برای دانستن این که ریدایرکت چیست، میتوان گفت ریدایرکت‌ها برای ارسال بازدیدکنندگان یا موتورهای جستجو از یک URL قدیمی‌به آدرس جدید در طراحی سایت استفاده می‌شوند. وقتی کاربر وارد https://webramz.com می‌شود و سپس به https://www.webramz.com می‌رسد، این عمل همان پاسخ به سوال Redirect چیست می‌باشد. احتمالا شمایی که عبارت “ریدایرکت چیست” را جستجو کرده اید، با سئو آشنا هستید اما اگر نمیدانید سئو چیست، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا کمی در مورد سئو مطالعه فرمایید. در این مقاله به شما خواهیم گفت “ریدایرکت (Redirct) چیست” و در ادامه با انواع و نکات مهم استفاده از آن آشنا خواهیم شد.

ریدایرکت چیست؟

ریدایرکت چیست؟

اکثر صاحبان وب سایت در طراحی سایت با ریدایرکت‌ها سر و کار داشته اند. ریدایرکت‌ها به دسترسی کاربران و موتورهای جستجو هنگام تغییر برند، ادغام چندین وب‌سایت، حذف یک صفحه یا به سادگی انتقال یک صفحه به سایت جدید یا ساب دامنه یا صفحه جدید کمک میکنند.

پيشنهاد وب رمز: ساب دامین چیست؟

با این حال، دنیای ریدایرکت‌ها در بهینه سازی سایت دنیایی مبهم است، زیرا انواع مختلف تغییر ریدایرکت برای سناریوهای مختلف وجود دارد. بنابراین مهم است که تفاوت بین آنها را درک کنید. گاهی اوقات یک کاربر می‌تواند صفحه ای را با یک محصول خاص جستجو کند اما به صفحه اصلی وب سایت می‌رسد. در این مورد، تغییر مسیر سایت آشکارتر است و حتی می‌تواند برخی از بازدیدکنندگان را ناامید کند. بنابراین، چرا وب مسترها کاربران را به صفحات جدید هدایت می‌کنند؟

ریدایرکت‌ها به دلایل مهم زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. و این چیزی است که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. همچنین انواع مختلف تغییر مسیرها، راه‌های استفاده صحیح از آنها و اشتباهات رایج برای اجتناب را پس از ثبت دامنه پوشش خواهیم داد.

چرا باید از ریدایرکت در سئو استفاده کنیم؟

1- بهینه کردن تجربه کاربری

بهینه کردن تجربه کاربری

یکی از دلایل آن تجربه کاربری بهتر و یا گیمیفیکیشن برای بازدیدکنندگان می‌باشد. اگر شما نمی‌خواهید بازدیدکنندگان هنگام تلاش برای دسترسی به صفحه ای که حذف یا منتقل شده است، با اخطار «صفحه یافت نشد» مواجه شوند، ریدایرکت‌ها با ارسال یکپارچه بازدیدکنندگان به مکان جدید محتوا، این مشکل را حل می‌کنند.

پيشنهاد وب رمز: گیمیفیکیشن چیست؟

2- کمک کردن به موتورهای جستجو برای شناخت بهتر سایت

به موتورهای جستجو کمک کنید تا سایت شما را درک کنند. تغییر ریدایرکت‌ها به موتورهای جستجو می‌گویند که محتوا به کجا منتقل شده است و آیا این انتقال دائمی‌است یا موقت. این کار بر روی اینکه آیا و چگونه صفحات در نتایج جستجوی خود ظاهر می‌شوند تأثیر می‌گذارد.

چه زمانی باید از redirect استفاده کنیم؟

چه زمانی باید از redirect استفاده کنیم؟

هنگامی‌که در طراحی سایت ریسپانسیو محتوا را از یک URL به URL دیگر منتقل می‌کنید و گاهی اوقات هنگام حذف محتوا، باید از ریدایرکت‌ها استفاده کنید. بیایید نگاهی گذرا به چند سناریو رایج بیندازیم که می‌خواهید از آنها استفاده کنید.

1- تغییر دامنه

اگر در حال تغییر نام تجاری و انتقال از یک دامنه به دامنه دیگر هستید، باید به طور دائم تمام صفحات دامنه قدیمی‌ را به مکان آنها در دامنه جدید هدایت کنید.

2- ادغام کردن دو سایت با یکدیگر

اگر در تولید محتوا چندین وب سایت را در یک وب سایت ادغام می‌کنید، باید URL های قدیمی‌ را به طور دائم به URL های جدید هدایت کنید.

3- پروتکل های HTTP و HTTPS

اگر از HTTP به HTTPS تغییر می‌کنید (که این کار اکیداً توصیه می‌شود)، باید به طور دائم هر صفحه و منبع ناامن (HTTP) را به مکان امن آن (HTTPS) هدایت کنید.

4- هنگام اجرای کمپین های تبلیغاتی

اجرای کمپین های تبلیغاتی

اگر در حال اجرای یک تبلیغ موقت یا تبلیغات در گوگل هستید و می‌خواهید بازدیدکنندگانی را از مثلا webramz.com/website-design به webramz.com/website-design-with-Nowruz-discount بفرستید، باید از تغییر مسیر موقت استفاده کنید.

5- حذف یک صفحه

اگر پس از آنالیز سئو وب سایت خود، تصمیم گرفتید محتوایی را از سایت خود حذف کنید، باید URL آن را به طور دائم به یک صفحه مرتبط و مشابه در صورت امکان هدایت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هر بک لینک به صفحه قدیمی‌، هنوز برای اهداف سئو و سئو جاوا اسکریپت حساب می‌شود. همچنین تضمین می‌کند که هر نشانک یا پیوند داخلی به درستی کار می‌کند.

انواع ریدایرکت کدامند؟

انواع ریدایرکت

در بخش قبلی، به این موضوع پرداختیم که ریدایرکت چیست و بابرخی از مسائل آن آشنا شدید. اکنون بیایید نگاهی به انواع مختلف ریدایرکت‌ها بیندازیم تا بتوانید دقیقاً با نحوه عملکرد آنها و زمان استفاده از آنها آشنا شوید.

ریدایرکت های سمت سرور

1- 301

ریدایرکت 301

جابجایی نامه یک مرحله مهم در هر فرآیند جابجایی است، زیرا تضمین می‌کند هیچ اطلاعات ارزشمندی را که برای شما ارسال می‌شود از دست نمی‌دهید. و همین را می‌توان برای وب سایت نیز شما گفت. اگر یک وب سایت را از یک URL به URL دیگر منتقل می‌کنید، باید اقدامات لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان شما به مکان مناسب هدایت می‌شوند. در دنیای فناوری به این تغییر مسیر  ریدایرکت 301 می‌گویند.

2- 302

تغییر مسیر با ریدایرکت  302 بسیار ساده تر است، زیرا می‌توان آن را با استفاده از یک متا تگ یا در جاوا اسکریپت انجام داد، نه اینکه مدیر وب سایت را ملزم به دسترسی به فایل های سرور و صرف زمان اضافی لازم برای ایجاد تغییر مسیر 301 کند.

استفاده از ریدایرکت 302 زمانی که باید از ریدایرکت 301 استفاده می‌کردید، زمانی که موتورهای جستجو سعی می‌کنند تعیین کنند کدام صفحه دارای ارزش یا لندینگ پیج بالاتری است، به یک مشکل تبدیل می‌شود. این احتمال وجود دارد که موتور جستجو فقط یک نسخه از صفحه را در نتایج موتور جستجوی خود (بدون تست A/B) فهرست کند، به این معنی که صفحه اشتباه ممکن است در فهرست قرار گیرد. این مشکل در طول زمان با ایجاد زنجیره ای از تغییر مسیرها بر روی سایت های قدیمی‌تر تشدید می‌شود.

پيشنهاد وب رمز: تست A/B چیست؟

3- 303

تغییر مسیر 303 پاسخی به کد وضعیت HTTP  303 است که به آن کد وضعیت «مشاهده سایرین» نیز می‌گویند. کارشناسان نوع خاص تغییر مسیر را به عنوان پاسخی به درخواست یک شناسه منبع یکپارچه (URI) که یک شی در دنیای واقعی را شناسایی می‌کند، توصیف می‌کنند. تغییر مسیر 303 ممکن است HTTP 303 نیز نامیده شود.

راه دیگری برای توضیح تغییر مسیر 303 این است که ریدایرکت 303 نشان می‌دهد یک منبع قبلی در یک دامنه یا راه اندازی وب “جایگزین” شده است. این شرایط ممکن است شامل اسکریپت های Common Gateway Interface باشد. CGI، که تا حد زیادی با انواع دیگر زبان‌ها و روش‌های برنامه‌نویسی جایگزین شده است، شامل ارسال داده‌ها بین سرور و برنامه است. با تبدیل شدن اینترنت به شبکه ای کاربردی تر، این فناوری بسیاری از قابلیت های وب پویا را فعال کرده است.

4- 307 (سمت سرور)

ریدایرکت 307

کد وضعیت 307 (تغییر مسیر موقت) نشان می‌دهد که منبع هدف به طور موقت تحت یک URI دیگر قرار دارد و اگر عامل کاربر به طور خودکار به آن URI هدایت شود، نباید روش درخواست را تغییر دهد. از آنجایی که تغییر مسیر می‌تواند در طول زمان تغییر کند، مشتری باید به استفاده از URI درخواست موثر اصلی برای درخواست های آینده ادامه دهد.

5- 308

پیام تغییر مسیر دائمی 308 یک کد وضعیت پاسخ HTTP است که نشان می‌دهد منبع درخواستی به طور دائم به URI دیگری منتقل شده است، همانطور که توسط سرصفحه موقعیت مکانی خاص که در پاسخ نشان داده شده است. کد تغییر مسیر دائمی‌ 308 نسبتاً اخیراً در آوریل 2015 به استاندارد HTTP اضافه شد، که در سند مشخصات RFC7538 برای کد وضعیت 308 توضیح داده شده است. همانطور که در مشخصات RFC نوشته شده است، کد 308 Permanent Redirect برای پر کردن شکاف باقی مانده با کدهای مشابه 301، 302 و 307 ضروری است.

ده‌ها کد وضعیت احتمالی HTTP وجود دارد که برای نشان دادن رابطه پیچیده بین مشتری، یک برنامه وب، یک وب سرور و تعداد زیادی از خدمات وب شخص ثالث که ممکن است در حال استفاده باشند، استفاده می‌شود، بنابراین تعیین علت یک پاسخ HTTP خاص و کد وضعیت آن می‌تواند دشوار باشد. از آنجایی که کدهای بالقوه بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام نشان دهنده وضعیت یا رویداد کاملاً متفاوتی هستند، تمایز بین بسیاری از آنها و تعیین علت دقیق چنین خطاهایی از جمله کد پاسخگویی تغییر مسیر دائمی‌308 دشوار است.

ریدایرکت های سمت کاربر

6- 307 (سمت کاربر)

همه کدهای وضعیت تغییر مسیر 3xx یکسان ایجاد نمی‌شوند. یک قیاس خوب از تغییر مسیر 307 این است که تصور کنید در حال رانندگی هستید، اما یک انحراف موقت در محل به دلیل ترکیدگی آب وجود دارد. این مشکل برای مدت طولانی باقی نخواهد ماند، اما در حالی که وجود دارد، ترافیک باید به جای دیگری منحرف شود.

تغییر مسیر 307 (همچنین به عنوان تغییر مسیر موقت 307 نیز شناخته می‌شود) همین سناریو را پوشش می‌دهد اما در یک تجربه مرور وب سایت. به دلایلی، شما می‌خواهید افراد را از یک صفحه خاص یا وب سایت خود به طور کلی دور کنید. اما برخلاف تغییر مسیر دائمی، این تغییر فقط موقتی است. مانند هر تغییر مسیر موقتی، تنها زمانی باید اجرا شود که تغییر واقعاً موقتی باشد. در غیر این صورت، می‌تواند به ارزش لینک شما آسیب برساند.

تغییر مسیرهای موقت بسیار نادر هستند، زیرا شما به دلیل خوبی نیاز دارید که چرا به طور موقت ترافیک را از وب سایت یا یک صفحه خود هدایت می‌کنید – دقیقا برعکس آنچه تلاش های سئو تکنیکال شما در مورد آن است! بنابراین وقت بگذارید و در نظر بگیرید که آیا تغییر مسیر 307 واقعاً بهترین راه حل برای مشکل است.

7- Meta refresh redirect

Meta refresh redirect

تغییر مسیر متا refresh یک تغییر مسیر سمت مشتری است. برخلاف ریدایرکت‌های 301 و 302 که روی سرور وب اتفاق می‌افتد، یک تغییر مسیر متا رفرش به مرورگر وب دستور می‌دهد تا پس از یک بازه زمانی مشخص به صفحه وب دیگری برود. ریدایرکت های متا refresh معمولاً با یک شمارش معکوس پنج ثانیه ای با متن “اگر در پنج ثانیه هدایت نشدید، اینجا را کلیک کنید” همراه است.

8- ریدایرکت‌های جاوا اسکریپت

ریدایرکت های جاوا اسکریپت یکی از روش هایی است که وب مسترها برای برقراری ارتباط با کاربران و موتورهای جستجو که URL درخواستی به طور دائم یا موقت در دسترس نیست، استفاده می کنند.

پيشنهاد وب رمز: جاوا اسکریپت چیست؟

۵ نکته طلایی برای استفاده درست از ریدایرکت ها

از کدام ریدایرکت استفاده کنیم

همانطور که گفته شد ریدایرکت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که بازدیدکنندگان یک URL خاص را به صفحه دیگری از وب سایت خود ارسال کنید. در Site Tools، می‌توانید با رفتن به Domain > Redirects ریدایرکت اضافه کنید. دامنه مورد نظر را انتخاب کنید، URL مورد نظر خود را برای تغییر مسیر به دیگری پر کنید و URL مقصد صفحه جدید را اضافه کنید. پس از آماده شدن، روی Create کلیک کنید.

1- ریدایرکت HTTP روی HTTPS

HTTP را به HTTPS هدایت کنید. امروزه اکیدا همه باید از HTTPS استفاده کنند. خرید SSL و نصب آن روی سایت به سایت شما یک لایه امنیتی اضافی در مقابل هک و هک رشد می‌دهد و یک عامل کوچک رتبه بندی گوگل است.

پيشنهاد وب رمز: هک رشد چیست؟

چند راه برای بررسی اینکه سایت شما به درستی از HTTP به HTTPS هدایت می‌شود وجود دارد. اولین مورد این است که نوار ابزار SEO Ahrefs را نصب و فعال کنید، سپس سعی کنید به نسخه HTTP صفحه اصلی خود بروید. در این حالت باید به طور خودکار تغییر مسیر دهد، و شما باید یک کد پاسخ 301 را در نوار ابزار ببینید.

مشکل این روش این است که اگر سایت شما از HSTS استفاده می‌کند، ممکن است یک 307 ببینید. بنابراین روش دیگری وجود دارد:

به کنسول سایت Ahrefs بروید. روی + پروژه جدید کلیک کنید. روی افزودن دستی کلیک کنید. Scope را به HTTP تغییر دهید. دامنه خود را وارد کنید. حال اعلان «غیر قابل خزیدن» را برای هر دو نسخه www و غیر www صفحه اصلی خود به همراه اعلان «301 به طور دائم منتقل شد» می‌بینید.

اگر تغییر مسیری در محل وجود ندارد یا از نوعی تغییر مسیر غیر از 301 یا 308 استفاده می‌کنید، احتمالاً ارزش دارد که از توسعه دهنده خود بخواهید به 301 تغییر مسیر دهد.

2- از تغییر مسیرهای Meta refresh اجتناب کنید.

برخلاف ریدایرکت‌های 301، تغییر مسیرهای HTML به کاربران اجازه نمی‌دهد تمام پیوندهایی را که برای آن زحمت کشیده‌اند حفظ کنند. در نتیجه موتورهای جستجو می‌توانند محتوای اشتباهی را فهرست کنند.

تغییر مسیر متا را می‌توان به عنوان یک روش بهینه سازی بد در نظر گرفت و وب سایت شما ممکن است جریمه موتورهای جستجو را دریافت کند. چنین تغییر مسیرهایی می‌تواند کاربران را گیج کند، زیرا آنها حتی فرآیند بارگذاری مجدد را کنترل نمی‌کنند. با توجه به تمام معایب تغییر مسیرهای HTML، استفاده از آنها را برای حل هر یک از مشکلاتی که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم توصیه نمی‌کنیم.

تغییر مسیر متا refresh یک تغییر مسیر سمت مشتری است. برخلاف ریدایرکت‌های 301 و 302 که روی سرور وب اتفاق می‌افتد، یک تغییر مسیر متا رفرش به مرورگر وب دستور می‌دهد تا پس از یک بازه زمانی مشخص به صفحه وب دیگری برود.

از معایب دیگر این روش این است که شما نمی‌توانید از فایل htaccess. استفاده کنید. برای مثال، در صورتی که از یک CMS استفاده می‌کنید که به صورت دوره ای فایل htaccess. شما را بازنویسی می‌کند.

می‌تواند کاربران را منحرف و گیج کند. به عنوان مثال، اگر تغییر مسیر خیلی سریع اتفاق بیفتد (در عرض 2-3 ثانیه)، کاربران برخی از مرورگرها نمی‌توانند روی دکمه “بازگشت” کلیک کنند. یا اگر تجارب کاربر به‌روزرسانی شود که او آغاز نکرده است، ممکن است در مورد امنیت وب‌سایت شما نگران شود.

ریدایرکت های متا refresh اغلب توسط اسپمرها برای فریب دادن موتورهای جستجو استفاده می‌شود، بنابراین اگر شما اغلب از این گزینه استفاده می‌کنید، موتورهای جستجو ممکن است سایت شما را اسپم در نظر بگیرند و آن را از فهرست خود حذف کنند.

3- صفحات حذف شده را به صفحات مرتبط ریدایرکت کنید. (در صورت امکان)

ریدایرکت صفحات حذف شده به صفحه مرتبط

اگر محتوایی را بهر دلیل از جمله کنیبالیزیشن یا هم نوع خواری از سایت خود حذف می‌کنید، باید URL آن را به طور دائم به یک صفحه مرتبط و مشابه در صورت امکان هدایت کنید. این کار کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هر بک لینک به صفحه قدیمی‌هنوز برای اهداف سئو داخلی حساب می‌شود. همچنین تضمین می‌کند که هر نشانک یا پیوند داخلی همچنان کار می‌کند.

وقتی محتوا را جابه‌جا می‌کنید، تغییر مسیر URL‌ها منطقی است، اما وقتی محتوا را حذف می‌کنید، معمولاً تغییر مسیر نیز منطقی است. این به این دلیل است که وقتی کاربر سعی می‌کند به صفحه حذف شده دسترسی پیدا کند، دیدن خطای “404 یافت نشد” ایده آل نیست. اغلب کاربرپسندتر است که آنها را به یک جایگزین کاری مرتبط هدایت کنید.

به عنوان مثال، ما اخیراً صفحات دسته بندی وبلاگ خود را اصلاح کردیم. در طول فرآیند، چند دسته از جمله «تبلیغات و ارتقای محتوا» را حذف کردیم. به جای اینکه آن را به عنوان یک 404 بگذاریم، آن را به دسته «لینک بیلدینگ» خود هدایت کردیم، زیرا یک جایگزین کاری نزدیک به هم است.

و یا در طراحی سایت املاک وقتی یه ملک به هر دلیلی باید حذف شود میتوانید آن را ریدایرکت نمایید. همچنین در طراحی فروشگاه اینترنتی وقتی یک محصول به هر دلیلی باید حذف بشه بهترین راه ریدایرکت آن با محصو مشابه است.

شما نمی‌توانید این کار را هر بار انجام دهید، زیرا همیشه یک جایگزین مناسب وجود ندارد. اما اگر وجود داشته باشد، انجام این کار از حفظ و انتقال PageRank (مرجع) از صفحه تغییر مسیر به منبع جایگزین نیز سود می‌برد.

اکثر سایت‌ها قبلاً دارای صفحات مرده یا حذف شده‌ای هستند که کد وضعیت 404 را برمی‌گردانند. برای یافتن این موارد، برای در حساب رایگان Ahrefs Webmaster Tools ثبت نام کنید، سایت خود را با Site Audit خزیده، به گزارش صفحات داخلی بروید، سپس به دنبال خطای “4XX page” بگردید.

4- از ریدایرکت های زنجیره ای طولانی پرهیز کنید.

ریدایرکت های زنجیره ای طولانی

زنجیره تغییر مسیر زمانی اتفاق می‌افتد که بین لینک اولیه کلیک کاربران و صفحه مقصد نهایی بیش از یک تغییر مسیر وجود داشته باشد. دو نوع رایج تغییر مسیر وجود دارد: 301 و 302.

  • 301 تغییر مسیر زمانی اتفاق می‌افتد که صفحه مقصد به طور دائم به یک URL جدید پیوند می‌دهد.
  • 302 تغییر مسیر به صفحات موقت در هنگام ایجاد محتوای جدید یا ساخت وب سایت‌ها اشاره می‌کند.

از منظر سئو خارجی و داخلی، هر دو یکسان رفتار می‌شوند.

یک بک لینک از یک سایت معتبر را در نظر بگیرید که به صفحه ای در سایت شما منتهی می‌شود که ما آن را URL A می‌نامیم. اگر کاربران روی پیوند کلیک کنند و مستقیماً به URL A منتقل شوند، به عنوان یک تغییر مسیر 301 در نظر گرفته می‌شود.

اما اگر محتوای URL A نیاز به به‌روزرسانی داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ شما محتوا را با URL B به روز می‌کنید، سپس URL A را تنظیم می‌کنید تا کاربران را به صفحه جدید هدایت کند. این کار باعث ایجاد یک زنجیره تغییر مسیر می‌شود – بک لینک شما به URL A منجر می‌شود که به URL B هدایت می‌شود. صفحات جدید اضافه کنید و زنجیره طولانی تر و طولانی تر و طولانی تر می‌شود.

5- به دام redirect loop نیفتید.

redirect loop یا حلقه تکرار ریدایرکت

redirect loop زمانی اتفاق می‌افتد که یک URL به URL دیگری هدایت می‌شود، که به نوبه خود به URL درخواست شده در ابتدا هدایت می‌شود و منجر به یک چرخه بی‌نهایت تغییر مسیر می‌شود. می‌توان گفت که redirect loop یک زنجیره بسته از تغییر ریدایرکت‌ها است. باید از redirect loopها اجتناب کنید، زیرا باعث می‌شوند بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو در وب‌سایت شما گیر کنند.

redirect loopها اغلب در نتیجه یک پیکربندی ریدایرکت ضعیف رخ می‌دهد. این امر می‌تواند ناشی از قوانین ریدایرکت نادرست در پیکربندی وب سرور یا مدیر تغییر مسیر CMS، قوانین ریدایرکت CDN، یا ناهماهنگی بین این سیستم‌ها باشد.

به عنوان مثال، فرض کنید برای URL های قدیمی‌ پیکربندی شده در سرور وب خود ریدایرکت هایی دریافت کرده اید و سپس برای همه ریدایرکت های آینده به یک مدیر تغییر مسیر در CMS خود بروید. در پیکربندی وب سرور شما، یک تغییر مسیر از URL A به URL B وجود دارد. اما در مدیر تغییر ریدایرکت، شما یک تغییر ریدایرکت از URL B به URL A را اجرا می‌کنید.

نتیجه گیری

به طور کلی سعی کنید تا حد امکان از تغییر مسیر یا ریدایرکت خودداری کنید. با این حال، اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از آنها اجتناب کنید، GTmetrix همیشه توصیه می‌کند URLها در سمت سرور هدایت شوند زیرا سریع و قابل ذخیره‌سازی هستند و می‌توانند به صورت جهانی پیاده‌سازی شوند.

پيشنهاد وب رمز: خرید سرور مجازی

برای این منظور، بهترین شیوه‌ها را برای اطمینان از استفاده بهینه از تغییر مسیرها دنبال کنید یعنی ریدایرکت های سمت سرور (وب سرور یا برنامه)، در مقابل تغییر ریدایرکت های سمت مشتری (HTML یا جاوا اسکریپت) بهتر است.

هنگامی‌که با ریدایرکت های سمت سرور سروکار دارید، توصیه می‌کنیم که از طریق پیکربندی وب سرور اجرا شوند زیرا اغلب سریعتر از پیکربندی در سطح برنامه هستند. ریدایرکت سمت سرور بلافاصله انجام می‌شود و به بازدیدکنندگان کمک می‌کند زودتر به مقصد نهایی خود برسند. با این حال، اگر خود برنامه سریع و برای عملکرد بهینه شده باشد، ریدایرکت های در سطح برنامه را می‌توان اجرا کرد.

 تا حد امکان از ریدایرکت های سمت سرویس گیرنده خودداری کنید، زیرا کندتر هستند، قابل ذخیره نیستند و ممکن است به طور پیش فرض توسط مرورگرها پشتیبانی نشوند. همچین از ریدایرکت های صفحه فرود اجتناب کنید/ زنجیره های ریدایرکت را به حداقل برسانید.

به یاد داشته باشید که ترکیب چند ریدایرکت در یک تغییر مسیر واحد، موثرترین راه برای بهبود عملکرد وب است. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاره میتوانید با کارشناسان و متخصصین مجرب وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

ریدایرکت راهی برای ارسال کاربران و موتورهای جستجو به URL متفاوتی از آدرسی است که در ابتدا درخواست کرده بودند. سه ریدایرکت پرکاربرد 301، 302 و Meta Refres هستند.

  1. کوکی‌ها را در آن سایت خاص حذف کنید.
  2. کش سایت، سرور، پروکسی و کش مرورگر را پاک کنید.
  3. ماهیت حلقه تغییر مسیر را تعیین کنید.
  4. تنظیمات HTTPS خود را بررسی کنید.
  5. خدمات شخص ثالث را بررسی کنید.
  6. تنظیمات سایت وردپرس خود را بررسی کنید.
  7. افزونه های وردپرس را به طور موقت غیرفعال کنید.
  8. تغییر مسیرهای روی سرور خود را بررسی کنید.

URL Redirection آسیب‌پذیری است که به مهاجم اجازه می‌دهد تا کاربران برنامه شما را به یک سایت خارجی غیرقابل اعتماد مجبور کند. حمله اغلب با ارائه یک پیوند به قربانی انجام می‌شود، که سپس روی پیوند کلیک می‌کند و ناآگاهانه به وب سایت مخرب هدایت می‌شود.

از جستجوگر تغییر مسیر پیوند توسط SmallSEOTools استفاده کنید. دامنه را در قسمت URL داده شده وارد کنید. روی دکمه "بررسی تغییر مسیر" کلیک کنید. نتایج در عرض چند ثانیه بر روی صفحه نمایش دستگاه شما نمایش داده می‌شود که نشان دهنده نوع تغییر مسیر و URL آن است.

در حالی که تغییر مسیر 301 نشان می‌دهد که یک صفحه به طور دائم به یک مکان جدید منتقل شده است، تغییر مسیر 302 به این معنی است که این انتقال فقط موقتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.