وقتی صحبت از خرید هاست می‌شود، لینوکس سیستم عامل بهتری است. وردپرس روی PHP اجرا می‌شود که پیکربندی آن در ویندوز بسیار دشوارتر است. پایگاه داده مایکروسافت اکسس به اندازه MySQL قوی نیست و می‌تواند سرعت وب سایت شما را کاهش دهد. تفاوت اصلی بین هاست لینوکس یا هاست وردپرس در این است که میزبانی وب یک سرویس بسیار گسترده تر و فراگیر است، در حالی که میزبانی وردپرس به یک هدف خاص متناسب با سیستم مدیریت محتوای وردپرس اشاره دارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت تفاوت هاست وردپرس و لینوکس چیست و در ادامه با تفاوت های آن‌ها آشنا خواهیم شد.

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس چیست

هاست لینوکس به ارائه خدمات میزبانی اطلاق می‌شود که از سیستم عامل (OS) لینوکس برای سرورهای مشتری استفاده می‌کنند. توزیع لینوکسی که به آن دسترسی دارید به ارائه دهنده میزبانی بستگی دارد.

هنگامی ‌که برای یک برنامه میزبانی خریداری می‌کنید، برای منابع سرور و فضا از یک ارائه دهنده هزینه می‌کنید. ارائه دهندگان هاست می‌توانند بین استفاده از لینوکس یا ویندوز به عنوان سیستم عامل سرورهای خود یکی را انتخاب کنند. اگرچه ویندوز محبوب ترین گزینه سیستم عامل سرور است، استفاده از هاست لینوکس رایج تر است.

مزیت خرید هاست لینوکس این است که راه اندازی آن نسبت به سرورهای ویندوز آسان تر و ارزان تر است. این به این دلیل است که ارائه دهندگان هاستینگ برای ارائه هاست دانلود یا لینوکس نیازی به پرداخت هزینه مجوز ندارند.

علاوه بر این، لینوکس همچنین تجربه مدیریت سرور بسیار متنوع تری را ارائه می‌دهد و به این دلیل است که ارائه دهندگان هاست می‌توانند از بین صدها توزیع برای کاربران خود انتخاب کنند.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس چیست

ایجاد وردپرس در سال 2003 به عنوان شاخه ای از یک برنامه وبلاگ نویسی معروف به نام b2 آغاز شد. وردپرس بیشتر به عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی توسعه یافت و به زودی از هدف اولیه خود پیشی گرفت. اخیراً، این وردپرس به یک سیستم محتوای وب با امکانات کامل برای وب‌سایت‌ها از همه نوع گسترش یافته است و گزینه‌های پویا وردپرس را به میلیون‌ها نفر ارائه می‌دهد.

امروزه بیش از 68 میلیون وب سایت بر روی وردپرس اجرا می‌شوند و کاربران دلایل مختلفی را برای محبوبیت این پلتفرم ذکر می‌کنند. نرم افزار آن رایگان و منبع باز است، که به تعداد زیادی از توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا تم ها، ویجت‌ها و ماژول های پلاگین منحصر به فرد را برای سفارشی کردن وب سایت‌ها و ارائه ابزارهای مدیریتی قدرتمند و در عین حال آسان ارائه دهند.

هاست وردپرس شباهت زیادی به میزبانی وب دارد. تنها تفاوت این است که سرورها همگی حداقل نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری را برای اجرای این پلت فرم میزبانی دارند. این کار به وردپرس اجازه می‌دهد تا به طور یکپارچه در سرور ادغام شود و درخواست های داده را از طریق اینترنت به سرعت و کارآمد پردازش کند.

از آنجایی که تقاضا برای خرید هاست وردپرس بسیار زیاد است، تقریباً هر شرکت معتبری میزبان وردپرس را ارائه می‌دهد و گزینه های مختلفی برای طیف وسیعی از نیازها و بودجه‌ها در دسترس است. کسی که فقط می‌خواهد یک وبلاگ شخصی را به صورت آنلاین قرار دهد، ممکن است یک برنامه وردپرس مشترک را انتخاب کند، در حالی که مشاغل بزرگ اغلب ترجیح می‌دهند یک یا چند سرور کامل را اجاره کنند.

تفاوت هاست لینوکس و وردپرس

تفاوت هاست لینوکس و وردپرس

هاست وردپرس از جاوا اسکریپت، PHP، HTML و CSS روی پلتفرم پشتیبانی می‌کند. هاست لینوکس علاوه بر آن از Python، Ruby و Perl نیز پشتیبانی می‌کند. هاست وردپرس شما را از نصب برخی نرم افزارهای غیر وردپرس محدود می‌کند، اما افزونه های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود وب سایت خود اضافه کنید.

به طور کلی، برای ایجاد یک وب سایت موثر با استفاده از وردپرس، نیازی به هاست مخصوص وردپرس (نظیر هاست ایمیل) ندارید. بسیاری از مشاغل برنامه های هاست اشتراکی خود را به طور خاص برای کاربران وردپرس عرضه می‌کنند. اما، هاست وردپرس معمولاً دارای ویژگی هایی هستند که می‌توانند باعث عملکرد بهتر وب سایت شما در طولانی مدت شوند.

۱- امنیت

هاست وردپرس طیف وسیعی از ویژگی های امنیتی و پشتیبان گیری را برای محافظت از وب سایت شما در برابر سرقت داده ها، از دست دادن یا هک ارائه می‌دهد. شما همچنین یک گواهینامه SSL با قابلیت نصب آسان دریافت می‌کنید.

هاست وردپرس به شما این امکان را می‌دهد تا تنظیمات امنیتی خود را مطابق با نیازهای امنیتی آنلاین خود سفارشی کنید. همچنین سرورها را می‌توان برای محافظت در برابر تهدیدات خاص وردپرس راه اندازی کرد.

وصله‌های امنیتی و ارتقاء به صورت انبوه برای همه سایت‌های روی سرور به صورت یکجا در دسترس هستند. اکثر برنامه های میزبانی وردپرس سازندگان وب سایت ساده برای استفاده را ارائه می‌دهند. آنها همچنین با تم ها، پلاگین‌ها یا حتی گواهی های SSL ارائه می‌شوند.

۲- تفاوت هاست لینوکس با وردپرس در پشتیبانی

برای نصب و اجرای وردپرس، سرور شما نیاز به پشتیبانی از PHP و MySQL دارد و تقریباً تمام سرورهای لینوکس از این موارد پشتیبانی می‌کنند، اما برخی از شرکت هایی که خدمات میزبانی وردپرس را ارائه می‌دهند، علاوه بر کیفیت سخت افزاری سرورها، همیشه با نظارت بر سرور و رفع مشکلات احتمالی و نظارت بر منابع مورد استفاده در سرور، سعی در حفظ پایداری سرور و حفظ عملکرد و بارگذاری سرور در بالاترین سطح ممکن دارند.

نمایندگان خدمات مشتری به طور ویژه برای ارائه پشتیبانی از نرم افزار آموزش دیده اند. این بدان معناست که اگر از دلیل کار نکردن افزونه یا عدم نمایش متن شما به درستی مطمئن نیستید، احتمالاً در حل هر مشکلی به شما کمک خواهند کرد.

۳- پکیج های مدیریت آسان وردپرس

هنگامی‌که میزبانی وردپرس را انتخاب می‌کنید، هزینه ای که پرداخت می‌کنید شامل خدمات مدیریت وب سایت مانند نگهداری، بهینه سازی و نصب به روز رسانی می‌شود.
هدف از خرید وب سایت وردپرس سهولت و سرعت بیشتر و پشتیبانی بهتر وب سایت است. یکی از مواردی که در این زمینه بسیار زیاد مورد نظر است، استفاده از بسته های مدیریتی وردپرس است.

یکی از نمونه های موفق در این زمینه، جعبه ابزار وردپرس است که در پنل پلسک ارائه شده است. این ابزار مدیریت وردپرس ارائه شده در پنل پلسک، میزبانی وردپرس را به دلیل ویژگی های زیادی که به همراه دارد، به عنوان یک راه حل جامع و کاربردی ارائه می‌دهد.

از جمله مزایای این بسته مدیریتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب آسان وردپرس با یک کلیک
  • میتوانید از ویژگی sandbox برای آزمایش ایده‌ها و تغییرات جدید استفاده کنید.
  • از یک ابزار امنیتی مستقل برای شناسایی مسائل امنیتی سایت و اجرای مجدد در برابر هکرها وردپرس استفاده کنید.
  • چندین وب سایت وردپرس را فقط از یک داشبورد مدیریت کنید و تغییرات کلی در همه آنها ایجاد کنید.
  • داشتن یک ویژگی شبیه سازی برای تکرار وب سایت و ایجاد فضای مشابه
  • میتوانید پلاگین‌ها و پوسته‌ها را در موارد مختلف مدیریت کنید
  • میتوانید پشتیبان گیری را مدیریت کنید
  • دسترسی آسان به حالت اشکال زدایی، فهرست سازی سایت و حالت نگهداری

۴- ساختار وردپرس و بهینه سازی سرور

وردپرس به زبان PHP نوشته شده و از پایگاه داده MySQL استفاده می‌کند. از آنجایی که وردپرس همیشه اطلاعات را از یک پایگاه داده می‌خواند یا اطلاعات و نوشته های جدیدی را به پایگاه داده ارسال می‌کند، میزبانی سرور وردپرس هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری قدرتمند و بهینه است تا سرعت بارگذاری را افزایش دهد. صفحات وب سایت بالاست و کاربران برای بازدید از سایت با مشکل مواجه نمی‌شوند.

هاست وردپرس تا حدی با میزبان معمولی وردپرس و لینوکس متفاوت است. سایت های وردپرسی بیشتر از سایت های معمولی از منابع سرور مانند RAM و CPU استفاده می‌کنند، به خصوص اگر بازدیدهای زیادی داشته باشند یا محتوای زیادی به آنها اضافه شده باشد.

بنابراین هاست های مخصوص وردپرس باید از نظر منابع سرور و قدرت پردازنده و میزان رم و هارد دیسک استفاده شده روی سرور از قدرت بیشتری نسبت به سرورهای سرور برخوردار باشند تا سایت های پشتیبانی شده در این سرورها تا حد امکان موثر و در دسترس باشند.

۵- تفاوت هاست وردپرس با هاست لینوکس در هزینه‌ها

خرید هاست لینوکس در میان صاحبان مشاغلی که مایل به پرداخت هزینه های سنگین برای میزبانی وب سایت خود نیستند، محبوب است. چرا که لینوکس یک سیستم منبع باز است که به این معنی است که همه نرم افزارها و منابع برای استفاده رایگان هستند. بنابراین، اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی را برای نیازهای وب خود شروع کنید، لینوکس می‌تواند راه‌حل مناسبی برای شما باشد.

۶- بکاپ گیری

برای تهیه نسخه پشتیبان از سایت وردپرسی به صورت رایگان، ابتدا باید افزونه UpdraftPlus را نصب کنید. برای انجام این کار، داشبورد وردپرس خود را باز کنید و از نوار منو افزونه‌ها > افزودن افزونه‌ها را انتخاب کنید. سپس UpdraftPlus را در نوار جستجو تایپ کنید.

افزونه پشتیبان وردپرس UpdraftPlus را انتخاب کنید و روی Install Now > Activate کلیک کنید.

پشتیبان گیری از سرور لینوکس می‌تواند فراز و نشیب های خود را داشته باشد. جهت این کارشما به نیروی انسانی زیادی، فضای ذخیره سازی رایگان و صبر نیاز دارید. این امر می‌تواند پیچیده به نظر برسد زیرا لینوکس هنوز یک سیستم عامل خط فرمان است.

۷- تفاوت در وب سرور

پیکربندی سرور تفاوت اصلی میزبانی وردپرس و هاست لینوکس است. به طور معمول، برنامه های میزبانی وردپرس شامل توابعی است که به صراحت برای پلتفرم ایجاد شده است. به عنوان مثال، میزبان وب شما ممکن است گزینه هایی مانند PHP 7 یا بیشتر PHP RAM را تبلیغ کند.

علاوه بر این، میزبانی وردپرس اغلب شامل خدمات افزودنی ارزشمندی است که عملکرد وب سایت شما را بهبود می‌بخشد. برای مثال، هاست وردپرسی که انتخاب می‌کنید می‌تواند با به‌روزرسانی‌های خودکار، دسترسی به تم‌ها یا افزونه‌ها، نصب با یک کلیک و بسیاری موارد دیگر همراه باشد. توجه داشته باشید که قیمت معمولاً شامل این موارد اضافی می‌شود، به خصوص اگر تصمیم دارید از میزبانی مدیریت شده وردپرس استفاده کنید.

برای حفظ وب سایت وردپرس خود و در دسترس قرار دادن آن برای عموم، میزبانی وب اولیه کافی است. علاوه بر این، می‌تواند دارای اجزای مفیدی مانند بهینه‌سازی سرعت، امنیت بهبودیافته، گواهی SSL بدون هزینه و بسیاری موارد دیگر باشد. با این حال، تمام مزایای منحصر به فرد وردپرس را که جایگزین ارائه می‌کند، از دست خواهید داد.

میزبانی وردپرس شبیه سایر انواع میزبانی وب عمومی‌‌است زیرا اغلب در یک سرور مشترک انجام می‌شود و طیف وسیعی از برنامه‌ها را با ویژگی‌ها و قیمت های مختلف ارائه می‌دهد. اما تفاوت این است که وب سایت شما بر روی سروری قرار می‌گیرد که تنظیمات وردپرس را نیز در خود جای داده است. راه حل‌ها برای به حداکثر رساندن عملکرد وردپرس ساخته شده اند و پشتیبانی و خدمات با قابلیت های خاص وردپرس طراحی شده است.

هاست وردپرس یا لینوکس؟ کدام یک برای سایت من مناسب تر است؟

آیا کسب و کار شما همگی در بازار آنلاین بسیار رقابتی امروزی مستقر شده است؟ داشتن یک وب سایت کاربرپسند، سریع و جذاب ممکن است در ابتدا به ذهن شما خطور کند. اما برای دستیابی به آن، ایجاد یک محیط IT باید در صدر فهرست شما قرار گیرد. به همین دلیل است که انتخاب یک سرویس میزبانی وب می‌تواند یک تصمیم قطعی برای کسب و کار شما باشد. هاست وردپرس و لینوکس امروزه دو مورد از محبوب ترین پلتفرم های میزبانی وب سایت در جهان هستند.

ممکن است از خود بپرسید که کدام یک انتخاب بهتری است که با نیازهای شما مطابقت دارد. این تصمیم آسانی نیست. پس از در نظر گرفتن تمام تفاوت های هاست وردپرس و لینوکس، می‌توانید انتخابی آگاهانه داشته باشید

سایت شما وردپرسی است

سایت شما وردپرسی است

در صورتیکه سایت شما وردپرسی است، هاست وردپرس مناسب شماست. هاستهای هاست وردپرس مقرون به صرفه هستند. هنگام خرید راه حل های سفارشی ممکن است گران شود.

وردپرس به شما امکان می‌دهد افزونه هایی اضافه کنید که وب سایت شما را برای سرعت بیشتر و زمان بارگذاری ناچیز بهینه می‌کند. این سرورها را می‌توان به گونه ای پیکربندی کرد که محیطی امن برای داده های حساس و تراکنش های مالی فراهم کند.

هاست وردپرس از جاوا اسکریپت، PHP، HTML و CSS روی پلتفرم پشتیبانی می‌کند. همچنین هاست وردپرس شما را از نصب برخی نرم افزارهای غیر وردپرس معاف می‌کند.

سایت شما وردپرسی نیست

سایت شما وردپرسی نیست

اگر سابت شما وردپرسی نیست بهتر است از هاست اشتراکی استفاده کنید که انواع برنامه های دیگر را نیز پشتیبانی میکنند.

توسعه، ساخت، حفظ و بهبود تجربیات دیجیتالی مستلزم همکاری مداوم بین کارکردهای مختلف و هم تیمی‌ها است. برای فعال کردن این امر، ابزارها باید به طور یکپارچه در رویه‌های توسعه محصول مدرن قرار گیرند و اصطکاک بین تیم‌ها را از طریق ادغام کاهش دهند.

هاست لینوکس به میزبانی وب اشاره دارد که بر روی یک سیستم عامل لینوکس اجرا می‌شود. لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است، به این معنی که عموم برای استفاده، تغییر و اشتراک گذاری آن آزادند. علاوه بر این، از آنجایی که سیستم عامل رایگان است، ارائه دهندگان هاست می‌توانند هاست لینوکس را با قیمت کمتری نسبت به انواع دیگر ارائه دهند.

این هاست با نرم افزارها و زبان های برنامه نویسی زیر سازگاری دارد.

  • PHP
  • پرل
  • CGI
  • SSH
  • MySQL
  • آپاچی
  • وردپرس
  • دروپال
  • جوملا

و سایر نرم افزارهای وبلاگ نویسی

کنترل پنل های سازگار برای هاست وردپرس و هاست لینوکس، cPanel و WHM، دایرکت ادمین و پلسک هستند. جهت اطلاعات بیشتر در مورد انواع پنل های هاست لینوکس میتوانید به صفحات هاست سی پنل و هاست دایرکت ادمین مراجعه کنید.

نتیجه گیری

برنامه های هاست وردپرس مقرون به صرفه هستند. وردپرس به شما امکان می‌دهد افزونه هایی اضافه کنید که وب سایت شما را برای سرعت بیشتر و زمان بارگذاری ناچیز بهینه می‌کند. لینوکس برای ارائه عملکرد سریع و قوی وب سایت محبوب است. در حالی که هر دو گزینه هاست لینوکس و هاست وردپرس مزایا و معایب خود را دارند، تصمیم در نهایت به الزامات کسب و کار شما و میزان هزینه کردن شما بستگی دارد.

بنابراین، با محدود کردن الزامات خاصی که برای هاست خود نیاز دارید، مانند فضای ذخیره‌سازی، سرعت، کنترل و غیره شروع کنید. پس از انجام، می‌توانید به این راهنما مراجعه کنید و تصمیم بگیرید که برای سایت شما میزبانی وردپرس یا مناسب تر است یا هاست لینوکس.

جهت به دست آوردن اطلاعات جامع تر و دقیقتر میتوانید از سایت وب‌رمز بهره گیری کنید.

سوالات متداول

به طور کلی، برای راه اندازی یک سایت موفق با وردپرس نیازی به هاست مخصوص وردپرس ندارید. در واقع، بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌های مشترک معمول خود را برای کاربران وردپرس عرضه می‌کنند. با این حال، این بسته‌ها اغلب دارای ویژگی های مفیدی هستند که به وب سایت شما در درازمدت بهتر کمک می‌کند.

هاست ویندوز بسیار گران است. این به طور غیر مستقیم به این معنی است که هاست لینوکس ارزان تر از هاست ویندوز است. دلیل آن این است که لینوکس نرم‌افزار اساسی‌تر و ارزانتری است که برای مدیریت سرور به مهارت‌ها و دانش پیشرفته‌تری نیاز دارد. ما در این قسمت به هاست ویندوز اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید هاست ویندوز چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

برای اکثر اربران، میزبانی لینوکس یک انتخاب عالی است زیرا تقریباً از هر چیزی که در وب سایت خود نیاز دارید یا می‌خواهید، از وبلاگ های وردپرس گرفته تا فروشگاه های آنلاین و موارد دیگر، پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از هاست لینوکس، لازم نیست لینوکس را بلد باشید. شما از cPanel برای مدیریت حساب میزبانی لینوکس و وب سایت‌ها از هر مرورگر وب استفاده می‌کنید.

با توجه به تعداد زیاد کاربرانی که از وردپرس استفاده می‌کنند، مزیت میزبانی مدیریت شده وردپرس این است که لازم نیست نگران چیزی باشید و هاست شما همواره توسط کارشناسان خبره پشنیبانی و به روز میشود.

بله، شما می‌توانید یک سایت وردپرسی بدون هاست ایجاد کنید. نسخه های اولیه همه رایگان هستند و به شما امکان می‌دهند یک وب سایت وردپرسی بدون هاست بسازید. اگر می‌خواهید از این روش‌ها استفاده کنید، حتی می‌توانید یک وب سایت وردپرسی بدون نام دامنه ایجاد کنید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.