جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

با شدت گرفتن موج تبلیغات آنلاین در فضای مجازی کاربر با باز کردن هر صفحه‌ای در میان انبوه تبلیغات بازاریابی دیجیتال قرار می‌گیرد و با آزردگی‌خاطر تبلیغات را بدون توجه رد می‌کند و این به معنی شکست استراتژی بازاریابی دیجیتالی شماست. یکی از راهکارهای جذب کاربران به سمت صفحه فرود استفاده از تبلیغات همسان می‌باشد به نوعی که کاربر به تبلیغ به چشم یک پیشنهاد دوستانه نگاه کند. در این مقاله شما را با انواع تبلیغات همسان آشنا می‌کنیم. 

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان به‌معنای استفاده از تبلیغات همراه با هزینه که دقیقا با نوعی از رسانه‌ای که در آن منتشر می‌شوند از نظر ظاهر، حس و عملکرد تطابق دارند.

تبلیغات همسان معمولا در فید‌های شبکه‌های اجتماعی و یا به‌عنوان محتوای پیشنهاد شده در صفحات وب ارائه می‌شوند. ظاهرا آن‌ها به‌صورتی است که انگار بخشی از محتوای ارائه شده توسط صفحه می‌باشد. نکته مهم در خصوص تبلیغات همسان، همگون بودن آن با محتوای اصلی می‌باشد. عملکرد آن به‌صورتی است که خواننده بدون متوجه شدن جنبه تبلیغاتی از آن محتوا استفاده کند.

هزاران مقاله در حمایت و همچنین بر ضد تبلیغات همسان وجود دارد. لیست نکات مثبت و منفی آن فراوان است. اما معانی هم با هم تفاوت دارند. وقت آن است که بپذیریم بیش از یک نوع از تبلیغات همسان وجود دارد. خیلی از مواقع در زمان تحقیق با مقاله‌ای مانند این روبه‌رو می‌شویم: «آینده تبلیغات همسان برای برندها و ناشران» و « ۴ روش استفاده از تبلیغات همسان توسط برند‌ها در سال ۲۰۱۷». واقعیت این است که ما همچنین مقالاتی نوشته‌ایم.

به استاد گوگل «تبلیغات همسان» به این صورت تعریف می‌شود:‌ نوعی از تبلیغات که به‌صورت طبیعی و عادی در دل محتوا و یا رسانه جای گرفته و بخشی از تجربه کاربری می‌شود.

این تعریف به‌راحتی تبلیغات همسان را در انواع مختلف معنا می‌کند. ولی مشکل از جایی به‌وجود می‌آید که ناشران، بازاریاب‌ها و متخصصان در صحبت‌های خود از تبلیغات همسان به‌معنای دیگری استفاده می‌کنند. بسیاری از ناشران، تبلیغات همسان را به‌صورت تبلیغات اسپانسر شده توسط برند‌ها معرفی می‌کنند که به‌طور خاص برای کاربران آن برند طراحی شده‌اند.

به‌عنوان مثال، مقاله T Brand Studio نیویورک تایمز و یا مقاله تبلیغاتی آتلانتیک در خصوص مذهب ساینتولوژی. بازاریاب‌های دیجیتال تک‌بعدی عموما اعتقاد دارند که تبلیغات همسان محدود به شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. خریداران رسانه و ارائه‌دهندگان خدمات اینگونه فکر نمی‌کنند و به تبلیغات همسان برنامه محور‌باور دارند.

همانگونه که در پست قبلی خود اعلام گفتیم، تبلیغات همسان مشکل واژه‌شناسی دارد. تمامی ذینفعان در خصوص تبلیغات همسان به‌صورتی صحبت می‌کنند که انگار نهادی واحد است. که باعث می‌شود خوانندگان اولا تصور کنند که تبلیغات همسان چیز خاص یا مشخصی است و یا اینکه به‌طور کل نسبت به هر محتوایی که خارج از فیسبوک دریافت می‌کنند بدبین شوند.

دو روش برای منتشر کردن تبلیغات همسان در اینترنت وجود دارد. برنامه‌ریزی شده‌ ( اتوماتیک) و یا دستی. زیر‌مجموعه هر کدام از این روش‌های توزیع انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد:

پیشنهاد وب رمز: ۱۰ مزیت تبلیغات PPC برای کسب وکارهای کوچک

انواع تبلیغات همسان برنامه‌ریزی شده

۱- جستجو

تبلیغات همسان - جستجو

 

بازاریابی موتورهای جستجو یا Search Engine Marketing یکی از قدیمی‌ترین انواع تبلیغات همسان است. هر کسی با گوگل آشناست احتمالا با تبلیغات اسپانسری آن یا همان نتایج گوگل ادوردز نیز آشنایی دارد. گوگل ادوردز هم به نوبه‌ی خود نوعی از تبلیغات همسان است که باعث می‌شود لینک وب‌سایت یا وب‌اپلیکیشن شما معمولا در اولین نتیجه جستجو نمایش داده شود. دلیل قرار گرفتن این تبلیغات در زمره‌ی تبلیغات همسان این است که گوگل ادوردز در همان قالب و ساختار صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود.

۲- شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی

تبلیغات همسان - شبکه اجتماعی

تبلیغات همسان رسانه‌های اجتماعی از معروف‌ترین نوع تبلیغات همسان است. در این نوع تبلیغات انتخاب می‌کنید که بازار هدفتان چه کاربرانی هستند. سپس تبلیغات به‌صورت هدفمند در میان پست‌ها یا اخبار یا موارد ترند نمایش داده می‌شود. البته به آن برچسب Promoted یا ارتقا یافته زده می‌شود. ضمن اینکه رسانه‌های اجتماعی یک عضو جدا نشدنی از دیجیتال مارکتینگ هستند، دیتای این رسانه‌ها برای ایجاد کمپین‌های هوشمند بسیار پرکاربردند. دیتایی که در اختیار تنها صاحبان این رسانه‌هاست و بوسیله‌ی آن‌ها می‌توان به‌صورت هدفمند مشتریان نهایی را پیدا کرد.

۳- تبلیغات میان محتوایی

تبلیغات همسان - تبلیغات میان محتوایی

تبلیغات In-feed که به آن تبلیغات میان محتوا یا درون محتوا نیز گفته می‌شود آن دسته از تبلیغات است که در بین متون اصلی پست قرار داده می‌شوند. با اینکه تبلیغات همسان رسانه‌های اجتماعی از این دسته تبلیغات محسوب می‌شوند نمی‌توان گفت تمامی تبلیغات In-feed در این پلتفرم‌ها اتفاق می‌افتد.

نحوه‌ی نمایش اینگونه تبلیغات به این شکل است که ابتدا وب‌سایت خود را به یک آژانس تبلیغاتی معرفی می‌کنید. در صورت بهره‌مندی از رتبه خوب در الکسا و سئو سایت و بهره‌مندی از تولید محتوای مناسب وب‌سایتتان تایید می‌شود. سپس کدی به شما ارائه می‌شود تا در بین متون قرار دهید. آن کدها در صورت هوشمندی کافی تبلیغاتی مرتبط با موضوع وب‌سایت و مقاله به کاربر نمایش می‌دهند؛ به‌طوری که احتمال دارد بازدیدکننده حتی متوجه تفاوت بین تبلیغات موجود و متن مقاله نشود. جهت تمایز تبلیغ قرار داده شده با متن اصلی یک لیبل (معمولا) با عنوان تبلیغات یا مطالب از سرتاسر وب بالای آن تبلیغات قرار می‌گیرد. این نوع از تبلیغات معمولا به‌دلیل ساختار وجودیشان که عدم ایجاد مزاحمت است تا ۱۰ برابر بیشتر از تبلیغات بنری بازخورد دارد.

۴- تبلیغات محتوایی

تبلیغات همسان - تبلیغات محتوایی

تنها تفاوت تبلیغات محتوایی با تبلیغات میان محتوایی جایگاه قرارگیری آن در صفحه است. تبلیغات میان محتوایی میان متن مطلب نوشته می‌شود حال آنکه تبلیغات محتوایی یا recommended content در انتهای مطلب یعنی پس از اتمام متن نویسنده قرار می‌گیرد. شباهت اصلی آن‌ها در این است که بازدیدکننده با کلیک برروی هر دو نوع تبلیغ به صفحه‌ی وبلاگ یا صفحه‌ی فرود برند تبلیغ‌دهنده منتقل می‌شود.

تبلیغات همسان دستی

۵- نشریات ناشر

تنها یک نوع تبلیغات همسان وجود دارد که گاها به اشتباه به آن branded content (محتوای مارک‌دار یا برند شده) گفته می‌شود. پیشینه‌ی تبلیغات همسان نشریات ناشر یا Publisher Produced به اوایل و اواسط صده‌ی ۲۰ میلادی باز می‌گردد؛ یعنی زمانی‌که تبلیغ‌دهندگان تبلیغات خود را در قالب مقاله در بین صفحات یک نشریه منتشر می‌کردند. امروزه گاها از این نوع تبلیغات به نام ریپورتاژ یاد می‌شود.

 

برچسب ها :

منبع : blog.stackadapt.com outbrain.com

یک پاسخ به “تبلیغات همسان (Native advertising) و انواع آن”

  1. محمد جواد گفت:

    بسیار عالی و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 855 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.