیشتری به سراغ کارگزاران دسترسی به امنیت ابری و انواع نرم افزارهای مشابه بروند. با افزایش پیچیدگی و تنوع پلتفرم‌های ابری، اشکال مختلف ابزارهای مرتبط با ابر حیاتی تر خواهند شد.

سرویس‌های رایانش ابری

سرویس‌های رایانش ابری

خدمات ابری به اندازه خود انواع ابرها متنوع هستند. شما می‌توانید سه نوع مختلف خدمات ابری خریداری کنید:

۱. زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS)

زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS)

باعث صرفه جویی در هزینه خرید مراکز داده فیزیکی یا سرورها می‌شود. شما هر زمان که می‌روید پرداخت می‌کنید و فقط تا زمانی که نیاز دارید یا از خدمات استفاده می‌کنید پرداخت می‌کنید. IaaS به شما امکان می‌دهد مقیاس خود را بسته به تقاضای خود به سرعت تنظیم کنید.

۲. پلتفرم به عنوان یک سرویس (PaaS)

پلتفرم به عنوان یک سرویس (PaaS)

همه چیزهایی را که برای برنامه‌های کاربردی تجاری خود نیاز دارید، دارد. با زیرساخت‌هایی مانند شبکه، ذخیره سازی آنلاین و سرورها و همچنین سیستم‌های مدیریت پایگاه داده، ابزارهای توسعه و موارد دیگر همراه است. PaaS برای کمک به ایجاد، آزمایش، توسعه و به روز رسانی برنامه شما طراحی شده است.

۳. نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS)

نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS)

چیزی است که هر زمان که یک برنامه جدید را برای تلفن خود دانلود می‌کنید، دریافت می‌کنید. شرکت‌ها نرم افزار خود را ایجاد و توسعه می‌دهند و سپس آن را به خریداران قرض می‌دهند. کسب‌وکارهایی مانند Autodesk، Lending Club، Microsoft و IBM همگی از SaaS درآمد کسب می‌کنند.

مشخص کنید که کدام خدمات برای شما و شرکت شما بهترین است. پلتفرم‌های ابری آنقدر متنوع هستند که یافتن راه حلی که مطابق با نیازهای شما نباشد غیرممکن است.

کلام آخر

ابر همچنان یک منبع حیاتی در بخش‌های مختلف است زیرا شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای برای هر چیزی از نرم‌افزار حسابداری گرفته تا راه‌حل‌های کامل IaaS، PaaS و SaaS به فناوری اطلاعات بر اساس تقاضا متکی هستند. آمار زیر به نشان دادن وضعیت فعلی بازار ابر کمک می‌کند:

شرکت‌ها از ابر برای پردازش حدود 94 درصد از کل بار کاری تجاری استفاده می‌کنند. از این تعداد، 75٪ به عنوان بخشی از Software-as-a-Service (SaaS) اجرا می‌شود.

تا پایان سال 2022، بازار جهانی رایانش ابری به 623.3 میلیارد دلار خواهد رسید. تا سال 2025، این رقم به مرز 800 میلیارد دلار خواهد رسید.

مجموع هزینه‌های کاربر نهایی برای خدمات ابری تا پایان سال 2022 حدود 397.5 میلیارد دلار خواهد بود. در سال 2021، این رقم در حدود 332.3 میلیارد دلار بود.

بیش از 92 درصد از شرکت‌ها یک استراتژی چند ابری دارند.

حدود یک سوم هزینه‌های متوسط ​​IT یک شرکت صرف خدمات ابری می‌شود.

آمریکای شمالی ۶۱ درصد از بازار جهانی رایانش ابری را در اختیار دارد.

بیش از ۴۸ درصد از شرکت‌ها قصد دارند تا پایان سال ۲۰۲۲ بیشتر برنامه‌های خود را به فضای ابری منتقل کنند.

تا سال ۲۰۲۵، کسب و کارها ۹۵ درصد از کل بارهای کاری جدید را بر روی پلتفرم‌های بومی‌ابری مستقر خواهند کرد.

این اعداد به وضوح نشان می‌دهند که ابر نقشی محوری در فناوری اطلاعات در سال(های) آینده خواهد داشت.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و راهنمایی در این زمینه با متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید. همچنین میتوانید جهت اطلاعات بیشتر در مورد  راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی اینجا کلیک نمایید.
[faq]

سوالات متداول

از یک نرم‌افزار، میان‌افزار، برای اطمینان از اتصال یکپارچه بین دستگاه‌ها/کامپیوترهای متصل شده از طریق محاسبات ابری استفاده می‌کند. ارائه دهندگان خدمات رایانش ابری معمولاً چندین نسخه از داده‌ها را برای کاهش موارد تهدیدات امنیتی، از دست دادن داده‌ها، نقض داده‌ها و غیره نگهداری می‌کنند.

از آنجایی که رایانش ابری مبتنی بر ابر اینترنت است و به دسترسی به اینترنت بستگی دارد، اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید، نمی‌توانید برنامه‌های مبتنی بر وب را اجرا کنید یا اسناد ذخیره شده در وب را باز کنید.

یک تعریف ساده از رایانش ابری شامل ارائه انواع مختلف خدمات از طریق اینترنت است. از نرم افزار و تجزیه و تحلیل گرفته تا ذخیره سازی داده‌ها و منابع شبکه ایمن و ایمن، همه چیز را می‌توان از طریق ابر ارائه کرد. احتمالاً هر روز از برنامه‌های مختلف مبتنی بر ابر استفاده می‌کنید.

Google Drive یک سرویس ذخیره سازی رایگان مبتنی بر ابر است که به کاربران امکان می‌دهد فایل‌ها را به صورت آنلاین ذخیره کرده و به آنها دسترسی داشته باشند. این سرویس اسناد ذخیره شده، عکس‌ها و موارد دیگر را در تمام دستگاه‌های کاربر از جمله دستگاه‌های تلفن همراه، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی همگام می‌کند.

پاسخ کوتاه این است که شما مالک داده‌هایی هستید که ایجاد می‌کنید، اما ارائه‌دهنده خدمات ابری کنترل نهایی بر آن را دارد. این در شرایط خدمات بسیاری از ارائه دهندگان منعکس شده است که بیان می‌کند که آنها می‌توانند داده‌ها را برای مطابقت با مقررات قانونی حفظ کنند.

منبع : phoenixnap.com phoenixnap.com www.dataversity.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.