IBM® Power® خانواده ای از سرورها است که بر اساس پردازنده های IBM Power ساخته شده اند و قادر به اجرای IBM AIX®، IBM i و Linux® هستند. اما پاور سرور چیست.

با استفاده از پاور سرور می‌توانید به درخواست‌های کسب‌وکار سریع‌تر پاسخ دهید، از داده‌های خود (PDF، 9.9 مگابایت) از هسته تا ابر محافظت کنید، و بینش و اتوماسیون را ساده کنید.

برنامه‌ها و زیرساخت‌های خود را با یک تجربه ابری هیبریدی بدون اصطکاک مدرن کنید. سرورهای IBM Power چابکی، قابلیت اطمینان و پایداری مورد نیاز سازمان شما را فراهم می‌کنند. در ادامه حواهیم گفت پاور سرور چیست و در ادامه با ۷ عامل موثر بر قیمت و انواع آن آشنا خواهیم شد.

پاور سرور چیست؟

پاور سرور به دلیل مقیاس‌پذیری و عملکرد با سخت‌ترین حجم کاری شناخته شده است. این ویژگی های مجازی سازی و مدیریت برتر را برای انعطاف پذیری و امنیت با ایزوله بهتر و پشته یکپارچه فراهم می‌کند. با رتبه‌بندی پیشرو قابلیت اطمینان به مدت ۱۴ سال، همه اینها یک مزیت TCO متمایز برای تجارت شما ایجاد می‌کند.

PowerServer به جای اجرای چندین نمونه از یک برنامه کلاینت/سرور، از یک معماری بومی‌ابری استفاده می‌کند. معماری بومی‌ابری آن بر اساس ASP.NET Core ساخته شده است، طراحی عمدتاً بدون حالت دارد، دارای REST API فعال است، به صورت بومی‌در پلتفرم های ابری مستقر می‌شود و غیره.

استفاده از فناوری باید آسان باشد. شما می‌خواهید بتوانید آن را بدون سر و صدا نصب کنید و هنگامی‌که دستگاهی در حال اجرا است، مجبور نیستید به بررسی آن ادامه دهید تا مطمئن شوید که کار می‌کند. این ایده پشت نسل جدیدی از واحدهای منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) با قابلیت استقرار آسان و متصل به ابر با قابلیت هشدار فعال است.

پيشنهاد وب رمز: تفاوت رم سرور با رم معمولی

منبع تغذیه بدون وقفه برای هر نصب IT ضروری است. نوسانات برق از شبکه را تنظیم می‌کند تا از آسیب رساندن به تجهیزات حساس IT یا از دست دادن داده‌ها جلوگیری کند و در صورت لزوم به برق باتری سوئیچ می‌کند. به آن به عنوان یک بیمه نامه برای سرمایه گذاری های فناوری اطلاعات فکر کنید. اما فناوری نسل بعدی UPS یک گام فراتر می‌رود، یک بیمه نامه ارائه می‌دهد.

جهت خرید سرور مجازی با وب رمز تماس حاصل نمایید.

انواع ولتاژ پاور سرور

دلیل اصلی استفاده از پاورهای معمولی در اینگونه سرورها، هزینه مقرون به صرفه و سهولت تعویض در صورت لزوم است. در مقابل، برای اکثر سرورها ترجیح داده می‌شود از منابع تغذیه حرفه ای تری استفاده شود، زیرا دارای قابلیت اطمینان و طول عمر بالاتر و همچنین نویز کمتری هستند.

سرور مجازی ایران

پس از خرید سرور هیچ تضمینی وجود ندارد که منبع تغذیه رایانه بازی برای نصب در سرور مناسب باشد. منبع تغذیه باید الزامات یک سرور خاص را از نظر قدرت، تعداد کانکتورهای برق و طول کابل برآورده کند. اما در صورت رعایت این شرایط می‌توان یک منبع تغذیه بازی با قدرت بالا در سرور نصب کرد.

منبع تغذیه سنتی با ظرفیت های 450 تا 1200 وات مشخص می‌شود. مدل های قدرتمندتر با 2000 وات بسیار نادر هستند، زیرا PSU های مقاوم در برابر خطا در تجهیزاتی که به چنین انرژی نیاز دارند استفاده می‌شود.

پيشنهاد وب رمز: ILO چیست

عمر مفید پاور سروری

هر منبع تغذیه سرور مجازی آلمان یا ایران می‌تواند تا چهار کارتریج داشته باشد. قدرت هر کارتریج بر روی خود منبع تغذیه نشان داده شده است، اما توان کل منبع تغذیه به پیکربندی (تعداد کارتریج و قدرت آنها) بستگی دارد و ممکن است کمتر از مجموع ظرفیت های کارتریج های جداگانه باشد. منابع تغذیه سازندگان مختلف ممکن است با یکدیگر سازگار باشند، اما بهتر است از کارتریج های همان سازنده استفاده کنید.

عمر مفید Power server در برابر نوسانات برق متفاوت است. معمولا عمر مفید Power server به 5 تا 8 سال می‌باشد.

پيشنهاد وب رمز: Raid چیست

کارکرد پاورهای سرور

به طور کلی، هرچه یک منبع تغذیه کارآمدتر باشد، به طور کلی انرژی کمتری مصرف خواهید کرد. اگر چندین سرور را با هم در یک رک اجرا می‌کنید، صرفه جویی در هزینه های برق می‌تواند در طول یک سال افزایش یابد.

منابع تغذیه تیتانیوم کارآمدترین گزینه هستند که 96 درصد راندمان برق را ارائه می‌دهند. منابع تغذیه پلاتینیوم با 94 درصد کارایی کمتری دارند. منبع تغذیه طلا بازده پایین 92% را ارائه می‌دهد.

اساساً، راندمان منبع تغذیه بر حسب میزان برق ورودی AC (یا در برخی موارد DC) مورد نیاز برای تولید مقدار مشخصی از توان خروجی محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، منبع تغذیه ای که برای تولید 180 وات توان خروجی به 200 وات برق ورودی نیاز دارد، با راندمان 90 درصد (180/200 = 0.9) رتبه بندی می‌شود.

پيشنهاد وب رمز: کلاستر سرور چیست

اختلاف 20 وات بین ورودی و خروجی به صورت گرما از بین می‌رود. جدا از هزینه اضافی برق مربوط به تولید این انرژی تلف شده، یکی دیگر از نقاط ضعف منابع تغذیه ناکارآمد این واقعیت است که این گرما باید در نظر گرفته شود: برای حذف آن به تجهیزات خنک کننده نیاز دارید.

جهت خرید سرور اختصاصی با وب رمز تماس حاصل نمایید.

مزایا پاور سرور

۱- دسترسی به اینترنت

به کاربران نهایی امکان می‌دهد از طریق اینترنت به برنامه های PowerBuilder موجود از دستگاه های Windows دسترسی داشته باشند.

ظاهر و عملکرد برنامه‌ها مانند قبل است و تقریباً از تمام ویژگی های PowerBuilder پشتیبانی می‌کند. نیازی به آموزش مجدد کاربران نهایی یا سازش در عملکرد وجود ندارد.

۲- امنیت وب

با معماری Cloud-Native، کاربران نهایی دیگر دسترسی مستقیم به پایگاه داده ندارند و همه SQL‌ها به طور ایمن در سرور دات نت پشت فایروال اجرا می‌شوند.

داده‌ها پس از احراز هویت با استفاده از فناوری توکن، مانند OAuth، به طور ایمن از API های REST روی پروتکل امن HTTPS مصرف می‌شوند.

۳- حداقل تلاش

PowerServer تقریباً تمام ویژگی های موجود PowerBuilder از جمله چارچوب PFC را به طور خودکار تبدیل می‌کند. به طور معمول، یک تبدیل ابری تنها به هفته‌ها کار نیاز دارد و نگهداری در آینده فقط به مهارت‌های PowerBuilder نیاز دارد.

سرور اختصاصی ایران

انواع بخش های پاور سرور

  • ترانسفورماتور:‌ در سیستم های حفاظت کاتدی جریان تحت تاثیر، از یکسو کننده های ترانسفورماتور برای تحت تاثیر قرار دادن جریان الکتریکی به سازه های حفاظت شده استفاده می‌شود. اصول عملکرد یکسو کننده های ترانسفورماتور اصلاح AC ورودی، تحت تاثیر قرار دادن و تثبیت جریان در ساختار محافظت شده است.
  • یکسو کننده
  • فیلتر
  • رگولاتور

جهت خرید سرور اختصاصی آلمان با وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

عوامل موثر بر قیمت پاور سرور

وقتی مشتریان از ما می‌خواهند که یک پیشنهاد برای سرور به آنها بدهیم، پاسخ همیشه مطابق با نیازهای شرکت است. ارائه تخمین دقیقی از قیمت سرور دشوار است زیرا بر اساس فاکتورهای متعدد هزینه قابل تنظیم است.

عوامل زیر معمولاً قیمت سرور را تعیین می‌کند. این عوامل باعث افزایش یا کاهش قیمت سرور می‌شود.

۱- فناوری ساخت پاور

اولین جزء، فاکتور فناوری ساخت پاور سرور است یا در چه مواردی به آن نیاز خواهید داشت. این با توجه به تعداد سرورهای مورد نیاز و فضای موجود برای ذخیره سازی تعیین می‌شود.

۲- توان ورودی و خروجی

فاکتور بعدی، توان ورودی و خروجی پاور سرور است یا در چه مواردی به آن نیاز خواهید داشت. توان ورودی و خروجی بسته به میزان مصرف سرور و هدف شما از پاور ساپلای دارد.

۳- کیفیت ساخت

فاکتور بعدی، کیفیت ساخت پاور سرور است یا در چه مواردی به آن نیاز خواهید داشت. انواع سرور‌ها برای اینکه بتوانند انرژی خود را تامین کنند، نیازی به یک و یا چندین منبع تغذیه دارند.

سرور هایی که سرعت و کارایی کمتری دارند باید از منابع تغذیه ای استفاده کنند که دارای حجم زیاد و پر مصرف باشند؛

۴- نوع برند پاور

فاکتور بعدی، نوع برند پاور سرور است یا در چه مواردی به آن نیاز خواهید داشت. انتخاب بهترین نوع همیشه به معنای پرداخت هزینه بیشتر میباشد. شما میبایست برآورد کنید هدف شما چقدر مهم میباشد و برای آن چقدر هزینه نیاز هست.

۵- درصد راندمان و بازدهی

فاکتور بعدی، راندمان و باردهی پاور سرور است یا در چه مواردی به آن نیاز خواهید داشت. قیمت پاور ساپلای بسته به موارد زیر ، و درصد راندمان و بازدهی سرور شما میتواند متغیر باشد:

  • هدف سرور
  • تعداد افرادی که به سرور دسترسی دارند
  • و بخش های خاصی از سرور مورد نیاز است

۶- میزان مقاومت در برابر نوسانات

جزء بعدی میزان مقاومت در برابر نوسانات است که تعیین می‌کند چند چیز را می‌توانید همزمان پردازش کنید. همچنین شما از قبل در دستگاه دیجیتالی که استفاده می‌کنید یک پردازنده خواهید داشت.

پردازنده‌هایی به‌طور خاص برای یک سرور ساخته شده‌اند که برای کارکردن آن‌ها با سرورهای دیگر طراحی شده‌اند.

قبل از انتخاب پردازنده سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا به یک پردازنده تک یا دوتایی نیاز دارید؟
  • برای هر پردازنده به چند هسته نیاز دارید؟

۷- تعداد خروجی برق

فاکتور بعدی، تعداد خروجی برق پاور سرور است یا در چه مواردی به آن نیاز خواهید داشت. برای اکثر منابع تغذیه سرور، حداکثر بازده با بار در محدوده 20-50٪ از کل توان منبع تغذیه به دست می‌آید.

به همین دلیل پاورهای سرور با توان مازاد ساخته می‌شوند و اگر سرور برای مصرف ثابت 400 وات طراحی شده باشد، مشاهده منبع تغذیه 900 وات یا حتی بیشتر در کیس آن کاملا طبیعی است.

پيشنهاد وب رمز: رک سرور چیست

انواع پاور سرور HP

این منابع تغذیه سرور در چندین گزینه ورودی و خروجی با راندمان بالا موجود است که به شما امکان می‌دهد منبع تغذیه را برای تنظیمات و محیط‌های سرور/ذخیره‌سازی خاص «اندازه مناسب» داشته باشید.

در صورتی که نمی دانید سرور hp چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

پاور سرور اچ پی HPE Common Slot

منابع تغذیه HPE Common Slot (CS) یک طراحی الکتریکی و فیزیکی مشترک دارند که امکان نصب بدون ابزار را در سرور HPE و راه حل های ذخیره سازی فراهم می‌کند.

منابع تغذیه Hewlett Packard Enterprise CS گزینه‌های برق با راندمان بالا را در گزینه‌های ورودی و خروجی متعددی ارائه می‌دهند که به کاربران امکان می‌دهد منبع تغذیه را برای پیکربندی‌ها و محیط‌های سرور/ذخیره‌ای خاص «اندازه مناسب» داشته باشند.

این انعطاف‌پذیری به به حداقل رساندن اتلاف انرژی، کاهش هزینه‌های کلی انرژی و جلوگیری از ظرفیت «به دام افتاده» انرژی در مرکز داده کمک می‌کند.

پاور سرور اچ پی HPE Flex Slot

منابع تغذیه Flex Slot HPE دارای گواهینامه عملکرد با راندمان بالا هستند و چندین گزینه خروجی برق را ارائه می‌دهند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا یک منبع تغذیه با اندازه مناسب برای پیکربندی های سرور خاص را انتخاب کنند.

جهت خرید سرور HP با وب رمز تماس حاصل نمایید.

پاور ماژولار چیست؟

منبع تغذیه یک جزء حیاتی است که برق متناوب را از پریز دیواری به برق DC برای مادربرد، CPU، GPU و سایر دستگاه‌های شما تبدیل می‌کند.

منبع تغذیه ماژولار به شما امکان می‌دهد کابل های مورد نیاز خود را جدا کرده و وصل کنید، در حالی که یک منبع تغذیه غیر ماژولار همه کابل‌ها را ثابت و متصل می‌کند.

پاور های ماژولار چه تفاوتی با نیمه ماژولار و غیر ماژولار دارد؟

در منابع تغذیه غیر ماژولار همه کابل‌ها را به طور دائم وصل کرده اند. پاورهای نیمه ماژولار تعدادی کابل متصل دارند. و منابع تغذیه کاملا ماژولار، همانطور که از اصطلاح نشان می‌دهد، بدون کابل متصل هستند.

منابع تغذیه نیمه ماژولار راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه ساخت جدید شما هستند. با استفاده از این PSU های نیمه ماژولار، نیازی نیست که در مورد کابل های بلااستفاده نگران باشید، زیرا اکثر کابل های مهم از قبل متصل شده را به برق وصل می‌کنید.

پاور سرور ماینینگ

استخراج ارزهای دیجیتال، تراکنش های بلاک چین را تایید می‌کند. همچنین به فرآیند ایجاد واحدهای جدید ارز دیجیتال اشاره دارد. در حالی که کار انجام شده توسط ماینرها به منابع محاسباتی فشرده نیاز دارد، این چیزی است که به حفظ امنیت شبکه بلاک چین کمک می‌کند.

منبع تغذیه برای مصارف ماینینگ باید حداقل 1200 وات باشد و قدرت 6 کارت گرافیک، مادربرد، CPU، حافظه و سایر قطعات را ارائه دهد.

همه منابع تغذیه به یک اندازه ساخته نمی‌شوند، که انتخاب بهترین PSU‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال کمی‌چالش برانگیزتر می‌کند. برخلاف اکثر ساخت‌های رایانه شخصی، سیستمی‌که نرم‌افزار استخراج با یک یا چند پردازنده گرافیکی را اجرا می‌کند، به طور ثابت دارای بار قابل توجهی خواهد بود.

پاور سرور برای ریگ

ماینینگ به پاور سرورهای با ولتاژ بالا نیاز دارد تا بتواند به صورت 24 ساعته به فعالیت بپردازد. تعداد کارت های گرافیک و برق مصرفی آن‌ها مواردی است که باید در هنگام خرید پاور ماینینگ مورد توجه قرار بگیرد.

برای اطمینان از قابلیت اطمینان رایانه شخصی و همچنین استفاده حداکثری از کارت های گرافیکی که می‌توانید پیدا کنید، نباید در رابطه با PSU پول زیادی پس انداز کرد. خرید PSU از یک برند معتبر باید شروع خوبی باشد.

برای شروع، کارت‌های گرافیک روی ریگ‌های استخراج ۲۴ ساعته کار می‌کنند. این انرژی بسیار بیشتری نسبت به مرور اینترنت مصرف می‌کند. یک دکل با سه پردازنده گرافیکی می‌تواند 1000 وات برق یا بیشتر در هنگام کار مصرف کند که معادل روشن بودن یک واحد AC پنجره ای با اندازه متوسط است.

نتیجه گیری

منابع تغذیه سرور که برای تامین برق اجزای سرور استفاده می‌شوند دارای پارامترهای مختلفی مانند برق، جریان و ولتاژ هستند. با توجه به نوع محفظه سرور و ظرفیت آن، پاورها به دسته های مختلفی تقسیم می‌شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین و کارشناسان وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

هدف اصلی منبع تغذیه سرور تبدیل جریان متناوب (AC) به جریان مستقیم (DC) است. دلیل آن این است که رایانه‌ها و سرورها از DC استفاده می‌کنند، نه AC، که نوع برقی است که از پریز دیواری شما می‌آید.

دلیل ساده و واضح این امر افزونگی است. به عنوان مثال، اگر سرور شما در مجموع 500 وات می‌کشد و دو منبع تغذیه 750 وات نصب شده است، اگر یکی از PSU از کار بیفتد، منبع تغذیه 750 واتی دیگر انرژی کافی برای کارکرد سرور را فراهم می‌کند.

منبع تغذیه برد CPU ولتاژ AC را با استفاده از یک منبع تغذیه جلویی ولتاژ AC را به ولتاژ DC تبدیل می‌کند و 12 ولت، 5 ولت و 3.3 ولت DC را به مادربرد می‌رساند. ولتاژهای فعلی CPU 1.5 ولت و کمتر است و ولتاژ ارائه شده توسط واحد جلویی مناسب نیست.

سه نوع اصلی منبع تغذیه وجود دارد: تنظیم نشده (که به آن نیروی brute نیز گفته می‌شود)، تنظیم خطی و سوئیچینگ. نوع چهارم مدار منبع تغذیه به نام ریپل تنظیم‌شده، ترکیبی بین طرح‌های «بروت فورس» و «سوئیچینگ» است و شایستگی یک بخش فرعی را دارد.

ولتاژ منبع تغذیه چیست؟ ولتاژ منبع تغذیه مقدار توان الکتریکی است که برای راه اندازی یک دستگاه یا سیستم استفاده می‌شود. ولتاژ بر حسب ولت اندازه گیری می‌شود و معمولاً توسط جریان متناوب (AC) یا جریان مستقیم (DC) تأمین می‌شود.

منبع : appeon.com hwp24.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.