رک سرور چیست. سرور رک یکی از مفیدترین موارد در سخت افزار فناوری اطلاعات است که به شما امکان می‌دهد چندین سرور را در یک ساختار رک با صرفه جویی در فضا ذخیره کنید. ماژول های سرور در شکاف های نصب به نام bay ذخیره می‌شوند و اغلب می‌توانند بین یک تا هشت واحد سرور را نگه دارند. برخلاف قفسه‌های برجی که برای نگهداری در کابینت‌های خود طراحی شده‌اند، رک سرور دارای مشخصات پایین‌تری است که به سرورهای شما اجازه می‌دهد روی قفسه بنشینند و آنها را از زمین دور نگه دارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت رک سرور چیست و در ادامه با مزیت‌ها و انواع آن آشنا خواهیم شد.

 

سرور چیست؟

سرور چیست

در اینترنت سرورها معمولاً با هم برای یک هدف مشترک مستقر می‌شوند: برآورده کردن درخواست های کاربر برای محتوای یک وب سایت. وظیفه اصلی وب سرور پذیرش و انجام درخواست های مشتریان برای محتوای ثابت از یک وب سایت (صفحات HTML، فایل ها، تصاویر، ویدئو و غیره) است. کلاینت تقریباً همیشه یک مرورگر یا برنامه تلفن همراه است و درخواست به شکل یک پیام پروتکل انتقال ابرمتن (HTTP) است، همانطور که پاسخ سرور وب نیز انجام می‌شود.

در خرید سرور HP وظیفه اصلی یک سرور برنامه این است که به مشتریان خود دسترسی به چیزی که معمولاً منطق تجاری نامیده می‌شود فراهم کند که محتوای پویا تولید می‌کند. یعنی کدی است که داده‌ها را برای ارائه عملکرد تخصصی ارائه شده توسط یک تجارت، سرویس یا برنامه تغییر می‌دهد. کلاینت های سرور برنامه اغلب خود برنامه‌ها هستند و می‌توانند شامل وب سرورها نظیر وب‌سرور IIS و سایر سرورهای برنامه باشند. ارتباط بین سرور برنامه و کلاینت‌های آن ممکن است به شکل پیام‌های HTTP باشد.

ما در این قسمت به وب سرور اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید وب سرور چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

رک سرور (Server Rack) چیست؟

رک سرور چیست

در خرید سرور، سرور رک یک ساختار مستطیلی کوچک است که می‌توان آن را به یک رک متصل کرد. پایه رک می‌تواند چندین سرور رک را که به صورت عمودی روی هم چیده شده اند قرار دهد و به شما این امکان را می‌دهد که چندین مورد از آنها را در یک کمد کوچک قرار دهید.

سرور رک دارای تمام اجزای یک سرور برج است، فقط در یک فضای بسیار فشرده تر. سرورهای رک دارای یک CPU، حافظه، کارت های رابط شبکه، ویدئو و فن برای خنک کردن هستند. معمولاً در هر طرف شاسی دستگیره هایی وجود دارد تا به راحتی بتوان سرور را در رک قرار داد یا آن را برای تعمیر و نگهداری خارج کرد.

از آنجایی که آنها بسیار فشرده‌تر هستند، اجزای یک سرور رک بسیار کوچک‌تر هستند، اما منابع بسیار پرقدرت‌تری برای شبکه‌سازی و پشتیبانی از برنامه‌ها دارند. آنها معمولاً گرانتر از سرورهای برج هستند زیرا اندازه فشرده و منابع بالا دارند.

جهت مشاوره رایگان برای خرید سرور اختصاصی از وب رمز با ما تماس بگیرید

ما در این قسمت به سرور اختصاصی اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید سرور اختصاصی چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

رک اتاق سرور چیست؟

از آنجایی که رک‌ها بسیار کوچکتر هستند، سرورهای رک اغلب در دیتاسنتر یا مراکز داده و اتاق‌های سرور سازمانی یافت می‌شوند که در آن خوشه‌های سرور پرقدرت برای پشتیبانی از برنامه‌ها و کاربران متعدد ضروری هستند.

مدیران پس از خرید سرور مجازی یا اختصاصی می‌توانند سرورهای رک را به داخل و خارج از رک فلزی بکشانند، بنابراین نگهداری، افزودن و حذف سرورها در صورت نیاز آسان‌تر است. همچنین سازماندهی کابل‌ها آسان تر است و می‌توانید از یک مانیتور، صفحه کلید و ماوس با آنها استفاده کنید. شما اغلب می‌توانید سرورهای متعددی را با یک مانیتور و یک مجموعه از تجهیزات جانبی در یک کمد سرور کوچک مدیریت کنید تا یک شبکه سازمانی بزرگ را تامین کنید.

پيشنهاد وب رمز: Raid چیست

رک باز سرور چیست؟

صرف نظر از این که سرور ویندوزی یا لینوکسی است، قفسه‌های سرور فریم باز امکان دسترسی آسان به تجهیزات فناوری اطلاعات و کابل‌کشی را فراهم می‌کنند. اگر به دسترسی آسان برای تعمیر و نگهداری و جریان هوای بدون مانع برای خنک کردن تجهیزات نیاز دارید، قفسه‌های قاب باز یک گزینه مقرون به صرفه هستند که راه حل آسانی برای کنترل و نظارت بر تجهیزات نصب شده در قفسه ارائه می‌دهند.

ما در این قسمت به لینوکس اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید لینوکس چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

کابینت سرور چیست؟

کابینت یا قفسه‌های سرور برای ذخیره‌سازی و استفاده از تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی طراحی شده‌اند، بنابراین فضایی را برای سیم‌کشی فراهم می‌کنند و اغلب دارای عملکرد خنک‌کننده داخلی هستند تا تجهیزات را در شرایط کاری خوب نگه دارند.

ما در این قسمت به سرور اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید سرور چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

یونیت در رک مونت چیست؟

یونیت یا واحد رک (به اختصار U همچنین کمتر به عنوان RU دیده می‌شود) واحد اندازه گیری است که برای رک های تجهیزات و سرورها، درایوهای دیسک و سایر دستگاه های موجود در آنها اعمال می‌شود. هر یونیت  1.75 اینچ (44.45 میلی متر) است. قفسه استاندارد، 24 یونیت در 19 اینچ، یعنی 42U است.

پيشنهاد وب رمز: Container چیست

مزایای استفاده از رک سرور

۱- امکان توسعه را فراهم می‌کند.

اضافه کردن ارتقاء یا افزودن سرورهای اضافی آسان است. اگر عملیات شما گسترش یابد، فضای زیادی برای اضافه کردن چندین سرور یا انجام ارتقا وجود دارد. به لطف دستگاه های قابل تعویض – که بدون نیاز به خاموش کردن برق سیستم قابل حذف هستند – کسب و کار شما می‌تواند زمان کار خود را به حداکثر برساند.

۲- افزایش امنیت فیزیکی

افزایش امنیت فیزیکی

سازمان‌هایی که می‌توانند اقدامات امنیتی فیزیکی شدیدی را در مراکز داده و سرورهای خود داشته باشند، در صورتی که حادثه ناشی از سرقت در رک سرور باشد، شانس بیشتری برای جبران خسارت توسط بیمه ریسک سایبری خود در پی یک حادثه دارند.

از دارایی های خود محافظت کنید. آیا نیاز به نرم افزار SSH دارید؟ یک هارد دیسک برای شما چه ارزشی دارد؟ برای کل سازمان شما چه ارزشی دارد؟ اگر یک هارد دیسک از اتاق سرور خارج شود، آیا می‌توانید از عهده خرابی برآیید؟ هزینه نصب و پیکربندی یک جدید چقدر است؟ شما ممکن است به ذخیره سازی سرور خود فکر نکنید، اما مجرمان فکر می‌کنند. داده‌های ارزشمند یک هارد دیسک برای یک هکر ارزش ثروت دارد.

۳- آسان کردن تعمیر و نگهداری

افزودن یا حذف سرورهای rackmount آسان است – تکنسین به سادگی باید سرور را در امتداد ریل‌ها بچرخاند. به خاطر داشته باشید که هر چه سرور بزرگتر باشد (4U، 5U)، سنگین تر خواهد بود و به خنک کننده بیشتری نیاز خواهد داشت. علاوه بر این، از آنجایی که همه سرورهای شما می‌توانند به صورت افقی در یک یا چند رک قرار بگیرند، کمترین فضای مرکز داده را اشغال می‌کنند.

پيشنهاد وب رمز: کولوکیشن چیست

۴- عملکرد بهتر سرور

عملکرد بهتر سرور

منابع شبکه یکپارچه هر سرور رک دارای رابط های شبکه است، بنابراین نصب سوئیچ شبکه در کابینت رک و اتصال همه سرورها به این سوئیچ بسیار آسان است و باعث بهبود عملکرد سرورها و آپتایم سرور میشود.

۵- مانع آلودگی صوتی

همچنین استفاده از رک باعث کاهش آلودگی صوتی میشود. کابینت های سرور، به استثنای آنهایی که مونتاژ نشده، کاملاً آماده برای استفاده تحویل داده می‌شوند. این بدان معنی است که خود قفسه 19 اینچی در حال حاضر به طور کامل مونتاژ شده است. این باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان و در نتیجه هزینه‌ها می‌شود.

۶- استفاده بهینه از فضاها

شاسی می‌تواند به طور موثر برق را به چندین سرور تامین کند و به طور کلی مصرف برق را کاهش دهد. شما فقط باید یک کابل را به شاسی بکشید تا مدیریت آن آسان تر شود. همچنین می‌توانید به طور بالقوه از نگرانی های ایمنی ناشی از سیم های درهم دوری کنید. این سرورها می‌توانند بدون اشغال فضای قابل توجهی به قدرت پردازش بسیار بالایی دست یابند.

۷- مرتب و منظم بودن ظاهر اتاق سرور

می‌توانید سرورهای blade را به گونه ای پیکربندی کنید که برای نگهداری و تعمیرات آسان، قابل تعویض داغ باشند. حذف و جایگزینی آنها به صورت جداگانه بدون آفلاین کردن سیستم آسان است. این تنظیمات از افزونگی نیز پشتیبانی می‌کند.

۸- دسترسی راحت به تجهیزات سرور

دسترسی راحت به تجهیزات سرور

کارکنان و تکنسین‌ها در سطح بالاتری از پاسخگویی قرار دارند. این کار در برابر رفتارهای مخرب، مانند تهدید داخلی توسط یک کارمند ناراضی، و همچنین اقدامات تصادفی که ممکن است داده‌های شما را در معرض خطر قرار دهد، محافظت می‌کند. همچنین شما به راحتی به تجهیزات سرور دسترسی دارید.

پيشنهاد وب رمز: vps چیست

انواع رک سرور

۱- رک دیواری اتاق سرور

رک دیواری اتاق سرور

سرور رک دیواری یک کامپیوتر نازک، سبک و ماژولار است که هم از نظر اندازه و هم از نظر کارایی، از کشوهای پاتختی استفاده می‌کند. سرورهای رک دیواری را می‌توان سرورهای رک نیز در نظر گرفت، زیرا آنها اغلب در داخل رک‌هایی قرار می‌گیرند که به آن blade enclosures یا سیستم‌های تیغه می‌گویند.

۲- رک سرور ایستاده

رک سرور ایستاده

سرور برج یک کامپیوتر انفرادی و ایستاده است که شبیه برج کامپیوتر رومیزی معمولی است. معمولاً در محیط های تجاری کوچک و سایر محیط های تجاری یافت می‌شود. سرورهای ایستاده مستقل هستند، به این معنی که نمی‌توان آن‌ها را در رک‌های سرور قرار داد و نسبت به همتایان رک mount و blade خود بلندتر و حجیم‌تر هستند.

سرورهای ایستاده معمولاً خیلی گران نیستند، اما فضای بسیار بیشتری را اشغال می‌کنند و مقیاس آنها را دشوار می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از سرورهای ایستاده نیاز به جداسازی کل سیستم برای تعمیر، تعویض و ارتقاء قطعات دارند.

پيشنهاد وب رمز: ILO چیست

چیدمان رک اتاق سرور

چیدمان رک اتاق سرور

مدیریت کابل‌ها در رک سرور

میله های مدیریت کابل به شما کمک می‌کنند تا کابل‌ها را مرتب و مرتب نگه دارید. مرتب نگه داشتن کابل های خود، ارتقاء و تعمیر را آسان تر می‌کند و همچنین احتمال آسیب را کاهش می‌دهد.

آرایش رک سرور

قفسه های سرور معمولاً با 2 یا 4 تیرهای پشتیبانی عمودی در دسترس هستند. 2 قفسه پستی فضای کمتری را اشغال می‌کنند، مقرون به صرفه‌تر هستند، دسترسی آسان‌تری دارند و در مقایسه با 4 قفسه پستی، گردش بهتری دارند. 4 قفسه پست بزرگتر و گرانتر هستند، اما پشتیبانی بیشتری برای تجهیزات سنگین تر و محافظت بیشتر در برابر آسیب ارائه می‌دهند.

محل استقرار تجهیزات

وقت گذاشتن برای آماده شدن و درک نیازهای تکنولوژیکی کسب و کار کوچک شما اولین قدم مهم در اجرای اتاق سرور یا کمد است. هنگام برنامه ریزی، باید عوامل مهمی‌را برای برآوردن این نیازها در نظر بگیرید، از جمله فاصله، مکان و انواع تجهیزات IT.

کاهش دما

هنگامی‌که به این فکر می‌کنید که چگونه یک کابینت سرور انتخاب کنید، گرما چیزی است که همیشه باید در نظر داشته باشید. فن های تهویه کنترل دما را در سرورهای خود بسیار آسان تر می‌کنند و از آسیب گرما و آتش محافظت می‌کنند. پانل های خالی در جلوی یک رک سرور قرار می‌گیرند که در آن یک شکاف خالی وجود دارد. آنها به بهبود راندمان خنک کننده کمک می‌کنند و در عین حال به بهبود زیبایی ظاهری نیز کمک می‌کنند.

پنل پچ

پچ پنل‌ها به شما انعطاف‌پذیری می‌دهند و در صورت نیاز به تغییر چیزی یا شکستن چیزی، از نیاز به اجرای مجدد کابل‌ها یا تعویض مکان‌های تجهیزات در اطراف جلوگیری می‌کنند. به عنوان مثال، سوراخ کردن کابل به وصله پنل‌ها می‌تواند باعث بهبود مکانیکی درگاه‌های سوئیچ نسبتاً گران قیمت شود.

پيشنهاد وب رمز: تفاوت سرور اختصاصی و مجازی

فاکتور های انتخاب رک اتاق سرور

فاکتور های انتخاب رک اتاق سرور

۱- تعداد یونیت های رک مورد نیاز

رک های سرور معمولا 47 RU اندازه گیری می‌شوند. عمق آنها 90 سانتی متر (35،43 اینچ) تا یک متر (1000 میلی متر یا 39،37 اینچ) است.

۲- ابعاد مورد نیاز کابینت سرور

ابعاد مورد نیاز کابینت سرور

در حالی که رک های شبکه، دارای عمق 600 یا 800 میلی متر (23،62 تا 31،50 اینچ) هستند، رک های سرور به طور قابل توجهی عمیق تر هستند. با حداکثر 1200 میلی متر (47،24 اینچ)، آنها می‌توانند دستگاه های بسیار بزرگ را ذخیره کنند و همچنان فضایی برای گردش هوا ارائه دهند.

و عمق یک رک برای سرور چقدر باید باشد؟ این کاملاً به قطعاتی که قرار است نصب شوند بستگی دارد. با توجه به مواد استفاده شده و محافظت ضد شیب که گاهی اوقات در آن تعبیه شده است، بسیار پایدار هستند. حتی برخی از آنها با پیچ به زمین متصل می‌شوند.

قفسه های شبکه اغلب 42 RU ارتفاع و 600 یا 800 میلی متر عرض دارند (23،62 تا 31،50 اینچ).

اندازه های مخصوص قفسه‌ها عمدتا در محیط های خصوصی و کمتر در محیط های شرکتی یافت می‌شود. اینها اغلب محفظه های مخصوص دیواری با عرض خارجی 10 اینچ یا حتی محفظه های 19 اینچی با تنها 18 RU هستند.

۳- طراحی Rack سرور متناسب با نیاز کاری

از آنجایی که میزان فناوری مورد استفاده در مشاغل پیچیده تر می‌شود، هزینه خرید سخت افزار جدید برای بسیاری از شرکت‌ها به یک مشکل مهم تبدیل شده است. هزینه و زمان لازم برای خرید و راه اندازی یک کامپیوتر جدید می‌تواند برای کسانی که سعی در معقول نگه داشتن قیمت‌ها دارند بسیار دلسرد کننده باشد.

باند رک سرور می‌تواند راه‌حلی عالی برای این مشکل باشد، زیرا می‌تواند تمام سخت‌افزارهای لازم برای کارکرد را بدون پرداخت هزینه به یکباره در اختیار رایانه‌ها قرار دهد. این رک‌ها می‌توانند سیستم عامل‌ها و سخت افزارهای تخصصی مانند سوئیچ های شبکه، منابع تغذیه و هارد دیسک را در خود جای دهند. به این ترتیب، کسب‌وکارها می‌توانند تمام سخت‌افزاری را که برای پشتیبانی از سیستم خود نیاز دارند، با هزینه‌ی قابل توجهی کاهش دهند.

پيشنهاد وب رمز: SSH چیست

۴- سیستم تهویه هوا در کابینت سرور

سیستم تهویه هوا در کابینت سرور

به منظور جلوگیری از مشکلات معمولی در هنگام راه اندازی سیستم برای کابینت های 19 اینچی، ایده خوبی است که از قبل این مشکلات و موانع را در نظر بگیرید.اگرچه اکثریت قریب به اتفاق دارای عرض خارجی 19 اینچ هستند و RU لازم اغلب به راحتی قابل محاسبه است، عمق اجزای جداگانه مهمترین عامل است.

این به این دلیل است که یک رک مانت معمولاً شامل سوئیچ‌ها، سرورها، یو پی اس‌ها یا روترهای یک نسل نیست. عمق سرورها به ویژه بسته به سال ساخت می‌تواند چند سانتی متر متفاوت باشد که می‌تواند عواقب مرگباری برای کابل کشی ساختار یافته سرور داشته باشد.

این به این دلیل است که کمبود فضا در شبکه یا رک سرور اغلب به این معنی است که فضایی برای کابل های تغذیه و تغذیه شبکه وجود ندارد. در بدترین حالت، گردش هوا در یک قفسه کاملاً اشغال شده به دلیل مدیریت نا تمیز کابل با مشکل مواجه می‌شود یا درها نمی‌توانند به درستی باز یا بسته شوند.

۵- انتخاب مکان نصب کابینت سرور

تعیین یک منطقه برای قرار دادن سرورهای داخلی و تجهیزات فناوری اطلاعات برای یک تجارت کوچک غیر ضروری به نظر می‌رسد. برنامه ریزی برای راه اندازی اتاق سرور یا کمد سرور ممکن است ساعت‌ها طول بکشد، و ممکن است چنین زمانی نداشته باشید. به علاوه، ایجاد یک اتاق سرور کوچک به نوعی تخصص فناوری اطلاعات نیاز دارد.

۶- انتخاب نوع کابینت سرور

دانستن نحوه انتخاب یک کابینت سرور ممکن است آنطور که احتمالاً در ابتدا تصور می‌کنید آسان نباشد. گزینه های متعددی برای انتخاب وجود دارد با تغییراتی که تشخیص اینکه کدام را باید انتخاب کنید دشوار می‌کند. برای کمک به انتخاب طرح مناسب برای خود، به درک انواع مختلف و مزایا و معایب هر کدام کمک می‌کند.

  • رک سرور دارای مانیتورینگ شبکه

در این حالت شما میتوانید سلامت دستگاه، در دسترس بودن و عملکرد هر دستگاه مبتنی بر IP را در زمان واقعی دریافت کنید. نظارت بر خدمات شبکه، CDN و تجسم عملکرد سیستم نیز امکان پدیر است.

ما در این قسمت به CDN اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید CDN چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

  • رک سرور چرخدار

همانطور که اطلاع دارید، رک سرورهای چرخدار نیز در مراکز داده ارائه میشوند که بسته به نیاز خود میتوانید آن را انتخاب نمایید.

  • قفسه های چهار دیواره

قفسه های سرور فریم باز یک راه حل موثر برای بسیاری از انواع نصب تجهیزات هستند. آنها در مرکز داده به همان اندازه که در کمد IT پشتی شما هستند عالی هستند. این قفسه‌ها امکان دسترسی آسان برای نگهداری را فراهم می‌کند، آنها در اشکال و اندازه های مختلف هستند و گزینه های 2 پستی و 4 پستی زیادی دارند.

  • رک دو دیواره

همانطور که گفته شد، قفسه های دودیواره نیز در مراکز داده ارائه میشوند که بسته به نیاز خود میتوانید آن را انتخاب نمایید.

پيشنهاد وب رمز: ویندوز سرور چیست

نتیجه گیری

سرورهای Rack این امکان را برای عملیات IT شما فراهم می‌کند تا منابع پردازش داده شما را هماهنگ، محافظت و ذخیره کند. هنگامی‌که واحدهای سرور خود را در یک سرور رک سوار می‌کنید، شبکه ای برای شرکت خود ایجاد می‌کنید که مقیاس پذیر و قابل مدیریت است. اکثر سازمان‌ها ده‌ها سرور رک دارند، و برخی حتی صدها یا بیشتر دارند، که همه آنها بخشی از یک شبکه شرکتی هستند و در تلاش هستند تا عملیات داده‌ها را زمزمه نگه دارند.

اکثر سرورهای رک لوازم التحریر و ساخته شده از فلز هستند. با این حال، در تاسیسات نظامی، سرورهای رک به گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای کار در میدان قابل حمل باشند و با کیس‌های حمل، سپرهای ضد گرد و غبار، تجهیزات خنک‌کننده قابل حمل، سپرهای لاستیکی و سایر عناصر طراحی طراحی می‌شوند که حفظ سرور خود را ممکن می‌سازد. سیستم های در حال حرکت

در هر صورت، پیکربندی سرور رک یکی از مهم ترین تصمیمات مدیریت سرور فناوری اطلاعات است که می‌گیرید. عاقلانه انتخاب کنید! جهت اطلاعات بیشتر در مورد سرور رک و نیز راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی میتوانید با متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

سرور رک که به آن سرور رک نصب شده نیز گفته می‌شود، رایانه ای است که برای استفاده به عنوان سرور اختصاص داده شده است و برای نصب در چارچوبی به نام رک طراحی شده است. قفسه شامل چندین شکاف نصب به نام bay است که هر کدام برای نگه داشتن یک واحد سخت افزاری طراحی شده است که با پیچ در جای خود محکم شده است.

قفسه‌های سرور برای ذخیره‌سازی و استفاده از تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی طراحی شده‌اند، بنابراین فضایی را برای سیم‌کشی فراهم می‌کنند و اغلب دارای عملکرد خنک‌کننده داخلی هستند تا تجهیزات را در شرایط کاری خوب نگه دارند.

تفاوت عمده بین سرور برج و سرور رک در اندازه و کارایی آن است. هر دو می‌توانند از نظر قدرت محاسباتی برابر باشند، اما یک سرور رک بسیار کوچکتر است و می‌تواند در یک شاسی سرور قرار بگیرد و مدیران را قادر می‌سازد چندین سرور را در یک قفسه قرار دهند.

سرورهای Blade شبیه سرورهای رک هستند، اما کوچکتر هستند و فقط شامل بردهای مدار مدولار مانند CPU سرور، حافظه و کنترل‌های شبکه هستند. با این حال، برخی از سرورهای Blade درایوهای ذخیره سازی نصب شده دارند که می‌توانند برای ذخیره سازی شبکه استفاده شوند، مانند دستگاه های SAN یا NAS.

دو نوع اصلی رک سرور باز وجود دارد: رک 2 پستی و 4 پستی. تفاوت این است که قفسه های 2 پستی معمولاً به عمق کمتری نیاز دارند اما وزن کمتری را نسبت به قفسه های 4 پستی تحمل می‌کنند. قفسه قاب باز ارزان تر از قفسه بسته با اندازه مشابه است.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.